*HUHTIKUUN MASUASUKIT*

Moi.
Mä nyt laskeskelin tarkemmalla laskurilla jossa jopa kysyttiin kierron pituus niin laskettuaika olisikin 4.5.. Joten menenpä vissiin ilmoittautumaan toukomahoihin niin ei tunnu sitten keväällä niin kauhealta kun kaikki täällä on jo poksunu. :D

Jonz

PS. Joannah kävitkö viime vuonna kyläilemässä elomassuissa? :)
 
Kiitos tiedoista Laala, täytyy perjantain lääkärin jälkeen kattella josko koittais varata aikaa sieltä turun yths:ltä, katsotaan nyt ensin mitä lääkäri sanoo. Toi kahden viikon jono ei kuulosta kovin kauheelta, kun sinne ultraan olis muuten yli tuplat sen verran.

Kivennäisvesistä ehdoton suosikki tällä hetkellä on Bonaquan sitruuna-lime :p . Ainoana ongelmana se, että myös jugurtti maistuu, ja yhdessä niistä tulee kauheaa röyhtäilyä piiitkäksi aikaa, ja se ei oo yhtään mukavaa kun on jo valmiiks huono olo.

Onnittelut vielä hyvistä ultrakuulumisista kaikille niitä saaneille!
Täällä painutaan iltapalalle ja nukkumaan, aamulla taas edessä aikainen herätys ja iki-ihana bussimatka.

ventti. 7+6
...huomenna uudelle viikolle B)
 
Ompa taas edellisestä visiitistä hujahtanut monta sivua :eek:

ultra-aikaa odotellessa kärsimättömänä. harmittaa vain ettei siihen aikaan voi paljoa itse vaikuttaa vaan on otettava mitä tarjotaan (pomo tykkää hyvää taas ) mutta mielummin sielä vaavia katsomassa kuin töissä :heart:

väsymys alkaa vähän hellittämään mutta noi himputin rinnat on niiiiiiin kipeet.. ihme kyllä ei oo ollut kovin pahaa pahoinvointia.. vaikka on tullut syötyäkin tosi epäsäännöllisesti. tänään oli sitten saikun jälkeen työhönpaluu ja ihme kyllä jaksoi tehdäkkin jotain.. vielä iltasella hurautin isän luokse kylään :) tän täytyy olla jotain ihan epänormaalia.. en oo tottunu taas siihen ettei väsytä 24/7 (vai johtusko siitä että nukuin koko eilisen? ) :D

Nellah ja 8+2
 
Huomenet kaikille!
Mulla on vilu koko ajan ja yhä paha olo..Ja väsymymys senkun yltyy..Mitenhän ihmeessä jaksaa töitä tehdä tän alkuraskauden..Vaikka kyllähän sitä aina jostai sitte löytyy virtaa siinä kun asiakas on työn alla..
Jippii..Tänään alkaa bb ja otin jo paripäivää sitten 24/7 nettitv:n...
Onko täällä muita koukuttuneita..?
Meidänkin paikkakunnalta on joku siellä joten aika mielenkiintoista seurata kuka sinne on päässyt.. :LOL:
Mutta nyt moro taas.Syömään lisää aamupalaa....
Miksihän toi laskuri jäi jälkeen..?Mun piti käyä muokkaan menkkojen alkupäivää et se meni kohilleen...

 
Huomenta! Töihin selvitty väsyneenä huonon yöunien jäljiltä. Onnittelut kaikille hyvistä ultrauutisista ja Juupelille pidetään peukkuja =)

Hani ja muut pahoinvoivat. Milloin teillä alkoi pahoinvointi, heti plussauksen jälkeenkö? Itsellä ei toistaiseksi muita oireita kuin mahakivut, jotka tosin aika kivuliaita. Viime yönäkin sai 1,5h valvoa tuskissaan. Mietityttää vaan kun kivut on pelkästään vasemmalla puolella alavatsaa eikä ollenkaan oikealla...

Lehmis ja guess, saanko udella asutteko Tampereella vai jossakin ympäristökunnissa? Onkos kellään kokemuksia millä viikolla Tampereella pääsee ensimmäiseen neuvolaan? Tuntuu, että vaihtelu on aika suurta eri kaupungeissa.

Mites muuten tuohon alle saa tuollaisen hienon laskurin? Tahtoo kanssa sellaisen =)

Wendy + mini 5+6
 
Wendy: Mulla alkoi pahoinvointi tai kuvotus siinä 5+5 suunnilleen, eikä toivoa paremmasta näy. Päivät on kyllä tosi erilaisia. Sunnuntaina ja tänään on aivan hirveä olo, mutta eilinen meni sellaisella peruskuvotuksella läpi.

