HUHTIKUUN MASUJEN PINO

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.10.2006 klo 16:36 Epuli kirjoitti:
Moikka kaikille!
Ensiksi Saarulle lämmin halaus!

Itellä alkaneet jo nyt supistelut ja viikkoja vasta 16+4.. Alan tosiaan pelätä että käy kuten ekaa odottaessa, että vuodelepoa luvassa aika varhaisessa vaiheessa. Vaikka ei sekään välttämättä auta, mutta pitkittääpä kuitenkin niitä masuasukin viikkoja, ettei ihan kesken kasvuisena tulis maailmaan (esikko siis syntyi 31+1 tilanteessa). Aamulla taas lääkäriin meno, kattovat ettei supistukset vielä alkais pehmittää paikkoja.
Onneksi kuitenkin mulla on ihana terveydenhoitaja ja neuvolalääkäri, jotka ottavat tosissaan ja ovat monta kertaa jo muistuttaneet että jos jotain poikkeavaa ilmenee, niin pitää heti ottaa yhteyttä. Säikähtivät kai hekin edellistä hätäsektio hässäkkää...

Harmittaa vähän, kun nyt ois väsymys hellittänyt ja ois energiaa vaikka mihin, niin ei kuitenkaan kovin raskaita hommia uskalla tehä.. Pitää tyytyä pintapuoliseen siivoiluun ja pihahommiin, raskaammat työt saa mies hoitaa.. Kirpeää syksyä jokaiselle!
Ai teilläkin ensimmäinen on syntynyt keskosena! Meillä poitsu synty rv:lla 29+5 ja painoi 970g ja pituutta oli 36cm. Sektiolla syntyi. Kuinkas iso teidän pikkunen oli ja miten on mennyt? Meillä poika on täysin terve eikä tietoakaan keskosuudesta, on jo kolmen. Kaksi kuukautta oli sillon teholla. Täälläkin toivotaan että uudestaan ei sitä jouduttas kokemaan. Mulla syynä oli paha raskausmyrkytys.

Rv12+6. :wave:
 
heippa!

saarulle iso :hug: ja voimia!

sitten omaa napaa

pari uutta työpäivää takana ja tuntuu ainakin toistaiseksi ihan ok. mutta katsotaan kun joulurytinät alkaa! sittenhän tuon näkee.

pahoinvointia ei ole ollut enään ollenkaan ja tuntuu että jaksaakin jo paremmin. siis ei väsyttäs koko aikaa. mutta katsotaan mihin tämä etenee tästä.

kirjoittelen sitten paremmalla ajalla taas lisää...

jalava 14 jotain..
 
Saarulle iso :hug:
A0205 taisin kattoo jonkun toisenkin profiilia ja sit sekoittaa tai sit piti vaan kysyä että missä päin etelää :ashamed:
Sitä tulee aina välillä kyseltyä jos löytyis joku tästä läheltä kun on niin vähän ketään kenen kanssa käydä vaikka kahvilla.

Kun tosta painosta oli puhetta niin mulle on nyt tullu joku 3 kiloo :eek:
ja sekin tuntuu tosi paljolta ja tuntuu ainakin kyljissä \|O ja sit mä just mutustelen tässä salmiakkia :ashamed: ja suklaata tekis kovasti mieli :ashamed:

just kattelin tota säätä...jee kohta sataa lunta ja pääsee hiihtään :D
toivotaan että lumi tulee pian.
Kuulumisiin taas, mä meen herkutteleen ja katteleen telkkua =)

Saana15+4
 
Saaru: :( Voimia eteenpäin :hug:


Manzuliini : mulla on myös laskettu aika 17.4.2006 (tai lääkäri kirjoitti kyllä lopulta 16.4...en tiedä miksi?). Olen pääkaupunkiseudulta päin ja synnytän Hyvinkäällä. Oletko käynyt ns. eka ultrassa jossa otetaan mitat? Millaisia mittoja sulla oli (kiva kuulla jonkun saman ajan mitat). Meillä niskaturvotus oli 0,8 mm, pää oli joitan 21,1 mm ja pää-perä 69,3 mm ja syke 160. Lääkäri sanoi, että vastasi jotenkin 4 päivää vähemmän, vaikka nyt kun olen muiden mittoja katsonut niin tuntuu, että ihan se kohdallaan oli. Meillä hedelmöityspäivä aika tarkkaan tiedossa ja se on 24.7 :)

Hei millaisia mittoja ja millä viikolla teillä muilla tuli? Tietääkö kukaan onko jossain olemassa joku taulukko, josta löytyisi jotku "normimitat" johon lääkärit vertaa?

