HUHTIKUUN MASUJEN PINO

nuppulotta
Hirrrvee huono olo on piinannut jo pari viikkkoa, joten enpä oo jaksanut palstailla...Sais jo rueta hellittää kun viikon päästä tulis olla työhön paluu-kunnossa ja 4 viikon päästä olis häät. Ehdottomasti ottaa kahta aiempaa alkuraskautta kovemmalle tämän masuasukin kanssa.

Ädä: Mun mielestä viikot lasketaan juuri niin, että olemme 8.raskausviikolla kun laskuri näyttää 7+ jotain...
Itse siirryn siten huomisen jälkeen viikolle 9.

Tervehdys ja tervetuloa kaikki uudet ja jokaikiselle iso halaus :hug: !!!

-Nuppulotta 7+6
 
Huomenia vaan kaikille!!!
Ja terveisiä ultrasta... Juuri sieltä tulin ja olo on kuin naantalin auringolla :saint: .

Kohdussa siis kaikki hyvin. Pieni sydän siellä kovasti sykki. Oli ihan valtava helpotus nähdä se sykkivä sydän. Itkuhan siellä tuli. :ashamed:

Iltaöklöolo jatkaa oloaan ja rinnat on väliin aikas kipeätkin. Nännit on saanut uuden tummenmman värin ja miehen mielestä rinnat on hiukkasen kasvanut... Muuten olo on tällä hetkellä aivan ihana... Nyt vaan odotellaan sitä neuvolaa, joka on 13.9. Elikäs vielä pari viikkoa pitäis jaksaa odottaa...

Hyviä vointeja vaan kaikille!!!

Nasu-Masu 7+2
 
Karina78
Olipas rankka viikonloppu :x Pojalla oli oksutauti ja ripuli :headwall: eikä se kyllä mun pahoin vointia helpottanut sit yhtään, isäntä oli reissussa just tän viikonlopun :/ ois kyllä mielellään jäänyt kotia mut patistin menemään kavereitten kans mökille.
Mulla on alkanut nipistää tuosta oikeelta navan kohalta jos on jossain kumman asennossa :/ sattuu niin pirusti että ei mihinkään pääse.
Kohta pitäs lähtee käymään pojan kans lääkärissä, (allergia testit) Ja sit mennä kauppaan, ei vois vähempää jaksaa :ashamed:
Mulla on se eka neuvola 13.9 et silloin selviää millä viikolla nyt oikeesti ollaan, ku tuntuu et ois pitemmällä mut sit se selviää :)

Karina & 7+5

Paljon onnea plussanneille ja :hug: Miinalle (meniköhän oikeen toi nimi)
<br><br>
 
kysymys teille joilla useempi lapsi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
onko teillä ollut paljon eroja raskauksissa?yleensä sanotaan että saman ihmisen raskaudet on melko samanlaisia mutta toisaalta toista kun aloin odottaa kysyin että kuinka todennäköistä on että pahoinvointi toistuu yhtä rajuna kuin ekasta?minulle vastattiin että ei ollenkaan välttämättä,saman ihmisen raskaudet voivat olla hyvinkin erilaisia..mutta saman lailla on mennyt kolme raskautta ennen tätä,mutta nyt siis vaan lievää kuvotusta ja etomista,pari kertaa oon oksentanu viikko sitten.ei pahemmin väsymystäkään mikä sekin on ollu tosi voimakkaana aikasemnmissa..viikon päästä ois ultra(viikko sittenhän jo kävinkin ja silloin kaikki hyvin)mutta olo on todellakin sellanen että kaikki ei ole oikein..en voi uskoa tätä helppoa oloa ja raskauden normaalia jatkumista ..
huolestunut ädä ja hippula 7+5
 
Moikka.

Taas on muutama uus tullu listalle mukaan, tervetuloa ja onnea ja tarriksia!!

