HUHTIKUUN MASUJEN PINO

Harmi kun se dokkari jäi eilen kattomatta. Olis varmaan ollu mielenkiintoinen.

Mun piti kysymäni tämmöistä asiaa teiltä, että kumpaa teistä synnytys jännittää enemmän, sua vai miestä? Kun meillä miehellä tuntuu olevan jonkin sortin pelkotila päällä, se huhhuttelee sitä, että kohta taas joudutaan sairaalaan tosi toimiin ym. Mua se vaan naurattaa ja oonkin sille ehdottanu, että pitäiskö sille varata aika pelkopolille. Mua ei siis synnytys jännitä yhtään ainakaan vielä.

Mutta hommiihin taas. :wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.01.2007 klo 09:26 Pikasso kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.01.2007 klo 10:33 Gemini-04 kirjoitti:
Tuli vaan mieleen et kannattaa käydä tonne Libero-kerhoon rekisteröitymässä.. sielt saa ihan kivoja juttuja vauvalle ja sit niitä vaippa näytteitä..
...Sitooko rekisteröityminen johonkin maksulliseen..?
liittymisestä ei aiheudu mitään maksuja.. <br><br>
 
Kyllä täällä kasassa ollaan, onneksi!!!

Nasu-Masulle ja Ädälle onnea uuteen kotiin!

SUPISTUKSET: tuntuu koko kohdun kovettumisena, lievänä pahana olona ja nykyään sit jo säteilevänän kipuna alaselässä ja kohdussakin yleisemmin.

PAKKAUSTA en ottanut. Periaatteessa tekis se mieli aina ottaa, mutta kun vaatetta on jo nyt enemmän kuin ehtii käyttää, niin ostanpa sit rahalla itkuhälyttimen kun ei sellaista ole.

HARMITTAA, kun lukee miten monet jo valmistelee vauvan tuloa yms. Mä en tän supisteluherkkyyden ja ennenaikaisen synnytyksen pelon takia voi laittaa mitään valmiiksi. Paitsi sitten joskus rv35-36 kun saa jo liikkua normaalisti, jos niille viikoille päästään. Mutta kai sitä tarvittaessa ehtii kaiken laittaa sittenkin kun vauva on syntynyt..

Orapihlaja ja sykerö28+0
 
Tänään käytiin valitsemassa tapetit uuteen kotiin. Kyllä oli ihan saada ne valittua, mutta ihan työstä kävi, kun olen niin huono päättämään mistään asiasta muutenkaan. Ja vielä kun kuopus oli mukana, niin alkoi sekin jo väsyä siellä kaupassa oloon. Mutta nyt se on tehty.

SUPISTUKSET: Mulla kans kovettuu koko maha ja välistä alaselkää vihloo. Vihlonta tuntuu myös jossain kohdun suulla. Nyt vallankin on supistellut, kun on muuttoa laittanut ja lapsille noita kuravehkeitä pukenut monta kertaa päivässä.

Mä odotan kovasti sitä pakkausta. Paperit vein jo n. kuukausi sitten, eikä vieläkään ole kuulunut minkäänlaista päätöstä asiasta. En vaan enää jaksais odottaa.

Vauvanvaatteita en ole vielä pessyt. Ajattelin vasta sitten laittaa kaikki valmiiksi, kun muutetaan uuteen kotiin. Ehkä sitä sittenkin vielä ehtii...

Nasu-Masu 26+4
 
jalava muistelin että siinä olisi enempi niitä kestoja mukana ollut.elikkäs raksitin kohdan kelan papruissa "rahana".huuto.netissä myydään niitä kestovaippasettejä käyttämättöminä joten huudan sellaisen sitten kun tarvetta.kiitos linkistä.


[/b]onnea uuteen kotiin ädälle :flower:

 
Syntymähäjy: Miusta myös tuntuu, että miestä jännittää enemmän =) Miulla jäi hyvät kokemukset edellisetä synnytyksestä, ei sen helpommalla tarvii päästäkkään. Siis kyllähän se ihan piristi välillä kosvi ja tuntu epätoivoselta, mutta loppu hyvin kaikki hyvin! Vuodin jonkun verra, kun vauva oli iso, se oli miehelle viiminen niitti =) Ei ees pystyny mennä pesemään, kun kuulemma heikotti, eikä uskaltanu syliin ottaa. Oli miun äitillekin puhelimessa sanonu, että hirveetä hommaa :D Mutta nyt kuitenkin tietää mitä odottaa.