Isyyspakkaus ehdottomasti hierontalahjakortti vaikka 2x45 min, pieni konjakkipullo, korvatulpat hyvä idea, sitten voisi olla kiva sellainen valokuvakehys, johon voisi laittaa sisälle lehdestä leikatun kuvan isästä ja lapsesta yhdessä harrastuksen parissa (kuvan voi sitten vaihtaa oikeaksi, kun saa isästä ja vauvasta yhteisen kuvan).


Ostin itselle raskausarpivoiteen (Vichy-merkkisen) sekä Natusanin öljyjä (kuulemma sopivat hyvin varsinkin sitten isolle vatsalle). Painoa ei ole vielä tullut kuin 1 kg, mutta pelottaa että nousu alkaa sitten yhtäkkiä. Makean himo on ollut kauhea. Onko kokemuksia/suosituksia johonkin tiettyyn rasvaan?<br><br>
 
Voi kurjuus Saaru :'( Voimia ja kaikkea hyvää sinulle :hug:

Täälläkin on vatsakarvat ruvennu rehottamaan, minulla tummia karvoja menee vanana alhaalta napaan ja vielä melkein palleaankin asti. Mietin, että onko joku mieshormonien yllätyshyökkäys tullut, vai ihmissuden poikanenko siellä masussa köllii. Mutta jännä kuulla, että viittaisi tyttöön.

Lisko, sinulla on loistavaa palvelua! Miehesi on joko sisäistänyt loistavasti naisten mieliteot taikka sitten on hyvin opetettu yksilö. Pizzaa tekisi mieli täälläkin. Ja vähän kaikkea muutakin. Kaikkein eniten on nyt ruvennut uppoamaan pasta-meetvursti-salaattia, olen nyt kolmena päivänä tehnyt sitä ison kulhollisen, ja aina loppuu kesken..(Suosittelen suolaisen nälkään: pastaa, meetvurstia, suolakurkkua, sipulia ja tilkka kermaviiliä kostukkeeksi - herkullista ja nopeaa!!) Meillä ei ole vaakaa, joten huomenna jännityksellä odotan lääkärikäyntiä, pääsee punnitsemaankin. Tuntuu, että kiloja on saattanut tulla melkoisesti :whistle: Tosin ei kyllä haittaa, paino-ongelmia ei ole ikinä ollut, melkeinpä on huolena ollut ennemminkin painon vähäisyys.

Huomenna siis eka lääkäri, vähän jänskättää, mitähän uusia juttuja saa taas tietää! Liikkeitä ei ole vielä tuntunut, suolet vaan kurnii ja metelöi..

Jaahas, menisköhän täyttämään taas kuppia meetvurstisalaatilla...

Havanna 13+4
 
lemission laiskana
huh mitä kauhunhetkiä, multa otettiin 12+4 niskaturvotus joka oli normaali 1.6mm . perjantaina sitten soitettiin että tulos(ikäriski,niskaturvotus+veriseula) on hälyyttävä, down riski 1:230 ja 1:250 on semmonen raja sille, kätilö oli tosi tyly ja kauhea tässä itkeskelty sitten pari päivää, tänään käytiiin lääkärillä sitten tarkemmassa ultraäänessä ja etsiskeltiin ulkoisia merkkejä mitä yleensä on down lapsilla, onneksi mitään ei löytynyt vauva voi hyvin ja oli jopa pikkuisen pidempi ikäisekseen, olisin päässyt lapsivesipunktioon mutta en mennyt keskenmenoriskin vuoksi eikä lääkärikään sitä suositellut kun kaikki oli ok ultrassa joten näin riskiluku meni parempaan päin, vieläkin on sekava olo varsinkin kun niitten piti soittaa sieltä jos on jotain 2 viikon sisällä ja menikin 3 viikkoa..


