HUHTIKUUN MASUJEN PINO

Huomenia! :wave:

"Huoli" on ohi,illalla nukkumaan käydessä Poikanen veti oikein kunnon iltajumpan,vaikka päivällä olikin hiljaisempaa. ;)

Tuolla oli aihe,mitä vaatteita ym.hankitte vauvalle.
Mitenkäs te muut huhtikuun synnyttäjät meinaatte varustautua?
Mulla on jotain tosi hajanaista ostettu(muutama body,pipoja,sukkiapaksu haalari),lisää täytyy vielä hakea.

Ostatteko suoraan 56cm vaatetta,vai myös 50cm?
Huhtikuun lämpötilaa on vaikea ennustaa,mikä on paksuin vaate mitä hankitte?
Meillä on sellanen paksu haalari(ei toppa),jollain tavalla topattu kuitenkin,mutta sametti(?)kangasta.Jos kylmää on niin täytyy sitten kait hakea kevyttoppis,tai käyttää äippäpakkauksessa tulee(ellei vauva huku sinne!)


Tänne vosi laittaa ihan listaa kuinka paljon bodeja/potkareita ym.varaatte ihan pienelle-näin ensiodottajalle niistä määristäkin on apua! :p
Ettei hanki itse vahingossa liikaa tai liian vähän...


Mukavaa päivää kaikille,toivottavasti on yhtä aurinkoinen kuin eilinen! :heart:
 
mä voisin aloittaa listaa.. vaikka esikoista odottelenkin.. =)

50 cm bodeja taitaa olla 3 tai 4 yksi kaikki on lyhythihaisia kun ei oikein älli pelannut kaupassa.. :whistle:

56 cm bodeja on valmiiksi noin 5-9 niistä suurin osa on sitten pitkähihaisia

50 cm "gollege" pukuja on 3

56 cm gollege pukuja on 3

sitten sukkia muutamat parit

ja itse jo ostanut muutaman 60 cm bodin ja pukuja

sitten on äippäpakkaus... siinähän oli vaikka mitä en edes muista

siskolta olen saanut kassillisen vaatteita koko haitari on 56-68 niistä en muista mitä on.. oli bodeja ja sen äippäpakkauksesta ja sitten oli ihan päällyshousuja ja paitoja..

itse olen ostanut alesta joskus viime syksynä fleece haalarin jossa on vielä gollege "vuori" ihan lämpimältä se vaikutti. se on kokoa 68 mutta sen saa pienennettyä tosi nätisti kun taittaa hihoja hiukan..
sillä haalarilla ajattelin kotiuttaa vaavin laitokselta sitten.. oli minkä kokoinen tahansa.. :whistle: puen sitten haalarin alle tarvittaessa enempi vaatetusta jos ilmat sen vaatii.

toinen sisko halusi ostaa meidän vaaville jotain. sain itse valita vaatteen sille. valitsin sitten jo kokoa 74 kun ajattelin että noita pieniä on tossa jo niin paljon ettei jäisi sitten käyttämättä..

mutta mulla ei ole mitään hajuakaan siitä että paljonko niitä vaatteita tarvii loppuenlopuksi hankkia. itse ajattelin niin että jos vaikka lapsi tarvii päivässä 2 bodia jos tulee pukluja ja ite pesen normaalisti noin 2-3 koneellista pyykkiä viikossa.. sen mukaan olen hiukan noita hamstrannut.. :whistle:

sitten olemme hankkineet jo matkarattaat ja yhdistelmät ja tietty sen turvakaukalon.
nyt huomenna jos löydämme ihanan pinnasängyn..
ja hoitotason tms. tai sitten teemme hoitopöydän omasta vanhasta lipastosta..

tuli mieleen sellainen, paljonko lasten lakanasetin noin maksaa? ajattelin että kannattaako itse ostaa kangasta ja hurautella lakanoiksi....?

sitten toinen. lasten pyyhkeet, montakos niitä tarttis olla ja pitääkö ne olla jotenkin pehmeämpää materiaalia?
mulla on vain se mikä tuli äityis pakkauksesta..

taidan olla hiukan omituinen.. ei saa nauraa.. ;) :ashamed:

jalava ja smurffi..
 
hömppö pikaseen
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.01.2007 klo 07:55 Pikasso kirjoitti:
Huomenia! :wave:

"Huoli" on ohi,illalla nukkumaan käydessä Poikanen veti oikein kunnon iltajumpan,vaikka päivällä olikin hiljaisempaa. ;)

Tuolla oli aihe,mitä vaatteita ym.hankitte vauvalle.
Mitenkäs te muut huhtikuun synnyttäjät meinaatte varustautua?
Mulla on jotain tosi hajanaista ostettu(muutama body,pipoja,sukkiapaksu haalari),lisää täytyy vielä hakea.

