HUHTIKUUN MASUJEN PINO

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.01.2007 klo 09:05 Mammahuhtikuu07 kirjoitti:
Ei niin hyvää huomenta :'(


Soittelin tuossa äsken neuvolaan niitä sokerirasitustestin tuloksia, ja kohollahan ne sit olivat :/
Paasto 5,0
1h 9,6
2h 7,6


Elis toi paastoarvo oli koholla pitäs olla 4,8 ja mulla 5 :$ Ens viikolla tiistaina on sit lääkärineuvola (ois ollut ihan muutenkin) ja keskiviikkona on sit ohjaus tuon arvon takia.
Toivottavasti nyt ei joudu sit ihan piikille.

On se kumma ku yöllä ei saa sit millään nukuttua :\| vaikka kuinka väsynyt on, ei tuu uni sit millään ja sit ku nukahtaa nii näkee ihan ihme unia :eek:

Mut nyt poitsu heräs pitää mennä aamupuuron keittoon.


Mammahuhtikuu ja 27+0
Kuinkas sulla ekassa raskaudessa sokerienkans meni?

Aattelin, että ei tuon yhden koholla olevan arvon pitäisi sua piikille laittaa, JOS et oo edellisessä odotuksessa sitten joutunut piikittää.

Mulla ainakin nyt kun oli se yks arvo rajalla, on niin, että saan sen mittarin vaan kotia, ja jos arvot pysyy kohdillaan, ei tarvi mitään sen kummempia jutskia tehä. =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.01.2007 klo 09:13 syntymähäjy kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.01.2007 klo 09:05 Mammahuhtikuu07 kirjoitti:
Ei niin hyvää huomenta :'(


Soittelin tuossa äsken neuvolaan niitä sokerirasitustestin tuloksia, ja kohollahan ne sit olivat :/
Paasto 5,0
1h 9,6
2h 7,6


Elis toi paastoarvo oli koholla pitäs olla 4,8 ja mulla 5 :$ Ens viikolla tiistaina on sit lääkärineuvola (ois ollut ihan muutenkin) ja keskiviikkona on sit ohjaus tuon arvon takia.
Toivottavasti nyt ei joudu sit ihan piikille.

On se kumma ku yöllä ei saa sit millään nukuttua :\| vaikka kuinka väsynyt on, ei tuu uni sit millään ja sit ku nukahtaa nii näkee ihan ihme unia :eek:

Mut nyt poitsu heräs pitää mennä aamupuuron keittoon.


Mammahuhtikuu ja 27+0
Kuinkas sulla ekassa raskaudessa sokerienkans meni?

Aattelin, että ei tuon yhden koholla olevan arvon pitäisi sua piikille laittaa, JOS et oo edellisessä odotuksessa sitten joutunut piikittää.

Mulla ainakin nyt kun oli se yks arvo rajalla, on niin, että saan sen mittarin vaan kotia, ja jos arvot pysyy kohdillaan, ei tarvi mitään sen kummempia jutskia tehä. =)

Edellisessä kaikki oli iha ok, jotain se neuvolatäti sano et joutuu tarkkailemaan niitä arvoja kotona, (piru että mää pelkään piikkejä)
ja ruokavalio rempaan. Vaikka aikalailla oon ihan terveellisesti syönyt en liikaa sokeri (karkkia, limua, pullaa) enkä rasvasia ruokia.
Mut toivotaan nyt että ei tarvihe niitä piikkejä sit pistellä...
 
Mammahuhtikuulle vielä, että tosiaan todennäköisesti saat kans mittarin kotiin. Se on ihan helppo käyttää, sormenpäästähän siinä joutuu sen verikokeen itte ottamaan, mutta kun muutaman kerran sen oot tehnyt, niin se sujuu ihan ongelmitta.

Mäkin edellisessä raskaudessa eka sitä pelkäsin, että kuinka saan ittiäni pistettyä, mutta nyt otan sen koneen kotiin mielelläni. Se on ihan mielenkiintoistakin seurata niitä arvoja.