Lemission ja hippula 15+3
 
saarulle iso :hug: koita jaksaa!

ja uusille tervetuloa mukaan! toisella kuulosti työnantaja tosi veemäiseltä :/ minä olisin kyllä niin ilkeä hakisin vaan koko ajan sairaslomaa, ku alkoivat kiusaamaan :headwall:

lemission: minkä ikäinen olet kun oli tollaset riskit? meillä oli turvotusta 1.8mm ja oon 30 vee riski oli n. 1:2700! sanoi ettei pitäis olla mitään huolta.

nyt minä olen kyllä aika varma jo niistä liikkeistä! tänäänkin on samanlaisia hipaisuja tuntunut :D mahtavaa et näin aikasin, jos se hermoilu jäis vähemmälle kun niitä alkaa tuntumaan.

väsymystä on edelleen se tulee aina ihan yhtäkkiä taju meinaa lähteä samantien :LOL: sit illalla sängyssä saatan kuitenkin pyöriskellä kauan ennen nukahtamista, vaikka silmiä kirvelee!
ja närästää, tympeää.. toivottavasti se ei pahene. ja naama on edelleen niinku petolinnun pers... kaulaan ja niskaan tunkee hirveitä paiseita myös.

siitä karvan kasvusta, minä olen kuullut et olis poika sillon tulossa :) ja viimeksi ku tyttöä odotin mulla väheni karvan kasvu. jalkojakaan ei tarvinnu ajella juuri ollenkaan, oli kiva ku kesäaika ja ilman villahousuja :LOL: ei olis taipunut enää ajeleen! nyt ei ole hiastunut eikä lisääntynyt, mikähän se sit on?

Triine 13 tasan, näin ne viikot vaan menee :D
 
Jospa minä kanssa kirjottaisin kuulumisia. Tänään kun olin töissä niin huomasin ensimmäisen kerran kuinka maha kovettuu kävellessä ja painaa alas...Että tulikin mieleen että voipi olla jotta tämä mamma ei pysty olemaan töissä loppuun saakka. Noh murehitaan sitä sitten. Päivä kerrallaan :p

Saarulle iso hali.... :hug: Koitahan jaksaa :hug:

Synnytyksestä.....Esikoisen aikana koko kestoksi saatiin 6h kun laskettiin ja synnytys oli ensisynnyttäjäksi nopea ja kun lähin tuota pikkukakkosta joka on jo aika iso poika niin siitä minuuttia laskemalla saatiin ajaksi 1h 40min. Ja olin laitoksella 25min. Kumpikin synnytys on ollu luomu eli en oo saanu mitään kivun lievitystä kun sairaalassa en oo niin pitkään ollu.

Ja isyyspakkausta en oo keränny kummankaan aikana ja en tee sitä nytkään...

Mulle muuten ei soitettu perjantaina sairaalsta siitä verikoe tuloksesta joten kaikki on ilmeisesti hyvin sitten loppujen lopuksi. Hoksasin lauantaina että ei ollu töissä pe koko aikana puhelin soinu. =) notta huokasin tosiaankin. Kovasti on väsymys vaivannu mua taas kerran. En tiiä onko hemoglopiini laskenu taas entisestään taikka sitten en vaan nuku taas riittävästi.

tulipas taas paljon kirjotettua nyt meen antamaan noille iltapalaa ;) <br><br>
 
Lisko
Voi kun pääsisin ultraan minäkin äkkiä, vielä 3 viikkoo pitäis jaksaa :\| Huomenna haen sairaslomaa tähän flunssaan nyt alkajaisiksi ja sit kysyn pääsenkö lääkärin juttusille, pitäis saada tuon mahan vihlomisen ja epämiellyttävän tunteen takia saikkua pitempäänkin, kun ei tule harjoittelusta ei sit mitään, kaikkein parasta vaan olisi siirtää koko harjoittelu myöhemmälle :/ En millään jaksa :ashamed: Saa nähdä miten käy tuon homman. Sydän vois pyytää huomenna kuuntelemaan jos on aikaa sellaseen.

