*HUHTIKUUN MASUASUKIT* Tammikuussa <3

ON: käytiin eilen 4D-ultrassa Hämeenlinnassa ja oli aivan ihana lääkäri ja muutenkin tuo reissu meni erittäin hyvin. Ja mielestäni halpa kun maksettavaksi jäi 130? kelakorvauksen jälkeen.
Piiperö on raivotarjonnassa ja nyt ymmärrän miks mua välillä kolottelee todella pahasti tuolta alhaalta kun päällään pukkailee ja nyrkeillä takoo :)
Painoarvio oli tällä hetkellä 1720g ja arvioi pituudeksi 42cm ja on kuulema hyvää keskikokoa tämä meidän pikkuinen :) syntymäpainoksi arvioi 3,8kiloa...toivottavasti ei ainakaan yliaikaiseksi mene :whistle:
Kaikki rakenteet ja virtaukset oli kunnossa. Kaikkiaan tuo ultraus kesti tunnin, oli se ihanaa nähdä pikkuisen kasvonpiirteitä ja suu oli kyllä mutrussa suurimman osan ajasta ja kädellä koitti kasvojaan peitellä :) saatiin mukaan kasa kuvia ja deeveedee jossa on koko ultraus...Ihana mahtava kokemus kaikkinensa ja diagnoosiksi saatiin normaalisti kehittynyt ja kasvanut hyvävointinen sikiö (vaikkei mitään syytä ollutkaan epäillä et mikään vialla olisi, mutta tottakai se aina vähän mielessä pyörii et kumpa kaikki ok)

On se jännä että siellä kohdussa on jo sellainen aivan vauvan näköinen pyöreäposki :)

t. onnellinen minski ja suloinen piiperö 29+6(30+1)

:heart: :heart:
 
AAM
Säde miinulainen ruttana manna tutsa Piin emmie Nellah superheppuli
unohdinko jonkun ?

Parhaiten mulle sopisi tietysti siinä maaliskuun alussa sit kun olen päivätkin kotona äiskärillä :whistle: käviskö silloin joku arkiaamupäivä ?
tiedän et suurin osa toivois viikendiä tai arki-iltaa mut mulla on toi mies töissä öisin ja ilta menee rutiineihin pojan kanssa kun tarhasta pääsee 16 -> siksi on mulle niin kovin hankalaa.. :/

joten mitäs mieltä olette ?


AM & hippunen 28+2 :heart:
 
ventti tiiätkö mitkä noissa 1h ja 2h arvoissa on ne rajat? En saanu mihinkään niitä ylös, mutta se 1h arvo oli jotain 8,7 ja toinen 7,7 tai jotain sinne päin (desimaaleista en oo ihan varma)...

Ja siis joo ihan vaan "ruokavaliota" suositeltiin, mut mua ei oikeesti kiinnosta tippaakaan miettiä mitä syön, kun oon tasan sitä harrastanu monta vuotta ja vihdoinki päässy siitä eroon. :kieh: Murr. Plus että mä syön kyllä ihan terveellisesti. Hmh.

Mut se mikä mua ärsyttää tässä sokerihommassa erityisesti on se, että jos se sit mahdollisten seuraavien raskauksien aikana vaikuttaa siihen ettei esim saakaan vauvalle vakuutusta. Me nimittäin ei oltu ajateltu tyytyä yhteen lapseen, ja mulle taas se vakuutus antais sellasen olon että olis sit pienen selusta turvattu jos tulee jotain. Mä en halua hoidattaa lapsiani yleisellä puolella, kun satun tietämään mitä se taso ja homman etenemisnopeus on (nimim. astmalääkäri meinas tapattaa mut kahteen otteeseen, jonka jälkeen oon asioinu vaan yksityisellä aiheen tiimoilta).

Murr, pitäis tehdä tuntisuunnitelmaa ja mennä koululle ja kaikkea vaan ei yhtään kiinnostais. Oon liian väsyny vaihteeks.

