*HUHTIKUUN MASUASUKIT*

Tervetuloa joukkoomme ciselle, rimata, niinnu, chessa, Nappi 1984 ja JJ-t!:wave: Tottakai me rimata sut tänne huolitaan! Minullakin la on joko 1.4 tai 31.3, mutta tänne liityin kun esikoinen meni melkein kaksi viikkoa yli (vähän meidän suvun sukuvika näyttää olevan tuo ylimeneminen ;) ) niin ajattelin sitten että maaliskuisissa ei olisi kiva yksin lopussa kärvistellä :).

ciselle: Niin minäkin olen asian ymmärtänyt, että massu tulee toisella kertaa nopeammin näkyviin kuin esikoista odottaessa. Minä en ole kyllä massussa mitään muuta "kasvua" havainnut, muuta kuin että ihan turvoksissa on massu täälläkin.

niinnu: esikoisesta kävin alkuraskauden ultrassa viikolla 7+, ja tuolloin oli pieni papunen 9mm pitkä ja sydämen liike havaittavissa :heart: .

hapamperi: muakin on väsyttänyt eilen ja tänään :wave:. Taidetaan alkaa esikoisen kanssa nukkumaan päikkäreitä kimpassa.. :D

Hani: No voi voi, ilmeisesti ei lekuri uskaltanut rueta veikkaamaan noita viikkoja kun ne hormoniarvot voi hurjastikin heitellä tapauskohtaisesti. Kerropas meille kaikki faktat, millon edellise menkat, minkälaisia kiertoja normaalisti ollut, oliko ovistuntemuksia, milloin testasit plussan jne niin pähkäillään täällä yhdessä että millä viikoilla saattaisit olla :D.

ikäerosta: jos kaikki menee tämän raskauden kanssa onnellisesti niin meillä olisi tulossa ikäeroksi 1v 7kk :heart:. Esikoinen on ollut niin helppo tapaus että pieni ikäero ei kovin huolestuta. Tiedän toki että varmasti tulee rankkaa olemaan ainakin ajoittain.
 
talvitie edelliset menkat mulla alkoi 5.6. kiertoja ei ole normaalisti ollut. vain parit ehti tulla esikoisen jälkeen ja niissäkin noin parinkuukauden väli.
ovistuntemuksia ei ollut ja tikutinkin oikeastaan koko kierron, mut plussaaa siitä en saanut.
plussa raskaustestiin tuli 18.7 ja oli eka sen verran haalea et ei varmaan pal aikaisemmin ois näkyny.
ajattelin et jos voisin olla nyt viikolla 6?? se olis hyvä, juttu meinaa varasin torstaille sen ultran :ashamed: en malttanu pysyä poissa. on aika halpa paikka ja hyvällä tuurilla jos sillo ei vielä näy mitään, ni voi päästä toisen kerran samaan hintaan tai alennuksella, mut siitä ei vielä takuita. noh..mun täytyy nyyhkyttää sille lääkärille, et en tiiä yhtään missä nyt meen ja jos huonosti käy ni ruikkaan uuttaa aikaa halvalla :LOL:

sintsi ja JJ-t tervetuloa :wave:


niin ja sit to ois 2 viikoa jo plussauksesta kulunu =)
 
:wave:

Hei vaan kaikki. Täällä minäkin vihdoin plussanneena ja laskettu olisi 4.4. Tosin varmasti muuttuu aiemmaksi... Mutta siitäpä joskus myöhemmin lisää.

Olipas täällä jo pino huhtikuisia :)

Mulle esikoisesta pärähti heti alkuunsa kamala turvotus. Nyt näyttää käyneen samoin. Ihan hirvittää (vaikka tää onkin niin ihanaa), kun maha on turbona kuin olisin 5:llä kuulla raskaana. Olo on sellainen. Ja tunne.

Joillekin vaan käy näin. En kuulu niihin onnellisiin, jotka laihtuvat plussattuaan ja painoa ei kamalasti kerry. Mutta kuulun niihin onnellisiin, jotka saavat olla raskaana :p Kyllä se niin on, että kunhan vauva saisi kasvaa/kehittyä terveenä, äidin turvotuksista niinkään väliä. Vaikka koville henkisesti ottaa :(
 
Josko minäkin sitten uskaltautuisin jo tänne.
Eli sitä toista ihanuutta odotellaan ja saapuvaksi toivotaan huhtikuussa, LA ois lakureiden mukaan 2.4.
Alkuraskauden ultraa oon kovasti miettiny kun sit sais selvyyden ennen töihin menoa, et onko elämää ja mimmoista semmoista :p
Toivon tämän pirpanan pitävän kiinni loppuun asti. :heart:

 
Ilmoittaudunpa mukaan.. varovaisesti. Ihan on aluillaan. LA alustavasti 7.4.2009. Tarkentuu sit kai ekassa neuvolassa 15.8.-08. Uskomaton tunnelma, ku meillä täyttää esikoinen vuoden nyt elokuussa ja pieni mies sai alkunsa hedelmöityshoidoilla. Tää kakkonen sai alkunsa nyt asenteella "tulee, jos on tullakseen". Se sit päätti tulla ja ihan luomuna :heart:
 
Iltaa huhtikuiset mammat!

Saanko loikata tuolta maalismassuista teidän kanssa? La on 29.3.09 mutta mikäli vanhat merkit paikkansa pitää, vauva syntyy pitkälti huhtikuun puolella :D

Meille odotetaan neljättä lasta. Kolme muuta lasta on iältään 9, 6 ja 2 vuotiaat :heart: :heart: :heart:

Hiukkasen heikkohappinen äiti täällä koneella kyyköttää. Kuvotusta riittää, väsymystä ja piinaava päänsärky on ollut kaksi päivää!!! Mulla migreeni olemassaan ja vaivailee aina näin alkuraskaudessa :(

Tänään kävin ekassa neuvolassa. Oli ihan omituista mennä näin aikaisin, kun yleensä olen mennyt vasta vkoilla 8-9... Siellä kumminkin kaikki muut reilassa paitsi paineet koholla! Ne on aina olleet alhaiset mutta päänsärkykö nosti paineita vai särkeeköhän päätä paineiden takia... Tiiä sitten :ashamed:

pietu- Onnittelut! Minulla on ystävä, jolla paha endometrioosi ja kävivät hoidoissa usen vuoden, ei tulosta. Nyt kaksi lasta ja luomuna tulleet. Onneksi ihmeitä tapahtuu, ihania ihmeitä!

SydänAlma ja Nyysä 5+2
 
Tervetuloa uusille!!
Täällä keskustelua ikäerosta niin meille tulee hieman alle 2vuotta...poika syntyny 17.04.07!!
Mulla ei erikoisia tuntemuksia ole tullut tissit hieman kipeät mutta ei pahoinvointia(tyttärestä sama ja pojasta oksensin 2kk)..nyt vaan kamala pelko iskenyt koskenu alavatsaan ja semmonen tunne et kesken menee :(
Hoitajalle soitin niin se katseli papereita ja tokas että meillähän on jo kaksi lasta jo että mitä sitä kolmatta enää ja jos menee nyt kesken niin sehän on vaan helpompi (mulla oli siis ennen esikoista 3km rv 6 & 14+6 & 10 ja km 2kk sitten rv 7)..pahalta noi sanat tuntui ja nyt olenkin itkenyt koko illan
:'( :'( Lapset olleet hermostuneita ja koko ajan sylissään roikkuneet mieskin pitkää päivää tehnyt eikä vielä kotiutunut joutuu yksinään miettimään vaan!!!
Toivon todella et kaikki menis hyvin mutta toivottomuus iskee niin se vaan taitaa olla ettei meille suoda kolmatta ja en taitais enää jaksaa yrittämään alkaa henkisesti väsy pelkäämään molemmat raskaudet olleet sen takia niin stressaavia :|
Anteeksi vielä tämä purkaus...yritän kasata itseni ja yrittää saada unta että jaksaa herätä lasten kanssa aamulla aikaisin!
 
Tervetuloa jälleen uusille :wave: ja onnittelut plussauksista =)

Väsymyksestä ja muista huonoista oloista kärvisille vinkkinä jota voisi kokeilla. Mulla oli esikoisen raskausajan eka kolmanneksen aikana krooninen väsymys. Samat elkeet oli jo tälläkin raskaudella: väsy painoi aika paljon ja lievää kuvotusta on ollut. Aloitin pari päivää sitten Multitabs -raskaus monivitamiinin ja musta todella tuntuu että se olisi auttanut. Alkoi tulla energinen ja "normaalimpi" olo. Se sisältää mm. b-vitamiinia, jonka puutos alkuraskauden aikana kuulemma on yhteydessä mm. pahoinvointiin.