Lisko edelleen 15+0
 
Saarulle iso hali ja muillekin km, downia tai muuta pelkääville. Koittakaa jaksaa!

Havanna - oi, tuota salaattia on pakko tehdä huomenna!!! Mulla taas toisenlainen vinkki: melonisalaatti (erilaisia meloneita, raejuustoa, jotain salaattia ja kurkkua, hieman ranskalaista tai muuta salaatinkastiketta). Ihanan raikasta ja menee alas vaikka olisi pahakin olo. Tosin raejuuston joutuu joskus jättämään pois.

Tänne ei mitään kummempia, tänään on ollut taas syömätön päivä. Ei ole varsinaisesti paha olo, mutta mikään ei maistu. Päivällisen kanakastike sai painumaan parvekkeelle kesken kokkauksen, ällötti niin kovasti. Syömättä jäi. Melonisalaatti oli ainoa, mitä meni.

Esikoisen korvatulehduslääkkeet alkoi vihdoin vaikuttaa ja poika oli taas tänään ihana oma itsensä. Oltiin puistossakin lähes kaksi tuntia ilman sen suurempia itkuja. Viimeisin viikko on käyty puistossa vartti keinumassa ja sitten kotiin, kun toinen vaan huutaa...
 

Manzuliini : mulla on myös laskettu aika 17.4.2006 (tai lääkäri kirjoitti kyllä lopulta 16.4...en tiedä miksi?). Olen pääkaupunkiseudulta päin ja synnytän Hyvinkäällä. Oletko käynyt ns. eka ultrassa jossa otetaan mitat? Millaisia mittoja sulla oli (kiva kuulla jonkun saman ajan mitat). Meillä niskaturvotus oli 0,8 mm, pää oli joitan 21,1 mm ja pää-perä 69,3 mm ja syke 160. Lääkäri sanoi, että vastasi jotenkin 4 päivää vähemmän, vaikka nyt kun olen muiden mittoja katsonut niin tuntuu, että ihan se kohdallaan oli. Meillä hedelmöityspäivä aika tarkkaan tiedossa ja se on 24.7 :)

Huomenta!

En ole vielä käynyt ekassa ultrassa. Se on edessä vasta 5 viikon päästä. Täällä kun on jonoa. Mutta ilmoittelen, kun olen käynyt. Meillä oli toi hedelmöityspäivä 25.7. =) eli perässä tullaan..

Onnea odotukselle! :wave:
 
Huomenta.

Saarulle iso :hug: Ikäviä asioita nuo, koita jaksaa!

Manzuliinille (menikö oikein) tervetuloa joukkoon ja olikos muita uusia... no jos oli niin kaikille tasapuolisesti tervetuloa.

Mulla on neuvola yheltätoista, eli kohta saa sinne lähtiä. Saa nyt nähdä onko hb kuinka laskenut, ku on niin väsy ollu. Onneksi saa nyt tilanteeseen selvyyden. Ja kuulee ne sydänäänet!!!

Kuulosti tosi hyvältä se meetvurstimakaronisalaatti. Täytyypä koittaa tehdä. Toi vois olla semmosta mukavaa naposteltavaa, kylmää kun on, niin se ei ainakaan tee huonoa oloa. Onneksi sitä huonoa oloa ei enää pahemmin ookkaan, mutta joku ruoka vielä saattaa sen tehdä!

Nyt täytyy mennä valmistautumaan neuvolaan lähtöä varten. Kirjoittelen sitten kuulumisia taas.

-Syntymähäjy ja pikkuhäjy 17+3
 
Heippa!

Saaru: :hug: ja voimia tulevaan!

Harriet81: Täällä la 16.4 ja hedelmöityspäivä varmasti tiedossa koska tein ovulaatiotestejä. Se oli siis 24.7. :) Ultrassa viikkoja oli 13+1 ja pää-perämitta noin 8mm, niskaturvotus 1mm, päämittaa en nyt muista. Olen myös pääkaupunkiseudulta, kuten sinäkin. :kieh:
Minä olen ostanut myös tuota Vichyn-raskausarpivoidetta sekä Body Shopin cocoa butter moisturising stickin. Ovat molemmat minusta hyviä!