Vähän ärsyttävää!!! Äsken tuli posti ja siellä oli KELAsta kirje, ja jo ihan tärisevin käsin sitä availin että joko, joko?! :xmas: Eipä tietenkään, vaan tuli joku "tiedoksenne vuonna 2008 maksetut ennakonpidätyksen alaiset etuudet".. :kieh: Erittely siis että mitä oon saanu opintotukea ja mitä maksanu niistä veroja. Joo kiinnostipa kovin. :kieh: Tulis joskus jo jotain tietoa äitiyspakkauksesta ja -päivärahasta.... Blaah. Enhän mä toimittanu niitä papereita ku 3vk sitten ja edelleen on vaan että Asiakirja saapunut. :kieh:

Laala ja Punkero rv27+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Allusmamma:
Säde miinulainen ruttana manna tutsa Piin emmie Nellah superheppuli
unohdinko jonkun ?

Parhaiten mulle sopisi tietysti siinä maaliskuun alussa sit kun olen päivätkin kotona äiskärillä :whistle: käviskö silloin joku arkiaamupäivä ?
tiedän et suurin osa toivois viikendiä tai arki-iltaa mut mulla on toi mies töissä öisin ja ilta menee rutiineihin pojan kanssa kun tarhasta pääsee 16 -> siksi on mulle niin kovin hankalaa.. :/

joten mitäs mieltä olette ?


AM & hippunen 28+2 :heart:
Maaliskuun alku sopii mulle. Ja aamupäivä on ihan jees. Itse oon iltaisin ihan puhki että liikkeelle lähtö vois olla niin ja näin. :ashamed: Toki eihän sekään mahdoton oo, mutta mielummin aamupäivällä. :wave:

 
Ja huomenta vaan. :)

Mulla on ihan armoton väsy taas. Vaikka untakin oon saanu yöllä. :|

Kohdunpohja alkaa painamaan tuonne ylös kylkiluihin aikas tavalla ja odotettavissa on, että se siitä vielä nousee. Ei muuten, mutta alkaa tuo vessassa käynti ottaa koville kun ei pääse taipumaan tarpeeksi alas pyyhkimään. :saint: :LOL:
Ei vaan, siltikin nautin olostani ison mahan kanssa. Taulukkoja katselin niin tuo mun kohdunpohjan korkeus vastais viikon 36 keskiarvoa. :whistle:
Ja taitaapa siinä olla yksi syy tuohon närästykseenkin. :x Keuhkolääkäri se refluksista varoittelikin kunhan pidemmälle pääsen ja siltä se tuntuukin että oikeassa on ollut.

Mutta ajan kulumisesta parasta on se että tänään poksahtaa taas viikot ja pyöreitä mennään. :D

Ruttana & Beanie 30+0 :heart:
 
AAM
hiioh hilluin turhaan kela-asiastakin.. :D
paperit vieläkin töissä odottaa jonkun esimiehen allekirjoitusta mutta ehtivät kyllä vakuuttivat sieltä.. :whistle: mut SILTI ! ois voinnut sanoa että menee tovi että lähettävät.. mä meinasin jo itellaan soittaa :kieh: ja haukkua pataluhaksi ne !


lukaisin samalla edellisen odotuksen oirepäiväkirjaa ja liitoskivut ovat alkaneet vaivaamaan näillä viikoilla.. 29-> sitten tullut närästys kehiin taas 32 -> siis koska vatsa on niin ylhäällä sitten.. hitsi ko noi viikot vaan vierii.. :D

am
 
huomenia mammat :wave: mulla joka aamu venyy nukkumisen sinne kymmenen pintaan, mutta se nukahtaminen on taas eri juttu :kieh: ja yöllä kun kääntää kylkeä tai herää vessaan niin siitä taas unen päästä kiini saaminen on vaikeeta :headwall:

Gardenia mä luulen että enemmän on kirjotettu sairaalata tulo vatteista.joku kyllä kirjoitti että aikoo sairaalassa sisällä myös omia pitää. meillä se taitaa olla jopa kiellettyä :/ ettei vaan tule pöpöä tai muuta niistä omista vaatteista..

