*HUHTIKUUN MASUASUKIT*

miracle: Mä vaan pelkäsin tota kohdun ulkoista tosi paljon, kun mahaan sattu niin tosi paljon sillon maanantaina. Mutta onneks nyt sen voi unohtaa. Yksi huoli vähemmän on aina yksi huoli vähemmän.

Onhan toi ultraus mahdollisuus hirvee etu, mut ei vaan passaa joka ikisestä tuhrusta tai kouristuksesta ruveta vaivamaan kavereita muuten ne hermostuu muhun ihan lopullisesti :LOL: Ja onhan se vähän roisia levitellä koipiaan tutun ihmisen edessä, mut mä oon tällanen luonnonlapsi ettei se mua hirveesti haittaa :LOL:
 
moi! minäkin plussasin, vihdoin ja viimein....viimeisin plussa on vuoden takaa, sain keskenmenon rv16. :'( Jospa tämä raskaus menisi onnellisesti loppuun asti!

TUULIMUNASTA sen verran, että itse sen kokeneena voin kertoa, sitä ei voi tietää mitenkään oireista tai oireettomuudesta. Mulla oli tosi vahvat r-oireet enkä tosiaan osannut aavistaakaan ettei mahassa olisikaan elämää. Tämä tuulimuna-plussa tuli kolmannesta inseminaatiosta, oli hieman mieli maassa kun ei sitten onnistunutkaan. sitten taas kun aloin esikoista odottamaan, mulla ei ollut minkäänlaisia raskausoireita ja terve poika syntyi 41+3 :D en olis ees tienny olevani raskaana jos ei olis maha kasvanut! joten olkaamme onnellisia, oireilla tai ilman :)

Mun LA olis näillä näkymin 7.4 mutta varmaan menee myöhemmälle kun esikkokin venyi 10 päivää yli lasketun :) voi kunhan nyt vaan kaikki menisi hyvin. Mulla on varattu ultra-aika 18.8 ja siihen asti pitäisi vaan koittaa ajatella positiivisesti ja koittaa olla panikoimatta.

Mulla on auttanut hirveästi tähän huolehtimiseen lause, jonka lapsettomuuslääkärimme kerran mulle sanoi: Etukäteen murehtimisesta sen verran, että teit sitä tai et, se ei muuta lopputulosta. Sehän on niin totta! Murheita EI voi murehtia etukäteen, ja vaikka murehtisikin niin ei siitä ole mitään hyötyä.

Tulikohan sekalaista tekstiä kun niin nopsasti koitan saada ajatuksia näppiksille....perustietoja sen verran että tuleva lapsi on toinen, minä olen 28 v ja mies 34 v. Esikko siis 2 vuotias kova menijä jo :)

Gardenia ja Kapris 5+1
 
Juu samaa mäkin oon miettiny, et ei se murehtiminen mitää muuta. Jos ny murehdin, ni eipä se lapsi sen ihmeemmin elossa oo jos tuulimuna siel ois yms. Pitää vaa jaksaa uskoa et kaikki menis hyvin :heart:

Onnea plussasta Gardenia ja toivon kovasti, et ny menis kaikki niinko pitää! :heart: :hug:
 
MIRACLE:paljon onnea sulle plussasta..plussattiin viimex samaan aikaa sulla oli muistaakseni pvää ennen la(mulla 14.11)mä pidän sulle peukkuja ja lähetän paljon vaavi liimaa...usko pois kaikki menee nyt varmasti hyvin=) :flower: :heart: :heart: :heart: :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hani-:
Tervetuloa kaikki huhtikuisia vaaveja odottavat!!













************ LASKETUT AJAT************


29.3
SydänAlma.................neljäs.......................

??
niinnu.........................toinen.......................
rimata........................toinen.......................OYS
kuukatri......................................................
mehiläinen.................................................

1.4
Hani-..........................toinen.......................TYKS
nti............................esikoinen....................PHKS
talvitie........................toinen.......................KYS
minnijohanna...........seitsemäs...................NKL
amena......................esikoinen...................
manna8...................esikoinen....................KOS

2.4
Iitanen.......................kolmas......................
amalia07....................toinen.......................TYKS
Pojanäiti-83................toinen......................
Tipi..............................toinen......................JS

3.4
ciselle.........................toinen.......................KOS
pumpero..................esikoinen....................SeKS

4.4
sintsi........................esikoinen...................
mammanen................toinen......................
tutsa..........................toinen......................

5.4
hapamperi................toinen.......................TAYS
Chessa.....................kolmas......................PKKS
Nappi1984..............esikoinen....................NKL
annuli333.................kolmas......................OYS

7.4
pietu-.......................toinen.......................PKKS
Peppina....................toinen......................SeKS
seana.....................esikoinen...................
Gardenia...................toinen.....................

