*HUHTIKUUN MASUASUKIT*

Heippa kaikille piitkästä aikaa!

Tänne on tullut lisää tekstiä varmaan 30 sivua siitä kun viimeksi kävin=) Pitää ajan kanssa lueskella teidän muiden juttuja, sen verta atsoin et oli muutamilla ihania ultrakuulumisia. me sitten päätettiin, että jätetään alkuraskauden ultra väliin koska neuvolan tarjoama ultra on meillä jo kolmen viikon päästä eli viikolla n.10. sitten sen jälkeen aiomme kertoa isovanhemmille ym. Tuntuisi tyhmältä kertoa nyt ennennin kun kuitenkin jok`ikinen kysyis et millon on LA ja pitäs sanoo et en tiiä.

Mutta kiirusta pitää jälleen kerran joten ei auta muu kuin painua takas hommiin!!
 
Iik. Sorruin ostamaan tänään kahta eriväristä hahtuvavillalankaa vaippapöksyjä varten! Munhan ei pitäny ostaa MITÄÄN vauvaa varten ennen ku on 12 viikkoa täynnä... :whistle: No, mutta ei se niin vaarallista. Edelleenkään ei oikeastaan mitään oireita, välillä vähän masua nippasee, mutta siihen sitten jääkin. Väsyttää kyllä mut en oo varma johtuuko raskaudesta vai raskaasta työstä...
Mulla muuten sama juttu kuin marsukki73:lla, ekat kuvat tästä oliosta on follivaiheesta. :LOL: Ultrakuvat kp11 ja kp17... Lääkäri sanoi kuvia antaessaan, että jos tästä kierrosta tärppää, niin tätä muksua onkin sitte seurattu hieman varhaisemmista vaiheista ku muita muksuja. :LOL: käytössä siis oli Clomit ennen raskautumista. :) Eka hoitokierto sit tärppäs heti.

Laala ja Punkero rv. 4+5
 
Taas täällä..
Täältä ei malta olla poissa kovin kauan..Kiva lukea toisten tuntemuksia ja kuulumisia..
Mä olen vaan niin huono muistinen että en muista enään jälkeenpäin kuka mitäkin on kirjotellut jne..
Huonosta muistista vielä todisteeksi että olin taas aamulla jättäny ulko oven selkosen selälleen... No... Onneksi asutaan syrjäkylällä ja muutenkin pienellä paikkakunnalla...
Unohtelin usein kotona ollessa oven selälleen kun lähin poikien kaa kauppaan...
Mies soitti ku olin kaupan kassalla että miksi ulko ovi on selällään auki....
No..
Turvotuksen kanssa täälläkin kamppaillaan ja masu on ihan kuin jostain 17 vkon tienoilta edellisissä raskauksissa..Tietty se on nyt vain turvotusta,mutta ei varmaan kauan pysy "salassa".. Anoppilaan on vielä kertomatta mutta tosiaan eilen sai minun vanhemmat tietää...
Hmm..Mitähän muuta.. Niin raivareista joku kertoi..Mä hermostun aika helposti näköään..Lapsille tulee välillä huudettua ja sit melkein itken ku harmittaa..
Jotenki nyt on iskeny tuo herkkyyski päälle..
Tänäänki oli taas niiiiiin paha olo töissäja syödä piti ihan jatkuvasti... Toivon vain että tää jo kohta alkais helpottaa.. Ostin taas kaupasta paljo hedelmiä ja kreikkalaista salaattia yli 6 eurolla ja sihen kartanon salaattikastiketta...Sit ostin mehujään et sai heti nassuun kotiin ajellessa..oli hyvää..
Äsken poikien kaa syötiin valkosipulivoipatonkia ja kyllä teki gutaa..Ja appelsiinimehua..
Mulla on kans tuo kokkailu vähä et ei yhtään kiinnostais ja keksinki aina jotai "valmista ja nopeaa"
Ei sitä aina jaksa :LOL: :LOL: :LOL:
Voi kun menis 3vkoa nopsaa niin pääsis katteleen masuun että mitä siellä on...
Kaippa siellä napukka on kun tää olo on niin hirvee..Tekis mieli vielä tehä toinen testi,mutta eikai tota enää kehtaa...Pakokai se vaan on uskoa että raskaana ollaan..
Mutta taas kerran.. Hyvät illanjatkot kaikille! :wave:
 
