*HUHTIKUUN MASUASUKIT*

amalia Meillä esikoinen on 2v3kk eli huhtikuisia oli hänkin :D

Vähän hirvittää, että tuleeko pahoinvointia tällä kerralla kun esikoisesta ei ollut. Oli vaan ihan pientä kuvotusta ja sekin alkoi vasta rv8. Nyt on jo pientä yökötystä ollut muutaman päivän :eek:
 
Moikka.

Miekin voisin ängetä tänne. Eilen ihana plussa tuli testiin ja siitä lähtien on ilme ollut tuo ----> :D

Ja sitten niitä tietoja, kolmatta odotetaan.... LA 5.4.....ja sairaala on PKKS.

Meillä isompi muksu on 5 vuotta ja pienempi 1 v 4 kk. :heart:

Meinasiko muuten miten moni mennä alkuraskauden ultraan? Ootteko jo ajatelleet noin pitkälle :D? Mie oon sitä pähkäillyt tässä ja kyllä me taidetaan mennä. Näkeepähän onko siellä ketä ja onko pikkunen oikeessa paikassa. =)
 
Chessa kiva kun tulit heti mukaan =) Mä ilmoitin miehelle eilen kyllä heti, että ultraan sitten taas mennään :D se olis ehkä sitten joskus kolmen-neljän viikon päästä. Onkos kukaan vielä neuvolaan soittanut? Mä kun jo tänään ajattelin soittaa :ashamed: saa hyvän ajan sitten kun alkaa nää kesän vauvaruuhkat :D saa sen ajan sitten peruttua jos jotain menee pieleen.

Mä kun olen sellainen, että en jaksa paljon murehtia mitään keskenmenoja. Jos tulee niin murehditaan sitä sitten. Eilen jo raskaudesta kerrottiin molempien vanhemmille ja sisaruksille kun heille sitten kerrottais kuitenkin keskenmenostakin.
 
^ Voi kun ittekkin osais noin rennosti ottaa. Ainakin mie kovasti aion yrittää *lupaa ittelleen*. :D
Tottahan se on, että turhahan se on etukäteen murehtia.

Mie varmaan soitan neuvolaan vielä tällä viikolla. =)
 
Ilmottaudun mukaan minäkin, vaikka olo onkin vielä vähän skeptinen... Helmikuussa keskenmeno viikolla 12, joten en uskalla vielä juhlia. Laskettu aika (jos kaikki hyvin menee) olisi 2.4. ja esikoinen kyseessä.

Osaako kukaan muuten sanoa, onko testiviivan vahvuudella merkitystä? Olen nyt tehnyt kolme testiä (pe, la ja tänään) ja tulos on aina vaan haalea.
 
Moikka!

Reissusta kotiinnuttu ja hetihän se oli kone avattava ja tultava katsomaan että onko ilmaantunut uusia huuhtikuulaisia! :D Tervetuloa joukkoon Amalia07, sippura84, nti, minnijohanna, hapamperi, Chessa ja amena!


Amalia07: Meilläpäs aika saman ikäiset tytöt, minunkin esikoiseni täyttää elokuussa vuoden, reilua viikkoa myöhemmin kuin sinun! Tuota vaunuasiaa minäkin olen jo mietiskellyt, me kun kovasti kävellään nyt rattaiden kaa lenkkiä. Onhan tässä onneksi pitkä aika miettiä tuota vaunuhankintaa vielä ;). Oletko muuten tuolla pikkukakkosta odottavien pinossa? Siellä näyttää olevan paljon keskustelua tuplavaunuasiasta.

sippura84:
Paljon tarrasukkia matkaan teille, että pikkuinen pysyisi matkassa! :heart:

Oireista: Mulla on myös ollut ajoittain lievää etovaa oloa, ei kuitenkaan kovin pahasti vielä. Kaikki hajut tuoksuu nenään paljon voimakkaammin, ja esimerkiksi tupakan ja pakokaasun hajut saa etovan olon päälle. Esikoisesta ei tarvinnut oksentaa kertaakaan, mutta muutaman viikon oli sellainen huono olo, ettei oikein mitään voinut syödä ja kaikki yökätti. Saas nähdä kuinka nyt käy!

Hani: Hui, sinä olet päässytkin sitten jo ihan urakalla oireilemaan! :D Juuri tuollaista oli minullakin esikoisesta, kamalan huono olo, nälkä, muttei mitään ruokaa tehnyt kuitenkaan mieli. :x

Kertomisesta: Minulla on hieman kaksijakoiset mietteet: toisaalta olisi ihana hehkuttaa kaikille, että olen raskaana. Toisaalta taas olisi kiva yrittää pitää tieto salaisuutena mahdollisimman pitkään tällä kertaa (eskikoisesta kerroimme n. rv 8 alkuraskauden ultran jälkeen). Minäkin ajattelen niin, että jos saisin keskenmenon, niin siitä varmasti kertoisimme omille ja miehen vanhemmille. MIksi ei sitten voisi kertoa raskaudestakin ajoissa? Mutta kiva on kyllä pitää tätä ihan omana salaisuutena toistaiseksi :heart:.