Ostatteko suoraan 56cm vaatetta,vai myös 50cm?
Huhtikuun lämpötilaa on vaikea ennustaa,mikä on paksuin vaate mitä hankitte?
Meillä on sellanen paksu haalari(ei toppa),jollain tavalla topattu kuitenkin,mutta sametti(?)kangasta.Jos kylmää on niin täytyy sitten kait hakea kevyttoppis,tai käyttää äippäpakkauksessa tulee(ellei vauva huku sinne!)


Tänne vosi laittaa ihan listaa kuinka paljon bodeja/potkareita ym.varaatte ihan pienelle-näin ensiodottajalle niistä määristäkin on apua! :p
Ettei hanki itse vahingossa liikaa tai liian vähän...


Mukavaa päivää kaikille,toivottavasti on yhtä aurinkoinen kuin eilinen! :heart:
Piti tulla kommentoimaan tota vaatemäärää kun muistan itsekin pohtineeni samaa aikoinaan..... määristä en niinkään osaa sanoa, että paljonko tarvii mutta jos tulee äitiyspakkaus niin kauheesti ei kannata ehkä heti ostaa tavaroita itse. Meillä nimittäin sukulaiset toi kauheesti vaatteita kun ensimmäinen lapsi syntyi, ettei juuri mitään tarvinnu ite ostella. Sen vain muistan, että olisin kaivannut enemmän ihan pieniä 50cm:n vaatteita koska meillä pojat oli tosi pieniä (2500g) syntyessään. Noi 56-60cm vaatteet oli siis aivan liian isoja ja äippäpakkauksessakaan ei noita pienempia ainakaan sillon juuri ollut. Sukulaiset ja ystävätkin toi vähän isompia vaatteita koska ajatteli vauvan kasvavan niin nopeesti.

Sit harsoja tietysti kannattaa ostaa jonkun verran ja sängyn/vaunun/sohvan ym suojaksi sitä muovitettua froteeta. Yks mikä on jääny niin elävästi mieleen on toi rintapumpun tarve...esikoiselta en tajunnu ees aatella semmosta. Mulla tuli jo laitoksella niin paljon maitoa, että olin aivan pulassa sen kans ja kun kotia päästiin niin olin vielä enemmän pulassa :whistle: Siinä vaan oli pakko heti samana iltana lähteä rintapumppua metsästämään koska tissit oli niin kipeet ettei muu ois auttanu. Eli siinä ainakin harkitsemisen arvoinen asia ;)

Sitä haalaria minäki oon miettiny, että minkähänlainen kannattas ostaa....meillä molemmat pojat ovat syntyneet kesällä joten kevätvauvasta ei oo kokemusta.

Sairasloma jatkuu vielä tämän päivän, iltapäivällä saan kuulla onko mulla angiina, vähän siltä kyllä tuntuu :( En oo tän viikon aikana saanut yhtään mitään tehtyä vaikka oon ollu kotona, en siis yhtään mitään. Mut jospa se tästä kunhan tämä tauti on voitettu....

t. hömppö
 
vielä lisään: en tiiä sit oonko omituinen vai ei, mutta vauvan pyllypyyhkeiksi ostin semmosia vohvelikangas-tyyppisiä astiankuivauspyyhkeitä :LOL: Esikoiselle siis, ja toiselle käytin kans. Minusta ne vaan oli jotenkin mukavia kun ne ei ollu semmosia kovia "tönkköjä" pesun jälkeen kuten tavallinen froteepyyhe pukkaa olemaan. Nyt meillä on kyllä kuivausrumpu ettei sen puolen väliä minkälaisia käyttää, mut sillon ei ollu ja froteepyyhkeet oli kyllä kuivuessaan ihan koppuroita. En vaan jostain syystä iljenny niillä kovilla kuivata vauvan pyllyä.... :ashamed:
 
tänä aamuna taas näköjään roikun täällä palstalla ja koneella muutenkin.. ei oikei saa aikaseksi mitään.. :whistle:

niin hömppö kirjoitti vauvan koosta.. en siis tiedä miten periytyvää vauvan koko tulee vanhemmista tms. itse olen ollut 53cm 3870g kun syntynyt mies on ollut 52cm 3500g kun syntynyt.
ja ei mulla ole vielä mitään havaintoa minkä kokoisesksi tämä meidän veijari voisi kasvaa ei ole tehty mitään arviota ollenkaan. sf mitta oli viikolla 21 niin 20cm eli ihan "normi" kokoinen kait..

no sitä olin kuitenkin kertomassa että siskon pojat molemmat on olleet syntyessään yli 5kg.. :eek: joten mä olen siis jotenkin varautunu isoon vaaviin meilläkin..
ja siskolla ei ollut silloin mitään diabetestä tms. eli ihan olivat vain tykänneet kasvaa isoiksi.. ja synnytys oli muistaakseni molemmilla ilman käynnistystä noin viikkoa ennen laskettua aikaa..
että hui kamala jos tulee omalle kohdalle sama homma.. :ashamed: ja sit vielä se että sisko synnytti molemmat alakautta ihan normaalisti.. ja se tässä ehkä pelottaa vielä että olemma ruumiin rakenteeltamme samanlaisia... :whistle:

juu olen sitä rintapumppua kyllä meinannut. olisko kokeneilla jo tietoa mikä olisi hyvä pumppu?? se mikä toiselle on hyvä ei välttis ole toiselle mutta kokemuksia jos on niin otan kiitollisena vastaan. varmaan muutkin haluavat tietää... ?

jalava ja smurffi taas..
 
