*HUHTIKUUN MASUASUKIT*

Iltaa kaikille tasapuolisesti!

Sydämellisesti tervetuloa kaikille uusille huhtiodottajille!

Tosi kiva olo täällä, siis aivan karmee! Ällöttää, öllöttää kokoajan, väsyttää niin että kolme tuntia pystyy olemaan hereillä vuorokaudesta :ashamed: Juu, paremminkin olen voinut. Huh! N. kuusi viikkoa niin sitten helpottaa... Töihin pitäisi mennä maanantaina, hirvittää, että miten ihan oikeasti selviän kolmivuorotyöstä! Kerron sitten... :D

Öh, taidan lähteä maate, jotta huomenna jaksan taas edes vähän :wave:

SydänAlma ja Nyysä 6+6

Paljon onnea plussista kaikki uudet tulokkaat!! :flower: :) Ja Lumi-Marja, siis mitä ihmettä, onnea ihan mielettömästi raskaudesta!! Luin juuri KM:n jälkeen kuumeilevat-pinosta tämän raskautumis-juttusi, tosi upea juttu! Aika jännityksessä teidän pieni on pitänyt heti alkumetreistä vanhempiaan :)

Harmin paikka kun niin monella on jo huonoa vointia. Tosin tänään on alkanut olla vähän etovaa oloa pitkin päivää tälläkin suunnalla, ehkä se on ohimenevää :saint: tai sitten saan liittyä yrjö-klubiin monien huhtimassujen viitoittamalla tiellä :D

).( Oireita tällä hetkellä on lähinnä väsymys ja herkkyys. Tässä yksi päivä herkistelin kun olin leffassa katsomassa Sinkkuelämää, ja liikutuin niin jo alkutunnarin lähdettyä soimaan :D Oli niin ihanaa päästä vihdoin katsomaan lempparisarjasta tehty leffa. Sniisk. :D

Vähän on mietteissä että josko aikaistaisin sitä alkuraskauden ultraa. :whistle: Se on nyt varattuna rv 7+3, ajattelin että jos yrittäis jo mennä 7+0...

Jaksamisia tosiaan pahoinvoinnin ja väsymyksen kanssa kaikille! :hug:

Kesis ja huvikumpu 5+1

PS. Hani- joo ei paljoa jättänyt arvailun varaan toi sun ovistesti :LOL:

pakko teillekin jakaa tää ihmeellinen tunteenpurkaus jonka olen jo muutamaan kertaan kokenut..pari kertaa on tullut katsottua jotain avara luontoa tms, jossa on ollut juttua kalakuolemista niin enkös sitten ala just niitä kaloja suremaan ja kyyneleitä valuttamaan, vaikka mä en tykkää edes kaloista :p en edes järvessä ui ku vihaan kaloja :whistle:

mulla on ollu viikon ajan aika voimakasta pahoinvointia ja tää väsymys on kans ihan jotain uutta..ei jaksais mitään muuta tehdä kuin maata vaan...mutta on tää niin sen arvoista..ihanaa!!

t.Minski26 ja pirpana 6+3

Huomenta! :wave:
Minäkin välillä tulen kertomaan kuulumiseni..
Tein tänä aamuna vielä uuden testin kun en luottanut siihen ensimmäiseen, mutta kai se nyt on jo pakko uskoa, että meille se kaivattu pikkunelonen on tulossa :heart:
Oikeastaan mitään muita oireita mulla ei ole, kun lämmöt 37-37.2 astetta, rintoja juilii ja mahassa menee semmosia repiviä viiltoja.. Nakit tosin sai mut voimaan pahoin :D Pelkkä ajatuskin nakkien syönnistä :x
Sitten vähän ei miellyttävää, tuleeko muilla valkovuotoa runsaasti? Mulla tulee ja PALJON, joudun pitään oikein sidettä, kun ei pikkuhousun suoja riitä.. Se on ihan vetistä ja oikein "lorahtelee". Koko ajan juoksen sitten vessassa kun lorahtaa, kun pelästyn että se on verta :D :ashamed: :snotty:

Terv. Juupeli ja Nyytti 3+5 (onpas huimat viikot :D )

Mulla on vasta nyt alkanut tulemaan valkovuotoa jonkin verran, mutta plussauksen aikoihin alapää oli kuiva ku Saharan autiomaa, mutta olen lueskellut ja näyttäis siltä että suurimmalla osalla taitaa tuo valkovuoto lisääntyä raskauden alussa.

