*HUHTIKUUN MASUASUKIT*

Iltaa, onnea kaikille uusille huhtimasuille :heart: meitähän alkaa olla jo aika kivasti ;) ja jaksuja pahanolon riivaamille :kieh: vaikka hyvä juttuhan se on. Kai.

Mulla vielä vähän oireita, kuvotusta pikkasen aamusin mut eipä juuri... :/ todella erilainen odotus näin jo alkuunsa kun toi esikoisen, mut niin ne vissiin tuppaa oleen erilaisia joka raskaudessa ? Parin viikon päästä sit ultra ja jännää on.

Noi vuodot on tosi ikäviä :( kokemusta ei ole, mutta voin kuvitella. VArsinkaan kun ei aina tiiä mistä johtuu.

Onko muilla samoja fiiliksiä, kun meillä ipanoille tulee 1v5kk ikäeroo ja jotenkin vähän hurjistuttaa miten sitä pärjää kahden vaippaikäsen kanssa.... :whistle: pakko se on pärjätä, ei siinä sen kummempaa mut välillä tuntuu et voimat ihan loppu ton yhden neidin kanssa niin sit vielä toinen :eek: joo mut nää fiilikset tulee ja menee, pääasia et oon ihan sairaan onnellinen et pikkukakkonen 'tarttui koukkuun'. Kun en tiedä kuka näistä asioista päättää, tuskin minä ainakaan ;)

-Tipi & se pieni rakas jolla ei vielä ole tekonimeä :ashamed:
 
AAM
Vaavimasu, Zukkis ja Happy79 sekä Juupeli :wave: UGH!!!
Kylläpäs teitä rompashti tänne joukolla :D the more the merrier !! :D B) :heart:

Tipi se pieni rakas, siinäpä ihana "ei vielä tekonimeä nimi" :) *liikkis*

(.) väsyvaihe käynnistynyt, ehkäpä myös täällä havaittavissa turvotus (hmmm... itseaiheutettua kartanon chipseillä ja jäätelöllä ja dipillä :p :x YÖKS )... joo ja on semmoi kokonaisvaltainen möhöolo kuin kaikki näkis jo et oon raskaana vaikka se ei oo käytännössä edes mahdollista vielä. Työssä en oo halaistua sanaa uskaltanut sanoa enkä sanokaan ennenkuin oon sen 12 vkoa yli.. jos ne ei arvaa ihmesyillä otettuja päivävapaita keskellä viikkoa mikä milläkin syyllä... :D
*lue: mä olen huono valehtelija, musta varmaan näkyy sit otsassa teksti : Olen kantavassa tilassa ja myöhemmin ylileveä kuljetus.. * :whistle:
 
AAM
miracle kuis teitin häävalmistelut ? joko on kaikki reilassa...
hei meinaatteko julkistaa häissä että... ( . ) kun et sitten nautintoaineita siellä voi naatiskella tai meneekö hämäysjuomalla :D :xmas: ? ei oo siihenkään enää piiiitkä aika :) häät on niin ihania :heart:
 
Allusmamma varmaan jotain hämäysjuomaa tai sit vain sanon, et ei huvita juoda. Enkä mä oikein usko, et siel on juurikaan sellaisia, jotka tulis asiasta kysymään jos alkoholitonta juon :) Ja kiitos kysymästä, hääjärjestelyt on kivasti reilassa jo B) Tärkeimmät on hankittuna jo, enää pitäs vaa pöytäkoristeeks kangasta hankkia, pitäs vaa eka saada tietoon pöytien mitat :) Ja viinasten hankinta myös uupuu, muutoin aika lailla kaikki hankittuna :) Pitäs vaa miettiä viel illan ohjelmajärjestys, et millo syödään yms :heart: Mut pukukokonaisuutta yks pvä mallailin ja huomasin, et taitaa musta iha kaunis morsian tulla ;)
 
AAM
Kavereiden häissä oli kääritty vaaleanvihreätä tylliä ja sinne sitten käpyjä ja kanervia ai että oli ihanat :heart: ja sit jotai lehtiä oli kans maljakoissa et oikein syssyhäät... :)
miedän omista häistä mulla on semmoi ihme tiimarin ruusuke nauhaa vieläkin tuolla keittiövarastossa :D lilaa ja jotai kukallista mietin et jos pojan kakkossynttäreillä sit ostettais sille vaikak fillari ja siihen sitten "turned just 2 years " teksti ja tommoi hörtyvät kiinni :LOL: ellei sit anna jollekin tutulle puis..
 
