HUHTIKUUN MASUJEN PINO

PIRKKIS, ok. Tod näk ei siis olla yhtä aikaa synnyttämässä.- tai siis eihän sitä koskaan tiedä, mut mun la on 4.4 ja nyt jo kivuliaita supistuksia monesti tunnissa ollut pitkään joten epäilen että edes tuonne asti selviän..

SYNNYTYS mietityttää aika ajoin. Eka oli mieletön alatiesynnytys, josta jäi siis positiivisessa mielessä tosi hyvät muistot. Toka synnytys kiireellinen sektio yllätysperätilan takia ja olin pitkään shokissa sen jälkeen (sekä fyysisessä että henkisessä). Toivoisin niin, ettei sektiota tällä kertaa tarvittais, mutta senhän näkee vasta sit synnytyksen edetessä - ellei tule sit suunniteltu sektio jonkin syyn nojalla..

orapihlaja
 
Hömppö miten teillä jaksellaan?

Ultrakuulumisia: tyttövauveli siellä köllötteli. Mitään ylimääräistä ei enää aivoissa näkynyt, joten näillä näkymin tervettä vauvelia odotellaan. :heart: :heart: Ja ihanaa kun saadaan toinen prinsessa. :D

Ja synnytyksestä. Mie oon kans mietiskelly synnytystä. Viime synnytyksessä suoli tyhjeni pöydäälle, eikä se minua pelota nyt, ihan normaaliahan tuo, mut oon alkanu hulluna miettiin et entä jos tulee kauheita ilmavaivoja suoraan kätilöraukan nenän edessä. :\| :/ Kaikenlaisia pelkoja sitä tuleekin...

Vaatteet oon melkeen kaikki pessy ja suurimman osan silittäny ja pakannu. Uuteen kotiin päästään näillä näkymin ens kuun puolivälissä, jolloin laitan vauvallekin kaikki kuntoon.

Ai joo ja sairausloma jatkuu kuun loppuun.

Heppuli ja Emma 28+2
 
isko se oli www.pikku-eero.net ne oli ihan kivat sivut kun ei postikuluja tarvii ollenkaan maksaa.tosin aika kalliitahan jotkut tuotteet olivat mut ne harsot oli tosi suloisia.tilaan niitä sitten lisää jos ovat kotona yhtä hienoja j´kun niissä kuvissa.

ihanaa kun vapaata.saa nukkua tänäänkin päikyt.täytyy saikkua hakea jos tää väsymys ei ohi mene.

gismo ja pikkuinen 25+2
 
huomenta taas.. =)

pirkkis meillä on sitten sama laskettupäivä 20.4. ;) mutta synnäri on eri.. näillä näkymin menen hyvinkään sairaalaan..
tosin mun tekis mieli mennä kättärille tai naistenklinikalle.. jotenkin ne tuntuu tutumalle ja kuitenkin samat kilometrit hyvinkäälle ja kättärille. sillä erolla että helsinkiin pääseen motaria melkein koko matkan. jos tulee kiire. pitää kysellä nyt torstaina saako niitä noin vain valita vai onko siihen jokin perusteltu syy että saa vaihtaa synnäriä tms.

meijän lastenhuone on tällä hetkellä mun "toimisto" ja varastohuoneena. meillä on täällä nämä vaunut ja kaukalo säilytyksessä.
vauva tulee ainakin alkuun meijän makkariin ja lastenhuone ollaan ajateltu ottaa käyttöön sitten vasta kun muuttaa "omaan" huoneeseen. jollei sitten leikkihuonetta tästä tehdä..

hoitopöysdän ajattelin sijoittaa kylpäriin kun meillä siellä ei ole pesukonetta tai mitään tasoa jossa olis helpompi käsitellä vauvaa. on vielä kuitenkin auki se että ostetaanko varsinainen hoitopöytä vai siirretäänkö joku vanhempi lipasto sinne. tms. meijän makkari on niin pieni ettei siihen sitten enää hoitoalustaa mahtuisi kuin sängyn päälle laitettavia ja sellainen ei tunnu minulle parhaaksi ratkaisuksi.

