HUHTIKUUN MASUJEN PINO

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.12.2006 klo 11:11 unelma harmaana kirjoitti:
eli käyttisnimeni on unelma. laskettuaikana on 29.4.2007 ja nyt raskausviikkoja 19 =)poika olisi luultavasti tulossa, mennään uuteen ultraan viikolla 24 varmistamaan asia ja synnytys olisi oys:ssa.

Heiiips!
Meillä sama laskettuaika!!! Meillä on tänään neuvola, saas nähdä kuinka vauhdikkaasti sinne taas lähdetään, esikoinen nukahti just päikkäreille. Taitaa verenpaineet pompsahtaa... Rakenneultra olis ens viikon tiistaina PHKS:ssa. Jänksättää vähän.
Eilen illalla masulainen nakkeli kuperkeikkaa niin, että liikkeet näkyivät eivät pelkästään tuntuneet :heart:
 
Kyllä kastuttiin äsken kun oltiin lenkillä!! Tai siis minä kastuin, pojalla oli sateenvarjo ja koiralla takki.

Tällä viikolla on se äitiyspoli, ja arvatkaa jänskättääkö onko kaikki ok!!! Ei ainakaan verenpaine oo onnex korkea. Perjantaina on sit hammaslääkäri! Varasin ajan yksityiselle kun ei tuonne kunnalliseen tunnu pääsevän. Paikkaavat kaksi hammasta kerralla! :/ Inhoan hammaslääkäriä!!!

Vauva eilen oikein kunnolla muljahteli! :D

Rv 19+4.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.12.2006 klo 12:41 Gemini-04 kirjoitti:
Enpäs ole aikoihin tänne kirjoitellut.. on ollut tota muutto hässäkkää ja kaksosetkin teettää töitä sen verran ettei kerkee koneella kun pyuörähtää.. nyt sit ostin teletapit dvd:n ja sen ääressä näyttävät viihtyvän niin äiti kerkee koneellakin pyörähtää..

sitä tulin oikeestaan kyseleen et paljon teillä on toi SF mitta?. tänään mitattiin ja oli 22cm ja viikkoja siis 22+6..


täytyy mennä laittaa tyttöjä päiväunille.. joten kirjoittelen siis taas kun kerkeän!

T:gemini + masukki 22+6
:heart:
15+6 oli 16 cm ja 20+4 24 cm. <br><br>
 
Onnea vispl liikeistä ja Miron äitille hyvistä uutisista :flower:

Meilläkin ollaan ruvettu liikumaan enemmän että ei niin usein tarvitse tunnustella on kaikki hyvin,lääkäri kun sanoi niistä liikeistä :kieh:

Olen toista päivää kotiäitinä "taas", tänään on mennyt hyvin
askarreltiin joulukortteja aamupäivällä ja nyt on makaroonilaatikko uunissa
ja lapset laikki että ovat jouluostoksilla :D

Me oltiin eilen jouluostoksilla,minä sain lahjoja :ashamed:
ihania äitiysvaateita,kaksi hametta ja niihin paidat.
Pidän paljon hameita mutta nyt ei mahdu tai kuminauha kiristää liikaa ja viimeksi ostettiin housuja. Kyllä oli ihania ja kalliita :ashamed:
30?/hame mutta nyt on hameillekin vaihto asu ettei ole aina sama hame.
Hyvänä omantunnon selityksenä on se että jos tämä ei ole viimeinen raskaus(niin kuin toivomme) niin niille vaateille on vielä enemmän käyttöä.

