HUHTIKUUN MASUJEN PINO

Heippa kaikille :wave:

Pääsisikös pinoonne mukaan :) ? Eilen plussasin Clearblue-testillä selvän plussan :heart: Laskettuaika olisi "vasta" 5.5, joten kuuluisin kaiketi tuonne toukomasuihin, mutta olen synnyttänyt kaikki lapseni etuajassa (viikoilla 35-kolkytkahdeksan, puskee tähän kasin paikalle tuon ukon aurinkolasien kanssa, joten kirjoitin sitten luvun...). Menisi sitten tuo synnytys (jos niin pitkälle päästään :ashamed: ) kuitenkin huhtikuulle!

En vielä lukenut koko pinoanne, täytyy siihen keskittyä illemmalla oikein kunnolla! Mutta voisin kertoa jotain itsestäni, jos olette toisetkin vähän esitelleet jo aiemmin? Eli olen 32v ja mies 34v, tuleva lapsemme on meille kuudes :heart: Ennestään meillä on tyttö -96, kaksostytöt -98, poika -03 ja tyttö -05 :) Kumpikin olemme työelämässä ja asustelemme Keski-Suomessa, synnytyssairaala tulisi olemaan Keski-Suomen Keskussairaala.

Minulla on ollut esikoisen jälkeen tuulimunaraskaus ja kaksosten jälkeen rypäleraskaus, nyt oli ilmeisesti kemiallinen raskaus kesäkuun lopussa. Elämä ei siis ole mennyt ihan niinkuin suunnittelee, nöyränä yritän odotella tätä viimeistä lastamme :heart:

Raskausoireita on mielestäni nyt vähemmän, kuin tuossa keskenmenossa, mutta jotain kuitenkin ;) Väsymys on ollut totaalista vajaan viikon verran, saman verran on aamuisin tuntunut öklötystä, nytkin tässä istuessa tuntuu, että tekisi mieli oksentaa :x Paleltaa ja välillä nippailee vatsan seudulla. Aika hyvä olo on tästä raskaudesta, toivon kovasti että kaikki olisi nyt tällä kertaa ok! Minulla on kaikissa raskauksissa ollut hyvin voimakasta pahoinvointia ja oksentelua tuolta viikolta 6 lähtien, joten jos kaikki kunnossa, niin pian voidaan taas huonosti :snotty: Mikä toisaalta on ihan ok, kun silloin ainakin itse tiedän, että kaikki kunnossa :D Näissä epäonnistuneissa raskauksissa ei ole pahoinvointia ollut.

Kaikille oikein hyvää odotusaikaa! :hug: :flower: <br><br>
 
Huomenta huhtimasut

Saapi nähdä pysynkö vielä pitkään listalla vai voiko minut sieltä poistaa, tänä aamuna vessassa paaperiin tuli verta ja nyt kyllä masua vähän jomottaa ...vai kuvittelenko vaan...mut kyllä mä luulen että tää oli tässä. :'(

onko kellään ollu vuotoa raskauden aikana ?

Hassua mut just eilen luin keskenmenoista semmosen jutun, no toisaalta ihan hyvä että luin kun siinä oli paljon siitä että siihen ei voi itse mitenkään vaikuttaa...et voi itse sitä aiheuttaa...eli kyllä se vaan on luonto joka ne heikot hoitaa pois.

Mutta katsotaan nyt, kovin yritän olla realisti, mutta toivoahan on niin kauan kun mikään ei ole varmaa.

Toivottavasti muilla huhtimasuilla vaavit pysyy kyytissä.

Saana 8+0

 
naranga harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.08.2006 klo 09:05 äiti82-saana kirjoitti:
Huomenta huhtimasut

Saapi nähdä pysynkö vielä pitkään listalla vai voiko minut sieltä poistaa, tänä aamuna vessassa paaperiin tuli verta ja nyt kyllä masua vähän jomottaa ...vai kuvittelenko vaan...mut kyllä mä luulen että tää oli tässä. :'(

onko kellään ollu vuotoa raskauden aikana ?

Hassua mut just eilen luin keskenmenoista semmosen jutun, no toisaalta ihan hyvä että luin kun siinä oli paljon siitä että siihen ei voi itse mitenkään vaikuttaa...et voi itse sitä aiheuttaa...eli kyllä se vaan on luonto joka ne heikot hoitaa pois.