mitähän vielä.. ? :whistle: olikohan sitä vielä jotain.. no roikun taas kuitenkin koneella koko päivän niin tulen terrorisoimaan sitten hetken päästä kun tulee mieleen.. :kieh:

jalava ja smurffi 26+4
 
hömpölle jaksamista :hug: ei oo kiva jos lapsi kipee :\|

miul turvottaa ihan hirveesti..ja kiva kun on kutinatkin tullu kuvioihin.. voipi olla että taas joudun maksakokeeseen..no sen näkee sitten..

miun kaveri ihmetteli että miks en oo laittanu vauvan sänkyy ja kaikkii vaatteita valmiiks... :eek: ..jotenki tuntuu että hössöttää enemmän ko mie.
Pienimmät 50-60cm vaatteet on valmiina ja ens viikolla alotetaan sänky jahti tuolle vajaa 2v:lle..niin sitten ei tarvii laittaa ko puhas patja ja lakanat pinnikseen...

tyttö on ihan täpinöissään ko veikka potkii :heart: ..pojat ottaa vähän iisimmin...vajaa 2v tosin hermoo ko ei näe vauvaa ...hokee vaan *ei massuu..*
 
Huomenta!

Mulla ois tänään lääkärineuvola, jotenkin vaan on voimat pois et ei millään jaksas lähtee pojan kans sinne kävelemään (matkaa ei oo ku 2km suunta, mut kumminki)

Huomenna sit saan taas talsia neuvolaan ku saan sen kotimittarin sokeriarvoja varten :/ mitäköhän siitäkin tulee ku pelkään piikkejä ku hiri kissaa :whistle:

Mua on supistellut nyt viikon ajan joka ikinen ilta, eilen oli sit ihan semmonen olo et nyt se syntyy :( kävin sit tk:ssa ja kiinni olin viel meinas lääkäri siellä että se vaan harjottelee ulos tuloa), mut sais tuo ainakin viel 10 viikkoo sisällä olla.

Esikko synty 39+1 tää vois kyllä synty vaikka samalla viikolla :whistle:

Mut nyt aamupalalle, ja sit poikaa herättelemään.

Mammahuhtikuu ja 28+0
 
heips taas.

tuli tuossa mieleen kun kuivia vauvan vaatteita koppaan heitin silitystä varten.. niin että kun on synnyttänyt niin saakos vauva sairaalan puolesta vaatteet, vai pitääkö olla omat mukana?
juu siis ainakin ulko vaatteet millä kotiuttaa... mutta mites se siellä olo aika? onko ne laina vaatteita vai mitenkä se menee..
olen oikea untoiivari... :ashamed:
 
Lisko
jalava "untoiivari" :D (ei sentäs) Joo sairaalassa vauvalla on sairaalan vaatteet päällä, eli jätetään sinne kun kotiin lähdetään, vauvalle vaan omat kotiutusvaatteet mukaan, siis sekä sisä että ulkovaatteet :) Eihän noita juttuja tiiä jos ei oo ennen ollu tilanteessa, miten voisikaan :)

Vein miehen ja pojan, kävin koululla luovuttaa pari kirjaa ja työasun. Pyyhin keittiön kaapit :eek: (siis hullu minä, mistä tuota puhtia nyt yhtäkkiä on tullut? :whistle: )

Meillepä ei mitään, käyn tässä välissä kattoo tuon pikku- erron sivun ja sit jatkaan hommia, plääh :/

Lisko ja "pikku- neiti" rv 27+6
 
Lääkärissä kävin-taas.
Jotenkin itsellä ollut huoli näistä tuntemuksista,vaikka välillä olenkin tuntenu itteni lähinnä sekopäiseksi...

Kuitenkin,viikko sitten kohdunsuu oli pehmentynyt vähän.Kontrolli piti olla siitä kahden viikon päästä,mutta halusinkin mennä jo tänään.
Nyt kohdunsuu on lyhentynyt-nyt 2cm,ennen 3 cm.
Laittavat mut käymään äitiyspolilla.
Nyt täytyy vaan odotella kätilön soittoa sieltä,soittaa kuulemma huomenna tai ylihuomenna(vasta). :\|

Olo on vähän sekava. :/
Lääkäri ei tosin laittanut mitään liikuntakieltoa,ainoa vaan että iisisti pitää ottaa.