Moro taas kaikille..
Tein sitten tuossa äsken kaksi grillivoileipää itelleni..Sain ne nebäni alle niin haisivat ihan kalalle ja olivat ihan vain juustoleipiä koska olen kasvissyöjä...Pikkusen piti kökiä e ei oksennus tule...
Muutenkin tuntuu että haistaa kaikki niin tarkasti.. Eilen käytiin kylässä ja join kupin kahvia jota en normaalisti juo...No kotona menin pissalle niin haistoin selvästi pissasta kahvin tuoksun :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
Mitähän sitä keksis suuhunsa kun ei noi leivät ollu hyviä kun haisi kalalle..mistä lie napannu hajun..Eilen kyllä pojat söi lohta...
No...Yö meni taas niin että kävin varmaan 5kertaa veskissä...Ja nälkä on koko aja jos ei syö vähintään tunnin välein jotain..Pitäs tehä jotai raikasta salaattia niin ei ainakaan tulis syötyä mitään rasvaista ja suolaista..Ja jotenkin tekeekin enemmän hedelmiä yms mieli kuin mitään rasvaisia grilliruokia tms..Yök...
Mitenhän sitä töissä pärjää..Pitää ottaa asiakkaiden väliin vartti väliä et saa jokaisen jälkeen syödä jotain :LOL:
Milloinkas Juupelilla on laskettuaika?
Saa nähdä syntyykö tämäkin kaksi vkoa etuajassa jos sinne asti selvitään..Molemmat pojat on sen 2vkoa etuajassa tulleet..
Kauankohan tää etova olo kestää..Ajattelin vain että jos kovin kauan niin lihon tän raskauden aikana varmaan 20 tai 30 kg :LOL:
Ei tätä vieläkään usko todeksi,mutta silti tuntuu etä haluais kertoa jo kaikille!
Mutta nyt menen kaiveleen syömistä kun ei tosiaan noita leipiä saanut suusta alas...
Hyvät voinnit kaikille!!! Saa nähdä ehdinkö viikolla kirjoitella..Ainakin sitten vkl taas..
Heissan.. :wave: :heart: :heart:

Vaavimasu 4+4

AAM
Alkuperäinen kirjoittaja Minski26:
Mulla on vasta nyt alkanut tulemaan valkovuotoa jonkin verran, mutta plussauksen aikoihin alapää oli kuiva ku Saharan autiomaa, mutta olen lueskellut ja näyttäis siltä että suurimmalla osalla taitaa tuo valkovuoto lisääntyä raskauden alussa.
joo täällä on normi semmio semi kuiva kun on vuotolopuillaan mut nyt... jumakakkulis koko ajan kylmä rinka persiin ympärillä ko muistis on liiankin tuoreesti se tm:n olo. paitti silloi oli vuodot kipujen kera. x=)X ristissä että hippunen pysyy matkassa... joo ja kosteeta on... if anybodi is interested.. :whistle:

AM & hippunen 4+6

Alkuperäinen kirjoittaja Vaavimasu:
Moro taas kaikille..
Tein sitten tuossa äsken kaksi grillivoileipää itelleni..Sain ne nebäni alle niin haisivat ihan kalalle ja olivat ihan vain juustoleipiä koska olen kasvissyöjä...Pikkusen piti kökiä e ei oksennus tule...
Muutenkin tuntuu että haistaa kaikki niin tarkasti.. Eilen käytiin kylässä ja join kupin kahvia jota en normaalisti juo...No kotona menin pissalle niin haistoin selvästi pissasta kahvin tuoksun :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
Mitähän sitä keksis suuhunsa kun ei noi leivät ollu hyviä kun haisi kalalle..mistä lie napannu hajun..Eilen kyllä pojat söi lohta...
No...Yö meni taas niin että kävin varmaan 5kertaa veskissä...Ja nälkä on koko aja jos ei syö vähintään tunnin välein jotain..Pitäs tehä jotai raikasta salaattia niin ei ainakaan tulis syötyä mitään rasvaista ja suolaista..Ja jotenkin tekeekin enemmän hedelmiä yms mieli kuin mitään rasvaisia grilliruokia tms..Yök...
Mitenhän sitä töissä pärjää..Pitää ottaa asiakkaiden väliin vartti väliä et saa jokaisen jälkeen syödä jotain :LOL:
Milloinkas Juupelilla on laskettuaika?
Saa nähdä syntyykö tämäkin kaksi vkoa etuajassa jos sinne asti selvitään..Molemmat pojat on sen 2vkoa etuajassa tulleet..
Kauankohan tää etova olo kestää..Ajattelin vain että jos kovin kauan niin lihon tän raskauden aikana varmaan 20 tai 30 kg :LOL:
Ei tätä vieläkään usko todeksi,mutta silti tuntuu etä haluais kertoa jo kaikille!
Mutta nyt menen kaiveleen syömistä kun ei tosiaan noita leipiä saanut suusta alas...
Hyvät voinnit kaikille!!! Saa nähdä ehdinkö viikolla kirjoitella..Ainakin sitten vkl taas..
Heissan.. :wave: :heart: :heart:

Vaavimasu 4+4
Onhan se minun LA jo tuolla listassa, eli 21.4 =)

Uusi huhtikuulainen ilmoittautuisi mukaan!
Kirjoittelen myös tuonne yli 35 odottajiin, mutta täällä kaikki ovat miltei samassa vaiheessa, joten oireita ja tuntemuksia on mukava vertailla.

Odottelen siis jo neljättä vauvaa ja kotona on kolme koululaista. Takana on kaksi perättäistä keskenmenoa, joten voipi olla, ettei tämä jatku kovin pitkään. Toivon siis parasta, mutta odotan pahinta. Kunhan pääsisin yli sen kasiviikon tällä kertaa, niin ehkä voisin vähän relata. Mulla on ultra ensi viikolla ja kiva oli lukea täältä, että jo viikon kuusi alussa oli sykkeitä nähty.

Oireita on väsymyksen ohella erilaiset öklötykset, rinnat ovat kasvaneet, palelee usein ja nyt eilen alkoi nostaa päätään tuo ajoittainen alaselkäsärky. Olen myös tosi tunteikas nyt ja pillitän uskomattomissa jutuissa.

Tässä vielä tiedot tuohon listaan:
mimuli................neljäs........................TAYS ja laskettuaika on siis 8.4.2008

Terveisin mimuli ja Taimi

tervetuloa uusille munkin puolestani.

Sydämmelliset onnittelut ROUVA PIKKUMYY ja LUMIMARJA! Seurasin vaiheitanne sikiöseulonnat-ketjussa, samaan aikaan sain myös itse hirveitä uutisia np-ultrasta. En jaksanut silloin ko. ketjuun kirjoittaa mutta kirjoitin kyllä ahkerasti tuonne km-puolelle. Me kaikki ollaan nyt kyllä onnemme ansainneet, pysyköön meidän jokaisen huhtihiput matkassa huhtikuuhun saakka! :hug:

).( väskää väskää...turvotus ehkä vähän jo hellittää. Viikko ultraan.......

Gardenia&Kapris 5+5

AAM
täällä huhtimahoissa alkaa olemaan kohta tunkua enempikin.. :) b=)d pari tuleepi kohta lissää... km:n jälkeen pinoilusta... :D
on ihmisillä heinäkuussa ollut aikaa "ahertaa" makkareissa paljon :LOL: IHANAA !!! :heart:

Onnea uusille ja *lahjoittaa tonkallisen vauvaliimaa* ja rutkan kokoisen säkin onnea... pidetään huoli "hippusista ja aarteistamme" :)

tällaista inhottavaa asiaa ajattelin kysellä, et jos niitä EI TOIVOTTUJA keskenmenoja tulee, niin haluatteko ne listata tonne etusivulle??
monet ketjut on niin tehneet, mut minusta se ei olisi niin välttämätöntä??!!

TERVETULOA UUSILLE :wave: :wave: :wave:

Mökkireissulta pikaisesti ilmoittelen kuulumiset... Kun on tämä läppäri sattumoisin mukana :) Paljon on taas uusia tänne tupsahtanut ja hyvä niin! Onnea tasapulisesti kaikille ! Ihmeellisen vähän on etonut/kuvottanut, vaikka kaikkea oon koko viikonlopun mässäillytkin.. Alavatsassa on välillä pientä painontunnetta, mutta toivottavasti on ihan harmitonta! Väsyttää kyllä julmetusti :/ Tänään tuli 6 viikkoa täyteen :heart: Ei varmaan niitä keskenmenoja kannata siellä etusivulla ilmotella, ainakaan minun mielestä. Vois olla aika masentavaa moneltakin kantilta :(

En oo vielä ainakaan varannut varhaisultraan aikaa.. en oo vielä varma että käynkö ollenkaan. Ajattelin soitella neuvolaan ens viikolla ja katsoa ensin että minne asti se aika menee. Meillä on tuossa neuvolassa ultra käytössä, mutta ne hoitajat ultraa vatsan päältä eikä niillä periaatteessa oo ammattitaitoa sen käyttöön. Täytynee miettiä vielä... =) On niin varovaisen onnellinen olo etten oikeen oo osannu varailla vielä mitään aikoja mihinkään... Mukavaa syksynalkua kaikille ja leppoisaa odotusta :hug: Käyn taas joku päivä täällä visiitillä :heart:

Allusmamma, kiitän sinua ensin , näistä:: :heart: Onnea uusille ja *lahjoittaa tonkallisen vauvaliimaa* ja rutkan kokoisen säkin onnea... pidetään huoli "hippusista ja aarteistamme"

Keskenmenoasiaan en osaa kommentoida mitään, siis lisätäänkö se listaan vai ei?

