HUHTIKUUN MASUJEN PINO

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.01.2007 klo 17:26 laaranen86 kirjoitti:
mulla la 21.04...tiistaina sokerirasitukseen..ääk,en kestä jos vielä pitää lähtee joensuuhun diabeteksen takia:/
Onko sulla mitään rasitteita että vois olla diapetes?
Mulla suvussa diabetesta ja painoakin itellä.. mut kuitenkin sokerit ihan kunnossa.. tsemppiä!
 
Hömppö, toivottavasti teillä pieni ok :hug:
Meillä vanhimmalla astma, ja kyllä muistan nuo yöt, kun sai vartoa milloin lähetään sairaalaan :(
Onneksi ei ikinä oo tarvinnut ambulanssia tilata, mutta useampi yö on tullut vietettyä sairaalan osastolla :( :hug:

Sitten kyselisin teiltä, joilla on kokemusta tuosta Gracon Autobaby-istuimesta, että kuinka kauan teidän vauvelit on niihin mahtunut?!
Ja onko ollut ns. isoja lapsia.
Kun kovasti himottais se ostaa, kun tuntuis jotenkin niin kätevältä napsauttaa se kaukalo aina paikoilleen, kun kuitenkin kolme istuinta on takapenkillä, niin vöiden pulaaminen ei oo mitään kivaa hommaa :/

Mutta sitten taas mietityttää, että onko turha ostos, edelliset kun on kaukalosta jo siirtyneet isoon istuimeen 5-6 kk:den iässä.
Nyt olis hakusessa kaukalo, johon vauva mahtuisi ainakin 9kk, miksei vuodenkin. Koska siinä vaiheessa kun pienin muuttaa isompaan istuimeen, vanhin saa pelkän korokkeen käyttöön.

Että kokemuksia kiitos!

Eipä tähän hätään muuta, saunaan jos vääntäytyis :wave:

A0205 & Oikku 29+2 ;)
 
Hömppö :hug: teidän koko perheelle iso hali!!!voi kun ei pikkuisille saisi tuollaista tapahtua.mulla tuli täällä itku kun ajattelin sun hätää ja huolta. :'( toivottavasti teille ei koskaan enää tollasta yötä tuu.


Kaukalosta joku kyseli.mäkin ajattelin sitä auto baby kaukaloa.mutta päätin kun se on niin pirun tyyris että ostan ystävältä käytetyn (9kk vanhan) kaukalon.

mittailin tossa aiemmin että mahtuuko meidän makkariin toi meidän pojan hoitopöytä ja kyllä se sinne mahtuu :D tarvii jotain hyllyjä vielä kehittää.myös esikoisen huoneeseen uudet verhot ja sitten vaatekaappi hänelle täytyy ostaa.nyt hän se kaappi sinne hyvin mahtuukin kun hoitopöytä sieltä pois lähtee..vitsi kun tekis mieli vaan sisustaa :D :heart:
meillä täällä vaan niin raivostuttavan vähän kaappitilaa että oikein suututtaa :/ mutta sitten kun jään kotiin siivoan kaikki kaapit ja heitän KAIKEN turhan roskiin.

eipä täällä muuta masukki ollut tosi hiljainen koko päivän..
me siirryttiinkin sitten viikolle 25 :heart:
 
Lisko
hömpn kuopukselle :hug: toivottavsti ei tule enää tuollaisia :/

kuten gismollakin, minultakin on kauhee sisustus/ pesänrakennusvietti :whistle: Saatiin tänään vihdoin koottua tuo kaapisto juttu pojan huoneeseen, niin jo tilasin sinne uudet verhot, olkkarin ja eteisen väliin 3 pyöreää mattoa sekä makkariin maton :whistle: Sit korivaunun vauvan tarvikkeille ja kuviollisia harsoja :) Että sellasta :)

Poika tuolla yrittää jo nukkua, joten kai minunkin on tästä mentävä jo peiton alle, jaksaa aamulla nousta. öitä

Lisko
 
ulkopuolinen
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.01.2007 klo 18:33 A0205 kirjoitti:
Hömppö, toivottavasti teillä pieni ok :hug:
Meillä vanhimmalla astma, ja kyllä muistan nuo yöt, kun sai vartoa milloin lähetään sairaalaan :(
Onneksi ei ikinä oo tarvinnut ambulanssia tilata, mutta useampi yö on tullut vietettyä sairaalan osastolla :( :hug:

