Moikka!
Pariin päivään en ole ehtinyt täällä käymään, ja kymmenen sivua tekstiä sinä aikana tullut!!
Kiva kun on aktiivista porukkaa!
Nyt yritän lueskella kuulumisianne ja samalla wordille kirjoittelen kommentteja sitä mukaa kun mieleen tulee
.
Ekana ainakin
tervetuloa kaikille uusille!
pietu, Juupeli, hapamperi, nti, JJ-t, Helinä-83 : Onnea ihanista uutisista! :heart:
Superheppuli ja Kesis: Kiitos inkiväärivivinkeistä. Kuulostaisi tosi lupaavalta nuo inkiväärin vaikutukset. Varmaan sitä jonkun verran uskaltaa nauttia, mutta kohtuus tietysti kaikessa niin kuin yleensäkin näissä raskausajan syömisissä.
Minä kävin tänään
ekalla neuvolakäynnillä, viikkoja kasassa 8+0. Papereita täyteltiin ja lähetteen sain labraan veri- ja virtsakokeisiin. Meidän kunta tarjoaa raskauden aikana neljä ultraäänitutkimusta, alkuraskauden UÄ (eli NT-ultra), rakenne UÄ, keskiraskauden UÄ ja loppuraskauden UÄ. Rakenneultra maksaa 26.50, mutta muut ovat ilmaisia. Sain ajan NT-ultraan, vasta viikolle 12+6. Olin sitten 4kg lihavampi kuin tytöstä samoilla viikoilla :kieh: . Ärsyttää kun on ollut niin huono ja väsynyt olo, etten ole kertaakaan käynyt lenkillä pariin viikkoon. Nyt täytyy kyllä ryhdistäytyä että paino ei vallan pääse liikaa nousemaan.
Esikoisen 1v -synttärit sujuivat mainiosti. Kutsukorttiin olin laittanut juhlimisajaksi klo 12 eteenpäin iltaan saakka huomioiden synttärisankarin päiväuniajan. Niinpä saimme iltapäivällä kaikessa rauhassa nukkua molemmat, äiti ja tytär ja hyvin jaksoimme sitten illalla juhlia taas molemmat
. Oli kivaa kun sukulaiset kävivät kylässä, ja neitokainen silmin nähden nautti kun pääsi olemaan kaiken keskipisteenä! :saint:
Puova Pikkumyy: Minullakin on aina ollut tosi matalat paineet. Esikoisen aikaan en huomannut että siitä olisi ollut haittaa, mutta nyt parina päivänä on huipannut niin kovasti että en ole oikein voinut muuta tehdä kun sohvalla köllöttää. En ole oikeastaan saanut mitään sen kummempia kohotusvinkkejä, tuo juominen lienee se helpoin konsti. Mutta täälläkin otetaan vinkkejä vastaan :wave:! Salmiakista ja lakusta taisi olla rajoitus 50g päivässä. Siis vähän saa syödä, muttei pussitolkulla.
Kuukatri: Mullakin on aikas totaalinen ruuanlaittoyökötys päällänsä. Melkein mikä tahansa valmistuva ruoka haisee pahalta, eikä huvittaisi kokata ruokaa lainkaan :x. Myös esikoisen syöttäminen tekee huonoa. Onneksi mies on kesälomalla niin voi minua sitten helpata ruuanlaitossa ja esikoisen syöttämisessä :heart:
Massu on mullakin ihan järkyn kokoinen! Esikoisesta massuni oli tosi pieni, tavalliset faskut meni jalkaan varmaan vielä joskus rv25 tietämillä. Nyt tää mun turvonnut pömppis vastaa varmaan jotain esikoisen rv16 kokoa
. Mutta kuten JJ-t miehesikin oli kohteliaasti kommentoinut sinulle, varmasti osasyynsä on sillä että on pari viikkoa enemmänkin sohvaillut kuin lenkkeillyt
. Jospa tää olo (ja ilmat) helpottuisi niin pääsisi ulkoilemaan.
iltsu-natsu: saman olen minäkin huomannut, tutuilla katse viivähtää turvonneessa massussa mutta kukaan ei ole vielä uskaltanut mitään kysyä
Sukupuolen selvittämisestä: Esikoisesta emme halunneet tietää etukäteen. Nyt mietteet ovat hiukan vaihtelevat, toisinaan tuntuu että olis kiva jos olis yllätys, mutta toisaalta taas olis kiva tietää etukäteen. Jos vaikka olisi poika tulossa, niin sitten pääsisi ostelemaan poikavauvan vaatteita ja voisi myydä noita tytön vanhoja pois. Mutta toisaalta taas kaiken ehtii kyllä sittenkin kun vauva on syntynyt. Saas nähdä että kuinka teemme :heart:
Neve: Meilläkin olisi jo tytölle nimi valmiina :heart:. Niin ja tietysti kaikki muukin kun esikoinen on tyttö. Eli sikäli tyttö olisi tervetullut. Poika toisaalta taas yhtä tervetullut kun poikaa ei ole ennestään :heart: .
Hirmuisen moni kärvistelee
pahan olon ja väsymyksen parissa. Tsemppiä teille kaikille :hug: Toivottavasti piakkoin alkaa jo helpottamaan :hug:
Kiva uusi nicki sinulla
Usvametsän neito!
Talvis: Tervetuloa! Melkein samanlaiset nimimerkit meillä!
Nellah: :hug: jaksamista sinulle keuhkoputkentulehduksen kera!
Annuli333: toivotaan ja uskotaan että kaikki hyvin sinulla ja pienellä! :heart:
taaperotx4: :hug: Voi surku :'(. Voimia sinulle!
Eiköhän tässä ihan tarpeeksi juttua yhdelle päivälle. Pitänee yrittää käydä jatkossa täällä pinossa hiukka useammin ettei tule tällaista romaania sitten kerralle.
Terkuin Talvitie