Mutta katsotaan nyt, kovin yritän olla realisti, mutta toivoahan on niin kauan kun mikään ei ole varmaa.

Toivottavasti muilla huhtimasuilla vaavit pysyy kyytissä.

Saana 8+0
Mulla alkoi edellisessä raskaudessa vuoto 11 viikolla ja se oli kirkasta ja sitä tuli aikalailla, mutta kipeä en ollut.
Ultrattiin päivystyksessä ja vaavi siellä nyrkkeili.
Lepäsin ja vuoto muuttui rusehtavaksi jo seuraavana päivänä, mutta jatkui toista kuukautta!
Syytä ei koskaan osattu kertoa moiselle.
Aikanaan syntyi terve tyttö, joka nyt jo 6v.

Tarrasukkia sulle Saana:wave:

Naranga 7+6
 
Huomenta kaikille tasapuolisesti.

heti alkuun toivottavasti saana sulla menee kaikki hyvin... :hug:
koita vain yrttää ottaa rauhallisesti niin eiköhän kaikki käänny parhain päin.

olo on mitä mainioin pientä nippailua mahasta lukuunottamatta. mie huomasin että tuota alavatsaa jo hiukan turvottaa. kun pittää ihan tavallisia farkkuja niin ne jo ahistaa ja alavatsa pullottaa niistä esiin.. viikoja hulppeat 5+4 :p tuntuu jotenkin mahdottomalta että voi jo näkyä jotain...

ja tänä aamuna heräsin nälkään! enkä saanut sitten siinä enää unta kun tuntu että ny on pakko saada ruokaa tankattua. siinä sitten söinkin vain vaatimattomasti puuroa ja pari voikkaria ja vielä jugua päälle.. ja varmaan saa kohta uudelleen mennä urkkiin jääkaapille.. :p :whistle:

jku tuolla ylempänä mainitsi aamuherätyksistä.. mulla on arkisin joka aamu kello soimassa 4.20 ja hyvin on jaksettu nousta. kohta ollaan vuosi herätty samaan aikaan.. viikonloppusinkin nousen siinä klo 6 maissa kun ei saa yksinkertaisesti unta kun tottunut aamuisin nousemaan niin aikaisin. tosin kyllä vaatii joskus päikkärit mutta ei läheskään aina...

hyvää aurinkoista päivänjatkoa kaikille!!! :flower:


jalava 5+4
 
mullakaan ei ole enää mitään oireita..ja en voi kuvitella..että näin nopeeta näkyis tämä raskaus.. masu jo näkyy selvästi.. (ihan pää sekaisin) ei pysty enää piilottelemaan masua keltään..ja pitäis vissiin lähtee shoppailee uusia vaatteita..

minä olen ihan onnessani tästä.. mutta oon miettinyt että miks miehet ei puhu raskaudesta..jne.. ku toi miun mies ei oikeestaan kiinnitä mitenkään huomiota, eikä ole tän parin viikon aikana mitä ollaan tiedetty tästä, niin oikeestaan yhtään kommentoinu asiaa..
onko kellään samanlaisia juttuja?
 
Jos kuulumisia taas...Eilen oli töissä aika huono päivä...Maha oli aivan sairaan kipee iltapäivällä ja tuntuu uskaltaako sitä enään edes hengittää jotta ei tuntuis missään. nyt etin sitten kaapista sellaset tukevat pikkarit ja vähän on tänään parempi ollu mutta edelleen maha on kipee...Onko muilla ollu tällästä? aamulla kuitenkin pikkusen huonoa oloa mutta muuten onkin ollu aika hyvä olla.
 
heipä hei...

niin 22 vuotta tuli eilen täyteen... jopas sitä ollaan vanhoja :eek:

Täällä on taas ollu huonoo oloo koko päivän ja mikään ei maistu..

Masuakin on repiny jokseenkin, mut ei nyt kai niin paljon että tarvitsee huolestua..