Sitten kyselisin teiltä, joilla on kokemusta tuosta Gracon Autobaby-istuimesta, että kuinka kauan teidän vauvelit on niihin mahtunut?!
Ja onko ollut ns. isoja lapsia.
Kun kovasti himottais se ostaa, kun tuntuis jotenkin niin kätevältä napsauttaa se kaukalo aina paikoilleen, kun kuitenkin kolme istuinta on takapenkillä, niin vöiden pulaaminen ei oo mitään kivaa hommaa :/

Mutta sitten taas mietityttää, että onko turha ostos, edelliset kun on kaukalosta jo siirtyneet isoon istuimeen 5-6 kk:den iässä.
Nyt olis hakusessa kaukalo, johon vauva mahtuisi ainakin 9kk, miksei vuodenkin. Koska siinä vaiheessa kun pienin muuttaa isompaan istuimeen, vanhin saa pelkän korokkeen käyttöön.

Että kokemuksia kiitos!

Eipä tähän hätään muuta, saunaan jos vääntäytyis :wave:

A0205 & Oikku 29+2 ;)
Hei!
Kyseisestä kaukalosta ei ole mitään hyvää sanottavaa. Eli en voi suositella sitä kenellekään. Vyöt ovat lyhyet, kaukalo on ahdas, jalustaa ei saa (minun mielestä ainakaan) riittävän tukevasti kiinni... Me jouduimme ostamaan toisen kaukalon koska vauva ei nelikuukautisena enää mahtunut ko. kaukaloon talvivaatteiden kanssa. Eikä haluttu niin pientä laittaa vielä turvaistuimeen. Eikä meidän pikkuinen ole mitenkään suuri kokoinen. Tuolta lastentarvike-osiossa on viime aikoina ollut jonkun verran puhetta tuosta kaukalosta ja moni ei ole kehunut. Huono ostos oli meillä :(
Recaron kaukalo ostettiin sen jälkeen ja siihen ollaan oltu erittäin tyytyväisiä, eikä vöiden laitto ole ollut mitenkään vaikeaa. Lapsen turvallisuus ja mukavuus menee oman vaivan edelle =)

Terv. ulkopuolinen huhtimasu
 
huomenta mammat!

Hömpölle :hug: . onko teillä jo pikkuinen paremmassa kunnossa? toivottavasti.


meillä taitaa olla se gracon uusin turvakaukalo jossa on se jalusta. onko se juuri se autobaby? kokemusta siitä ei siis vielä ole. mutta ainakin näin ollen vaikuttaa tosi hyvälle. en tiedä mitä tulee olemaan sitten käytössä. toivon tietty että olisi meille hyvä. koska ei tosiaan ollut mikään halpa investointi.
mutta tuossa on aika hyvin ainakin noita säätömahdollisuuksia.

mulla on vielä torstaihin asti sairaslomaa.. ja sitten onkin se neuvolalääkäri joka tarkastaa tilanteen ja päättää olenko työkykyinen. mieleltäni olen niin motivoitunut meneen vielä takaisin töihin, mutta olo ei taida sitä sallia. suppareita kun tulee mennen tullen kivuliaita sellaisia vaikka olisi levossakin. :\| toivon että ihan vielä ei olisi tuolla kohdunsuulla tapahtunut mitään muutoksia. mutta torstaina sitten ollaan viisaampia.

ajattelin tänään ottaa urakaksi pestä niitä vauvan vaatteita.. jos siis vaaan saan aikaseksi.. :) heh..

no mutta nyt ei tässä sen enempiä.. todennäköisesti tulen taas pyörimään koko päivän täällä koneella.. :whistle:

jalava ja smurffi 26+3
 
Lisko
gismo: tilasin ne tuolta netanttilasta oli muistaakseni 9,90?/ 6kpl:tta, ne on sellasia vihreen sävyisiä kaikki, ei ollut muuta väriä, mut ihan kivoja kuitenkin :) Ja nyt oli tilattavaa tuolta niin tilasin sit samalla kertaa.

Tuosta turvaistuimesta: ei ole hek. koht. kokemusta, mutta olen sitä itsekin haaveillut, jätetään kuitenkin ostamatta kun meillä on pojan ajalta sellainen "perus" malli. Kaverilla on se ja kovasti kyllä kehui, ainakin vielä heidän isohko poika istuu siinä ja ikää on 6kk:tta, menee varmaan tuonne alkukesään ainakin siinä.

