HUHTIKUUN MASUJEN PINO

jalava harmailee
huomenta kaikille!

nyt on rakenneultrassa sitten käyty. siellä oli kaikki ok. vastasi hyvin viikkoja, ja ei mitään poikkeamia ollut. oli hiukan uneliaalla päällä. piti päätä melki koko ajan rintaa vastan niin ei saanut ensin kunnolla sydäntä ja päätä tutkittua.
sitten saatiin myös tietää kumpi on tulossa. ei kuitenkaan sata varmaa mutta.. ihan oikeaan on mennyt tähän asti oma veikkaus. =) pääasia että on terve.
sitten se kätilö sanoi niistä selkäkivuista että lekuriin heti tänään. ja painotti mainitsemaan mahakivuista myös. meinasi sillon että suppareitahan ne on.
se eilinen kätilö oli oikein ammattitaitoinen ja ihana. se ultras meitä varmaan yli puolituntia.. =)
mieskin oli aivan innoissaan... :flower:

sitten käytiin ostamasssa se gracon setti. ostettiin uudempi versio autobabysta ja sitten quattro delux matkarattaat. olen tosi tyytyväinen vaikka kallis setti olikin. nyt kun vielä tulis se nyytti siihen että pääsis testailee niitä.
vai pitäskö testailla koiralla? se on aika mukavuuden haluinen toi meijän koissu... :LOL: :LOL:

tänään oliskin sitten iltavuoro töissä. sitä ennen pitää saada se päivystävä aika omalla lääkärille. jotenkin sellanen kutina että saikkua se kirjoittaa. mutta haluan varmistua kuitenkin. työt on sitten sen jälkeen aivan sama, jos jotain hälyyttävää on tapahtunut.... ajanvaraus tosin aukee klo 9 tänään siihen asti pakko venata. tulen sit vaik kertoon miten kävi.

hauskaa viikonloppua kaikille.

jalava ja smurffi
 
.. :wave: ..sellasta vaan että oottelen muutakin kuin vilkkua... :heart: ..
diabeteslääkärille oli aika mut nyt ootan vaan puhelin konsultaatiota kuinka näistä lukemista eteenpäin kun.. ootan myös että isäntä karauttais vuokratun muuttoauton tohon pihaan...

1v8kk selitti..*muuta, muuta..* samalla kun kantoi tuttinsa ja peittonsa yhden laatikon päälle..ja alkoi keräämään leluja koriin..joten muuttopuuhissa pikkumieskin...milloin ei pura jo pakattuja laatikoita.. :D

sari ja vilkku 22+3(kohan se nyt ois..)
 
Voi kun minäkin haluan isnne ultraan!! \|O :D
Pitäis viikko vielä jaksaa odottaa.

Toinen mitä kovasti odotan on ne kunnon liikkeet & potkut kun ei vieläkään kuulu :/
Aamuyöllä ja illalla maateessa tuntuu pienen pientä "kuplintaa"..

Shoppailu ei ollutkaan sitten minun laji tässä raskaudessa,tuli niin selkä ja maha kipeäksi että ihan kauhea :ashamed: Ehkä jopa hieman supisteli,en nyt ihan varma ole..
Päätinkin sitten keskiviikko illan shoppilla tuolla huuto.netin puolella :D

Anu + "Poika" 19+6 :wave:
 
jalava harmailee
no niin nyt on sitten aika varattuna sinne lekurille. on klo 11. nyt hiukan pelottaa jos siellä sitten ilmenee jotain pahempaakin. eilisen ultran perusteella pikkuinen voi hyvin. se on tärkein. ja että supistelut ei ole aiheuttanut vielä mitään "pahaa" mutta silti pelottaa.
ja pelottaa sekin jos joudun jäämään saikulle. kun olen vielä koeajalla tuolla töissä ja siellä ei varmaan hyvällä katsota jos niikseen tulee. tulee sellainen fiilis että olisin laiska ja hakisin muuten vaan saikkuu.. :ashamed: plaah.. no se ei sitten auta itku markkinoilla jos tulee fuduu.. mutta mutta..
tää on taas tätä.. että etukäteen murehtii kaikkein pahinta vaihtoehtoa aina.
nyt yritän valmistautua sinne lääkäriin niin henkisesti kuin fyysisestikkin.

jalava ja smurffi
 
Tiistaina mekin käytiin siellä rakenneultrassa ja vauvalla näytti olevan kaikki hyvin. Siellä se kovasti imeskeli peukaloa... Aivan ihana näky...
Ultraava lääkäri käski tilata edellisten synnytysten kaikki paperit, ettei tarvii joka kerta selittää niiden kulkua, vaan voi lykätä paperit lääkärin kouraan. Se auttaa sitten siinä synnytystavanarvioinnissakin, kun on kaikki paperit, jotka voi näyttää...