Lottoo pitää varmaan tästä kohta lähtee tekeen ja osteleen vähän jotain ruokaa mitä sais alas...
 
heipä hei!!mulkaa ei oo paljo oireita..mut mua vaivaa yks juttu,voisko joku ystävällosesti vastata tai kokemuksia?ku mul on toi alapää kuiva(kaikki kyl tietä mitä tarkotan)ollu muutaman päivän ja n.3päivää sit ku harrastettii seksiä ni tuntu et ois sattunu.oon sellase käsityksen ssanu et raskausaikana ois kosteempaa ku yleensä vai oonko väärässä?nii kuiva ollu et on kutissu aika paljo,onko normaalia/muil samaa ongelmaa?vastatkaa kiitos! :wave: tää vaivaa mua. :headwall:
 
oon tosi huolissani nyt.... :/ mulla on tänäänkin ollu ihan oireeton päivä :eek: ei oikeestaan mitään,mulla on omien kolmen lapsen lisäks kolme hoitolastakin ja ei väsytä ei oo huono olo,ei mitään!!!!!!!!!oon aina voinu tosi huonosti ja noin vajaa viikko sitten tästäkin oksentelin ja ällötti koko ajan ja nyt ei siis mitään kahteen päivään..tää on kauheeta viime maanantaina ultrassa kaikki oli ok mutta eihän se sitä kato...ite elättelen toiveita että jospa tää ois tyttö vauva ja johtuis siitä :LOL: siis kun pojista oon ollu tipassa asti pahoinvoinnin takia ja tytöstä ei ollu niin kamalaa mutta kyllä siitäkin taisin huonosti voida enempi ku tästä nyt...en saa mielenrauhaa,koko ajan aattelen vaan et kyseessä joku keskeytyny keskenmeno ja reilun viikon päästä kun meen ultraan niin siä todetaan sikiön kehityksen jo loppuneen :'(
ädä ja hippula 7+3
 
Ai että ottaa päähän , kun koko naama, kaula, rinta ja selkä on täynnä finnejä ja muuta näppylää. Ihan karmee hirviö kattoo peilistä takas. :'( :'( :'( Tekis mieli ostaa joku hyvä entsyymikuorinta-aine tai mennä kosmetologille, mutta auttaakohan tähän, jos tämä johtuu hormooneista? Hävettää töissäkin olla, kun näpyt helottaa ikävästi ja uusia pukkaa koko ajan. Onko kellään aikaisempaa kokemusta ja apua tähän? Ja ennen kaikkea, että jatkuuko tämä koko 9 kuukautta???? :/

Nälkä on ihan älytön. Aamulla ei maistu, mutta illalla maistus koko ajan. Pahoinvointi vaihtelee aikalailla, mutta väsymys yllättää kesken kauppareissunkin aina ihan yllättäen. Joka ilta on torkutkin tullu otettua.
 
no joo...täälläkin naama kukkii, ei oo kovin nätin näköistä :ashamed:
harvoin mullla finnejä on, mutta nyt kiitos hormoonien...

ai hittolainen, kun hetki sit nipisteli vatsaa ja selkää poltti, ukko rakkaan sit laitoin hommiin selkää hieroon ja ai hitsiläinen kun teki kipeetä... niskatkin hiero sit samalla.. viime hironnasta taitaakin olla sen nelisen vuotta :kieh:

Siskon tyttö 11 v tuli meille taas yökylään, mies sitten pitsaa väänsi meille iltapalaksi :p

Miro on vieläkin hereillä, jos menis laittaan Miron nukkuun ja keräis suuremmat lelut olkinlattialta...

Öitä kaikille huhtimasuille! :wave:
 
huomenta..

Meillä mies ei oikein knassa puhele tästä raskaudesta.. kun sanoin että voitas käydä kattomassa jossain lastentarvikeliikkeessä että millasii kamoja on yleensäkin tarjolla vaunuja yms yms.. niin heitti takas että eikös tuon jouda.. no joutaahan toi.. mutta itestä tuntuu siltä kun tämä on esikoinen niin haluais "opetella" juttuja valmiiksi. mulla ei ole nuorempia sisaruksia ketä olen hoitanut ja parilla kaverilla muksu mutta niitä näkee harvemmin jotta "näkis" vinkkejä.. onpas taas sekavasti selostettu.
tosin kyllä kun meillä käy vauva vieraita niin mies "omii" vauvat ja leikkii niiden kanssa tms =) =) =) mikä on aivan ihana asia. :heart:
luulen vain että tämä on tätä alku hämmentymistä. muuten kyselee iltasin vointia ja hieroo jalkoja yms yms ihanaa =) ehkä kuitenkin tämä tästä kun päästään raskauden paremmalle puolelle! :whistle:

mites muut ovat voineet? Tuntuu jo valmiiksi inhottavalta kun huomenna aamulla joutuu taas lähtee töihin.. kesälomat on jo aikoja sitten pidetty ja tuntuu siltä ettei ole lomalla ollutkaan.. plaah :\|
seuraavaksi on joskus joulun jälkeen talviloma ja ehkä sitten jo maaliskuulla vois jäähä tuolle mammalomalle.. heheee =)
ainakin toivon niin..

jalava 5+5
 
no huomenta tällekkin aamulle.

ajattelin tulla heti kertomaan tän hetken tiedot...
Eilen aamulla alkanut niukka vuoto muuttui jo illan aikana ruskeaksi ja sitten loppui kokonaan, ainakin näillänäkymin.