Joo, aloitin eilen luutuamisen, pojan huone on nyt puhdas, tänään jos ottaisi urakaksi meidän makkarin ja vaikka eteisen, pikku hiljaa kun tekee niin ei tunnu niin älyttömältä hommalta :whistle:

Nyt jatkan siis hommia.

Lisko ja "pikku- neiti" rv 27+5 :heart:
 
huoh.. hyvä kun joku jaksaa siivoskella.. mä en.. se tuntuu niin ylivoimaiselta.. :\| hyvä kun saa pakolliset siivoukset tehtyä.. en tosissaan ole mikään siivousihminen.. :whistle:
olen tänään kuitenkin pyykkiä saanut pestyä... nyt menossa eka koneellinen vauvan vaatteita jotka on vaaleita.. sitten viellä tummat erikseen ja varmuudeksi punaiset punertavat heitän erikseen viellä..
irtooko lasten vaatteista kovin väriä??

jalava ja smurffi
 
Lisko
jalava: juuh täällä "himosiivooja" taas :eek: :LOL: Siis et ole kyllä ole ainut joka karttaa siivousta ja ei vaan jaksa, en minäkään ole enkä jaksa, mutta nyt on oikiasti pakko, edelliskerran luutuamisesta on nimittäin aikaa :whistle: :/ Ja olen muutenkin ollut koko raskauden niiiiin väsyny, nyt vaan jostain pitää sitä puhtia repiä tuohonkin hommaan \|O Sain sentään jo matot takapihalle ja imuroitua, siitä se lähtee ;)
Kysyit lähteekö vauvan pyykistä väriä kyllä niistäkin varmaan osasta lähtee jos vielä uusia ovat, niin pesisin kyllä tummat-/ vaaleat-/ ja punaisetvaatteet ekaks erillään :)

Juon vaan tuon kahvin loppuun ja jatkan sit :)
 
Lisko
kiitos "lohdutuksesta..." ;)

täällä kun on aikaa mietiskellä kaiken näköistä niin olenpa sitten alkanut miettii synnytystä.. :whistle: ja mietin sitä että kattooko ne tuolla neuvoloissa onko vaavi oikein oäin jne? ja pääseekös ekakertalainen siihen synnytystapa arvioon ja millä perusteella?
ja sitten viellä siitä perhevalmennuksesta, onko siitä mitään "hyötyä" ja mitä siellä kerrotaan?

jalava ja smurffi
 
lisko täytyy jossain vaiheessa hyökätä sinne nettianttilan sivuille :D

jalava huoli pois siitä synnytyksestä.kyllä ne homman siellä hoitaa.mä menin ekaa synnyttämään pelko #&%?$!* alla myös ja mulla oli aluksi niin ihana kätilö.koko ajan hän oli askeleen edellä helpottamassa kipuja ym..mutta kait hänen kuuluukin :D tuli oikein olo et pitikö mun täällä jotain tehdä ;)

herättiin pojan kanssa päikyiltä.nyt pitäisi kauppaan mennä..vitsi tätä väsymystä.päivän hyvä työ tehty oltiin pojan kanssa vaunulenkillä 45 min :D

gismo ja pikkuinen 25+1

 
Heippa!

Taas viikonloppu meni. Oltiin taas Turussa käymässä ja menomatkan jälkeen tuntu sellaista vihlontaa alavatsalla pari päivää. Supistuksiksi niitä en kyllä luokittelisi, pikemminkin ehkä liitoskivuiksi. Ne kyllä sitten loppuivat ja paluumatkan jälkeen ei ole ollut mitään. =) Tuo paluumatka oli kyllä muuten ihan hirveä. Pari kertaa olin ihan varma että nyt sitä mennään ja ajetaan vähintään kolari, keli oli niin huono. Onneksi kuitenkin pääsimme kotiin ihan ehjinä!!

Haluaisin jo aloittaa tulevan pikkuisen huonetta laittamaan, mutta eipä sitä kovin pysty kun tarvitsee ensin muuttaakin ;) Ja muutto on vasta edessä maaliskuun lopussa eli toivotaan että ehditään muuttaa ja laittamaan asunto edes johonkin kuntoon ennen synnytystä. :kieh: Keskiviikkona pääsemme katsomaan paikan päälle millainen asunto on ja millaisessa kunnossa rakennuspuuhat ovat. :)

Vauvanvaatteita olen ostanut uutena melkoisen kasan ja kirpputoriltakin niitä on tullut haalittua sekä saatua tutuilta. Luulisin noiden nyt riittävän. Jos eivät niin sitten ostetaan lisää kun vauva on syntynyt. Jotakin pientä vaatetta pitää nyt vielä ennen syntymääkin ostaa, kuten haalari. Ellokselta olen tuota katsonut. Ne kuitenkin ehtii. Jonkin verran olen pessyt ja silittänyt noita vaatteita, mutta mihinkään koko järjestykseen en ole vielä laittanut. Sitten vasta muuton jälkeen.

