*HUHTIKUUN MASUASUKIT*

Alkuperäinen kirjoittaja amalia07:
Pietu: Me oltiinki viime vuonna elokuisten pinossa ja nyt ollaan tässä. Kyllä pelottaa pieni ikäero, että miten sitä tulee jaksamaan. Oletteko ajatellu hankitteko tuplavaunut vai mitä olette ajatellu?
No niinpäs ollaanki oltu! Hitsiläinen! Hauska, jotta samaan aikaan ollaan liikenteessä jälleen :D Meillä tuo ikäero tulee olemaan just passeli, vaikka tietää, jotta varmaan vielä jokunen hius raastetaanki omasta päästä, mut esikoisen kohalla on just nähny miten nopeesti aika menee ja kultaa muistot =)
Vaunuja on mietitty ja kyl myö vähä ollaan aateltu, jotta ne ois tuplat. Tai rattaat, joissa toinen puoli on se koppa. En tiä vielä vaan, jotta mikä merkki ja mimmoset. Pitänee tutkailla.

Chessa: Ite Kontiolahdella :) Tiä miten osutaan kohakkain - tosin pitäs aina neilikka rinnassa kulkee :D :D

Juilimisesta: Ite asiassa samalla lailla ku esikoisellakin, jotta tuntemukset on ku ois menkat tuloillaan. Alaselkää juilii ja välillä ottaa alamahasta. Tietää, jotta siellä tapahtuu jotain :)

Isovanhemmista: Myö päätettiin nyt tehä niin, et kerrottiin nyt heti ihan sen takia, jotta ei tarvihe kysellä ja arvailla - kävi miten kävi. Jotenki tuntuu, et on itelleki helpompi ku jotkut tietää. On mukava jakaa asioita ja (ei pitäs ees ajatella) varsinkin sillon, jos joku meniski pieleen. Ikävämpi ois esittää niin ku ei mitään ois tapahtunu. Esikoisen kohdalla tehtiin toisin, ku sitä edeltäny keskenmeno sai olemaan varovainen. Tän toisen kohalla lähimmille ystäville kerrottiin ja sit isovanhemmille. Painotettiin, ettei saa puhua eteenpäin. Kerrotaan sit ite muillekin jahka sen aika on. Miula itellä on sit tää nettimaailma, jossa puhun asiasta enempi - myös tuttavampienkin nähden. Jotenkin helpompi.

Väsymys: Mie en muista, et oisin poikaa oottaessa ollu väsy. Nyt tuntuu, jotta nukun kaikki pojan päikyt ja illalla tekis mieli mennä maate jo tosi aikanaan. Nytki haukottelen ihan hirveesti ja ei meinaa silmät pysyä auki..


 
Mekin taidamme kertoa omille vanhemmillemme ja sisaruksillemme (ja parhaille kavereille) aika hyvissä ajoin. Olen sellanen lörppä, että vaikea pitää salaisuutena ;). Ja keskenmenosta kertoisin myös omille ja mieheni vanhemmille. Tilasin juuri esikoiselle paidan jossa lukee "minusta tulee isosisko", ja se meinataan vetästä neidille päälle sitten kun kerrotaan :heart:. Jos saisin varattua sen alkuraskauden ultran, niin jos siellä kaikki on ok niin sitten kai sitä voisi tämän salaisuuden paljastaa! :)

Ai niin ja siitäpä tulikin mieleeni, että Hanille tsemppiä huomiseen ultraan! (eikös se jo huomenna ollut??) Tuuthan sitten heti kertomaan että mitä siellä näkyi!


Hyvää yötä toivotellen



Talvitie
 
Talvitie: saanko udella mistä tilasit sellasen paidan?

Voi,että sentään et väsyttää j atöihin pitäis raahautua! Ei millään jaksais ku tietää et on niin kiire ku taas pomo tehnyt työvuorot päin helvettiä :kieh: Nyt aamukahvin kimppuun!
 
sippura: Voimia ja halaukset :hug:

******************************

Mä söin edellisessä raskaudessa (ihan alusta saakka) multitabsia (sitä, jossa ei ole a-vitamiinia) ja lisäksi vielä ihan pelkkää foolihappoa. En muista sen valmisteen nimeä, mutta kysyin ne ihan sairaalan ravitsemusterapeutilta, kun sellaisessa pääsin muutenkin käymään. Olivat sallittuja ja se foolihappolisä vielä eritoten. Se vaikutti siihen, että sikiön kehittyvä selkäranka kehittyy normaaliksi ja sulkeutuu ajallaan... Jotenkin noin. Laitoinkin miehelle juuri apteekkilistaan foolihapon. Syön kyllä nytkin. Ne oli ekoilla raskauskuukausilla tärkeät vitamiinit.