Ainut mikä jännittää, on se, kun sanotaan, että toinen syntyy puolta nopeemmin, että tajuaako sitä sit ajoissa lähteä. Viimex meni 10h, eli aika normaali aika vissiin.. Ja matkaa sairaalaan on reilu 80km.

Miulla huomenna rasitustestit, vasta 9, eli 11 saa vasta syödä aamupalaa :eek: Onnex ei tartte vielä 7 herätä, kun mies lupas aamun hoitaa esikoista. Muuten olis varmaan aikas nälkä jo! Pitää ottaa eväät mukaa, ku rasituksen jälkee vielä neuvola-lääkäri.

Mie oon hävittäny miun neuvolakortin :ashamed: Soitin tänää sinne ja kysyin jos ne vois uuden kirjottaa, mutta sanoivat että eti nyt vielä, heillä tiedot on koneella. Mutta olis kiva itekkin niitä katella täällä kotonakin, kun ei muista kuitenkaan kaikkia. Jospa se jostain ilmestyy. Muista, että viimex miulla oli se just tässä koneen viressä, kun laittelin tänne tietoja, mut johonkin se on tästä nyt kadonnu!

rouva80 ja "sisko"26+4
 
ihan sellasta vaan tulin kanssanne ihmetteleen ja uuden viikon kunniaksi jotain kirjottaan että huomasin äskön kolmosen odotuksen ajoilta neuvola kortista että sillä viikolla kun poika syntyi oli fundus-mitaksi merkattu 30 cm,oli paria viikkoo aiemmin ollu 32 cm ja sitten ilmeisesti laskeutumisesta johtuen viimenen mittaus rv 36+2 oli sen 30..siis 3 senttiä vaan isompi kun nyt tästä mitattiin viime neuvolassa :eek: mitenkä se voi noin vaihdella samalla odottajalla??jos silloin sen 3 senttiä isomman mitan kanssa massussa kölli kuitenkin liki 3 kiloinen vauva..tuskinpa se kasvu nyt niin vähäiseksi tästä jää että kasvu nyt kovin kauheesti hidastuisi..vai mitä luulette..mikäköhän valas sitä tästä on viimesillään?tosin paino oli 2 kg vähäisempi kun viimeksi näillä viikoilla :saint:
no joo tää nyt oli vähän turha kirjoitus,mutta hämmästyin todella :whistle:
ädä ja hippula27+0 :heart: wau :D
 
huomenta.

taas täällä aivan kukonlaulun aikaan.. =) on taas nukuttu huonosti yö.. toi selkä nyt on päättänyt kiusata oikein urakalla. mitään ei ole nyt pariin päivään ilman kipua voinut tehdä mitää. tosi inhottavaa.. :\|
toivon vielä että menisi sen verran ohi toi kipuilu että aika kuluisi nopeammin..

ihanaa, täällä sataa lunta. tai räntää se tällä hetkellä on. mutta kuitenkin kerryttää maahan sitä. jos se nyt kenties olisi jo pysyvä lumi.. olisi sitten hiukan valoisempaa.. =)

eipä tässä sen erikoisempia.

jalava ja smurffi 25+6
 
Huomenta!

Pitkästä aikaa innostuin kertomaan kuulumisia....oon ollu ihan totaalisen väsyny kun yöt nukun tosi huonosti :( Hb 103 eikä meinaa millään lähteä nousuun niin ei tässä kyl mitään energiapuuskia oo ollu. Taitaa olla turha toivoa, että saisin enää tässä raskaudessa nauttia tosta raskausajan ylimääräisestä engergiasta. Poikia kun ootin niin jaksoin tehä vaikka mitä, nyt oon kyl ihan vetelä :ashamed: Tämän viikon oon sairaslomalla kun iski niin kova flunssa ettei senkään takia saa yöllä nukuttua. Jospa sitä nyt vähän piristyis niin, että jaksais viel pari kuukautta olla töissä.