Noh, voinnissa ei uutta. Aika käy pitkäksi sairaslomalla, mutta aina sitä päivät kuitenkin mene johonkin. Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!

miranda + masuli 27+0 :heart:
 
Moi! Mahtuuko mukaan?
Olen yrittäny lukea vanhoja viestejä, mut niitä on kertyny niin paljon, että taidan luovuttaa B)
Olen vm-79 Keski-Suomesta ja esikoista odotellaan yhdessä miehen kanssa. Huushollista löytyy 3 koiraa (12-v, 8-v ja 8kk).

Me ostettiin kaverilta Cragon AutoBaby-kaukalo. He itse tykkäsivät siitä. Myivät, kun ei ollut tilaa säilyttää. Ostettiin vielä Cragon Voyager-rattaat, niin sen saa niihin kiinni näppärästi. Toivotaan, ettei ollut huono ostos.

Mun täytyy sanoa, että meillä mies siivoaa mielellään. Lauantai aamuna heräsin siihen, kun alkoi kuulua imurin surinaa. Matot oli pihalla ja suursiivous meneillään. Yhdessä sitten vietiin urakka loppuun. =)

t. Pirkkis ja Toukka 26+3
 
Tervetuloa Pirkkis :wave: Sinullahan "ihmemies" on kun tykkää siivoamiset hoitaa ;)
Ei sillä kyllä meilläkin mies siivoaa, yleensä viikkosiivouksessa hänellä on imurointi tai pölyjen pyyhintä ja tekee kyllä käskemättä :) Mutta nyt kun olen saikulla, niin mielellään siivoan viikolla kun saan sen rauhassa tehdä, niin silloin saan kyllä myös yksin siivota, mut ei haittaa nyt kun sen innostuksen tähän jostain sain B)

Nyt olis eteinen ja makkari luututtu, imuroin tuossa jo keittiönkin valmiiksi jos en tähän koneelle jämähdä, niin pyyhin sen lattian vielä, sit jäis vaan olkkari :) Hyvä minä! :D

Juu, mutta nyt laitan pyykkikoneen päälle ja juon kahvit, taas.

Lisko *again :whistle: *
 
Hellurei.

Pirkkis mukaan mahtuu kyllä lisää mahakkaita, tervetuloa!! =)

jalava tais synnytystä tuumailla ja muitakin asioita. Valmennuksesta sen verran, että hirveesti mä en sieltä mitään irti saanut, mutta muutama tunti oli semmonen, että kannatti käydä. Ja tietenkin parasta oli se, että päästiin tutustumaan synnärille.
Synnytystapa-arvio tehdään varmaan ensikertalaiselle, jos on aihetta epäillä, että vauva on iso, tai lantio pieni tms. Mutta luulen, ettei sitä tehdä automaattisesti, ei ainakaan täällä meilläpäin. Ja kyllä ne neuvolassa seuraa tarkasti miten päin vauva masussa köllöttelee.
Synnytys tottakai jännittää varmaan jollain lailla jokaista, mutta kun sinne lähtee avoimin mielin, niin hyvin menee. Osaava henkilökunta kyllä pitää huolen, että homma luistaa. :D

Eilen kävin siskon kanssa lenkillä. Täälä tuli lunta illan aikana siis aivan hirveesti ja välillä rämmittiin umpihangessa. Oli TODELLA tehokasta liikuntaa ja teki pohkeille hyvää!!! Sitten vielä mentiin miekkosen kanssa kahdestaan saunaan, niin kyllä oli mukava olo. Tänään oon kulkenut eskariin kuskaamiset kävellen myös, rattaita lykäten, ja siinä tuli taas mukavasti liikuntaa.

