*HUHTIKUUN MASUASUKIT* Tammikuussa <3

Ihana melkein kahden tunnin lenkki ruissalossa miehen kanssa takana=)
Sitten iski nälkä ja vedin pussillisen(en kokonaan) pandan lakuja.
Nyt meen saunaan lämmitteleen.Tänään en ehtinyt noita sokeriarvoja saada ko oma terkkari lähti jo aiemmin kotiin.Joten maanantaita ootellessa..
 
Alkuperäinen kirjoittaja SädeI:
http://www.youtube.com/watch?v=fHiwBJZTexo voitte olla, mitä mieltä aiheesta tahansa mutta toi nainen on sekasin :LOL:
Katoinpas ton linkin..
Olis toi nainen voinu vähä antaa puheenvuoroa tolle miehellekki mut olen kyllä silti sitä mieltä että lapsenpaikka olis kotona mahollisimman pitkään vanhempien luona.. Vaikka se paljon opettaa perhepäivähoitokin/päivähoito..
Mutta nykyään vain ei aina ole mahdollista olla kotona lapsen kanssa kun siitä tehdään niin vaikeaa..
Minä olen saanut aika paljon olla kotona lapsena,mutta minä olen meidän perheestä ainut joka on ollut hoidossa..Ja äiti oli kotona kun menin kouluun ja se oli kyllä ihanaa kun oli äiti kotona!!!
Mutta hyvähän se olis että kävis lapsi edes kerhossa tms missä näkee muitakin lapsia ja saa touhuta kaikkea kivaa ja erilaista..

Laala
Olen kuiteski 160cm mut varmaan seki vaikuttaa et on niin ulospäin kääntynyt kohtu..Jokaisell varmasti on omanlaisensa ja kokoisensa masu..Minä olen aina toivonu että saisin ison masun ku odotan vauvaa. :LOL:
No...Aika isohan se on aina ollukki ku ekastaki kysyttiin näillä vkoilla että odotanko kaksosia..

Pukamista ja turvotuksista jne.
Pukamat on täälläkin tuttuja joka raskaudesta mut nyt on kyllä pysyneet poissa vaikka alussa vaikutti et tulee.. Turvonnut olo alapäässä on kans tosi usein ja en kyllä uskalla tota värkkiä kurkata edes kun on varmaan niin hirvee näky..

Vauvakutsuja
en ole pitänyt ikinä enkä pidä..

Meinaakos kukaan sisaruksille mitään "vauvapakettia"???
Minä ajattelin että tekisin pojille jotkut vauvapaketit jotka ois kiva aukasta..
Aluks meinasin et jos sinne molemmille ostais nuket joita sitten saavat hoitaa äidin kanssa, mutta kun en keksi oikein mitään muuta... Auttakaas tekin keksiin mitä sinne vois ajatella...
Pojat oli niin innossaan pemostamassa äippäpakettiaki mun kaa et olis kiva niille jotai sellasta kehitellä..

Kyllä veikkaisin unicornille ennemmin poikaa masun perusteella,mutta alan uskoa ettei se masun muoto kerro sukupuoltaolesta :D

Mutta olis kyllä ihan mahtava koota joku sellanen tilastokaikista oireista ja omista tuntemuksista jne ja sitten kattoa että onko samoja ollut kellään samasta sukupuolesta. Oikeesti vois löytyä jotai pitävämpää kun olis kaikki oireet jne..Mikseihän ne tee kunnon tutkimusta tostakaan.. Joku kyllä sanoi että oli jossai ollu tutkimus että paras "enne" sukupuolesta olis äidin oma tunne..
Saas nyt nähdä käykö meille unicornin kaa niin että oma tunne pitää paikkaansa..

Mut nyt taas lopetan tän kirjan kirjottamisen ja meen lisään hellaan puita..

Vointeja taas kaikille!!!

Vaavimasu ja napukka 28+3
 
vaavimasu:
Meinaakos kukaan sisaruksille mitään "vauvapakettia"???
Minä ajattelin että tekisin pojille jotkut vauvapaketit jotka ois kiva aukasta..
Aluks meinasin et jos sinne molemmille ostais nuket joita sitten saavat hoitaa äidin kanssa, mutta kun en keksi oikein mitään muuta... Auttakaas tekin keksiin mitä sinne vois ajatella...


