:attn: Vieläkö mahtuu mukaan? Tein positiivisen testin viikko sitten lauantaina ja laskettu aika helistimen laskurin mukaan olis 10.4. Se on siitä hyvä, että se huomioi myös kierron pituuden kun taas neuvolat ei sitä useinkaan huomioi. Tosin mulla synnytys toivottavasti tapahtuu keisarinleikkauksella niin kuin esikoisenkin kohdalla lopulta kävi, koska synnytys ei edistynyt ja epäiltiin myös ahdasta lantiota. (Tutkimuksiin äitiyspolille en ehtinyt). Mulla tai meillä on siis ihana pieni poika, joka syntyi maaliskuun lopussa 2006 n. kaksi viikkoa ennen laskettua aikaa. Sisaruksille tulee siis aika tarkalleen ikäeroa 3 vuotta ja voi myös käydä niin että tämä vauva syntyy samana päivänä, jos/kun siis tehdään suunniteltu sektio. Meillä kesti jonkun aikaa ennen kuin oltiin valmiita yrittämään toista. Esikoisen kanssa oli kaiken maailman koliikkia ja sitten tuli korvatulehdukset yms, mikä oli raskasta aikaa. Nyt on kuitenkin vaikeuksista selvitty kunnialla ja toista alettiin yrittämään. Toisesta kierrosta tärppäsi ja samoin kävi ensimmäisenkin raskauden kanssa. Pakko myöntää, että välillä pelottaa, miten sitä taas jaksaa kaikki yövalvomiset ja miten pärjään kahden kanssa yms., mutta toisaalta vauvakuume on kova ja oon onnellinen että meille tulee taas vauva ja että tärppäsi näin nopeasti. Kaikille se ei valitettavasti ole yhtä helppoa..
Nyt taitaa raskausviikkoja olla kasassa 5+3. Hajuaisti on mullakin terästynyt ja kaikki makeat hajusteet ällöttävät. Ruoka ja herkut ei maistu niin kuin tavallisesti ja pientä kuvotusta on ollut, mutta ei vielä sellaista, että joutuisi menemään oksentamaan. Mulla on myös iho huonontunut ja herkistyn helposti. Muita oireita mulla on vilunväristykset, vatsatuntemukset ja repäisykivut, jos vaihdan asentoa nopeasti (tunnistan ne 1. raskaudesta). Tässä raskaudessa erilaista on ollut vatsakivut, joista en muista kärsineeni ensimmäisessä raskaudessa. Toivottavasti ei ole aihetta huolestua.. Mietinkin, pitäisikö käydä lääkärillä ihan varmuuden vuoksi.
Mammanen muuten: kerrotko tälle tyhmeliinille, mistä tulee tuo käyttämäsi lyhenne EA? No nyt vasta välähti.. tarkoitit varmaan ensi-apua..
Ensimmäinen neuvola on vasta syyskuun ensimmäisellä viikolla, samoin varasin sille viikolle varhaisraskauden ultran. Niitä odotellaan ja toivotaan, että asukki pysyy matkassa mukana. Kovin alussahan tässä vielä ollaan.. Vähän ihmettelen, että uskaltauduin tänne jo kirjoittelemaan, mutta ei sille sitten mitään voi jos raskaus keskeytyy. Mä kuitenkin ajattelen, että se on luonnon tapa hoitaa asia, kun kaikki ei ole kunnossa. Eniten varmaan harmittaisi ajan menetys ja eniten pelkään keskenmenon kipuja, kun en ole muutenkaan nykyisin hyvä sietämään kipua.
Neve toivottaa onnea ja lähettää tarrasukkia kaikille huhkikuun odottajille :wave:
:hug:
Juupelille. Toivottavasti ei ole kyse mistään sellaisesta. Koska saat tulokset?