Niin ja tietenkin ihan kiva pistellä miestäkin välillä... :LOL:
 
Huomenta kaikille mammoille!
Mulla oli eilen äitipoli ja nyt sit aloitettiin hyytymien estoon Klexane, jota pitää pistää joka päivä raskauden aikana ja vielä 6viikkoa synnytyksen jälkeenkin. Se on nyt siis edellisen raskauden istukan irtoamisen takia varotoimenpide, ja mulla kun on se perinnöllinen laskimotukostaipumus..
Vaikka töissä oon joutunut paljonkin pistelee muita ihmisiä, niin kyllä se vaan oman ittensä piikittäminen tuntuu kamalalta! Ja kaiken lisäksi se lääke kirvelee vähän kun menee ihon alle :(
Muuten ei mitään sen kummempaa, masussa vauvalla oli kaikki hyvin, painoarvio nyt 1150g.
Tulokkaalle alkaa olla kaikki tarpeellinen kasassa, sitterin tilasin Hobby hallista, kun näytti niin suloiselta etten voinut vastustaa, vaikka hintaa olikin melkein 50e :heart: Vaatteita alan pesemään valmiiksi tällä viikolla. Nyt on kaikki tehty paljon aikaisemmassa vaiheessa kun esikon aikaan.. Ollaan nyt oikeastaan varauduttu siihen, että jos joutuukin sáiraalaan makaamaan, niin onpahan kaikki laitettuna kotona kuitenkin..

Mukavaa (vaikkakin sateista) päivää teille =) Epuli 28+3
 
Huomenta täältäkin suunnalta!

Masukki meinas viimeyönä pitää pikkasen äitiä hereillä.. mut ei onneksi väsytä kuitenkaan ihmeemmin..

tosi tyhmä ilma ainakin täällä kainuussa.. sataa nimittäin vettä.. ei oikein kehtais uloskaan mennä kun tytöillä on sitten kaikki vaatteet märkänä ja siellä on viel niin kauheen liukasta.. taidan siis rueta noita vauvan vaatteita kattelemaan..

Tuli vaan mieleen et kannattaa käydä tonne Libero-kerhoon rekisteröitymässä.. sielt saa ihan kivoja juttuja vauvalle ja sit niitä vaippa näytteitä..

Nyt poistun kotihommiin..

t:gemini+masukki rv 28+0 :heart:
 
Olin aamusta neuvolalääkärilä ja tässä kulumisia sieltä:
Paino: +700g/vko :kieh:. Turvotusta on jonkin verran ja se tekee osansa tuossa painon nousussa, mutta silti on liikaa noussut.
RR: 120/64
sf: 22cm eli kasvuvauhti on hidastunut.
pikkuisen sydämensyke: 145-160 :heart: . vaihteli hirmuisesti.
pissa: puhdas
Liikkeet: ++
Tarjonta: RT

Kaikki siis oikein hyvin =) Seuraava käynti onkin sitten 5.2.
Sokerirasitus meni hyvin myös. Se juoma ei ollut yhtään niin pahaa kuin pelkäsin. Paastoarvon sain heti, joka oli 3.9, muuta saan huomenna.

miranda + masuli 26+1 :heart:
 
Neuvolakuulumisia! :wave:

Eli painoa oli minulle tullut kolmessa viikossa 625g.
Verenpaine 137/86
Yhdellä plussalla oli valkuainen ja oli vähän punasoluja, huomenna käyn antamassa pissanäytteen labrassa.
Kohdunpohjankorkeus oli 21cm.
Sydämen syke oli 140.
Liikkeet ++.

Seuraava äitiyspoli 25.1 ja seuraava neuvola 1.2.

Rv 24+5. :) <br><br>
 
Lisko
No niin, nyt on taas lääkäri käynti takana :) Tässä tietoja sieltä:

Paino: +700g/ viikko :eek: eli nyt yhteensä 6,2kg.
pissa: ok
hemppa: katotaan ens kerralla
sydänäänet: 150 :heart:
liikkeet: ++
sf: 25 eli hienosti kasvaa
Vauva on pää ylös päin (esikoinen oli rakenneultrasta asti raivotarjonnasta ja pysyi siinä loppuun asti, jospa tämäkin vielä), mutta voi vielä kääntyä itsestäänkin (toivottavasti kääntyisi :whistle: olen kyllä pitkään tuntenut ne potkut just tuolla virtsarakon tietämillä eli ei ole tainnut kovin paljoa kuperkeikkaa tuolla heittää, mut vielä siellä olis tilaa, joten jospa nyt alkaisi kääntyilemään siellä :) )

Sairaslomaa 13.2 asti ja sit siitä suoraan äippälomalle (14.2 alk.), ei siis laskenut minua enää työharjoitteluun, joka olisi siis alkanut huomenna. Hyvä näin, olen kyllä lopen uupunutkin jo ja lepo tekee hyvää, paitsi kun ajattelin alkaa kaappeja siivoomaan joku päivä kun saan itteäni niskasta kiinni :whistle:

Seuraava neuvola 31.1 eli 3 viikon päästä, sit kai alkaa olla 2 viikon välein nuo ajat(?)