Manzuliini:[/b] Tervetuloa joukkoon!

Täällä voinnissa ei edelleenkään mitään kummoisempaa. Tällä viikolla olen öisin saanut nukuttua hyvin, toisin kuin viime viikolla. Hyvä näin, kun ensi viikolla olisi töihin meno taas...sairasloma loppuu. Ai niin, mulla on kuuma koko ajan, vaikka normaalisti olenkin oikea vilukissa. Onkohan tämäkin jokin raskauden tuottama hormonijuttu. :kieh:

Ootteko te katselleet vaunuja lapselle jo?? Jos niin minkälaisia? =)

miranda + masuli 14+3
 
Heip

Pistänpä minäkin meidän perheen lempisalaatin ohjeen. On kyllä aika samanalainen kuin tuo meetvursti-salaatti.

Makaroonisalaatti: makaroonia (esim. monivärisiä simpukoita), kinkkusuikaleita, suolakurkkua, omenaa (vihreää, kirpeää), juustoraastetta, halutessa herne-maissipaprika-sekoitusta ja purjoa. Voi syödä sellaisenaan, tai kastikkeen ja patongin kanssa. Herkullista! Mutta paranee vielä, kun saa hetken olla jääkaapissa maustumassa.

Kanasalaatti on kans sellanen joka on uponnu koko ootusajan.

Miranda, meillä emmaljungan 2002 vm rattaat, joihin gracon kantokassi, ja abc:n lämpöpussi. Tosin olen miettinyt josko myis lämpöpussin ja kantokassin pois ja ostais sen emmaljungan oman kantokassin (duo?), kun näyttää huuto.netissä olevan myynnissä juuri meidän kuosilla. Mutta tiedä häntä, kun nuo olemassa olevat on kyllä tosi hyviä.

Äsken luulin tuntevani hennon liikkeen. Eikä nyt ainakaan tunnu siltä et ois ilmaa vatsassa. Tiedä häntä kuvittelenko vain. No kuulostellaan.

heppuli 15+5

Tuli vielä mieleen et aika paljon meitä -81 syntyineitä tässä pinossa<br><br>
 
Lisko
Täälläkin yksi vuonna 81 syntynyt ilmoittautuu :wave:

Kauhee tää flunssa, nenä on ihan tukossa, mitään ei irtoo vaikka kuin niistää :/ Kohta menen sinne neuvolaan. Ja katotaan näenkö lääkäriä siellä vai en, pitäis päästä tosiaan avautuu sille tuosta työstä :kieh:

Meillä on tulevalle pienokaiselle pojan vanhat vaunut, vusimallia 2004, teutonian rockyt, hyvät on ollut ja on edelleen :) Pitäis kai katella jotain seisomalautaa (tai mikä se on) pojalle siihen, mutta kerkeehän tuota. Tuleeko muilla suunnillee samaa ikääeroa lasten välille kuin meillä? Meillä siis n. 2v. 8kk. Miten olette ajatellut tuon kulkemisen vai käveleekö esikoinen sit vieressä? En oikeen ite osaa kuvitella miten tuon ikänen sit jaksaa, kai se lähikauppareissut ja puistoon jaksaa, ne kun on tuossa lähellä, mutta sit jos haluaa ihan kävelylle lähteä.. Hnkalaa :kieh:

Nyt haen vielä kahvia ja kohta lähden pyöräilee kohti neuvolaa..

Lisko ja tirppis rv 15+1
 
Nonnii, neuvolassa on käyty. Tosi nopia reissu oli, kun kaikki kerta oli hyvin. =)

Ajattelin, että painoa on tullut rutkasti lisää, kun viime neuvolassa näytti vaaka just samaa ku lähtöpaino oli. Nyt aattelin, että ainaki joku 3kg tullu, niin ei onneksi. Koko aikana siis nyt tullut 700g! Se on mulle vähän, koska mulla on joka odotuksessa yhteensä paino noussut noin 20kg, eli tähän mennessä olis pitänyt tulla jo monta kiloa. Jospa nyt pääsis vähän vähemmällä painon nousulla.

