HUHTIKUUN MASUJEN PINO

pakko vielä kirjoittaa tosta joulusta :heart: aivan ihanaa tilasin miehelle joululahjaksi jo yhden paidan :D pojalle katsoin suuresta lelu kirjasta ttä mitäs siellä on.aika tyyriitä olivat vauvojen lelut mutta poika varmaan rakastaisi puhuvaa autoa :D

ai niin mullahan on jo maanantaina np-ultra.jipii.tiistaina neuvola.tosi kivaa.täytyy tästä nukkumaan sitten mennä.öitä

<br><br>
 
Myöhäistä perjantai-iltaa!!!
Jospa noita gallupeista alottaisi, niin ei unohdu.
Lapsiluvusta: Olen molempien synnytysten (kumpikaan ei mennyt niin kuin "tavallisilla" ihmisillä) jälkeen sanonut, ettei ikinä enää, joten en sano sitä enää. Joku tuttu sanoikin tästä vauvasta, että olkoon se teidän keskimmäinen, johon mies sanoin, että seuraavaksi ostetaan sitten linja-auto... Tämäkin vauva, niinkuin kaksi aiempaakin on kyllä Taivaan lahja, joten ollaan nyt näistä kiitollisia!!! Nyt vielä jotenkin osaa olla kiitollisempi, kun on yksi km takana...

Vitamiineja napsin (multitabs2+) pari päivässä, joten ei ainakaan vielä ole tarvinnut rautaa syödä.

Omaa napaa sen verran, että olo on hyvä. Töissäkin olen jaksanut kohtuu hyvin. Onneksi kuitenkin on vapaa viikonloppu... Huomenna mennään häihin ja sunnuntai onkin sitten ihan vapaa. Mies tekee tosin kokoajan töitä, mutta se ei haittaa, kun ite saa olla lasten kanssa kotona...

Huomenna onkin rv 14+0. Aika nopeesti tämä aika on mennyt...

Joulua odotan ja lahjoista on yksi jo hankittu. Muutamia on jo valmiiksi mietitty, ettei tarvii, kun kaupasta hakea. Sitten on näitä joilla on jo ihan kaikkea ja heille onkin sitten vaikeampi hommata yhtään mitään. Onneksi vielä on kuitenkin aikaa miettiä ja keksiä hyviä ideoita!!!

Nyt pitänee kömpiä peiton alle ja aamulla saa nukkua pitkään; kiitos kakkosen lastenohjelmien!!!

Nasu-Masu 13+6
 
Huomenta!

väkisin piti nukkua puol 10 :LOL: kerrankin kun saa.
uudelle tervetuloa joukkoon!
minä olen kans popsinut noita multitabs 2+ en ota kuin 1 päivässä kun niissä oli sitä rautaa ja mulla tahtoo hg nousta aika korkeelle raskausaikana, tai ainakin viimeksi nousi. eihän sitä nyt tiiä..

lapsiluvusta, en oikein tiedä. mies joskus sanoi, et kai se 2 piisaa? mut nyt on ihan semmonen olo et tulee toinen tyttö niin pitäähän se poika sit vielä tehdä :LOL: itsestä ainakin tuntuu etten ole viimestä tekemässä :D

ulkona näyttää aurinko alkaa paistamaan, ihanaa lähteä koiruuden kans pitkälle lenkille! niin lotto pitää taas viedä vetämään.. ja sitte töihin, hohhoijaa.
maanantaina se ultra, jippii!
Triine 12+4
 
Lisko
"huomenta" :)

Joo nukuin sitten yhteentoista, vähän vissiin univelkaa kun toissa yönä poika nukkui tooooosi huonosti. Nyt pojat on ulkona ja juon tässä "aamu"kaffeja :)

Eilen en muistanutkaan sanoa, et tunsin ensimmäisen hennon liikkeen :) :heart: Kaveri nyppi minulta kulmakarvoja tuossa sohvalla niin tirppis muljahti masussa parempaan paikkaan :) Ensin luulin, et ilmakuplat siellä pyörii :LOL: Mutta eipä sit ollukkaa kun muljahti kunnolla hetken päästä :) Nyt ootellaan tässä koska alkaa tuntumaan kunnolla ja päivittäin.