Vauvalle ei olla vielä laitettu mitään valmiiksi kun oon töitten jälkeen oikeesti niin väsyny, etten jaksa tehä yhtään mitään. Hyvä että sen ruoan saa ees laitettua, ruokakaupassakäyntikin rupeaa tuntumaan ihan ylivoimaisen vaikeelta. Miten ihminen voikaan olla niin väsyny? Kauheesti ei tarvi vauvalle hankkia kun edellisiltä vaatteita on, mut oishan se kivaa jotain uuttakin hankkia. Ainakin haalari/toppapuku tekis mieli ostaa kun meillä on toi vuoden 2000 äitiyspakkauksen haalari joka on mielestäni aika ruma ja kaikenlisäks kauheen isokin. Miellä lapset olleet pieniä, 2500 grammasia niin sais toi puku olla vähän pienempi.

Nimiä rupesin tossa yhtenä iltana miettiin mutta pää kumisee taas vaihteeks tyhjyyttä. Meillä toi nimenvalinta on vähän hankalampi juttu, kun sen pitäs olla helposti lausuttava sekä suomeks että englanniks joten ihan mikä tahansa ei käy. Ja sit viel kun minä en ihan ihan tavallista nimeä halua..... ehdotuksia siis otetaan vastaan :D Laitoinkin yhtenä päivänä tonne mitäs nyt palstalle kyselyn ja sieltä tuli muutama kiva nimi.

Mä tossa yhtenä päivänä tajusin, että meillä tosiaan toi synnytyskin lähenee :eek: ALussa tuntu ettei tää raskaus etene ollenkaan ja nyt ollaan jo näin pitkällä! Jos tämä syntyy samoilla viikoilla kun pojat niin eihän tässä oo kun reilu pari kuukautta jäljellä :whistle: Toi synnytys taitaa mietityttää minua eniten sillä viimeks en meinannu keretä sairaalaan vaikka lähdin heti ekasta supistuksesta sinne. Synnytyssaliin ei siis keretty vaan synnytin siinä ällöttävällä gynen pöydällä joka on tutkimushuoneessa :/ Nyt vaan mietityttää, että mihin me noi toiset lapset laitetaan kun lähtö tulee kun tässä ihan lähellä ei oo sukulaisia kelle soittaa. Apua! Täytyy kai ambulanssi soittaa ihan suosiolla :(

Tämmösiä tällä kertaa.... äitipolille meno tämän kuun lopussa jolloin ne tarkistaa ton istukan tilanteen, siellähän oli viimeks hematooma jonka vuoksi haluavat kontrolloida.

Voikaa hyvin mammat, minä lähden hetkeks levähtämään :)

t.hömppö
 
Torstaita mammat!

Viikonloppu lähenee ihanaa.. luvassa onkin tädin 50v. juhlat joita pääsen juhlistamaan isäni, äitini sekä siskoni kanssa, mies jää kaksosten kanssa kotiin.. ihan kiva vaihteeksi näinkin..

Olo on mitä mainioin.. nukuin tosi hyvin.. yhesti heräsin yhen aikaan kun toinen tytöistä näki kai pahaa unta.. siitä nukuin putkeen 7 asti.. en ees kuullu kun mies on lähteny töihin..

Täytyis laittaa taas pyykkikone päälle ja imuroida.. iltapäivästä pitäisi vielä lähteä käymään kaupassa...

Just toinen kaksosista telo itteesä.. huuli aika lahjakkaasi halki meni.. ja vertakin tuli ihan reippaasti.. noh.. sitä sattuu ja tapahtuu..

nyt poistun taas hetkeksi...

t:gemini+masukki rv 28+2 :heart:
 
heippa!

nukuttu yöllä yheksästä seitsemään ja silti olen ihan loppu.olen nyt menossa päikyille.esikoinen ihme kärtty ja hän jo unten mailla.miten nyt voikin koko ajan vaan väsyttää.äsken yhdessä esikoisen kanssa itkettiin kun mun pitäisi lauantaina mennä töihin ja nyt vaan sellainen olo että en enää sitä työtä ja työilmapiiriä jaksa.tarvitsisi vielä hetki jaksaa.tahtoisi niin kovin jo olla esikoisen kanssa kotona.selkäkin kiusannut pari päivää taas.anteeksi tämä vali,vali taas :ashamed:

gismo ja pikkuinen 24+4
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.01.2007 klo 11:01 gismo kirjoitti:
heippa!