Lisko
Perjantaita :)

Kylläpä on viikko tosiaan mennyt nopeaan.. Pitäisi jaksaa tänään käydä kattoo ainakin sotkassa ja kodin ykkösessä sitä hyllykköö lastenhuoneeseen, saisi jotain järjestystä noille tavaroille.

Metsänhenki: Kiva, et 4d meni hyvin ja saitte tietoja mitä halusittekin :) Onnea tulevasta pojasta :) :flower:

Pesen vauva pyykin alkuun pelkällä LV:llä ja sit muun perheen pyykin kanssa LV:llä ja huuhteluaineella..

Mitä vauvalle: nooh, meillä on esikoiselta vaikka mitä ja koko haitari 50-98, mut olen karsinut tuolta esikoisen vaatteista nuo 50-60 senttiset näin alkuun. Muutamia vaate kappaleita olen ostanut uusia. Määriä en osaa kyllä nyt sanoa, mut on siinä niin, et noilla päästään alkuun ja tosiaan ne sukulaiset ja ystävät tuo kuitenkin niitä vaatteita niin katotaan sit mitä tarvii..

Paksuinvaate mikä ollaan hankittu, on tuo lämpöpussi, se vähän niin ku kevyt toppapuku. Sen saa siis siihen kaukaloon kätevästi "puettua" :) Sinne alle on pojan ajalta parikin fleecepukua (houst ja pusakka) Ja onhan sit vielä makuupussi jos tuntuu ettei tarkene, mut en jaksa uskoa, et tuon paksumpia juttuja tarvitaan kun kuitenkaan ei alkuun vauvan kanssa ulkoilla, ihan kauppa matkat vaan.

Pyllypyyhkeinä käytin esikoisella ikeasta ostettuja pienen pieniä pyyhkeitä, niitä oli pakkauksessa muistaakseni 10 ja maksoi jotain vajaa 4?, niitä käytän nytkin jos eivät siis ole ihan kovia jo. Harsoja ostan uusia, ainakin 5kpl:tta.

Lakanasetit maksaa varmaan sellaset 10-25?, nyt oli ainaki netanttilassa muistaaksni kympillä tarjouksessa.


Juu siinä oli galluppeja perjantaille :) Nyt muihin hommii taas :)

Lisko ja "pikku- neiti" rv 27+2
 
Syntymähäjy Kyselit siitä jännityksestä...
Ja kyllä musta kanssa tuntuu että mies jännittää enemmän, itse tiedän, että vaikka se homma onkin yhtä tuskaa, kärsii kuinka paljon vain, jotta se kipu loppuis. Eli aina on ainakin motivaatio kympissä :D Ja se kyllästyminen siihen raskaana oloon on aina ollut niin vahva, ettei edes kivulla väliä :whistle:
Nyt toivon vain, että pääsisin edes puolella ajalla, mitä viimeksi synnytys kesti ( 22,5h ), se tuntu jo pitkältä :/

Toissapäivänä saatiin vihdoin ostettua uusi auto, mahtuu kaikki lapsoset hyvin kyytiin :D
Ja nyt on meidän lastentarvikeliikkeessä Gracon autobaby tarjouksessa, niin ajateltiin se käydä hakemassa pois.
Vaatteita on tullut jonkun verran hamstrattua, paljon ei tosin tarvii ostaa, kun on tulossa omílta kummilapsilta sen verran.
Mutta kyllä haluan jotain kuitenkin muistoksi ostaa.

Sokeriarvot sain eilen, lukuja en nyt muista, mutta kaikki kuitenkin oikein hyvin.
Neuvola olis sitten 24 päivä.

Jalava tais höpötellä ajan kulumisesta, niin totta tosiaan tää aika juoksee, minäkin siirryin jo menemään 30 viikolle... :D

Olikohan muuta :whistle:

Onnea hyvistä ultrakuulumisista kaikille jotka oli käynyt :wave:

Kai se täytyy valmistella lapset tarhaan, ja itse lähteä töihin..

Ai niin, masun ympäryksen just mittasin, oli tasan 100cm!

A0205 & Oikku 29+0 ;) <br><br>
 
Huomenta.

Olipa tullut tekstiä, kiva lukea teidän kuulumisia!! :D

A0205 minkä auton hankitte?