Lisko rv 14+3
 
Lisko
Höh, onpa hiljaista näin lauantaina :/ Minä pidän yksin itselleni seuraa täällä :whistle:

Nonnii, nyt on pihahommat hyvällä mallilla, vielä pitää tuota yhteistä piha aluetta ensi viikonloppuna harvavoida ja vähän tuosta meidän etupihan laatoitusta lakaista, niin johan passaa lumen tulla :) Sit kävin varastosta ettii pojan 50-62 senttiset vaatteet, lajittelin niistä parhaat tuohon isoon muovipussiin ja lähempänä ajankohtaa sit pesen ne vielä kertaalleen ja laskostelen vauvalle valmiiksi :heart: Saa ne nyt olla tuolla pussissa vielä monta kuukautta, mutta saanpahan niitä hiplailla sit jos siltä tuntuu :) Tulevalle pienokaiselle on siis valmiina paljon vaatetta ja kun nuo ihan pienimmät on vielä sellasia "neutraaleja" värejä joten sopii hyvin molemmille, huomaa kyllä, et olen silloin pojan odotusaikaan ne ostanut tietämättä kumpi on tulossa :)

Nyt haen pojan kylvystä ja sit on mun vuoro :)

Lisko
 
:wave:

Oli eilen siskon lapset taas yö kylässä, niin en tänne päässy.
Ei mitään kummosempia kuulumisia, siskolla oltiin tänään kylässä koko päivä, kun miehet teki traktori remonttia :)

Sain otettua just masusta kuvan ja laitoin profiiliin, varmaan kuvassa hieman ilta turvotustakin :whistle:

Miron äiti ja Sisu 13+2<br><br>
 
Sulla on Miron äiti jo tosi nätti masu :) Mulla aamusin pömpöttää masu mutta kun käy pissillä niin pömpötys vähenee. Omat farkut jo hiukan puristaa. Mä täällä tylsistyn kun mies lähti saunomaan kavereiden kanssa. Muksut ei meinaa nukahtaa ja niihinkin meinaa hiha palaa :/ Mulla on ruvennut naama kukkimaan mitä ei ole aikaisemmin tapahtunut. Tylsä lauantai ilta :LOL:
 
ANU24
mitenkäs on muuten aiemmissa/nykyisessä raskaudessa arpia tullut?

Mulla ei (ihme kyllä!!) tullut esikolta mahaan ainuttakaan arpea, rintoihin tuli molempiin pari haaleaa..
Vaikka vatsa oli tosi iso niin antoi kyllä hyvin periksi =)

Oli miron äidillä ihana kuva profiilissa :heart:
Kuumeisesti odottelen pikkuisen liikkeitä,ihan kuin jotain pientä olisin tänään tuntenut mutta oli varmaan ilmaa :/

rv13
 
Voi hemmetti näitä hormoneja...

Eilen illalla naurettiin tytön (11kk) kanssa niin, että toisen nauru tarttui toiseen, melkein hysteeristä kikatusta. Sitten olikin pakko viedä tyttö miehen sylkkyyn kun tuli itku. :eek: Kuopusta odottaessa nauroin ja itkin samaan aikaan, oli todella sekopäinen olo, toivottavasti tämä tästä tasaantuu...

14+2
 
Niin ja Lisko, hienoa että liikkeet tuntuu! :) Itsekin odotan innolla sitä, että pikkuiset rupeavat riehumaan. Kuopuksen liikkeet tunsin vasta joskus rv 19. Oli etuistukka, joten vaikutti. Pari kertaa tämän raskauden aikana on jotain tuntunut, mutta koska varma en ole, en pidä liikkeenä vielä.

Arpia tuli kummastakin, kuopuksesta kai vähemmän. Esikoista odottaessa mies rasvasi mun mahaa tunnollisesti. Ja kun rasvaaminen loppui, arvet tuli todella nopeasti.
 
huomenia..

lapsiluvuista, ollaan puheltu josko se 2 olisi sopiva määrä.. siis suunnitteilla. mutta katsotaan mihin se elämä sitten vie ja heittelee loppuenlopuksi.

itse syön kanssa niitä 2plus vitamiineja yhden päivässä. ainakin tuntuu että se vois riittää nyt toistaiseksi.

