*HUHTIKUUN MASUASUKIT*

AAM
kuukatri hellunrei :wave: ja :flower:
:heart: Alma toivotaan että vuoto laantuu ja tirvale sinnittelee :)
hermareista... napsahdin ukolle aamulla kun ei "osannut" pestä pojan hampaita oikein... :xmas: jep se kattoi mua pikkasen siihen malliin et lähes vetää jos henkes on kallis.. lähdin pois :D :LOL: ja käytin jälkeenpäin veruketta "it`s the hormons".. :D

Talvitielle ja muille pahoinvoiville = me kaikki :D eikös joku jossain ketjussa jossain tällä sanonut että mitä pahempi pahoinvointi sitä paremmat selviystymismahkut ? mene ja tiedä toivotaan niin :)
 
annuli333 täälläkin pää välillä poksahtelee huolesta eikä ole kuin vasta 4+3 :D
Huomenissa testailen taas (2 testiä jäljellä... tosin ainahan niitä lisää saa :LOL: ),
jos sitten on räikeän vahva viiva vastassa, niin kai sitä vois jo uskoa. B)

Allusmamma :LOL: :LOL: mä yritin kans neuvoa miestä viime viikolla, kuinka meidän esikoista syötetään
ja yritin kans sitten jälkikäteen sepostaa näistä hormoneista :LOL: Voi elämä sentään
 
Heipsan, tulin kurkkaamaan;=))

Täällä rv 4+5
Pirpana matkassa mukana.

Herneet vedin minäkin nenuun eilen, kun miehelle juttelin varhaisultrasta jo aiemmin, eli se on rv 7+2, silloin hän sanoi: Haluan tulla mukaan. !Ja eilen kun väsyneenä tulin iltavuorosta ja sanoin, että saan sen loppupvn vapaata töistä sinä pvnä ja sitten siitä hänen mukaan tulostaan! :heart: Niin hämpä kommentoi: Ei hän vielä tiedä tuleeko edes mukaan, kun ei se vielä ole niin konkreettista nähdä "katkarapua" jolla sydän sykkii!Siitähän mä pulttasin, että kyllä sä aiemmin sanoit haluavasi tulla mukaan! :saint:

No asia selvisi, mutta huomaa , että ylikuumenista välillä ilmassa! :LOL: :LOL:

Hyvä huomata, että muillakin! :D

Ja tämä pieni alku on todella haaveiltu ja haluttu vauva helmikuun keskenmenon jälkeen(rv12), meille molemmille! :heart: + :heart: =3 :heart:

Eli tälläistä!

Onnea kaikille pinolaisille! :flower: :heart:

Rva Pikkumyy ja Pirpana
 
Pääseekö mukaan? =)

Eilen tehty kaksi testiä, aamulla haalea haamu ja iltapäivällä jo vahvempi viiva. Nyt olo lähinnä epätodellinen - mutta varovaisen onnellinen.

Esikoinen kyseessä ja yritystä ollut vuoden alusta. La olisi 13.4. Ja sairaala TAYS.

Samalla onnittelut kaikille muillekin plussan saaneille! :flower:
 
Hei!

Minäkin voisin ilmoittautua mukaan, vihdoin uskallan... :) Testasin viikko sitten vahvan plussan ja olon puolesta jaan täysin Deyah:n tuntemukset: epätodellinen, mutta varovaisen onnellinen!! Ja täälläkin esikoista odotellaan, yritystä takana reilu vuosi.

En tiedä vielä LA:a, mutta todennäköisesti huhtikuun alussa ja synnärinä Kätilöopisto. LA selvinnee tarkemmin ensi viikon varhaisultrassa ja varmaan tänään ekassa neuvolassakin antavat jo jonkun päivän. Tuon LA:n määrittäminen on mulle siksi vähän hankalaa, että kierto heitteli 30+ pv.

Oireita ei vielä ole ollut paljoa, lähinnä lievää pahoinvointia jatkuva-aikaisesti, nipistelyjä kohdun alueella, nenän tukkoisuutta ja rinnat turvoksissa + arat.