9.4
HeLiNä-83...............toinen......................PH-KS
miracle..................esikoinen...................K-HKS

10.4
JJ-t.........................esikoinen....................TAYS
Kesis........................toinen.......................
Tanya79................toinen........................Seks

13.4
Allusmamma............toinen.......................JS
Deyah...................esikoinen....................TAYS












Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

KKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PK2S = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus


 
hani Sen verran tuosta tuulimunasta sanoisin, että kyllä mä suosittelen sua ootteleen siihen ultraan jonka olet jo varannut. Me nimittäin esikoisesta mentiin ultraan kun viikkoja oli 6+ (luultiin että on enemmän) ja jouduttiin sitten kaksi viikkoa elämään tuulimunapelossa kun ei näkynytkään mitään muuta kuin ruskuaispussi... sen takia nyt ihan suosilla varasin ultran vasta 7+ kun tiedän että silloin varmasti viikkoja pitäis olla jo sen verran
 
MIRACLE- en mä hirveen ahkera palstaillija ookkaan=)oot vaan jääny mun mieleen kun oli niin sama la ja muistan kun ite hermoilin et pysyykö matkassa ja myös siellä vauvakuume puolella pyörin km jälkeen...olit kyselly niist varhais raskauden ultras kuvista.kyllä ne saa mukaan ja niitä on kiva vertailla sit noihin myöhempiin=)ite kävin sillon rv 8 tais olla ja olin ihan innoissaan niistä kuvista ja nyt on kiva vertailla et onpas kasvanu :LOL: ja mä oon täysiin ton varhais ultran kannalla...kyllä se on kivempi näjä et siellä se papunen elää ja voi hyvin..parempi et on nähny ees et on kaikki ollu hyvin kun se jatkuva epäilys et onkohan se ees hengissä ym...jaksuja=) =)
 
joo kyl mä meen sillo ens ma ku pitikin. täytyy vaan asennoitua et äkkiä ne päivät menee itseasiassa enää neljäpäivää maanantaihin kun tä päivä jo melkein eletty :D ei mulla oikeastaan oo mitään syytä epäillä et joku ois huonosti, mut mä vaan oon sellainen. esikoista panikoisin synnytykseen saakka. vielä samana päivänä ky synnytys alkoi ni kävin neuvolassa kysymässä et onko vaavi hengissä :LOL: oli niin rauhallinen tapaus mahassa tää meijän poika.

kakkosesta mun ei pitäny ottaa mitään paniikkia mut kummasti oon tullu ihan höperöks. varmaan osittain siks et olen niin kipeä ja sit jokainen turhaan kärsitty päivä vituttaa todella paljon ja jos tuulimuna on niin tää on ollu niin tuskaista yökkimistä koko ajan et voi olla et menee tovi ennekuin uskaltaa tähän taas ryhtyä.

mut nyt yritän jättää nämä surumieliset kirjoitukset jo pois =)
 
mehiläinen
hani Mulla olis kans ultra tuolloin maanantaina, jotta jännäystä on tässä vielä nyt sitten 4 yötä. jostain kummasta mullakin ajatukset pyörii ympyrää kun ei tuota pahoinvointia ole tms. Tosiaan ihan ku se mitään kertois mistään...
 
Huomenta!

Täällä mennään vieläkin lähes oireettomasti... ihan pientä kuvotusta on ja toissailtana esikoisen kakkavaippa meinas saada oksun lentämään :D ja väsymys edelleen on tosi kova, mutta muuten menee ihan samalla kaavalla kuin esikoisenkin odotuksen alku.

Tänään oli pakko vielä yks testi tehdä ja josko sen nyt vois uskoa :D
http://www.aijaa.com/v.php?i=2478995.jpg

Uusille onnea plussista ja tervetuloa porukkaan mukaan :)

hapamperi 5+4
 
oho hapamperi sullahan on testiviiva tummempi ku kontrolli,hyvin on pullat uunissa :D

yö meni niin huonosti et heti ku nousin ni soitin sinne vanhaan tuttuun utraan :ashamed: sain ajan huomiseksi, nuppi sekos sen verran nyt, et sinne menen, maksan sitte vaikka monesta kerrasta, mut plussasta on jo 3 viikkoa et pakko siellä on jotain jo näkyä jos ees on näkyäkseen. on kyllä kalliimpi paikka ku se toinen oli, mut mielenrauhan vuoksi teen nyt mitä vaan.
 
Onnea mehiläinen, Gardenia ja Tanya29 plussista! :flower: :)

Jee Nappi1984, onnittelut hyvistä ultranäkymistä!! =) :flower:

Joo miracle sieltä alkuraskauden ultrasta saa tosiaan kuvia mukaan, esikoisesta sain kaksi. On tosi huimaa näin jälkeenpäin katsella, että miten sellaisesta milli-ihmeestä on kasvanut noin iso, ihana poika. :)

hapamperi onnea megaplussasta! :D :flower: Ehkä mäkin sit vielä haen testin, pari... :D

Hani- varmasti hyvä päätös, jos tuntuu ettei muuten saa mielenrauhaa. :hug: :heart:

Kesis ja huvikumpu 4+6
 
AAM
Onnea :flower: uusille tulokkaille :wave: :)

Hani- nyt RELAX !!! : sä et voi sitä tietää oireiden perusteella onko TM tai ei :) jos tulee km et voi sitäkään estää ! nty otat rennsoti ja nautit olostasi. Mulla pyörii ihan samat ajatukset mielessä kun ole se TM silloi huhtikuun lopussa... :hug: 03.09. on mun tsiikaus ja sit ollaan fiksumpia. *yrittää olla viilipytty ja cool. B) *

Hapamperi ois mulla on yks vielä kaapissa testiliuska ja sen käytän ensi ma :) silloi on 5 viikkoa täynnä ja odotan samanlaista viivaa :D :kieh:

Miracle kuvat saat muistat vain pyytää...