Hani- muutatko mulle pelkästään se Kättäri synnäriksi. Sinne me kumminkin mennään jos sinne asti päästään =) Sori, ylimääräinen vaivannäkö :ashamed:
 
sippura84 :hug: Tiedän vain tuon kauhean pelon ja kuristuksen, en keskenmenoista mitään. Minulla oli viikko sitten ihan SIETÄMÄTÖNTÄ kipua alavatsassa, jonkalaista en aiemmissa raskauksissa ollut tuntenut. Kävin ultrassa silloin ja eilen uudestaan ja kaikki näytti olevan kunnossa. Kipu johtui ilmeisesti keltarauhasrakkulasta. Älä heitä kirvestä kaivoon, vaikka tuommoinen hoitsu joutaisi ammatinvaihtoon, joka laukoo ihan asiattomuuksia. Toivottavasti kaikki etenee hyvin. Meillä muuten melkein sama syntymäpäivä lapsilla =) Meitin on syntyny 15.4. jo vuonna 2002 :heart:

SydänAlma ja Nyysä 5+2
 
sippura84: olipa tökerö hoitsu kun sinulle noin sanoi ja arvioin teidän elämää mikä olisi parasta. Höh, sanon minä! Toivotaan parasta! Onneksi sulla ei ole vuotoja (?) Mulla oli esikon alkuraskauden aikana voimakkaita, nopeita viiltäviä kipuja alavatsalla ja alaselässäkin. Ne muistuttivat menkkakipuja paitsi että ne menivät aina nopeasti ohi, kun menkkakivut vaan jatkuvat. Kyse oli kohdun kasvuun liittyvistä kivuista.
 
Jee, ihanan paljon tullut taas lisää huhtimassuja!! Eli tervetuloa sintsi, mammanen, PojanÄiti-83, pietu ja SydänAlma!

Minä taidan kyllä kans soittaa huomenna neuvolaan ja varailla aikaa, niin että jotenkin alkais tuntumaan todellisemmalle tämä odotus :). Niin ja sinne alkuraskauden ultraan tekis kans kovasti mieli :saint: .

Hani: Se olikin noin sekava toi sun tilanne
. No ainakin siellä ultrassa sitten jo jotain selviää, toivottavasti näkyis jo pieni sydämen syke :heart:

Voi ei sippura, kamala miten se hoitaja sulle sanonut :hug:. Toivotaan että kaikki olis OK sinulla, eikös jonkunasteinen alamahakipu ainakin ole ihan normaalia?

pietu: yritin laittaa yv:tä, mutta laatikkosi oli täynnä :wave:

Nyt nukkumaan
, hyvää yötä!!

Talvitie 4+6??
 
Hei, nyt aloin muistelemaan että saakohan noita Multitabs vitamiinejakaan syödä ennen viikkoa 12... Muistaako kukaan mihin vitamiinien syöntikielto ennen viikkoa 12 perustuu? Onko se joku tietty vitamiini, jota ei saa syödä ennen sitä?
 
kirjottelin päivällä pitkät pätkät, saapui sitten yllätysvieraita ja hädissäni sitten hukkasin koko litanjan.

Oireista Lievä väsymys ja palelu tällä hetkellä. Turvotus, vatsakipuilu, etominen kaikki tuntuu tänään hävinneen. Ei pissata normaalia enempää, ei tissit kipuile. Tyyntä myrskyn edellä kenties?

Meillä ikäeroa tuleen esikoiseen 6½ vuotta ja nuorimmaisille 3 vuotta, jos luoja suo.

sippura84 :hug: Kyllä on ollu törkeä hoitaja puhelimessa :kieh:

Tervetuloa vielä kaikille uusille.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ciselle:
Hei, nyt aloin muistelemaan että saakohan noita Multitabs vitamiinejakaan syödä ennen viikkoa 12... Muistaako kukaan mihin vitamiinien syöntikielto ennen viikkoa 12 perustuu? Onko se joku tietty vitamiini, jota ei saa syödä ennen sitä?
:wave: Siis tarkoitin "Multitabs Raskaus monivitamiineja"... :wave:

 
sippura84: Eipä oo hoitsu paljon miettiny. Vähä samaa laatua ku meijän eka varsinainen ultra tk:ssa, ku lääkäri totes rv 9+6, jotta vielä näillä viikoilla voi mennä kesken.. Oli just menny kesken ennen tuota raskautta eka hoidoista tullu plussa. Kiittelin kovasti :/ Jätä vain omaan arvoonsa moinen!