Me ollaan ajateltu, et annetaan pojalle sitten joku lahja kun hänestä tulee isoveli. Ajattelin jotain mistä hän oikeasti tykkää, siis joku lelu mistä hän tykkää tai on toivonut(ei mitään itse vauvaan tai sen hoitoon liittyvää). Annamme sitten kun tulee sairaalaan vauvaa katsomaan. olen kuullut, että jotkut antavat lahjan muka vauvalta isolle sisarukselle,mut meillä poika on jo tänä vuonna 5v et ei sillä mee läpi, ihmettelis vaan et miten se vauva mitään on voinut sieltä mahasta tuoda.

 
meneeks tää nyt ihan oikein!?? Ukko taputtaa yheksän aikaa pepulle et no joko noustaan ylös, no mie sit aikani siin pyörittyäni ( väsytti ihan hitosti vielä) nousen keittää kahvii ym.. ni tuolla tuo viel jatkaa uniaan!! perkele! :LOL:
 
Pk-seutu miitti sopii aamupäivät oikeen hyvin ja melkeen koska vain kun saikkua viettelen loppuun saakka. mulla myös aika varmasti poika mukana kun ei tuo oo päiväkodissa ollut enään vuoteen.

yhden kaverin äiti sitten päätti olla sitä mieltä että ei mun vaavi huhtikuuhun asti voi pysyä sisällä kun on masu kuulemma jo niin alhaalla. tosin huomasin itekkin että tuntuu siltä että yhden päivän aikana on tipahtanu masu alemmas kun mitä se oli pari päivää sitten. ei yhtään ahistakkaan kokoajan.

voisin tossa myöhemmin viskata masukuvan pyöreiden viikkojen kunniaksi :)

Nellah ja 30+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vaavimasu:
Mutta olis kyllä ihan mahtava koota joku sellanen tilastokaikista oireista ja omista tuntemuksista jne ja sitten kattoa että onko samoja ollut kellään samasta sukupuolesta. Oikeesti vois löytyä jotai pitävämpää kun olis kaikki oireet jne..Mikseihän ne tee kunnon tutkimusta tostakaan.. Joku kyllä sanoi että oli jossai ollu tutkimus että paras "enne" sukupuolesta olis äidin oma tunne..
Saas nyt nähdä käykö meille unicornin kaa niin että oma tunne pitää paikkaansa..

Mut nyt taas lopetan tän kirjan kirjottamisen ja meen lisään hellaan puita..

Vointeja taas kaikille!!!

Vaavimasu ja napukka 28+3
Mulla on sellanen muistikuva, että oiskohan Oulussa tai jossain suomessa joka tapauksessa kätilöt, tehny ihan itsenäisesti (omasta aloitteestaan, mielenkiinnostaan) otannan odottajien oireiden, fyysisten muutosten yms perusteella yms. liittyen sukupuoleen. En nyt tarkemmin muista, enkä ihan tähän hätään googlettamallakaan löydä jutusta. Mutta tämän raskauden aikana siitä tuli tv:ssä vai lehdestäkö luin, mutta jotain kuitenkin. Täytyy paremmalla ajalla yrittää ettiä sitä netistä. Nyt on lähdettävä viemään esikoista harrastuksiin...

Iitanen rv30+4
 
Meillä on paketit odottamassa jotka vauva antaa sitten isoille sisaruksille kun tulevat sairaalaan katsomaan :D
Hyvin toimi tytön kohdalla kun poika syntyi. Samalla lailla aiotaan tehdä siis nytkin.

Saavatpahan jotain viihdykettäkin sinne sairaalaan. Kun vaikka nyytti onkin suloinen ja innoissaan odottavat vauvan tuloa. Niin enpä jaksa uskoa että käytännössä tuollainen nyytti joka makaa paikaalla ja nenän pää näkyy. Jaksaa kovinkaan kauan kiinostaa 4v ja 2.5v lapsia.

Eilen käytiin kauppareissulla ja viimeiset vauvelin tarvikkeet sain ostettua. Ja vaikka olinkin jo muka päättänyt että vauvalle en osta enää yhtään vaatetta. Niin yhdet 56cm housut tarttuivat mukaan. Kun ei niitä voinut vastusta....