Nyt saa halia... :(

Ja hei,jos jollain on ollut vastaavaa,niin kertokaa ihmeessä!!
Uudelleen synnyttävillä tälläisiä muutoksia voi olla,sanoi lääkäri.


Pikasso&Poikanen 27+6 :heart: :heart:
 
Hei mammat, ja ihan ekaksi pikasolle :hug: .... nyt tosiaan otat iisisti etkä siivoa/nostele ollenkaan. Mulla oli esikoiselta sama tilanne mutta se kyllä sitten asettu kun maltto olla touhuamatta.

Meillä kuopus edelleen sairastaa. Se yöllinen tilanne oli aika kamala :( Eli kun poika pantiin illalla nukkumaan niin sillä ei ollut mitään hätää, ei nuhaa eikä mitään. Sitten se kahen aikaan heräs ja haukko henkeä, sisäänhengitys oli kuin koiran haukkuminen. Tässä sitten kiikutettiin se tohon ulko-ovelle ja koitettiin, et jos toi kylmä ilma auttais ja vähän se ehkä auttokin mutta kun se ei kertakaikkiaan saanu kunnolla hengitettyä niin oli pakko soittaa ambulanssi. Täällä kotona sitten antoivat spiiraa heti kun kuuntelivat että on tosi tukossa. Sitten mentiin sairaalaan jossa annettiin taas lisää, kortisonia ja kuumelääkettä sai samalla kun siinä vaiheessa oli kuumetta 39.4. Se kyllä sitten rauhottu aika pian eikä onneks nyt oo tarvinu lähteä mihinkään, tämä kurkunpään tulehdus on kuulemmä juuri tämmöisten pikkupoikien vaiva.

Eilen oli parempi päivä mut viime yö oli taas suorastaan kammottava :\| Kauhee yskä ja korkea kuume taas, 39.7 on nyt. Mulla rupes tää touhu tuntumaan jo kipeinä supistuksina pitkin yötä, niitähän mulla ei vielä oo ollenkaan ollu tässä raskaudessa.

Eli kotona siis ollaan ja toivon todella, että tää kohta rauhottuu sillä mun maha-parka ei oikeen tykkää tämmösestä valvomisesta.

Lähen tästä syömään jotain, jos siitä sais vähän energiaa tälle päivälle.

t. väsynyt hömppö
 
Heps.

Heti aluksi Hömpölle ja pikassolle :hug: toivotaan, että molempien tilanteet rauhoittuu!!

Taas tänään oon mittaillut sokereja ja hyvältä onneksi näyttää. =)

Nyt sitten sataa vettä. Mä niin arvasin tämän, että kun eka tulee lunta, niin sitten kohta taas jo vettä. Ei oo yhtään kivaa. Tiet ihan jäässä ja saa pelätä liukastumista. Onneksi eilen kävin lenkillä, tänään ei taida päästä. :(

Mä eilen jo mietin, että kohta tääki raskaus on ohi... menee niin pirun äkkiä tää odotusaika, kun kohta mennään jo kolkyt viikolla ja siitä ei pitkä oo enää synnytykseen. Jotenkin tuli jo haikea olo, kun ajattelin, että sitten tää odotushässäkän ihanuus on taas takanapäin. Ja kaikki ne odotuksen odotukset sun muut jännäilyt. Eikä enää voi surffailla täällä odotusaika-osiossa ;) tai no voi tietenkin, mutta ei oo sitä omaa pinoa mihin kuuluu. No sitten taas toisaalta tuli vastapainoksi mieleen, että kohta se ihanainen pieni nyytti on vieressä ja saadaan aloittaa omaa pinoa niille. Ihanaa! :D

Yöllä mä heräsin kahteen kertaan siihen, kun vauva potki masus kovaa ja herätti mut. Totesin, että taisin olla liiaksi kääntyneenä mahan päälle ja vauva ilmoitti olemassa olostaan noin. Kyllä nuo pikkusetkin näköjään osaa puolensa pitää masussaki jo. =)

Hyvää tiistaita mammoille!

-Syntymähäjy ja pikkuhäjy 28+2
 
Heippa!

Tuli sit käytyä siellä neuvolalääkärillä, napsahti sit liikkumis kielto :( Ei saa nostaa eikä kävellä turhia, maata pitäs mut miten se onnistuu ku toi poikakin pitäs hoitaa :/ Muuten oli kaikki hyvin syke oli vauvalla 140 mulla taas pissi puhas ja paineet hyvät.