Juu, mutta eipä kummempaa, nyt menen vähän pötköttää ennen kuin haen pojat :)

Lisko ja "pikku- neiti" rv 26+6 :heart:
 
Heippa huhtikuiset!

En ole taas aikoihin käynyt tässä "omassa" pinossa, mutta kiva lukea teidän kuulumisia =)
Ja varsinkin nuo neuvolakuulumiset on mukava lukea noin alekkain.
Mulla oli viikko sit neuvola ja tässä omia kuulumisia:

Rv 26+2
painoa +300/vko yht. 7kg :ashamed:
RR 114/60
pissa ok
Hb 133
Sf-mitta 25
Vauvan syke 157
liikkeet ++

Eli kaikki oli ihan hyvin ja pelotti tuohon puntariin mennä joulun mässäilyjen jälkeen, mutta ei onneksi ihan mahdoton ollut tuo lukema.

Mitään äitiysavustuksia eikä päätöksiä ole vielä näkynyt...
Olotila alkaa olemaan kuin valaalla ja henkeä pitää haukkoa vähän väliä :LOL: Onkos teillä muilla tällästä?

Mutta eipä tässä ihmeempiä, piankos se huhtikuu sieltä pätkähtää, voikaa hyvin!! :D

Poppy ja Pippuri 27+2 :wave:
 
lisko meillä kun sama la niin etenkin sun kuulumisia oon seurannu ja huomasin et teidänkin pirpana pää ylöspäin,tämä myös ollu koko ajan enkä oo huomannu et ois pahemmin kääntyilly kun alaspäin potkuttaa koko ajan,mulla myös edelliset kaikki ollu rt jo rakenne uä:n aikaan vaikka kaippa nää mahtuu viäl pari kuukautta kääntyileen..toivottavasti kääntys nopsaan =) ja muillekkin tiedoksi että jee saatiin se asunto!!!!oon niin ilonen =) =) =) saa kaikki muksut oman huoneen ja pääsee pois kerrostalosta =) vaikka kyllä mää tästäkin kämpästä tykkään kun onhan tässäkin sauna jne ja 4 h mutta on se vaan niin ihanaa päästä muuttaan isompaan,siinä uudessa on 115 neliöö ja se on meiän poppoolle hyvä!!muutto ois jo 2 vkon päästä!se vähän jännittää kun on se vaan niin kova homma aina se muuttaminen..ja hieman pitäis ite varmaan jättää suurimmat touhut apujoukoille vaan minä kun oon niin huono työnjohtajana seisoon!oon koko päivän haaveillu sisustus juttuja,joku vaan kertois mistä raha niihin ideoihin niin pääsis toteuttaan :LOL: ja vauvan kamat tulee muuton yhteydessä jo paikoilleen.ihanaa saada taas se pikkunen kehto(mikä on mulle ostettu kun olin vauva) sängyn viereen :heart: sitten tulee oikeen todelliseksi että meille tosiaan tulee ihana pikku nyytti eikä tarvi ees kovin kauaa ootella enään :heart:
ädä ja hippula 26+6
 
mulla oli esikosta ylksi arvo ylärajalla jonka perusteella mut laitettiin vrk rasitukseen.... ja insuliinille lopulta jouduin.... nyt pelkään samaa tilannetta mutta mun rasitus osuu tonne 25 pvä:n tienoille ja 26 pvä on sit lääkärineuvola et saa kuulla tuomion sit oikein silmästä silmään....
 
Heippa vaan kaikille!

Nyt on sitten muutto ohi ja tavarat suurinpiiretin paikoillaan. Näin ollaan muutama kuukausi ja sitten taas muutetaan. Sitten päästään siihen ihka uuteen taloon, joka on tuossa muutaman sadan metrin päässä, joten muuttomatka ei ole pitkä.

ORAPIHLAJA: vieläkö olet yhtenä kappaleena??? Soittelen tässä joku päivä kunhan ehdin...

Olo on ihan kohtuullisen hyvä. Edelleen supistelee ajoittain ja nukkuminen on käynyt aika hankalaksi. Selkä väsyy aamuyöstä niin, ettei oikein tee edes mieli nukkua...