minski ihania kuulumisia 4d:stä :heart: kovan painoarvion saitte :eek: mutta nuokin kasvut on yksilöllisiä ja painoarviot voivat heittää. teilä varmaan sama kun meillä että kun äiti ja isä on pitkiä niin on vauvallakin kokoa..

mua ärsyttää kun on pitänyt ottaa masukuva joka viikko, niin yhden olen ottanut rv 14 ja sen jälkeen en yhtään :ashamed: perjantaina otan, se on varma!! sillon poksuu 30 :D

aamulla heräsin paita märkänä..oli vähän valuttanut tissit :ashamed: vauva myös potki äipän hereille, mikäs sen mukavempaa :heart: eilen pesin kolme koneellista vauvan pyykkejä yksi vielä kuivausrummussa. tein inventaariota mitä kaikkea sitä on saatte sitten nähdä listan, sen on aikas pitkä :headwall:

JJ-t ja peukkis 29+5
 
huh..kylläpä vierähti taas tovi että sai luettua kaiken tekstin :D
ihania masuja teillä =) ja noi oli kivoja kuvia, kun oli edellisestä raskaudesta vertailukuva..ite en hokassu ottaa edellisestä masusta kun pari kuvaa niin ei ole mihin verrata.. :headwall:
kivan pitusia listoja tullu siitä mitä olette hommannu..mulla alkaa kaikki oleen jo koossa..ainoa mikä puuttuu on itkuhälytin..
noi oli kans kivoja mitä meinaatte ottaa sairaalaan itelle ja vaaville..mä käytän kyllä vauvalla sairaalan vaatteita..mutta itelle otan imetysliivit, liivinsuojia ja omia sukkia+alushousuja(niitä kaipas viimeksi).. vauvalle kotiinlähtö vaatteeksi otan bodyn,potkarit,lakin,tumput,sukat ja veluri haalarin..kaukaloon tein "vanhasta" äitiyspakkauksen "vaunupussista"(mulla oli niitä kaks) sellasen kaukalopussin(tein vaan reijät vöille) niin ei tarvii pukea paljoo ja jos tulee lämmin niin pussin saa helposti auki...

tervetuloa uusille =) :flower:

lumi-enkeli+masuasukki 27+1
 
PK-seudun treffit Maaliskuun alku käy loistavasti. Ja samoiten aamupäivä. Paikkanan ehdotan esim siinä Sanomatalossa olevaa Wayne's coffeeta, se kun on kätevä näin niinku vaunuilijan kannalta. On tilava ja lapsiystävällinen paikka ja sinne löytääkin helposti =)

Laala Oliks sulla vaan 10 tunnin paasto siihen sokerirasitukseen? Musta on kyllä kumma että meillä esim. oli se 12 tuntia, kyllä mä väitän et kahdella tunnilla on merkitystä!! :hug: Jaksuhaleja ruokavalionhoitoon, voin vaan kuvitella ketutuksen. Mä olisin niin huono noudattamaan jotain tiettyä säännöllistä ruokailuaikataulua, vaikka toi esikoinen vetääkin joka päivä tietyn kaavan mukaan niin vois ottaa mallia, mut ei kun ei. Nytki tässä pari pullaa ja päiväkahvit nassussa tytön päikkäreiden kunniaks.. :D :ashamed:

Ihanaa kun on saatu Helsinkiinkin taas kunnolla lunta!! Päästiin tänään heti aamusta pulkkailemaan ja puistossakin riitti ihmeteltävää kun lunta oli niin paljon. On se aika hassua et tän päivän lapsille toi lumi on aika vieras juttu. Toisin ku sillon kun ite oli laps niin talvella ja koko talven oli kyllä oikeesti kunnolla lunta, useemmin ku 2 kertaa talvessa (tän vuoden saldo)..