Vauvan vaatteista sen verran, että vaikka meidän vauvat on olleet yli 4kiloisia syntyessään, silti tykkäsin, että oli muutama 50senttinen vaatekertakin olemassa. Menihän ne muutaman viikon ja sitten siirryttiin 56senttisiin. Mielummin kannattaa varata enemmän kun vähemmän vaatteita. Yllättävän paljon niitä vaatekertoja saattaa joutua päivän mittaan vaihtamaan. Varsinkin jos vauva pulauttelee paljon ja saattaahan ne kakatkin tulla vaipan ohi... Mutta en kyllä osaa määriä sen kummemmin sanoa. Mä ajattelin sitä haalariasiaa kattoa sitten vielä lähempänä laskettua aikaa, että näkee mihin suuntaan tää talvi tästä menee. Tosi hankala kyllä miettiä minkalaista vaatetta silloin tarvitsee kun nytkin on tämmöstä. :/

Eilen illalla tein kunnon lenkin tuolla raikkaassa ilmassa. Laitettiin lapset nukkumaan ja lämmitettiin miekkosen kanssa sauna. Kyllä nukutti mukavasti sitten kun sänkyyn oikaasin, ja nukuinkin yön pitkästä aikaa hyvin. Neljältä vasta ekan kerran heräsin ja kyllähän olikin lonkka jo puuduksissa kun samassa asennossa monta tuntia maannut.

Turvotusta on nyt alkanut tulla mullekkin, olikos teillä muilla? Jalat oli eilen neuvolatätin kattoessakin turvoksissa ja täti sanoikin, että aina kun mahdollista, pitää nostella niitä ylöspäin. Laitoinkin sitten illalla nukkumaan mennessä jalkojen alle viltin korokkeeksi ja kyllä aamulla oli jalat paljon "lievemmät" eikä semmoset limput. Apua siis oli tuosta.

Tukivyö on mulla kovassa käytössä nyt aina, kun lähden lenkille. Täällä kotona ollessa en sitä jatkuvasti pidä, mutta tosiaan lenkillä ollessa se tuntuu olevan jo välttämätön. Käytättekö te muut jotain vyötä?

Hyvää perjantaita ja viikonlopun alkua!

-Syntymähäjy ja pikkuhäjy 27+5
 
...Okei,eli taidan tehdä saman ja ostella myös niitä 50cm kuitenkin!
Neuvolasta sanottiin,ettei mikään pieni vauva olisi tulossa(sf nyt 25cm,rv 26+2),mutta sopivan kokoinen mulle(162cm,50kg),arveli että 3,5-3,8kg.
Niin mähän ajattelin sen heti jotenkin jättiläiseksi,jolle ei 50cm vaatteet mahdu. :ashamed:

Aika vähän taitaa olla vauvanvaatteista alennuksia?
Cittarissa oli,mutta esim.Lindex,H&M,Kappahl-tosi vähän/ei ollenkaan.Onko se normaali ilmiö,että niitä ei alennella?

Suonenvedosta piti kysyä vielä.
Mulla ollut aika pitkään jo joka yö oikeassa pohkeessa suonenveto,sillä seurauksella että pohjelihas on aikasen jumissa nyt koko ajan.
Aloitteko kuinka herkästi syömään magnesiumia siihen?
Vettä juon kovasti.

Jaah,pitäisköhän käydä ulkona tuulettamassa aivoja(ja koiraa)...?


Pikasso&Poikanen 26+2 :heart:
 
Huomenta mammat.

Mekin kävimme ostamassa tuon Graco autobaby kaukalon oli juu tarjouksessa,samalla ostin sitteri Emma ,oli niin hyvän näköinen että en uskaltanut jättää siinä sai siirettyä portaattomasti selkä ja jalkaosan maksoi sen 49 ?.

Varastosta ukko raahas mulle lastenvaateet tohon olkkariin että pitää lajitella koon mukaan ja merkata sitten takas varastoon että kun vauva kasvaa niin säkki sisään vain, koot 50-68cm jätin sisälle jota rupean pesemään,ostinkin niitä vaateita alennusmyyneistä. Mulla on persiilin sensitive nestemäistä litkua niihin babyvaateisiin. Hirveä homma siinä oli kun kaverit on palautellut pikku hiljaa ja ihan sekaisin koot mutta nyt se tehty.
Nyt rupee olemaan kaikki kunnossa puuttuu enää vauva :D
Yhteen romu kaapiin tehdään vauvan vaatekaappi,rojut tietty pois ja puhdistus ja ostetaan niitä koreja jotka on pinottu telineeseen,isommillakin on semmoiset kun täällä on todella kehnot kaapit. Sänky me saatiin mutta mietimme silti jos anamme sen pois ja ostamme Brion moon lux,tumman värisen ja siinä olisi se laita säätö ja siihen se lauta hoitopöydäksi. Jäähän nämä kaikki jemmaan sitten seuraavia vaaveja varten :D
Vanhemmista lapsista ei jäänyt mitään muuta kuin vaateet, toivottavasti emme kuulosta kovin materiaisteilta :ashamed:

Joku puhu synnytys jännityksestä,meillä ei taida jännittää kumpikaan.