Viime raskaudessa turbosin aivan kamalasti. Jouduin jopa pitämään ruokapäiväkirjaa (tai itse ehotin sitä ) ,kun painoa nousi, nousi ja nousi. Raskausmyrkytyshän siinä tuli. Mutta oli inhottavaa, kun neuvolassa vihjailtiin siitä, että syön yli tarpeiden. Ja kun en syönyt. Joskus, kun lukee näitä juttuja netistä, niin on käynyt mielessä... Kun joku kertoo turboamisestaan, että varmasti vaikuttaa mitä suuhunsa laittaa ja liikkuisipa enempi. Mutta ymmärrän, että voi tosiaan olla niin, että sitä turvotusta toisille vaan kertyy paljon. Mulla tuli vielä rv19 ennenaikaisia voimakkaampia supistuksia, jolloin kiellettiin työt ja kova liikkuminen, saunominen jne. Ja sitten loppuviikoista rv29 alkoi pukata myrkytystä. Joka purettiin rv38. Olin jopa sairaalassa monta viikkoa levossa. Ei kamalan hauska kokemus.

Nyt kyllä olen vielä entistä tarkempi ruokien ja syömisten suhteen. Tasan tarkkaan katson, ettei kenenkään tarvii vihjailla liioista syömisistä ;) Vaikka nälkä on mullakin kova ja vatsa huutaa ruokaa.

Normisti olen normaalipainoinen. BMI on 20,7. Mutta olen lyhyen puoleinen... joten kaikki ylimääräinen turvotus näkyy helposti.

Mutta kumpa vaan nyt kaikki menisi hyvin. En ole vielä ilmoittanut neuvolaan ollenkaan. Pitäisi varmaan jonain päivänä tässä soitella.. Mutta eihän sinne vielä kiirettä ole. Mutta kiinnostaa vaan se laskettuaika...

Mutta tää mamma lähtee siivoamaan.

Hauskaa päivää kaikille :wave:
 
hanille tsempit ultraan :saint: tuleppa kertomaan mitä siellä näkyi!!

ihana paita tollanen :heart: täällä näyttää olevan tosi monelle tulossa kakkonen tai kolmonen :D olenko lähes ainoa joka odottaa esikoista?? saatte sitten mun tyhmiin kysymyksiin vastata :LOL: on tainnut myös moni kokea keskenmenon :hug: pitää muistaa että todennäköisyys saada toinen km on hyvin pieni, näin lääkäri sanoi mulle :saint:

onko kellään nippailua vain aamusin?? mulla on aamulla aina kova paine alavattalla, kun olisi kova pissahätä. sitten esim. isolla hädällä repii kunnolla molemmista muniksista :ashamed: muuten repimiskipua ei ole vielä tullut :/
 
äkkiä tulin vaan kertomaan et tais olla liian aikaista ultraan :( :( lääkäri meinas et viikoja vois olla tänään 5+1. ei näkyny sikiötä, mut vielä ei tarvinnu olla huolissaan. ei ainakaan oo kohdunulkopuolinen raskaus tms. seuraava aika on viikonpäästä maanantaina. mä vihaan odottamista :kieh: :kieh:
esikoiselta sama juttu piti oottaa ja mennä uusiksi, miks aina mulle käy näin :headwall:
no jos kaikki on hyvin eikä oo tuulimuna ja viikot nyt 5+1, ni koska ois la??????????
mä en saa tota laskuriakaan jostain syystä nyt toiminaan :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hani-:
äkkiä tulin vaan kertomaan et tais olla liian aikaista ultraan :( :( lääkäri meinas et viikoja vois olla tänään 5+1. ei näkyny sikiötä, mut vielä ei tarvinnu olla huolissaan. ei ainakaan oo kohdunulkopuolinen raskaus tms. seuraava aika on viikonpäästä maanantaina. mä vihaan odottamista :kieh: :kieh:
esikoiselta sama juttu piti oottaa ja mennä uusiksi, miks aina mulle käy näin :headwall:
no jos kaikki on hyvin eikä oo tuulimuna ja viikot nyt 5+1, ni koska ois la??????????
mä en saa tota laskuriakaan jostain syystä nyt toiminaan :headwall:
1.4 eli aprillipäivänä olisi sulla varmaankin sitten laskettu =) Toivotaan että se pieni alkaa sieltä vahvistumaan ja viikon päästä jo näkyisi.
 
