HUHTIKUUN MASUJEN PINO

UUSIA VUOSIA myös täältä!

sairaanahan sitä oltiin :x mahataudissa! mutta taas elämä voittaa..

Ottakaahan rauhassa mammat! Minulla ei ole minkäänlaisia supisteluja ja toivottavasti ei tulekaan vielä.

Tästäpä lähden taas töihin ja sit onki loppuviikko vapaata :LOL: kyllä on kivaa!

Triine 24(vissiin?)
 
Kyllä on taas semmonen päivä että toivois että tämä ois jo ohi! Tuntuu että mitään ei jaksa! Pitäs pestä pyykkiä, imuroida yms. EI JAKSA! Marsukin on sairas ja sitä vietävä taas illalla lääkäriin. Ja huominen äitiyspoli hermostuttaa!! Ja poika kitisee! Ja vielä mietityttää kun vauva on liikkunut tosi vähän eilen ja tänään.. No jospa tuo olis vaan eri asennossa kuin yleensä..

JA VETTÄ SATAA!!! \|O

Rv 23+6.
 
unelma harmaana
eilen oli neuvola.rv 23+4. mulla oli hemoglobiini noussu 106:sta 126. verenpaineet ok. nyt on tullut painoa lisää 9 kiloa, siis tosi paljon.kahessa edellisessä tuli painoa lisää 10 kiloa.onhan mun lähtöpainoa vähän, mutta kumminkin. no tänään alotin kävelyreissut ja vähän katon mitä suuhun pistän.onneksi imettämällä kilot lähtee. maha on kasvanut=)valittelin eilen neuvolassa pääkipua ja huimauksen tunnetta vaisinkin maatessa.pittää lääkärikäynnillä mainita vielä jos jatkuu. tosi ärsyttävä vaiva.sain kelaa varten laput, nyt pitäs ne täyttää ja lähettää. ketä jännittää tuleva synnytys? yritän olla sitä ajattelematta, mutta vähän pelottaa kuinka nopeasti tämä mahtaa putkahtaa maailmaan.sanovat, että ensimmäisistä supistuksista lähtä jo sairaalaan tai että mies kotona auttaa synnytyksessä!!! mutta eihän sitä tiiä vaikka ois pitempi synnytys vaikka kaksi edellistä on tullut aika nopsaan.raskausarpia ei ole tullut, rasvaan masua paljon, niin tein edellisissä raskauksissakin. että semmosta tällä kertaa =)

unelma ja masuasukki 23+4
 
No niin, tulokset kysytty; olivat paasto 5,4 1 h 9,3 ja 2 h 6,0. Joten nyt mennään hakemaan mittaria ja ruokavalioneuvoja, kun oli tuo paasto aikas paljon yli, oli kuulemma niin paljon yli, että Tays:n määräysten mukaan (paasto yli 5,2 )pitää mennä sinne äippäpolilla käymään, neuvolan täti laittoi lähetteen Tays:iin. Nyt sit aletaan mittaileen ja pidetään näpit erossa makeasta :whistle: Kuinkahan onnistuu, pakko on yrittää, pääsinhän elokuussa tupakastakin eroon monen vuoden polttamisen jälkeen!

No, onnea toisille rasituskokeisiin, monilla näytti niitä olevan tulossa! Toivottavasti teillä kaikki kunnossa =)
 
Täällä se vaan netti toimii, vaikka piti jo sunnuntaina mennä poikki, ei sillä että valittaisin.

Meillä muutto senkun lähenee. Lauantaina tulee muuttoauto. Kaikki tavarat onkin jo melkein laatikoissa, paitsi lastenhuone vielä melkein entisellään. Pitää olla lapsilla jotain tekemistä, muuten hyppivät seinille.

Meillä esikoinen on joululoman aikana innostunut kirjoittamisesta ja ihan hienosti se onnistuukin noin kuusi vuotiaaksi.

Masunympäryksen mittasin tänään, kun sattui mittanauha kohdalle... Mittaa oli 102cm. Mulla ei ole harmainta aavistusta, paljonko se oli viimeksi kun mittasin, mutta siitä onkin jo tosi kauan aikaa.

Huomenna olis taas neuvola. Ja verikokeisiinkin pitäis mennä, kun on se rh-negatiivinen...

Eipä täällä muuten mitään ihmeellistä! Vointeja kaikille!!!