Kerroin raskaudesta eilen esimiehelle, joka suhtautui kyllä tosi hyvin. Sanoi, että tee vaan vapaasti etätyönä tai ole sairaana (3 pv saa olla omalla ilmoituksella), hän kyllä valehtelee mun puolesta täällä toimistolla (poissaolon syyn). Se helpotti tosi paljon mun oloa, kun sellainen paniikinomainen jaksaminen ja huono omatunto saamattomuudesta voivat vähän väistyä.

Tervetuloa uusille! :flower: :wave: Meitä on jo tosi paljon, jokohan alkaa huhtikuu kulua loppuun kohta.

Ennen olin tosi aamu-uninen, ja torkutin kellolla vaikka kuinka kauan ennen kuin nousin. Nyt aamulla on tosi vaikea maata paikoillaan, kun kerran on herännyt, ja kaikki ulkoa kuuluvat äänet häiritsevät. Kummallista touhua. Ja tilannetta ei helpota yhtään se, että aamulla jo sängyssä on nälkä ja pahoinvointi nostelee päätään. Yritän siinä vähän napostella banaania/voileipäkeksiä/suolakeksiä ennen nousemista, jotta pääsen aamupalalle asti oksentamatta. :$

Mä en kyllä odota BB:tä yhtään, vaikka muuten telkkarin edessä tuleekin lojuttua nyt vähän enemmän.

Tilia 7+0, juhuu, enää toivottavasti noin viisi viikkoa pahoinvoinnin helpottamiseen :D :headwall:
 
AAM
huomenta ! ja ihana lukea teitin ultrakokemuksia ja odotella muiden omia.. sekä omaani odottelen kovin viikon päästä keskiviikkona on vasta ja silloi 8+2 lasissa..

).( kauhia pelko on että tää on tuulimuna ... :( mä en tiedä miksi ihmeessä niin pelottaa mutta jotenkin vieläkin kutkuttaa keväinen takaraivossa :| paha olo jatkuu ruoka ei eilen maistunut ollenkaan ja vatta oli karseella lirussa.. :x viinirypäleet maistuu täälläkin :wave: ihania jääkaappi kylmänä parempaa kuin karkki !! :p :D eikä muuten tee namiakaan mieli siitä oli innoissani, ainakaan kovin paljon... :whistle:

AM & hippunen 7+1
 
Huomenia :) onnea juupelille ultraan :)

mä en tajua tota bb:tä, että mikä kumma siinä kiinnostaa.. turhia julkkiksia vaan kasataan.

töihinkin pitäisi lähteä.. muf.. ei kiinnostais yhtään.. mut pakko se vaan on mennä... viimeyönä taas nämä kamalat vatsakivut vaivasi.. mullakin kivut enempi toispuoleisia.. oikeella puolella.. sellanen venyvä kipu.. söinpä sitten eilen luumuja ja olihan niistä ummetukseen apua :)
 
Wendy: komppaan Tiliaa tässä, samoilla tienoilla alkoi täälläkin kuvotus, ja siitä sitten ollaan siirrytty kunnon huonoon oloon ja oksenteluun.

Eilinen meni pöntöttä, mutta tänään sitten heräsin 4:15 siihen, että maha on ihan tyhjä vaikka söin kunnon iltapalankin. Söin siihen hätään yhden kaurajutun (yosa), ja sehän tuli sit samantien takas ylös. :eek: No, sit ei ollut enää nälkä eikä huono olo, joten painuin takas pehkuihin. Ongelmana vaan se, kun täytyy viiden aikaan nousta, niin ei paljoa enää aikaa jäänyt nukkua. Nyt sit ollaan täällä simmut ristissä, ja tietenkin on huono olo, mites muuten.