Täytyy mennä kattomaan tuota EINEHEN valmistumista, eli kiehuuko pärnät. :D

-Syntymähäjy ja pikkuhäjy 28+1
 
tervetuloa pirkkis! =) :flower:

juuh täällä kun on aikaa niin miettii kaiken näköistä. synnytyksestä olen kuitenkin yrittänyt pitää mielessä sen että kukaan ei ole jäänyt masuun asustelemaan jotta kyllä se tulee ulos tavalla tai toisella. ja että kyllä ne kaikki osaa hommansa.
silti tulee aina näitä ikuisuus juttuja mieleen.. =)

täällä on melkein koko päivä taas ollut sellainen ettei mitään ole tehty.. niitä vauvan vaatteita on nyt hiukan pesty.. toinen koneellinen vielä pyörimässä.. sitten pitää huomenna jatkaa että saa kuivaksikin niitä..

jotenkin kuitenkin alkaa olla sellainen malttamaton olo. ei oikein tiedä mitä tekis ja miten päin olisi. siis haluis sen nyytin jo tuohon viereen... :whistle: mutta toivottavasti menee mahdollisemman lähelle laskettua aikaa että saapi kasvaa tuolla viellä.
ja eihän tässä ole kuin kolmisen kuukautta joka kuitenkin menee niiiiiii iiin nopeesti..

jalava ja smurffi taas.. :whistle:
 
Lisko
Palstaterrori täällä taas :whistle: :D No niin olipas tänään tehokas ;) Keittiökin on nyt puhdas, siis päällisin puolin, kaapit pitää tässä tammikuun aikana vielä ottaa.

Pojan hoitopaikka on nyt tammikuun loppuun ja sit muuttuu niin, et pidetään siellä "virikepaikka" eli poika käy kerran viikossa siellä touhuilemassa, ehdottivat tuota sieltä hoitopaikasta kun olin sanomassa sen kokonaan irti :) Eli pitää yrittää tämä tammikuu käyttää tehokkaasti hyödykseen kun saa vielä ihan ittekseen täällä touhuilla :) (tietysti olon mukaan, nytkin mahaa jo vähän kipristää kun olen kyykkinyt ja luutuillut monta tuntia, mut ei paha) Sit onkin kerran viikossa "omaa aikaa" eli pitää yrittää lepäillä silloin, et meidänkin pikkuinen köllisi masun suojissa turvallisille viikoille :)

Nyt kauppalapun tekoon, pojat tulee kohta minut hakemaan kauppaan.

Lisko
 
mä tulin tänne kans roikkumaan taas.
sain tilattua ne harsot sieltä pikku-eerosta.kiva kun ne sai etukäteen maksaa kun mun yksi uuden vuoden lupaus oli etten tilaa (hirveesti) postimyynnistä tavaraa :D tän vuoden saldo on siis kaksplus-lehti ja ne harsot :D

ihanaa ulkona tulee lunta.taidetaan koko perhe lähteä ulkoilemaan jos noi mun ukot tuolta päikyiltään herää :heart:

 
Nopsaan..

PIRKKIS, tervetuloa vaan! Milloin sulla la? Näin Keski-Suomesta itsekin olevana kiinnostaa tietty..

GRACO AUTOBABY ollut meillä jo kahdella lapsella ja tulee tälle kolmannellekin. Meillä ollut tosi hyvä ja tukeva. Ihana kun ei tarvii joka kerta vyötä laitella, muuta kuin iskee istuimen jalkaan. Ja molemmat mahtuneet 1-vuotiaiksi asti, tosin pieniä muksuja.

Jotain muutakin oli, mut unohtu jo. Palaan siis myöhemmin kommentoimaan lisää..

Orapihlaja ja sykerö28+5
 
Moikka!

Monta asiaa kommentoitavana, kun en viikonloppuna koneelle lainkaan ehtinyt, mutta tästä lähtee..

Veeteita en oo ostanu, ku yhet samettihousut ja bodyn, 60cm ja kirppikseltä sellasen potkupuvun, 62cm. Tyttöjen vaatteita löytyy valmiina ja kavereilta sitten saan vielä lisää sekä tyttöjen että poikien vaatteita. Ite en osta kun 60cm vaatteita, esikoisella oli yhet 56cm haalarit, olivat päällä matkan sairaalasta kotiin, kotona heti vaihdettiin isommat, kun niin pienet olivat :D Tyttö oli 4025g ja 54cm syntyessään, että 60cm vaatteet on ihan hyviä! Kevyt toppahaalari köytyy kokoa 62, sillä pärjäillään varmasti sen mikä aika sitä tarviaan. Tarpeen vaatiessa sinne sitten villasta elle, mummo on neulonu jo housut ja villatakin.

