Lähetä terveisesi kaipaamallesi ihmiselle yöketju

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Lisäys vielä ylläolevaan, että ei juurikaan naurattanut, kun äsken Prisman kassalla myyjä toisti kaverilleen erästä juttua, jonka olin kirjoittanut eräälle keskustelupalstalle. Eikä ollut kyse jokapäiväisestä arkijutusta, joka olisi voinut olla sattumaa. Että hitusen selkäpiitä karmivaaja entistä enemmän syitä olla kannattamatta Prismaa ja S-ryhmää.

Liittyen näihin mielen rakentamiini kokonaisuuksiin.
Miksi pitäisi noita boikotoida? Järjetöntä. Jos myyjä on lukenut ei-niin-tavallisen tarinaksi ja sattui nyt kertomaan sen sinun kuultesi. Kaikenlaista sattuu ilman, että siinä olisi jotakin merkillistä takana.
 
vierailija
Luotatteko omiin tulkintoihinne maailmasta ja mielenne rakennelmiin?
Kyllähän se miten maailman hahmottaa on aina henkilökohtainen tulkinta, joten tietenkin siihen ainakin jossakin määrin luottaa. Toisaalta juurikin käsitys maailmasta ja siihen mikä on ns. normaalia perustuu se, että kyseenalaistaa ajatuksiaan ja tulkintojaan.

Esimerkiksi, jos yht'äkkiä tulkitsisin maailmaa niin, että ajattelisin lukevani ajatuksia tai viestiväni telepaattisesti niin tietenkin kyseenalaistaisin mielen rakentaman todellisuuden ja ajatteluni. Ihmissuhteissa en luota rakennettuihin tulkintoihin ja se mitä ei ol etapahtunut ei ol etapahtunut vaikka kuinka mieli tahtoisi nähdä toivon pilkahduksia tai ylläpitää tulkintaa, joka olisi itselle se mieluisin.
 
vierailija
Kyllähän se miten maailman hahmottaa on aina henkilökohtainen tulkinta, joten tietenkin siihen ainakin jossakin määrin luottaa. Toisaalta juurikin käsitys maailmasta ja siihen mikä on ns. normaalia perustuu se, että kyseenalaistaa ajatuksiaan ja tulkintojaan.

Esimerkiksi, jos yht'äkkiä tulkitsisin maailmaa niin, että ajattelisin lukevani ajatuksia tai viestiväni telepaattisesti niin tietenkin kyseenalaistaisin mielen rakentaman todellisuuden ja ajatteluni. Ihmissuhteissa en luota rakennettuihin tulkintoihin ja se mitä ei ol etapahtunut ei ol etapahtunut vaikka kuinka mieli tahtoisi nähdä toivon pilkahduksia tai ylläpitää tulkintaa, joka olisi itselle se mieluisin.
Ketä kaipaat? Mietin vain, oletko kaivattuni, joka on mies.
 
vierailija
Miksi pitäisi noita boikotoida? Järjetöntä. Jos myyjä on lukenut ei-niin-tavallisen tarinaksi ja sattui nyt kertomaan sen sinun kuultesi. Kaikenlaista sattuu ilman, että siinä olisi jotakin merkillistä takana.
Jos sattuu liian usein, muodostuu kaava. Yksittäinen on sattumaa. Ei puolestani kenenkään tarvitse boikotoida. Minä vain en juurikaan perusta S-ryhmästä ja HOK-Elannon meiningeistä. Mieluummin kävisin Cittarissa, mutta mukavuudenhaluisena käyn lähimmässä ruokakaupassa.
 
vierailija
Kyllähän se miten maailman hahmottaa on aina henkilökohtainen tulkinta, joten tietenkin siihen ainakin jossakin määrin luottaa. Toisaalta juurikin käsitys maailmasta ja siihen mikä on ns. normaalia perustuu se, että kyseenalaistaa ajatuksiaan ja tulkintojaan.

Esimerkiksi, jos yht'äkkiä tulkitsisin maailmaa niin, että ajattelisin lukevani ajatuksia tai viestiväni telepaattisesti niin tietenkin kyseenalaistaisin mielen rakentaman todellisuuden ja ajatteluni. Ihmissuhteissa en luota rakennettuihin tulkintoihin ja se mitä ei ol etapahtunut ei ol etapahtunut vaikka kuinka mieli tahtoisi nähdä toivon pilkahduksia tai ylläpitää tulkintaa, joka olisi itselle se mieluisin.
Mulle on tullut monta tilannetta, jossa olen ajatellut lukeeko se mun ajatuksia. Ne ajatukset kun olleet vielä tosi erikoisia eikä sellaisia sattumalta kuulostavia. Tyyliin: olen ajatellut riikinkukon istuvan kuusen latvassa ja yhtäkkiä toinen tokaissut viereltä riikinkukko istuu puussa. Ei tätä esimerkkiä, mutta aivan yhtä erikoisia osunut täysin kohdalleen.
Mulla myös muita erikoisia tapahtumia ja pidän mielen avoimena, jos ne onkin jotain mitä en käsitä. Joissain tapauksissa ne antaneet lohtua. Silloin niistä ollut ainakin apua, jotta on päässyt ikävien aikojen yli.
Luen kyllä ihmisiäkin. Mutta niissä olen oikeasti osunut oikeaan. Enkä tarkoita, että kaikkien kohdalla näin kävisi. Yleensä olen hyvin epäileväinen kaikkia kohtaan. Sivusta.
 
vierailija
Joo, ei muakaan tää nykyinen paikkakunta oikein tee onnelliseksi,
[/LAINATA]
Mutpa tekee. Monet asiat on paremmin kuin muualla. Ainoa ongelma on tietyt ihmiset, mutta ei ole vain tämän paikkakunnan ongelma. Kuuluvat eri ryhmiin, joita ei saa morkata ja syrjiä "ryhmiensä" vuoksi. Syrjin kuitenkin tietyistä kulttuureista tulleita ihan heidän yleisen ajatusmaailman puolesta.
 

Yhteistyössä