Nasu-Masu 25+4
 
Lisko
No niin nyt on ensimmäinen koulupäivä ohi loman jälkeen :) Väsyttävää oli, mutta selvittiin.

Ei minulla mitään asiaa nyt ollut, tulin vaan tällä kertaa uuden viikon kunniaksi pinoutumaan :)

Lisko ja "pikku- neiti" rv 26+0 :heart:
 
Iltaa mammat.
Tulipa taas syötyö kunnolla,perunamuussia ja kinkkua :p
(me paistettiin uudenvuoden aattona uusi ) :D

Neuvola-lääkäri oli tänään,kohdunkaula asiat ihan hyvin. Verenpaine noussut joka on ihan hyvä, hb laskenut mut ei vielä pahasti, otin vain kerran viikossa obsidanin vähän aikaan koska hb oli jo 146 mutta nyt olen jo viikon päivät jatkanut jokapäiväisen syömisen koska tämä lasku oli odotettavissa, multitabs 2+ olen syönyt koko ajan 2 päivässä. Paino noussut pari kiloa,nyt on yhteensä tullut 8-9kg nyt 71,5 kg. Sf 27 eli yläkäyrillä tälläkin kertaa,vatsanympärys oli rv 25+6 eli viikko sitten 111cm, rv 21 oli 107cm,
tulee varmaan tästäkin iso pimu,tähän asti lapset on ollut 4,3kg rv 42+2
ja 3,8kg rv40+1.

Olikohan muuta en tähän hätään muista

Rv 26+4 Lilo ja Stitch
 
Tuuva-täti tervetuloa mukaamme! :wave:

Huomenna aamulla sitten meen rasitukseen seittemäksi. Pitäis vielä jotain iltapalaa haukata tässä pikaisesti. Mutta saa nähdä miten mua alkaa heikottamaan tuolla kokeen aikana... no se jää nähtäväksi. Mä en muista yhtään niitä viitearvoja. Täytyy koittaa kuuklettaa, jos ne jostain sais ongittua, vaikka saanhan mä ne tietenkin neuvolatädiltäkin kysyttyä.

Närästyksestä on tullu jokapäiväinen riesa. Nytkin närästää, pitäis ottaa rennie. Onneksi niistä on apua.

Pystyykö kaikki muut kääntää yöllä kylkeä selänkautta? Mun pitää mennä jo konttausasennon kautta kyljeltä toiselle. Ja sehän tietää sitä, että yöt on todella katkonaisia, kun lonkka puutuu, herään ja joudun melkeinpä konttailemaan. :LOL: Mulla alkaa aamuiset liitoskivut olla jo tosi ikäviä, ja totesinkin, että kun yöllä vaihdan kylkeä, oon hetken polvillani ja "vetreytän" lantiota heiluttamalla sitä puoleleta toiselle. Näin tehden on aamulla ollut vähän parempi olla. Mutta olis se varmaan näky kattoa ittiään ulkopuolisena noina yön tunteina... :D

Nyt mä meen äkkiä iltapalalle.

-Syntymähäjy ja pikkuhäjy 26+3
 
Heips.

TUUVA-TÄTIlle tervetuloa!

MUTZIlle tsemppiä huomiseen ä-polireissuun! Tulehan kertomaan sit mitä sanoivat!!

Mulla oli tänään NEUVOLA. Paljon juteltiin. Painoa tullut nyt 10kg eli aikas paljon.. ja kun en saa liikkua niin tulee varmaan vielä toinen mokoma lisää. Sf-mitta nyt rv27 oli 28cm eli reilusti yli käyrien ;). Hyvin pääsee vauva jo kylkikaarien väliin potkimaan..

Ei kai mulla muuta tähän hätään . Vauva potkii niin kovaa, että mä oikein säpsähtelen..

orapihlaja ja sykerö27+0
 
Moi! :wave:

Täällä on vielä helpolla päästy noiden supistuksien kanssa, eli ei oo oikein supistellu. Saa nähä kun on loppukuusta neuvola että paljonko on kiloja tullu lisää, on nimittäinen jouluherkut ja suklaat maittanu :ashamed:

Jos menis sängyn pohjalle ettiskeleen nukkumattia :wave:

Miron äiti ja "Sisu" 24+6 :heart:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.01.2007 klo 19:00 syntymähäjy kirjoitti:
Tuuva-täti tervetuloa mukaamme! :wave:

Huomenna aamulla sitten meen rasitukseen seittemäksi. Pitäis vielä jotain iltapalaa haukata tässä pikaisesti. Mutta saa nähdä miten mua alkaa heikottamaan tuolla kokeen aikana... no se jää nähtäväksi. Mä en muista yhtään niitä viitearvoja. Täytyy koittaa kuuklettaa, jos ne jostain sais ongittua, vaikka saanhan mä ne tietenkin neuvolatädiltäkin kysyttyä.