Tulis se ukko jo niin päästään syömään :p

Rv 22+2 Lilo ja Stitch
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.12.2006 klo 14:05 Äitsykkä kirjoitti:
Onnea vispl liikeistä ja Miron äidille hyvistä uutisista :flower:

Meilläkin ollaan ruvettu liikumaan enemmän että ei niin usein tarvitse tunnustella onko kaikki hyvin,lääkäri kun sanoi niistä liikeistä :kieh:

Olen toista päivää kotiäitinä "taas", tänään on mennyt hyvin
askarreltiin joulukortteja aamupäivällä ja nyt on makaroonilaatikko uunissa
ja lapset leikki että ovat jouluostoksilla :D

Me oltiin eilen jouluostoksilla,minä sain lahjoja :ashamed:
ihania äitiysvaateita,kaksi hametta ja niihin paidat.
Pidän paljon hameita mutta nyt ei mahdu tai kuminauha kiristää liikaa ja viimeksi ostettiin housuja. Kyllä oli ihania ja kalliita :ashamed:
30?/hame mutta nyt on hameillekin vaihto asu ettei ole aina sama hame.
Hyvänä omantunnon selityksenä on se että jos tämä ei ole viimeinen raskaus(niin kuin toivomme) niin niille vaateille on vielä enemmän käyttöä.

Tulis se ukko jo niin päästään syömään :p

Rv 22+2 Lilo ja Stitch
Huomasin että voin korjata näinkin
 
Lisko
Olipa tullut kivan paljon tekstiä sitten aamun :)

Nyt on etätehtävä valmiina ja kokeisiin luin nyt sen minkä kerkesin (huomenna siis vaan se koe muuten vapaa)

"vispilä": Hyvä että alkoi ne liikkeet sieltä tuntumaan :) :flower:

Unelmalle tervetuloa :)

Miron äiti: Onnea hyvistä uutisista :) :flower: *kuiskaa ihan hiljaa meille kumpi teille on tulossa :whistle: ei me kerrota sun miehelle :$ :D * utelias kun olen :ashamed: Pakko ei tietenkään ole paljastaa, mutta....... :whistle: ;)

Gemini: sf oli rv 21+2, 20,5cm :)

Lisko *lähtee valmistautumaan poikien hakuun :) *
 
Minä tunsin myös liikkeet huomattavasti vahvemmin kuin ennen!ja ihan istualteen :D
ennen iltaisin makuultaan miettinyt että onkohan vai ei ja kyllä nyt oli,tuli heti 3-4krt peräkkäin :heart:
Ihanaa,on mietityttänyt itselläkin tuo hiukan..

pe rakenneultraa odotellessa
rv20+2 :wave: <br><br>
 
heissan täältäkin.
olin jo vähän huolissaankin kun ei alkanut liikkeitä kuulua ja vkoja kohta 20,mutta nyt on alkanut tuntua potkimista iltaisin.masu mulla edelleen aika pieni,mutta pää-asia on että vaavilla kaikki hyvin ja kasvaa normaalisti =)
ei mulla tuollaista masua ole kuin jollain teillä kuvissa :)
 
Iltaa.

Unelma , tervetuloa joukkoomme. =)

Kivoja kuulumisia kaikilla tälläkertaa, liikkeitä alkanut vissiin kaikilla pikkuhiljaa tuntumaan ja miron äidilläkin huojentavia uutisia. Hienoa!!!! :D

Pikkuhäjy kyllä "häjyylöö" :D välillä oikein urakalla. Aamulla esimerkiksi ei antanut mun enää nukkua sen jälkeen kun mies lähti töihin. Semmoista möngerrystä ja potkua ja iskua ym. tuli kylkiin ja napaan ja jokapuolelle, että ei puhettakaan siitä, että olisin saanut vielä uudelleen unenpäästä kiinni. Mulla heiluu jo koko maha, kun tuo tuolla alkaa liikkumaan oikeen urakalla. Päivällä sitten makoilin, ja mietin siinä, kun tuo taas liikkui kovasti, että kaippa siellä yks vaan liikkuu kun semmonen meno päällä on. Vois luulla, että siellä on usiampi! :LOL:

Olo on hyvä, justiin saunasta tulin ja pitäis mennä vielä myöhäiselle iltapalalle, kun meinaa hiukoa. :whistle:

Öitä mammoille. :wave:

-Syntymähäjy ja pikkuhäjy 22+1
 
Moikka!