Hei tytöt, ajattelin tulla tänne vasta ekan ultran (ja vahvistuksen, että mahassa todellakin on joku) jälkeen, mutta en millään maltakaan olla poissa. Joka päivä käyn lueskelemassa teidän kuulumisia kumminkin :) Toivottavasti yksi siis mahtuu vielä mukaan?

yk4:sta tärppäsi, ensimmäinen siis ehkä tuloillaan, nyt menossa rv. 6+1, neuvolassa en vielä ole käynyt, LA ehkä 14.4., synnytyssairaalasta ei tietoa, mutta ensi viikolla varhaisultra yksityisellä. Ihan kamala 24/7 pahoinvointi menossa, on ollut jo yli viikon ja en pysty käymään edes töissä kunnolla. Välillä vaan makaan koko päivän sohvalla läppärin kanssa ja jotain töitä yritän saada eteenpäin. Harmittaa, kun ei voi mennä edes kävelylenkille kamalan olon takia. Ruoista helpoiten menee alas keitot. Makeaa ei tee yhtään mieli. Nyt jo housut puristaa vyötäröltä ja maha tulee äkkiä kipeäksi, jos istuu kireissä housuissa.

Ihanaa lukea täältä teidän vastaavista tuntemuksitanne :heart: Saa vähän lohtua omaan oloon.
 
taaperoiden äidille :hug: ja pahoittelut!

(.) aina nälkä ja koko ajan jano :D äippävaatteisiin kohta siirryttävä, ei mahdu ei :headwall: samoin alkaa nuo mielialat hippasen heitellä. eilen aloin raivoamaan miehelle kun astui ovesta sisään, ei raukka saanut edes kenkiä pois jaloista ennen raivonpuuskaa. siitä meni hetki ja sitten jo itkin kun pistin anopille viestiä lasten asioista. hoh hoijaa. sanoi mieskin jo että taitaa olla meidän viimeinen raskaus :D perjantai aamuna pitäsi lähteä viikon lemmenlomalle miehen kanssa ilman lapsia, emme ole ennen olleet noin kauaa ilman lapsia reissussa, joten itkuhan siinä tulee. mieskin jo heitti että tulee tosi kiva reissu kun minä vaan pillitän lasten perään :D pitäisi yrittää nauttia koska seuraavaan vastaavaan kertaan menee varmasti piiiitkän pitkä aika. katsotaan kuinka meikäläisen käy :whistle: soitin äippäneuvolaan tänään kun huippaa niin pirusti, mulla todella alhainen verenpaine. salmiakki ja suola kuurille =) neuvolassa pelkäsi jo että mennyt taas kesken kun soitan, aloitti: ei kai vaan...?! mutta ei kaikki hyvin. =)

lasten tavaroita pakkaava ( tarttis vissiin alkaa pakkaamaan omiakin... ) iltsu & beebi 6+2 (-kö)
 
käyty ja pienen :heart: se siellä ihan oikeassa paikassa jumpsutteli. Rv vastasikin nyt kuitenkin kuukautisista laskettua eli rv nyt 8+1 ja laskettuaika siis 31.3.09

Kuinkas te muut oviksen bongaajat. Oletteko tunteneet yhden päivän ajan oviskipuilua vai kuin? Itselläni alkoi kipuilu ovisaikaan tiistaina ja jatkui aina torstaihin asti, torstai oli kipuilusta pahin, joten oletin oviksen oleen silloin... Pilkun viilausta, päivä sinne tänne lasketussa ei kummosia merkkaa. Mutta pohdituttaa nyt silti :D

Tervetuloa muuten kaikille uusille huhtikuisille ja tosi kiva että meitä on näin paljon ja aktiivista porukkaa on myös.kiva että tekstiä tulee päivittäin paljon. Jatketaan samaan tahtiin, eikös vaan? :flower:

Sukupuolesta Mä tahtoisin tietää kumpi siellä masussa luurailee. Miehen kans otin puheeksi tänään sen mielipiteen ja oli sitä mieltä, ettei taho tietää. Lupasin kääntää sen pään rakenneultraan mennessä =) Ekassa raskaudessa ei kysytty, tokassa kysyttiin ja piti paikkaansa; tyttö tuli.