nukuttu yöllä yheksästä seitsemään ja silti olen ihan loppu.olen nyt menossa päikyille.esikoinen ihme kärtty ja hän jo unten mailla.miten nyt voikin koko ajan vaan väsyttää.äsken yhdessä esikoisen kanssa itkettiin kun mun pitäisi lauantaina mennä töihin ja nyt vaan sellainen olo että en enää sitä työtä ja työilmapiiriä jaksa.tarvitsisi vielä hetki jaksaa.tahtoisi niin kovin jo olla esikoisen kanssa kotona.selkäkin kiusannut pari päivää taas.anteeksi tämä vali,vali taas :ashamed:

gismo ja pikkuinen 24+4
:hug: Mulla samat tuntemukset, en kertakaikkiaan tiedä mistä saan vielä tähän loppurutistukseen voimia :( Enää ei ois pitkästi.....
 
Sain eilen ne sokerirasituksen tulokset, en vain ehtinyt tulla kertomaan. Eli olivat oikein hyvät ja tasaiset arvot : 0h 4.4 (raja 5.1), +1h 5.4 (raja 10) ja +2h 4.8 (raja 8.7) =)

(Tuo paastoarvo siis hiukan muuttui)

miranda + masuli 26+3 :heart: <br><br>
 
Lisko
"huomenta", minä siis heräsin vajaa tunti sitten :whistle: mies vei pojan hoitoon, että saan uinua kun täälläkin ollaan aivan totaalisen väsyneitä \|O Nukuin 22-11 ja väsyttää, en kai ole vielä herännytkään kunnolla.. Eilen sain onneksi viikko siivouksen tehtyä, pitäisi suihkuun tästä lähteä.

Tänään on kai tullut tilille ne äitiysavustusrahat, ajattelin lauantaina käydä kattelee olisko missään alessa lastenhuoneeseen sellasta leluhyllyä, sinnepä taitaa nuo rahat mennä, mutta meneepä tarpeeseen, vauvalle olen olen jotain pientä hankkinut ja ostan tässä pikku hiljaa, luulen, että tuo 140? on kevyesti mennyt jo kun ollaan itkunhälytin ostettu ja jotain vaatetta ja sellasta pientä tavaraa mitä vaan tarvii..

Nyt menen kahville ja sit suihkuun, palailen taas :wave:

Lisko ja "pikku- neiti" rv 27+1
 
heipsan taas tänne..

taas kun on kotosalla niin tuntuu ettei muuta teekkään kuin roikkuu koneella.. :whistle: siivoaminen tuossa odottaa.. juttelin tuossa kaverin kanssa äsken.. niin tuumattiin että ei ne koiran kaverit karkuun ainakaan lähe vaikka ei siivoisikaan... :LOL: :LOL:
lumitöitä hiukan kävin tekemässä. se oli kyllä työn takana, vaikka ei paljon ollutkaan tekemistä. selkä ei tykännyt yhtään siitä ja nyt tuntuu että alkaa supisteleen.. :\| joten vastaisuudessa sitten taitaa nää lumityöt jäädä miehelle.. mutta muuten oli oikein ihanaa olla pihalla!!
ja varsinkin kun toi lumi kirkastuttaa ympäristöä niin paljon!! itekkin on niin paljon pirteämmällä päällä kun on valoisampaa. vaikka nukunkin todella huonosti. onneksi ollaan menossa kevääseen kohti ja alkaa muutenkin tulla valoisampaa niin tarvii unta paljon vähempi kuin syksyisin ja talvisin.
onko muilla näin?

no niin jos menis hörppiin kaffetta välillä kun se taas maistuu hyvälle.. =)

jalava ja smurffi
 
Moi.