Nappi ei oo joka tytöllä tommoi mahkuja *superkade* :hug:

Mehiläinen odottavat aika on piiiiiiiiiiiiiiiitkäääääääääääääääää.............. :xmas:

:) AM ja hippuliini 4+3
 
Nopeasti tulin teitä moikkaamaan! :wave:

Huono olo 24/7 jatkuu edelleen, kohtuullisen vaikeaa pitää tätä vielä pitkään salassa jos tää elämä seuraavat viikot on tällasta :x :x . Oksentaa siis ei ole tarvinnut, mutta tosi huono olo oikeastaan koko ajan. Välillä tuntuu että tulis kunnolla se oksennus niin helpottais. Lasillinen mehua tai suklaakeksi tms. saa oloa helpottamaan aina hetkeksi.

Massu on niin turvoksissa että maha näyttää suurinpiirtein samalta kuin esikoiselta rv12... :whistle: Onko muilla tämmösiä turvotuspömppiksiä??!!?

Täälläkin ensi keskiviikon ultraa odotellaan jännityksellä. Jospa siellä silloin jotain näkyisi ja kaikki olisi ok...

Tervetuloa uudet mukaan!! :wave:

Talvitie 6+1
 
Viime yönä ja tänä aamuna on ollu alavatsa kipee ja kipu säteilee alaselkään asti. Esikoisesta muistan saman alaselkäsäryn. Särky ei oo sellainen etteikö sitä kestäis, kiusallinen lähinnä ja molemmilla puolilla alavatsaa. Nyt päivän mittaan kyllä paikallistunut enemmän vasemmalle puolelle. Olo on ihan sellainen et ois menkat just nyt alkamassa. Periaatteessa tiedän et tää on ihan normaaliin raskauteen kuuluvaa, mutta sitä tulee niin säikyksi kun on yks keskenmeno takana.

Mäkin oon alkanu pohtimaan sitä alkuraskauden ultraa, mutta taidan silti jättää menemättä ja malttaa oottaa ekaa neuvolaan asti, jolloin kuunnellaan sydänäänet. Varaan neuvolan ens viikon maanantaina ja ajan saan rv 10 paikkeille eli syyskuun puolväliin. Vielä on odotettavaa siis...
 
talvitie, täällä pömpöttää turvoksissa kanssa massu. =)

kattelin tossa just vanhaa äitiyskorttia ja mulla on esikoisen kanssa ollut eka ultra vko 13+3. sydämmen sykkeet kuulin vkolla 12.Nyt en kyllä malta ootella sinne asti.tahdon muutenkin tietää että kaikki on ok masussa, jotta voin turvallisin mielin matkustaa.
en ole soittanut vielä neuvolaankaan, eikös sinne mennä n 8vkolla?

mä yritän ottaa lunkisti tän raskauden alun, toisinaan se unohtuu kokonaan mielestä, kun esikoisen kanssa touhuaa, mutta välillä mut kuitenkin valtaa pelko kun lukee täältä ja muualta tuulimunista, keskenmenoista ja kohdunulkoisista.

raskaus kyllä opettaa kärsivällisyyttä tai lähinnä pakottaa siihen :D .olin ennen sitä raivostuttavaa "kaikki tänne heti" tyyppiä, esikoista odottaessa se karsiutui onneksi osittain pois. =)
 
AAM
mä oon tän kakkosyrityksen kanssa ollut kaikki tänne heti :D :LOL:
kun tietää miten toimitus menee ja raskausaikana saa muta kun stressata.
ykkösen kanssa kun kaikki meni kuin siivillä (lähinnä osasi pelätä synntystä KUN HALKEAA KAHTIA :eek: ) ja oli autuaan tietämätön.. täällä joskus tieto lisää tuskaa :kieh: mutta ei sitä elämäänsä voi peloissa elää ja kun haluaa lapsia niin tämä on (lähinnä) ainoa tapa niitä hankkia ja siihen liittyy riskinsä...
 
mullakin aikamoinen pelastus rengas löytyy :LOL: :LOL:

mun päähän ei saa millään taottua kärsivällisyyttä :headwall: minkä ootte varmaan huomannu viimeaikaisista viesteistä :LOL: me ollaan miehen kanssa muutettu 4 kertaa ja aina mä oon saanu yhtäkkiä päähän etr nyt riitti me muutettaan ja kaiken on sit tapahduttava heti :ashamed: nyt ollaan kyl saatu vihdoin ihana omakotitalo ja tänne aiotaan jäädä kasvattamaan perhettä (toivottavasti)
 

Yhteistyössä