*HUHTIKUUN MASUASUKIT*

Ihana tuo mun mies :heart: Se tuli äsken käväsemään kotona kesken työpäivän ja mä valitin sille mun vatsa- ja selkäkipua. Mies totesi siihen että "näinhän se on joka raskaudessa ollu, aina sulla on vatsa ja selkä kipee ja aina on sun mielestä jotain vialla". Onneks meidän parisuhteessa toinen on realisti. Eipähän tuu itekkään mietittyä ja murehdittua niin paljon kun toinen aika-ajoin palauttaa maanpinnalle.
Ei muuten oo vatsa eikä selkäkään enää kipeä. ;)

HeLiNä-83, pojanpallero ja OnniUnelma 5+2
 
Onnea uusista plussista!! :)

Miula on nyt vähä hiljaiseloa palstoilta tää viikko ku esikon synttärit painaa päälle. Ylihuomenna ois juhlat.. Hitsiläinen ku jännittää sekin. Saati, et maanantaina 1v. neuvola ja sit 15.8. ois eka neuvola itellä ja ultra.. Osuu samalle päivälle ku esikonkin kohdalla =)

Oireita ei oo täälläkään hirveemmin. Jotain selkeitä syömiseen liittyviä juttuja on, jotta jotain tekee mieli ja jotain ei - mitä yleensä söisin ni ei meinaa mennä.
Ja TURVOTUS on järkyttävää.. |O Inhoan tätä olotilaa, jotta näytän tiineeltä, vaikka ite asukki ei vielä tätä oo saanukaan aikaan.. Ylämahalta asti lähtee. Oikein täys olo :snotty:

pietu- ja luomu 5+2
 
Moikka pitkästä aikaa! Oltiin mökillä vajaa viikko, joten oon ihan pihalla taas teijän jutuista. Mukava reissu oli, ainut, että poitsu sai kurkunpään tulehduksen vimppa iltana tai siis sillon se alko ja kävästiin sitte lääkärissä seuraavana päivänä. Kyllä oli pelottavan kuulonen ku ei meinannut henki kulkea yöllä, rattaissa puolistuvassa asennossa sitte onnistu jonkun verran nukkuumaan.

Uusille tervetuloa ja onnittelut plussasta!

OireistaNyt on tullut se tuttu pahoinvointi/öllötys olo. Oksentanut en oo vielä mutta ei se kaukanakaan oo ollut. Mies on vielä lomalla, että oon pystynyt aamut ottaan rauhallisesti mutta tilanne kohta muuttuu :x ja nii, ja ne hajut huh huh. Väsymystä oli myös ekkasta mutta se loppu onneks n. 12-13 viikolle mennessä. Ultra mulla ens tiistaina ja sillon ollaan n. 8+0(ehkä). Oon pystynyt ottaan kaiken paljon rennommin kun eka kerralla. Kyllä silti jännittää tuo ultra, toivottavasti siellä joku(t) on :heart: . Mulle ei kuulu np-ultraa mutta tarjolla on veriseula, josta näkee kohonneen riskin kromosomipoikkeamaan ja sen perusteella pääsee sitten np-ultraan. Viime raskaudessa jäin kiinni tuosta ja riskiluku oli 1:70, kyllä pelotti se ultraus. Nyt en tiiä haluanko ollenkaan tuota veriseulaa.. täytynee miettiä.

Huomasin, että monilla on jo tosi aikasin tuo neuvola, oisin kyllä itekkin voinut mennä hiukan aikasemmin ku 29.8 siis

tulipa tekstiä mutta jatkan myöhemmin ;) see juu
 
Täälläkin alkanut koko päiväinen kuvotus. Oksu ei ole lentänyt , mutta hajut saa kyllä nieleskelemään. Töissä olen kuitenkin pystynyt olemaan. Nälkä on n. 2 tunnin välein ihan kamala mutta kesken syönnin alkaa ällöttämään. Rintavarustus (l. rukkaset) on alkanut aristella, josko saisi taas hetkellisesti mahtavat b-kupin melonit näitten tiskirättien tilalle :LOL:

Töistä Mä olen koko viikon pohtinut ja stressannut mun töitäni. Tän viikon toimenkuva on ollut melko raskas fyysisesti. Olen pitkin työpäivää useaan otteeseen nostellut "mönttejä", joiden paino huitelee lähes 20 kilon tietämillä. No arvata saattaa, että mielessä käy kokoajan näin alkuraskaudessa, että onkohan tämä kovinkaan järkevää. Nosto asennot kun ei todellakaan ole järkeviä. Olen nyt ajatellut että niin kauan kun ei tunnu pahalta nostan, mutta siinäpä se entä, jos ei tarvikkaan kun kerran tuntua pahalta ja se siitä minun pienestä :( ja toisaalta taas on kai sitä ennenkin raskaana tehty raskaampiakin töitä ilman ongelmia, raskaus ei ole sairaus jne jne. Toisaalta taas lasten nostelu ei huoleta eikä kauppakassit... Täten käy varmaan ilmi että 3. lapsenkin odottaja stressaa, vaikka kuvittelin ettei tarvisi enää :whistle:

Närästys on myös tullut jälleen tutuksi. Sain eilen "kohtauksen" heti aamupalan jälkeen, alkoi polttaa ylämahaa (krampata), mitään ei pystynyt tekemään, ajattelin poistua hetkeksi taka vasemmalle lepäämään (töissä olin), niin alkoi pyörryttämään ja jalat meinas alla pettää pääsin kuitenkin hoippumaan lepohuoneeseen ja siellä iski oikein tuskan hiki päälle, hetken makoilin ja olo helpottui, ajattelin että lähen takas töihin niin ei jalat kantanutkaan kun seuraavalle penkille. No siitä sitten kuitenkin jo helpotti ja olo meni ohi. Tämä ei ollut eka kohtaus, näitä on ollut muutamia jo viime vuosina. Noiden takia mahakin ultrattiin vajaa pari vuotta sitten, mutta närästyksesi se päätyi, kun ei muuta löytynyt. Ei niin kiva että tämä alkaa taas :'(

No mutta jospa tämä nyt riittäisi tällä kertaa, olen puhunut :D teidän vuoronne :heart:

P.s Ensi viikolla tiistaina eka neuvola :heart:
 
Vittu tää on vuotanu taas... :( Sit tuli viel hiivakin päälle, kyl on niiiiiin kivaa.
No kävin toispäivään lekuris ja kaik oli sen mielest ok, sano et soita jos jotaa tulee viel. No tänään aamul tulikin sitten taas vähän reilummin semmosta ruskeeta kamaa, soitin ja pääsin sairaalle ultraan.
Lääkäri oli ihan mulkku, ultras ehkä 30sek, sano et joo on kohdunsisänen, mut millään maailman laitteilla ei näillä viikoilla voi vielä todeta onko raskaus normaali vai ei, kontrolli uä ois kahdenviikon päästä. :/ No mullahan on se aika sinne yksityiselle, mutta mutta kun tämä samainen ääliö lääkäri tekee hommia myös sinne joten oon vähän ullalla et kehtaanko mennä viikonpäästä sinne kun on jo ultrattu???

Sanoin tänään ukolle et muuraan alapääni umpeen jos tääkin menee kesken. Perkele! Anteeks voimasanat, mutta nyt oon niin täys pyhää vihaa et toivon et tulis sitten reilusti ulos niin ku viime km:ssä eikä tiputtelis 10viikkoo. :ashamed: :| :( :'(

Toivottavasti muilla parempi onni!
Ilmoon varmaan seuraavaksi itestäni sitten kun tiedän missä mennään. Luen kyllä teidän kuulumisia! Tsemppiä kaikille! :flower: :hug:
 
Voi, moni on joutunut jo vastakkain pahoinvoinnin kanssa, tsemppiä sen kanssa painiville! :hug: Täällä ei siitä vielä tietoakaan, päinvastoin, ruoka maistuisi vähän liiankin hyvin. :p Tuntuu nimittäin, että koko ajan on nälkä! :eek:

Iitanen onko se painavien asioiden nostelu jatkuvaa sun töissä? Ymmärrän kyllä, että huolettaa. Mä muistelen, että alkuraskaudessa voi melko huoletta nostella, jos ei tunnu pahalta. Myöhemmin kun masu alkaa kasvamaan, ja kehon painopiste muuttuu, niin voi ehkä helpommin loukata itsensä, ja tietty muutenkin äkkinäisiä repäisyliikkeitä tulis välttää.

Muuten on ollut vähän turhan oireeton päivä
mitä nyt vähän paleltaa, ja alavatsalla nippaili/vihloi aiemmin päivällä. Mulla on nyt ihan ihmeellisen rauhallinen olo tän odotuksen suhteen, melkein tuntuu, etten jaksa enää pelätä, että onko kaikki hyvin. Ultraankin on vielä pitkä aika (2,5 viikkoa), ehtiihän se paniikkijännitys kyllä sieltä vielä nostaa päätään :D Mutta hyvä näin, täytyy nauttia tästä ihmeellisestä mielenrauhasta niin kauan kuin sitä kestää...