Nyt kuitenkin lasten iltätouhuihin!!!

Nasu-Masu 26+3
 
heippa!!

monella olikin ollut neuvola.mullakin on huomenna aamulla.ihanaa yksi kaveri lupasi esikoisen ottaa että saan oikein rauhassa mennä neuvolaan.kolme vapaata mulla tiedossa mikä on todellinen helpotus.olen jotenkin ihan loppu.tuntuu että ihan on veto pois ja kaikki energia tuhlaantuu töissä eikä kotiin pojalle ja miehelle ja ittelle jää mitään.muuten olo on hyvä.aamulla oksensin ennen kuin menin töihin.oli niin kamala nälkä :x sattui mahaan ja närästi ihan hulluna.heti kun söin pari leipää niin helpotti.

mutta kirjoittelen huomenna neuvolakuulumisia.
(pelottaa toi painonnousu :\| olin äsken raflassa syömässä työporukan kanssa :ashamed: varmaan kertyy kivasti tässä illan mittaan nestettä niin aamulla sitten painoa taas pari kiloa enemmän :ashamed: )

ai niin mulla ensi viikolla se 4d-ultra olinkin ottanut sen vahingossa samaan aikaan kun olen töissä.huomenna soitan ja koitan siirtää sitä aikaa.en vaan jaksais odottaa.mä luulen että mä odotan poikaa :D
mulle on kyllä aivan sama kumpa tulee kunhan vaan jompa kumpa.
vielä en ole vauvaa varten mitään laittanut.odotan siihen asti että lopetan työt.siis että jään äippälomalle / sairaslomalle.

sain talvilomankin parin viikon päähän.ihanaa.en jaksa odottaa!

huomiseen..

gismo ja pikkuinen 24+2
 
Lisko
ädä: onnea uudesta asunnosta :) Joo onhan siellä tosiaan vielä tilaa pyörähdellä, mutta kyllä tuo laittaa miettimään kun esikoinen oli kuitenkin alusta asti rt:ssa ja pysyi siinä, nyt vielä kun en ole tuntenut pyörähdyksiä :/ Mutta eiköhän tämäkin tästä, toivotaan, et sinullakin pikkuinen alkais kuperkeikkaa heittämään siellä :)

Närästyksestä piti laittaa kun gismoko(?) se siitä kirjoitti, minulla alkoi nyt ihan kunnolla se :x Viime yönä heräsin kun närästi ihan älyttömästi ja tänään päivällä taas, nyt kyllä pitää muistaa ottaa rennie ennen nukkumaan menoa. Meitin vauvalle kasvaa tukkaa kun niin närästää :D

Nyt alan pikku hiljaa jo mennä peiton alle, poikakin taisi nukahtaa jo kun ei ääniä kuulu.

Lisko
 
Iltoja!

Onnea Ädälle uuteen asuntoon :) Onhan se kiva kun saa lisätilaa, sitä ei koskaan varmaan ole liikaa!

Miulla taas takamus hellänä, kun en oo pariin päivään muistanu tuota agiacuria ottaa :( Muistuipahan taas mieleen, kun tuntu että puoli per...ttä tulee samalla ulos..

Vaavi on tänää pitäny vauhtia yllä. Mie en osaa hahmottaa niitä potkuja, että missä ne tuntuu. Tuntuu että millon missäkin. Päällepäin näkyy vaan kun masu liikkuu eestaas :D Ehkä ne enemmän ulämahassa kuitenkin tuntuu, tiedä häntä..

Miun täytyy vielä oottaa rasitustestejä pari päivää ja yrittää välttää viimehetkeen saakka kaikkea makeaa. Tänääkii kyllä tein riisisulklaata ja menihän noita muutama omaankin napaan :ashamed:
Edelliosessä testissä miulla oli kaikki arcot alle 5, paasto peräti alle 3, mut jotenki oon ihan varma, että nyt ne on koholla. Minuu ei kyllä se pistäminen pelota, ei se sattunu ollenkaa, ku edellisellä kerralla niitä tarkkailin, mutta harmittaa se, että sitten vauvaa joudutaan sairaalassa piikittämään ja ne ruoka-ajat on niin säännölliset, että joutuu siellä heti korvikkeelle :ashamed:

Mut nyt lähen vielä väsää iltapalasalaatin, mies tulee töistä, ni on vähän myöhänen tää iltaruokailu!