Höh, yritin nyt saada nousta housuista kuvaa laitettua. Mutta eihän se onnistu....

Ei enää kyllä jaksa tuollaisia kauppareissuja. Jos joku tietää tuurin kyläkaupan niin siellä sitä kävelmistä riittää..... Onneksi sieltä löytyi välillä penkkejä joissa sai hetken huolahtaa. Loppuajasta alkoi jo alamahaa painamaan ja kiristämään uhkaavasti. ja kotona iski se jokapaikan kolotus ja jumitus. Yöllä vessassa käynyt olivat yhtä tuskaa kun oli niin jäykkä. Nukuinkin sitten tuonne puoliyhteentoista aamulla :D
Juu, ei taida tämä mamma enää tuollaisia kauppareissuja tehdä ihan hevillä.

hmm... oli muka vaikka mitä kirjoitettavaa. Mutta ei näköjään ajatus enää kulje yhtään.

t: Solina ja neiti Kirppu rv 27+6 huomenna alkaa viimeinen kolmannes :D
 
millipilli
http://www.yle.fi/akuutti/arkisto2006/140306_a.htm

Tässä linkki siihen Iitasen mainitsemaan juttuun jossa Oululaiset lääkärit (mun mielestä lääkärit) teki pienimuotoisen "tutkimuksen" tyttö-/poika-ennustuksista.
 
meni kauan että sain ton kuvan tänne (tekniikan ihmelapsi :D ) ja toikin on ihan suttunen tai liian pieni :kieh:

katotaas jos saisin meidän lastenhuoneen kuvat vielä ja masukuva sitten kun mies sen ehtis ottaa..
 
Helou siis kaikki ihanaiset ihmiset - äitylit - masuliinit - kaikki kaikinpäin!! :wave: On mennyt tosi tosi monta viikkoa siitä kun viimeksi kirjoitin pikkutekstin, taisi olla rakenneultran aikaan. On ollu perheen piirissä vakavaa sairautta joka on mieltä varjostanut, niin ei ole oikein jotenkin huvittanut tänne tulla höpöttelemään ja on muutenkin vain unhoittunut. Nyt päätin sitten kurkata tänne ja nappasin niskastani kiinni aimo-otteella ja raaputiraaputi :)

Ihania vauvelimasuja on teillä ja oireet kuulostaa erittttäin tutuilta, siis nuo häpyluu- ja nivuskivut :D Itsellä välillä ihan kamala nousta sängystä, tuolilta, autosta tms. kun jalat meinaa alta lähteä kivuista. Toisena päivänä taas on helpompi olla. Oon parturi-kampaajana siis ja töissä menee ihan ok, ihme kyllä kun onhan se seisomatyö, välillä kyllä meitin että kuinka pystynkään sinnittelemään sinne 30pv ennen vaavin laskettua aikaa eli 9. maaliskuuta asti. No, päivä kerrallaan! B)

Äitiyspapruja ja -pekettijuttuja ei olla vielä laitettu meneen, mutta näinä päivinä kyllä. Houp ei tarvitse hirvittävän kauan odotella rahatietoja ja vauveliinille vaatteita ja tavaraa. :whistle:

Me käytiin 4D-ultrassa rv 26 ja aivan ihana tytönmöllykkä siellä ujosteli. 20 min sai pruuno kakkiatoore pikku-tipua töniskellä että kasvoja näkyisi. Lopulta otti pienoisen kätensä naamalta pois ja alkoi esitellä vähän piirteitään, AIVAN MAHTAVAA oli nähdä oma pieni tyttö! Uskomaton tunne :heart: Se pussaili ja maisteli omaa kättänsä ja lopuksi hiukan hymyilikin. Niiiiin ihana näky :heart: Noita kuvia ja videopätkää olemme kyllä tuijotelleet miehen kanssa aivan haltioituneina. :) Ja mikä importanteinta: lapsella oli kaikki kunnossa, sormet ja varpaat paikallaan, sydän toimi, aivot ja keuhkot toimi..kaikki. Toivomme että terveenä tyttönen syntyisikin :heart: Painoarvio syntyessä vauvalle olisi lääkärin mukaan 3kg-3,5kg. Ei mikään pontius pilatus :D