Gardenia: Kiitokset onnitteluista ja onnittelut nyt tähän sinunkin raskauteesi, pidetään masuasukeistamme hyvää huolta! :heart: :heart: :heart:

mimuli , kiva, kun tulit tähänkin pinoon, mukavaa tosiaan seurata vertailla oireita! :heart: Ja Onnea ultraan ja masuvauvalle paljon hyvää vointia! Meillähän sama laskettuaikakin! :heart:

kaikille uusille tulijoille, minunkin puolestani Tervetuloa! :hug: :heart: :flower: Ja onnea matkaan odotuksen! :heart:

Hajuista: Minulle tekee pahaa grillattu, esim makkara,Juupelilla näemmä sama juttu;)=) , muut saavat syödä, itse en halua, hajun takia, kahvin purut saattavat haista tupakalle! :D Kala, sitä en voi sietää, esim asiakkaiden luona esim kissanruuan haju!!! :x Lihapiirakka haisee pahalle!
Tykkään kuorituista omenista , vedestä, omatekemästä mehusta, kaakaosta vähän, ruuista, mitkä eivät mielestäni haise!!Kovasti ei tee mieli mitään syödä, mutta pidän huoen , että säännöllisesti jotain syön vähän, muutoin tulee vieläkin pahempi olo. :headwall: Paino on tasaisesti tippunut, tosin ei haittaa, muutama kilo voi tippuakkin, kun tuleehan sitä sitten aikanaan, painoa nimittäin.

Minskin kanssa olen samaa mieltä tässä: Mulla on vasta nyt alkanut tulemaan valkovuotoa jonkin verran, mutta plussauksen aikoihin alapää oli kuiva ku Saharan autiomaa, mutta olen lueskellut ja näyttäis siltä että suurimmalla osalla taitaa tuo valkovuoto lisääntyä raskauden alussa.

Pahoittelut kaikille, jotka kärsivät jo voimakkaasta pahoinvoinnista!! Ilm se lisääntyy, kun istukka rv 6 alkaa toimimaan ja sydämen syky näkyy, olenkohan oikeassa? Tosin on myös oireettomia raskauksia! Väsymys painaa täälläkin ja se on totaalista, kun se alkaa, tuntuu, ettei jaksa tehdä mitään, vessassa saa käydä myös öisin parikertaa ja päivisin tiheästi. RR on edelleen alhaalla, äskeinen kävelyreissuni vähän helpotti oloani, eli pää on "selvemmän" tuntuinen! :D Voihan tämä olla sitä ns kestokrapulaoloakin, onko jollain sitä jo havaittavissa??

Mimuli: Sanoit että välillä sattuu jotain hassuja juttuja: Samoin minulle kutsun lapsia väärillä nimillä, värjäsin miehen valkoiset sukat vaaleanpunaisiksi, ja muita vaatteita harmaaksi;=)))))Ja olen yleensä hyvin tarkka, ettei tälläisiä vahinkoja satu!! :ashamed:

Nyt tuli vieraita, moikka moi taas kaikille! :wave: :wave:

Rva Pikkumyy ja Pirpana :heart: 5+4 :heart:

Tällä iski tänään kuin salama kirkkaalta taivaalta etovan paha olo :x Ja nimittäin sen sai aikaan kahvin tuoksu :LOL:

Heräsin pojan viereltä, kun olin häntä nukuttamassa päikkäreille. Mies oli sillä välin laittanut kahvit ja se haju leijaili tuonne pojan huoneeseen. Meinasin oksentaa kerta laakista sinne sänkyyn. Tuli vähän kiire vessaan. En kuitenkaan oksentanut.

Kun olen just tuosta kahvista tänne kirjoittanut... Miestä nauratti, nyt vasta kuulema huomaa, että olen raskaana. Vanhat merkit sittenkin änkivät mukaan tähänkin raskauteen.

Pojalle syöttämäni lohi-perunalaatikko... Yksi lusikallinen jäi syömättä ja sen haju velloo mahassa, kun keittiön ohi kävelin. Hyi, että. Kumpa se oksu edes tulisi, niin varmasti voisin puolet paremmin.