rouva80 ja "sisko" 26+3
 
huomenta.

täällä on vaihteeksi todella huonosti nukuttu yö takana. koko ajan kolottaa jotain paikkaa taikka sitten supistelee niin ei nukkumisesta tule yhtikäs mitään. toi selkä on taas varsin sanomassa työehtosopimusta irti. :\| no pitää vaan yrittää venytellä ja liikkua jos se siitä sitten menisi vielä paremmaksi.

hienoja neuvolakuulumisa ollunna kaikilla!
itellä on vasta lääkärineuvola 18.1 silloin myös kuulee tuomion mennäänkö töihin vai ei.

sitte sain tilattua sokerirasitukseen aijan. se onkin 24 päivä tätä kuuta. hiukan jännittää. toivon että kaikki on hyvin.
mun mielestä on kuitenkin hyvä asia että noita kaikkia asioita seurataan hyvin tarkkaan ja pystytään auttamaan vaavia niinkin paljon jo kohdussa.

liikkeistä. en tiedä miten päin toi meidän smurffi on, mutta liikkeet tuntuu molemmissa kyljissä.. :whistle: vasemmalla puolella erityisen voimakkaita ja oikealla sitten vähän hiljaisempina. sitten kuitenkin välillä tuntuu että joku tanssii virtsarakon päällä ripaskaa... :whistle: on muuten aika ilkeä tunne..
silloin kun käytiin siellä rakenneultrassa niin siellä pikkuinen oli pää alas päin. eli raivotarjontako??
nooh ehkä se sitten siellä lääkärissä selviää miten päin tää meidän pikkuinen on.

olikos täällä ketään tampereen suunnalta? mietin vain että mies haluisi tehdä ostosreissun sinne ideaparkkiin.. onkohan kukaan siellä käyny ja millanen paikka tuo mahtaa olla? ajateltiin jos sattuisi löytymään esim sitä pinnasänkyä... =) mitäs siellä kannattaa huomioida tms.. vinkkejä otetaan vastaan. lauantaina varmaan starttaamme auton sinne päin.. =)

kävin hakemassa eilen äitiyspakkauksen. sen verran raotettiin kantta ja katottiin mitä se sisältää.. tänään pengon sitten paremmin sen. ja laitan pesua varten.. kun tässä kerta kotosalla ollaan niin aattelin että voisi ihan hyvin jo alkaa pesemään vauvan vaatteita.. vai onko se vielä liian aikaista??
pesuun liittyen, minkäs laista pesuainetta käytätte vauvan vaatteille? hajusteeton varmaan pitää olla?

no eipä tässä nyt sen kummosempia tällä erää..

jalava ja smurffi 25+5
 
Huomenta.

Sain tytön vietyä eskariin ja pojat söivät aamupalan, nyt hetki aikaa. =)

Vauvanvaatteiden pesuaineena oon käyttänyt muistaakseni LV.tä. Nyt en vielä oo niitä pessyt, mutta noissa edellisissä raskauksissa oon tuota käyttänyt. Ja aika äkkiä sitten ensin kokeillut yhtä bodyä pestä meidän muiden vaatteiden joukossa ja jos siitä ei oo mitään ihoreaktioita tullut niin pikkuhiljaa siirtynyt pesemään vauvankin vaatteet ihan tavallisella pesuaineella. Meidän kolmella muksulla on iho ollut hyväkuntoinen, eikä oo kummempia ihottumia ollut. Toivottavasti tulokkaallakin on samanlainen.

ädä tais olla nyt uuteen asuntoon muuttamassa, onnea asunnon saamisen johdosta. Muutto on aina rankkaa, mutta kuitenkin mun mielestä kivaa. Saa laittaa tavarat kunnolla järjestykseen uuteen paikkaan ja varsinkin nyt varmaan on kiva, kun saa ne vauvan jututkin jo paikoilleen. =) Ja kun on enemmän tilaa, tuntuu varmaan aluksi avaralta koko koti.

Pohkeet tuntuu jo näin aamusta, että ne alkaa paisumaan päivän mittaan. Joinakin iltoina ne oikeesti on niinku limput, semmoset kovat. Se ei oo kivan tuntuista!!! Eilen en päässyt lenkille illalla kun vettä tuli niinkuin saavista kaatamalla ja nyt on TAMMIKUU \|O ei nyt saisi sataa vettä!!!!! Mutta kyllä olis paljon lunta, jos tää kaikki olis satanu lumena, vaikkakin mun puolesta olis saanu tulla lumena, pääsis lapsetkin pulkkamäkeen.