Kesis ja huvikumpu 4+6
 
Kesis saat tätä mun pahoinvointia ihan niin paljon ku jaksat kantaa :) , mä sain jo esikoisen aikana ihan tarpeeksi.
PojanÄiti-83 :hug:, ei se sille lääkärille kuulu millon sua ultrataan, sinähän se siitä maksat. Meet vaan ja lyöt luun äijälle kurkkuun!

minä ja hässäkkä 6/7+?
 
Pojanäidille haleja paljon! :hug: On se kyl todella ärsyttävää kun vuotaa, mut eiköhän siel kaikki hyvin ole! Uskotaan ja toivotaan näin :hug: :heart:

Mul oli tänää kauhee pahaolo -kohtaus. Yhtäkkii men maha iha sekasi, tul hirveen kuuma ja alko oksettaa. Sit ko kävin veskis ni autto (oli iha ripulilla.. ihanaa) ja join jaffaakin ni seki sit auttoi, et men suht mukavasti ohittekin. En tiä, et söinkö liikaa kirsikkatomaatteja yht kyytiä.. :ashamed:

Miullaki on erittäin oireeton alkuraskaus.. Mut tää menee kyl paljo nopeemmin ko edellinen. On paljo seesteisempi olo ja välil unohan, et oon raskaana ku ei mitää oireita oo. Pienen pientä kasvukipuilua joskus, mut ei muuta. Mut mie jaksan uskoo, et tuol masus mytyllä on kaikki hyvin :heart:

**miracle & mytty tasan rv 5**
 
mehiläinen
hyvät huomenet kaikille. onnea uusista plussista ja tsemppiä sitä odottaville : ) tuossa hörpin aamuista mehua ennen töihin lähtöä niin tuli mieleeni että ehkäpä sillä mahdottomalla määrällä juotua greippimehua todellakin oli vaikutusta tuohon raskautumiseen tai ainakin haluan niin uskoa. 3 yötä ultraan...
:heart:
 
pojanÄiti-83, voimia :hug: . tottakai sinne ultraan, sun mielenrauhasta on kyse ei lääkärin mielipiteistä.
kevyttä kuvoa heti aamusta :/ mehulasi jeesas. =) ja alaselkä muistutti olemassa olostaan koko yön.
ei vielä oikein ajatus kulje, herääminen vie tuplaten aikaa, joten tuijottelen vain näyttöä
:D
 
PojanÄiti-83: Tuoreessa muistissa vielä edellisen raskauden vuoto ja huoli pikkuisen hyvinvoinnista. Mulla tosin tuli vuotoa vasta myöhemmillä viikoilla, silloin kun ei olisi enää pitänyt tulla. Voima :hug: . En yritä lohduttaa kun tiedän ettei siihen huoleen muu auta, kuin varmistus ultralla että kaikki on hyvin.

Mä heräsin yöllä kesken unien etovaan oloon. Menin juomaan mehua ja syömään kirsikkatomaatteja ja se vähän helpotti ja nukahdin uudelleen. Aamulla etoi taas kun heräsin. En varmaan illalla syöny tarpeeksi täyttävää iltapalaa kun oli niin pahaolo.

Mulla on kokoajan nälkä, ihan kokoajan. :p Tästä se painonnousu sitten alkaa.. :)
Nyt on myös alkanu vessaralli iltaisin ja öisin. Noin kolme kertaa saan käydä pissalla ennen nukahtamista ja yöllä käyn 2-3 kertaa. Sama juttu päivälläkin.
 
Kovasti onnea uusille plussanneille!

Ja PojanÄiti-83 toivotaan, että kaikki on hyvin!

Tutuilta kuulostavat oireenne. Täällä on huonoa, etovaa oloa ja väsymystä. Ja koko ajan nälkä. Eikä oikein tee mieli syödä mitään. Työt tällä hetkellä vähän mietityttää, loma loppuu maanantaina. Työ ei fyysisesti raskasta, mutta stressaava ja työmatkoja on jonkin verran. Saa nähdä, miten sitä jaksaa, kun koko ajan sellainen olo, että tekisi mieli mennä peiton alle ja vaan nukkua.