Kävin äsken heittämässä aamupalan vessanpönttöön... mitäpä sillä tuolla mahassa tekiskään. :\| Ja nyt tuntuu, että ei mikään laske alas, ja jos jotain alas saan, se tulee viimestään puolen tunnin päästä ylös. Että näin. Tissit on mullakin arat ja välillä enemmänki kipeet. Mies eilen mainitsi että ne olis kasvaneet... no niinpä taitavat olla. Äkkiä tää raskaus niihinkin vaikuttaa. =)

Eilen veljen vaimo kotiutui synnäriltä tyttövauvansa kanssa ja tietenkin piti olla siellä vauvaa ihailemassa. Onneksi mulla masussa jo asukki on, kyllä olis kova vauvakuume muuten nyt päällä!! =)

Vähän kauhistuttaa jo etukäteen ensviikonloppu, kun meidän pitää lähteä ruotsiin häihin. Kiva tän pahoinvoinninkanssa siellä olla. Mutta toivotaan että se ehkä vähän helpottaisi siihen mennessä, saa nähdä.

Hyvää alkavaa viikkoa teille!!

-Syntymähäjy ja pikkuhäjy
 
Ädä

Mulla oli huomattavasti pahempi pahoinvointi tytön odotuksen aikana, kuin sitten kahdessa seuraavassa odotuksessa ja noista lievemmistä pahoinvoinniista syntyi sitten pojat. Nyt taas on paljon pahempi olo kuin poikien aikana, eli kyllä mulla ainakin on vaihdellut eri raskauksissa tämä huonon olon määrä.

Ja oon kuullut jonkun sanovan, että on ollut niinkin, että toisessa odotuksessa on voinut tosi pahoin ja toisessa ei ollut juuri mitään. =)

Toivottavasti sait vähän apua tästä!! =)

-Syntymähäjy
 
Maanantai-aamua kaikille huhtimasuille!

Onnittelut kaikille uusille plussanneille!

Mulla kans oli helpompi olo viikonloppuna. Olin jo tosi huolissani. Mutta nyt taas ellottaa. Elikkä lmeisesti viikonlopun runsas lepäily ja pikku-syöminen saivat aikaan paremman olon. Ja nyt sitten heti kun oon taas töissä, niin huonon olonhan tää työ aiheuttaa. :D

En ole uskaltautunut puntarille vilkaisemaan paljonko on tullut. Luultavasti ei kuites paljon kun kaikki ällöttää. Mut on se kumma kun toiset lihoo raskausaikana 4kiloa vaikka söisivät mitä, ja minä lihon sitten 20 kiloa vaikka en söis yhtään mitään. :headwall: Epäreilua! No onneks olen muuten olemassa hoikka, ja josko saan tälläkin kertaa ylimääräiset kilot sitten ajan kanssa pois. Imetys ainakin viimeksi onnistui loistavasti. Täysimetin, tyttö ei kyllä edes huolinut pullosta muuta kuin vettä. Ja imetystä jatkui vähän reilu vuosi. Niin kaipa sekin sitten auttaa niien kilojen poistumiseen.

Tässä odotellaan neuvolaa. Mun muisti teki tepposet ja se onkin jo keskiviikkona, ei torstaina niin kuin muistelin. viikkoja silloin 8+4. Miten kummassa onnistun salaamaan anopilta neuvolavierailun kun se on töissä viereisessä talossa?!

Mutta taidanpas alkaa töihin jopa.

heppuli ja sintti 8+2

PS jipii huomenna se alkaa taas. nimittäin big brother! :D <br><br>
 
Huh kun on huono olo!! Oksettaa ja väsyttää niin että ei oikein jaksas mitään! Äsken imuroin ja nyt oon ihan poikki!Onnex mies lupas käyttää koirulin lenkillä pojan kanssa. En ois kyllä millään jaksanut!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.08.2006 klo 09:52 syntymähäjy kirjoitti:
Ädä

Mulla oli huomattavasti pahempi pahoinvointi tytön odotuksen aikana, kuin sitten kahdessa seuraavassa odotuksessa ja noista lievemmistä pahoinvoinniista syntyi sitten pojat. Nyt taas on paljon pahempi olo kuin poikien aikana, eli kyllä mulla ainakin on vaihdellut eri raskauksissa tämä huonon olon määrä.