Sitten eilen aamuna soitin neuvolaan niistä supistuksista ja viilloista tuolla alamahassa ja kohdunsuulla. Sain heti lähetteen Tays:iin äitipolille. Vietinkin siellä sitten aamupäivän. Kohdunsuu oli kunnossa ja vihlomiset johtuu siitä, että vauvan pää on tosi alhaalla ja painaa siellä johonkin hermoon. Sai sit viikon sairaslomaa. Aivan ihanaa, kun töissä on tosi raskasta. Jalkojen päällä kokoajan ja painavien kantamista. Nyt saakin sitten viikon ihan vaan lepäillä. Samaan syssyyn tuli myös kuopus kipeeksi, kuumetta oli illalla 38 ja risat, joten tarhapäivä jäi väliin. Löhöillään nyt sitten kotona molemmat.

Piparitaikinaa lähden tästä vääntämään, mutta eka ripustan jouluverhot keittiön ikkunaan...

Hauskaa viikonloppua!!!

Nasu-Masu 20+5
 
Moi!
Itse en ole tänne hirveästi kirjoitellut, mutta aina välillä lueskellut viestejänne. Me kävimme myös ultrassa tiistaina ja la siirtyi hiukan eteenpäin. Eli uusi la olisi sitten 4.5.2007. (aiempi oli 23.4.) Olin jo innoissani et kohta olisi puoliväli, mutta eipä se sitten ihan vielä olekaan. Viikkoja nyt siis 18. Kaikki oli muuten ok ja vointi hyvä. =) Potkut tuntuu jo terävästi ja välillä oikein mahakin tärähtää :D .
 
jalava harmailee
heips, kävin siellä lääkärissä.. 1,5 vko saikkua ja panacoddia kipuun ja lähete fysioterapiaan.. että sellasta.
sitten ahdistuneena menin työpaikalle ja selitin mikä on tilanne. mutta pomo olikin todella ymmärtäväinen ja sanoi éttä lapsen terveys pääasia. niinkuin onkin. ja sitten sanoi vielä että ei huolehdi töistä ja lepää kunnolla. tuli sit suhteellisen hyvä mieli. en siis saanut potkuja. =) nyt sitten vaan lepäillään kotona ja katsotaan helpottaako toi selkä yhtään.

hauskaa viikonloppua.

jalava ja smurffi
 
Lisko
heippa :wave:

hyvä, et jalavan pomo otti asian hyvin, eipähän mene sinulla sairasloma murehtiessa, et miten töiden käy :)

joulukalenteria ei olla ostettu, tänään ostan jonkulaiset, aion itse väkertää, mut se taisi jäädä :ashamed: TOSINAINEN tuli tuosta testistäkin, tässä se nähdään :whistle:

Synnytys ei hirveästi ole pyörinyt mielessä, ei kai ole aikaa miettiä

Ihmeelliset unet jatkuu, olen nyt taas kahtena yönä nähnyt unta, et maitoo tihkuu rinnoista ja toisessa unessa mun nännit roikkua ainaki 5cm alaspäin, olivat niin venyneet imetyksestä :eek: :LOL: Huh huh :whistle: Ja nyt sitä "maitoa" on oikeasti tullut toisesta rinnasta muutama tippa :D

tervetuloa mii04 :) :wave:

Neuvolakuulumiset :)

Paino +367g/ viikko, yht. n. 3 kg
Verenpaine: ok
Pissa: ok
hemppa oli noussu nyt 130, mut käski syödä 1/ päivä kun ei oikein luottanut, et ihan noin hyvä olisi, en tiedä oikeen, et miks(?)
sf- mitta: 20½, hiukan yli navan :)
Sikiön syke: 145-155, kovasti potkutteli doppleriin :heart:

Seuraava neuvola 21.12 eli kolme viikkoo siihen ja sit lääkäri ajankin antoi jo ja se on 16.1.07.