Esikoiselta pesin pakkausvaatteet jollain miedommalla pesuaineella, kun oli näytepussi tullut, muuten oon aina pessy ssamoilla aineilla kun muutkin vaatteet, eikä ongelmia ole tullut. Riippuu tietty ihan vauvan ihosta, jos on ongelmallinen, kannaattaa pestä miedommilla aineilla.

Meillä ei oo mitään vielä laitettu, tuleva vauvan huone on vielä tietsikka/vierashuone. Ekana pitäs ostaa lipasto tytölle, että saan hoitopyödän tänne käyttöön, tietsikka pitäis siirtää rappusten "aulaan", sinne vielä vetää sähköt, ettei tartte jatkiksia toisesista huoneista vetää ja tietsikkapöytäkin ostaa. Ja sohva viedä takkahuoneeseen ja sieltä taas vanha sohva heivata johonkin... Eli hommaa olis, mutta kun tuo miekkonen on aina sellanen, että ehtiihän tässä, ei vielä mitään kiirettä, ei viiti sitä painostaa, kun tulee vaan sanomista. Sanoin, että kunhan piät huolen, että kaikki on valmiina kun laitokselta kotiin tullaan :D

Miulla ei töistä ole tietoa ja haluisin olla kans kotona ainakin sinne syksyyn 2008 asti. Miehellä kyllä vakipaikka, joten luultavasti se onnistuu. Täällä ei mitään kuntalisiä tunneta, oon nytkin työkkärissä, että saan liitolta paremmat korvaukset. Ja luultavasti jään liiton rahoille siitenkin, kun äippäloma loppuu. Jos joku hullu töitä tarjoo, ni sanon, ettei minuu kande palkata, ku jään sit äitiysavustukselle :D

Meillä on esikoisella ollu tuo autobaby eikä oo mitään valittamista. Ei kyllä varmaan mahdu enää 9kk vauva siihen, pelkäämpä.. Tai meillä tais olla just sen 8-9kk, kun vaihdettiin isompi istuin, mutta oli kyllä jo toppavaatteissa aika ahdasta. Mutta pois en vaihtais mistään hinnasta. Nyt meillä on isompi istuin britaxin, kun muut ei autoon käyneet, enkä tykkää niistä turvavöistä ollenkaan, gracolla oli miusta helpommat. Ja esikolle ostettiin gracon matkarattaat, joihin nyt sit saadaan tuo istuinkin kiinni tarpeen vaatiessa!

Miten hömppö teillä, onko pikkunen jo parempi? Oliko tää ihan eka kerta ja tuliko yllätyksenä? Toivottavasti kaikki hyvin! Voimia :hug:

Mie oon nyt kotona ollessa ottanu tavaksi, että perjantaisin pidän siivouspäivän. Eli pyyhin pölyt, imuroin ja pesen lattiat sekä wc:n puhdistus. Mattoja en vie ulos kun joka toinen tai kolmas viikko, lattiat pesen niioltä osin, missä paljas lattia näkyy :D On miullakin kyllä kultanen mies joka siivoaa myös, kun vapaa sattuu kohdalleen. Ei voi valittaa :heart:

Huh, tulipa taas tekstiä, pitää yrittää tässä useammin käydä lukemassa. Omista kuulumisista sen verran, että esikon 1v. kekkerit oli viikonloppuna, nyt ihanan rauhallista!

Rouva80 ja "sisko"27+2
 
Tervetuloa minunkin puolesta Pirkkis!

Omaa napaa: neuvolakuulumisia -
Paino noussut viime kerrasta vain 900g, eli 190g/vko (yhteensä nyt 7 kg)
Hb 129, vaikka luulin alhaisemmaksi väsymyksen takia.

Mitään vaatteita ei ole mekään ostettu, aika paljon saadaan veljeltäni ja muilta tutuilta.

Remppa on meilläkin edessä, työhuoneesta pitäisi tulla vauvan huone - hoitopöytä ja vaatekaappi on jo ostettu ( ja vaunutkin nyt viimein tilattu, loppui se pähkäily).

Kyselinkin tuolla muualla tuosta kohdunsuun pehmenemisestä...mites teillä, jotka olette käyneet jo tokassa lääkärissä onko jo ollut pehmennyt? Ihmettelin vähän kun mulla oli, eikä lääkäri maininnut mitään, huomasin jälkeenpäin vaan kortistani. Kivuliaista supistuksista käski ottaa kyllä heti yhteyttä. Vähän mietityttää.

Toivottavasti teillä voidaan jo Hömppö paremmin :hug:

vointeja kaikille -

t. hippu ja pikku 28+0 :heart:
 

Yhteistyössä