Ja oon kuullut jonkun sanovan, että on ollut niinkin, että toisessa odotuksessa on voinut tosi pahoin ja toisessa ei ollut juuri mitään. =)

Toivottavasti sait vähän apua tästä!! =)

-Syntymähäjy
niin toivotaan että kyse on jostain semmotteesta..mulla muuten toistepäin noi pahoinvointi->sukupuoli..pojista olen maannut sairaalassa tipassa mutta tytöstä pärjäsin kotona tosin ,niinkun sanottu..kaikista oksentelu ollu melko rajua..paitsi nyt tästä vaikuttas että aika helppoo on jos kaikki menee hyvin.
 
Johnukka

Heippa!!

Mulla olo oikeestaan ihan hyvä, paitsi sitä väsymystä kyllä löytyy. Ajottain mahaa vihloo ja nippailee tuolta vasemmalta, toisinaan hiukka peleottaa, että jos ei ookkaa kaikki hyvin. Ei vaa pitäis asiaa kokoajan pohdiskella. Kai siellä jotain kasvua tapahtuu, tai jotaiin.

Kauhea makean himo, paraikaa mutustan karkkia ja sit kohta tulee pahaolo ylensyömisestä :) kun ei osaa ajoissa lopettaa. Naama kukkii ku teinitytöllä, eikä mitää siistejä pieniä finnejä. Ei oo kivaa, vaikkei niitä monia naamassa ookkaan. Ja toista asiaa olen ihmetellyt, kun mun maha on aivan turvoksissa. Ei meinaa mennä vanhat housut jalkan ja viikkoja vasta 5+4 eli vatsan ei todellakaan pitäisi vielä "näkyä". Sinniteltävä vaan, jos kohta uskaltautuis kauppaan ostamaan isommat housut tai sitten jo ne äippähousut.

Onpas kiva, kun meitä on näin paljon ja aktiivisiakin vielä!

T. Johnukka 5+4


 
Mulla kans toi maha on aivan valtava ja viikkoja on omien laskujen mukaan 5+5. Kyllä tässä on kohta lähdettävä äitiyshousut ostamaan!! :D Ja mulla tekee koko ajan suolasta mieli! Niin ja mulla kans finnejä naamassa ja isoja!!<br><br>
 
Huomenta kaikille ja tervetuloa uusille.
Täällä on aivan karmea olo,paha olo sit kun syö niin vielä pahampi,mahaan sattuu ja väsyttää rajattomasti.Ihan sama miten päin kääntyy niin on huono olla. Sais kohta vähän hellittäää,millonkahan täältä mennään töihin taas :x
Ei kehtaisi viikko tolkulla olla pois,mut on sellainen ymmärtäväinen pomo
työtoverit ehkä vähemmän,mut onneksi ei ole sellainen työ että tarvitsee tuuraajaa. Mut musta ei mitään hyötyä ole töissä eikä kotona,ukko on joutunut melkein kaikki hoitamaan. Jospa tää tästä. Tää kun on kolmas raskaus mulle niin mielestäni ne on pahentunut,Ekasta lievästi paha olo väsytti kyl aivan tautisesti, toisesta paha olo oli kyllä raju söin suola kinkkua ja kuivaa ruisleipää pari viikkoa,nut tämä on vetänyt ihan sängyn alle.
Jaksamista kaikille
 
Vaihdoin nimimerkkiä, olen ex rouva80.

Voi teitä toisia, kun kaikki tuntuu kärsivän pahasta olosta päivittäin :'(
En osaa edes kuvitella, miten ikävää se on.
Miulla ei ole ollut oikeastaan mitään oireita, vähän väsymystä, mutta sekään ei mitenkään ylitsepääsemätöntä.

Samoin oli ensimm,äisen raskauden kohdalla, kertaakaan en joutunut oksentamaan. Ainut oli bioskan vienti ja jauhelihan ruskistaminen, jotka tekivät pahaa. Ja rasvaset ruuat ällöttää, se on kyllä ihan hyvä juttu =)

Miulla maha on jo aika turvoksissa, tai sitten on paljon nestettä. Olin tuossa enne raskautta laihdutuskuurilla ja mahaa tuli mitattua. Nyt oli viikosa senttejä mahaan tullut lisää 6cm! Painoa 300g, että ei kaikki syömisestä voi johtua. Ekankin raskauden aikana miulla oli turvotusta jo tosi aikasessa vaiheessa ja kiloja kertyi 23 :ashamed:
yritän tälläkertaa pikkasen pienemmillä kiloilla selvitä :D