pahoinvointi on varmaan siirtynyt taka-alalle. ainakin aamuiset sellaiset. tosin yhtäkkii saattaa tulla oksu ja sit mennään. mutta etovaa oloa ei sitä ennen tule. eli varoittamatta tulee sitten. :$ :$ :$ mutta toivossa on hyvä elää.

perjantaina oli eka työpäivä joka olikin vain 9 h.. paikat siinä alko puutumaan mutta kivasti meni. nyt taas huomenna töihin..

hauskaa sunnuntaita.

jalava 13+5
 
Lisko
Ja sunnuntaita :)

Pojasta tuli raskaus arpia mahaan ihan "kivasti", eikä nuo hirveesti ole edes haalentunee tässä parissa vuodessa :/ Muualle ei tullutkaan sit.

Miron äidillä jo kivan kokoinen masu :)

Me tuossa noustiin pojan kanssa ennen ysiä ja ulos kai pitäisi mennä, aika kylmä siellä vissiin on.

Hyvää sunnuntain jatkoa.

Lisko rv 14+4
 
Heippa vaan pitkästä aikaa!

Kauheesti oli taas tullut asiaa, jospa ekana kommentoisin..

Commander: tervetuloa joukkoon mukaan! Minkä ikäinen esikoinen siulla On? Ja harrastuksesta puhuit, haluutko kertoa mitä harrastat?

LAPSILUKU: Meillä toinen lapsi tulossa ja ennen ensimmäistä puhetta oli että 1 tai 2 on hyvä, mutta luulen että ainakin kolmannen vielä joskus haaveilen saavani.. Ja luulen miehenikin tähän yhtyvän. Itellä ikää vasta 26, kun toinen syntyy, joten hyvin ehtii tässä taukoa vähän pitämään. Näin nopealla tahdilla kolmosta ei kuitenkaan suunnitella :D Ikäero tulee nyt olemaan n. 1v3kk.

JOULUa täällä myös kovasti odotellaaan. Jotenkin nyt tuntuu vielä erilaiselta, kun ollaan ns oikea perhe, esikolla siis eka joulu. Tuossa jo pohdittiin, että mitenkähän joulukuusen kanssa, tuo pikku riiviö :heart: repii kuitenkin kaikki koristeet ja valot pois ja syö kaiken mitä kiinni saa.. :D Mutta jotenkin joulu ei ole joulu ilman joulukuusta ja joulupukkia, niin se vaan on. Täytyy joku ratkaisu keksiä. Lahjoja ostin muutamat jo tuossa syksyn alessa, meillä on kummilapsia + sisarusten lapsia yht. 9kpl, joille lahjat täytyy hankkia.. Pakko ostaa jouluna jotain vähän pienempää, ajatushan se on tärkein. Ja lapset saa muuten jouluna ihan älyttömästi lahjoja, joten panostamme enemmän syntymäpäiviin. Omalle esikoiselle ajateltiin jättää lahja kokonaan ostamatta, kun ei kuitenkaan vielä niistä paljon ymmärrä ja niitä tuilee kuitenkin ihan pilvin pimein mummoilta ja muista lähisukulaisilta. Ja synntärit on heti Tammikuussa, ostetaan sitten lahja. Tai saa nähdä pystyykö sitä olemaan ostamatta, mutta yritetään kuitenkin!

VITAMIINIT: vielä en ole saanut aikaiseksi ostaa, pitää heti huomenna yrittää muistaa mennä apteekin kautta ja hakea multitabsia tai jotain muuta.

MASU: Miulla maha on jo tosi paljon kansanut, ei ole enää paljon peiteltävää. Viikko sitten oli pakko ottaa äippähousut käyttöön. Kysyin tuosta mahan kasvusta ultrassa ja sanoivat, että koska viimeisestä synnytyksestä on kulunut niin vähän aikaa (siis viime tammikuussa), kudokset ovat vielä löysät ja kun maha alkaa kasvaa, se ilmestyy heti. Muilla etenee hieman hitaammin, ennen kuin kudokset ehtivät löystyä ja antavat periksi.

RASKAUSARVET: Miulla ei edellisestä raskaudesta arpia tullut mahaan, kun arpivoiteella rasvasin. Luulen että siitä oli apua, koska reisiisn tuli vaaleat arvet ja niitä en ollut rasvaillut. Täytyy jatkaa rasvailua nyttenkin.

