HUHTIKUUN MASUJEN PINO

huoh

Uhhuh kun ellottaa koko ajan! Joku sanoi et kaupassa kaikki muut ällöttää paitsi hedelmät. Yhdyn, mut mulla ällöttää myös hedelmätiskin tuoksu. :x Ja mikä pahinta oon tavallaan kaupassa töissä. Yök! Mutta kylläpä tämä tästä. Enää ei oo kuin ööö 6-12 viikkoa siihen että helpottaa...

Mie kerroin raskaudesta mun äidille, ja anoppikin taitaa arvailla.

Tänään en jaksa enempää kirjottaa. Voih. Vielä huominen ja sitten alkaa viikonloppu ja saa levähtää!

heppuli 7+5
 
Heipä-hei!!!

Tänne kuuluu oikein hyvää. Kuvottavaa oloa on aamuisin ja heti kun jätän liian pitkän välin syömisiin. Mutta kuvotus pysyy kyllä hyvin poissa kun muistan syödä riittävän usein. :D
Mies on käymässä pohjoisessa sukulaisten luona ja on kertonut äidilleen sekä mummolleen raskaudesta. Ovat tosi innoissaan asiasta. Vielä ei olisi kerrottu, mutta mies halusi kertoa kasvotusten ja seuraavan kerran kun tapaa ko henkilöitä ni voipi olla jo kevät, ni nyt sitten piti kertoa. :kieh:
Että mä odotan ensi viikon tiistaita, kun silloin pääsen ultraan katselemaan pikkuista ja sitä onko kaikki hyvin. En millään malttaisi siihen asti odotella! :p
Kohta onkin iltavuoroon lähtö, joten mä tästä alan valmistautua siihen.. :wave:

miranda + masuli 6+6
 
Poistakaa mut listasta, eilen (7+3) hieman vuotoa ja tänään ultrassa ei enää sydämensykettä näkynyt, viime viikolla kaikki vielä oli ok ja pieni sydän sykki hienosti. :'( Eipä sitä koskaan voinut ajatellakaan, että keskenmeno omalle kohdalle sattuu, mutta kyllä nämä asiat on jonkun muun kädessä..

Onnea ja tarrasukkia teille muille kovasti!!!
 
Tervehdys torstaihin!

Miinalle iso voimia antava :hug: todella ikävää!!!! :'( Koita jaksaa eteenpäin!!

Uusille tervetuloa mukaan ja miinan lailla tarrasukkia toivotaan nyt sitten kaikille masukiille, että ne matkassa pysyisivät.

Täällä ei mitään uutta odotusrintamalla. Sama olo jatkuu. Ja siitä kaupassakäynnistä sen verran, että en oo viikkoon pystynyt mennä kauppaan, mies hoitaa tällä hetkellä sen puolen. Yököttää ajatuskin, että joutuisin sinne kaikkien ruokien keskelle... :x Mutta aikansa kutakin, kohta jo helpottaa.

Veljen vaimo meni tänään prenalle sisään ja huomenna aloitetaan käynnistely. Voi että kun mä odotan, että pääsee tuoksuttelemaan vauvan ihanaista tuoksua. Ja pitämään sylissä sitä pientä kääröä... Olis jo itekki siinä vaiheessa. Mutta pitkä odotus edessä. Ja oon malttamaton. =)

Mukavaa torstaita teille!!

-Syntymähäjy ja pikkuhäjy
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.08.2006 klo 15:37 miina kirjoitti:
Poistakaa mut listasta, eilen (7+3) hieman vuotoa ja tänään ultrassa ei enää sydämensykettä näkynyt, viime viikolla kaikki vielä oli ok ja pieni sydän sykki hienosti. :'( Eipä sitä koskaan voinut ajatellakaan, että keskenmeno omalle kohdalle sattuu, mutta kyllä nämä asiat on jonkun muun kädessä..

Onnea ja tarrasukkia teille muille kovasti!!!

VOIH!!!! Voi että, mitähän tuohon nyt sanois! Nämä asiat tosiaan on jonkun muun kädessä emmekä juuri itse pysty näihin asioihin vaikuttamaan. Liekö siinä syy, miksi olemmekin niin pelokkaita koko ajan, kun edessä on tilanne jota ei itse pysty milläänlailla hallitsemaan? Toivon sinulle ja perheellesi paljon voimia tuleviin päiviin/viikkoihin. Itse saman kokeneena voin lohduttaa, että vain aika helpottaa..... Paljon halauksia ja lämpimiä ajatuksia sinnepäin!
 
