*HUHTIKUUN MASUASUKIT*

Täälläkin varovaisena pikkukakkosta odotellaan ja laskurin mukaan laskettu aika olisi 7.4.09.
esikoinen nyt 1v6kk ja poika.toukokuussa oli km ja nyt menen torstaina yksityiselle ultraan että saadaan varmistus että tää tosiaan on totta!!Saisihan tuo jo tullakkin toinen kun on tätä ikääkin jo niin paljon (39v.) että kohta ei enää jaksa....
Niin ja sairaala olis KYS
:ashamed:
 
Moikka!

Tervetuloa taas kaikille uusille minunkin puolestani! Ainakin Zukkis, Happy79, vaavimasu, Juupeli, Minski26, Lumi-Marja, RouvaPikkumyy, mitoralla, mimuli, Amy86, daisy, Gimli, Neve ja Lis69 olivat ilmoittautuneet sitten edellisen kirjoituskertani :wave: TERVETULOA TEILLE KAIKILLE! :wave:

Hani: Ihania uutisia olit ultrasta saanut, paljon onnea!! Ja jaksamisia hunon olon kanssa :hug: Muistatkos muuten missä vaiheessa nimulla meni huono olo ohi esikoista odottaessa? Minä muistelen että mulla alkoi muistaakseni helpottamaan jo rv 8-9 tietämillä, joten toivossa on hyvä elää että alkais jo parin viikon päästä helpottamaan tää.

Tipi: Meillä ikäeroa tulossa noin 1v 7-8kk, ja kyllä vähän jännittää että kuinka sitä sitten pärjää. Esikoinen on tosin ollut aika helppo tapaus, joten täytynee vaan olla optimistinen ja käydä "tulta päin" :).

seana: kuulostaa tutulta nuo sun sohvalla ja vessanlattialla vaikeroinnit :hug: . Mullakin tooosi huono olo aina ajoittain. Nyt on homma hiukan paremmin reilassa, kun koko ajan vaan muistan mussuttaa jotain pientä. Kuoritut mantelit ovat muuten aivan huippukamaa, aika neutraalin makuisia, mutta silti täyttäviä ja olo helpottaa pian. Suosittelen! Myös viinirypäleet ovat hyviä, niitä yöllä aina herätessä naukkailen pari niin että saa uudestaan unen päästä kiinni.

Allusmamma: Ihme juttu, mutta seksihalut ovat täällä suunnassa noususuhdanteessa kaikesta pahasta olosta huolimatta :eek:. Mies ei onneksi ole ollu tyhtä alkukantainen kuin esikoista odotellessa :D. Meinaa vaan vähän vihloa tuonne munasarjoihin reilumpi rehkiminen, täytynee ottaa iisisti jo ihan senkin takia että ei laatta lennä kesken suorituksen. ;)

pietu: Mites esikoisen synttärit menivät? Meillä juhlitaan tulevana sunnuntaina 1-vuotis synttäreitä, pitäisi varmaan alkaa valmisteluja värkkäämään :)

PojanÄiti-83: Voi ei :hug: . Toivotaan että olisi väärä hälytys :hug:


Turvottaa, turvottaa, kovasti turvottaa! "Kiva", kun on kohtalotovereita tässäkin asiassa! Mulla massu pömpöttää niin paljon että varmasti joku arvaa raskauteni. tosin massu näyttää niin kuin olisin je ekan kolmanneksen paremmalla puolella vähintään :whistle:

Vessarallia täälläkin piisaa öisin, 3-4 kertaa yössä on ollut viimeaikoina sellainen vakiomäärä. Sitten on aina huono olo kaupan päälle ja on käytävä nappaamassa suuhun jotain jotta öklötys helpottaisi. Mistähän se muuten johtuu että jo näillä viikoilla vessattaa näin kamalasti, eihän se kohtu voi vielä kamalasti sitä rakkoa painaa???

Herkistelystä: mulla meinaa mennä nää herkistelyt nyt kyllä ihan överiksi. Tänään vollotin kun katsoin telkkarista kun se suomalainen naisampuja voitti olympiakultaa. Pari tuntia myöhemmin pyöräilimme esikoulun ohi, jossa eskarilaiset oli just päässeet koulusta ekana koulupäivänä ja vanhemmat olivat heitä vastassa. Kyyneleet tuli ja siinä nyyhkin miehelle että eikös ole jotenkin tosi herkkää. Viime viikonloppuna kävin katsomassa kesäteatterissa Suomen sodasta kertovan näytelmän ja itkin useaan otteeseen, vaikka muita mukana olleita ei itkettänyt lainkaan. Että niin herkillä täällä! :saint:

Joko kuinka moni on kertonut raskaudesta läheisille tutuille ja sukulaisille? Me meinataan kertoa ylihuomenna omille vanhemmillemme, mikäli ultrasta saadaan hyviä uutisia. Jännittää!!