Sairaalavaatteet, ite taidan olla ainakin osaksi omissa, viimeks oli omat sukat ja housut, sairaalan puolesta käytössä oli ne surullisen kuuluisat verkkokalsarit ja erityisen kätevä hame/paita jossa pitkä rivi nappeja, sieltä oli helppo kaivaa se tisu ulos :D :D Vauvan kotiutumisasu edelleen kattomatta, mulla on ton esikoisen pieneks jääneet vaatteet tossa ihan käsillä (äippäpakkauksessa pinnasängyssä ) ja sieltä sitte jossain vaiheessa rupeen kaivelemaan. Uudet kotiintulovaatteet varmaan käyn tälle uutukaiselle kyllä ostamassa, kunhan "kiireiltäni" kerkeän.. Sairaalassa ihan aion käyttää vauvalla sairaalan vaatteita, ne oli niin helppoja ja varasto oli rajaton. Kyllä niitä vaatteita kerkee kotonakin käyttää ja mikä parasta PESTÄ!!! Kiva mennä kotiin ilman kasaa likapyykkiä kainalossa :) Sitä nimittäin riittää omastakin takaa varmasti ihan tarpeeks..

Mut jepa, lisää kahvia ja pullaa :D Kaunista päivää mammoille!
 
heidinea ja outokumpu tervetuloo mukaan :flower:

pk-seutu möötte nii mulle sopii mainiosti aamupäivät maaliskuussa :D vyörytään vaikka leffaan ja/tai kahville?? ai että mä odotan et pääsee kaupungille pörrään ja keskittyyn vauvajuttuihin täysillä :p

mul oli just palaveri pomon kaa ä-lomasijaisuuksista ja keksivät nyt, että kun ei saa palkata firmaan ulkopuolista, niin otetaan joku korkeekouluopiskelija tekeen graduna mun kehityshommia ja sit vuokrafirmasta joku tekeen rutiinihommat, halvaks tulee tämäki mut eipähän varsinaisesti palkata ketään ku se kielletty :LOL: oon ite tuotantotalouden DI, et varmaan kauppakorkeesta tai otaniemestä tulis se toinen sijainen. kiire tulee silti ku jään 20.2. pois mut sepä ei oo mun ongelma ja vaikka pomo ihan tosissan ehdotti et tekisin pari pv kuussa ä-lomaltaki töitä, niin no way, kyl saavat etsiä sijaiset niin et ehdin edes hetken niitä perehdyttään.

laala tosi kurjaa toi rd-diagnoosi ja syömisrajoitteet. taitaisin sinuna tehdä ihan samoin, eli en piittais kauheesti ruokasuosituksista, ainaki jos nyt ymmärsin oikein et ihan perusterveesti syöt. musta kyllä tullu kauhee karkkipossu :whistle: et paraski sanoon tääl, mä sen rd-dieetin varmaan tarttisin :ashamed:

allusmamma toivottavasti miehes paranee pian ettekää saa muu perhe tautia! tääl muute toinen joka aina vannoo ettei koskaan sairasta, siis minä meidän perheessä... mutta kun en siis oikeesti sairasta :D

ruttana ihana masu! =) mäkin yritän saada tänään vkon 30 poksukuvat tänne! joku muute sano ettei aijaa.com toimi. mulla sama ongelma ollu jolloin oon käyttäny http://imageshack.us/ saittia. kannattaa kokeilla.

minski olipa mukava lukea 4D-kuvaus =) paitsi et nyt iteki haluisin sinne vielä vaik mä olin meil se joka torppas idean ku mies sitä ehdotti :ashamed: kehtiaskohan vielä muuttaa mieltään :saint: ja minski, eikös teidän vauva ollu aika iso? tai jostain just luin et näil vkoilla ka 1,6kg ja 36cm? no, viitteellisiähän nuo on ja vaihtelee lähteestä toiseen..

ainiin, mäki tein eilen piiiitkän listan kaikesta mitä (ehkä/ehkä ei) tarttee kun vauva tulee :D eipä se ollutkaan ku 3 wördi-sivuu pitkä lista ranskalaisin viivoin :whistle: mut siinä on siis ihan kaikki ja voin vaan viivailla sit yli sen mitä on jo tai ei aiota hankkia ja muutoin sit vaan shoppaileen :whistle: toistaseks on siis vaan pinnis, vaunut ja turvakaukalo, ja niistäki jälkimmäiset kaupassa vielä.... mut eilen saatiin jo pinnis kasattua ja vauvanhuoneen remppa valmiiks. nyt se on vaan sit shoppailun ja sisustamisen riemua loppu :D

voikaahan hyvin ja varovaisuutta taas tuolla ulkona liukkailla!