Närästyksestä on tullu jokapäiväinen riesa. Nytkin närästää, pitäis ottaa rennie. Onneksi niistä on apua.

Pystyykö kaikki muut kääntää yöllä kylkeä selänkautta? Mun pitää mennä jo konttausasennon kautta kyljeltä toiselle. Ja sehän tietää sitä, että yöt on todella katkonaisia, kun lonkka puutuu, herään ja joudun melkeinpä konttailemaan. :LOL: Mulla alkaa aamuiset liitoskivut olla jo tosi ikäviä, ja totesinkin, että kun yöllä vaihdan kylkeä, oon hetken polvillani ja "vetreytän" lantiota heiluttamalla sitä puoleleta toiselle. Näin tehden on aamulla ollut vähän parempi olla. Mutta olis se varmaan näky kattoa ittiään ulkopuolisena noina yön tunteina... :D

Nyt mä meen äkkiä iltapalalle.

-Syntymähäjy ja pikkuhäjy 26+3

Piti vaan pikasesti tulla kommentoimaan tota nukkumisasiaa nimittäin mulla on ollu kans muutaman viikon ajan tuo kääntyminen kertakaikkisen vaikeaa \|O En siis pysty selän kautta kääntyileen tai tekee tosi kipeetä. Miehen olen muutaman yönä potkinu sängystä ulos kun toi nukkuminen on niin vaikeeta :ashamed: Jeps, voisi olla kivaa katteltavaa kun tämä mamma yöllä kääntyilee ja ähkyilee :D Muuten jaksan kohtuu hyvin, hb oli viimeks vain 103 joten melkosen väsyny kyl oon ollu :/ Huomenna lääkärineuvola, tuun sit kertoon kuulumisia.

Mulla tää asukki välillä työntää itteään niin kovasti että mulla varmasti maha kohta halkeaa =) Siis tuntuu, ettei maha anna tarpeeks periks kun se oikeen urakalla puskee....

Huomenna lisää....t. Hömppö

P.S Tervetuloa uudet mukaan joukkoon mahtavaan :)
 
heippa!!

ihanaa esikoinen nukkui seiskaan asti :D sai itekkin nukuttua.

vetääkö kellään suonta jo?täällä meinasi edellis yönä mutta onneksi ohi meni.viime raskaudessa veti välillä tosi kovin niin että jäi oikein kipeä kohta jalkaan.

mittasin myös masun ymparyksen sain 105cm.aika kivasti alkaa masu kasvamaan.
eilen mun vanha kämppis on tullut suomeen.ihanaa nähdä häntä.hänellä laskettuaika 1.5.07. ihanaa päästä jutskaamaan vauvamasuista :heart:

yritän soittaa anopille jos ottaisi esikoisen nyt vähäksi aikaa että kerkeisin kampaajalla käymään.taitaa olla töissä.mies on tänään ylitöissä niin olisi kiva jos olisin kamjaalle päässyt.ei tota huliviliä voi mukaan ottaa kun parkuisi varmaan rattaissa kun tahtoo temmeltämään.

kävin eilen vaa'alla ja mulla oli kait paino pudonnut.parempi niin.
nyt tarvii mennä aamupuuroa laittamaan esikoiselle ja ittekkin mennä suihkuun jos joku ton esikoisen ottaisi että pääsen sinne kampaajalle.pitäkää peukkuja :p toisaalta joskus ärsyttää kun oma äiti asuu niin kaukana ja toinen sisko.pientä korvausta vastaan sisko hoitaa (hän siis teini) ja äiti tietysti ilmaiseksi.anopille aina tylsä soittaa (melkein joka viikko) että otatko tunniksi ja voiko tulla yöksi.huomenna pitäisi pojan mennä yökylään sinne kun mulla aamuvuoro ja miehellä turnaus joka kestää koko päivän..

gismo ja pikkuinen 23+4
 
:wave:

Yheksän mais illallahan sanoin meneväni nukkumaan, mutta joopa joo, olisko ollu puol 1 kun sain vasta unen päästä kiinni :/
Ja sit kun "pitää" iltasin juoda niin kauheesti, niin saa sit pariin otteeseen vessassakin ravata yön mittaan... :whistle:

Suonenvedosta kyseltiin, tais toissailtana ekaa kertaa vetää suonta.
Poikaa oottaes ne vaan loppua kohti paheni :\|

Miron äiti ja "Sisu" 25 :heart:
 
Huomenta.