Eipäs muuta, me lähdetään kauppaan ostaan ne kalenterit :xmas:

Lisko ja pikku- kummitus rv 21+2
 
Mulla olis hei myynnissä nyt Belly Belt Deluxe- setti :wave:
Jos joku tarvii.
http://www.amauti.fi/cat/product_catalog.php?c=36

Laita YV tai sähköposti, speedbaby81@hotmail.com (poista välit) niin mietitään hintaa <br><br>
 
Moiks.

Perjantaita taas saadaan lusia, niin se viikko vierähti. Tänään big brotherin huipennus ilta, täytyy kattoa ehdottomasti kuka voittaa. =)

Kivoja ultrakuulumisia osalla ja hyvä että saikkua saa ne, jotka sitä tarvitsee ja että pomotkin ymmärtää asian!!! Mukavempi olla saikulla, kun ei tarvi stressata työhuolia, niinkun sitten pitäis, jos pomo olis v.mäinen.

Tänään ei oo onneksi tuntunut alavattalla kipuilua eikä kohdunsuullakaan sen kummemmin. Hyvä näin! :D

Hyvää viikonlopun alkua teille neitokaiset!! =)

-Syntymähäjy ja pikkuhäjy 21+5
 
Kiva kun on perjantai! :)

Huomenna kauheesti hommaa! Pitäs pestä sauna ja akvaario ja marsun koppi ja pitäs vielä koiraa trimmailla!! :/ Plääh.. Taidan jättää miehelle kaikki muut hommat paitsi koiran! :D

Nyt tuli mies kotiin töistä..

Rv 19+1.
 
Kyllä te ootta kirjottanu taas ahkerasti. Mua on vaivannu kova väsy tällä viikolla. En tiedä johtuuko se siitä että ukko kotiutu viikko sitten ja lasten kanssa ja kodista johtuva vastuu purkautuu nyt istten pikkuhiljaa.

Täällä voidaan hyvin. Maha asukki potkii suurinpiirtein samaan aikaan joka päivä että liikkeitä on. Ja iltasin huomaa että kun oon väsyny niin kaveri ei potiki. Töissä on jonkin verran kiirusta tai osaksi sellasta että on vähän ajoittain hiljasta että saa tekemällä keksiä mitä tekis. Että odotan sitä kun vuosi vaihtuu kun saa jäädä kotia. Sen jälkeen rupean laittaamaan vauvaa varten kaikkia pikkuhiljaa.

Mulle on muuten närästys tullu jäädäkseen. nykyään iltasin närästää niin lujaa että kamalasti huvita edes syödä mitään kun närästys iskee heti. Tänään kaivettiin jouluvalot sälöstä ja todettiin että poikien huoneeseen täytyy ostaa ja samoin ulos ulkosarja. Että huomenna kun menen äitini kanssa soppailemaan niin samalla stiten hommaan puuttuvat valot. Huomenna ajattelin uusia veronpalautusrahoilla ennakkoon uuden puhelimen kun vanha haisee kärähtäneelle joka kerta kun laturiin pistää ja temppuilee että nyt sekin sitten loppuu

muuten meinaan olla ja vähän siivota jotta saa taas paikat kuntoon. Rakenne uä olis torstaina heti aamusta ja kaverin kasnsa meillä on sen jälkeen treffit. Katotaan sitten mitä tehään kaupungilla ;)
 
iiu
Moikka!

Se on nyt sitten joulukuu. Täällä etelä-suomessä ei vaan ihan siltä näytä/tunnu.

Eilen oli neuvola. Painoa miulle on tullut reippaasti, mutta muuten kaikki on hyvin. neiti-herra muistuttaa itsestään pitkin päivää, ihana tuntea potkut.
:heart: -äänet on ollut kokoajan n. 150 paikkeilla. Sain äitiysrahahakemukset ja todistuksen raskaanaolosta kelallekin. Valmennus meillä alkaa tammikuussa.

hankinnoista vauvaa varten... Käytiin tänään ostamassa vaunut! ostettiin icoon yhdistelmät. Pitkin syksyä niitä oon ihaillut, ja nyt ne oli tarjouksessa, niin haettiin pois =) Toivottavasti ne on hintansa arvoiset... Hyviltä ne ainakin tuntuu vielä...
Myös vaatteita on melko paljon varattuna, siis lähinnä tuttujen vanhoja, hyväkuntoisia. Ja sitteri saatiin jo kesällä siskolta tuonne vaatehuoneen täytteeksi. sänky saadaan sitten lähempänä la:ta siskolta, kun heidän neiti siirtyy isojen sänkyyn. Enää isompi sijoitus menee siis vain autokoppaan... näin alkuunsa.