Palataan astialle nyt ulos kun siellä on vähän lunta =)


Rv 27+6 Lilo ja Stitch
 
Huomentapäivää!
Vauvan vaatteista sen verran, että minusta on parempi, että niitä on reilusti. Olen varannut noin 10kpl 50-56cm bodeja ja saman verran puolipotkareita, joita olen tykännyt pienellä käyttää, kun koko ajan kuitenkin kotona ollaan. Sit seuraavia kokoja 62 ja 68cm varmaan vielä enemmän, ettei tarvii hätäillä joka hetki pesun kanssa. Esikko oli ainakin niin kova pulauttelemaan, että perusvaatteita sai olla ainakin kolme vaatekertaa päiväksi.
Gollegevaatteita ja muita "parempia" vaatteita vähemmän, niitä tulee käytettyä enemmänkin esim. neuvola- tai muilla reissuilla. Niitä ei kannata mielestäni kovin pieniä ostaa, siis alle 62senttisiä. Paitsi että kun ovat niin nättejä, olen tullut ostaneeksi tällekin tulokkaalle, vaikka ainakaan esikolle en niitä paljon tarvinnut :ashamed:
Mutta kukin tavallaan. Ja lisään vielä, että paljon vaatteita olen ostanut käytettynä kirppiksiltä ja aion eteenpäin sit myydä taas kun ovat tarpeettomia.
Muutenhan olisi tullut tosi kalliiksi näinkin isot määrät ostella.

 
Vauvan vaatteista: Olen samoilla linjoilla monen muun kanssa, eli mieluummin liikaa kuin liian vähän. Tosin vaatteet käy jonkin verran päällekäin, siis koot, eli jos kaikki 50senttiset pesussa voi käyttää seuraavaa kokoa, kun sukilla "sopivoittaa" lahkeet ja käärii hihat. Mut on kivempi, jo edes silloin kun käy neuvolassa ja kun käy vieraita on sopivat vaatteet. Ja meillä esikoinen ihan hirveä pulauttelija, jolle sai olla 5 tai enemmän bodeja per päivä ja siltikin oli aina märkä, kunnes kekkastiin ostaa halpoja ruokalappuja pulautuskauluksiksi, samasta syystä meiltä löytyy varmaan 30 tai enemmän harsoa. Nyt oon hankkinu paljon pieniä vaatteita huuto.netistä.

Kylpypyyhkeitä löytyy 3, ja se on ihan hyvä määrä, kahdellakin pärjää. Mut meillä useimmiten tuli pisut pyyhkeen päälle kun kuivateltiin, joten kolmas on ihana särkymävara. Pyllypyyhkeinä käytettiin myös niitä pikkupyyhkeitä kasvopyyhkeitäkö ovat nimeltään? Niitä saa halvalla esim. jotexista tai ikeasta tai jyskistä jne. Sit lisäksi käytettiin aluksi harsoja ja myöhemmin käsipyyhkeitä aina hoitoalustan päällä, jolloin jos vauvalla tuli pisu (mitä tapahtui tosi usein) sen huomasi heti, ja pissa ei kastellu kaikkia vaatteita.

Parhaita yläosia pienellä vauvalla on ehdottomasti kietaisubodyt! Ja alaosana puolipotkarit. Mutta itse oon tykänny näiden lisäksi käyttää kotioloissakin päälyvaatteita (collegepukua tms). Varmaan osittain siksi et vuokra-asunnoissa ei koskaan oo ihan hirveen kuuma. Ihan alkuun meillä käytettiin vauvalla koko ajan villasukkia, pienellä kun tuntuu aina lämpö karkaavan.

Haalariksi ostin sellaisen melko topatun kevyttoppiksen(?) siinä on sellainen froteisen tuntunen pinta (myydään ainaskin cittarissa ja prismassa). Puen sitten alle villaista jos tuntuu ettei riitä. Tai lainaan siskolta pienempää toppapukua.

Ohhoh tulipas tästä romaani... :LOL:
 
heippa!

jalava mä ainakin ajattelin niitä lakanoita pyytää jonkun sukulaisen parit hurauttamaan kun esikoisella niin suuri pinnasänky et ei toi äp lakana esim yksinään siihen mahdu elikkäs joudun kaksi lakanaa aina lomittain laittamaan.sitten jos uudella vauvalla aina tulee pissa läpi niin niitä lakanoita kyllä tarvii.ajattelin ihan noista meidän miehen ja mun omista lakanoista niitä "teettää" kun meillä nykyään tupla petari niin ei noilla sinkkulakanoilla mitään tehdä.

pieniä vaatteita olen jotain jo ostanut.ajattelin niitä sitten enempi ostella kun se 4d ultra aika jo ohitse :heart: meillä siis LA 29.4 ja esikoiselta on jäänyt sellainen kevyttoppis joka sopii molemmille kokoa 56cm niin ajattelin sillä kotiuttaa tämän pikkuisen.on meillä sellainen 50cm mut se on tosi pikkanen.esikoinen tuli sen kanssa kotiin.käytettiin tosiaankin sitä sen kerran.omalta äidiltäni sen olen saanut ei kovin käytännöllinen koko :whistle: esikoiselta myös jäänyt 62cm kokonen toppapuku että sitten sen laitan jos vauva aiemmin syntyy ja on todella kylmä.