Olen tosi pahoillani Miina! :'( :'(

Itse saman kokeneena tiedän kyllä miltä se tuntuu! Se on niin inhottavaa kun asialle ei itse voi tehdä mitään. Voimia sinulle ja perheelle! :hug: :hug:

Ja kaikille meille muille niitä tarrasukkia!!
 
Hirmu pahoillani olen Miina puolestasi...koita jaksaa :hug:

Mutta sitte omaa napaa...
Onpas tämä muuten noloo alkaa tässä nyt sitte omia kuulumisia alkaa
sepustaa :ashamed:

No mutta kummiskin...
Tänään olis sitte neuvolalääkäri ja kaikki näyttäs olevan ok...kohtu vastaa viikkoja joten ainakin kasvanut sitte on kaveri...on noin
2cm...kauheeton möhkäle :LOL:
Ja sydänääniäkin lääkäri halus kokeilla mutta eihän niitä tietenkään kuulunut mikä onkin ihan normaalii.Muutaman vkon päästä olisi sitte Nn-ultra josko niin pitkälle päästään. :whistle:
viime talvinen keskenmeno kummittelee takaraivossa vielä vaan...mutta aina vaan harvemmin.

Niih ja uusille plussanneille onnea ja tervetuloo pinkkaamme.

LiirumLaarum 8+6
 
Miinalle :hug:

Omasta olotilasta, nyt on alkanut huono olo iltaisinkin...yritä siinä nyt nukkua, kun rupee mahassa velloon ja pukkaa tulee oksennus kurkkuun :x

vessassa ramppaamisesta sen verran, et mä käyn vaan kerran yössä veskis, mut päivällä kyllä sit paljon tiheemmin.. iltaisin koitan olla kauheesti juomatta ettei yöllä sit tarttis siä veskis ravata..

sain aikaseks neuvola ajankin varattua, tosin vasta 19.9... rv ois sillon 9.
tiistaina pitää vielä käydä allekirjoittamassa yks paperi et ne saa ne mun tiedot toisesta kunnasta, mis asuttiin ku Miroo ootin.

Mitäs vielä... niin profiiliin voisin jo masukuvani laittaa... se on "hieman" turvoksissa, ei kai se muuten vielä noin iso ois :D

Miron Äiti ja Sisu 6+0
 
Miron äiti meloinen masu jo noille viikoille, no se taitaa kyllä vielä tasoittua kun turvotus hellittää =)

Miltä suuntaa Pirkanmaata oot?

Meillä on molemmat mukulat nyt kuumeessa, tuntuu ettei kädet riitä niitä hoitaan kun molemmat on ihan reppania.

Onneks olo ei oo nyt ollu ihan niin paha kuin ihan alku viikosta.
Mutta jauheliha on kyllä semmonen että sen ajattelukin saa voimaan huonosti, eikä kyllä lämmintä ruokaa muutenkaan tee yhtään mieli.

Väsymys on melkoinen kyllä kun nuo yöt on niin huonosti nukuttuja, etenkin viimeyö kun vuoron perään kuulu itku molempien lasten huoneista :headwall:

no toivottavasti ensiyönä saa nukkua ees sen mitä muuten pystyis, vessasta juoksemiseltaan ja pyörimiseltään.

 
Miron äiti meloinen masu jo noille viikoille, no se taitaa kyllä vielä tasoittua kun turvotus hellittää =)

Miltä suuntaa Pirkanmaata oot?

Meillä on molemmat mukulat nyt kuumeessa, tuntuu ettei kädet riitä niitä hoitaan kun molemmat on ihan reppania.

Onneks olo ei oo nyt ollu ihan niin paha kuin ihan alku viikosta.
Mutta jauheliha on kyllä semmonen että sen ajattelukin saa voimaan huonosti, eikä kyllä lämmintä ruokaa muutenkaan tee yhtään mieli.

Väsymys on melkoinen kyllä kun nuo yöt on niin huonosti nukuttuja, etenkin viimeyö kun vuoron perään kuulu itku molempien lasten huoneista :headwall:

no toivottavasti ensiyönä saa nukkua ees sen mitä muuten pystyis, vessasta juoksemiseltaan ja pyörimiseltään.