Mua on siis supistellut noin 3-5 viikkoo mut nyt ne on jo niin kipeitä et kohdun suu on pehmeä mutta kiinni, painoa on tullut koko aikana jopa 3108g :whistle:

huomenna ois sit taas meno neuvolaan jossa saan sen sokeri mittaus hässäkän :\|

nyt taas supistaa niin kipeetä et pakko mennä pötköttämään, toivottavasti tää kaveri pysyy nyt viel sisällä.

Mammahuhtikuu(ko?) ja 28+0 (taas)
 
kokeillaan nyt sitten uudeleen..

hömpölle, pikassolle ja mammahuhtikuulle oikein iso :hug:

muistakaa kuitenkin ottaa rauhallisesti siellä!

itselläni on torstaina lääkäri ja katotaan mitä tulee sitten tuomioksi.

tänään onkin sitten taas ollu tälläinen laiskottelupäivä.. ei oo saanu mitään järkevää aikaiseksi. netissä olen pyörinyt ja kattellu kaikkea mahdollista. pongasin mielestäni kivan pinniksen. pitää vielä "hyväksyttää" miehellä se ja vaikka sitten käydä hakemassa se jos se vielä molempia miellyttää. tässä on linkki siihen jos joku haluu kattoa.

http://www.vaunuaitta.fi/tuotteet/pinnasangyt/briomoonfashion/

en välttis halua sitä hoitotasoa siihen mutta katsotaan mihin sitten päädymme.

nyt meen kattoo miltä se ruoka näyttää jos pääsis jo syömään..

jalava ja smurffi taas.
 
Mistä te löydätte noita kivoja sivuja?
Mä en ole löytänyt kuin Vauvattaren ja Lastentarvikkeen...
Tännehän voisi listata noita kivoja sivujakin..?

Tein äsken niin hyvää lasagnea,nyt jos söisi jälkkäriksi jäätelöä!
Neuvolassa katsoivat muuten taas painon,vaikka viikko sitten katsottiin viimeksi.Oli miinuksella -80g/vko.
Jos siis söisi tupla-annoksen jädeä... :x

Pikasso&Poikanen 26+6 :heart:
 
PIKASSO JA MAMMAHUHTIKUU: tervetuloa joukkoon tummaan :/ .. Mähän oon maannut kotosalla supistusten takia jo noin kuukauden.. Nyt on onnistunutkin kohtuu hyvin kun mies vielä kotona tän kuun, mutta tottakai helmikuu mietityttää kahden pienen lapsen kaa. Mulla kohdunsuu on kyl ollut kiinni ja kaulaa jäljellä ok, mutta aavistuksen antaa periksi kun kohdusta äitipolilla painelivat. Kontrolli on kuun lopulla joten katsotaan mitä sanovat. Supistukset on kaikesta levosta ja tekemättömyydestä huolimatta tosi napakoita/kipeitäkin ja iltaisin tulee n 5tunnissa.. TEHKÄÄ KAIKKEE NIIN VÄHÄN KUIN MAHDOLLISTA: helppoja ruokia, lapset leikkimään niin, että itse makaatte tai istutte sohvalla, opettakaa lapset omatoimisemmiksi esim. pukeutumisen ja kiipeilyn yms suhteen jne jne.. Kyllä nää meidän lapset ois hyvä saada pysymään kohdussa ainakin sinne rv36 asti. VOIMIA!!

SUPISTELUJEN ja lähes pakkolevon takia en ole edelleenkään laittanut vauvalle mitään valmiiksi. Enkä voi laittakaan ennen kuin tekemis- ja liikkumislupaa annetaan..

LAPSETkin ovat nyt mun pötköttelyn takia oppineet laiskoiksi: paljon maataan vierekkäin ja luetaan kirjoja ja katsotaan videoita ja isompi (4v) keksii leikkejä, joihin äiti voi osallistua ihan sohvalta käsin. Ulkoilua en voi oikein harrastaa kuin satunnaisesti pienen hetken siellä seisomalla. Nuoremman pukeminenkin käy työstä, vaikka kovasti itsekin haluaa jo kokeilla pukemista. Pakko siinä on kuitenkin auttaa..