Kovin alussa vielä mennään ja yritän pitää pään kylmänä, mutta eihän se onnistu... :kieh:

Mukavaa viikonloppua kaikille! =)
 
Heips! Ehkäpä mäkin nyt uskallan ilmottautua mukaan joukkoonne, vaikka aika epätodelliselta olo tuntuukin :) Eli tänään rv 5+0 laskureiden mukaan ja la. ehkä 10.4. Sairaalana SeKs. Esikoista odotellaan saapuvaksi :)
Oireina on lähinnä rinnanpäiden aristelu ja kauhee nälkä koko ajan! Mut hyvänä puolena se, että karkkia tms. herkkua ei tee yhtään mieli, vaan kunnon ruokaa vois syödä parin tunnin välein... Ajoittain myös jotain pientä vihlomiskipua tuola alavatsan/ nivusseudun kohdalla on, mut ei mitenkään kovasti.
Muiden juttuja lukiessa tuli mieleen, et pitäiskö munkin tehdä lisää testejä, kun tein vaan yhden tossa maanantaina.. Siinä tuli kuitenkin niin selkee viiva, et ehkä mä taidan uskoa siihen :) katotaan nyt...
Neuvolaan on eka aika varattuna ja täälä on neuvolassa myös mahdollisuus ultrata (joka tosin huonompi kun sairaalan kone). Eli alkuraskauden ultraan en oo aikaa erikseen varannu. Neuvola tosin on vasta syyskuun alussa, et jännittämään täs vähän joutuu. Mutta hyvillä mielin ja innolla odottaen ollaan :)
Kiva, kun täälä on jo paljon meitä huhtikuun odottajia :) Rentouttavaa viikonloppua kaikille :wave:
 
Ihanaa, Hani-, onnea mielettömästi!!!! :flower: :flower: :flower: :) :heart:
Nyt saat tosiaan huokaista helpotuksesta :D Ihanaa!! :heart:

Onnea myös Zukkis plussasta! :flower: =) Ja tervetuloa joukkoon masua kasvattamaan :wave: Meillä onkin samana päivänä laskettu aika. :)

Nyt on ihan pakko taas mennä, kuulemiin!!

Kesis ja huvikumpu 5+0
 
Onnea uusille plussaajille! ja kiitos sinulle joka laitoit mut listalle :)

VUODOISTA sen verran, että esikoista odottaessani alkoi tihkumaan semmosta ruskeaa tuhrua rv8 ja kesti noin viikon. Oli vaaratonta ja tuli jostain limakalvolta. Mutta kyllähän mä olin paniikissa! Onneksi sain käydä naistenpolilla kahdesti ultrassa, ihana lääkärimme tahtoi pitää tilannetta silmällä kun olin silloin eräässä lääketutkimuksessa mukana.

Aivan karseeta tää turvotus..huh huh...mutta tuttua myös edellisestä raskaudesta. menispä äkkiä aika ja tulis jo se ultra-päivä, ei millään malttaisi odottaa! Ja toivottavasti sieltä saataisiiin hyviä uutisia. Ekan neuvola-ajan varaan sit sen ultran jälkeen, ja siinä samalla saan myös perinnöllisyyspolille ultra-ajan, kun viimeksi kävi niinkuin kävi, tätä raskautta seurataankin sit alusta asti tarkemmin.

ja väsymys on aika ultimaalista, ihan oikeasti tekee tiukkaa olla töissä kun nukuttaa niin älyttömästi. mutta kylläpä tämän kestää, ja paljon muutakin jos vain huhtikuussa saataisiin esikoiselle sisko tai veli. :heart: :heart:

Gardenia ja Kapris 5+3
 
Liityn myös huhtikuun jengiin kolmen vuoden odottelun jälkeen. Tällä hetkellä rv 5+3.
Olo mitä mahtavin,hiukan vielä juilimista mahassa,pahoinvointia ei ole.
Painoa tullut 2kg lisää jo nyt.Liikun saman verran kuin aikasemminkin,ruokaa syön saman verran kun ennenkin mutta olo on kuin ilmapallolla.(ja sitä riittää...)TURVOTTAA!Voiko muut odottajat yhtä turvonneesti??
Tuntuu,että housut kiristää ja pitääkö tässä jo kohta kertoa töissä kun pitä alkaa tilaamaan ismopia vaatteita? Viikkoja vielä niin vähän että ei sen kyllä vi elä pitäisi näkyä.Laskeeko turvotus ennenkuin alkaa se oikea vatsa näkyä??
 
HAPPY79: morjens ikätoveri :wave: Mun kokemuksen mukaan se turvotus saattaa tässä viikkojen edetessä vähän rauhottua, ja sit noin rv10 alkaa muuttumaan vauvapömpäksi :) mutta tuo on tosi yksilöllistä milloin maha alkaa kelläkin näkymään. Joillakin on vielä puolessä välissäkin niin pieni massu ettei kukaan huomaa mitään...ja joillaki näkyy jo ennenkuin eka kolmannes on takana (mulla esimerkiksi... :snotty: ) yhellä kaverilla näkyi ihan oikeesti jo rv7, tosi hoikka tapaus on kylläkin.
 

Yhteistyössä