 
Liirum-laarum, eikö tosiaan 8 rv kuulunut sydänääniä??? Olen ymmärtänyt, että ne kuuluvat jo jopa 6 rv:llä, mutta varemmin rv 7:lla. Eikä ole tarkoitus mitenkään huolestuttaa, vaan kun mietin omaa ultran ajankohtaani. Pitääkö siirtää myöhäisemmäksi?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.08.2006 klo 17:22 utelias kirjoitti:
Liirum-laarum, eikö tosiaan 8 rv kuulunut sydänääniä??? Olen ymmärtänyt, että ne kuuluvat jo jopa 6 rv:llä, mutta varemmin rv 7:lla. Eikä ole tarkoitus mitenkään huolestuttaa, vaan kun mietin omaa ultran ajankohtaani. Pitääkö siirtää myöhäisemmäksi?
Niin, sydämensyke pitäs kyllä [/i]näkyä jo melko aikasessa vaiheessa, ainakin emätinultralla. Mulla tässä raskaudessa näky jo 5+6. Mut itse äänten kuuntelu ei välttämättä vielä noilla viikoilla onnistu, en kyllä muista missä vaiheessa rupeavat kuulumaan.
 

heippa!


Miinalla iso :hug: voimia sinne teidän koko perheelle!

en olekkaan pariin päivään kerennyt kirjoittelemaan täällä.. muka ollut niin kiire. ehkä johtu laiskuudesta vain ettei jaksanut konetta aukaista.. :p

mulla ei ole ollut pahaa oloa oikeastaa pitkäään aikaan.. (koputtaa puuta samalla) ainoastaan tänään pisteli hiukan tuohon oikealle puolelle. mutta olikin tänään raskas päivä duunissa. teen kuitenkin melko raskasta työtä ta i ehkä raskas ei ole oikea sana.. mutta joudun nostelemaan paljon niin ehkä se vaikuttaa kun jännittelee vatsalihaksia tms. mene ja tiedä.

pitää myös kommentoida tuota vessareissujen määrää. itse käyn ehkä kerran yössä tai en ollenkaan. riippuu ihan paljonko tulee illalla kitattua sitä juomista. tai sitten mitä syö.. jos erehtyy vetää puolikkaan vesimelonin niin kyllä saapi juosta sitten vessassa enempi kun kerran. :whistle:

kirjoitellaanpa lisää taas...

jalava 5+2
 
Voi kurjuus miina! Halauksia ja voimia täältäkin. :hug: Kyllä sitä itselläkin on joka päivä mielessä ja monta kertaa, että toivottavasti kaikki sujuisi hyvin. Mutta eihän sitä koskaan ennalta voi tietää. Niin kovin alullaan tämä kaikki on, ja kun ensimmäistä odotellaan, niin kaikki on ihan uutta eikä oikein osaa itseään tulkita. Edelleen pahoinvointia odotellessa... tänään söin jopa oikein rasvaisen lihapiirakan, ajattelin, että tästä viimeistään oksu tulee, mutta ei, ei sitten millään.

Vessassa juokseminen on ehkä päivällä vähän lisääntynyt, mutta yöllä ei tarvitse nousta, tai sit minä vain nukun niin sikeästi, että en huomaa, aamulla kyllä nestettä riittää ja riittää...

Raputirallaa: niin, kuntien käytäntö kai sitten vaihtelee aika paljon. Kiva, kun olet lähialueella kuitenkin, jos joskus innostuu tapaamaan!

Havanna 5+4

<br><br>
 
Olin jo ihan paniikissa täällä noista sydänäänistä.
Siis selvennykseksi että sydänääniä kuunneltiin vattan päältä ei ultralla ja täten pitäisi vasta kuulua n.vkoilla 12 ja näin sanoi myös terkkari ystäväni.
Olin kai vaan huonosti selittänyt :ashamed:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.08.2006 klo 20:34 LiirumLaarum kirjoitti:
Olin jo ihan paniikissa täällä noista sydänäänistä.
Siis selvennykseksi että sydänääniä kuunneltiin vattan päältä ei ultralla ja täten pitäisi vasta kuulua n.vkoilla 12 ja näin sanoi myös terkkari ystäväni.
Olin kai vaan huonosti selittänyt :ashamed:

:D :D :D Näinhän se menee, että heti ajattelee pahinta. Minäki täällä oon tällä hetkellä paniikista soikeena, kun tuntuu, että oireet häivää... alkuviikolla vielä (ja viikonloppuna) olin täysin toimintakyvytön, nyt eilen ja tänään melkein normaali olo. Jos ei huomenna oo oireita niin en tiedä mitä teen :'( Viimeksi kesktytynyt keskenmeno rv 11, ja sillon ainaki oireet loppu kun seinään. Hullulta kuulostaa, mutta toivon että oireet palaisivat edes hetkeksi, vaikka kuin sitä sitten valittaa kun on huono olo. Blaaah....elämäni rankin raskaus henkisesti, ehdottomasti.
 
