HUHTIKUUN MASUJEN PINO

Ädä: Minä kirjottelin niistä painajaisista pari viikkoa sitten kun ei nukkumaan uskalla mennä.Me nukuttiin pari yötä täys valaistuskin päällä,eikä siinä ukkokaan saanut olla.
Sit niistä supisteluista,mullakin on välillä jo tuntunut luulen et ihan ok mut mainitsen kyllä siitä kun menen np-ultraan 29.9.
Ja vielä tosta hengästymisestä,ajattelin jo että ei se kunto nyt näin äkkiä romahda kun en ole pystynyt uimaan kesän jälkeen kun tämä iloinen uutinen tuli ilmi niin onhan tässä voinnissa puutteita.

Tänään tuli töissä ihan älytön väsymys puuska,kaaduin sänkyyn heti kun tultiin kotiin ja ukko sai TAAS tehdä kaikki.Itselläkin on se huono omatunto kun toinen saa tosissaan painaa pitkää päivää kun itseltä voimat loppuu.
Mut ihanaa kun on sellainen mies joka tekee ja vielä mielellään.Entinen mieheni ei auttanut.

Päänsärkyä on ollut eilen ja tänään,niskat ihan jumissa,taidan nukkua ihan oudosti.Ukko on kyllä hieronut,et jos se lähtis aukeamaan.

No kohta taas nukkumaan ;)
Rv 11+3
 
Vautsi, ihan ensimmäinen tunnemyrsky, hirmuinen kiukunpuuska, oikein kipinät vaan lensi. Väsy on ollut kova, mutta olen vain sinnitellyt. Sitten miehellä on olevinaan kovempi väsy ja kiire, vaikka tekee lyhyempää työpäivää kuin minä. Kotihommat kaatuu niskaan ja sitten kun tänään oli toisella taas niin kiire niin kiire, ettei olis kerenny koiran kanssa kuin pikalenkin tekemään, niin minä lupasin viedä, niin ilkesi vielä sanoa, että hyväähän se sullekin tekee tuo liikkuminen, kun muuten nykyään liikut niin vähän. Voi että kiehahti, ihan piti itsekin pohtia jälkeenpäin tuota myräkkää. Hirveät marttyyritunnelmat ja kiukut täällä itsetutkiskelun kohteena. Ei kai se mies ajatustenlukija ole, joskus pitää muistaa vääntää asiat rautalangasta. Plaah, piti vaan nyt purkaa...

Lohdutusta ja halauksia pinostamme poistuville :hug:

Täällä muuten olo varsin ok. Työpaikallakin nyt pikkuhiljaa olen kertonut asiasta, ja suhtautuminen on ihanaa. Pomokin kyselee vointia, ja selvästi on iloinen puolestani, vaikka puhuikin että ei halua ajatella kuinka pärjää ilman minua. Ihana kiitoksenosoitus sekin. Tulevat isovanhemmat ovat edelleen asiasta onnellisen tietämättömiä. ;)
 
Moi vaan kaikille!!

Ultrassa siis käyty ja kaikki erittäin hyvin.. yksi vauva massussa köllötteli ja vastasi juuri viikkoja.. niskaturvotusta en mittauttanut..
todella hyvä ja helpottunut mieli.. nyt on hyvä mennä nukkumaan...
Huomenna olis viel lääkärineuvola...

nyt yöpuulle joutumaan..

t:gemini + masukki rv 12+0 :heart:
 
lemission laiskana
Mulla ainakin tuo äijänkäppyrä on ollut ekassa neuvolassa mukana, toiseen en edes halunnut sitä mukaan katselemaan sitä kaivelemista mutta ultrassa oli mukana ja uhkailipa käyvänsä kaikilla käynneillä.
 
meillä ei isäntä päässy mukaan lähtemään ekaan neuvolaan eikä myöskään kumpaakaan ultraan missä olen jo käynyt.. eikä varmaankaan pääse lähtemään 6.10 ultraan... silloin olis se niskapoimu..(vai mikä se nyt olikaan)...

nyt nukkumaan..ja toivottavasti ei olis huomenna pahaa oloa ku en ole töissä...
 
Iltoja.