Huomiseen pitää vielä odottaa, niin pääsen lääkärin tsekkaukseen.

Hyvää keskiviikkoa!

-Syntymähäjy ja pikkuhäjy 27+3
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.01.2007 klo 10:33 Gemini-04 kirjoitti:
Tuli vaan mieleen et kannattaa käydä tonne Libero-kerhoon rekisteröitymässä.. sielt saa ihan kivoja juttuja vauvalle ja sit niitä vaippa näytteitä..
...Sitooko rekisteröityminen johonkin maksulliseen..?


Uutisia täältä suunnalta,että pistivät mut kahden viikon saikulle supistusten takia. :\|
Mahan kiristymistä ja kovettumistahan on ollut jo jonkin aikaa,nyt alkanut vähän vihloakkin.
Nyt kun vaan osaisi ottaa iisisti...

Miten muilla ilmenee noi supistukset?
Niitä kai voi olla niin erilaisia.
Mulla rasituksessa tulee se kiristys,ja sen jälkeen vihlonta,joka on ihan siedettävää.
Eilen illalla vihloi myös levossa,ilman mahan kiristymistä.
Kiva kun on itse ihan pihalla tästä?!
Vihlonta ei siis ole mahassa,vaan ihan tuolla alapäässä.

Laittakaa omia kokemuksianne,jos se avartaisi muakin! :)


Pikasso&Poikanen 26+0 :heart:
 
heips kaikille!

kurja tammikuu.. missä ihanat pakkaset ja lumikinokset?

vielä pari yövuoroa ja lähdemme sit ajeleen helsinkiä kohden, käymme tukholmassa mutkan ja majaillaan kavereiden luona pari päivää, kivaa. vähä lomaa! nyt lähden hakeen instrusta tukisukat ku saa autossa istuu sen 8 tuntia ja loppu kuusta vielä pari lentoa helsinkiin. kai sitä vielä saa lentää?

tyttö nimittäin voitti prinsessalehden kilpailusta 4 lippua ihanat prinsessat jää shouwhun, niin pakkohan ne liput on käyttää. on koko joulukuun puhunut ku se mainos tulee tellusta, et mä meen äidin kans tuonne :LOL: oikea ennustajaeukko.

mulla on neuvola vasta 22.1 ja lääkäri 30.1 ja sitte mulla ALKAAKIN LOMA!!!! ei ole enää montaa työpäivää, jippii :LOL:

Triine 25
 
moikka!

neuvola kuulumisia

paino +525g /vk elikkäs yhteensä 8kg :ashamed:
sf-mitta 26cm

pissa oli puhdas,sydänäänet kuului ja verenpaine ok,turvotus on.
sf-mitan takia joudun sokerirasitukseen.vauva on kuulemma suuri.samasta syystä olin silloin ekastakin ja sf-mitta tasaantui viikolla 34 ja alkoi mennä alakäyrällä.terkka epäilikin kun kuitenkin olen vaan sen 150cm että jospa siitä kuitenkin vaan johtuu.no hyvähän se on tarkistaa ettei vauva ole iso mutta esikoinenkin painoi laskettuna aikana 3050g.elikkäs ei mikään iso.
kelan paprut sain.vielä mietittyttää se pakkaus.olisi kivaa jos taas saisi sitä hypistellä mutta taitaa aika turhamaista olla kun ei sieltä mitään tarvittu elikkäs sijoitetaan ne rahat sitten niihin tuplavaunuihin kun niillä emmaljungilla sitä hintaa tuntuu olevan..

gismo ja pikkuinen 24+3

 
Lisko
triine: kannattaa kysellä tuosta lentämisestä lääkäriltä. Meillä yks tuttu jäi helsinkiin jouluksi eikä siis tullut kotiin pohjoiseen kun lääkäri kielsi lentämisen ja hän ei jaksanut lähteä sitä matkaa autoon istumaan. En sit tiiä oliko syynä joku muu kuin raskaus viikot, hänellä laskettuaika on nyt tammikuun lopulla.

pikasso: supparit tuntuu minulla alamahassa vihlomisella ja sit lähes koko maha kovettuu hetkeksi..

