HUHTIKUUN MASUJEN PINO

Taas sitä vanhennuttiin vuodella :whistle:
Huono olo edelleen.. ei pysty aamukahviakaan juomaan, kun ykää meinaa pukata.

A0205... sinä onnellinen sentään oot jo käynyt hammaslääkärissä... mulla on vasta viisaudenhampaiden repiminen edessä :\|

Kauhee pelko mennä hammaslääkäriin, kun viimeksi puudutusaine lakkasi niin lääkäri sano et: nyt loppuajan vaan kestät kuin sitkee sissi, ja repi hammasta, kyllä siinä itku pääsi.. :/

Miron äiti ja Sisu 6+1<br><br>
 
Liityn varovaisesti joukkoonne :wave:
Viikkoja on vasta n. 5 ja toinen tulossa :heart:

Alkuraskaus on ollut yhtä showta jo tässä vaiheessa, olen käynyt jo ultrassa ja verikoikeissa pariinkin otteeseen, todella kovien alavatsakipujen vuoksi, kaikki näyttäisi olevan hyvin :heart:
Ensi viikolla haluavat kuitenkin vielä ultrata, samalla tarkistaa
raskausviikot :)

Laskettu-aika alustavasti on 29.4 :heart:
 
huomenia!nyt mul tuli vahva plussa :D :heart: :heart: kiva soittaa neuvolaan aikaa.voimia miina :hug: on ollut ihan hyvä olo..kurkku tuntuu olevan melko namia nyt :kieh: onneks tulis vaa terveelliseen himo.esikon aikana oli kaikki mahollinen roskaruoka :p hyi iy!!
 
Oonkohan vähän hölmö?! Tein vielä tänä aamuna yhden testin, ihan vaan nähdäkseni että viiva on vahvistunut! :snotty: Mut kyllä se oli vahvempi kuin kontrolliviiva! :D Kyllä se vaan vaivaa (ainakin minua) jos on kaksi testiä peräkkäin haaleita, vaikka labrassakin kävin. Että kyllä nyt on taas parempi mieli kun viiva on vahvistunut! :D Jotenkin on nyt sellanen olo että kaikki asiat mietityttää ja huolestuttaa. Ekaa kun odotin en edes miettinyt mitään tämmösiä!
 
Moikkelis.

Miron äiti :flower: sulla taitaa olla synttärit, onnea!! =)

Just tulin vessareissulta... siis oksentamasta. Voi voi tätä ihanuutta, mitä niin aluksi odoteltiin että alkais jo se pahoinvointi ym. nojoo, nyt kyllä oon jo sitä mieltä että se vois jo loppuakkin sitte. :D Ei oo kiva ku vipaksi illalla ennen nukkumaan menoa pitää ryykätä vessaan okselle ja aamulla melkein heti kun aamupalan on kurkusta alas saanut. Mutta tää on nyt tätä. :x

Mä jännäilen täällä nyt sitten veljen vaimon synnytyksen käynnistymistä. Tänään kuudelta aamulla hän sai ensimmäisen sytotekin. Saapa nähdä käynnistyykö helpolla vai vaatiiko aikaa enemmän. Mulla kun toi kolmas käynnistettiin, mut laitettiin viikonlopuksi kotiakki kun ei meinannut käynnistyä. Eli aika tiukkaan otti, ennekä lähti syntymään. Seuraavana päivänä olis ollu leikkuriin meno mulla edessä jos poika ei olisi syntynyt, mutta onneksi viimein ja vihdoin lähti sitten syntymään alakautte.

Niin siitä vessassa ramppaamisesta yöllä sen verran, että mä käyn kans korkeintaan sen kerran. Onneksi vielä ei ainakaan oo tarvinnut rampata useammin. Loppuodotuksessa kyllä takuulla saa sitten nousta monta kertaa yössä.

Tiistaina olis sitte eka neuvolakäyntiki. Sitä jo odottelen innolla!!

Hyvää perjantaita teille akat! :D

-Syntymähäjy ja pikkuhäjy
 
Moikka!

Tosi paljon voimia Miinalle :hug: Kyllä itselläkin (niin kuin varmaan kaikilla) on pieni pelko koko ajan mielessä että mitenkäs tässä käy. Toivottavasti kaikki päästään nopsaan niille hieman turvallisimmille viikoille niin on vähän helpompi olo.