Lisko
Voi ei miina :'( Jaksamista sinulle ja koko perheelle :hug:

Minulla neuvolaan vielä 2 viikkoo, hohhoijaa, kuinkahan jaksaisi odottaa :whistle:

Vessassa en käy minäkään kun aamuyöstä, siinä viiden kuuden maissa kerran, pahaolo jatkuu, tänään ekan kerran oksensin :$ Jee ja työharjoittelu alkaa maanantaina, jospa kovin oaha olo olisi :eek:

Nyt jotain syömään vähän, vaikka etoo ajatuskin ja sit nukkuu, väsyttää \|O

Lisko ja pikku- tirppis rv 7+1 ja pikku- ukko 2v+ :heart:
 
LISKO
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.08.2006 klo 21:12 Lisko kirjoitti:
Voi ei miina :'( Jaksamista sinulle ja koko perheelle :hug:

Minulla neuvolaan vielä 2 viikkoo, hohhoijaa, kuinkahan jaksaisi odottaa :whistle:

Vessassa en käy minäkään kun aamuyöstä, siinä viiden kuuden maissa kerran, pahaolo jatkuu, tänään ekan kerran oksensin :$ Jee ja työharjoittelu alkaa maanantaina, jospa kovin oaha olo olisi :eek:

Juu siis tarkoitin, jospa EI KOVIN PAHA OLO OLISI :D
 
ANTEEKSI LiirumLaarum, jos huolestutin sinut omalla tyhmyydelläni - ei todellakaan ollut tarkoitus :ashamed: :ashamed: Et kirjoittanut mitään väärin, kun itse vaan kun odotan ensimmäistä omaa varhaisultraa, niin luen kaikki tietenkin kaikki muut viestit silmät ummessa (lue: ikään kuin kaikki kävisivät vain ultrassa KATSOMASSA sydänääniä). Tässä raskauteen liittyvissä asioissa saa välillä murehtia itsensä ihan läkähdyksiin, joten olen erittäin pahoillani, jos lisäsin hetkellisesti huolenaiheita :ashamed:

Muutenkin tässä vain ulkopuolisena kurkin tänne teidän pinoon - parempi pitäytyä vain lukupuolella.

Mukavia ja murheettomia odotusaikoja vaan kaikille! :wave:
 
Voimia Miina :hug:
Surullista kuulla näitä uutisia, ei jotenkin osaa käsittää toisen surua, kun ei itse ole kokenut vastaavaa.. :'(

Saattaa ehkä olla kova mielipide, mutta itse olen sitä mieltä, että luonto hoitaa asian, jos ei ole valmis tänne syntymään. Ehkä se on mun tapa varautua, jos niin kurjasti kävisi....
Olen pahoillani :hug:

Täällä pyöritään aika kovissa hammaskivuissa, leikkauskohta on tulehtunut, ja nyt sitten joudun syömään kunnon särkylääkkeitä, jotka tosin on "sallittu" raskauden aikana, mutta joita en todellakaan haluaisi syödä!!! Pelottaa kauheasti, jos ne vahingoittaa vauvaa.... :'(
Mutta niin ne lääkärit vakuuttelee, ettei mitään vahinkoja pitäisi tulla...en vaan osaa luottaa niihin... :(

Kaiken kukkuraksi, pojat on ollut 4 päivää hoidossa (pph:lla), ja tänään kävin sanomassa hoitajalle omista fiiliksistä, ei ehkä niin mukavista, mutta mun mielestä välttämättömistä asioista, jotka on otettava puheeksi, ja hoitaja loukkaantui niin paljon, että pisti hoitosuhteen poikki.
Ens perjantaiksi pitäis löytää pojille tarhapaikka, kun mulla alkaa työt...että mukavaa stressiä pukkaa.... :(
Huomaatte varmaan, että on hyvin "ammattitaitoinen" hoitaja (30v tehnyt hommia :eek: ), kun ei kestä kuulla yhtään negatiivista palautetta...
että aika p.seestä ollut koko päivä.... \|O \|O

A0205 & Oikku 8+5
 

Yhteistyössä