Miulla ei kanssa ole töitä tällä hetkellä enkä pidä sinne nyt mitään kiirettäkään. Äitiysloma loppui viime viikolla :( ja nyt olen kotona seuraavaan lomaan saakka. Katotaan sitten tilannetta, kunka kauan kotona olen, riippuu varmaan siitä, löytyykö sopivaa työpaikkaa.

Huh, tekstiä tuli pitkä liuta ja varmaan miljoona kirjotusvirhettä kaupan päälle =)

Nyt lähen tyhjentämään kadinhoitohuoneen kaappeja, huomenna alkaa remppa!!!!

Rouva80 ja pikkunen 14+1
 
Sunnuntaita vaan kaikille!!!

Eilen oli ne häät ja ihan kivat juhlat oli. Morsian oli kaunis ja sulhanen komea. Lapset alkoi vaan jossain vaiheessa oleen aika väsyneitä, mutta loppuun asti oltiin ja kotona oltiin vähän yli kahdeksan.

Raskausarvista... kummastakaan en ole saanut mahaan yhtään arpea, rintoihin tuli muutama, mutta niietä ei enää näy. Rasvaillut olen molemmissa ja nyt myös tässä raskaudessa. Mulla maito on noussut tosi nopeasti yhdessä yössä ja sen takia niitä arpiakin kait on tullut. Sairaalassa olo on kyllä ollut kun "Dolly Partonilla", kun tissit on aivan eri luokkaa kun normaalisti... Mutta olen silti nauttinut imetyksestä aivan älyttömän paljon!

Hauskaa lepopäivää raskautetuille!

Nasu-Masu 14+1
 
Raskaus arvista: Esikoisesta ei tullut ollenkaan ja kuopuksesta tuli neljä huomaamatonta joita ei enää edes erota. Mä olen rasvaillu mahaa vaan ihan perus kosteusvoiteella. Saas nähdä miten käy tässä raskaudessa =) Rintoihin ei tullut ollenkaan vaikka nekin turposi laitoksella niin että dd kuppi puristi ja voin sanoa että olin kyllä aika suhteetoman näköinen niin isoilla rinnoilla ja 159cm pituudella :LOL: Onneksi nekin sitten parissa kuukaudessa tasottui suhteellisen inhimilliseen kokoon. Imetyksen jäljiltä rinnat ovatkin sitten olleen kuin ajokoiran korvat, saas nähdä onko tämän vauvan imetyksen jäljiltä enää rintoja ollenkaan vaan pelkät nahka pussit :LOL:
 
heippa vaan kaikille!itellä ei vielkään kauheesti masua näkyvissä,kovasti jo ootan et kasvais niin et näyttäs jo vauva masulta!liikkeitä oon ollu tuntevinani pari kertaa,voi kun rupeis jo tuntumaan päivittäin :heart: hermo on kyllä lasten kanssa välillä aika tiukalla,toisinaan taas olen täynnä energiaa,eilenkin oltiin jo puistossa 9.30 pienessä vesisateessa kuravaatteet päällä ja viihdyttiin siellä melkein 2 tuntia,sitten muksuille ruoka ja lapset päikkäreille ja rupesin siivoon,laitoin kesä ja talvivaatteetkin jo omille paikoilleen ja järjestin eteisen kaapin.tänään kun sais ees puolet tosta energiasta :/ tuntuu ettei jaksa mitään..ja oksensinkin aamulla kun en kerennny tarpeeks nopeesti laittaan jotain suuhuni..lapsilla vaan dvd:t pyörii kun mulla on niiiiin voimaton olo ja mieskään ei oo kotona...jaa niin,onko kukaan muu menos 4 d ultraan?minä varasin ajan ens kuun loppuun..odotan jo nyt ja meinaan kysyä sukupuolenkin jos vaan näkyis..
ja hei VISPILÄ(en muista kuinka se kirjotettiin :ashamed: )tuolla etusivulla taitaa olla väärä laskettu aika jos olet jo 14+jotain viikolla.onko teidän vauvoilla la 13.4?
ädä ja hippula 14+4
 
Moikka! Sairaslomalla olen vielä 3 päivää, eikä millään huvittais mennä takaisin töihin. Lapsia haluaisin 3 tai 4, vaikka nyt tuntuu siltä, että 2 riittää, oon ollut niin voimaton ja käytännössä katsoen yh, kun mies rakentaa meille omaa taloa. Aika näyttää montako lasta tulee, tai jos tulee vaikka sellanen iltatähti . Mulla masu jo pömpöttää, kun puin äityishousut päälle. Viikkoja on nyt 12+1
 
Sunnuntaita!