onkos kukaan miettinyt kuinka kauan ajattelitte hoitaa lapsia kotona?mä ajattelin olla ainakin siihen asti kun kakkonen on 1,5v.tietysti joudun tekemään viikonloppuisin ja joskus iltaisin töitä mutta niin ettei esikoinen eikä tulokas joutuisi ihan vielä tarhaan.

olin äsken ottamassa kaupungilla vauvavakuutusta..vuodeksi tuli sitten hintaa 211?.esikoisella sama vakuutus mutta se oli halvempi 170?.
huh,huh kallista on.no onhan se hyvä olla jos jotain sattuu.
kävin myös kelanpaprut viemässä.tänä aamuna kiukkusin miehelle että hän on saamaton kun aina joku homma kesken ja aina kun sanon että "vie toi pahvilaatikko roskiksen eteen kun roska-auto tulee" niin ei varmaan sitä muista viedä.no menin itse sitten kelaan hoitamaan tän äippäraha jutun niin enpä sitten itse ollut mieheltä muistanut nimmaria siihen lappuun pyytää että uos vaan ja takas kotiin papereineni..

mutta tästä tuli romaani joten lopetan nyt..

gismo ja pikkuinen 24+5

ai niin paasasin miehelle myös rahan käytöstä ja itse ostin itselle ni läjän uusia meikkejä
:whistle:
 
taas täällä.. =) :kieh:
eli tänään on oikeesti tällänen päivä ettei saa mitään aikaiseksi!!

olen kuitenkin sen verran saanut aikaiseksi että tyhjensin kaapin johon olemma ajatelleet vauvan vaatteet. ja ne vaavin vaatteet on nyt menossa pyykkikopassa tuonne pesuun.. joten ehkä tämä tästä pikku hiljaa. ulos varmaan pitänee kohta lähteä että hiukan piristyisi.

tosissaan aattelin jotain lakanakangasta ostaa metritavarana ja tehdä ite niitä. (mies osti meille oman ompelukoneen ennen joulua... :whistle: ) niin pitää varmaan alkaa opetteleen sitä sitten käyttää. ja mikäs sen helpompaa kuin aloittaa lakanoista?? :whistle: kuitenkin huomaan että lakanat pienentyy ja pienentyy ja loppuenlopuksi varmaan tulee lattia rättejä.. :ashamed: olen viimeksi mitään käsitöitä tehnyt peruskoulussa.. joten siitä sitten jo hyvän aikaa!! :eek: :eek:

en tiedä miten kauan aion olla kotosalla. varmaan osittaista hoitovapaata alan pitämään.. mä olen itse vuorotöissä ja miehellä on liukuva työaika niin ei kuitenkaan sitten ehkä tarvi hoitoon viedä vieraalle kun mamma loma loppuu. toiveissa sitten kuitenkin että toinen lapsi tulisi sopivan ikäeron sisällä.... =) tuntuu kuitenkin niin kaukasilta että.. mutta tällä hetkellä ajattelen näin. mies kyllä sanoi että saan olla kotona koko 3vuotta jos haluan mutta mulla ei taida ihan päänuppi kestää sitä. kun nyt saikullakin tuntuu välillä olevan vaikeaa..
onhan se sitten aivan eri asia kun pikkuinen pyörii jaloissa siinä ja touhua varmasti riittää vaikka kuinka.


jalava ja smurffi again.
=)
 
Perjantaita..

Vaatteita siis tänään puhuttiin.. 50senttisiä vaatteita ei mulla kauheesti ole.. mut jos minä pärjäsin niitten kans kaksosten aikaan niin pärjään minä varmaan nytkin.. ostaa en aio uusia.. paitsi se haalari pitäsi ostaa mulla on yksi 68cm mut se on niin iso.. oisi ollu kaupassa eilen ihana takki+housut 62cm mut ei mahda olla kovin käytännölliset noin pienellä..

mistä te muut olette ostaneet haalarit? olen kattonu anttilasta yms. tavallisista tavarataloista mut ei siellä oo 50-56cm haalareita ollenkaan koot alkaa 68cm ylöspäin..

omaa napaa sen verran että vauva on vaihtanu asentoa.. potkut tuntuu ihan eri paikkaan ja paljon vaimeempina.. rakko vaan meinaa olla kovilla..

Sain vaikka mitä tänään tehtyä.. taas on tuoreet sämpylät odottamassa syöjäänsä.. ja kämppä siistinä.. viel jos pyykkejä laittelis.. huomenna pääsee sitten juhlimaan..

Poistun laittamaan kaksoset päikkäreille..

t:gemini+masukki rv 28+3 :heart: <br><br>
 
Moi taas, minäkin taas täällä.