Liikunnasta... Kaikki on jäänyt, sen takii paino nouseekin vauhtia. Töitten jälkeen vaan harvoin jaksaa tehdä muuta kuin löhötä sohvalla. Reipas kävelylenkki silloin tällöin tulee sentäs tehtyä.

Muuta kuin viikonloppuja!

iiu & Armas 23+1
 
Iltaa vaan kaikille =)

Täällä voidaan ainakin ihan mainiosti. Kova on "poika" liikkumaan, heti kun itse asettuu aloilleen ja yrittää hetken huilia niin mahassa alkaa senpäivänen riehuminen :D

Huomenna ois sit virallinen pikkujoulu :xmas: Aiotteko viettää sitä jotenkin? Ite otan esille jotain pientä joulukrääsää ja jos innostuis vois tehä pipareita :p
 
Olipas tullut tekstiä...

Mukavia ultra kuulumisia kaikilla! mulla vielä reilu viikko siihen ja en millään jaksais odottaa :headwall:

väsymys on aivan hirveä taas kun lumet lähti ja jatkuvasti sataa vettä ja on harmaata :'( ei jaksa tätä pimeyttä! tulis talvi.

jouluvaloja vois alkaa asenteleen ens viikolla, ihan vielä ei huvita! lahjat on kuitenkin melkein jo hankittu, pari lahjaa enää ostamatta.

ja nyt nukkuun. huomenna vp, jippii!

Triine 19+2
 
jalava harmailee
huomenia kaikille.

hmm. on se kumma, sillon kun sais nukkua piiiitkään niin sitten se uni ei tule millään. olen kukkunut jo 6 asti ylhäällä.. ei viitti hirveesti mitään tehdäkkään että ukko kulta saa nukutta.

tekis mieli mennä tänään ostoksille mutta katsotaan mitä päivä tuo tullessaan. kummipojalle ostettiin eilen se sellainen opettava koiranpentu sittarista.makso 30 e. en muista merkkiä miten kirjoitettiin. fisher jotain.. mutta aika veikee minun mielestä. toivottavasti kukaan ei sitten osta sitä toiseen kertaan.

muita lahjoja sitten en olekkaan saanut hankittua. meillä ei vielä lähisuvussa pieniä.. siis ketä tässä lähellä asuu niin ostamme sitten aikuisille lahjat. ehkä jonkun mielestä tyhjänpäiväistä mutta meistä se on ihanaa. appivanhemmille, miehelle ja miehen veljelle pitäs jotain keksiä. mun sukulaisille ollaan menossa vasta ensivuoden puolella niin kerkee sitten alesta hankkia heille jotain pientä. =)
mulla ei ole mitään haisuakaan mitä vois laittaa. tuntuu että joka vuosi on vaan vaikeampaa. ehkä johtuu siitä että tuntee ihmiset paremmin ja tietää mistä he eivät tykkää.. en tiedä. tää on tätä mun ajattelua :LOL:

ai niin.. enhän mä kertonut siitä rakenneultrasta että miten siinä sitten kävi. kysyin siltä tätiltä sitten että kumpikos sieltä olis mahdollisesti tulossa. täti tuumasi että unohti katsoa ja että voisi katsoa vielä uudelleen kun masu on paljaana. no sitten se ultras uudemman kerran ja tuumasi. että tässä on paikka sukuelimille. en voi olla sata varma mutta tyttöhän täällä näyttäs olevan kun ei mitään vehkeitä roiku. :LOL:
joten katsotaan sitte h-hetkellä kumpi tulee..
eli meidän smurffi on vaihtunut smurffiinaksi.. =)
pääasia kuitenkin että on terve lapsi tulossa.


nyt koiran kanssa aamulenkille..

jalava ja smurffi
 
Mulla ainakin tuntuu toi mieliala vaihtelevan tosi nopeesti! Kun on tosi hyvä olo niin yhtäkkiä saattaa kaikki asiat alkaa ärsyttämään yms. Mut nyt on ainakin toistaseks tosi hyvä olo! :D

Täytyy lähteä tästä koiran kimppuun sitä trimmailemaan ja miehen pistän saunan pesuun! :wave:

Mitähän tekemistä sitä pojalle siks aikaa keksis.. :/

Rv 19+2.
 