Laskeskelin että sen jälkeen kun plussasin niin nyt olis toisen kierron aika, joten lieko vuoto siitä peräisin... no en tiedä tässä vielä varovasti toivotaan ja uutta vuotoa pelätään...
ja huomenna saan toivottavasti neuvolaan ajan josko koitettais niit sydänääniä sieltä löytää tai jos pääsisin vaik ultraan varmistaan tilanteen.
Onneks ei oo juurikaan mitään kipuja että ne pelottais.
Olo on paha mikä sekin tuntuu tähän hetkeen toisaalta aika helpottavalta :kieh:

aurinkoista sunnuntaita kaikille
 
Äiti82-Saana: Nuo vuodot tuntuu olevan aika yleistä, mutta jos vuotoa on paljon niin kannattaa tarkastaa. Ja muutenkin varmasti kiva käydä viikolla 6-8 alku-ultrassa tarkastamassa, että kaikki on hyvin. Toivotaan parasta, että kaikki kunnossa.

Tuolla www.suomi24.fi -palstalla (äidit&isät) on paljon ollut puhetta vuodoista, mutta aika monella ne ovat kuuluneet asiaan. Käy ehtiessäsi vilkaisemassa.
 
heips kaikille!mulla tänäänkin melkein tavallinen olo :/ oon tosi huolestunu :( tiedän kyllä että pahoinvointi toisilla on lievää ja kestää vähän aikaa tai toisilla ei oo ollenkaan mutta kun kolme aikasempaa raskautta menny saman kaavan mukaan ja tästäkin alkoi samanlailla mutta nyt sitten yhtäkkiä jo kolmas melkein oireeton päivä .huono olo tulee vaan jos on kauan syömättä ja lähtee heti kun syö,mutta viikko sitten siihen ei auttanu mikään ja pahempi olo tuli melkeen sillon kun söi(niinkuin edellisissäkin raskauksissa)onko kellään ollu niin että kaikki ois hyvin vaikka oireet loppunu jo viikolla 7???vai onkohan minun kohdalla käynyt ikävästi? :'( osaako kukaan auttaa??
ädä ja hippula 7+4
 
Vieläkö mahtuu mukaan???

Mie tein testin vasta pari päivää sitten, kun oli ollu vasta yhet kuukautiset esikon jälkeen ja aattelin, että kierto voi olla pikkusen pidempi näin alkuun!

Mutta plussahan se testi sit näytti :D

Esikoistyttö on nyt 7,5kk :heart:

Miulla LA aika on 15.4. En oo vielä käyny neuvolassa, tilailen sen vasta parinviikon päästä, kun mennää tytön kanssa 8kk neuvolaan.
 
En malttunu olla pois tän kauempaa!

Kerronpa vähän enemmän itestäni, eli ikää ensviikolla 26v ja yksi tyttö meillä on, kuten jo mainitsin. Mieskin talosta löytyy, 31v. Asustellaan itäsuomessa ja ekks:ään mennään synnyttämään.

Me ei olla vielä kerrottu kellekään, tai siis mie just soitin yhelle kaverille, jolla on la 5.4, en voinu olla soittamatta, kun on niin lähekkäin.
Ainakin sinne ekaan neuvolaan jos jaksaisi odotella.
Viikon päästä lähetään kyllä appivanhempien kanssa Kreikkaan ja ne varmaan siellä huomaavat, kun jää punaviinit ja oluset juomatta!

Vähän nyt jänskättää, jos keskenmeno sitten tulee ja ollaan reisussa...
Mutta se riski täytyy nyt ottaa!