Talvitie: Kiitos infosta ;)

Niin.. Meillä tulee siis aika tarkkaan 1v 9kk ikäeroa lapsille. Poikaa odottaessa ei ollu muita oireita ku, et lantio meni sököksi alta puolenvälin. Mielenkiinnolla ootan, et koituuko nyt sit osaks oksentaminen tms. Toivottavasti ei. Ennemmin lantio ku kaikki muut vaivat =)
 
Nyt alan mäkin vähitellen uskoa raskauteen, kun kolmen haamun jälkeen sain viimein eilen kunnollisen plussan. Laskettu aika olisi kai sittenkin 1.4., olin muistanut edellisten kuukautisten alkamisen päivällä väärin. Lieneekö sitten hyvä vai huono merkki, jos lapsen laskettu aika on aprillipäivänä? :D Jollain muullakin taisi olla?

Mammanen: samanlainen turvotus päällä meikäläiselläkin. Eilen törmäsin yhten tuttuun, joka vilkuili vaivihkaa mahaani, ilmeisesti näytän nyt jo raskausepäilyjä herättävältä. Mutta turvotusta se tosiaan vaan on... :)

Mulla ei ole toistaiseksi pahoinvointi alkanut. Tosin viimeksikin se alkoi joskus viikolla 6-7 vasta.
 
liittyy joukkoonne. :wave: la 4.4.
oireita: kevyttä väsymystä ja todella nopeasti ohi menevää lähes olematonta pikku kuvotusta., mahasta nippaa ja ala selkää jomottaa.
esikoinen 10kk, todella vilkas =)
 
Varvovasti ilmottaudun joukkoonne jännäämään uutta raskautta :heart: Pikkukakkosen LA 2.4. ja esikoinen tällä hetkellä 8kk. Annettiin lupa kakkoselle mut en olisi ikinä uskonut et nappaa näin äkisti. Senkin vuoksi oon lähinnä vaan hämilläni vielä :eek:
Eiköhän se ala hahmottua ja tuntua todelta sitten viimestään kun sydänäänet kuulee :heart:

 
Minut voi poistaa listalta ei tule meille huhti vauvaa :'(
Eilisen koski todella kovaa alavatsaan (samanlaista ollu joka kerta ennen km) ja yöllä alko runsas vuoto..aamulla kävin päivystyksessä ja lääkäri totesi km!!
Tuntuu niin pahalta ettei voi muuta kuin itkeä :'( :'(
Ei uskalla enää mitään haaveilla kai se niin vaan on ettei meille suoda kun kaksi lasta..nyt tuntuu ettei uskalla enää kolmatta yrittää niin rankalta henkisesti tämä tuntuu :( :'(
 
anteeksi kun tungen tänne,mutta pakko oli tulla kurkkaamaan.. tuli ihan kylmät väreet kun täällä oli jo -09 huhtikuisia odottajia :) meidän huhti-poika on jo 3,5kk.. kamalaa miten se aika lentää,vastahan minäkin plussasin :)
nopeesti se menee teilläkin,vaikka aina ei ehkä siltä tunnukkaan.. ;)
tsemppiä kaikille!!
 
sippura otan osaa suruunne :'( keskenmenon kokeneena tiedän tuskasi :hug: päivä kerralla eteenpäin..

ciselle tätä multitabsin raskausvitamiinia voi ja kuuluukin syödä koko raskauden ajan myös imetyksen ajan. suositellaan että sitä syödään jo kun aletaan suunnittelemaan raskautta. ainakin foolihappo on tärkeää heti alussa. itse olen ehtinyt syömään näitä jo vuoden, josko tällä kertaa pikkuinen pysyisi matkassa :heart:

olen täälä liian ajoissa jo kirjottelemassa, dpo vasta 12 ja toissapäivänä ja tänään haamuplussa aconin herkkään :D pitää vaan pitää positiivinen mieli ja uskoa ja toivoa parasta :saint:

onko täälä ketään, jolla edessä/alkanut tupakan lopetus?? entäs kahvin vähennys??
 
JJ-t ennen esikoista poltin ja lopetin plussaan. Sitä ennen ehdin hiukan vähentää jo, nyt en oo "varsinaisesti" polttanut ku silloin tällöin sikarin illalla ku poika on mennyt jo nukkumaan. Tätä harrastusta ehti kestää n. 2 kk kunnes sekin loppui plussaan. Tsemppiä lopetukseen, jos se sulla työn alla!!
sippura84 :hug: suuren suuret pahoittelut ja voimia sulle :heart: .
:wave: uusille.

ikäerosta, nii meillä poika täyttää syyskuun lopussa 1v. että siinä 1,5 ikäeroa, hiukan jännittää..
 

Yhteistyössä