Vielä oli paljon muutakin kommeintoitavaa ja ääneen ihmeteltävää, mutta jätettäköön seuraavaan kertaan. Nyt taas jotain tankkaamaan ettei paha olo pääse liikaa päälle puskemaan.


Talvitie 6+5

 
Neve
Mä olen kertonut niille, jotka on tienneet yrityksestäkin. Ja ne ihmiset on mulle muutenkin niin läheisiä (äiti, sisko + kaks ystävää) että en olisi osannut jotenkaan olla kertomatta. Muut saa sitten ite huomata asian. ;)

Mulla on seksihalut hiukan laskeneet tärpin jälkeen, pakko myöntää. Nyt painaa väsymyskin iltaisin päälle ja odottaa vaan että saa pojan illalla nukkumaan niin pääsee itsekin unten maille. Samaten vatsaan sattuu välillä ikävästi, joten ajatukset on kyllä ollu jossain ihan muualla. :ashamed: Meillä mies ei sentään pelkää keskenmenoa, ja varmaan toivoiskin et touhuttais useammin tai entiseen tahtiin..

Tuli muuten vielä mieleen tuohon aiheeseen liittyen, että joskus muistan jostain lukeneeni että raskaus aiheuttaa myös turvotusta tuolla alapäässä/synnytyselimissä, mikä taas voi lisätä seksihaluja. Samasta jutusta on kysymys myös kun moni ihmettelee miksi tekee niin paljon mieli, kun on kuukautiset.

Talvitie, mä oon käsittänyt, että raskaus kiihdyttää aineenvaihduntaa, mikä selittää sen että voi joutua käymään pissillä jo alkuraskaudessa tosi usein.

Mulla kans ollu tota turvotusta, vaikka en huomannut siitä mitään mainita edellisessä viestissäni. Varsinkin istuessa voi olo tuntua välillä tosi tukalalta, kun vatsa on jotenkin "tiellä".
 
mehiläinen
Nyt on sit varhaisvarhais-ultra käyty aamulla. Lääkärin mukaan viikot olis vasta jotain 5 ja jotain päälle. Eipä siellä paljon muuta näkynyt mahassa kuin että raskaana ollaan. Helpottava tieto oli että Tirppu on löytänyt tiensä kohdun sisälle kuitenkin. Uuden ajan sain uuteen ultraan. Tarjosi aikaa jo ens maanantaille, mut ajateltiin yhdessä etä ehkä seuraava viikko on parempi. Silloin varmasti näkyy piskuinen sydän sitten jos. Tuntuu pitkältä ajalta odottaa tuo 2 viikkoa. Pitää myöntää että olin kyllä pettynyt ettei vielä sydäntä näkynyt. Nämä viikkojen vähyydet kyl tukis sitä ettei oireita ole kovinkaan.

Tiitucca ja Tirppu 5+??
 
Alkuperäinen kirjoittaja Juupeli:
Mää kävin nyt verikokeessa.. saas nähdä miten käy.. Niin ja joo, oli pissa rakossa 3,5h, eli ihan tarvittavan ajan :( En kestä oikeesti jos on ollu kemiallinen raskaus.. :'(
juupeli, mitä sulla olis viikkoja nyt?? mulla samantapainen tilanne ekassa clomikierrossa, eli tein jo dpo 10 ekan haamun ja joka päivä siitä testasin herkällä ja viiva vain haaleni. sitten kun olisi ollut rv. 4+1 niin apteekin omalla enää ei edes haamua ja rv. 4+4 alkoi vuoto. elikkä kyse kemiallisesta :'(

jos sulla jo päivät pidemmällä, niin en uskoisi kemialliseen. onhan testit ollut samaa herkkyyttä?? koska saat verikokeiden tulokset? toivottavasti kaikki on nyt hyvin :saint: en halua mitenkään pelotella, omaa kokemusta vain vertaan. voimia sulle, ilmoitahan heti kun tulokset tulee!! :hug:

minkälaista vatsakipua teillä on ollut?? tää on ihan hullua kun jatkuvasti on jonkinlaista. välillä semmosta että olis koko ajan pissahätä, välillä kovaa menkkamaista, välillä ihan kun vetäis suonta tuolta syvältä keskeltä kohtua, sitten perus repimiskivut. koko ajan kun joku kupukohtaus tulee keskenmeno muistuttaa ja pitää juosta vessaan tarkistamaan tilanne :ashamed: koska tää panikointi loppuu?? :'(
 