Miulla piti tänään olla työhaastattelu, mutta soitimpa sitten aamulla sinne, että tilanne on nyt vähän muutunut.. Haastattelija sanoi että voi harmi..Eiku siis onnex olkoon!! :LOL:
TOisaalta ihana, kun saa nyt jäädä esikon kanssa kotiin, ei tarvii ottaa paineita töiden etsimisestä. Kyllä täsää töitä vielä tekemään ehtiin, lapset on pieniä vaan sen hetken ajan!

Mutta :hug: kaikille kanssasisarille, toivottavasti helpottaa ajan myötä!
 
Heipskukkelis

En ole sitte paljon kirjoitellut enemmän ollu takavasemalla ja lueskellu teidän vointeja. Pääsääntösesti kaikilla on pikkasen heikko olo=)
Itse kävin Tk:ssa ultrassa perjantaina ja viikoja oli silloin 7+2 löyty syke ja kaikki ok mutta pari tuntia sisätutkimuksesta tulikin sitten aikamoinen veritulva n.dl varmaankin (ei hyytymiä), sen jälkeen on sitten tullut ruskeaatuhrua.
Et ei kai tässä voi muuta kun odotella mitä tuleman pitää.
 
Moikka kaikille :)

Mä tulin kanssa kertoon hiukka kuulumisia... no nyt näyttää siltä että näyttää ihan hyvältä.
Se vuoto kesti vaan sen lauantain ja sen jälkeen ei oo ollu mitään. Neuvolaan kun soitin niin sana että kaikki on varmaan ihan ok. eli odotellaan nyt ens tiistain neuvolaan.

Olo on kutakuinkin ollut tosi kamala, oksettaa kokoajan mut onneks ei oo tarvinnu viellä käydä oksentelemassa. jos ei syö on pahaolo ja kun syö on vielä karmeempi olo...että ole nyt sitten tässä.

väsymys on hurjaa, kun vois vaan nukkua koko aika...onneks viimeyönä nukuin hyvin pitkästäaikaa, aamulla oli ihana olo kun heräs ja tuntu heti on tosi levännyt olo.

voi kun tää olo helpottais jo ihan koko päiväisesti :ashamed:

Saana 8+2
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.08.2006 klo 15:26 äiti82-saana kirjoitti:
Moikka kaikille :)

Mä tulin kanssa kertoon hiukka kuulumisia... no nyt näyttää siltä että näyttää ihan hyvältä.
Se vuoto kesti vaan sen lauantain ja sen jälkeen ei oo ollu mitään. Neuvolaan kun soitin niin sana että kaikki on varmaan ihan ok. eli odotellaan nyt ens tiistain neuvolaan.

Olo on kutakuinkin ollut tosi kamala, oksettaa kokoajan mut onneks ei oo tarvinnu viellä käydä oksentelemassa. jos ei syö on pahaolo ja kun syö on vielä karmeempi olo...että ole nyt sitten tässä.

väsymys on hurjaa, kun vois vaan nukkua koko aika...onneks viimeyönä nukuin hyvin pitkästäaikaa, aamulla oli ihana olo kun heräs ja tuntu heti on tosi levännyt olo.

voi kun tää olo helpottais jo ihan koko päiväisesti :ashamed:

Saana 8+2
älä semmosia toivo..sitten olet niinkun minä huolesta sekaisin ihan varmana siitä että vauvelin kehitys on loppunut aikoja sitten :D :whistle: :whistle:
ädä ja hippula 7+5
 
Lisko
Heippa kaikille :wave:

Nyt on muutto ohi ja suurin osa tavaroista on löytänyt paikkansa :) Tänään alkoi työharjoittelu ja voi, että väsytti \|O En tiiä mikä tähän autaa, ei ainakaan nukkuminen :/ Vaikka kuinka nukkuis niin aina vaan väsyttää.. Mahaa vihloo/ vääntelee aina välistä ikävästi, mut ei niin, et olisin huolestunut, paha olo on väillä mut oksentanut en ole kuin sen kerran (tänään oli kyllä aika lähellä harjoittelussa, et laatta lentää kun olin syönyt, mut ei onnex)

Ädäkö kyseli raskauksista? Minulla pojan aikaan ei_ollut_mitään_oireita ja nyt tuo etova olo ja mahan nippailu sekä väsymys..