Nyt uskallan tänne jo ilmoittautua, plussauksesta lähtien olen ketjua lueskellut :) eli laskettu aika on 2.4. Eilen käytiin varhaisultrassa ja kova pelko oli kun tiesi että tuulimunakin aiheuttaa raskausoireita yhtä lailla, mutta helpotukseksi siellä näkyi 5,8mm:n pituinen pirpana jonka sydän sykki :heart: kyllä siinä pari kyyneltä valui itseltä..Ensimmäinen pienokainen kyseessä ja synnytyssairaalana TAYS.


t. Minski26 & pirpana 6+2
 
Heissan..Ajattelin nyt tässä vöhön paremmalla ajalla kirjoitella paremmin..
Ei tätä oikein usko todeksi vaikka olo on ollut jo muutaman päivän kauhea.. Oksentaa ei ole onneksi tarvinnut.. Meillä tosiaan on kaks poikaa (04 ja 06) ennestään ja nyt sitten kolmatta lasta odotellaan.. Uskomattomaksi tämän tekee se, että oltiin kerran ilman kortsua eikö oltu vielä varsinaisesti päätetty alkaa yrittään...Päivä oli vieläpä 4-5pv ennen ovista.... Joten en uskopnut oireita oikeiksi ennen testiä.. Mutta eilen tosiaan ilmestyi heti testiin kunnon viiva :D
Kun nyt sitten vai pysyisi siellä "napukka"
Mies eilen laittoi töihin viestiä et käydä ostaan sipsejä, karkkia ja limpparia, et pitäähän sitä napukkaa juhlia..Siinä kait tuli sitten tekonimi pikkuiselle..
Huonoa oloa taas pukkaa heti.. väsy on koko ajan samoin ku nälkä ja röyhtäyttää :LOL:
Mutta nyt kun tämän tietää johtuvan lapsosesta sisälläni niin sen kestää vaikka päällään seisoen..
Jännittää vähän miten pian vanhemmat huomaa raskauden...
Kylläpäs tuntuu kivalta ajatella taas vuoden kuumeilun jäölkeen että on raskaana..Ja näin yllättäen..
Kyllä pikkasen naureskeltiin miehen kaa että ollaanpas sitä hedelmällisiä kun yhestä kerrasta heti raskaaksi :LOL:
Voi kun se olis aina ja kaikilla yhtä helppoa.Moni säästyis pettymyksiltä..Jos vain vois vaikuttaa toisten raskautumiseen sillä et itte yrittää pari kk enemmän niin olisin valmis siihen jos se auttais tosiaankin monia pareja =)
Mut täällä nyt on kaikki onneksi plussannut ja toivon todella että koko joukko pysyy täällä sinne laskettuun aikaan asti!!! :heart: :heart: :heart:

T:Vaavimasu 4+3 =)
 
AAM
Vaavimasu :xmas: no jo on tosiaan superhedelmällinen match teillä :D tarvi ko kalsarit heittää saman pyykkikoriin ja *Boing*... toivtaan että rakkaushedelmä kasvaa täyteen mittaansa.. kuten meidän kaikkien huhtimasujen :heart: :heart:
 
hei kaikille uusille :wave: kertokaa jos joku puutuu listalta ja päivittelen tietoja sitä mukaa kun tiedätte/kerrotte niitä meille.

tosiaan nyt saa ottaa rauhallisemmin ja jos luoja suo, kaikki menee hyvin ja nyytti meille suodaan keväällä.
ultrassa köllötteli jo 6,5millinen kaveri :D

miracle voi kun mäkin pääsisin jo suunnittelee häitä. ehdotin miehelle vuos sitte te mentäis ny 8.8.08, mut ei se suostunu. mä kun tarviin vuoden päivät aikaa järjestelyihin kun oon sellane häähullu. mut ens vuonna 9.9.09 vois sit koittaa uudestaan. mäkin tykkään syyshäistä. allusmamma, kuulosti niin ihanalta kaverisi hääkoristelut :p
 
AAM
Hei hani- 09.09.09. kuulostaa hyvältä ;) mun ukon synttäripäivä :D
sano ny et syyshäät ois kiviat.. VINKVINK vielä ehdit hyvin plaanaamaan kaiken ens syksyks.. :xmas:

Ja Minskille tervetulotoivotukset :wave: ja onnenhalit :hug: ja :flower:
 
No morjensta kaikki :wave: Jospa sitä nakkais ittensä tähänkin pinoon. Elikkäs kuudetta odotellaan ja keskenmenoja takana kuusi, joten vähän pienen pelonsekaisin tuntein mennään eteenpäin. Viiemisin pidemmälle ennättänyt raskaus pättyi suruun, kun pienellä enkelipojallamme todettiin anenkefalia, eli aivot ja kallonluut puuttuivat. Toivon hartaasti, että nyt onnistuttaisiin saamaan tämä toinen yhteinen syliin asti. Luen pinoa läpi paremmalla aikaa.

Tässä riviä: Lumi-Marja..............kuudes...............SeKS
la on 10.4. 2009, mut jotenkin tuntuu, että se muuttunee myöhemmäksi muutamalla päivällä. Korjataan sitten, kun se aika on.

Hyviä vointeja kaikille, Lumi-Marja ja Pikkukulta 5+1
 
Minäkin voin liittyä myös tähän pinoon, vaikka harvemmin ehkä kirjoittelen, ainakin nyt alussa, kun on olossa vähän "vaikeuksia" ollut siis verenpaineen suhteen(arvot alle 100, eli yläpaine noin 91-93...Tuottaa pyörryttämistä ja huimausta.

Raskaus muuten mennyt mukavasti tämän vähän yli viikon, minkä olen tiennyt olevani raskana! :heart:

Tämä oli "yllätysraskaus" eli iman mitään apuja, eli ei ovistestejä, ei lugesteronia, mutta vaavi halusi yllättää meidät iloisesti, eli "luomuvauva" :heart:

Keskenmenon( "vauvan" menehtymisen koimme rv 13 helmikuussa) :ashamed:

Nyt vaan sydämestämme toivomme, että saamme tämän pienen pitää! :saint:

Huono olo seuraa, jos tulee liian kova nälkä, ei muuten.
Alavatsatuntemuksia joka päivä ajoittain ja rinnat "turvonneet" kiinteämmäksi(siis b kuppi on saanut täytettä) :heart:

Olen kova urheilemaan - liikkumaan, pyöräilen työmatkoja noin 30km päivässä tai kuljen autolla ja teen sauvakävelylenkkejä sekä kuntosalijuttuja myös tulee tehtyä. Ihan Suomalainen normaali nainen olen. :D

Taidan olla pinon vanhin odottaja(43v), mutta ei ikä vaan olemus ja kunto vaikuttaa. :saint: joku voi olla eri mieltä, mutta olemme niin onnellisia, että saamme vielä kokea raskauden ihmeen! :heart: Mieheni on 42v. :heart:

Eli Rva Pikkumyy 4.s lapsi, miehen 3.s lapsi ja 1. yhteinen(en laske mukaan nyt km raskautta) Tekonimi : Pirpana :heart: laskettu aika 8.4.2009 TYKS

Voikaa kaikki hyvin, pinon odottajat, ja toivotaan, että kaikki saamme pinossa pysyä ja paljon tulee myös uusia huhtikuun odottajia lisää! :heart: :heart:

Rva Pikkumyy ja Pirpana :heart:

 
heippa :wave: oltiin mökillä kähes viikko ja nyt kotiuduttu :) kiva kun on saatu uusia plussia pinoon, paljon onnea kaikille :heart:

varasin ultran 19.8 ja neuvolan 2.9. nyt vaan pelottaa että kaikki ei mene hyvin :'( mitään vuotojatms. ei ole ollut. alavatsaa sattuu välillä kovaakin ja pahoinvointi/huimauskohtauksia tulee ajoittain. maha näyttää jo isolta, lienee turvotusta :ashamed: kyllä sitä elopainoa on tässä kesän mittaan tullutkin ihan tarpeeksi :ashamed:

muuten iloinen fiilis, koska on selvitty ihan hyvin tähän saakka :heart: tiesin raskaudestani jo rv. 3+3 joten suht pitkään tässä on jo raskaana tietoisesti oltu :saint:

JJ-t ja Juniori 5+1
 
Lämpimät onnittelut kaikille uusille mukaan tulleille!