Pikaisesti ennen lepäämään menoa...Tuhrua on ollut muutaman päivän, tänään lääkri,joka oli todellinen tumppu ja ei osannut sanoa mistään mitään. Kuin eniron mainos, tuhru vaarillasta vai oliko se niin tyyliin. Päivän mittaan tuhru muuttunut veriseksi menkkamaiseksi vuodoksi, joka ei kuitenkaan vielä siteeseen asit ole tullut, mutta pyyhkiessä ihan reilusti kuitenkin. Mahaa jomottaa, vihloo ja kuumottaa. En jaksa uskoa, että tämäkään raskaus jotaa pidemmälle :'( Mut eipä suostunut lääkäri eteen päin laittaan, vaikka sanoin, että munasarjan kohdalla kipu on lähes sietämätöntä. Ei kuulemma näy ultralla vielä mitään 5+3 viikolla, joten turhaa hommaa olisi. Että se siitä lähetteestä. Äitipolille ei ilman pääse ja tk..no siellä jo käytiin. Ultra olis ollu kaupungin puolella, mutta sinnekään noin vain mennä. Nyt vaan katotaan ja seurataan, vessareissuista tulee horror show mieleen, pelkoa ja ahdistusta.

JJ-t kyselitkin tuossa kivuista ja taisin jo vastatakkin. Kipua ollut alusta asti, enemmän tuolla sivulla munasarjan kohdalla ja se vain pahenee.

Ihme on, jos kaikki hyvin. Onhan sitä kuullut, että kaikenlaisia rajujakin vuotoja on joillain ollut ja silti kaikki ok, mutta tämä ei tunnu kipujen takia mitenkään normaalilta. Mullakin alkuraskauksissa jos jotain tuhruja, mutta ei tällaista koskaan.

Hyvää vointia kaikille ja lisää tarrasukkia, Lumi-Marja ja Pikkukulta (ehkä vielä mukana) 5+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja JJ-t:
Alkuperäinen kirjoittaja Juupeli:
Mää kävin nyt verikokeessa.. saas nähdä miten käy.. Niin ja joo, oli pissa rakossa 3,5h, eli ihan tarvittavan ajan :( En kestä oikeesti jos on ollu kemiallinen raskaus.. :'(
juupeli, mitä sulla olis viikkoja nyt?? mulla samantapainen tilanne ekassa clomikierrossa, eli tein jo dpo 10 ekan haamun ja joka päivä siitä testasin herkällä ja viiva vain haaleni. sitten kun olisi ollut rv. 4+1 niin apteekin omalla enää ei edes haamua ja rv. 4+4 alkoi vuoto. elikkä kyse kemiallisesta :'(

jos sulla jo päivät pidemmällä, niin en uskoisi kemialliseen. onhan testit ollut samaa herkkyyttä?? koska saat verikokeiden tulokset? toivottavasti kaikki on nyt hyvin :saint: en halua mitenkään pelotella, omaa kokemusta vain vertaan. voimia sulle, ilmoitahan heti kun tulokset tulee!! :hug:

minkälaista vatsakipua teillä on ollut?? tää on ihan hullua kun jatkuvasti on jonkinlaista. välillä semmosta että olis koko ajan pissahätä, välillä kovaa menkkamaista, välillä ihan kun vetäis suonta tuolta syvältä keskeltä kohtua, sitten perus repimiskivut. koko ajan kun joku kupukohtaus tulee keskenmeno muistuttaa ja pitää juosta vessaan tarkistamaan tilanne :ashamed: koska tää panikointi loppuu?? :'(
Sain jo tulokset ja verikoe näytti positiivista.. Tasan 4 olis huomenna vasta viikot.. Toivotaan nyt että kaikki on oikeesti hyvin ja huolestuin turhaan =) :saint: Niin ja testit on tehty herkkyyksillä 10-25, kaikkiin on siis tullut jotain :/