Neuvola ja alkuraskauden ultra: Minä haluan ehdottomasti mennä alkuraskauden ultraan. Esikoisesta käytiin ultrasta, kun kuukautiskierto oli aivan sekaisin, enkä lainkaan tiennyt että kuinka pikällä jo oltiin. Neuvolasta sitten sanoivat, että olisivat lähettäneet joka tapauksessa alkuraskauden ultraan, koska kierto oli sekaisin. Nyt ajattelin ottaa yhteyttä neuvolaan ja kysellä että pääseekö sinne ultraan neuvolan kautta, vai onko mentävä yksityiselle.

Talvitie 4+5?


 
mäkin ole ihan hulluna noihin ultriin :LOL: ramppaan niin usein kuin vaan mahdollista. neuvolaan olen jo menossa 4.8 kun aika katsottiin viim. menkoista joista on jo pitkä aika. kyselen siellä sitten koska pääsis jo ultraan selvittämään millä viikoilla mennään.

joillekkin ollaan kerrottu. enimmikseen parille kaverille vaan. pidetään sukulaisilta salassa niin pitkälle et ollaan aika varmoilla vesillä. ihan siksi että heille tämä uutinen on ihan shokki!!
 
Kiva kun pino on jo vilkastunut. Tervetuloa kaikki uudet Huhtikuiset pinoon.

Mulla on ihan mieletön turvotus mahassa, olen oikeastaan ihmeissäni kun kukaan ei ole mitään kysellyt. Nenästä on tullut mahdottoman herkkä nyt, lopetin tupakoinnin kk ennen plussa testiä ja jos silloin tuntui, että haistaa paremmin, niin nyt vasta tuntuukin. Kuljen nenä pystyssä kokoajan ja ihmettelen mistä mikäkin haju tulee (mikä lienee sekopää B) ) Välillä on hetkellisesti etoo, muttei järin vakavaa vielä ainakaan.

Neuvolaan en ole varannut aikaa vielä, enkä taida ihan hirveetä kiirettä pitääkkään. Varmaan tossa elokuun loppupuolella soittelen samalla kun kuopukselle 2½ v neuvolaa tilailen, jos kaikki menee hyvin. Täällä eka ultra on vasta rv 12. Molemmissa edellisissä raskauksissa on ollut vuotoja alkuraskaudessa, jos niitä ilmaantuu jälleen niin sitten otan yhteyttä neuvolaan aikaisemmin ja pääsen varmaan ultraankin.
 
Ai niin, unohdin kertoa että tein tänään vielä toisen raskaustestin varmistukseksi. Kaksi tasavahvaa, tummanpunaista viivaa siihen testiin pärähti!! :heart: :heart:

Ja Hani mulle voit päivittää synnäriksi KYS.
 
Talvitie: En ole siinä pinossa ollenkaan, mutta onneksi on vielä aikaa miettiä tota vaunuasiaa. Me liikutaan tosi paljon ulkona niin varmaan paras vaihtoehto olisi tupla vaunut.

Mulla on hajuaisti herkistyny ja kerran olen oksentanu. :( Toivottavasti jäi siihen kertaan!!

Huomenna ajattelin neuvolaan soittaa! Aateltiin kertomisen kanssa vielä odotella. Toisaalta tekisi mieli huutaa koko maailmalle, että meille tulee vauva :heart:

Nyt tekemään ruokaa! Mukavaa illanjatkoa kaikille!!
 
nti
Ittelläni ei oireita ole ollut plussatestin jälkeen. Mutta 4 testii kerennyt tekee :LOL: Mies ei oikein ymmärrä minua välillä kun testailen. MInulla neuvola aika 28.8 vasta.

nti & möykky 4+5
 
Heips, mä mukaan myös masuasukin kanssa. LA laskurin mukaan on 3.4., katsotaan miten se muuttuu myöhemmin ultrassa. Tarkoitus olisi mennä varhaisultraan. Synnärinä Kättäri/NKL, todennäköisesti Kättäri.

Jos kaikki menee hyvin, niin tämä olisi sitten toinen lapsi, ennestään on touko/2007 synt. poika. Olisko kenellekään muulla tulossa noin kahden vuoden ikäero edelliseen?

Raskaus tuntuu tähän mennessä menevän kuten edellinen. Väsymystä: unet maistuu hyvin. Menkkamaisia kipuja silloin tällöin. Lievää kuvotusta välillä. Rinnoissa jotain pientä kasvua. Alavatsan pienoista kasvua...