Torstaita!!


Oon tainnu jäädä koukkuun tähän palstaan, joka päivä täytyy tulla tänne norkoilemaan useaan otteeseen ja tsekkaamaan mitä teille kuuluu ja onko tullut paljon lisää porukkaa :) :heart:.

Ja onhan uusia tullut, tervetuloa mukaan pumpero!

Toki saa kysyä paitajutusta ja kopsata ideaa vapaasti :). Tilasin paidan täältä: http://www.riikuski.net/. Tällainen pitäisi paidan sitten olla: http://riikuski.net/product_info.php?cPath=2&products_id=75

Aika hurjalta kuulostaa tuo sinun edellisen raskauden turvotus mammanen! Toivottavasti nyt ei menisi yhtä pahaksi.

Hani: meistähän taitaa tulla sitten la-kaimat :D (ainakin toistaiseksi). Eli jos laskettu aika on 1.4, niin silloin tänään on 5+1. Tuo 1.4.2009 eli rv40+0 tulee olemaan keskiviikko, joten näin ollen aina keskiviikkona on tasaviikkopäivä.

My own ).(
: (Tai oikeastaan pitäis kai laittaa kuvaksi jo (.), kun meinaa niin kovin turvottaa ;) ). Yritin varata neuvola-aikaa sähköpostilla (meidän neuvolatäti tykkää että ajat varataan s-postilla): tuli vastaukseksi että täti lomalla vielä kolme viikkoa :(. No sitten tänään yritin varata ultra-aikaa samalta yksityiseltä jossa kävin esikoisestakin varhaisraskuden ultrassa. No sielläkin oltiin kesälomalla :headwall:. No huomenna onneks voi jo varata uusia aikoja.

Nyt pitäis ymmärtää lopettaa hetkeksi tää netissä roikkuminen, esikoinen nukkuu niin pitäis kai käyttää tää aika vähän hyödyllisemmin...


Talvitie 5+1???
 
Hani: mulla viimeiset menkat alkoivat 14.6, ja selvät ovistuntemukset sekä ovistestiplussa tulivat 8.7. kierto on mulla ollut esikoisen imetyksen lopetuksen jälkeen sellaiset 35-40 päivää.

Niin ja lisätään vielä että tavallisella liuskatestillä testasin negat 19.7 ja 20.7 ja sitten selkeen plussan 24.7.
 
heipahei!

Täällä sitä ollaan väsyneenä ja turvoksissa. Ja siitä jos mistä huomaa et olen raskaana niin karkki ei maistu, olen sellainen sokerihiiri ollut tähän asti ja nyt ei tarvi kuin muutama karkki napata niin johan ilettää(ja tämä asia on siis vain hyvä juttu =) )

Ensiviikolla ajattelin varata ajan neuvolaan. Esioisella on myös kohta 4v neuvola niin ajattelin kysästä jos pääsis samalla kertaa äneuvolaanki.

Miten muuten te jotka odotatte toista tai kolmatta(tai siitä eteenpäin ) milloin kerrotte vanhemmille lapsille tulevasta vauvasta? Me ajattelimme odottaa ainakin ensimmäiseen neuvolaan tai ultraan tai sydänäänten kuuluun. Meidän esikoinen jo niin kovasti odottas sit et kysys varmasti päivittäin et eikö se vauva jo tuu :)
 
voih tätä pahaa oloa. mulla on ollu ihan 24h tää paha olo nyt jo tovin :x
hiukan toi ultra pisti mietityttää et onko siellä elämää, mut onneksi mies on taas niin positiivinen ja sanoi et ihan varmasti on. olihan esikoinenkin kyydissä :heart: ja kyllä tiesinkin et alussahan tässä vielä ollaan mut kun on hirveä hoppu vaan aina :LOL:

mulla oli yöllä joku ihan hirveä kohtaus. noin parin tunnin levon jälkeen kävin vessassa ja sit ku palasin niin huomasin et en voinutkaan enää maata sängyssä ja yrittää nukkua.
en pystynyt olemaan yhtään paikallaan :eek: :eek: mitä kauemmin yritti ollaliikkumatta sen kamalampi olo tuli koko kehoa niinku sillai kutitti ja tuli sellaisia levtoomia aaltoja.
olette varmaan kuulleet sanonnan levottomat jalat ni mulla oli koko keho levoton. se oli ihan hirveetä. sit mä nökötin sohvalla ja tepastelin kämpässä ja venyttelin. otin yhden raskausvitamiininkin, kun oon kuullut et ton tapainen levottomuus nukkuessa joihtuis jostais puutteesta. olikohan raudan tai jotain.
muistaakseni esikoista odottaessa oli pari kertaa sama homma mut ei ikinä noin kovana. nyt ihan hirvittää mennä nukkumaan jos se taas iskee. oli meinaa niin kamala.