*MUOKS* Nyt tein vielä yhden testin jonka herkkyys on 25, niin kyllä siihen ainakin tuli selkeä viiva =)
 
Lumi-Marjalle_: Peukut pystyssä täällä, ettei mitään ikävää tapahtuisi ja on vaaratonta vuotoa!!! :hug: :hug:

Juupelille: Onnittelut hcg:n näkymisestä verikokeessa! :flower:

Jos uusia tullut huhtikuisiin , niin kaikille onnea matkaan mukaan! :heart:

Rva Pikkumyy ja Pirpana rv 5+5
 
AAM
raskaudesta ei tällä hetkellä meidän lisäksi tiedä vielä kun 2 parasta ystävääni ja äitini..

masukipuja ei ole ollut lähes laisinkaan.. ja herkkistely on alkanut :xmas:
vessassa tarttii käydä muutaman kerran päivässä, vasta viime raskaudessakin se kiihtyi siinä 11-12 vkojen kohdilla kunnes laantui ja vasta ihan viimoisella viikolla 40 suunnilleen tartti öisin herätä kuselle... mutta se johtui vain siitä että mun unirytmi oli 11-02 :D :LOL:

mehiläinen jep eli ne sydänlyönnit näkyy yleensa siinä viikon 6 alussa. se on aika normiaika jolloin ultraaja näkee lyökö siellä mikään vai onko tm.. :hug: seuraavaa käyntiä odotellessa =)

AM & hippunen 5+0
 
Lumi-Marja: tsemppiä ja vauvaliimaa!

Peittoja ei meilläkään ole uskallettu heiluttaa :D Mieli kyllä tekis, mutta kun molempia pelottaa, että entä jos meneekin kesken! On se ihminen vaan hassu.

Vatsassa tuntuu aina silloin tällöin ihmeellisiä nippailua, kivuksi eivät varsinaisesti ylly, eikä niitä tule kuin kerran pari päivässä. Olen mielessäni ajatellut, että HippuHeppu sielä tarraa paremmin kiinni!

Kertokaahan te kokeneemmat, kun varasin tänään ajan neuvolaan.
Mitä sielä ensimmäisellä kerralla tapahtuu?

Amy ja Hippunen rv 4+1
 
Amy Ei neuvolassa ekal kerral juuri mitää ihmeempää ole =) Paino mitataan ja sanot vain pituuden sinne. Sit käydään läpi se jo aiemmin sulle lähetetty esitietokaavake (näin ainakin meillä) ja mulla esim. yritettii kuunnella sydänääniä, vaikka oltiinki suht varmoi, et ei viel mitään edes kuuluis. Sit vain kyseli kaikkee muutakin ja anto läjän papereita ja esitteitä mukaan. Eli suurimmaks osaks se oli vain sitä esitietojen täyttelemistä ja puhumista :heart:
 
Lumi-Marjalle :hug: Toivotaan parasta että vuoto loppuis..
Nyt pitää kyllä mennä jo tosi aikasin nukkuun ku väsyttää niiiiiiiin paljo..
Mä jo illalla kuvittelin et jos se testi ei ollukkaa positiivinen....Muutamia kertoja on perjantain jälkeen tullu vilkuiltua testiä ja jep..Viiva siellä yhä on erittäin selkeänä.. :LOL:
Kai nää oireetki riittäis kertoonjo et tosiaankin on pikkunen tulossa taas..Outoa miten pian kaikki asiat unohtuu..En meinannut muistaa viikkojen laskutapaakaan enää.. :LOL:
Enkä muista miten omat vanhemmat reagoi ekan ja tokan lapsen tuloon..Nyt voin vain kuvitella miten äiti alkaa paasaamaan elämäntilanteesta..Anoppi ja appiukko varmasti ovat taas ihan mielissään..En tiedä millon aiotaan kertoa,mut ei vielä..Nyt kuitenki niin alussa vielä et voi ihan hyvin sattua jotai...Mut nyt nukkuun...
 
Juupeli ONNEA KOVASTI! =) =)

Neve Joo, Ensiapua tarkoitin :p

Ja taas onnittelut kaikille uusille plussaajille

Mä kerroin siskolle. Nimittäin... Kerroinpa vaan. Anoppi ja miehen sisko olivat arvanneet. Omat vanhemmat saivat tietää siinä sivussa. Olen kyllä onnellinen, että ei tätä pahaa oloa tarvii piilotella, mutta toisaalta harmittaa, että tietävät jo :/

Turvotusta on. Tosin tänä aamuna vain sen +1kg enempi normipainoon verraten. Eli tyytyväinen siihen.