Hb oli viimeksi 129 ja nyt 123, eli ei hirveesti sekään laskenut, mutta kyllä neuvolatäti rautatabletit antoi, ja sanoi, että kannattaa yhtä alkaa ottamaan nyt, niin ei tipu toi hb sitten enää alemmas. Ja kun mua kerta on väsyttänyt, niin senkin takia vähän ennalta ehkäisevästi käski niitä ottaa.

Sydänäänet kuului tosi alhaalta, ja täti sanoikin, että saa nähdä siirtyykö se la huhtikuun puolelle sitten rakenneultrassa, mutta sen näkee sitten. Kuitenkin mietittiin yhdessä sitä, että jos la viikolla siirtyy, niin tosi varhain sitten olis dopplerilla kuulunu äänet, kun viikkoja olis ollu vasta se 9 silloin ekalla kerralla. Että jännityksellä odotan sitä sitten.

Seuraavaksi onkin rakenneultra, tais olla 15.11. muistaakseni se tarkka päivä. Sitä ennen ei neuvolaa ookkaan. Menis jo aika sinne asti äkkiää, ei malttaisi odottaa!

Mutta nyt meen laittamaan lapsukaisille jotain syötävää.

-Syntymähäjy ja pikkuhäjy edelleen 17+3
 
Lisko meille suurinpiirtein sama ikäero. Tyttö täyttää toukokuussa 3, eli ikäeroa 2v11kk. Seisontalauta meillä on jo olemassa kun saatiin yksissä vaunukaupoissa. Ja sillä aattelin selvitä. Lisäks vauvelille kantoliina, niin isosisko voi istua tarpeen tullen rattaissa. Vaikka voihan se olla että heti kun vauveli syntyy niin säntään ostamaan jotkut halvat tuplat, esim emman kolmipyöräset olis kivan tuntuset ja hintaset. Mutta ostan ne vasta sitten jos näyttää etten ilman pärjää.
 
Lisko
heppuli: minkähintaiset ne emman tuplat on ja onko jotain nettisivua mistä voin käydä katsomassa? Ajattelin kyllä, et pärjätään sillä laudalla, mutta voihan niitä käydä kattoo näin alustavasti, tietää sit mitä olis tarjolla :)

Neuvolassa käyty, saikkua sain nyt 2 päivää ja huomenna on aika lääkärille, joka toivon mukaan kirjoittaa sit tuon harjoittelun ajaksi sitä sairaslomaa.. Ainakin neuvolan täti oli täysin sitä mieltä, et harjoittelut pitäisi ehdottomasti jättää väliin ja suorittaa ne sit myöhemmin. Katotaan miten käy.

Sydänääniä kuunneltiin ja hetihän ne sieltä kuului :heart: 145-148 oli syke, ihanata :D :heart: :heart:

Lisko *hepottuneena* =)
 
Lisko: tässä linkki
http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=673&valikoimaid=1

Hinta on ollut 199e-->
Ja yksi puolituttu jolla kaksoset oli erittäin tyytyväinen näihin. Hän ei ollut tykännyt emmaljungan isoista tuplista. Vastaavia rattaita on myös abc:llä ja carenalla, hintaluokka sama. Painoraja vain mietityttää, kun aika pieni. Ja se että alkaako kulkeen vinossa, kun toisella puolella raskaampi ja toisella puolella kevyempi. Tietty helpottaa, jos vaihtelee lasten puolia.
 