Nimistä Pojalle olen etunimen keksinyt, senkin miehelle ilmoitin ja mokoma tyrmäs sen heti. Mut en mä vielä lannistu. Mun mielestä pojalle on vaikeampi keksiä nimeä. Molempien tyttöjen nimet on päätetty ja lyöty lukkoon laitoksella. Odotusaikana jo paljon nimiä pyöriteltiin mutta mitään niistä ei sitten tullut valittua. Joten saa nähdä, varmaan tämäkin saa nimensä laitoksella kun tulee ahaa-ilmiö.



Kaikki vauvalle tarvittava on sänkyä lukuunottamatta tallessa. Pinna sänky ostettiin yhden kerran käyttettynä esikoiselle, joka sai käyttö aikanaan sängystä pohjan rikki. Ukko nikkaroi toiselle tytölle sänkyyn uuden pohjan, niin eikös tämä sitten repinyt pinnat irti ja loputa koko sänky meni päreiksi, joten sen hankinta on sitten jossain vaiheessa edessä.



 
Iitanen:Onnittelut hyvistä ultratuloksista! :heart: :flower:

Gallub : Voisitteko laittaa rv:n milloin ultra otettu ja pienen koon ja kuinka monta kertaa sydän sykki minuutissa? Minusta olisi ainakin mukava kuulla kokoja! :saint: :heart:

Heissan maha myös turvoksissa oleva Pikkumyy ja Pirpana :heart:

Ps varmaan jään kiinni töissä pian mahastani, onko vinkkejä miten pukeutuisin, että selviäisin vielä sen 5vkoa npultraan asti?????
 
Rva Pikkumyy, suosittelen superpitkiä toppeja (esim. H&M:llä hyviä) ja sitten jakku päälle napit auki. Itse olen kulkenut jopa housujen nappi auki siellä pitkän paidanhelman alla :) Onneksi babydoll topit / tunikat on kanssa nykyisin suosittuja ja niitä löytää joka kaupasta, on paljon löysää kangasta mahan kohdalla ja niitä käyttää kaikki muutkin.
 
pahoittelut taaperoille :hug: voimia rankkaan aikaan ja tsemppiä jatkoon :hug:

tervetuloa myös uudet!!!! :flower: :flower:

rouva pikkumyy ja ilta-natsu kuinka kuvailisitte mahan kasvua?? tää mun mahani on jo ihan liian iso. kolmessa viikossa tullut lähemmäs 10 cm lisää, kun vertaa housuja, mitkä ennen tarvi vyön ja nyt nappi auki. :ashamed: itse oon pukeutunut pitkiin löysiin paitoihin ja housuihin jotka tuntuu mukavilta. tänään farkut ja hiusleenkillä nappi+lenkki yhdessä, jäi ainakin 3cm ettei mennyt kiinni :ashamed:

mä uskon että meillä töissä jo tiedetään, mutta ei ne pojat uskalla kysyä :LOL: en juo kahvia ollenkaan, en polta, maha tosiaan kasvanut ja istun syömässä jotain saakelin korppua joka toinen tunti :headwall:

galluppiin: mitta 8,6mm (merkitty 9,0mm koska otettiin humioon se menossa oleva päivä) syke 123, viikkoja 7+0

iltanen samaa olen miettinyt tosta oviksesta.. mulla kovat oviskivut oli perjantaina, jos se olisi ollut silloin niin nyt viikkoja 6+5, mutta eilen ultrassa selvisi että päiviä 3 enemmän. eli ovis oli ollut ti-ke..kivut ja limat alkoi sillon maanataina, mutta perjantaina oli selvät :/ outoa...