Vessassa saa käydä usein, varsinkin päivisin. Yöllä en jaksa nousta... ennenkuin on pakko. Eihän sieltä tule edes kuin muutama tippa ;)

Meidän lapsosille tulee ikäeroa sitten 2v2-3kk. Saas nähdä. Esikoinen leikattiin rv38. Esikolla alkaa olla kiva uhmaikä päällänsä, että hiukan pelottaa jo etukäteen. Eiköhän kaikki kuitenkin suju.

Mulla ei ole muuta vaivaa kuin ummetus :$ :whistle: sekä etova olo. Muuten kaikki reilassa.
 
Uusia taas tupsahtelee.. ihanaa :heart: Meillä on kyllä peitot heilunu ihan samaan malliin kun normaalistikin, mutta ehkä ollaan oltu vähän hellävaraisempia :) Ei me kyllä muutenkaan mitään sm-tason seksiä harrasteta :LOL: Edellistä keskenmenoa edeltävä vuoto alkoi kyllä just sänkyurheilun jälkeen, mutta aika harvoissa tapauksissa se kuulemma aiheuttaa km:ja. Koitan olla turhaan jännäämättä.
Lumi-Marjalle ja Pojanäidille hirmuisen lämmin rutistus ja onnenhippuja mukaan :hug: Toivotaan että kaikki käy parhain päin :heart:
On tämä kyllä kamalaa välillä tämä huolissaan olo!!! Argh!!!
Niin ja tänä aamuna on oksennus lentänyt komeassa kaaressa :p :p :p
Neuvolan varasin myös tänään, se olis 10.9. Toivottavasti pikkarainen pysyy kyydissä =)

Jaksamisia kaikille ja hyvät yöunet myös :heart: :heart: :heart:

annuli333 ja pikkarainen 6+1
 
Tervetuloa jälleen UUDET ODOTTAJAT!!! Ihana, että joukko vain kasvaa kasvamistaan!!! =)

Tää mamma on aika väsy. Viikonloppuna oli esikon synttärit ja oli semmonen hulina, jotta ei toista. Kaveri oli muksusa kans perjantaista tähän päivään meillä ni sekin meijän arkeen toi vilinää :) Huih! Vaikka oli väsyttävän rankkaa ni ENS VUONNA UUSIKS :D Eri teemalla vain.. ;)

Tänään poika sit täytti virallisesti 1 vuoden ja oli se yks vee neuvolakin. Meni varsin hyvin ja hyvät mitatkin oli tullu pariin kuukauteen. Yritti pojasta tehä sijaistäti 83cm pitkää, mut totesin, jotta jospa vähä tarkennettas.. Pääty monen yrityksen jälkeen 82cm:iin :p

Saipahan tuokin miettimään, jotta mitenkähän iso tästä toisesta tulee, jos se pätee, jotta toinen on isompi ku ensmäinen.. Hurjaa aatella, et jos oiski joku lähes viiskilonen ja lähempänä 60cm ku 50cm :LOL:

Horisen näin iltasella taas omiani.. Odotukseen ei oikein kuulu vielä mitään uutta. Olo on sama ku ennenki väsymystä myöten. Pikkasta syömisvimmaa on ilmassa, mut ei muuta. Pitänee koittaa skarpata perjantain neuvolaa aatellen.. Noloa mennä selittelemään, jotta kyl mie ennen viime viikonloppua painoin 3kg vähemmän :snotty:

No mutta, öitä!

pietu- ja luomu 5+6
 
Hei. varovaisesti täältä kuikin josko sitä uskaltaisi liittyä mukaan. Onko uusille vielä tilaa?

Täällä testattu tänään apteekin omalla selkeä plussa :D :heart: :heart: Joten kyllä tämän pikkuhiljaa alkaa uskoa todeksi. Jos kaikki vain menee hyvin me saadaan huhtikuussa vauva.

Ensimmäiset testin tein jo viikko sitten dpo 8 rv 3+1 ja sain siihen hailakkaakin hailakamman haamun. Pikkuhiljaa se on nyt tässä viikon mittaan vahvistunut kunnon plussaksi.