Tulen ehdottomasti tapaamaan teitä muita äitejä, kivaa nähdä livenä ja tutustua! Isot mahat -kerho kokoontuu ;) mun mies sanoi mulle tänään kun töistä tulin, että: "arvaa keltä sä näytät, hehehehe, Pulkkiselta!" siis siltä kamalalta sketsityypiltä. :headwall: :LOL: Juu, on tässä mahaa jo mitä roikottaa kun ovenpieleen nojaa. :) Niin, asiasta edelliseen.. Missä siis tapaaminen on ja päivämäärä? :)

Nyt lyö yhtäkkiä pää jo tyhjää ja luonto kutsuu (kuten päivässä monesti muulloin) niin jatkelen myöhemmin höpinöitä. :flower:

Vielä kerran, kiva taas moikata teitä ja lukea juttujanne, ja mukava huomata kasvaneita masuja ja kasvaneita kipuja :hug: Kyllä tästä selvitään me kaikki ja kohta meillä on piiperoiset syleissämme :heart:

Nährään taas! :wave:

 
Kertokaas nyt kiltit tälle onnettomalle että miten ihmeessä saan tänne kuvia laitettua.
Siis sinne aijaahan saan ladattua sen kuvan. Mutta miten ihmeessä saan sen tänne.
Niin että se näkyy sitten tässä kirjoituksessa.

Olen tässä pohtinut ja kokeillut. Mutta kun ei vaan onnistu.... ihan kädestä pitäen ohjeet kiitos että tälläine tumpelokin tajuaa.


t: Solina jonka aivokapasiteetti ei nyt käy täysillä ja pikkuinen änkeejä rv 27+6
 




Katsotaanpas onnistuuko nyt. Alan päästä kärryille.... Mutta tässä kuva niistä ihanista pienistä 56cm vauvelin housuista joita minä en voinut vastustaa.

Paree olla kirpun nyt tyttö... muuten jäävät käyttämättä.

Kiitos Ruttanalle....
 
Viimeksi olen käynyt lukemassa juttuja kunnolla ehkä joulukuun alussa ja olen siis täysin pudonnut kärryiltä. Ajattelin kuitenkin tulla ilmoittautumaan, että haluaisin pysyä porukassanne.

Täällä on ollut jotain puhetta pääkaupunkiseutulaisten tapaamisesta, ilmoittautuisin mukaan minäkin. Helsinkiläinen siis tämäkin tyttö. Ajankohtaa ei ole ilmeisesti vielä päätetty.

( . ) Aika pulska olo alkaa olla. Vauva voi hyvin, mutta mulla on tosi kolottava ja särkyinen olo ollut pitkään. Enää kaksi ja puoli kuukautta... |O
Täytyy katsoa miten jaksaa olla töissä äitiysloman alkuun; saattaa olla että pari viikkoa aiemmin pitää jo jäädä pois.

Tilia ja vauvanen 28+4
 
Jees, mie onnistuin. Mua on alkanut pelottamaan yksi juttu.
Kun eräässä ketjussa joku sanoi että hänellä oli laitettu piuhat suoraan poikki kolmanne sektion jälkeen. Koska sen jälkeen ei enää suositella raskautta useimmissa tapauksissa.
Niin pelottaa että ne tekevät minullekkin niin. Siis kysymättä. Järki sanoo että ei kait ne sitä voi tehdä, mutta silti pelottaa.
Ymmärrän toki jos kieltävät minua raskautumasta enää. Onhan sitten takana jo 3 sektioa ( tämä tuleva siis kolmas ) ja se kohdunrepeämä.
Ja sitten pidetään ehkäisystä huoli. Vaikea uskoa että vahinkoa pääsisi käymään jos kierukan tms laittaa ja kerran apuja ollaan näidenkin raskauksien alulle saamiseen tarvittu.

Eli sen minä kestän että kielletään. Mutta en sitä että se mahdollisuus viedään.

Minä olen kuitenkin vasta 25v, samoin mies. Meillä on vielä kymmenen, viisitoista vuotta aikaa tehdä lapsia. Joten vaikka nyt todettaisiin kohdun olevan liian heikko kestämään enää raskautta. Niin mistä sen tietää missä kunnossa se on kymmenen vuoden päästä.