Tervetuloa kaikille uusille :flower:

Kävin tuossa lauantaina vaaássa ja ohhoh, olipa tullut viikossa 3kg lisää :whistle: :eek:
Oliskohan tullut herkuteltua tai jotai.... Pitää yrittää parantaa tapani tällä viikolla!
Just illalla leivoin huomisiin myyjäisiin kinkkupiirakoita ja sit ite isännän kanssa syötii yx piirakka melkein kokonaan iltapalaksi. Ja vielä varmaa viis suklaakonvehtia päälle :( Miksiköhän se paino nousee, en ymmärrä....

Oon käyny teiän innostamana kattomassa huuto.netistä tavaroita, mutta en vielä oo mitää huutanu. Lähinnä sitteriä ajattelin ja jumppalelua. Esikolla oli molemmat lainassa ja nyt ne on sellasella, kellä on huomenna LA. Eli saattas ne meille sitten taas keritä, mutta jotenki kivempi ku olis omat, vaikka käytetytkin. En oikeen ite tykkää tuosta lainailusta, käytettynä voin kyllä ostaa.Mutta sit jos menee rikki tai jotai.. Ja just tällänen tilanne ku nyt on, esikolla oli lainassa just nuo sitteri, jumppalelu, hyppykiikki, kantoreppu yms. ja nyt ne sit ei välttämättä joudakkaa.. Eli joutuu kuiskii nyt ostaa, ni olis voinu ostaa jo esikoiselle.

Mitähän muuta oli... Tosiaan kivoja kuulumisia kaikilla tais olla, olikohan siellä mitään ikävää...

Miulla ei mitään muita vaivoja edelleenkään, kun että maha on ihan kova. Pitäsi muistaa ottaa Agiocuria joka päivä, mutta unohtuu.. Tulee sit mielee, kun veskissä mnaama punasena yrittää jotai tikistää ja #&%?$!* on ihan ruvella :LOL:

Olis varmaan järkevin lähtee nukkumaan, että jaksaa aamulla taas tytön kanssa heräillä!
 
moikka taas =) kiva kuulla että miron äidillä kaikki ok masussa!olikos nuo"-merkit sisun alussa ja lopussa merkki siitä et tulokas olis typy :heart: minäkö utelias :whistle: no joo...meille kuuluu ihan kivaa,vauveli potkii kovin jo on varsinainen yö eläjä..oon ollu tosi pirteellä ja hyvällä tuulella ja tänään meni koko päivä kun koristeltiin lasten kanssa kämppää joulu kuntoon,maalattiin ikkunoihin talvimaisemaa ja laitettiin tonttuja ja koristeltiin jo kuusikin olkkariin :ashamed: ehkä hieman aikaista mutta on se vaan niin hieno..illalla sitten leivottiin vielä torttuja ja saunan jälkeen tein itelleni kasvo ja jalka hoidon niin nyt on niin ihana olo,ja joulunen koti :LOL: onko muilla tällästä hulluutta kun mulla että pohdin ihan kauheesti typeriäkin asioita?nyt oon paljon ruvennu pelkään sitä että jokin menee pieleen koska oon niin onnellinen tästä raskaudesta ja on niin ihanaa kun on raskaana..aiemmista en ehkä ole ollut niin jatkuvasti onnellinen olotilastani kun nyt vaan tässä vaiheessa on jo hieman kyllästyttänyt ja olen aina toivonut että aika menis nopeesti jne..nyt olen välillä haikeesti ajatellut kun aika menee niin nopeesti ja raskauskin jo yli puolen välin ja useasti olen hyvin onnellinen vaan kun ajattelen että ihanaa,meille tulee vauva :heart: niin,sitten mieleen tuli joku semmonen kohtukuolemasta lukemani juttu jossa se äiti kirjoitti juuri että raskaus aikana hän oli melkein"liian"onnellinen ym.ja kaikki oli ollu niin ihanaa jne..ja nyt rupesin pelkään että jos minunkin kohdalle käy jotain niin kamalaa :eek: sekopää mikä sekopää :/
huomenna aamulla on neuvola piiitkästä aikaa..onkohan viime kerrasta jo 6 vkoa?!kiva mennä taas kuunteleen vauvelin sydänääniä jne.ja mielenkiintosta nähä mitä se vaaka näyttää tällä kertaa :whistle: meillä ei kotona nimittäin vaakaa ole ollenkaan..mun vauvalla on taas hikka :heart: tää on varmaan jo 3 kerta tänään =) ..mites muitten vauvat?tuntuuko hikotteluja usein?
ädä ja hippula 21+5
 