Olipas tänne tullut paljon tekstiä taas, kiva juttu!! =)

Ja halaukset niille, joilla niitä ikävempiä uutisia oli kerrottavana. :hug:

Meillä ei mies ole ekalla neuvolakäynnillää ollut, eikä muillakaan kerroilla, mutta tietenkin rakenneultrassa sitten. Töitten takia hankala järjestää semmosta neuvola-aikaa, että hänkin mukaan pääsisi.

Isot masut oli vispilällä ja anulla, mulla on ollut samaa luokkaa, harmi kun ei oo kuvia, joita voisin laittaa näytille.

Supistuksista oli puhe, mulla välillä muka tuntuu jotain jo, en sitten tiedä mitä se on, mutta tuntuu niinkuin supistais. Ja just samoin mulla henkeä välillä ahdistaa. Muissa raskauksissa toki on ollut ahdistavaa ja tukalaa olla, mutta vasta sitten, kun se masu on ollut ISO. Ja lenkillä hengästyn niin helposti, ettei oo tosikaan. Taidan olla raskaana. :LOL:

Nyt mulla tuntuu, että nälkä on melkein koko ajan. Pitää vaan kattoa vähän mitä sinne suuhunsa pistää, ettei se paino ihan hirveesti nouse. Just söin kulhollisen pakastinkohmeita mansikoita rahkan kera, nam. :p Se nyt ei pitäisi ihan hirveesti lihottaa, kun rahaka oli vähärasvaista. Enkä tietenkään mitään kermaa mukaan laittanut. Niin ja mandariinit maistuu siis niin hyvältä. Mulla taitaa elimistö huutaa vitamiinien perään, ja sen takia tekee mieli kaikkea terveellistä.

Mutta nyt taidan mennä suihkuun. Ja sitten bb.tä kattoon. =)

Öitä!! -Syntymähäjy ja pikkuhäjy 13+1
 
Oletteko te itkeskelleet hassujen asioiden takia? Minä katsoin American Wedding-leffan kun se tuli telkusta ja itkin sitä katsoessani. :LOL: Paitsi että kun yksi hahmo söi koirankakkaa, oli pakko kääntää pää pois, muuten olisi tullut oksennus. :D

Miehen kanssa oli piiiiiitkä tauko seksistä ja kun vihdoin ja viimein päästiin sellaista touhuamaan, itkin sen jälkeen onnesta. :D Ei prkl, "hiukan" nolotti ja mies katsoi aika pitkään. Oli kyllä kuullut sellaisesta ja niin olin minäkin, mutta kiusallinen tilanne kyllä molemmille. :whistle:

Oksennusherkkyys on aika maksimissaan nyt. Kakkavaippojen vaihtaminen ei ole mitään ihanaa puuhaa. :x

Vispilä rv 8+6 - 9+2

 
mulla tänään jostakin syystä alakulonen fiilis :/ tuntuu että kaikki jotenkin niin päin jotain.. :( vaikka ei tieteskään oo mutta ei jaksais tehä mitään ja laskuja tuntuu olevan kauheet kasat että saan kyllä kuopua haaveestani ostaa alennusmyynneistä pihakalustoo ja autokin tarvis saaha kuntoon tai mieluiten uus..plääh..oon nyt niin masentavaa seuraa että taidan tulla paremmalla ajalla ja tuulella kirjotteleen lisää..se on ihana asia että tänään kun peilistä kattelin niin huomasin että hieman se massu minullakin jo pömpöttää :heart: siellä se muru kasvaa =)
ädä ja hippula 11+0<br><br>
 
Hei vaan munkin puolesta pitkästä aikaa!

Kotona kun oon typyn kanssa ollut koko viikon, niin ei oo tullu kirjoteltua samaa tahtia kuin töissä kirjottelen. Oon kyllä päivittäin useamman kerran käyny lueskeleen. Nyt oli pakko kirjottaa, kun Viblsp kertoi itkeneensä. Minä myös! :wave: Ihan hävettää, kun alkaa ihan pöhköistä asioista itkettään. Elokuvista, mainoksista, lauluista, uutisista, valokuvista jne jne. Ja mie myös katoin sen american wedding leffan maanantaina, ja kun se tyyppi pisti sen koiran kakan suuhun, niin minä en vain yökkiny, vaan tyhjensin vatsani sisällön vessan pönttöön. Ukko toisinaan jättää eväsrasiansa kiinni ja huuhtelematta pöydälle, ja jos menee tovi ennen kuin sen aukaisen, niin sieltä kans pölähtää sellaset aromit että oksu tulee. Oliskohan meille poika tulossa, kun on ihan erilainen odotus kuin mitä tytöltä. Naama kukkii, VÄSYTTÄÄ!, yökityttää paljon enemmän.