Neuvola ens torstaina vasta, mitenhän sitä jaksaa sinne asti odottaa..

Tervetuloa kaikille uusille ja onnea plussasta :flower: Tarrasukkia meille kaikille matkaan :)

Lisko ja pikku- tirppis rv 7+5 (onko jo noin paljon :eek: noin ne päivät kuluu äkkiä kun ei ehdi niitä ajatella :D )
 
Laura -82
Hei vaan huhtikuulaiset!

On vähän jäänyt toi kirjoittelu... Pahaolo on kokopäiväistä etovaa oloa, mikään ei oikein tunnu auttavan. Syönnin jälkeen vähäksi aikaa helpottaa mutta sitten se taas alkaa. Leivän päälle ei voi laittaa enää mitään leikkelettä, juustoa pystyy juuri ja juuri syömään, tomaatti maistuu hyvälle! Tuntuu kuin olisi koko ajan krapula. Väsyttää ihan koko ajan ja päättötyötä pitäisi saada tehtyä ja muutenkin on tiukka syksy edessä että valmistun jouluksi. Tulevat mummot ja ukit tietävät jo pikkukirpusta sekä tulevat tädit, sedät ja enot. Muille kerrotaan sitten neuvolan jälkeen. Mummot ovat ihan innoissaan kun molemmille tämä on ensimmäinen lapsenlapsi. Odotan ihan malttamattomana sitä ekaa neuvolaa. Kaikki on niin uutta kun ekaa odottaa. Omien laskujen mukaan nyt on menossa rv 7+4.
 
heissan!!tääl on alamasun pistelyä välillä ja pikkuse ällö olo.muuten hyvin paitsi hei väsyttää iha sairaasti jatkuvasti \|O Miron äiti:tuskin haittaa,ku mul on juttua myös tuos toukomasut palstallakin?,ei sitä koskaa tiiä vaik vauva tulee aijemmin :heart: ei kyl haittais,ku esikko tuli vast 42+5vko:lla oli pikkase tuskaa :kieh:
 
Maitsu83 eihän sillä mitään väliä oot kumpaan kirjotat,eihän sitä koskaan tiedä koska vauva syntyy ;)

Me tultiin just viikkokisoista, ja Mirokin pääsi juoksukilpailuun. Muuten ihan kiva, mut vähän väliä tuli kauheita sadekuuroja :kieh:
Ja ei ollu sateenvarjoa, noh mirolla oli kumminkin sadetakki.

Huono olo jatkuu ja masua nippailee.. selkä on välillä tosi kipee, päätä särkee... :/

Mä muistelin niin että Miroo oottaes, mulla ei juurikaan ollu ees pahoinvointia...

Löysin tollasen kivan linkin...

http://www.geocities.com/huuhaat/testi.html

ton mukaan meille ois nyt tyttö tulossa, mutta tiedä nyt sitten :whistle:

Nyt tekee mieli makkaraa, pakko mennä sisägrillillä grillaan :D


Miron äiti ja Sisu 6+4<br><br>
 
Heips vaan kaikille!

Täällä olo on aika ankee.. kokoajan on pahaolo ja päivittäin saa oksulla kulkea.. mut mieli on kuitenkin iloinen näistä oireista.. tietää tai ainakin toivoo kaiken olevan kunnossa.. ennemmin mä toivon et menis nää viikot vaan super nopeesti.. viel varmaankin 3 viikkoo jälellä tätä kuvotusta :kieh: .. kaksosia odottaessa kesti 13 viikolle asti.. ja sitten loppu kuin seinään..

Mun naama ja koko yläkroppa on ihan täynnä finnejä.. naamassa varmaan 10 sellasta kunnon pahkaa.. ja niin kauheen kipeitä.. mies jo nauro että, hällä onkin murrosikäinen vaimo.. :LOL:

Väsymys on ihan hirvee.. eikä nukkuminen tosiaan auta mitään..