Empä enempää ehtinyt kertoa, kun esikko heräsi päiväunilta, mutta palaan tänne kyllä vielä =)

En millään jaksanut kahlata läpi noita kaikkia aikaisempia juttuja, kun niitä oli niiiin paljon \|O
 
Heissan!

teretulemasta kaikille uusille! :flower: =) ja tietty niitä tarrasukkia että pysyy koko "sakki loppuun" asti mukana.. huono sanavalinta toi loppu, siitähän se sitten varmaankin alkaa hulina ja huolehtiminen ja opetteleminen? =)

tosissaan nää sunnuntait on ikäviä.. energiaa olis jos sais aikaiseksi tehä jotain. mutta on kuitenkin sellanen veltto olo..eli ihan sunnuntai fiilis.. heh. :whistle: tekosyy olla tekemättä mitään...

jalava
 
Hellou piitkästä aikaa..
Oon aina välillä käynny lukemassa teitin juttuja mutta ei oo vaan tullu kirjoteltua mitään :x Nyt itelseen istuskelen konella kun likka nukkuu ja ukkä on auto tallia maalaamassa että saadaan se nyt lopullisesti valmiiksi. Maanantaina alkaa loppujen kattotuolien nostaminen taloon! Saas nähä kauan asennus porukalla menee kun talomyyjä lupas että 6 päivää ja enää on 3 päivää jäljellä.. Torstaiaamuna pitäs olla talossa tuulensuojalevyt seinissä ja kattotuolit päällä! :eek: Saas nähä kuin käy :snotty:
Tänään olis viellä meitin nylkysen asunnon näyttö! Ja sitä pitäs lähteä evakkoon. Toivottavasti menee kaupaksi :ashamed: En meinaan ole ikinä kotiutunu tänne :ashamed:

Mutta sitten tähän odotukseen :D Täällä ei mitään erikoisia oloja ole ollu ollenkaan. Mitä nyt on koko ajan nälkä :p Neuvolaa kovasti oottelen mutta sinne on viellä niin pitkä aika :'( Toivottavasti aika menee äkkiä ;)
Tuntuu että kaikki tapahtuu vasta 2 viikon päästä :ashamed: sillon on neuvola ja alkaa vesijumppa ja perhekerhot! Ens viikolla ei ole niin mitään :whistle:
Mitänyt lähetän hartolan markkinoille likan kanssa kaksistaan =)
 
menipäs viikonloppu taas nopeaan..pe-la yönä koski masua ja nipisteli, ei oikeen saanu sitten nukuttua..ja onneks ei ole oikeestaan noita oireita ole enää..syönnillä on ne parantunut(siis säännöllisellä)... ja kiva oli taas olla tuolla kaupungilla liikenteessä koko viikonloppu kuivin suin..ehkäpä tähän tottuu..

mutta kertoilen taas kuulumisia ku kerkiän.. nyt alkaa taas tiukka työviikko.. että en tiedä jaksanko kömmetä koneelle.. y-viestillä tavoittaa.. :)

hyvää viikkoa kaikille!!
 
tällästä turhaa mutta tietääkö kukaan että miks toi laskuri sanoo tänään että nyt on menossa 8 raskausviikko jne.kun viikkoja on 7+4.ei voi tarkoittaa sitäkään että kaheksatta käydään kun seittemän on jo täynnä koska esim7+2 sanoo muistaakseni että nyt on menossa seitsemäs raskausviikko...no joo aika turhaa mutta aattelin laskeeko se jotenkin erilailla??
 
Huomenta

Mahtuukos yksi mamma ja masuasukki mukaan vielä?
elikkäs viikkoja nettilaskurin mukaan 5+2..aika vähän vielä,mutta mieli tekee jo teidän kanssa juttelemaan :D laskettu aika saman laskurin mukaan olisi 28.04.varmasti noi vielä muuttuu kun ekaan neuvolaan mennään mutta ainakin antavat hiukan suuntaa.

toista lasta odotellaan.esikoinen 10kk.tänään mulla ensimmäinen työpäivä äippäloman jälkeen :x jännittää tosi kovin!!!

raskausoireita ei vielä ole ollut muuta kuin väsymys \|O mutta eipä ollut viime raskaudessakaan kuin lievää pahoinvointia alussa.ihan hassu olo mennä tänään töihin ja olla raskaana taas :heart:

mutta eipä muuta!mukavaa viikon alkua kaikille!!!

ädä mulle näyttää laskuri et "olet viikolla 5".toinen laskuri näyttää että 5+2? mut noin se ilmeisesti just sanotaan että jos mullakin 5+2 tänään niin silloin 6 viikko menossa?<br><br>
 

Yhteistyössä