Onko muuten kenelläkään muilla sellaista tunnetta että alavatsassa on jo kasvua siellä sisällä?Tämä kasvu ei siis niinkään tunnu käsillä päältä päin tunnustellessa vaan tosiaankin siellä on kuin pieni hedelmä kasvanut. Mulla on ollut nyt se tunne jo neljännestä viikosta alkaen! Voiko olla mahdollista?

Muistelisin että esikon kohdalla se kasvui tuntui vasta muutamaa viikkoa myöhemmin. Tietty nyt "muka kokeneena" :LOL: ;) huomaa asioita, joita ei silloin ekalla kerralla niin helposti huomannut. Olen kyllä lukenut, että toisella kertaa kohtu kasvaisi jotenkin "rivakammin"/helpommin kun on jo aiemmin kasvanut. Ekalla kerralla mulla oli aika paljon kohdun kasvukipuja.
 
Moikka! Huolitteko mut tähän pinoon vaikka la on todennäkösesti? maaliskuun lopussa :ashamed:, kierto ollut kovin epäsäännölinen, joten vain villejä veikkauksia voin heittää. Esikoisesta meni laskurilla ja neuvolassa la:t yksiin, nyt ei voi ku arvaillla. Tuolla on jo (maalis) niiiiin paljon porukkaa, nii tuntuu, että tänne ois helpompi kotiutua :heart:.
 
Hei!

Minäkin liityisin tähän porukkaan. Tänään sain haalenhaamun,ensimmäinen haaleatakin haaleampi haamu 4v nukkuu tuolla viereisessä huoneessa, joten uskallan nytkin luottaa, että siellä masussa joku tosiaan on=) LA osuu luultavasti huhtikuulle, tarkkaan en tiedä sillä kierukan poiston jälkeen ei tullut kuukautisia ollenkaan. Ultraan haluaisin niin pian kuin mahdollista. Millä viikolla siihen alkuraskauden ultraan pääsee/kannattaa mennä?
 
niinnu Onnittelut plussasta :flower: Jossain suositeltiin, että noin rv7 se alkuraskauden ultra. Meillä esimerkiksi esikoisesta ei näkynytkään mitään vielä 6+ jotain ja siinä olikin sitten melko piinaavat pari viikko odotella. Tosin kiertokin oli aivan epäselvä silloin. Itse oon ajatellut, että varailen aikaa tuonne n. kolmen viikon päähän.

Munkin oli pakko eilen tehdä vielä uusi testi :D hienosti sen viiden minuutin sisään Apteekin omaan kaksi viivaa tuli joten kyllä se nyt pakko on uskoa :D Väsymys on ihan hirmuinen, tissit on tosi kipeät (kun esikoisesta kipeytyivät ensimmäisen kerran siinä vaiheessa kun maito nousi), yökötystä on jonkun verran jo, mutta myös nälkä tulee useammin :D Sitten on esikoisen ajalta tutut "menkkatuntemukset" vatsassa ja muutenkin sellaisia repäisykipuja.
 
Mä ajattelin mennä varhaisultraan viikolla 8 eli 7 + 0 eteenpäin. Silloin pitäisi kai sydänäänten näkyä lähes varmasti, jos vaan viikot pitää paikkansa. En mene aikaisemmin. Jos niitä sydänääniä ei kuulu, niin tulee vaan odottelun piinat kontrolliultraan asti :/

Tervetuloa uusille! En taida kyllä itsekään olla vielä alkusivun listalla, kun vasta ilmoittauduin B)
 
rimata tuu ihmeessä tähän pinoon. mullakin voi la menna maaliskuun puolelle, mut tää pino just siks kivempi ku maaliskuisissa niin paljo porukkaa ja häslinkiä.

ciselle meidän esikko poika on syntyny 10.05.07 et noin parinvuoden ikäero tulis jos loppuun päästään. mä oon aina alussa vähän epävarma tän asian suhteen. tai esikosta olin epävarma loppuun saakka :LOL: mut nyt ajattelin kuitenkin ottaa rauhallisemmin sen panikoinnin kanssa :D

meidänkin ois tarkoitus mennä joskus viikolla 7 ultraan jos sieltä saatais laskettua aikaan tietoon. ongelmana vaan on et koska ois tullu se 7 viikkoa. malttamattomana ihmisenä kun en viitsis turhaan odotella :LOL:
 
Hanskuli beibe laita mut listoille:la:sta ei vielä muutako hajua, toinen ja oys, tänk juu! Kävin esikoiselta varhaisultrassa 5+4 ku epäiltiin kohdunulkoista. Silloin ei näkynyt muuta kuin ruskuispussi ja sen sisällä pitäis olla jotain. Mulle tarjottiin 6+4 aikaa, että ois sydänäänet näkynyt mutta en voinut kertakaikkiaan oottaa ku vaivas mieltä.