Raskausarvista: mä kyl esikoista odotellessani rasvasin kuin hullu ja silti repes iho arville tisseistä melkein polviin asti.. joten kai tuo on vähän iho- ja kudostyypistäkin kiinni?? Tissit kasvo mullakin maidonnousun yhteydessä yhdessä yössä kahdella kuppikoolla ;). Nyt on arvet jo vaalenneet, vaikka eipä nuo ole mun elämää haitanneet. Kakkosta odotellessa ei tullut uusia arpia.

Mun piti eilen pitää vähän "omaa iltaa" katsomalla pari tv-ohjelmaa rauhassa, mutta eihän siitä mitään tullut. Meidän kuopus roikkuu mussa välillä niin tiukasti kiinni, että oksat pois.. välillä ihan hirvittää, että mites sitten kun vauva tulee..

 
Hei kaikille

Miulle raskausarpia ei tullu vatsaan ollenkaan. Rintoihin ja reisiin kyllä, mutta nekin on haalistunut näkymättömiksi.

Mulla taas kauhee pelko keskenmenosta. Tuossa taannoin miehen kanssa harrastettiin pitkästä aikaa petipuuhia, niin sen jälkeen tuli muutaman tunnin kuluttua aivan kuin limatulppa, paksua limaa jossa ohut veriviiru. Ja sitten seuraavana päivänä taas pelkkää limaa, siis vessassa käynnin yhteydessä. Onko muilla tullu tällasia limoja jo nyt, vai onkohan mulla alkava km?! Vai huolestunko turhaan.

Hitsi kun alkais ne liikkeet jo tuntumaan, niin ei tarttis jatkuvasti olla niin huolissaan. Minen ymmärrä miten mie nyt koko ajan ressaan. Esikoiselta ressasin vain eka ultraan asti, ja sen jälkeen otin rennosti. Mutta nyt pelottaa jatkuvasti. :'( :(

Tällaita omanapaista tänään

t: huolestunut heppuli 15+1
 
Heppuli: kyllä tuo sun tilanne ihan normaalilta kuulostaa. Onko sulla mitään kipuja? Meillä kans piiiiiiiitttttkästä aikaa miehen kanssa pelleiltiin niin alko samantien rusehtava vuoto. Mieskin säikähti niin, että...... jotenkin nyt tuntuu, että tämä raskaus pelottaa meitä molempia aivan mielettömästi. Näin ollen myös nää petipuuhat jää suosiolla vähemmälle =(

Blaaaaah. Meillä oli kuopus viikon sairaana (kuume/oksennus-/ripulitauti). Sen jälkeen esikoinen sairasti muutaman päivän. No viimeviikon kerkesivät olla hoidossa ni nyt on kuopus jälleen sairaana, tosi kovassa kuumeessa tällä kertaa :( Miten se onkin aina niin noloa ilmottaa töihin, että meillä jälleen sairastetaan :ashamed:

Huomasin tossa eilen, että tosiaan rupeaa tuntemaan ittensä taas eläväksi kun jaksoin siivota koko huushollin perusteellisesti! Ja tänään vielä sitten leivoin piirakkaa ja sämpylää :p Jospa tää tästä pikkuhiljaa rupeais helpottamaan. Tuo maha tosin näyttää olevan tällä kertaa aika herkkä, hirmu herkästi rupeaa kipuilemaan jos liikaa touhuaa. Kumma, koska kahdessa ekassa raskaudessa pystyin lykkäämään vielä viimeisinä päivinä painavia kottikärryjä ilman mitään ongelmaa....

Raskausarvista: mulla ei tullut kummastakaan arpia mahaan, rintoihin tuli muutama. En rasvaillut ollenkaan kummallakaan kertaa.

Tämmöstä tällä kertaa, täytyy lähteä taas hoitopuuhiin kun tuo kuopus on sylin tarpeessa.....
 