:wave: täällä ilmoittelee yks jolla toi kesto krapula kohta jo 3 viikkoa. mulla muutenki kaikki oireet varmaan mitä kuvitella saattaa :(

hajuista. yöks yöks yöks. kuiv-ainekaappia en voi avata ollenkaan. oksut kurkussa välittömasti. ja noi nakit yms. hyi hitto! pojalle ruoan syöttäminen etoo myös. tupakka on ihan karsee, vaikka on kyllä aina ollu ja juoksenki sitä karkuun.

ai minäkö pöhkö: kerran lähdin hakemaan vessaan paperia ja vessassa sit huomasin et olinki tuonu vaipan :LOL:
ajattelin tehdä itselleni leivän ja ihmettelin et kyllä varmasti olin ostanut leipää, mutta mistään en sitä löytänyt. noh tovin päästä löysin sen jääkaapista :LOL:
ja kaikkea muuta. mitä nyt en lahopäisenä muista. kaikki tää alkoi heti plussan jälkeen :D

Halauksia kovasti kaikille pahoinvoinnin kanssa kamppaileville! :hug: Mul sitä ei viel ole, mutta suuren suuri väsymys on iskeny. Nytkin nukuin tunnin tai parin päikkärit ja oon suht sippi vieläkin.

Tervetuloa uusille ja paljon onnea raskautumisesta! :heart: :hug:

Keskenmenon ilmoittaminen listassa: Oon eri mieltä kuin aiemmat. En tykkää, et jos sanotaan esim. "keskenmeno vkolla se ja se" , mut jos listassa lukee esim: "Enkelien luokse lentäneet pikkuiset" tai muuta vastaavaa, niin se on mun mielestä hyvä. Ku itse ku sain km:n, ni tuntu jotenki hyvältä, et mut oli kuitenkin noteerattu ja se mun pienoinen oli muistoissa silti, kaikesta huolimatta. En ehk osaa kunnolla selittää mitä tarkoitan, mut toivottavasti joku mun pointin tuosta hoksas :heart:

Heihei!
Uusi huhtimasu ilmoittautuu, torstaina tehtiin ensimmäinen plussatesti ja tänään vielä varmistettiin se. Esikoista siis odotellaan! Ihan uskomaton olo, kun koko ajan tupsahtaa mieleen ajatus Hippu Hippusesta joka nyt kasvaa tuolla vatsassa.

Maanantaina viime viikolla alkoi jo kovasti tuntua hajut nenässä, kokonaan uusia hajuja leijaili työpaikalla ja kotona. Aineenvaihduntakin tuntuu kiihtyneen, kun koko ajan joka pissattaa tai janottaa.
Ja se väsy |O
Mutta on tämä vaan ihanaa!
Muita oireita ei vielä ole näkynyt, ensi viikolla varmaankin pitäis soitella neuvolaan.

Amy ja Hippunen rv 4+0 la 19.4 (näillä tiedoin) ja synnärinä SeKS

Mut voi kyllä jo aika varmalla todennäköisyydellä poistaa listoilta. :'(
Enkä tahdo itseäni komistamaan km listaan. :(

Huimasti paljon Onnea matkaan teille muille.

Olisin niin toivonut tämän onnistuvan, kun sen edellisen Km:n laskettuaikakin lähestyy.

Heipat kaikille :wave:

tervetuloa kaikille uusille :wave: kyllä pino kasvaa :D niinkun joku jo sanoikin niin saattoi heinäkuussa olla jotenkin yllättävän vilkasta makkarin puolella ;)

tää on ihan käsittämätöntä kuinka voikaan olla näin turvonnut :eek: ja mahasta eniten, se pullottaa kun viikkoja olis kominkertainen määrä :ashamed: oli miehen suvussa rippijuhlat, enkä meinannut löytää mitään päällepantavaa ja koko ajan sai vetää vatsaa sisään :|

me lähdetään äkkimatkalle tiistaina. onko kellään mitään omaa taikka läheisen kokemusta, että olisi haittaa lentää viikolla 5-6??? jostain oon lukenut ettei mitään haittaa, jostain taas että olisi :/ ärsyttää vaan se että oon niin äärettömän väsynyt ja jäässä ja huonovointinen, etten minä enkä mies oikeen pysty ottaan lomasta kaikkee irti :headwall:

pojanäidille :hug: itselläkin koko ajan pelko että menee keske kun edellinen meni. mulla olis ollut la jo 26.6. se oli rankka päivä , voimia sinne :hug: ja voimia koko perheelle, toivottavasti jaksatte vielä yrittää ja toivoa että se pieni on teille vielä suotu :heart:

Yhteistyössä