Minulla siis sama hyvä olo jatkuu. :\| Saisi jotain oireita enemmän tulla, olisi kivempaa =) No pahoinvointia en kyllä kaipaa. Pitänee vaan toivoa parasta että kyytiläinen on vielä mukana. En onneksi taida olla yksin tämän hyväoloisuuden kanssa :)

Onko muilla kanssa normaalia kovempi nälkä? Miulla jos yöllä herää niin maha kurisee nälästä vaikka illalla olisi syönnyt. Toissailtana napsin vielä 10 aikaa lautasellisen spagettia :ashamed:

Ja yöjuttugalluppiin niin ka. kolme kertaa viikossa herään vessaan keskellä yötä mutta vaan sen yhden kerran per yö. Ja nälkä on aina :D

Ihanaa viikonloppua kaikille ja paljon tarrasukkia matkaan!

Nupsuliina 9+0 :heart: :heart:


Ja Miron äidille tosi mukavaa syntymäpäivää!
<br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.08.2006 klo 09:48 mutzi81 kirjoitti:
Millä viikolla teillä on alkanut toi aamupahoinvointi? En muista yhtään millon mulla alko ekassa raskudessa. Vielä ei ole minkaanlaista pahaa oloa. Paitsi yks päivä oli aika heikko ja oksettava olo.
No mulla on alkanut noin kuudennella viikolla. Mutta se on yksilöllistä ja toisilla sitä ei tuu ollenkaan. =)
 
Moi vaan taas pitkästä aikaa!
Päivittäin kyllä käyn lukemassa, mutta kirjottamaan ei muka ehdi... :p
Tänne ei "onneks" mitään uutta kuulu. Pahoinvointi jatkuu, tai semmonen etova olo ja mikään ei maistus. Oksella ei onneks oo vielä tarvinnu käydä, mutta välillä on ollu kyllä tosi paha olo :x . Muita oireita on ollu tuo rintojen aristus ja yleinen turvotus. Niin, ja pari yötä on menny ihan pyöriessä, ei tullu uni ollenkaan. Väsytti tavallaan, mutta missään asennossa ei ollu hyvä olla.
Vielä tämä ei ole onneksi ongelma, ku oon ollu lomalla, mutta viikon päästä pitäis alottaa taas aikaset ylösnousut ( klo 5.15!). Saa nähdä miten sitten käy.....
Hirvee hinku ois jo kertoo kaikille tästä, mutta itseasiassa mies on toppuutellu, että ootettais sinne ekaan ultraan. Sinnekin ois vielä pari viikkoo. Sinne asti pitäis myös vältellä kavereita, ku kovasti houkuttelevat baari-iltaa viettämään....
:eek:
 
Heips kaikille! =)

Mä plussasin eilen ja laskureiden mukaan vaavin olis määrä tulla huhtikuun lopussa (27.4.). Elikkä jonkun laskurin mukaan tänään olisi alkanut 6. raskausviikko. On tää niin kauheen jännää, ettei oikein tiedä miten päin olisi...!! :p


Elikkä esikoinen on tulossa ja tärppäsi heti ekalla kierrolla.. Kyllä on uskomaton olo! =) <br><br>
 
Miinalle vielä lisää halauksia ja voimia!

Paljon onnea Miron äiti! :flower: Paljos tuli täyteen?

Onnea uusille plussanneille myös!

Pahoinvointi mulla alkoi viikolla 6 + jotain päälle. Mutta mulla piiitkä kierto, eli jos normaalikierrolla, niin olis alkanu joskus tasan 6. Toisen raskauden aikana huono olo oli jo ennen kuin plussasin, mutta kyseessä olikin kaksosraskaus. Esikoiselta muistan vain jatkuvaa etomista.

Mulla tekis kans mieli tehä vielä yks testi et saisin vahvan viivan, kun esikolta oon testin tehny kun viikkoja 8+ tosi selvä viiva!, toisessa raskauessa tein melko alussa ja viiva oli haalea ja sitten myöhemmin keskenmeno. Nyt tein kp 34/34 ja haalea viiva. Nyt tekis mieli saada se vahva viiva ettei niin kummittelis se km mieltä. Mut kuitenkin tuntuu et rahan tuhlausta ostaa vielä testi kun viikkojakin jo 7+6. Saas nähdä maltanko mieleni utraan asti.

Vessassa yöllä käyn max kerran, mutta harvoin edes sitä. Loppuraskaudesta kyllä sitten laukotaan. Mulla on kyllä aina ollut mielettömän kokonen rakko!

Minä oon viime yönä tempassu 11h yöunet, ja olisin kyllä aamulla vielä voinu jatkaa. Olis ihanaa jos sais nukkua päiväunet, mutta eihän sitä töissä viitti :D , ja kotona sitten esikoinen pitää huolen ettei jouda nukkumaan. Olin kyllä sitten aamulla tosi reipas kun olin saanu niin pitkään nukkua. Siivosin tytön huoneen ja raivasin keittiön!