Onnea ja hyvää odotusta kaikille huhtivauvaa odottaville! :heart:
 
Huomenta kaikille :wave:

Eilen valitin niistä kovista mahakivuista, ne lähtivät panadolilla ja lämpöpakkauksella.. ja enää ei satu yhtään. Mitään vuotoa ei edes tullu missään vaiheessa, vaikka olinkin ihan varma että tästä se keskenmeno alkaa. Ehkä tää pikkunen repii ihan tosissaan mun kohtua kovalla kasvullaan..

Mäkin vedin eilen hirmu pultit mun miehelle ja se meinas oikeesti suuttua. Kun kärsin niistä vatsakivuista ja valitin niin se kärtti mua lähteen lääkäriin. Mä sitten näppäränä tyttönä äyskäsin sille että paha sitä lasta täällä mahassa on lihaksilla pitää. Että lääkärit ei ihan hirveesti voi mitään jos se sieltä ulos päättää tulla. Ihan hävettää.. toinen oli vaan huolissaan meistä molemmista ja mä äyskin kun viimeistä päivää. :ashamed:

Hormoonithan ne :LOL:
 
onnitelut uusille plussaajille :flower:
aallonharjalla mennään, meinaan kuumien aaltojen. välillä pukkaa hikeä,toisinaan paleltaa.

ärhäkkänä jatkan ja tietysti itkuherkkänä, minä saan sanoa,mutta minulle ei saa sanoa (herttainen hormooni hirmu). :D

mulla oli ainakin ekassa raskaudessa kovia vatsakipuja ja ne johtu kohdunkasvamisesta, nyt ei ole ainakaan vielä ole ollut, tuntuu paljon oireettomammalta kuin esikoisen odotus tähän mennessä, rinnatkaan eivät ole yhtään kipeät.
 
Ja soittelin muute varhaisraskauden ultrien hintoja ni yhessä ois kai satasen kieppeillä se maksu.. Ei oikeen ees osannu kunnon tarkkaa hintaa antaa.... Paljos teil maksaa vai aiotteks mennä? Ite en viel oo varma et oottaisko sitä sit sinne np-ultraan suosiolla.
 
Mä soittelinkin nyt sitten kuitenkin jo neuvolaan... kun sieltä kaupungin sivuilta luin, että eka käynti olis rv 11, mutta eilenpä sitten oli paikallislehdessä juttua että nyt pitää varata aikaisemmin ajat kun systeemit on muuttuneet. Nyt saa meidänkin kunnassa sitten sekä np-ultran että rakenneultran!!!!! Ja rakenneultra ainakin tehdään sitten paremmilla laitteilla yksityisellä lääkäriasemalla :) Sain ajan sitten ekaan neuvolaan nyt jo niin, että viikkoja on silloin 8+2.

Miracle Mä en tiedä mitä tuolla maksaa mihin me ollaan menossa... esikoisesta käytiin eri paikassa ja silloin maksettavaa KELA-korvauksen jälkeen jäi n. 70?
 
AAM
Alkuperäinen kirjoittaja miracle:
Ja soittelin muute varhaisraskauden ultrien hintoja ni yhessä ois kai satasen kieppeillä se maksu.. Ei oikeen ees osannu kunnon tarkkaa hintaa antaa.... Paljos teil maksaa vai aiotteks mennä? Ite en viel oo varma et oottaisko sitä sit sinne np-ultraan suosiolla.
mehän asutaan pk-seudulla et tääl o kaikki hinnoissaan :( se on siinä 130-150 kelan korvausten jälkeen. mutta kun tahdon niin menen ! pakko se on maksaa vaan.
 
Mäkin muistan että esikkoa odottaessa alkuraskaudessa oli välillä tosi koviakin vatsakipuja. Mulla ne oli vaan vasemmalla puolella. Silloin itsekin pelkäsin kohdunulkoista, mutta kuuluivatkin ihan normaaliin raskauteen. Tässä raskaudessa ei oo yhtä kovia kipuja ollu, mutta huomaan että erityisesti silloin kun oon vaakatasossa niin noita nippailuja tuntuu. Mistä lie johtuu..