Appivanhemmat alkavat jo huolestua mikä mua vaivaa... omille vanhemmille on helpompi olla kertomatta mitään kun asuvat kauempana eikä nähdä niin usein. Päätettiin, että perjantain lääkärin jälkeen kerrotaan molempien vanhemmille, ettei tarvitse keksiä mitään tekosyitä. Paha vaan kun oon appiukon kans samassa firmassa töissä, eikä se osaa kumminkaan pitää suutaan kiinni, eli todennäköisesti ens viikolla tietää sit kaikki työkaveritkin. :D

Ja eikun töitä, jos menis kopiokoneen viereen hengittelemään ja nieleskelemään.

ventti. 8+0 =)
 
Onnea juupelille ultraan :heart:



hei auttakaahan minua!: kumpi on järkevämpi, varhaisultra vai niskapoimu?? meillä tarjotaan vain rakenneultra kunnan toimesta, ja ajattelin sitten kaarinaan yksityiselle mennä, mutta kumpi on loppujen lopuks järkevämpi ultra????

kiitos jo viittiitte auttaa :heart:

(tein muuten eilen testin taas.. :D + oli)

Nemu 5+1
 
Nemu meillä ei tarjota varsinaista np-ultraa mutta veriseula ja sen perusteella pääsee/joutuu np-ultraan. Neuvolassa ultrataan kyllä muuten siinä viikoilla ~12 ja rakenneultra tarjotaan meille kanssa. Ite kävin varhaisultrassa nyt ja seuraava ultra on sitte muutaman viikon päästä neuvolassa, enkä aio otattaa sitä veriseulaa ku esikoisesta jäin kiinni siitä ja hirveet ootus viikot alko, että onko jotain vialla vai ei :'( . Jos teillä ei neuvolassa muuten ultrailla nii mee jompaann kumpaan, ite menisin varhais mutta varmasti joku toinen menis np-ultraan. Niin tai näin..

ON: oksettaa, väsyttää jopa v..taa välillä ku on niin huono olla mutta eiköhän tämä tästä. Mulla muuten pe neuvola sillon 9+5 :heart:

meitsi ja hässäkkä 9+2
 
Heippa!!

Onnea hienoja uutisia saaneille ultrassakävijöille :flower: :flower: Ja tervetuloa kaikille uusille! :wave:

Onnea myös tämän päivän ultraan menijöille, ainakin miracle oli menossa, eikö niin, ja Gardenia ellen väärin muista? B)

Nemu jos valitset noiden kahden, varhaisultran ja niskapoimun välillä, niin mä menisin sinne niskapoimu-ultraan. Ajattelen sen niin, että siinä vaiheessa osataan jo sanoa aika paljon sikiön voinnista, vaikkei toki vielä rakenteita niin tarkasti yleensä tutkitakaan. :)

).( Täällä vaan kauhea väsymys jatkuu ja etova olo myös, mutta muuten kaikki ok. =) Kahvi ei maistu kyllä enää, ei sitten yhtään :x Täytyis keksiä jotain muuta "piristävää" sen tilalle.

Kesis ja huvikumpu 7+4 (7+0)
 
Huomenta vaan kaikille!

Jänittää ihan hirmusti tän päivän ultra. Iltapäivällä vasta on ja mies pääse töistä onneksi mukaan.

Tää mun pahoinvointi tuntuu menevän ihan toisin päin kuin muilla. Nyt kun en ole vielä syönny mitää on ihan ok olo, heikottaa mut ei okseta. Mutta entäs kun menen syömään jotain?? Se on sitte jo ihan toinen juttu.

Onnea kaikille ultraan menijöille!

Hanica & Hilarius 8+2
 
Vielä tuosta neuvolasta.. tää on hiukan typerää mutta mua "pelottaa", että jään kiinni siellä jollekkin tutulle. Tarkotan, että siellä on käymässä joku tuttu (tutun tuttu, vielä pahempi)ja saa näin tietää mun raskaudesta. Meijän molepien porukat saa sitte kuulla sen prisman kassalla ku eivät vielä tiiä :LOL: . Oon jopa miettinyt, että ottasin tuon esikoisen esiliinaksi sinne :D . Eikö oo hulluja mietteitä??
 
rimata täällä toinen hullu :LOL: mä nimittäin mietin alkuraskauden ultraan mentäessä, että mitä jos siellä (yksityinen gyneasema) tulee joku tuttu tai tosiaan, vielä pahempaa, joku puolituttu vastaan. Mulla oli kuitenkin mies ja esikoinen seurana siellä :D Mutta, turhaanpa mietin, ei näkynyt tuttuja. :)

Onnea Hanica ultraan!! =)
 
Sillon kun oli kamala väsymys (vielä pari vkoa sitten), ajattelin ettei voi olla mitään pahempaa. Nyt kun ei enää väsytä, toivon vaan että sais nukuttua ku on niin huono olo. Ei mee mitenkään mieliksi näköjäs. Kahvia en oo juonu kahteen viikkoon. Se alko maistumaan semmoselle kitkerälle ja siitä tuli vaan huono olo :(