Aah eilen kävin hierojalla, ja kylläpä tuntuu mukavalta kun pää taas kääntyy. Typyllä olis huomenna elämänsä ensimmäiset lasten kutsut, toivottavasti ei olis enää kuumeinen et pääsee mukaan juhliin.

Sitten onkin perjantai ja ultra. Voi kun ootan sitä! Kävin eilen lindexissä, ja siellä oli sulonen unisex fleecehaalari ja vielä alessa, ja aattelin et käyn ostaan sen perjantaina ultran jälkeen. Lauantaina tulee sitten se maagiset 12vko täyteen. =)

Hohhoh, jos lähtis katsoon jotain ruokapuolta.

heppuli 11+4<br><br>
 
Pitäkäähän mulle huomenaamuna peukkuja!

Huomenna on siis vihdoin kahden viikon odotus takanapäin ja pääsen siihen tarkastus ultraan. Siis huomenna selviää onko raskaus keskeytynyt raskausviikolle 6 vai onko kaikki hyvin. Jännitää ihan sairaasti!!!!

Kävin siis ultrassa rv 8+1, jolloin alkio/kohtu yms. vastas raskausviikkoja 6+1. Sydänääniä ei viä siis kuulunu. Asiat voi lääkärin mukaan olla nyt kuinka vaan hyvin tai huonosti.

Tuun huomenna kirjottaan kuulumiset, joko juhliin tai tipauttaan itseni listalta. Aatelkaa, jos en ois käyny alkuraskauden ultrassa yksityisellä luulisin olevani nyt rv 10+0 ja odottelisin np-ultraa, joka täällä rv13. Mut jos kaikki ei olekaan hyvin niin on varmaankin ihan hyvä et saan tietää siitä "jo" huomenna.

Sekavaa tekstiä, mut ajatukset on ihan sekasin ja kaikki voimat tuntuu nyt menevän jännittämiseen, pelkoon, odottamiseen....
 
ANU24
No heipsan!
Hittolainen kun harmittaa :/ tänään oli siis lääkärinla mutta eipäs siel lääkäri ollutkaan paikalla!! :headwall: Oli ilmeisesti sairaslomalla tai jotain..ei sit terkkari viitsiny kaikkien aikoja peruuttaa joten juteltiin siinä hetki ja kuunneltiin sydänäänet.
Kuten arvelinkin niin ei niitä kuulunut sieltä.Kovasti taaksepäin kallistunut kohtu mulla niin ei saa kuulumaan vielä.
Tytöltä oli sama homma ettei saatu kuin kolmannella neuvolareissulla vasta kuulumaan.No 5pvä ultra niin siellähän sitä sitten kuulee =)

"Sairaslomalla" olen tässä loppuviikon kun tuo tyttö kuumeessa, kylläpä haluttaisi vaan nukkua päivät kun ei voi töihin mennä :ashamed:
Huomenna saan äitiyshousut, jee! Ei ole noita omia housuja enä mitä pitää kun maha on jo mukamas niin iso,heh..

Ei tällä kertaa oikein muuta,kirjoittelen taas kun jotain aihetta keksin :wave:

Anu ja "kunto" 9+4<br><br>
 
Tervehdys.

Uuniomenalle tsemppiä huomiseeen ja toivotaan porukalla positiivisia uutisia sieltä!

Kyllä mulla on kans itku tullut tosi helposti viimme päivinä. Välillä itsekkin ihmettelee, että mikä tuossa asiassa nyt itkettää, mutta sellaista se vaan on. Odotus herkistää.