Raskaustestejä oon tehny 3 ja yks odottaa vielä kaapissa. En varmaan ois ihan noin montaa tehny, mutta tuon hcg:n seurannan takia piti tehdä. Taitaa tuo yksi kaapissa oleva jäädä tekemättä. Eilen tuli jo niin vahva viiva että ei se siitä ainakaan voi enää vahvistua tai muuttuu jo mustaksi. ;)

Onko muilla kotidoppleria tai aiotteko hankkia? Mä huusin huuto.netistä itselleni sellaisen km:n jälkeen ja ootan jo innolla että pääsen kokeilemaan. Jotenkin turvallisempi olla kun tietää että kunhan viikkoja tulee enemmän niin voi kuunnella vauvan sydänäänet. Eihän se km:n mahdollisuutta pois sulje, mutta ehkä lisää mun mielenrauhaa. En kyllä silti aio jokapäivä kuunnella vaan ennemminkin kerran viikossa.

HeLiNä-83, pojanpallero 1v2kk ja OnniUnelma 5+0
 
mä sain julkiselta ajan varhaisultraan ja maksaa vain n. 20e. sain ultran varmaan siksi, että tämä raskaus sai alkunsa clomifen-avusteisesti ja silloin on aina hieman isompi todennäköisyys saada kaksoset. jos en pääsis julkiselle, niin menisin varmaan jo tällä viikolla yksityiselle hinnalla millä hyvänsä, pieni hätähousu kun olen =)

sitä mä kyllä ihmettelen että miten ihmeessä sain neuvolan jo tälle päivälle.. vaikka minkä laskurin mukaan laskis, niin max 7. vkon alussa olisin, mutta totuus lienee 6. vkon alku, koska mulla oli vähän normaalia pidempi kierto. no, kai ne neuvolassa tietää milloin kannattaa tulla ja toisaalta, kun tää on mun eka raskaus, niin hyvä saada heti alussa tietoa oikeasta ruokavaliosta, liikuntasuosituksista ym. oon esim. melko ahkera liikkuun, mut nyt en oo uskaltanu paljo, kun vatsassa vihloo välillä. no, toivottavasti on tosiaan vain kohdun kasvukipuja...
 
mie ehkä aion hankkia dopplerin =) Kattelin niitä jo viimeks ko olin raskaana. Miulla ei oo ny yhtää mittää oireita :'( Tuntuu, et niit pitäis kyl olla et menis kaikki hyvin. Ko viimeks ei menny ja sillo oireitakii ol vähäse.. mut sillo tuntu niit vähä enemmänki ko nyt..
 
Onpa kiva lueskella täällä ihmisten tuntemuksia ja ajatuksia. Ihanaa, että voi jakaa tällaisen kokemuksen toisten kanssa :)
Mua vaan ihmetyttää se, kun oon ihan pihalla kaiken maailman np-ultrasta ja rakenneultrasta ja varhaisultrasta ja... huh huh. :/ Yritin tänään soittaa äitiysneuvolaan, mutta meidän alueesta vastaava terveydenhoitaja tulee lomilta vasta ensi viikon alussa. Vielä viikko pitäis sinnitellä ilman, että saa jollekin asiantuntijalle jutella ja varata ajan johonkin tutkimukseen. Haluaisin myös kauheesti tietää jotain suosituksia: mitä nyt pitäis esim. välttää (en tupakoi, ja luonnollisesti siideritkin olen hyljännyt :D ) ja mitä suosia, esim. ruoka, liikunta tms. Kokeemmilta kiitos vinkkejä :) :flower:

No, mä yritän tässä taustalla seurailla ja oppia kokeneempien keskusteluista. Sen verran tosiaan voin omasta tilanteesta kertoa, että etova olo vaan jatkuu ja jatkuu. Ruokaa tekis mieli, mutta oikein mikään ei maistu. Tänään huomasin myös, että väsymys taitaa vaivata, heräsin just kahden tunnin aamupäiväpäikkäreiltä... Tämän viikon olen vielä lomilla, mutta ens viikolla takas töihin. Mitenkähän pitkään sitä pystyy siellä (tiiviissä naisvaltaisessa työyhteisössä ) pitämään tän tilan salaisuutena :D

Onnittelut vielä kaikille odottajille, ja kiva että olette täällä! =)


 
Onnea kaikille uusille plussaajille! :heart:

Täällä on niin hirveä kirjoitusvauhti, että ei kyllä jaksa kaikkia tekstejä käydä läpi...

Mulla ei ole pahaa oloa yhtään. Väsyttää vaan, mutta ei yhtään niin paljoa kuin esikoista odottaessa, mutta tiedän että se väsy iskee taas myöhemmin. Jos pitää paikkaansa vanhat merkit.

Tän täytyis asentaa kahvinkeittimeen joku rajoitin lukko. Miten sitä kahvia tekeekään mieli niin paljon. Illalla piti työntää nenä kiinni kahvinporo purkkiin, kun himo olisi niin kamala. Miks sitä pitikään välttää liikoja juomasta? Kofeiiniko?

Viime raskaudessa yökötti pelkkä kahvin haju. Just eilen puhuttiin miehen kanssa, että jos tän perusteella pitäisi tietää onko paksuna vaiko ei, niin veikkaus olisi ei. Mutta olen.

Kun mä mietin jo noita neuvolaan soittamisia ym. niin tuli konkreettinen käynti EA:ssa, ja ottivat raskauslabrat verestä, jotka oli vahvasti positiiviset. Sekä pääsinpä jo ultraankin alateitse. Siellä näkyi kohdun sisällä kasvua, jotka sopivat näihin viikkoihin. Eli 5+3 nyt alustavasti. Kaikki hyvin. Ihanaa :)

Tilasin sen neukkulankin samalla ja sainkin sen rv8. Silloin varmaan kuulunee sydänäänetkin jo. Kuuluikohan mulla viimeeksi rv8-9 jo? En muista enää.

Mutta siis ihmeän piretä ja hirmuisen hyvä olo. Ihanaa :heart:
 
Olen saanut elämäni ensimmäisen plussan kolmannen IVF:n PAS:sta (2 alkion siirto). Aiemmin PAS:n asti ei ole päästy, ja vuoto on alkanut IVF:n jälkeen aina ennen testipäivää. HCG oli pp14 melkein 400, ja kotitestissä viimeksi eilen viiva vahvistunut pp14 nähden. Mitään oireita ei rintojen arkuutta lukuunottamatta ole, enkä todella uskalla olla iloinen ennen kahden viikon päästä olevaa ultraa. Jos sittenkään... Nyt siis H4+4. Lapsettomuuden syytä ei tiedetä, yritystä on takana melkein 5 vuotta. Voiko tämä ikinä onnistua, onko jollain tärpännyt 1. PAS:ta epäonnistuneiden IVF:n jälkeen? Mikähän mahtaa olla keskenmenoprosentti? Sitä odotellessa.. pessimisti...

 
AAM
Alkuperäinen kirjoittaja maisema:
Olen saanut elämäni ensimmäisen plussan kolmannen IVF:n PAS:sta (2 alkion siirto). Aiemmin PAS:n asti ei ole päästy, ja vuoto on alkanut IVF:n jälkeen aina ennen testipäivää. HCG oli pp14 melkein 400, ja kotitestissä viimeksi eilen viiva vahvistunut pp14 nähden. Mitään oireita ei rintojen arkuutta lukuunottamatta ole, enkä todella uskalla olla iloinen ennen kahden viikon päästä olevaa ultraa. Jos sittenkään... Nyt siis H4+4. Lapsettomuuden syytä ei tiedetä, yritystä on takana melkein 5 vuotta. Voiko tämä ikinä onnistua, onko jollain tärpännyt 1. PAS:ta epäonnistuneiden IVF:n jälkeen? Mikähän mahtaa olla keskenmenoprosentti? Sitä odotellessa.. pessimisti...
:hug: onneks olkoon ja tervetuloa, toivotaan hurjasti että matkassa pysyy :) ! 5 vuoden yritys kuulostaa toivottomalta omasta vinkkelistä surkeat kolme kk yritystä on niiiin pieni ajanjakso... :ashamed: oikein hävettää kuinka hätäinen välillä onkaan.
 