JJ-t ja mussu 7+1 niin ja eka oksennus tänä aamuna!!!!!! :x
 
Heissan kodak ja JJt;=)

Kiitso vaatesuosituksista! :saint: Täytyy pe tai la käydä ostamassa jotain pitkämallisia toppeja paitoja, muutama tunika minulla on, mutta kun ostin ne kesällä, enkä ole vielä käyttänyt niitä töissä, sitten ainakin näytän raskaana olevalta!! :LOL:

Otin jopa sivuprofiilikuvia masustani, mutta kun nyt ei ole mihin verrata, mutta on se kasvanut, koska samat housut puristaa vyötäröstä, mitkä ennen ei niin tehneet ja pakko minunkin on iltapvpalavereissa ollut nappi housuista avata! :LOL: paita päällä tietty, muutenkin palaverit on piinaa, kun pitää istua pitkään paikallaan..Ei kiva! Tulee pissahätä, tulee jano , tulee nälkä ja kaikkea! :LOL:

Niin ja asiaa helpotti, kun mieheni sanoi: "mitä jos oletkin jo pidemmällä raskaudessa?" no vatsa kasvaa ja voi hyvin! :heart: :saint:


Ylihuomenna ihana ultraus! :heart:

heissan taas kaikki! :wave:

Minä ja Pirpana :heart:
 
Nouu.. neuvolaan vielä yli viikko aikaa... Mullakin maha tuntuu pullistelevan, kävin päivällä h&m:llä hipistelemässä mamma vaatteita ;p Ei siel ollu oikee mitää mitä päälleen ilkeis laittaa... kauheita tanttavaatteita... Ostin sit iha normipuolelt pari pitkää paitaa ku meinaa nykysistä maha pilkottaa koko ajan esiin.
Mullapas onkin hyvä työsuhde-etu, saan syödä niin paljon ja niin usein ku vaan haluan :) Oon siis hedelmien ja vihannesten kans tekemisissä. Tänään söin 4 omenaa, satsuman ja banaanin xD lämpimän ruoan ja aamuleivän lisäksi :D hitto mikä mursu.
 
Voi että taaperotx4, pahoitteluni km:stä :hug: Hyvä, että sulla on ne neljä pientä murusta siellä piristämässä. :heart:

Tervetuloa joukkoon Tinkatar ja kadak, ja paljon onnea plussasta! :flower: Tinkatar Mulla on myös nyt meneillään kolmas raskaus vuoden sisään. Nämä vaavit saadaan pitää, eikö vain?! :kieh:

Kivuista/masutuntemuksista, mulla ei oo muistaakseni tällä viikolla tuntunut juurikaan mitään repäisykipuja enää, tai mitään muutakaan oikeastaan. Oliskohan se kohtu asettunut hetkeksi uomiinsa :whistle: ?

Onnea Tipi ja Iitanen hienoista ultrakuulumisista! :flower: :heart:

Talvitie ooh neljä ultraa?! :eek: Lucky you :) Meillä tarjotaan vaan np- ja rakenneultrat, tai siis niistäkin maksetaan vielä se poliklinikkamaksu.

).( Huomenna eka neuvola, ja ylihuomenna ultra. Ultra ei jännitä vielä yhtään, ei yhtään tyypillistä mulle :eek: Väsymys vaan kasvaa, ja on luokkaa järkky... Samoin etova olo aaltoilee, mutta siihenpä ne mun raskausoireet tältä erää jää. :saint:

Kesis ja huvikumpu 6+5
 
jj-t en oikein tiedä miten sitä kuvailisi. esim. ulkohousuni lue:lenkkihousuni, joissa jonkin verran joustava vyötärö ei mene jalkaan. kokeilin tuossa juuri pakatessani bilepaitaa joka ennen ollut iso nyt kiristää todella vatsan kohtaa. mieskin hörähti nauramaan kun näki sen muotinäytöksen, se paita jää kotiin... useita useita senttejä tullut lisää. makeaa en syö olenkaan missään muodossa, ruoka menee mutta sitäkin tarkkailen, etten vaan mussuta mitä löytyy. salilla ja lenkillä käyn kuten enenkin, joten vauvasta maha tulee. en ole piilotellut raskautta ( enkä oikein enään pystyiskään...) pitkiä paitoja käytän myös. ja esim. tunikoita. ostin viime kuussa bikinit matkaa varten, jännityksellä kokeilin niiitä ja kyllä ne juuri ja juuri menevät vatsan kohtaa, hippasen puristaa mutta jos ne venyisi hieman :whistle: trikoiset, esim. h&m:n puolihameet, menee vielä, mutta kaikkista paras olla äippävaatteissa koska tuppaa yrjö nousta kurkusta jos vaatteet puristaa.
kai se suurin osa turvotusta on, etenkin näin iltaisin, mutta kyllä mulla ihan selkeä maha on myös aamuisin.
huh huijaa jos siellä eleleekin kaksoset :whistle:
mulle on tullut muistakin ( ei esikoisesta ) todella nopeasti vatsa esiin. eiköhän siihen vaikuta myös kohdun asento.
saitko yhtään tolkkua?

iltsu :wave:
 
kiirettä pitänyt, joten en ole juuri ehtinyt lueskelemaan kuulumisianne. Hyviä ultrauutisia ainakin joillakin, onnea! Itse olin viime viikolla ultrassa 7+1 ja siellä lillui sentin mittainen kaveri.

Joku taisi aiemmin kysellä, miten suuri riski on keskenmenoon sen jälkeen kun syke on saatu varhaisultrassa näkyviin. Muistaakseni riski on enää 10 % sen jälkeen.

Masusta: mulla on alkanut turvotus laskea eikä mitään vauvamasua ainakaan vielä näy. Tosin mulla on taaksepäin kallistunut kohtu.

Hyvää viikkoa kaikille masuille!

Amena 8+0
 
Heips!

tosta mahankasvusta sen verran, että äitini katteli tänään hiukan pitkään ku mulla oli normaali suht tiukka t-paita päällä ja farkut joista nappi auki:LOL:. Jotka vielä esim. 2-3viikkoa sitten putoivat ellei vyötä laittanut. Ni kuin yhtäkkii nyt puristaakin just tosta kohtaa ja t-paitakin näyttää hiukan lyhkäseltä. Ei se mitään siis sanonut mut katteli koko ajan, ja kun ei kerran kysynyt ni en mä nyt siihen osanu sanoo mitään, hän ei siis tiedä vielä... :whistle:
Ajattelin mennä joku päivä ostamaan hiukan äippähousuja, esikoisestakin käytin tavallisia paitoja ni luulen että menevät nytkin. Pelkään vaan, että jos menen jotain ostamaan niin sitten tää tietysti menee kesken:headwall:!

Ekaa kertaa täällä myös halailtu tänään vessanpönttöä, vaikkei lähipäivinä ole muutenkaan kaukana ollut..

Joo oli taas kerran ihan omaa napaa, mutten osaa vastata teille!! vaikka n. 8-9 krt pv:ssä luen tän läpi... sori!!!!

ja tää mun kirjottaminen on muutenkin sellasta soperrusta että huhhuijjaa!!!!

NIIN.. ja mulla paloi tänään pinna neuvolan suhteen, just ku mulla oli hetki aikaa soittaa sinne ja jopa muistin ni eiks ne oo jossain helkutin koulutuksessa!!!!! joko ne on jossain muualla tai eivät vastaa!!!!

Nemu 4+4 taikka sitten 4+2?
 
Menen kanssa ottamaan kuvia masukista. Oikeesti aivan mahtava idea!!!

Jouduin tänään pitään työhousujen nappia auki. :ashamed: Painoi muuten niin vietävästi. Vuoron päättyessä hain kokoa isommat housut.. Onneks paita ja liivi on työvaatteissa väljää mallia, joten masu menee sinne piiloon.