Lisko
Kiitos heppuli :) Nuo näyttää tosi kivoilta. Joo se vois olla järkevää, et vaihtaa aina lasten puolta niin tasoittuu tuo paino. Hintakin on kyllä sellainen, et vois vaikka harkita. Sillä mietin toisaalta noita vaunuja kun pojan kans menee kauppaankin, niin on paljon paljon helpompaa kun hän istuu vaunuissa eikä juoksentele pitkin kauppaa ja ronki jokaista tavaraa ja sit se aina nostaa kaiken mahdollisen kärryyn, et ostetaan tämä ja tämä ja..... :whistle: :D Kiva niitä sit viedä takaisin pakoilleen ja yrittää selittää ettei me nyt tarvita tuollaisia =) Mutta pistän mietintä myssyyn nuo :)
 
Pillipulla: meillähän on sit synnytykset menny suunnilleen samalla tavalla =) Mulla esikoinen tulla tulla tupsahti vähän yllätyksenä: vein miehen töihin aamulla klo 6 että saan itelle auton päiväks. Kun pääsin kotiin multa meni lapsivedet niin sain samantien soittaa sille että hommais kyytin kotiin =) Sitten mentiin ja poika oli maailmassa, kesto 5t ja muistaakseni 30min. Kuopus taas päätti, ettei kauan viivyttele. Supistukset alkoivat yöllä ja olivat heti 3min välein. Koska ensimmäinen syntyi nopeesti niin lähettiin heti sairaalaan (anoppi haettiin ensin ammaksi) niin poika syntyi 20min kuluttua. Kokonaiskesto 1t20min. Ponnistus 3 min. Tämä oli kaikkineensa niin raju että meinas olla jokaisella jo hätä. Saliin en edes kerennyt vaan synnytin johonkin tutkimushuoneeseen mutta terve poika sieltä onneks tuli. Molemmat mulla myös luomuja vaikka toi edellinen oli kyllä niin järkyttävää, etten toista kertaa haluais... supistukset jatkuivat synnytyksen jälkeenkin samanlaisina koko loppupäivän vaikka yleensä ne loppuu heti kun lapsi syntyy :/ Molemmat syntyivät rv 37 joten taidan parkkeerata asuntovaunun kanssa sairaalan pihalle alkaen rv 36 :LOL: :D

Muoks. Lisäänpä vielä sen verran, että mulla ihan oikeesti jäi kammo tosta viimesestä synnytyksestä kipuineen päivineen, että ens kerralla pyydän jo viikkoa etukäteen epiduraalin :kieh: :D Ainaki ehtii vaikuttaa :p <br><br>
 
moi taas!

Mutzi81 kyselit meidän esikon painoa ja muuta. Tyttö syntyi siis 31+1 viikoilla ja painoi 1800g, pituutta noin 40cm. Puolitoista kuukautta silloin keskolassa, vuosikkaaksi asti kontrolleja oli kolmen kuukauden välein(?) ja siihen vuoden ikään sit loppuivatkin. Nyt hän on pian neljävuotias ja terve temperamenttinen tyttö!

Sitten nykyiseen raskauteen: tänään kävin lääkärissä eilisten supistusten ja painontunteen takia. Ei mitään kovin hälyttävää näkynyt ultrassa, mutta kolme viikkoa sain sairaslomaa fyysisesti raskaan työn takia. Lääkäri tuumasi, ettei nyt oteta turhia riskejä ettei käy kuin viimeksi.
Nyt kai vaan pitää yrittää malttaa kotonakin olla liiemmin rehkimättä, että vois ainakin jossain vaiheessa vielä käydä töissä.. on nimittäin pitkä aika jos tästä loppuun asti pitää kotona vaan lepäillä.. tietysti mieluummin makaan kotona kuin sairaalassa.

 
No teillä epuli oli sit vähän isompi pienokainen kun meillä. Meidän poitsu oli viikkoihin nähden pieni sen raskausmyrkytyksen takia.

Eilen ja tänään ei oo oikein jotenkin ruoka maistunut.. Jotenkin kaikki asiat painaa päälle.. No mut muuten kaikki on hyvin! :) Satoi tänään jopa vähän lunta täällä!! Kiva! Poika ois ollu heti lähössä lumisateeseen. Jee nyt sataa lunta maahan, huuteli kun katto ikkunasta! :D Eipä vielä maahan jäänyt! :D No mut toivottavasti ei siihen kauaa oo kun pulkkamäkeen pääsee!!!

Eipä tässä ihmeempiä!! Rv 13+0 :wave:
 

Yhteistyössä