jalava harmailee
heippa!

olin sitten eilen melkein koko päivän liesuussa.. saikullahan ollaan ja sitten kävin kyläilemässä parissakin paikkaa.. oli rankka mutta kiva päivä. tänään sitten pitäs joululahjaostoksille mennä. kunhan tästä kerkeää koneen ääreltä.. =)

eilen tosissaan kun olin kyläilemässä.. sain mitattua siellä verensokerin. en tiedä onko se hyvä. olin noin puolituntia siitä syönyt pullaa kahvin kanssa ja namuja. ja tuloksena oli 5,6 tietääkö joku onko se hyvä arvo?
mun pitää mennä siihen sokerirasitustesteihin kun on hiukan ylipainoa.. mielellänihän minä sinne sittenm menen mutta tulokset pelottaa..
joskus vuosi sitten on mitattu aamulla ennen mitään syömistä toi sokeri ja se on antanut tulokseksi silloin 4,1.. se on ilmeisesti ihan normi?

sitten toinen mistä tietää että lapsella on hikka tuolla masussa? näkyykö se jotenkin vai tunteeko vai mitä? :ashamed: olen hiukan tietämätön..

eipä tässä sen kummempia.. ai niin. jokuhan kyseli jostain sukupuolesta...meillehän rakenne ultrassa povattiin tyttöä, eihän se 100 varmaa ole mutta kuulemma vehkeitä ei roiku siellä. :LOL: ja täyden varmuuden sitten saa synnärillä... =)

hauskaa päivää kaikille.

jalava ja smurffi/smurffiina
 
hömppö harmaana
Heissan kaikille pitkästä aikaa! Ja uusille tervetuloa mukaan joukkoon mahtavaan :)

Tämä asukki on päättänyt ruveta möyriin oikein urakalla.... ensimmäisen kerran jouduin siis valvomaan asukin takia .... mahassa oli semmosta elämää koko yön ja välillä olin aivan varma, että kohta joku raaja pilkottaa jo "väärällä puolella" :D :LOL: Minä oon tämmönen pieni ja siro ihminen ja nämä liikkeet kyllä saa mahan elämään ihan päältäkinpäin. Hyvä vaan, että liikettä riittää. Enää ei tarvitse mennä sohvalle makaamaan jotta liikkeet tuntuu vaan täällä on nykyään jonkunlainen ikiliikkuja joka muistuttaa olemassaolostaan asennossa kuin asennossa =)

Kaikki siis hyvin tällä kertaa. JOulusiivouksia haluaisin tehdä mutta kun viimeksi laittoivat nosto/siivouskiellon ton hematooman takia :/ Oon kyllä totellut sitä kuuliaisesti :saint: ja mies varmaan rupeaa olemaan jo pimahtamisen partaalla :whistle: Mut ens viikolla tarkistus neuvola ja mikäli hematooma on pienentynyt niin SAAN ruveta siivoamaan :)

Nyt on jotenkin "seesteinen" olo (mies vois kyllä olla ihan toista mieltä!).... pienokainen liikkuu koko ajan, vointi on kohtalainen (paitsi etten saa tehä mitään) ja kaiken lisäksi minut vakinaistettiin viimeviikolla =) Eli ei työhuolia ihan heti ole tiedossa!