Meillä tarjotaan kans 4 ultraa ilmaiseksi (joista ainakin 2 yksityisellä ).
 
huomenia.oletteko kokeilleet pahoinvointiin akupunktio ranneketta?niitä saa apteekista.ajattelein käydä kyselee muutaman lähiapteekin jos löytyis.

turvotusta täälläkin.ei tosin mitään huimaa.mulla meni koko edellisraskauden samat vaatteet kuin ennen raskautta, farkutkin.paidat tosin venyivät omiin uomiinsa :D

asunnoista joku kyseli, meinataan muuttaa heti kun saadaan kaupungilta sopiva. asutaan nyt yksiössä kolme henkeä joten seinät tosiaan tuntuu kaatuvan pääle. =)
aih, niin. mulla on tänään eka neuvola.rv 7+4 tuntuu jotenkin tosi aikaiselta mennä. päivän jatkoja =)
 
Huomenet taas kaikille..
Aamu alkoi taas kivasti kuvotuksella vaikka heti aloin syömän kun heräsin..
Mäkin olen nyt jo toista päiväämammahousut jalassa.Farkkuja ei uskalla edes yrittää enää jalkaan..Taitaamolla kaikki joustavavyötäröisetkin pyykissä kun niitä on tullut nyt ahkerasti pidettyä..
Eilen yks tuttu sanoi tästää masusta, että sille oli lekuri sanonu että se johtuu hormoneista ja se on vaan turvotusta.. Ja kyllä mulla ainaki onki niin turvonnu oloki et uskon kyllä..
Välillä jo ajattelen että syönkö liikaakin että tuleeko sittenjo paha olo siitä,mutsitten ku kokeilee olla vähä aikaa ilman niin ei...Yök!
Vieläkään en ole oksentanu keertaakaan,mutta on kyllä jo sellasia oloja että varmaan helpottais jos kävis suosiolla oksentaan..Töissä vain ei olis kiva sitten olla ku on oksentanu..Varsinkaan jos on asiakas...
Jotkut sanoi täällä että kun on oksentanu niin helpottaa vähäks aikaa olo.. Kuinka kauaksi aikaa?
Kummallista ku mä en muista yhtään että montako ultraa täällä saa,mutta viimeks ainaki sain ultrauksen ku pelkäsin että vaavi on tuupertunu ku ei ollu tuntunu liikkeitä..Siis aika hyvin ne ultraileeki ku tollasesta..
Eka neuvolassa on ultra..Hmm Vilkasempas ihan tuolta kortista... Ei noista saa selvää kun ei ole suoraa merkitty...
Mutta ekasta on jo 8+2 tullut 3kg painoa tokasta 9+4 vkoilla pari kiloa vasta.. Voi nyt jäin koukkuun lueskeleen näitä kortteja..Ihana taas kun saa uuden ja aina uutta tekstiä..Siihenkin vain on vielä kolmevkoa..
mut hyvät voinnit kaikille taas!
Minä alan valmistautuun töihin lähtöön..
 
Tervehdys teille.

Olen muutaman viikon tässä lukenut viestejänne, ja miettinyt rohkenisinko liittyä mukaan. Toivottavasti mahdun joukkoon, vaikka olettekin osa jo päässeet kovin pitkälle. Ensimmäistä lasta odotan, ja vielä on kovin epävarma olo.
Ensimmäinen neuvola on kahden viikon päästä, toivottavasti kaikki menee hyvin. Kuvotusta on, mutta vielä pärjäilen ilman pönttötapaamisia.

Tilia, ehkäpä-noin-suunnilleen 6+2
 
Täällä kans yksi huhtivauvan odottaja hyppää varovasti mukaan! :wave: Lapsia ennestään 2, sekä yksi enkelivauva. Viikkoja ois kasassa :LOL: jotain 4+6 :heart: Juupeli ja IItanen, miten saatte linkitettyä nuo ihanat laskurit tuolta sivustolta? :ashamed: Mä en vaan osaa vaikka miten oon blogiini yrittänyt liittää! |O
 
AAM
Tilia & Enkeli05 :wave:

täällä normimeininki.. kaikki vanhat lumput menee vielä päälle.. :| housuja yritin tsiikailla jos edes puristaa mut ei. Kaippa se on taaksepäin lonnottava kohtu ko piilottaa tavaran niin hyvin :D
eto-olo ilmenee aaltoilevana, välillä oikein megakuvotus mut sitten laantuu pelkästään, yökötykseen.. ja sit onki ihan hyvä fiilis..

AM & hippunen 6+3
 

Yhteistyössä