Sokerirasituksessa käyty, nyt vaan pitää odotella tuloksia. Toivotaan, että kunnossa ovat, mutta pahoin pelkään, että mittarin kotiin saan tälläkin kertaa.

Suonen veto tai mulla oikeestaan jalkojen kramppaaminen on alannu ehkä pari viikkoa sitten. Pohkeet meinaa välillä yöllä krampata ja oonkin parikertaa herännyt siihen, että meinaa mennä ihan lukkoon koko lihas. Vielä oon saanut väännettyä vastaan niin, että kramppaus on loppunut, mutta yleensähän nuo pahenee loppua kohti. Mulla auttaa tuohonkin vaivaan liikunta. Kun käy kävelyllä, se laittaa veret ja nesteet jaloista liikkeelle.

Mua väsyttää ihan hirveesti, kello oli herättämässä varttia vaille 7, kun seiskaksi tonne terveyskeskukseen menin. Normaalisti herään vartin yli 7 eikä nyt luulisi, että tuo puolituntia vaikuttais, mutta näköjään se vaan vaikuttaa.

Pojat alkoi katsoa autot-dvdtä niin mä taidan mennä hetkeksi pötkölleen. =)

Mukavaa torstaita!!

-Syntymähäjy ja pikkuhäjy 26+4
 
Tervetuoloa uusille mukaan.

Suonenvedosta, mulla on kans nyt pari pientä vetoa tullut, mut ei mitään kamalaa. Esikoisen aikaan ne oli ihan hirveitä, ja loppua kohti pahenee. Siihen auttaa vähän jos pukee yöksi villasukat jalkaan.

Mie oon nyt saikulla niin kiireinen et tuntuu ettei mitään ehdi. Pitää sitä uutta taloa käydä vähän päästä töljöttään... Pitäis tässä joku päivä kun tyttö hoidossa, niin ommella verhot sinne. Kankaat on jo valmiina, ja osittain leikattukin, vielä kun sais ommeltua. Eilen tilasin käytävän ja eteisen maton. Ens viikolla ikeaan hakeen kaikenlaista. Sitten vielä ostoslistalta löytyy työpöytä, joka ilmeisesti ostetaan miehen siskolta. Ja apteekkarin lipaston aattelin cittarista ostaa. Ai joo ja naulakot, wc-paperi-teline ym sellaiset jota ei hoksaa. Ja olkkarin matto on pakko käyttää pesulassa.

Omassa voinnissa ei eroa. Supistelee kun jotain yrittä tehdä, mutta myös levossa jonnin verran.

heppuli ja emma 26+5
 
Tervehdys!

Heräsin tänään jo melko aikaisin, kun pissalle sain herätä ja ei enää uni tullut. Muutenkin tuo nukkuminen on muuttunut katkonaiseksi, kun on alkanut tuo kääntyily olemaan täälläkin hiukan hankalaa. On ollut opettelemista kyljellään ja selällään nukkumisen kanssa, kun normaalisti nukun vatsalllani ja nykyään en enää kovin mielelläni vatsallani nuku tuon suuren vatsan päällä.

Isyyspakkausta tässä aloin kokoomaan ja askartelemaan siihen kortteja. Melkeimpä on kaikki tavarat pakettiin jo ostettu, jotain pientä vielä puuttuu. Saapa nähdä koska annan tuon tulevalle isukille. :D

Mulla olisi ensi viikolla myös tuo sokerirasitus edessä, kun BMI oli ennen raskautta 27. Hiukan kyllä jännittää miten käy. Neuvolalääkäri on juuri ennen tuota koetta.

Tuota painoa tuntuu kertyvän vaikka kuinka yrittäisin välttää turhat syömiset. Nyt kyllä yritän käydä ulkoilemassa joka päivä. Tulisi edes tehtyä puolen tunnin kävely, ni varmasti auttaisi.