Puvuista oli puhe, ostin lindexistä fleece toppapuvun kokoa 56 oli vielä 70% alennus joten hintaa ei tullut kuin 6?,se on aika paksu joten uskon että riittää vaikka olisi pakkastakin ja makuupussi kuitenkin on kun ei näistä keleistä oikein tiedä :/

Kotona meinasin olla ainakin 2v mutta meillä olisi toiveissa se neljäs jonkun näköisellä ikäerollä mutta en sit tiedä täytyykö käydä töissä näyttäytymässä ennen uutta äitiyslomaa vai suoko luoja meille lisää lapsia ollenkaan.

Noista ostoksista vielä sen verran että jäi varmaan traumoja noista kahdesta aikaisemmasta raskaus ja kotona olemisesta kun ei ollut varaa ostaa mitään,jäin opiskelusta suoraan ja miehellä ei ollut vakipaikkaa ni rahaa piti pitää kokoajan säästellä ja laskea,esikoinen kun oli yllätys.Kaikki oli lainattua ja saatua ja jotkut tärkeätkin asiat puolikuntoisia.
Nytten kun on rahaa edes vähän enemmän ja aloin säästää näitä ostoksia varten kun aloitimme raskausyritykset niin jotenkin ostaa niittenkin aikojen edestä :ashamed:
En tiedä oliko tuossa järkeä.

Näin yöllä kauheata painajaista, meidän vauva kuoli.
Kuoli masuun ja synnytin sen ja katsoin sitä kun se vietiin jollain metalli vaunulla pois,muistan silmätkin. Oli pikkasen inhottava,kerroin ukollekin taisi vähän säikähtää,kyseli että onko se tunne vai ihan vaan unta.
Ukko lähti töihin ja minä yritin jatkaa unta mutta painajaiset jatku ei vauvasta vaan esikoisesta ja kaikkea muuta inhottavaa,oli suorastaan uuvuttava yö.

Jos menis vaihteeksi kahville,se on ruvennut maistumaan todella hyvälle.
 
Hei vielä

Kotona aattelin olla ainaski 1.5vuotta, mahdollisesti pidempäänkin. Mulla on nyt niin huonosti palkattu työ, eli jos veisin 2 lasta hoitoon on mun edullisempaa olla kotona. Vielä kun kunta on alkanut myöntään 200e kuntalisää.

Meidän puvun koko on 50, ja oon ostanu sen huuto.netistä, mut on giraff-merkkinen eli prismasta on alun alkaen, ja saman tapasia myy cittari.

Ja potkuista. Potkut on tuntunu tuonne oikealle ylös. Joskus kaveri vissiin venyttelee, kun tuntuu sellanen pitempikestonen ahdistus kylkiluissa ja keuhkossa.

Heppuli ja emma/eetu 27+6
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.01.2007 klo 13:11 Äitsykkä kirjoitti:
Puvuista oli puhe, ostin lindexistä fleece toppapuvun kokoa 56 oli vielä 70% alennus joten hintaa ei tullut kuin 6?,se on aika paksu joten uskon että riittää vaikka olisi pakkastakin ja makuupussi kuitenkin on kun ei näistä keleistä oikein tiedä :/
Eli jotain alennuksia on tullut?!
Miksen mä ole törmännyt mihinkään? :eek:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.01.2007 klo 13:37 Pikasso kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.01.2007 klo 13:11 Äitsykkä kirjoitti:
Puvuista oli puhe, ostin lindexistä fleece toppapuvun kokoa 56 oli vielä 70% alennus joten hintaa ei tullut kuin 6?,se on aika paksu joten uskon että riittää vaikka olisi pakkastakin ja makuupussi kuitenkin on kun ei näistä keleistä oikein tiedä :/
Eli jotain alennuksia on tullut?!
Miksen mä ole törmännyt mihinkään? :eek:
Etelässä kun asustelen olen käynyt itäkeskuksen lindexissä ja jesper ja juniorissa ja sitten jumbossa. Eniten on 30% mutta 50? on jonkun verran ollut ja toi puku oli 70% rekissä jota en ole nähnyt muuaalla kuin itäkeskuksessa,siinä oli kaikkea sekaisin vauvat ja teinit ja kaikkea siltä väliltä.
 
minäkin olen lindexillä törmänny jonkinnäköiseen aleen.. sieltä olen oikeastaan ostellu bodeja ja itelle vaatteita.. aivan ihana hupparikin oli -70 ja sitten sai vielä clubikortilla -10 lisä alee jo alennetuista.. niin loppuenlopuksi tällä aivan ihanalle hupparille jäi hintaa 3,50... :whistle: eli ei paha ei paha hinta.. =)
mä ostin sen fleece haalarin niin kappahallista.. se oli jo syksyä kun sen ostin alesta.. olikohan puoleen hintaan niin muistaaksen maksoi jotain 10 e tienoilla..

taas poistun hetkeksi.. :whistle:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.01.2007 klo 13:52 jalava kirjoitti:
minäkin olen lindexillä törmänny jonkinnäköiseen aleen.. sieltä olen oikeastaan ostellu bodeja ja itelle vaatteita.. aivan ihana hupparikin oli -70 ja sitten sai vielä clubikortilla -10 lisä alee jo alennetuista.. niin loppuenlopuksi tällä aivan ihanalle hupparille jäi hintaa 3,50... :whistle: eli ei paha ei paha hinta.. =)
mä ostin sen fleece haalarin niin kappahallista.. se oli jo syksyä kun sen ostin alesta.. olikohan puoleen hintaan niin muistaaksen maksoi jotain 10 e tienoilla..