Lisko
Täällähän kunnon siivousbuumi menossa :) Me siivottiin tänään koko huusholli :) Matot tampattiin, luututtiin, pestiin vessa ja kylppäri jatietty pölyt veks =) Nyt on niiiiiiiin hyvä mieli :) Ja eilen saatiin tuo piha siivottua.

Huomenna alkaa se harjoittelu vähän jänskättää, mut huomennahan sen jo näkee millanen paikka se on.

Laitoin tuossa riisipiirakoita uuniin, njami :p Taas päivällä ei kunnon ruoka oikein maistunut ja pahaolo vaan tuli, eli minulla tuo pahaolo ei ainakaan ole vielä hellittänyt mihinkään :/ Saa nähdä milloin pääsen siitä kokonaan eroon. Ja tuo alamahan "repiminen" on taas alkanut, mitenhän tuolla harjoittelussa käy :\| No sen näkee ajan kanssa.

Nyt syömään.

Lisko rv 14+4
 
Viikossa olitta taas ehtiny kirjottamaan aikalailla. Galluppiin arpia voisin vastata että alamaha repes esikoisen aikana aika kivasti ja navan yläpuoli kun odotin toista lasta. Että arpiä löytyy mahasta ja rinnoista aikalailla...Mutta tuossahan nuo on matkassa tullu. saa nähä miten tämän kanssa käy tuleeko yhtään vai repeekö entisestään.

Meillä oli se siivous vimma toissaviikolla taas oon ollu niin väsy että..... :ashamed: sanoinkin isännälle että voiko tämä olla taas niiin raskasta. Ja se että meinaa ottaa tuonne hermolohkoon aika kivasti varsinkin jos muksut ei oo yhtään yhteistyökykysiä. \|O

Me ollaan oltu koko viikonloppu miehen siskon luona pirkkalassa. Kävimme sitten lauantaina pikkusen soppailemassa ja jotankin kivaa sitä tarttu mukaankin. Lasten kanssa se on sellanen extream laji että....Tänään tultiin takasin ja huomenna oliskin paluu arkeen ja työpäivä. Pyykkiä tulee vaan kummasti reisussa sen verran että sitä on saanu urakoida ja tuonne vielä jäikin koneellinen mutta en jaksanu ottaa ressiä eiköhän se sieltä tuu pestyä vielä huomenna pois.

Lauantaina saunassa rupes pikkunen mahassa monkimään ja se otti aika kipeää...Ja samoin saunan jälkeen kun istuttiin niin otti välistä aika kivasti mahaan. Ja tais tuo suuttua kun nostin sängystä esikoista nukkumaan patjalle kun maksa veljensä vieressä mutta pikkumiehelle ei uni tullukaan ilman että mä sen nukutin niin otti mahaan aika lailla. Että pisti oikeen miettimään että mistä kummasta tuo johtuu :/

viikkoja on kait nyt melkeen 14 että nopeaa aika menee. Torstaina olis pikkumiehen kolmevuotis tarkastus joka tehään kotona. Että keskiviikkona kun tuun töistä niin saan siivota ja leipoa jotankin että on sitten pöytään laittamista.Nyt otan ja lähen tuonne telkun ääreen torkkumaan ennen kun meen nukumaan.
 
Heissulivei!

Meille saap tulla niin paljon lapsia kuhan vaan tulloo :whistle: Mut ollaan jo "niin vanhoja" et tuskin kovin montaa ennään tulloo.

Ja noista arvista pojan odotusajalta niitä tuli ihan riittävästi mut nyt ei ainakaan oo viel tullut uusia. sit mulle on tullut ihan hassu karvavana napaan asti.
Mulla ois huomenna taas neuvola ja kuuluskohan sieltä jo sydän äänet ;)
Monestikkos työ muut ootte jo käynyt neuvolassa?
Mulla tää on kolmas kerta paitti yks niistä oli neuvola lääkäri, ja sit siel np:ssä. joka kerta on ultrattu mut huomenna kuunnellaan ekku kertaa =)
Nappula potkii tai heittää kuper keikkaa jatkuvalla syötöllä, varsinkin suihkussa :) Poika aina aamulla kiipe mun viereen ja ja kaivaa mun vattan peitonalta ja pussaa ja sanoo et herää vauva. :LOL:
Mut nyt tää häippäsee nukkumaan.

Mammahuhtikuu & Nappula 14+5 <br><br>
 

Yhteistyössä