Lääkärillä käyty ja kaikki oli hyvin. Supistelut ei oo kohdunsuulla tehnyt onneksi mitään ja kohdunkaulaa jäljellä ihan normi määrä. =) Oli ihana nähdä toi pikkunen taas ultralla. En oo edellisissä raskauksissa näillä viikoilla nähnytkään enää miltä tuo asukki näyttää ja hienoa, että nyt siihen on mahdollisuus. Siellä se möngersi kädet ja jalat melkein solmussa sykkyrällä. Eikä meinannutkaan näkyä sukupuolta taaskaan!!! Poikkipäin se oli ultraushetkellä masussa, ja lääkäri sanoikin, että tässä vaiheessa se vielä kääntyilee paljon. Painoa on nyt alusta tähän asti tullut yhteensä 7,8kg eli siis ihan tarpeeksi! Vähempikin kyllä riittäisi, mutta kuitenkin edellisissä raskauksissa on tullut enemmän, että senpuoleen olen tyytyväinen ettei oo enempää nyt noussut.

Sokeriarvojen mittauslaitteen sain nyt sitten kotiin. Ajattelin että ehkä heti huomenna koitan ottaa mittauspäivän. Saapa nähdä millaisia arvoja saan. Sain vaan tosi huonoja neuloja mukaan, mutta täytyy koittaa niillä pärjätä!

Veren rhesustekijäarvot ja vasta-aineet oli molemmat negatiivisia, hyvä!!!!!!!

Sf mitaksi lääkäri sai 24cm, mutta mun mielestä mittaus ei ihan mennyt niinkuin olisi pitänyt. Luulen, että mitta on sentin kaks oikeesti pidempi. Mutta sen nyt näkee parin viikon päästä, kun meen neuvolakäynnille, ja neuvolatäti sen mittaa.

Nyt siis hyvillä mielin voin tehdä kotihommia ja käydä lenkillä ym. kun kerta noi supparit ei oo mitään tehnyt. Ei tarvi niitä kokoajan miettiä.

Hyvää torstain jatkoa!

-Syntymähäjy ja pikkuhäjy 27+4
 
Kävin tekemässä "testilenkin" koiran kanssa,ja ihan hyvin meni. =)
Aloitin lenkin mummokävelyllä,ja se taisi auttaa-mahaa ei alkanut kiristää!

Ihana olla ulkona,sitä jo kaipasi raitista ilmaa!Ja luntakin oli!! :p

Vauva on liikkunut vähemmän kuin normaalisti,vähän olen ollut huolissani.Liikkeitä siis tuntuu,mutta ei niin useasti ja vahvasti kuin aiemmin.
Voikohan olla,että vaavi on nenä mun selkään päin,potkutkin tulisi siis selkäpuolelle,eikä siksi tuntuisi niin selvästi?

Vainoharhaiseksi tässä välillä tulee,vaikka kuinka yrittäisi rauhallisena pysyä...


Pikasso&Poikanen 26+1 :heart:
 
Moi!

Miulla oli aamulla rasitukset ja tässä tulokset:
paasto 3,2
+1h 4,8
+2h 3,5

Eli nou hätä! kotiin kun tulin, ni heti avasin karkkirasian, jonka eilen ostin tytön synttäreille valmiiksi :ashamed:

Muuten kaikki hyvin, mahaa ei edes mitättua, painoa tullu kiitettävästi, yhteesä jo 8kg :eek:
 
uusi kuva masusta päivitetty..

nyt täytyy nukkumaan mennä vaikka päivällä jo päikkyjä nukuin..ei auta ihan väsy taas.huomenna vien noi kelan paperit ja otan vauvavakuutuksen.eikös se oteta 3kk ennen laskettua aikaa?en muista miten esikoisesta toimittiin.ennen la kuitenkin se otettiin.

ahmisin hiukan sipsejä ja karkkia.nyt reisiä kiristää taitaa nestettä täynnä olla.. :$ :whistle:

no mutta öitä!
 
heissan kaikille =)
täällä ollaan yhtä hymyä.
oltiin illalla 4d ultrassa ja kaikki oli hyvin.ja mikä iloisinta POIKA on tulossa =) =)
miehen suvussa on vain kaksi poikaa joten tämä oli ihan tervetullutta.
oltiin siellä femedassa ja mun oma mielipide siitä lekurista bruno jotain,niin oli mukava ja huumorintakuinen lekuri.
laskettua aikaa hän siirtäsii vapun tienoille ja kuulemma ei kauhean isoa poikaa tule,kolmea kiloa veikkasi.

voi että..........kyllä kannatti.nyt tietää että masussa kaikki pojalla ok.
 