Joten minä haluan ehdottomasti säilyttää sen mahdollisuuden että ehkä joskus vielä. Kerran aikaakin on.....

Pitää seuraavalla äippäpoli käynnillä jutella asiasta lääkärin kanssa ja vaatia papereihin merkintä että piuhoja ei panna poikki missään nimessä. Ja varmaan samaa sanon vielä sektioon mentäessä leikkaavalle lääkärille.


t. Solina ja Kirppu joka toivonmukaan vielä joskus saa pikkuveljen tai siskon.
 
AAM
Solina miesten vasektomia on paaaaljon kätevämpi ja helpompi toimenpide (peruakin) kuin sun sterilisaatio :whistle: . . . ja kohtuhan palautuu kunhan raskauksien välillä on aikaa.. ystäväni synnyttin likan 11 v sitten ja nyt kakkosen 06 syksyllä sanoivat että kohtu oli palautunut lähes ensiodottajan "tilaan" joten eiköhän teillä vielä myöhemminkin voida tepsuttelua kuulostella :) :heart:

tilia ja funkymama ihana teistäkin kuulla.. :hug:
FM toivottavasti perhehuolet taaksejäänyttä elämää :| ..
Tilian raskas olo vaihtuu huhtikuussa ihanaan vauvaan niin kuin meillä muillakin :D

miitistä ei olla muuta sovittu kuin että aamupäivällä äiskärillä maaliskuun puolivälistä etiäpäin ? hesan keskustassa ja sanomatalossa.. ITSE päivämäärä on vielä auki... :wave:
torstaista puhuttiin alustavasti..

AM & hippunen 28+6 juu ja kello on ?? :eek: 4,21 :D
 
Onpa hurahtanut monen monta viikkoa siitä kun viimeksi tänne kirjoitin. Meni joulut ja muutkin pippalot niin vauhdilla.. Mutta lueskellut kyllä olen tätä pinoa aina vähän väliä. Ollaan koko perhe sairastettu ja itsekin hereillä kamalan kurkkukivun takia =( Koitan tässä juoda vielä kamalampaa panadol hottia, YÄK!! Nuorin tyttö ollut jo yli viikon 39 asteen kuumeessa eikä meinaa talttua tämä tauti.
Ihana taas pitkästä aikaa tänne ehtiä, kun saa rauhassa kirjoitella :) Kaikki muut nukkuu vielä... Tänne näyttäisi pääasiassa kuuluvan ihan mukavia ja hyvä niin :heart: Kohta on jo helmikuu ja aika käy uhkaavasti vähiin... pikkuruinen paniikki nostaa jo päätään. Viikkojakin on jo 30+2, hui kuinka paljon! Kaikki on mennyt oikein hyvin, mutta viime lääkärikäynnillä reilu viikko sitten todettiin kodunsuun olevan auki n. 1 cm, olisin joutun s.lomalle, mutta lupasin tehdä rauhallisia työpäiviä (pöljä yrittäjä kun olen) ja sain armonaikaa kaksi viikkoa. Siis viikon päästä uus lääkäri ja katsotaan tilanne uudestaan, sitte on kai jäätävä jos tilanne sama/edistynyt. Onhan noita supistuksia ollut ihan kiitettävästi, mutta ei ne mitään kovin kipeitä ole.. mutta saapas nähdä :heart: Jos nyt 35 viikolle ainakin päästäis :) Ja mun "tuurilla" tämä poika viihtyy vielä vappuun asti masussa kaikesta huolimatta...No ehkei ihan. Kova liikkumaan tämä pikkuveijari :heart: jännityksellä odotan, että milloinka tässä pinossa alkaa poksumaan.. Vaikka en ihan näin aikaisessa vaiheessa kenellekkään sitä toivo, mutta nuo pikkukaverit on joskus vähän turhan hätäisiä =)
Onkos kenellekkään arvioitu vauvan painoa vielä tässä vaiheessa? Mulle lääkäri sanoi että sopusuhtaisen kokoinen vauveli, vaikka sf-mitta tuolla pilvissä huiteleekin, 29cm oli viikoilla 29+0. Ei mulla mikään iso massu kyllä ole, ihan normi pötsi =) Neuvolassa ovat olleet huolissaan, kun mulla ei paino oo noussu ku puoli kiloa eka käynnistä. Joulun aikanaki oli tullu alaspäin.. Miten voi olla mahdollista ?!? =) Meikäläisen ruokahalulla! Terkka puhui joistain ketoaineista, joita alkaa muodostuun jos paino ei nouse vai mitensenytoli?! Ihan normaalisti oon kuiteski syöny! Taitaa olla niin vanttera poika tulossa, että se vie kaiken energian.. Pikkusen oli kuitenki mullakin ylipainoa ku raskaaksi tulin, joten en pane pahakseni jos ei kiloja tuu. Pääasiahan on että huolehtii syömisestä! Jospa vaikka synnytyksen jälkeen olis sitte ihannemitoissa..
Rentouttavaa sunnuntaita kaikille :heart: Yritän pistäytyä täällä taas hieman useammin.. Ja viimestään äippälomalla on vähän liikaakin aikaa :)

