Mukavaa torstaita kaikille huhtimassumammoille!
Tervetuloa mukaan
kadak, Tilia cordata, enkeli05, jonna80, äitikompleksi ja Hanica! Kiva että tulee lisää porukkaa tuolta kakkosta kuumeilevienkin pinosta! :heart:
Onnea ihanista ultrakuulumisista
Iitanen ja mammanen!
Iitanen: Minä bongasin ovistuntemuksia maantaina (muutokset limoissa, tuntemuksia massulla jne.) ja ovistesti näytti tuolloin kahta saman paksuista viivaa. Tiistaina aamupäivällä sitten tunsin ihan selvää kipua toisessa munasarjassa. Kipu, jomotus kesti ehkä tunnin ja loppui kuin seinään. Tuon kivun aikaan ovistesti näytti plussaa. Minäkin laskin oviksen olleen juuri tuon kovimman kivun aikaan, ja alkuraskauden ultra tuki sitten epäilyäni.
Kesis: minäkin ihan tyytyväisenä otin tiedon vastaan neljästä ultrasta
. Muistaakseni esikoisesta tarjottiin "vaan" kolme ultraa, tuota keskiraskauden ultraa ei muistaakseni ollut. Mutta hyvä näin, kerrankin jokin asia joka pienessä kunnassa keskimääräistä paremmin! Mites eka neuvola muuten sujui sinulla?
Galluppiin: Me kävimme alkuraskauden ultrassa rv 7+0, tuolloin pikkuisella oli mittaa 10mm. Sydämen syke näkyi, mutta lyöntitiheyttä ei mitattu.
Pukeutumisvinkiksi ainakin rennonpaan menoon: Marimekon raitapaidat! Minä olen ihan mahdoton Marimekkofani, ja raitapaitoja löytyykin kaapista varmaan kymmenkunta erilaista :ashamed:. Näistä on iloa nyt kun massu on ihan turvoksissa. Ovat väljiä käyttää ja massu pysyy kohtuullisen hyvin piilosalla. Tosin jos työssä tarvitsee vähän fiksumpaa vaatetusta, niin sitten tästä mun vinkistä ei ole apua
. Mä tässä juuri pohdin että nyt olis taas hyvä tekosyy suunnistaa raitapaitaostoksille.
Mullakin muuten menee vielä farkut jalkaan, vaikka järkyttävä pömppis tuossa edessä jo onkin. Jotenkin se pömppis alkaa vasta tuosta farkkujen vyötärön yläpuolelta
. Oon kyllä jo kuitenkin vakavasti harkinnut mammafarkkujen kaivamista kaapista: niissä kun on niin iiiiihanan pehmeä se resori, ja selälle lämmin!
Muistelen että pidin noita mammafarkkuja vielä pitkään esikoisen syntymän jälkeenkin, oli kiva imettää kun selkää ei palellut ja massuläskit pysyivät resorin alla piilossa
.
Turvavyönalentimesta: esikoisen aikaan en kyllä käyttänyt koko härveliä. Osaako joku selittää miten se toimii ja onko tosiaan tarpeellinen? Minun mielestäni kun tuo auton turvavyö asettuu niin alas lantiolle kun se ylipäänsä on mahdollista. Vai tuleeko turvavyö sitten sen alentimen ansiosta jotenkin ihan jo jalkojen päälle?? (sorry, blondi kyselee tällä taas tyhmiä.)
Ihan kuulkaa tuntuu niin kuin pikkuisen alkaisi
huonovointisuus helpottamaan! Voikos se olla mahdollista näin varhaisessa vaiheessa?? Muistelen kyllä että esikoisestakin pääsin etovasta olosta aika aikaisin. Toki edelleen tulee huono olo jos on pitkään syömättä, mutta kun muistaa tuon säännöllisen tankkauksen, niin olo on aivan OK (ja puun koputukset sitten tähän heti perään.
)! Eilen illalla kävin pitkästä aikaa lenkilläkin ja kylläpäs teki kutaa! Taidan suunnistaa lenkkipolulle tänäänkin.