Huomenna olis se lääkärineuvola. Kun jaksais odottaa siihen asti. Malttamattomana haluaisin kuulla sydän äänet, että kaikki on hyvin masussa. Outoa vihlontaa on välillä tuntunut jossakin, ja kun sitä kohtaa mietin, niin luulisin, että kohdunsuulla. Kiva päästä tarkastuttamaan tilanne!!

Väsyttää... laitoin pienimmäisen päikkäreille ja isommille videot pyörimään, eli taidanpa tästä oikaista hetkeksi pötkölleen, kun siihen on tilaisuus. =)

-Syntymähäjy ja pikkuhäjy 13+2
 

Moikka,
Pitkästä aikaa saa taas aikaiseksi kuulumisia kirjoittaa. Tuo itkuherkkyys on huomattu täälläkin. Viikonloppuna olin niin väsynnyt että kaaduin sänkyyn ja kun mies tuli hieman kiusoittelemaan niin parku pääsi vaikkei oikein tiennyt mille itki. Leffoille mä kyllä itken ihan muutenkin että ei silleen suurta eroa =)

Onnea matkaan kaikille ultraan meneville. Tällä viikolla taitaa ollakin aika monella jännättävää. Minulla alkoi taas kuukauden odotus seuraavaan etappiin. Lokakuun puolivälissä olisi täällä vielä lääkäri. Sen jälkeenpä onkin ainakin toivottavasti neuvolat Suomessa!
Uuniomena toivottavasti tulee hyviä uutisia!

Kuinka Suomessa ihmiset menee sokeritesteihin, onko se painon perusteella? Täällä nähtävästi kaikki yksityisillä lääkäriasemilla käyvät käytetään kaikissa mahdollisissa kokeissa. Kommenttien perusteella voin kyllä sen jättää väliin =)

Mutta täällä siis olo jatkuu ihanan hyvänä. Onneksi voi jo olla vähän rauhallisemmalla mielellä kun on ultra takana ja viikkoja 13-14. Ultran mukaan nyt olisi jo 13+4.
Viikko alkoi kyllä loistavasti sillä kun kerroin raskaudesta hyvälle ystävälle sainkin vastaavaan uutisen sieltäkin suunnalta.

Mukavaa viikkoa huhtimasuille ja paljon voimia listalta tippuneille :hug:

Nupsuliina ja Pikku Nupsu 12+5 :heart: :heart:
 
nuppulotta
Hei kaikki Huhtikuiset masut!!

Monta viikkoa on mennyt välistä etten ole palstalla käynytkään. Hirveet olot, työ ja häiden valmistelu on pitänyt poissa kehistä...
Onneks nyt alkaa olo helpottamaan, häätohinat olemaan reilassa ja työ sujua omalla painollaan. Toivottavasti teilläkin on hyvät fiilikset :hug: ,mutta ilmeisesti joillain on ollut surua tai ylimääräistä jännitystä raskautensa kanssa :( Tsemppiä ja haleja extra paljon heille...!

Tänään kävin ultrassa ja sen mukaan la on 7.4Eli taas tulisi päivitystä listaan. Miron äitikö sitä puolta edelleen hoitaa? Kiitos etukäteen.

Moi taas! -nuppulotta 11+4
 
Lisko
Nupsuliina: joo painonperusteella laitetaan sokerirastustestiin tai siis painoindeksin.

Uuniomena: toivottavatsi saat hyviä uutisia ultrasta :flower:

Olipas hyviä ultrauutisia tullut :) :flower:

oireista: tuo "supistelu" kuulostaa tutulta, eilen illalla ja tänään aamulla vihlo alaselkään silleen jännästi (yhteen kohtaan) ja sit se siirtyy siitä se kipu tuohon alamahaan ja meinas krampata oikean jalan :eek: Sitä kesti kerrallaan about 1min., mitä lie oli, mut aika ikävä tunne, en hetkeen pystynyt penkiltä nouseen :/ Sit on väsymystä ja pääkipee oli täälläkin illalla, oliko panadol mitä saa syödä? Meillä ei ole kuin buranaa joten jäi sekin lääke ottamatta :/ Tuosta jalan kramppaamisesta tuli mieleen, minulla meinaa autolla ajaessa krampata tuon kaasujalan :/ Inhottavasti alkaa välillä pakottaa tuosta reidestä :( Joo olen niin paljon valittanut kaikista oireista, ettei enää viiti, eli onhan noita :)

2 päivää enää harjoittelua, sit viikonloppu ja maanantaina s veriseula, sitä odotellessa, vaikkei siellä meillä varmaan muuta tehdäkään kuin otetaan verinäyte ja sit ootellaan se tulos (menee varmaan viikko?) olis kiva jos ultraisivat.