Semmosta tänne, pikkusen positiivisempaan suuntaan ollaan menossa =)

t. hömppö rv 20??? vai 21?? :ashamed:
 
Miron äiti, ihanaa! :) Meillä pojan jälkeen kun saatiin tyttö, ei ole vaaleanpunaisista ja punaisista vaatteista ollut kyllä pulaa. Kun ei pojalla tietty niitä voinut käyttää (tai no ainakaan v.punaista) niin nyt sitten lähes koko ajan tytöllä.
 
unelma harmaana
onneksi olkoon miron äiteelle :flower: mites teillä muilla on tämä raskaus mennyt ja oletteko päässeet nauttimaan olosta?kun itse kärsin viikoille 15 aivan hireästä pahoinvoinnista ja rautaarvot ovat olleet alhaalla, nyt kolmas(eri)rautakuuri menossa, aikaisemmat eivät pysyneet sisällä.ja mulla taitaa olla verenpaineetkin alhaalla, ku mua on huipannu ja pää on välillä ihan pökkyrällä.mutta kyllä tässä pikkuhiljaa jo pääsee nauttimaan olotilasta=)maha on kasvanut todenteolla=)olen menossa parinviikon päästä uuteen ultraan yksityseen neuvolaan, käymme varmistamassa lapsen sukupuolen ja, että kaikki hyvin ja kaikenlisäksi vaavin isosisko pääsee mukaan katsomaan vauvaa, hän on ihan innoissaan tulokkaasta, toivoo tyttöä, mutta poikahan sieltä taitaapi tulla=)hyviä jatkoja kaikille=)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.12.2006 klo 21:58 syntymähäjy kirjoitti:
Iltaa.

Unelma , tervetuloa joukkoomme. =)

Kivoja kuulumisia kaikilla tälläkertaa, liikkeitä alkanut vissiin kaikilla pikkuhiljaa tuntumaan ja miron äidilläkin huojentavia uutisia. Hienoa!!!! :D

Pikkuhäjy kyllä "häjyylöö" :D välillä oikein urakalla. Aamulla esimerkiksi ei antanut mun enää nukkua sen jälkeen kun mies lähti töihin. Semmoista möngerrystä ja potkua ja iskua ym. tuli kylkiin ja napaan ja jokapuolelle, että ei puhettakaan siitä, että olisin saanut vielä uudelleen unenpäästä kiinni. Mulla heiluu jo koko maha, kun tuo tuolla alkaa liikkumaan oikeen urakalla. Päivällä sitten makoilin, ja mietin siinä, kun tuo taas liikkui kovasti, että kaippa siellä yks vaan liikkuu kun semmonen meno päällä on. Vois luulla, että siellä on usiampi! :LOL:

Olo on hyvä, justiin saunasta tulin ja pitäis mennä vielä myöhäiselle iltapalalle, kun meinaa hiukoa. :whistle:

Öitä mammoille. :wave:

-Syntymähäjy ja pikkuhäjy 22+1

Meillähän on samana päivänä laskettuaika =) nyt vasta huomasin :ashamed:

Täällä kans massussa poukkoillaan, laitoin illalla kaukosäätimen vatsan päälle ja niin mukavasti siinä pomppi :LOL:

Mä olen tosiaan alunperin alkanut kirjoittelemaan tuonne maalismasukkeihin, pitäis nyt oppia tännekin jotain lurittelemaan, kun täälä ne meikäläisen "kohtalotoverit" on :LOL: siis samoihin aikoihin vauvelin pukkaavat ;)
Käyn ainakin välillä teidän höpötyksiä täällä lukemassa.

Hyvää huomista itsenäisyyspäivää kaikille!!