annuli ja martti 30+2
 
Onnea funkymama tyttölupauksesta!

Vaavimasu: Nii mä ajattelin tosta Mikkosen tädistä niin, että vaikka oliski mitä mieltä niin asiat voi esittää muillaki tavoin. Esim. jättää typerät hyökkäykset vähemmälle ja perustella asiansa rauhallisesti. Teki itsestään naurettavan, lapsellisen ja tyhmän. Mut aiheesta oon sitä mieltä, että perheet tekevät sellaisia ratkaisuja jotka sopivat perheelle.

Kiva ku tapaamiseen ilmottautuu koko ajan enemmän porukkaa :). Onks joku tehny listaa, ketkä on tulossa?

Säde & masukkipoju 29+2
 
Aloin tässä miettimään että mahdankö maaliskuun puolenvälin jälkeen jaksaa liikkua enään paljoa ton lapsosen kanssa kun mulla sillon jo viikkoja 37-38 tienoilla. mutta yritellään :)

saimpa kerranki nukkua yöllä kun ukko ulkoisti ittensä kaverinsa luokse nukkumaan humalansa pois. olishan tuo kotiinki saanu tulla mutta nukkuu tosi levottomasti kun on humalassa niin eipä tarvinnu pelätä että potkii mua yöllä. mutta enkös mä sitten heräsin 4 kertaa yön aikana vessaan ja närästykseen :kieh:

kait se täytyy raahautua suihkuun ja mennä hakemaan se ukkokulta kotia :heart:

Nellah ja 30+1
 
JJ-t: Aivan mielettömän suloiset kotiintulovaatteet =)

minkäslaisen hatun te vauvalle laitatte päähän kotimatkalle? Mä en tiedä yhtään millanen sen pitää olla tai minkä kokonen muuta kuin että pieni :headwall:
 
Eilen vietettiin ihana pv taas ulkona,käveltiin tonne meren rantaan(2km) ja paisteltiin makkaroita ja nautittiin kaakaota.Ynpärillä oli pimeetä ,vaan se räiskyvä tuli eessä.Joka lämmittikin mukavasti siinä taljalla istuessa.
Sitten käveltiin (3km) takaisin ja viimeseks meille sellaionen järeempi mäki.Otti melkolailla koville että ylös pääsin.Ei sattunut mutta ahisti jne..

Kotiintulovaatteista en ole miettinyt laisinkaan,vaikka pienehkö ajatus takaraivossa on=)Perjantaina ostelin urakalla tuttipulloja ja sellaista krääsää mitä listalla oli vielä jäljellä.Siteitä kattelin mutta en mä oikein osannut valita(en muuten käytä ikinä siteitä niin rupes ahistaan!)Sanokaas suoraan minkämerkkisiä ja nimisiä hankitte jälkivuotoon.Osaan minäkin sitten valita hyvät.

milky 26+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja milkystern:
Siteitä kattelin mutta en mä oikein osannut valita(en muuten käytä ikinä siteitä niin rupes ahistaan!)Sanokaas suoraan minkämerkkisiä ja nimisiä hankitte jälkivuotoon.Osaan minäkin sitten valita hyvät.

milky 26+2
vinkkei tarvisin mieki! eile kaupassa just mietin ihan samaa! :wave:
Minäkää ku en normaalisti siteitä käytä ollenkaa..

ziki ja mimmi 27+2
 

Yhteistyössä