Nyt syömään pitsan loppu ja sit köllöttää :)

Lisko ja tirpana rv 11+0 :heart:
 
..niska ultra oli ihana.. :heart: ..pikkunen esitteli itseensä ihan joka puolelta ja svenkas nii ko parempiki tanssi hirmu...

niska ei ollu turvoksis ja sydän sykki ja kaikki ok...

se vaan hymyilytti kun eivät ihan tarkkaa mittaa saaneet ja arvailivat että jotain 11+ viikoil tai sit sen 12..no hyö päätti lasketuks ajaks 3.4.07
eli silleen mie sanoin siihen ett kai se sit joskus keväällä syntyy... :heart: :D
 
Uuniomena: Toivottavasti ultrasta tuli onnellisia uutisia!

Moikka!!

Täällä väsymys hiukan alkaa helpottamaan. =) Isäntä kyllä tuntuu aina sanovan kuinka väsynyt hän on jne..tuntuu kuin hänellä se olisi paljon kovempaa kuin minulle, ärsyttää. :kieh: (eikö, joku muukin sanonut olevan asian samalla tavalla) ;)

Mielialat ne vaihtelee laidasta laitaan. Välillä meillä on sellasia riitoja, mutta sitten on niitä ihania onnellisia hetkiäkin! Tuntuu vain että hermot menee paljon helpommin kuin aiemminja itkukin tulee herkemmin.

Sain eieln postissa ajan np-ultraan, joka on 9.10 eli rv:lla 13. Ensi viikon maanantaina käyn neuvolassa ja kuuntelemme sydänääniä. Toivon niin paljon että myös kuulemme jotakin sieltä, ettei itselle jää epävarma olo.

Eipä tänne kummempia.. taidan mennä köllöttää!

miranda + masuli 10+2<br><br>
 
Heippa!!

en olekkaan kerinnyt pitkään aikaan kirjoittamaan..halit kaikille pikkuisensa matkassa hukanneille :hug: onnea kaikille heille seuraavaan raskauteen.

täällä etovaa oloa..yök!!!ei voi edes kahvia enää juoda.kaikki hajut ällöttää.masu pullottaa jo.taitaa tosin ilmavaivoja vaan olla
:whistle: ensi viikolla neuvola :D tosin mulla onkin sinä päivänä työpäivä..mutta kyllä se jotenkin järjestyy.
mulla nyt flunssa ,esikoisella korvatulehdus :/
väsyttää muutenkin tosi kovin..liikunta auttaa tosin vaan hetkeksi.inhottava kuvotus olo koko ajan.olispa jotenkin varmemmilla vesillä jo.tuntuu että matkaa on vielä vaikka kuinka paljon..

no eipä meillä muuta

gismo ja pikkuinen 8+4
 
Nippulotta: Millonkas ne sun häät olikaa? Tulee ihan omat mielee, haikeena muistelee parin vuoden takasta onnellista päivää.. Naiti siitä täysin siemauksin, se päivä menee niiiin nopeesti!

Uuniomena: Toivottavasti kaikki hyvin, ootellaa kuumeisena kuulumisia

Nupsuliina: myös minä jouduin painoindeksin takia rasitustesteihin esikoiselta, nyt sen takia, kun esikoista odotellessa se todettiin. Ja lisäksi miun isällä ja äidin puolen mummolla sokeritauti on, joten olisin varmaan joutunut senkin takia.

Onko täällä useampi, jotka joutuvat testeihin? Joku joskus tuosta juomisesta mainitsikin ja jäin sitä miettimään, että mikähän muu juoma veden lisäksi olis hyvä, kun kaikki mehut on tosiaan aika sokerisia ja taas light-mehuissa on makeutusaineita, joita ei myöskään suositella. Täytyy yrittää muistaa ottaa puheeksi seuraavan kerran neuvolassa.