taas poistun hetkeksi.. :whistle:

Mä täällä ittekseni naureskelen kun jalavalla näyttää olevan yhtä tehokas päivä kun mulla :D :D :D :ashamed: :D
 
JALAVA: Mekin ollaan menossa huomenna Ideaparkkiin! Tai päätarkoituksena on mennä siskon porukoille kylään, ku mun kummityttö esiintyy jossain muskarinäytelmässä Tampere-talossa. Sen jälkeen sit sinne. Ei selvitty tänään lähtemään, eli huomen aamulla on aikanen asetus, kun edessä ois viiden tunnin ajo.Ennen puolta päivää pitäs olla Tampereella. Onneks jäädään sinne yöks, niin ei tarvii koko päivää autossa istua...

Siskolta saadaankin sitten rattaat mukaan, ja kuulema jotain vaatteitakin. Toiselta siskolta ois tulossa hoitolaukku ja rintapumppu. Kiva kun on tommosia siskoja... :p

Eilen tulikin päätös Kelalta, että meille on myönnetty äitiyspakkaus, joka toimitetaan parin viikon sisällä. Siitä se lähtee se tavaran hankkiminen. Niin, no eka ostos tuli myös eilen postissa. Huusin huuto.netistä itkuhälyttimen, ja ihan oikee peli tuntuu olevan. Pinnasänkyjäkin on jo kateltu, mutta ei vielä ostettu.

Sokerirasituksessa kävin maanantaina. ONNEKSI oli kaikki kunnossa eikä tarvii enää uudelleen mennä. Ja viikon päästä ois keskiraskauden ultra (tai joku semmonen...). Saa nähdä, näkyykö sukupuoli :x

Miisa + masukki
 
Minäkin taas täällä :wave:

Syntymähäjy:
eli ostimme Volvo V70. Toivottavasti oli nyt semmoinen hankinta, että menee useamman vuoden...sen verran meinaa oli tuota hintaa :whistle:

Työpäivä meni hirvittävän nopeasti, mutta kyllä taas masussa senkin huomaa...
Eilen ja tänään ollut vähän niinkuin liitoskipuja, mutta jatkuvaa särkyä, ja supistuksia aikasta paljon....
Ja eilen otti ja huimaskin.
Huominen päivä vielä töitä, ja sitten sais nauttia vapaapäivästä.

Mutta nyt lähden peuhaamaan hetkeksi muksujen kanssa :wave:

 
Lisko
Olis kyllä alessa kiva käydä, vielä ehkä sais jotain ennen kuin kaikki koot menee, mutta eipä paljon ostella kun saikullakin nyt olen ja rahat tulee miten sattuu :/ Mutta on meillä kyllä jo kaikkee, olis vaan kiva ostella. Kävin tänään kattoo sitä sotkan hyllykköö, ihan kiva, mut en tiiä onko liian pieni(?) Pitää huomenna tuo ukko- kulta ottaa mukaan ja käydä yhdessä kattoo, sit olis kodin ykkösessä ollu 188? sellanen korkea lipasto, oli ihan hyvin kaappi ja laatikko tilaa, sais ainakin lelut, kirjat ym. sinne kaappeihin ja laatikoihin piloon, saattais hieman olla siistimmän näkinen kuin avohyllyillä :whistle: Jos ne tavarat pysyi edes hetken siellä kaapeissa :whistle: :)

Prismassa olis nyt jotain 16? sellanen "vanupuku" myytävänä, ajattelin jos sellaisen 56 tai 62cm ostaisin, ei ollut kovin paksu, mut ei paksua tarvita vaan joku tuollainen just, pitää kattoo, vois pitää tuon lämpöpussin alla ja sit alkukesästä menis vielä sellaisenaan..

Juu, mutta nyt on pakko mennä pitkäkseen, olen niin väsynyt ollut koko päivän, ettei ole tosi :/ Yöunet oli kuitenkin 9 tuntia ja vielä tunnin päikkärit päälle, mut ei riitä ei, hemppaa ei viime viikolla mitattu, en sit tiiä liekkö laskenu, varmaan ja paljon, ainakin sellainen höntti olo.

Lisko ja "pikku- neiti" rv 27+2
 

H-E-P-P-U-L-I: ihan mielenkiinnosta kyselisin kun mainitsit tuosta kuntalisästä, että uskallatko kertoa missä kunnassa sellasta myönnetään noin paljon, ja saatko myös yleistä kotihoidintukea sen lisäksi?

Mulla sama tilanne, että toinen tulossa ja noita tukia tässä kartoittelen ja vaihtoehtoja!

Kyseleepi utelias Cecilia
 

Yhteistyössä