Mun oli pakko tulla tänne palstalle kirjoittelemaan, koska tää kammotttavan etova ja kuvottava olo vaan pahenee. Tän koko päivän, n. 10-16 oon vaan joko maannut sohvalla jalat ylhäällä, piipahtanut välillä parvekkeella haukkaamassa edes vähän raitista ilmaa tai vaikeroinut vessan lattialla. Pönttöä en vielä ole joutunut halailemaan, mutta olo on sen verran kauhea, ettei sekään liene kaukana. Yhden pienen bona-hedelmäsoseen olen saanut koko päivän aikana syötyä ja vähän vettä juotua. Mies rupesi laittamaan itselleen ruokaa, ja nyt koko kämppä haisee ruualle - ja sekös etoo vielä enemmän. Eikö tähän oikeesti ole mitään apuja? Onko tää muka normaalia? Maanantaina pitäis mennä töihin, mutta jos olo on tällainen, niin miten siellä muka voi olla. Örp.
Vaikeroiden,
Seana
 
seana wellcome to the club!!!! minulla täällä ihan sama meininki :x :x tosi kiva on tota esikkoa hoidella, meinaa välillä taju lähteä.
kyll' se on valitettavasti normaalia, jotkut kärsii paljonkin kun toiset ei juuri yhtään. epistä |O
 
Seana: Tiedän, millaista tuollainen olo on , olen pahoillani, että sinä koet alkuraskauden noin! :hug: Siis voit kovin pahoinvoivasti! :ashamed: Kahta poikaa olen odottanut(raskaudet kestäneet loppuun asti, ja olen oksentanut ensimmäiset 10vkoa! |O Sairaalassa olin kuppuspojasta rv 10-11 kun olin liikaa kuivunut. Koita mehujäätä, heti aamulla , kun heräät muutamaa viinirypälettä, tai ihan melkein mitä vain saat alas ja koita juoda, aika paljonkin, jos vaan pystyt!Toivotaan, että vointisi kohenee! :flower:


Hani: Parempi ovisviiva myöhään, kuin ei milloinkaan! :D :saint: :heart: Hyvin näkyy ainakin, että olet raskaana! :heart: :flower:

Nukuin äsken 2 h päikkärit nyt mukavampi olo, lähdemme miehen kanssa 6km sauvakävelylenkille! :heart: :saint:

Mitä muille kuuluu?


Rva Pikkumyy ja Pirpana :heart:
 
Minä täällä kylven vuorovedolla toivossa ja pelossa, mutta yritän jaksaa odottaa ekaan ultraan. Ruoka ei maistu ja toisinaan päivän aikana hieman ällöttää, mutta sen huonommalle tolalle ei vointi ole mennyt. Vatsassa on ihme tunne, kiristää ja mahanahka paukkuu. Tunteeseen liittyy toinen tunne, eli se, että maha muka olisi jo kasvanut, heh. Nyt on 5+5, luulisin. Mietinpähän vaan, että koskapa koin kaksosraskauden vuosi sitten syksyllä, meni kesken osv., onkohan tuolla nyt enemmänkin kuin yksi pulla uunissa. Vanhin poikani on myös tavallaan kaksosraskauden toinen osapuoli - tosin toisesta ei ehtinyt kehittyä kuin ruskuaispussi, ilman elämää. No jaa... Sama vaikka kuutoset, kunhan tietäisi jotain muutakin kuin plussan.

Mulla on laskettu aika jossain 7.4. tietämillä ja synnytyssairaala olisi LKS. Jos sinne saakka pessimisti ikinä pääsee. Ja meilläkin muuten tärppäsi periaatteella "just sen ainoan kerran kun ei jaksettu laittaa kortsua, koska minun mielestä ei ollut mitään syytä." Historiassa on myös kaksi pilleriraskautta, joten onhan näitä ylläreitä tullut.

Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Heissan taas..
Huomasin kans että heti kun ei vähään aikaan syö mitään,tulee tosi huono olo..Eli pitänee koko ajan jotai pientä mussutella et pysyy olo hyvänä...Pelkään jo että itenhän paljon kiloja kertyy tällä kertaa...Pako kyllä vähän kattoa kuitenki mitä suuhunsa laittaa et ei kaikkia rasvaista jne...
Jotenkin ihan erilainen olo kuin kahesta ekasta raskaudesta.. Mut nyt pitää mennä nukuttaan nuo villiharakat et saadaan miehen kaa kattoo leffaa ja viettää kaksistaankin hetki..
 

Yhteistyössä