Perjantaina olis neuvola.. ja sit pääsen varailemaan ultraan aikaa..
:heart:

mutta nyt taitaa olla suihkun vuoro.. ja sitten pääsee taas nukkumaan.. ihanaa... =)

t: gemini + masukki rv 8+6 :heart: <br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.08.2006 klo 20:23 Miron äiti kirjoitti:
Löysin tollasen kivan linkin...

http://www.geocities.com/huuhaat/testi.html

ton mukaan meille ois nyt tyttö tulossa, mutta tiedä nyt sitten :whistle:

Nyt tekee mieli makkaraa, pakko mennä sisägrillillä grillaan :D


Miron äiti ja Sisu 6+4
Mä katoin itelleni tuota että meille olis tulossa kanssa tyttö... :whistle: katsotaa...

Huono olo täällä jatkuu kanssa. Enään ei tiedä että söiskö vai olisko syömättä...Kun teki miten vaan niin on huono olo kaiken aikaa ja töissä varsinkin. Tuntuu että nälkä on kaiken aikaa taikka sitten jos ei oo sitä niin on huono olo. Väsyttää kaiken aikaa mutta sitten toisaalta ei saa nukutksi iltasin. Nyt tässä sitten oottelen että tuo pikkumies ottais ja menis nukkumatin kasnsa samaa matkaa jotta sais sitten hengähtää hetken.

pillipulla 7+1
 
Moikka,

Täällä olo jatkuu hyvänä, enään kaksi viikkoa ultraan. Hammaslääkäriin valitettavasti joudun huomenna menemään. No onpas sitten taas käyty.

Mulle tuli viikonloppuna ihan älytön salmiakkihimo. Minkäs verran sitä sai päivässä syödä? Onneksi meillä alkaa varasto loppumaan niin ei tarvitse syödä :)

Muuten ei kauheasti ruokamielitekoja olekaan. Joku mainitsi saman eli rasvainen ruoka ällöttää, mikä on kyllä hyvä. Oltiin viikonloppuna raflassa syömässä ja lohikin oli liian rasvaista. Perunamuussi oli ihanaa niin kauan kuin tuli mieleen että siihen on varmaan laitettu voita. Jäi sitten syömättä :D

Jaksoin tänään pitkästä aikaa salille. Nyt voi taas löhötä loppuviikon eikö joo ;)

Mitenkäs muilla on viikko alkanut?

Nupsuliina 9+4
 
Päivää kaikille.

Mitään uutta ei tänne kuulu, kunhan kirjoittelen. Eilen oli pahin oksennuspäivä, eikä oikein mikään meinannu sisällä pysyä. Tänään tuntuu vauhti jatkuvan samana... Kohta mä joudun tippaan vielä, jos tää ei hellitä... no sain kuitenkin lasillisen vettä pysymään nyt sitällä, ettei sekin lentänyt kaaressa pois.

Tänään on eka neuvola, ja ajattelinkin kysellä vähän onko tähän pahoinvointiin minkaanlaisia ilman reseptiä saatavia lääkkeitä. Mua kun kauhistuttaa se ruotsin matka... enhän mä pysty siellä olemaan jos joudun kokoajan hypätä vessassa oksella. No saa nähdä mitä se neuvolan täti sanoo. Pelkäänpä pahoin vaan, että mitään lääkkeitä tähän ei oo muuta kuin aika. :(

Mutta silti mä mielummin tällähetkellä oon pahoinvoinnin kourissa kuin tuolla kuumeilupalstalla edelleen. =) Onhan tästä kuitenkin tulossa ihana palkinto. :heart:

Ai niin, tuolla oli se linkki sivuille, että kumpi olisi tulossa. No tyttöähän se mulle näytti. Pahoinvoinnin perusteella ajateltuna se vois pitää paikkaansa mutta enhän mä nyt tuommosiin usko... :whistle: vaikka nyt on jo tosi vahvasti ollu ittelläki olo että tyttö on tulossa. Mutta eipä mennä asioiden edelle. :D

Mukavaa tiistaita!!

-Syntymähäjy ja pikkuhäjy (viikot varmistetaan tänään) =)
 

Yhteistyössä