no tulipas sepustus :LOL: :LOL:

 
Hirmuusti tullu tekstiä! =)

Täällä omanapa onm niin oireeton että oikeen hirvittää, tosin ei mulla esikostakaan ollu kauheita oireita.
Oon yrittäny nyt nauttii näistä vimpoista lomapäivistä ihan satasella kun elokuun lopulla ois pluu töihin, onneksi/toivottavasti siellä ei tarvitse sitten 7kk kauempaa olla, ihanaa. =)

Hani- :lle jäitä pyttyyn ja tsemppiä ensviikon ultran odotteluun. :LOL: Kyllähän siellä kaikki hyvin on kun oireitakin tuppaa noin komiasti.

).( Täällä siis ei oikeestaan mitään ihmeellistä. Nivusia jonkun verran koskee varsinkin semmoisen touhukkaan päivän jälkeen. Iltaisin aika sippi ja päivisin mieleltäni aika räjähdysherkkä varsinkin tulle ukolle... :ashamed:
Mietin edelleen sitä ultraan menoa, raaskinko maksaa ja onko rahaa?

Palaillaampa taas, onneksi on tää tickeri joka todistaa toistaiseksi raskaudesta :LOL:

 
Tänään tein selvän plussan, LA on kutakuinkin 7.4. Matalaa profiilia tässä pidetään sillä kolmen vuoden sisään tämä on viides raskaus, kolmen keskenmenon jälkeen marraskuussa -07 saimme pojan. Jos loppuun asti päästään niin ikäeroa ei tule kuin 1 vuosi ja 5 kuukautta. Varsinaisesti ei vielä oltu edes ajateltu lisää lapsia, sillä on vähän talonrakennusprojekti kesken.. Yhden ainoan kerran oltiin ilman ehkäisyä, niin eipä se muuta tarvinnut :LOL: Todella iloisia ja yllättyneitä ollaan!!!

En ole ajatellut alkuraskauden ultraa, sillä viime raskaudessa tuli hypättyä kaikessa mahdollisessa. Nyt mennään rauhallisin mielin ja otetaan vastaan mitä tuleman pitää.

Oireita on, rinnat tod. arat, pahoinvointia, väsymystä, kaikkea tätä normaalia

Synnytyssairaala Seks, etelä-pohjanmaalla asustellaan.

Täällähän meitä on jo vino pino, toivotaan että päästään kaikki onnellisena loppuun asti!!!

-Peppina-
 
Heippa kaikille!! :wave:

Pääsihän se Kesiskin tänne :D Eli täällä on tehty toissapäivänä haamulainen Clearbluella, joka sitten tänään näytti ihan oikealta plussalta. :) Toista lasta odotamme (esikoinen on syntynyt viime vuonna), on ollut toiveissa viime vuoden lopusta lähtien, ja kaksi keskenmenoakin on ollut tässä välissä, viimeisin nyt kesäkuussa. :ashamed: Mutta olen päättänyt, että tämä raskaus sujuu hyvin :xmas: ja saadaan huhtikuussa perheenlisäystä :heart: Laskettu aika olisi ehkä 10.4.

Onnea kaikille plussanneille :heart: :flower: Mukavaa, kun täällä näyttää olevan paljon tuttujakin! :wave:

Lukaisin nopeasti mitä olette ehtineet jo jutustella täällä.
Vähennyksestä on ainakin ollut puhetta, musta on tullut varsinainen kahvihörppä viime kuukausien aikana, mutta nyt olen yrittänyt vähentää sen pariin kupilliseen, tai tarkemmin sanottuna mukilliseen, päivän aikana. Muita paheita ei ole, en tunnusta :saint:

sintsi kyseli NKL:n ja Kättärin eroista, mulla on aikalailla samanlainen kuva niistä eroista kuin ciselle kirjoittikin. Esikoinen näki päivänvalon ensimmäistä kertaa NKL:lla, valittiin se ihan vaan sillä perusteella, että jos pikkuinen olisi tarvinnut akuuttia apua heti synnytyksen jälkeen, olisi paras mahdollinen hoito ollut siinä ihan vieressä. Viime vuonna sinne avautui myös 20 huoneen perheosasto, se oli ihan huippu! Henkilökunta oli aivan mahtavaa, ja meidän oma hoitaja etenkin aivan ihana :heart: Oma hoitaja osasi hyvin neuvoa imetyksen kanssa, ja muutama päivä kotiutumisen jälkeen käytiin vielä imetysohjauksessa NKL:lla yhdessä "ryhmätapaamisessa", missä NKL:lla työskentelevä kätilö antoi sekä teoreettista että ihan konkreettista opastusta imetykseen. Koin tuon tosi tarpeelliseksi, sillä parin päivän aikana oli ehtinyt jo kertyä paljon kysyttävää ja ihmeteltävää imetyksen suhteen.

Oireistakin on ollut puhetta, mulla eka oire oli se, että pinna oli kumman kireällä n. viikko oviksen jälkeen :whistle: :D Sitten alkoi rintojen arkuus ja pienet repäisykivut ja vihlailut alavatsalla. Parin päivän ajan on ollut ihan mieletön väsymys iltaisin, alkaen jo kello 19 tai jotain :xmas:

Alkuraskauden ultrasta, mä oon menossa tälläkin kertaa. Se tuo mulle sellainen varmuuden, että maksan ihan mielihyvin siitä, jos tiedän, että kaikki on hyvin. :) :heart:

Kesis ja rakas 4+0
 
Heippa taas! :whistle:

Tuli mieleen, että olisko ihan hassu idea, jos tehtäis tästä pino niille odottajille, joilla on laskettu aika esim. 1.4-14.4., eli huhtikuun ensimmäisellä puoliskolla? Ajattelin, että ehkä siten pääsisi paremmin kärryille muiden jutuista, kun nämä pinot tuppaavat olemaan niin suosittuja :) :heart: Ainakin marrasmassut ovat tehneet niin. Mitä mieltä olette? :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kesis:
Heippa taas! :whistle:

Tuli mieleen, että olisko ihan hassu idea, jos tehtäis tästä pino niille odottajille, joilla on laskettu aika esim. 1.4-14.4., eli huhtikuun ensimmäisellä puoliskolla? Ajattelin, että ehkä siten pääsisi paremmin kärryille muiden jutuista, kun nämä pinot tuppaavat olemaan niin suosittuja :) :heart: Ainakin marrasmassut ovat tehneet niin. Mitä mieltä olette? :wave:
ihan hyvä idea!! ja jos alkaa olemaan hiljaista, niin voidaan yhdistää kaikki huhtikuiset..

tänään testattu taas ja selkeä plussa apteekin omaan :heart: se on nyt vaan uskottava :)

JJ-t ja Juniori 4+0
 
..heips, tänä aamuna en meinannut päästä sängystä ylös, tuntui että luomet painaa liikaa |O .
voi tosin johtua uni velasta.
peppina tervetuloa. meillä kävi kanssa yks "vahinko" ja heti plussasi.olin varma jo kolme päivää sen jälkeen että olen raskaana, vaikka mitään oireita ei ollutkaan =)
 
Hei kaikki tulevat huhtimammat! Me ollaan huomattu tuolla "vanhoissa" huhtihipuissa, että tänne on tullut uusi huhtikuisten palsta. :heart: Aika rientää! Itse plussailin aika pitkälle tasan vuosi sitten, on ollut kyllä jännittävä ja ihana vuosi!

Ajattelin käväistä toivottamassa teille ihanaa raskausaikaa ja kaikkea hyvää tulevaan! :flower: Vuoden päästä teilläkin on sitten tuommoinen ihana melkein nelikuinen mölytoosa, joka ähkii ja puhkii tuossa lattialla ja kokeilee miten hienoja uusia ääniä osaakaan tuottaa! :LOL:
Tsemppiä!
t: marika ja poika 3kk 3 viikkoa
 
Tuosta jakamisesta.. Miusta taas tuntuu jotenki höpsöltä :snotty: Kaikkihan myö ollaan huhtikuisia päivästä riippumatta. Viime vuonna elokuisissa oli tajuton määrä porukkaa ja hyvin mahduttiin samaan ketjuun kaikki =) Niin moni kuitenkin vain taustailee ja kourallinen on ns. aktiivisempia. Mut en hankaa vastaan, jos enemmistö on muuta mieltä :p

pietu- ja luomu 4+3 (huih! ensmäistä kertaa merkkasin viikot.. :heart: )
 

Yhteistyössä