Raskaus sai alkun sa yk 15 clomien + lugejen avulla. Ikää minulla on 25v ja miehellä 24v (kerkee täyttää 25 ennen vauvan syntymää). Kolmatta lasta odotellaan. Kaksi lasta siis ennestään, tyttö 2004 ja poika 2006

Pahoinvointia ja väsymystä löytyy jo kiitettäväsi. Mutta mä olenkin masokisti ja nautin kun jotain tuntuu. Paljon voimakkaammaat oireet kuin aiemmissa raskauksissa ja alkaneet aiemmin.
Mutta suunnattoman onnellinen olen olotilastanani.

Neuvolaan en ole vielä soitellut mutta ultra on tarkoitus varata tänään.

Laskettuaika on siis 20.4.2009 mutta tämähän tulee syntymään viimeistään rv 38 suunnitellulla sektiolla. ( mulla ei oteta sitä riskiä että synnytyskäynistyisi itsekseen ja supistelisi )

Koetan tässä pikkuhiljaa päästä mukaan keskusteluihin ja mukava huomata että täällä on tuttuja.

t: Solina ja :heart: Sintti rv 4+1 :heart:
 
Moikka kaikille! olen 21v. ja la olis 8.4 omien laskujen mukaan. Eka neuvola on 5.9 ja jännittää=) yks km takan ja se tietty hiukan pelottaa mutta iloisin mielin ollaan liikkeellä ja ei mietitä moista asiaa lainkaan...
 
Huomenta kaikille. Minut voi sitten poistaa listalta. Vuoto yltyi yön aikana ja kivut olivat hurjia. Sain nukuttua suht pitkään särkylääkkeen voimalla ja aamulla tein r-testin, niin hailakka viiva, että hyvä kun näki. Keskenmenosta ei ole enää arvailuja, se tapahtui. Olikohan tämäkin pieni liian sairas elämään ja luonto hoiti pikimmiten pois. Ku tuskin on kyseessä, vaikka kipeä olinkin, kun aamulla ei ollut kipuja missään ja nytkin vain mahanpohjassa.

Nyt kahlaan suossa hekten aikaa ja teen kuten fenix-lintu. Nousen tuhkasta uudelleen ja jatkan elämää. Tämä oli nyt seitsemäs menetys. Itkin yöllä ja raivosin itsekseni, miksi elämä näin heittelee, eikö meille sitä toista ole tarkoiteetu, vai miksi näin käy. Vastauksia tuskin saa koskaan, ehkä joskus ymmärtää, mikä tarkoitus tällä kaikella on ollut.

Nyt vain on tartuttava pala palalta takaisin kiinni elämään, noustava, pestävä kasvot, katsottava peiliin ja elää. Lapset tarvitsevat ehjää äitiä, eivät surevaa ja surussa pihtaroivaa onnetonta tapausta. Lapset eivät tienneet raskaudesta, joten heidän edessään on pakko olla normaalisti, vaikeaa se on, mutta suren sitten, kun muut ei näe.
Meidän Pikkukulta on nyt tähtenä taivaalla toisten tätien joukossa, loistamassa valollaan ja muistollaan.

en tiedä, yritämmekö vielä, en tiedä, uskallammeko. Nyt tuntuu tältä, mutta mieli voi muuttua. Kyynelten läpi näen kuitenkin jo kirkkaamman päivän. Kiharat punaiset hiukset hapsollaan istuu sohvalla pieni tyttö, katsoo piirrettyjä ja hymyilee, kuulin hänen eka kerran sanovan "äiti". Jotain ihanaa tässäkin päivässä :heart: Tyttö on alkanut puhua myöhään, joten tuota sanaa olen odottanut kuulevani jo pitkään. Elämä jatkuu ja vaikeudet on tehty voitettaviksi. Nyt minulla on seitsemän enkeliä viiden lapsen lisäksi.

Onnellisia hetkiä kaikille, pitäkää masuistanne huolta, olkaa onnellisia :hug: Kiitos kaikille ja hyvää jatkoa, Lumi-Marja :flower:
 
Voi ei Lumi-Marja olen niin pahoillani teidän puolesta :'( :hug: Tuntuu, että kohtuuttoman paljon teitä nyt koetellaan. :hug: Kirjoitit lopuksi tosi ihanasti, että elämä jatkuu ja vaikeudet on tehty voitettaviksi. Niinhän se todella on. :heart: Pikkuhiljaa taas eteenpäin elämä vie. :heart: Voimia niin paljon teille.
 

Yhteistyössä