Muuten paha olo jatkuu. Tai se on sellasta jatkuvaa etomista. Ja jos syöminen jää vähemmälle, niin paha olo tulee ja hirveä kiukku!

Ens torstaina olis itten eka neuvola. Sillon viikkoja 8+5. Ja minä tietty elättelen toivoa että sydänäänet kuuluis, vaikka eihän ne tieten vielä. Ja tiedänkin jo etukäteen että parkuhan se pääsee, kuulu ne tai sitten ei. Ja sitten jos ei kuulu niin elättelen tietty toivoa et laittais mut tk:een ultraan. Saas nähä kuin käy.

Nyt töihin.

heppuli ja sintti 7+6<br><br>
 
Heissan!!onnea uusille plussanneille :flower: mä soitin neuvolaan aamulla sano siel et on 4+3vko menossa vasta.. :D ja neuvola-aikaki on viel kaukana...vast 2.10.no eiköhän toi aika mene äkkiä ku odottelee.mä meen synnyttää sit ku ajankohta tulee ni oulaskankaalle(oulaisiin),eiks siin listas miron äiti jotai sellasta ole.jos ni mun kohdalle voit viel ton lisätä.nii ja neuvola täti sano et laskettu aika on 1.5
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.08.2006 klo 12:41 Maitsu83 kirjoitti:
Heissan!!onnea uusille plussanneille :flower: mä soitin neuvolaan aamulla sano siel et on 4+3vko menossa vasta.. :D ja neuvola-aikaki on viel kaukana...vast 2.10.no eiköhän toi aika mene äkkiä ku odottelee.mä meen synnyttää sit ku ajankohta tulee ni oulaskankaalle(oulaisiin),eiks siin listas miron äiti jotai sellasta ole.jos ni mun kohdalle voit viel ton lisätä.nii ja neuvola täti sano et laskettu aika on 1.5
tai ei tarvikaan muuttaa laskettu päivää on se 1.5 tuon sivul olevan laskurin mukaa ainaki.neuvola täti kuuli varmaa väärin viimeisten menkkojen alkamispäivän.
 
Voimia sulle miina :hug:

Moikka kaikille pitkästä aikaan. Käyn kyllä päivittäin lukemassa
nyt oli pari päivää väliä on niin karsee olo. Väsymys aivan hillitön
mutta noi painajaiset hieman häirii nukkumista. Toissa yönä näin koko yön painajaisia vähän väliä heräsin sydän kurkussa,viimein se ukkokin nousi istumaan hieromaan jalkoja jos se vaikka auttaisi kun heti herättyä tietää että se on uni.Viime yönä ei nukkuttu silmänräpäystäkään,valot päällä pelkäsin painajaisia.On vähän zombie olo kun valvoo. Tytön synttärit vkl joten sinne leipominenkin (osuu todella huonolle viikolle). Jouduin tekemään yhden pullataikinankin uusiksi kun ei aivot ole ihan mukana. Meidän läkäri oli sitä mieltä että kotiin lepäämään että kroppa jaksaa hoitaa vauvan. Mulla on ihan semmoinen olo et ois juossut maratonin,joka ikinen lihas on ihan veltto.
Voimia teille muille ja jaksamista.
Ei ollut tarkoitus taas vain valittaa, sori :ashamed:
 
Johnukka

Hiljalleen uskallaudun tänne kirjoittelemaan. Viikon sisällä olen tehnyt kolme raskaustestiä ja kaikki positiivisia, hui! LA ois 26.4., eli viikkoja 5+1 omien laskelmien mukaan. Esikkoa odottelen, enkä meinaa vieläkään uskoa todeksi, muttaa kai se on pakko.

Varhaisraskauden ultra on reilun parin viikon ja neuvola kolmen viikon päästä. Jospa sitä sitten viimeistään todeksi asian uskoo. Väsymystä on täälläkin ollut ihan mieletömästi, lievää etovaa oloa ajoittain ja tissit ihan mielettömän kipeät. Toivotaan, että kaikki menee hyvin ja saataisiin oma kauan haluttu (kevät )vauva.
 
Miinalle voimia ja jaksamista/uskomista uuteen yritykseen. :'(

Täällä alkaa olla todella kuvottava olo päivittäin. Kuntosalille ei tee mieli, kun joutuu nojailee kesken tunnin seinään, kun öklöttää kovasti. Ja kun on vasta viikko 6 niin ei uskalla edes miettiä, että mitä on tulossa.

Vessasa ravaaminen monta kertaa yössä ihmetytti monia eli tosiaan yöstä riippuen saattaa parhaimmillaan joutua käymään 8 kertaa. Nyt olen kyllä ajoittanut juomista niin, ettei tarvitsisi, mutta kun on jano niin pakko juoda. Viime yönä selvisin 2 käynnillä, että eiköhän se tästä. Kieltämättä minulla on aina ollut aktiivinen rakko eli varmasti osasyy sekin.