Soitin muuten tänään neuvolaan, mutta sielt sanottiin ettei ne voi kirjottaa mulle saikkua ku en oo niitten listoilla viel. Siis kun en oo käyny siel kertaakaan. Mul oli varattu aika ens maanantaiksi, mutta nyt se sit siirrettiinki huomiselle. Meinaa vähä jänskättää :p

Rv8+2
 
Juupeli Ihanaa, onnea!!! :heart: Yksikö siellä nyt sitten kuitenkin vaan oli :D

Mulla oli tänään ensimmäinen neuvola ja tunti siellä heilahti vaikka toinen raskaus jo on. Vino pino tuli luettavaa kotiin ja ohjeet kuinka ultra-aikaa varataan. Meillä kun np-ultra tehdään kaupungin ostopalveluna yksityisellä. Viikon päästä meen verikokeeseen ja siitä viikko eteenpäin sitten voi mennä ultraan. Taidan ottaa vähän varman päälle ja varata esim. puolentoista viikon päähän siitä verikokeesta sen ultran niin ehtii vastaus tulla varmasti.

Verenpaine oli aika alhainen, on normaalistikin mutta ei ihan näin alhainen. 104/62 oli lukemat. Ja Hb 128 mikä sekin on mulle vähän alakanttiin kun normaalisti mulla on sellasta 145-155. No, olo on ihan hyvä vielä kuitenkin :)

 
AAM
huoh tuottaako kellekään muulle työssäkäyvälle noitten lounasruokien valinta mitään ongelmia et mitä tekis mieli syyä ? tänään taas kaupassa turhaa kiertelyä 15 min kun mietti mitä tekis mieli... :x tommoi olo tulee lähes kaikesta lämpimästä.. ? no päädyin karjalanpiirakoihin ja sulatejuustoon, tomaattia, kurkkua ja pussi kanakeitto (blå bandin valmiskanoja) yhdistelmään.. aattelin et jos ei keitto maistu niin karjiksilla selviää suurimmasta. Yllärikseni meni sit kaksi piirakkaa ja lautasellinen keittoa :D nam ! oli hyvää eikä yhtää pahaa oloa (ainakaan vielä )! ! ihanasti kurkku ja tomaatti raikasti sitä karjalanpiirakkaa :)

AM & hippunen

*muoks* Juupeli :heart: ja Hapamperi :heart:
 
Onnittelut ultranäkymistä kaikille jotka sieltä ovat hyviä uutisia saaneet!

Mulla on tosiaan huomenna se tarkastus-ultra. on kyllä ollu niin huono olo että oon aika varma että siellä on Kapris kasvanut ja alkanut sydän sytkyttämään. :heart: Mutta kertoilen huomenissa sitten lisää oliko vaistoni oikeassa...viimeksi vaistosin tosi selvästi ettei kaikki ole kunnossa, nyt sitä tunnetta ei ole LUOJAN KIITOS tullut. Päin-vastoin, nyt tuntuu että kaikki menee loppuun asti hyvin....mutta pelko on kyllä aivan hirvittävä, että jos olenkin väärässä ja taas joudun pienestä luopumaan. En kestäis sitä enää :'( Toivottavasti ei tarvikkaan.

Pidelkäähän peukkuloisia huomenna kuuden aikaan ;) tuun sit illalla kertoon miltä Kapris näyttää! ;)

Gardenia ja Kapris rv6+
 
Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!

Allusmamma, mullakin on ultra ens viikon keskiviikkona (8+0)! Jännäillään yhdessä =) Orastava pelko tuulimunasta alkoi eilen....aargh! Mutta onneksi maltoin ultran kanssa ja se on sen verran myöhään, ettei sitten ole mitään epäilyksiä, syke löytyy jos siellä jotain on. En osaa jotenkin innostua tästä raskaudesta, ens keskiviikkona vasta saa mielenrauhan. Taidan olla hullu, kun suunnittelen vielä raskaustestin tekemistä varmistukseksi :LOL:

Ruoka maistuis koko ajan, varsinkin paahtoleipä ja tomaatit. Ja pakko on koko ajan jotain popsia, muuten alkaa heikottaa pahasti. Myös migreenimäistä päänsärkyä on varmaan kohta luvassa, vihloo ikävästi takaraivossa. Toistaiseks ei okseta, mut vatsa on kyllä aivan sekaisin.... Ja ruoat alkaa hiljakseen ällööttää - ja ruokalat, ai kauheeta!

Oxford ja maha 6+6 :heart:
 

Yhteistyössä