Orapihlaja ja sykerö28+6
 
Kaikille :hug: tarvitseville :hug: !!! (Nimet jo unohtui).

Lääkärissä tuli käytyä... Kohdunsuu on kiinni ja kaikki oli muutenkin ihan ok. Supistelut sen kun vaan jatkuvat, joten sain "kiellon" tehdä mitään ylimääräistä. Myös nuo kävelylenkit pitää jättää tästä edes tekemättä.

Lääkäri puhui myös lähetteestä äitipolille, tuota synnytystä silmällä pitäen. Täytyy vaan odottaa, että saa paperit edellisistä synnytyksistä, niin saavat sitten niistä katsoa kaikki tarvittavat jutut, ettei tarvii taas miljoonannen kerran selittää kaikkia alusta alkaen...

Tänään taas on ollut laiskotuspäivä. Ei oikein oo saanut mitään aikaiseksi. Ja nyt kun lääkärikin kielsi kaiken ylimääräisen, niin ei sitten oikein viitsi mitään alottaakkaan. Täytyy varmaan mennä kirjastoon hakeen joku kirja tai sit ostaa lehtiä, että saa ajan kulumaan.

Äitiyspakkauskin on tulossa parin viikon sisällä, kun eilen tuli ne päätökset. Sitten on varmaan pakko alkaa peseen noita vauvan vaatteita , vaikka ne pitääkin laittaa takas muuttolaatikkoon, kun on sekin vielä edessä ennenkun vauva syntyy. Mutta olispahan ainakin sit ne valmiina pestynä ja silitettynä.

Meillä tuo hoitotaso tulee kodinhoitohuoneeseen, kun uudessa kodissa sellanen ihanuus kerran on. Ja kun meidän makkari on kuitenkinaika pieni ja sinne täytyy saada mahtumaan vauvan sänky ja miehen työpöytä, niin järkevintä on vaan laittaa se hoitoalusta kkh:n pöydälle. Siellähän on sitten tuo pepunpesukin helppoa, kun on vesipistekin ihan vieressä.

Huomenna pitäis mennä kuopuksen kanssa testaamaan paikallinen Mammapiiri. Saas nähdä millasta väkeä siellä on... Kiva kun on vähän vaihtelua arkeen...

Nasu-Masu 27+3
 
picassolle ja mammahuhtikuulle :hug: nyt otatte molemmat iisisti..

mä hain tänään myös saikkua.mulla painon tunnetta alapäässä.en mä kyllä sen takia hakenut.hain väsymyksen ja selkäsäryn.lääkäri sanoi ettei niitä panacodeja sitten raskausaikana syödä.jos selkä kipeä ni sitten levätään.olen nyt sitten maanantaihin asti saikulla.sitten enää ensi viikko ja voin jäädä talvilomalle.

ihana jalava toi pinnasänky.meillä sellainen jyskin nikolai pinnis ja hoitopöytä.

mies tekee tuolla italianpataa meille :heart: mäkään en oikein ole mitään aikaiseksi saanut..no on taas viikko aikaa levätä ja hissuksiin tehdä.
ihan hyvä pitää tähän väliin hiukan lomaa kun mulla alkaa taas hermot kireellä olla. :ashamed:

gismo ja pikkuinen 25+2
 
:hug: kaikkille!!!

Mun täytyy todeta, että helpolla ole päässyt ekassa raskaudessa, kun teidän tarinoita lukee. Mitään ongelmia ei ole ollut. Tosin työpaikalla kohtelun vuoksi laittoivat mut työterveydestä pari kuukautta sitten saikulle. Viime viikolla kävin äitiyspolilla kontrollissa ja sain luvan mennä tän viikon jälkeen töihin. Kotiin olisin voinu toisaalta jäädä jo, mut ihan esimiehen kiusalla olen vielä 3viikkoa töissä. Sit talviloma ja siitä sit suoraan kotiin. :)

Meille tulee hoitopöytä makkariin ja khh:n pöydälle toinen paikka. Tehtiin syksyllä putkiremontti ja samalla uusittiin khh:n kaapit ja sinne tehtiin myös vesipiste, kun sitä ei siellä ollu...