Hei

Mulla on niin kiireistä sairaslomalla, etten ole tännekään ehtiny kirjoitella mitään aikoihin. Koko ajan mukamasten pitää olla talolla tuijottamassa et mitä ne siellä rakentaa. Nyt on pellit katolla ja uusi työmies tekemässä siustushommia. Ens viikolla tulee ilmalämpöpumppu, ja takan tekijä.

Pesuaineesta: oon ensin pessyt vauvan vaatteet erikseen nestemäisellä hajusteettomalla arielilla ilman huuhteluainetta, sitten samaalla pesuaineella muiden perheen vaatteiden kanssa. Sitten on hissukseen siirrytty hajustettuihin.

Supistuksista: Mulla tuntuu tietty mahan kovettuminen, ja kaikenlaisia juilimisia, vihlomisia ja kipuja tuolla alhaalla (kohdunsuulla?), Ja välillä kipua tuntuu selässä josta se säteilee pakaroihin ja takreisiin.

Ädälle onnea uudesta asunnosta. Ja muille hyvistä neuvolakuulumisista.

Me käytiin eilen kaverin kanssa ikeassa. 6h meni, ja yhteensä kolme kärryllistä tavaraa lähti mukaan (mm vessan kalusteet, keittiön vetimet, naulakko, hattuhylly, kenkäteline, kenkäkaappi ym. tarpeellista). Piti soittaa miehelle kesken kaiken että tulisitko toisella autolla hakemaan, kun ei mahdutakaan yhteen autoon. Mies oli oikein tyytyväinen. Ilta olikin sitten yhtä tuskaa. Väsytti niin että tuntu et seisaallaan vois nukkua, ja supisteli. Tän päivän oonki sitten levähtäny.

Maanantaina olis se lääkäriaika ja siis ultra kun katotaan et vauva kunnossa, et se kysta poistunut. Ja josko sais tietää sukupuolen, ja samalla tietty saan tietää jatkuuko sairausloma.

heppuli ja emma/eetu kröhöm pitääpä tarkistaa millä viikolla mennään... 27+5
 
meillä tyttö..8v.. oli oikein otettu kun kirjoitin hänelle kirjeen pikkuveikan (masussa olevan) puolesta ja siinä veikkuli lupas kaikki vaaleenpunaset ja punaset pikku vaatteet nukelle ja kaikki vanhat pikkuiset mekot isolle mollalle... :heart: .. ja tyttö sanoi osaavansa hoitaa tämänkin pikku veljen kun on jo kahdesta aikasemmasta kokemuksia..ja sekin helpottaa kun miullakaan ei aikoinaan ole siskoja tullut..eikä marokon serkulle, joka sattuu olemaan vielä meidän tytön kaima...onneksi ei itua tullut..mie olisin taas itketehtinyt samaa asiaa...no mie oonkin niin herkkä.. ;)

sari+vilpertti 28+3 :heart:
 
huomenta!

taas yksi huonosti nukuttu yö takana.. :\| mutta minkäs tekee.. onneksi vielä pystyy nukkumaan pieniä tirsoja päivällä.. jotta sitten hiukan jaksaa jotain pientä puuhastella..

ihania ultra kuulumisia oli jollain.. en enään muista nimimerkkiä...

mulla on vasta ensi viikolla lääkärineuvola.. en edes tiedä mitä siellä tehdään tällä kertaa.. ainakin saan tietää sen että jatkuuko tää saikku vielä.. haluisin niin että hiukan kurkattas masuun että onko kaikki hyvin jne.. mutta ei kai sitä voi vaatiakkaan jollei siellä ole aikaa sitten..

tänään on taas perjantai.. tosi nopeasti menee tää aika. ihan hirvittää miten äkkiä tämä aika loppuenlopuksi menee. pian ollaan kuulkaas jo helmikuulla.. =) ei nyt ihan sentäs vielä mutta ei sitä oikein tajua kuinka nopeasti se aika menee.. =)

huomenna suuntaamme sitten sinne tampereelle.. tai onko se lempäälä missä se ideaparkki on.. ihan ajankuluksi lähdemme sinne ajelemaan ja katsomaan millainen paikka se on. joten istumista tiedossa huomiselle päivälle..

mutta nyt vois mennä juomaan lisää kahvia.. =)

jalava ja smurffi 26 tasan.. =)
 

Yhteistyössä