AAM
Alkuperäinen kirjoittaja seana:
Onpa kiva lueskella täällä ihmisten tuntemuksia ja ajatuksia. Ihanaa, että voi jakaa tällaisen kokemuksen toisten kanssa :)
Mua vaan ihmetyttää se, kun oon ihan pihalla kaiken maailman np-ultrasta ja rakenneultrasta ja varhaisultrasta ja... huh huh. :/ Yritin tänään soittaa äitiysneuvolaan, mutta meidän alueesta vastaava terveydenhoitaja tulee lomilta vasta ensi viikon alussa. Vielä viikko pitäis sinnitellä ilman, että saa jollekin asiantuntijalle jutella ja varata ajan johonkin tutkimukseen. Haluaisin myös kauheesti tietää jotain suosituksia: mitä nyt pitäis esim. välttää (en tupakoi, ja luonnollisesti siideritkin olen hyljännyt :D ) ja mitä suosia, esim. ruoka, liikunta tms. Kokeemmilta kiitos vinkkejä :) :flower:

No, mä yritän tässä taustalla seurailla ja oppia kokeneempien keskusteluista. Sen verran tosiaan voin omasta tilanteesta kertoa, että etova olo vaan jatkuu ja jatkuu. Ruokaa tekis mieli, mutta oikein mikään ei maistu. Tänään huomasin myös, että väsymys taitaa vaivata, heräsin just kahden tunnin aamupäiväpäikkäreiltä... Tämän viikon olen vielä lomilla, mutta ens viikolla takas töihin. Mitenkähän pitkään sitä pystyy siellä (tiiviissä naisvaltaisessa työyhteisössä ) pitämään tän tilan salaisuutena :D

Onnittelut vielä kaikille odottajille, ja kiva että olette täällä! =)
joo täältä kyllä vertaistukea saa jos haluaa :) :hug: me ollaan niin symppiksia valtava osa.. :D
tuore/homejuustoja kypsetämättöminä, a-vitamiinia sis ruokia (sisäelimistä lähinnä) , kahvia kork 3 kuppia ! mulle neuvottiin aikoinaan.. , ja mitähän muuta, sisävesien kaloja (jotai elohopea juttuja) , muistelkaapas muutkin. :wave:

varhaisultra ennen vkoa 10 mutta aikasintaan 6-7 vkoilla. Eiks np-ultra oli neuvolan kautta eka ultraus äippäpolilla (ja rakenneultra~4D ? joskus maksullinen joillekin ilmainen jos epäillään rakennemuutosta sikiössä).. okei kertokoon joku tarkemmin joka tietää akkuraatisti :D

*töihin takas :kieh: *
 
Lääkäri sanoi, että näkyy selvä ruskuaispussi, joka vastaa näiden viikkojen näkymiä. Kooltaan myös oikean kokoinen. Ja sanoi, että kyllä siellä näyttää kohdunsisäinen raskaus olevan aluillaan. Ja lisäsi, että kaikki on hyvin. Nyt vaan odotellaan.
 
AAM
ihanaa :heart:
mulla kun oli tm silloi keväällä ja ei :heart: -ääniä löytänyt (6+3 ultrassa)niin ei antanut toivoa ja iltasel sit meni pois itsekseen.. *mä aina hoen näitä mun juttuja.. *sori* *
 

Yhteistyössä