Täällä vatsa on rauhoittunut lääkkeiden avulla (ainakin toistaiseksi). Toivottavasti pysyy nyt jatkossakin hyvänä. Olo onkin muuten ihan hyvä. Välillä vaan väsyttää.

miranda + masuli 25+3 :heart:
 
Moikka!

Myös täällä luksusaamu, esikoinen nukku 10 yli 7 saakka ja ehittiin aamusta ulkoilemaankin. Yleensä tähän aikaa on jo päikyt nukuttu, mutta nyt vielä mellestää tuolla omassa sängyssään ja yrittää saada unta!

Miulla on myös ollut pientä suonenvetoa, mutta menee nopeesti ohi. Närästyskin on helpottanut ja vatsa pysyy suht löysänä agiacurin avulla.

Aloitin taas terveellisen elämän, niinku joka vuosi :D

Mahassa tyyppi liikkuu hurjasti, näkyy jo selvästi uloskin päin, kun möyrii. Hassun näköstä!

Joko muilla turvottaa sormia? Miulla sormukset jo kiristää, mutta mahtuu vielä käteen. Esikoisen jälkeen jouduin ne suurennuttaa, kun eivät enää mahtuneet. Ja jalka kasvoi yhden koon, toivottavasti ei enää kasva :kieh:

Lukiko muuten kukaan edellistä OHO-lehteä? Siinä oli juttu tytöstä, joka syntyi viikolla 21, painoi alle puoli kiloa ja oli 13cm pitkä!!! Siis aatelkaa miten pieni, ihan kun pikkulintu!! Ja selvisi siitä hengissä!

Kävin tuossa lukemassa tammikuisten pinoa, siellä mammat tuskailee viimeviikoilla =) Kohta se on meilläkin edessä.

Maha on jääny ainakii parilla viikolla mittaamatta, ei tässä joulun aikaa muistanu, mutta jos lauantaina muistais, ku tulee viikot täyteen!

Rouva80 ja "sisko" 25+5 ??
 
Nyt on käyty sitten siellä äitiyspolilla taas. Eli virtaukset näytti nyt paremmilta, eli blokit oli korjaantunut! :) Kolmen viikon päästä on seuraava aika. Ja sillonhan on rv 27, eli viikko millon viimeksi jouduin osastolle. Mut hyvältä ainakin nyt näyttää. Painoa oli pienellä 680g ja juuri sopivan kokoinen oli kuulemma. :)

Eilen illalla jouduttiin lopettamaan meidän marsu..kyllä on ikävä.. :'(

Rv 24+0.
 
Torstaita mammat!

Neuvola lääkärillä kävin.. yllättäen ultrasi ja antoi painoarvionkin.. joka oli 1100g.
Kohdun suulla ei oo tapahtunu mitään onneksi.. ja kaikki muutenkin näytti tosi hyvälle...

nyt välipalaa antamaan kaksosille ja sit päikkäreille..

t:gemini+masukki rv 27+2 :heart:
 
Lisko
Tervetuloa uusille minunkin puolesta :wave:

Teinkin jo oman aloituksen tuonne, eli minulla oli eilen illalla tunnin sängyssä makoilun jälkeen lepopulssi 88 :eek: Onko normaalia, onko tuokin joku raskaus oire? :/ Olin hengästynyt kuin olisin pidemmänkin lenkin just vetässyt :eek: Mikä on normaali lepopulssi?

Meille ei uutta, selkää särkee kun päivän seisonu ja väsyttää \|O Mut ei sen kummempaa. Suonenveoa ei ole vielä tullut ja välillä tuntuu tosiaan tuo kyljen kääntäminenkin olevan työn takana :whistle:

Mutta nyt muihin puuhiin.

Lisko ja "pikku- neiti" rv 26+1
 
varasin eilen muuten 4d-ultraan ajan.sain sen kahden viikon päähän rv 25 silloin meneillään.kävin ostamassa tänään raskausarpi rasvaa sitä mitä body shp myy.tarviikin kokeilla.
sain käytyä kampaajalla leikkaamassa hiukset ihanaa ja nyt värjään hiuksia.piristää tän harmaan talven keskellä.

lisko pitäiskö sun soittaa lääkäriin tai neuvolaan?
 

Yhteistyössä