Meille ei mitään ihmeitä, pyykkiä pitäisi alkaa pesemään ja laittaa tavaroita paikalleen ja jotain sellaista pientä hommaa siis olisi tiedossa.. Menen tästä ihan ekaks kahvin keittoon :wave:

Lisko ja "pikku- neiti" rv 27+0 :heart: *taas uusi viikko, kohta alkaa jo kolmosella :eek: :D *
 
Gismo

jos nyt oikein tulkitsin siitä pakkauksen päältä niin yksi vaippakuori ja se sisävaippa ja sitten oli jotain hoitoliinoja 25 kpl..
sitten oli 6kpl niitä sideharsoja.
katsoin kelan sivuilta ja löysin tälläiset.

http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/100502155308EH?openDocument

Kestovaippasetti, koko S, sisävaippa + vaippahousut + 25 kpl biohajoavia hoitoliinoja, sisävaipassa tarrakiinnitys, puuvillaflanelli / sisällä polyesteri-viskoosi- imukerros. Sideharsovaipat, 80x80 cm, 100% puuvilla, 6 kpl / pkt.
Kertakäyttövaipat: Luxus Moomin tarravaippa (2 kpl 2-4 kg, 2 kpl 3-6 kg). Pampers New Baby Total Care 8 kpl / pkt. Libero Newborn ja Mini (5 kpl 2-4 kg, 9 kpl 3-6 kg).

joten jos et muuta "tarvi" pakkauksesta kuin tuon kestovaipan niin ehkä sinuna harkitsisin sitä pakkauksen ottoa.. ?


oman itseni tuntien, en varmaankaan ala kestoilemaan. olisihan se kiva jos vain saisi itsestään niskasta kiinni alkaisi vaan. mutta tuntuu että saattaa jäähä vähä vähille..
nostan hattua ja annan 10 pistettä niille jotka jaksaa kestoilua harrastaa! =)


muuten pakkaus on tosi kiva. väritys on aika sinertävä, mutta kuitenkin niin vaaleaa että sopii kummalle vain. ainakin näin "pikaseen" katottuna kaikki oli ehjiä vaatteista ja ihan hyvän laatuisia. ja onhan toi jotenkin vuosimerkki vauvoille. tosin meillä huhtikuisilla se on "väärä" vuosi. mutta aina ei voi voittaa.

no niih.. nyt yritän saaha tän takaliston tästä koneen äärestä ylös ja lähteä vaikka hiukan pihalle kun tuulikin on hiukan laantunut jo. ja aurinko paistaa mikä on todella outo valoilmiö...

=)

jalava ja smurffi
 
Päiviä kaikille :wave:
Mukavia neuvolakuulumisia oli yhdellä, jos toisellakin :)
Ja Ädälle onnea uudesta kodista, tilaa tarvitsisi itse kukin :whistle:
Meilläkin täällä 78 neliön huushollissa kohta viisi päätä, ja kaappitilaa minimaalisesti... :/ Mutta ehkä sitten joskus..

Aamun istuin Tk:ssa, sokerirasituksessa kävin. Huomenissa pitäisi tuloksia soitella, ja samalla varata seuraava neuvola-aika.

Oikku on ristitty uudestaan, leikkisästi ADHD: Eli siis aina meno päällä.
Ei nuku juuri ikinä. Eilenkin heräsi 7 aamulla, ja jumppasi yhtä soittoa 11 asti, ja sen jälkeen taisi ottaa pienet torkut, kunnes taas sama meno jatkuu.
Musta jotenkin tuntuu että se on tosi iso.
Tai siis kun pystyy masun päältä jo hyvin tunnistamaan ruumiinosat, välillä näyttää jo varpaatkin vilahtavan. Siis silleen että niistä saa kiinni.
Se on aika ällöttävän ihanan tuntuista... :D :whistle:

Sattuiko kukaan katsomaan eilistä nelosen ohjelmaa?!
Meillä sitä tuijotettiin synnytykseen asti, kunnes mies luovutti, ja sanoi ettei halua sitä nähdä yhtään sen enempää kuin on pakko. Ja kohtahan tuon jo joutaa taas näkemään :D Voi ressukkaa, mutta eipähän ainakaan tarvitse TUNTEA miltä se tuntuu \|O
Mutta oli tosi mielenkiintoinen ohjelma, ihan hassulta tuntui katsoa että miltä siellä masussa "näyttää" :)

Mutta nytpä minä ainakin lähren töihin, iltavuoroa pukkaa :(

A0205 & Oikku 28+4 ;)
 

Yhteistyössä