Neuvolaan en oo vielä soittanut, kais se kohta pitää nyt ois noin 5+6. Millon ootte neuvolaan soitelleet?
 
Tervetuloa uusille! Ja onnittelut. :heart:

Täälläkin tehty aamulla testi ja voi kun se plussan näkeminen lämmitti mieltä taas kummasti. :D

Mie varmaan soitan ultra-aikaa niin et se ois jotain 7+?.

hapamperi: aika myöhään teillä tuo eka neuvola. Koskeeko se vaan uudelleensynnyttäjiä? Meillä on tainnu olla aina viikolla 8-9, en nyt tiiä kyllä miten täällä kun on vasta muutettu. :)

Ja kukas se kyselikään sitä kahden vuoden ikäeroa, en nyt enää muista :ashamed: niin meillä tulee ihan vähän yli (jos kaikki menee hyvin), niin vähän et saattaa jäädä allekkin. :D
 
Heissan kaikille. Ilmoittautuisin mukaan ketjuun mikäli sopii. Olen joskus taustaillut tuolla vauvakuumepuolella, mutta nyt sitten "hieman" yllättäen toukka ilmoittikin tulostaan. Todella iloinen yllätys tosin:) Eli kuukautisten mukaan mun laskettu aika olis 5.4, mutta mä luulen että se saattaa muuttua vielä aikasemmaks koska tein testin jo neljä päivää ennen kun kuukautisten olis pitäny alkaa ja vahva plussa pärähti. Jo viikon oli ollu sellanen outo olo mikä sai tekeen testin. Ihan sekasin ollaan vieläkin molemmat, mutta ihanasti sekasin. Kaikki on ihan uutta, ihanaa ja outoa, ollaan ekakertalaisia. Pelottaa vaan kamalasti että meneekö kaikki hyvin. Tänään ajattelin soittaa neuvolaan =) Testin tein neljästi ennen kun suostuin uskomaan että siinä se plussa nakottaa.
 
se verikokeen tulos oli 4094 ja yli 25 jo tarkoittaa et on raskaana. noh tässä vaiheessa jo toisaan tiesinkin et oo nraskaana, mut lääkäri sanoi et siitä arvosta ei voi muka päätellä yhtään millä viikoill aolis |O ja netistä kuitenkin löytyy noita taulukoita mistä vähän näkee. nyt en sit yhtään enää tiiä missä mennään :headwall: :headwall:
voi kun pystyis oottaa sinne ens viikkkon ja meni sit ultraan. ainut vaan, että mulla olis tällä viikolla auto käytössä. apuja tytöt, mitä mä tekisin???

TERVETULOA KAIKKI UUDET :wave: :wave: en muista oonko jokaiselle erikseen muistanut tervetulot toivotella =)
 
Nappi1984: teretulemast! rimatalle myös tervetulon toivotus

Chessa: mä kyselin onko kellään tulossa mahdollisesti nyt kahden vuoden ikäerolla edelliseen. Hani- ja Chessa: mä mietin jo vähän miten se arki menisi sitten 2-vuotiaan ja vauvan kanssa. Rytmit yms... Ehkä se siinä tilanteessa alkaa se arki rytmeineen sitten muovautumaan =) Käytäntö opettaa ja vinkkejä voi saada muilta!

Mä en ole vielä soittanut sinne neuvolaan.

Mä kannatan myös sitä uusi pino joka kuukaudelle, kun pino muuten kasvaa liian isoksi ja jossain vaiheessa kaatuisi. Joka kuukauden pinoon aloitussivulle voisi linkittää aiemmat pinot.
 
ciselle joo kyllä se arki kahden kanssa mietityttää, mut kyllä se siitä varmaan lähtee menee kun löytää ne parhaimmat tavat.
mä voin aina välillä tehdä uuden pinon, katon vähän ensiks et miten on kirjoituksia tullu, et en välttämättä joka kuukausi tee uutta. ainakaan näin alussa.

mä löysin yhden ultrauspaikan missä omavastuu olis vaan 60. taidan kyllä sortua ja varata ajan loppuviikoks :ashamed: :ashamed:
 
varovaisesti tänne kurkkailen :whistle: liian aikaisin taas testailin (dpo 10)ja haalea plussa pärähti eilen testiin, la olisi 10.4. palailen kunhan teen ööö..ainakin 5 varmistustestiä :LOL: ja kemiallisen mahdollisuus poissa.

paljon onnea kaikille plussanneille, toivottavasti voin palailla tänne hyvilä mielin ja raskaus jatkuisi (takana km ja kemiallinen)
 

Yhteistyössä