Mä oon ollu pahalla päällä ja huutanu täällä kotona vissiin kohta pari kk :ashamed: :headwall:
Miehellä alkaa olemaan mitta täynnä pikkuhiljaa, itkua tihrustan myös tämän tästä.
Viime lauantaina itkin ihan hervottomana melkein koko päivän :/

rv20 tasan :D
 
Blue Rush. :hug: Täälläkin välillä mieli maassa.

Päivä päivältä vaan huoli kasvaa kun liikkeet ei tunnu. :( Tuplastihan siellä on liikettä, joten pitäisi tuntua jo, vaikka kuinka on toisella etuistukka. Toisella kuitenkin takaistukka. Kuopuksella oli etuistukka ja tuntui rv 20 paikkeilla ja nää ei potki mua tuntuvasti vieläkään. :( Olen lukenut että voi olla merkki kehitysvammaisuudesta, joten ei kiva yhtään odottaa että liikkeet rupeis tuntumaan. Minusta ei ole kehitysvammaisen äidiksi, sen tiedän jo etukäteen. Ja taas rupee mielikuvitus ja pelot valtaamaan. :headwall: Jotain epämääräistä on tuntunut, mutta ihan mahdoton sanoa onko kuplintaa vaiko liikettä. Niitä kunnon töytäisyjä ei ole tullut.

Jotain positiivistakin; kädet sentään ovat paljon paremmassa kunnossa, enää ei satu kuin harvoin ja puutumuksen kestää kyllä.

V + 2 x 21+1 (näyttää joltain matemaattiselta yhtälöltä... :D )
 
Minä mietin noita liikkeitä kanssa kun ei tunnu kun pientä kutinaa iltaisin kun menee nukkumaan,paikkaa vauva kyllä vaihtaa!
Istukasta en tiedä missäpäin se on, ultra ens vko joten sinne pitäisi jaksaa..
Esikolta tuntui kunnon liikkeitä jo rv18-19 paikkeilla..
 
Jos teitä toi liikkeiden tuntumisen puute häiritsee ja mietityttää niin soittakaa neuvolaan. Minä kävin tällä viikolla kun liikkeitä tuntu vähemmän kun tähän mennessä niin ultrasivat samana päivänä. Vaikka ens viikolla on äitiyspoli. Kaikki oli hyvin! :) Ottavat neuvolaan aika herkästi kun tietävät että huoli on suuri.

Rv 19+2.<br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.12.2006 klo 12:46 mutzi81 kirjoitti:
Jos teitä toi liikkeiden tuntumisen puute häiritsee ja mietityttää niin soittakaa neuvolaan. Minä kävin tällä viikolla kun liikkeitä tuntu vähemmän kun tähän mennessä niin ultrasivat samana päivänä. Vaikka ens viikolla on äitiyspoli. Kaikki oli hyvin! :) Ottavat neuvolaan aika herkästi kun tietävät että huoli on suuri.

Rv 19+2.
Vasta mulla neuvola täl viikol oli ja kerroin siellä ettei liikkeet tunnu. Mutta ei osannu th sanoa mitään. Ja siis tiiän että elossa ovat, sydänäänet kuuluivat jne., mutta pelkään että kaikki ei ole kunnossa, siis että niillä on joku kehityshäiriö tjsp. :/
 
Lisko
heippa taas :wave:

Siivosin tuossa ja nyt on hyvä mieli :) No en jaksanut luututa kun keittiön ja olohuoneen, mut kuitenkin, ne on ne paikat mihin vaan tulee sitä likaa lattialle, joten jätin muut huoneet nyt tuonnemmaksi :whistle: mun iskä ja sisko on tulossa kylään kai ne kohta alkaa olla täällä kun yhdentoista aikaan ovat lähteneet tulemaan.

Joululahjoista: Minäkin tykkään ostaa joululahjoja ja olenkin joka joulu ostanut kaikille läheisille :) Meidän vanhemmille ostin tyynyliinat jossa lukee "hyvää yötä mummi" ja " hyvää yötä ukki" :heart: Ja minun mummolle "hyvää yötä isomummi", muitakin lahjoja olen jo ostanut, ainoastaan 3 puuttuu, pitäis ne käydä ostaa ens viikolla kun veronpalautukset tulee.

Juups, menen vähän ehostautumaan ennen kuin vieraat saapuu.

Lisko ja pikku- kummitus rv 21+3
 

Yhteistyössä