Miulla tänää vaihteeksi ollu aika pirteä olo, en ees päikkäreitä ole nukkunu. Kohta varmaa väsy sit iskeekii...

Lauantaina pääsee Helsinkii ostoksille, pitää jotain mammavaatteita varmaan katella. Asutaan perheen kanssa täällä itärajalla, Venäjä näkyy tästä yläkerran ikkunasta... Ei siis usein tuu tuolla pääkaupunkiseudulla liikuttua.

Hyviä vointeja kaikille, kohtapuolin pitäis alkaa jo suurimmalla osalla porukkaa helpottamaa.
 
nyt ne jaksanu kirjautua....MUtta täällä on niin väsy akka että ei toista. Tuntuu että se väsymys mulla vasta yltyy ja olotila on iltasin ainavaan yöks....Jos syöt taikka oot syömättä. Ei kiva...ja kun olotila yllättää töissäkin.
Muuten kuuluu hyvää maha kasvaa koska housut ei mene jalkaan enään kulen tuulihousuissa jotka on onneksi vähän käyttämättömät...Oottelen mammahousuja postista mutta voipi olla että joudun ne palauttamaan jos siskon puheisiin on uskomista. Että joudun kauppaan lähtemään joka tapauksessa näköjään kun sellanen sauma vaan tulis. :whistle:

Siitä itkemisestä tulee joskus lahjakkaasti tippa linssiin vaikka ajaa autolla ja kuuntelee radiota:snotty: että kait tuo kuuluu asiaan.

mutta nyt lähen maate...
 
Lisko, Panadol ja muut vastaavat paracetamol-lääkkeet ovat sallittuja.

Onko teillä tullu kipuja liikkuessa? Mun ei tarvi kuin tunti kävellä ja jo on kivut jotka kestävät seuraavaan päivään... Tulee mieleen ihan liitoskivut.

Olo on kuin norsulla.

Eilen saatiin vihdoinkin hommattua digitaalivaaka, hirveän lukeman antoi. :eek: Täytyy seurata painoa kyllä tarkasti. Näytän varmaan keväällä yliturvonneelta rantapallolta.

Kuopusta odottaessani mun olisi pitänyt sokerirasitukseen mennä, mutta pahoinvointi oli sellaista, että ei voinut olla syömättä niin kauaa. :( Onneksi hoitaja ymmärsi ja sen sijaan katsottiin verestä sokerit ilman mitään litkuja yms.. Nyt kaksosia odottaessa varmaan on paras mennä sinne urheasti ja toivoa ettei tule oksennus. :x

Esikoisen 3v-synttäritkin ovat tulossa, pitäisi lahjaa lähteä pian metsästämään. =) :heart:
 
Jälleen yksi sairaalareissu takana. Tällä kertaa laitettiin suonesisäisesti kahdeksan litraa nestettä menemään :eek:

Kaikkia viestejä en jaksanut lukea kunnolla läpi, mutta pikaisen selauksen tein kuitenkin...

Huomasin että on tullut muitakin kaksosten odottajia mukaan - erityistervetulotoivotukset heille - meitä onkin jo monta.

Sokerirasitukseen tulee itselläkin meno, mikäli tämä olo tästä kohentuu. Eilen neuvolassa jo sovittiin että katsotaan sitten lähempänä ajankohtaa, mutta jos näin pahana olo jatkuu ei tarvitse edes ajatelle sinne menoa. Esikoista odottaessakin jouduin (paino- ja sukurasite), mutta arvoissa ei ollut mitään häikkää.

Neuvolareissu meni ihan ok, tosin meinasin pyörtyä sinne kun piti niin kauan olla istumassa. Painon on sen 9 kiloa miinuksella, mutta sairaalareissun jälkeen olen taas sentään saanut syötyä ja juotua suht hyvin.

Ai niin, laskettu aika on nyt virallisesti 16.4 ja tulossa on siis kakkonen ja kolmonen - jos Miron äiti jaksaa päivittää tuonne listaan jossain vaiheessa.
 

Yhteistyössä