Makkarissa pitäis siirtää vaatekaapit toiselle seinälle. Sais pinnasängyn parempaan paikkaan. Samalla tarttis hioa ja tapetoida seinät. Niissä kun on vaan laitettu maalia päälle, niin on kivan näköset, kun on hiukan rosoja :LOL:

Te, joilla on jo lapsia, niin onko teillä ollu raskausaikana tunnetta, kumpaa sukupuolta tulokas on ja onko pitäny paikkaansa. Mulle "ennustaja" sanoi viime kesänä, että vuoden sisällä saat lapsen. Puhui pojasta ja jotenkin mulla on koko ajan ollu poikaolo. En kyllä tiefä, voiko ennustuksiin luottaa... ainakin tiesi tän raskauden...

Orapihlaja: laitoi yv:tä.

t. Pirkkis ja Toukka 26+4

 
tuli testattua stressin sieto kyky todella hyvin tänään ja toi auton maa vara tai siis tääs tapauksessa "merivara".. työpaikka sijaitsee sellasen meren ylityskohdan toisella puolella ja aamulla töihin mennessä oli vielä vettä aika reilusti.... yli mentiin mutta tunnin päästä ei olisi enää autolla mentykkään.... eli nousi veden pinta sen verran lujaa et koko päikkis evakuoitiin noin kymmeneltä aamulla paloautojen turvin keskustan päiväkoteihin....

massussa ioli ihan hiljaista koko aamun.... kun saatiin lapset rauhoittuu päiväsadulle alkoi vatsassa jumppa :D

oli vissiin adrenaliini ja jalat niin tasaiseen käytössä varttia yli kuudesta puoleen päivään että meinas et syytä olla hiljaa..... :D

liikkeet jotenkin vähentyneet ei vissii mahu niin paljon sit enää liikkumaan kuin ennen..... huimaus on se joka mua häiritsee kun paineet oli viimeksi neuvolassa 98/62 ni aina pyörryttää kun ylös nousee... ja päikkärissä riittää punttekja ja kurahoousuavustettaivia riittämiin.... pitänee tuosta keskustella lääkärineuvolassa 26 pvä.... katotaan mitä on mieltä....
 
pirkkis mulle ennustaja ennusti ekasta poikaa ja sellainen myös tuli.ennusti muutenkin kaiken näköistä ja moni niistä toteutui :D tai on toteutumassa.

vitsi tekee miele laskiaspullaa!!!!tarvii varmaan mieli malttaa kun alan kohta kammottava tankki olla kaikkine mielihaluineni..
 
Lisko
pikasso, mammahuhtikuu ja hömppö jaksamis :hug: Ja ottakaa nyt rauhallisesti, ei turhia ponnisteluja :) (ja olikohan muitakin, no tasapuolisesti kaikille voimia :) )

Juu, nukuin päiväunet ja sain jotain tänään onneksi aikaiseksikin :) Hoitopöydänlaatikot tyhjensin pojan huoneen kaappeihin, nyt on sit vauvan vaatteille tilaa kunhan ne joskus pesen :whistle: Tänään mietin mitä kaikkee pitää ettiä, niin pinnasängynsuoja ja hoitoalusta on ainakin hukassa, en löytänyt niitä täältä sisältä, mutta eiköhän ne jostain tuolta varastosta löydy, miehelle annoin hommaksi ne tässä ennen huhtikuuta ettiä :)

Minä tästä menen iltakahville ja pojan kanssa lukemaan kirjaa kun tuolta kyselee kaveriksi :heart:

Lisko
 
Vielä tulin tänne mainostamaan..

oletteko syöneet niitä uusia pikkupätkiksiä pussissa?? Aivan sairaan hyviä"!!!!

Ja GALLUPPIA kehiin: mikä on teidän veriryhmä? Mä olen AB-.

Mulla ei AIEMMIN ole ollut raskauden aikana supistuksia. Vasta tää kolmas raskaus alko tätä teettämään. Nyt oon miettinytkin, että saa nähdä jääkö tää kolmas lapsi viimeiseksi vai pidetäänkö ainakin reippaan pitkä tauko tässä raskaana-imettää-raskaana -putkessa.. Ei näytä paikat oikein sietävän..

Orapihlaja
 

Yhteistyössä