Poppy ja Pippuri 22+2 :wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.12.2006 klo 09:32 unelma harmaana kirjoitti:
onneksi olkoon miron äiteelle :flower: mites teillä muilla on tämä raskaus mennyt ja oletteko päässeet nauttimaan olosta?kun itse kärsin viikoille 15 aivan hireästä pahoinvoinnista ja rautaarvot ovat olleet alhaalla, nyt kolmas(eri)rautakuuri menossa, aikaisemmat eivät pysyneet sisällä.ja mulla taitaa olla verenpaineetkin alhaalla, ku mua on huipannu ja pää on välillä ihan pökkyrällä.mutta kyllä tässä pikkuhiljaa jo pääsee nauttimaan olotilasta=)maha on kasvanut todenteolla=)olen menossa parinviikon päästä uuteen ultraan yksityseen neuvolaan, käymme varmistamassa lapsen sukupuolen ja, että kaikki hyvin ja kaikenlisäksi vaavin isosisko pääsee mukaan katsomaan vauvaa, hän on ihan innoissaan tulokkaasta, toivoo tyttöä, mutta poikahan sieltä taitaapi tulla=)hyviä jatkoja kaikille=)
Rv 21+4 nyt ja pahoinvointi vain jatkuu. Supistellutkin on. Ja hb oli viimeksi 113. Rautatabletit käytössä, mutta jos otan tyhjään mahaan kuten on suositeltu, pahoinvointi iskee nopeasti. Ja jos taas ottaa kun on syönyt, ei imeydy kunnolla. Koko ajan sellainen tunne että kipeäksi olen tulossa, päässä tuntuu pöljältä. Ja uniongelmia on myös, ei saa unta vaikka kuinka väsyttäisi. 5 tuntia nukuin viime yönä. Selkä ja hartiat jumissa, saas nähdä miten kestää sitten kun viikkoja on enemmän kun maha on jo nyt aikas iso.
 
unelma harmaana
hei. tämä uusin lääke minkä sain on nimeltään:Spartocine, saa käyttää raskaana ollessa ja imettäessä. tämä lääke otetaan ruoan kanssa, mutta samaan aikaan ei saa nauttia maitotuotteita, kahvia tai teetä. mulla ei tästä tuu huono olo. ku aikaisemmat oksensin ja joutuin sängynpohjalle pariksi tunniksi, niin huono olo tuli lääkkeestä.onneksi ensiviikolla on tytön 4-uotistarkastus niin samalla pyydän tätiä ottamaan verenpaineen ja veriarvot.toivottavsti tämä tästä.
 
Huomenta kaikille vatsakkaille =)
Täällä voidaan myös hyvin, liikkeet tuntuu tosi hyvin, varsinkin iltaisin kun ite haluis alkaa nukkua niin kaveri vasta heräilee :D Yhtenä iltana luin kirjaa ja laitoin sen kevyesti nojaamaan tohon vatsan päälle, niin siitäpä ei masussa tykätty, alkoi senpäiväset potkimiset siihen kohtaan :D

<br><br>
 
Heippa!!

Olen kotona sairaslomalla, kun flunssa on iskenyt. Ajattelin, että on parempi heti hoitaa itsensä kuntoon, ettei tarvitse sitten jälkitauteja kärsiä. Heikko on olo.. :(

Täällä taitaa kaikki muut jo tuntea kunnolla vauvan liikkeet ja potkuta paitsi minä. Hiukan kyllä alkaa huolettamaan pikkuhiljaa onkohan kaikki hyvin. Edelleen tunnen kyllä sellaista kutinaa vatsassa ja sen sellaista kun olen paikallani pitkällään, mutta en oikeastaan muuten ja niitä vahvempia liikkeitä en olleenkaan. :( Ensi viikolla on neuvola, ni pitääpi kysästä. Mulle on kyllä moni sanonut, ettei kannata vielä olla huolissaan kun odotat ensimmäistä ja on eteisistukka.

Ensimmäiset raskausarvet ovat sitten vatsaan tulleet. En tiedä sitten onko tuosta rasvasta jota olen käyttänyt ollut hyötyä vai ei... Saapa nähdä miten paljon niitä sitten loppujen lopuksi tulee. :kieh:

Kohtahan se joulukin on jo ovella...enää muutama viikko. :xmas: Aika on mennyt sitten nopeasti. Ihanaa kuitenkin! =)

miranda + masuli 21+1 :heart:
 

Yhteistyössä