Nyt taas alkaa kuvottaa..pitää mennä.
 
onkos muilla ollu vastaavaa että tuntuu että raskaus oireet äkillisesti katoaa????????????ite huomasin tänään päivällä että ihan kun ois normaali olo,aamulla oli kyllä ällö olo mutta päivällä yhtäkkiä tuntui kauheen energiselta ja "normaalilta"...rupes ihan tupakkaakin tekeen mieli :ashamed: mutta en sortunu =) ja tietysti nyt oon tosi huolestunu kun mielessä kaikki jutut raskausoireitten katoamisesta ja keskenmenosta :/ tosin nyt jos miettii niin huono olo kyllä ehkä hieman tullu takaisin tai sitten sen päälläni vaan kuvittelen..voi kun päästäis jo nopeesti turvallisemmille viikoille missä vauvan vointia voi seurata liikkeitä kuullostelemalla..
ädä ja hippula 7+2
 
ädä: mulla oli kans pari päivää, että oli jopa normaali olo. Eilen olinkin jo huolesta soikeena, kun vointi oli niin hyvä...... mutta tänään taas päivällä olin niin huonovointinen että toistaiseksi huolet katosivat :D
 
iisi
Hei!

Tänään oli eka neuvola ja ensimmäistään odottavalle paljon uutta asiaa. Istuttiin miehen kanssa puolitoista tuntia siellä. hyvin olivat varanneet aikaa...

Sydänäänet ei vielä kuuluneet. Muutaman kerran doppler nosti pulssin äkkiseltään yli 130, mutta kunnolla ei mitään kiinni saatu. :( Kovin se terkka lohdutteli, ettei kaikilta vielä kuulu. Sanoi, että voin muutaman viikon päästä mennä ihan vain sä:t kuuntelemaan, jos ei malta odottaa. Tosin silloin pitäisi se ultrakin olla tuloillaan...

Ihanaa on pitää kädessä omaa äitiskorttia. ehkä se saa vähän jo tajuamaan, että on tosi kyseessä. Huonosta olostahan mie en ole pahemmin joutunut kärsimään missään vaiheessa. Väsymys ja tissien kasvu ja kasvojen kukinta kyllä kuitenkin puhuu edelleen raskauden puolesta. Ja se pissalla juokseminen :kieh:

Mukavasti on miulla mennyt. Ilmottelen sitten taas ultran jälkeen uutisia. Useesti käyn palstaa lukemassa, kirjottaa en viitsi, laiska kun olen :ashamed: :/

TH laski la:n päivää aikasemmaksi, mutta ootetaan vielä mitä ultra sanoo, ennenkuin tarvii tonne etusivule korjata.

Tänään siis 9+2, iisi ja pikkuinen
 
Eilen ja tänään olen ihmetellyt ihan samaa kuin Ädä ja hömppö. On tuntunut "liian normaalilta". Tosin alavatsaa kiristelee, ihan kuin jännittäisin koko ajan vatsalihaksia, mutta vaikka kuinka yritän rentouttaa niin silti tuntuu pinkeyttä ja täyteyttä. Kait ihan normaalia? :\|

Rinnat on yhä arat ja pinkeät, mutta nännipihat eivät ole kovin tummat.

Voiko oireet vaihdella paljon? :eek:

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.08.2006 klo 20:05 Sykkyrä kirjoitti:
Eilen ja tänään olen ihmetellyt ihan samaa kuin Ädä ja hömppö. On tuntunut "liian normaalilta". Tosin alavatsaa kiristelee, ihan kuin jännittäisin koko ajan vatsalihaksia, mutta vaikka kuinka yritän rentouttaa niin silti tuntuu pinkeyttä ja täyteyttä. Kait ihan normaalia? :\|

Rinnat on yhä arat ja pinkeät, mutta nännipihat eivät ole kovin tummat.

Voiko oireet vaihdella paljon? :eek:
mulla muuten myös sama kun sulla toi alavatsan"kireys"..oudon tuntuinen...kylläpä oon taas huolissani :/ voi kun kaikki menis hyvin!!!!!!!!!!!!!
ädä ja hippula 7+2
 
Heissan.

Mä oon tullu kuudennen kerran tädiksi!!!!!! :D Tyttö syntyi tänään mun velin perheeseen, heillä ennestään kaksi poikaa. Jeeeeee. Huomenna meen kattomaan ihanaa uutta tulokasta!!

Että ei sen kummempaa tällä kertaa!

Moiks.

-Syntymähäjy ja pikkuhäjy
 

Yhteistyössä