t. manna + lilli 30+0 :heart: poksis ja jee, enää 10 vkoa LA:an!!! :D
 
PK-treffit: eli maaliskuun alku ja aamupäivä sopimuksen mukaan ok (olen vielä lupautunut olemaan töissä 20.3. asti, mut mulla on "kotipäivät" pojan kans pari pvää viikossa jolloin mies töissä ). Mulle käy ainakin torstait :wave:
...ja mammaloman alettua tietysti kaikki päivät :xmas:
 
Laala: Meilläpäin rajat taitaa olla sit erilaiset, ite kävin pari viikkoo sit sokerirasitukses ja paastoarvon piti olla <5,3, 1tunnin arvo <10,0 ja 2tunnin arvo <8,6

Ruttana: Kyllä tääläki tekee vaikeeta kun pitäis taipua, 2cm isompi on mun sf-mitta ku vertasin mitä on ton typyn kans samaan aikaan ollu. Ja tää närästys on aivan hirveetä ollu mulla jo kuukauden verran, rennietä pakkaa menemään paketti kaupalla. Viime yönä olin taas valveilla pari kolme tuntia ja närästys oli aivan hirveetä, yhes asennos sai maattua :$

Noista sairaalakamppeista....Esikko synty just vuodenvaihteen tienoilla ja talvivaatteillahan ite sairaalaan menin, mut ku kotiin päästiin meinas olla kenkien kans ongelmia, sen verran oli koivet paisuksis ettei meinannu mitkää kengät mahtua jalkaan :LOL: Saas nähä mimmoset kelit nyt on, täytyy varmaan lainata muorin aino-tossuja kun kotiin pääsee.

Kerhosta just tytön kans kotiuduttiin, sielä oli yksi uusi tulokas jolla oli ikää 2,5kk ja voi kun oli pieni =) , osaako niin pientä edes enää hoitaa???
 
Piin joo paasto oli vaan 10h. Seuraaviin paastoarvon ottoihin taidanki sitten paastota samantien 12h niin ei ainakaan tule mitään kebab-häiriöitä tuloksiin. :kieh:

Outokumpu: Miten erilaiset? Mulla oli nuo arvot siis 5.4, 8.7 (1h) ja 7.7 (2h) (noiden kahden jälkimmäisen desimaaleista en oo siis 100% varma mutta tuota luokkaa. Viimeinen saattoi olla vähän alhaisempi, mut seiskalla alkoi joka tapaukses).. Eli siis vain tuo paastoarvo meni yli, eikä sekään paljoa. Se paastoarvon raja oli siis täälläkin 5.3 mut muiden rajoista en tiedä. mut sanottiin vaan että nuo mun arvot oli muilta osin ok.

Siis kyllä mäkin karkkia syön, mutta yleisesti ns. perusterveellisesti. En mitenkään kauhean tiheästi. Enkä aio karkin syöntiä lopettaa. Mikä on huvittavaa niin ed. neuvola oli ennen joulua, sain kauheet mäkätykset painosta. Nyt oon joulun aikana syöny sikana suklaata ja juonu glögiä kaikki päivät ja uudenvuodenki jälkeen käyty normaalia useammin ulkona syömässä miehen kanssa, ja painoa oli tullu vain n.300g/viikko... Ja neuvolatädiltä kehut siitä että paino on taas yläkäyrän alapuolella... :LOL:

Mä haluan syödä just sitä mikä maistuu enkä miettiä rasvoja ja kuituja. Mun "onni" tietysti ruokavalioiden kannalta on se, että tykkään täysjyvästä ja ruisleipä on parasta... Pidän myös piimästä ja maustamattomasta jugurtista... Mutta toisaalta olen allerginen suurimmalle osalle "normaaleista" hedelmistä ja vihanneksista. Mä sit katan mun hedelmien ym saannin mangoilla, ananaksilla, viinirypäleillä ja sitrushedelmillä (joista maullisesti tykkään vain greipistä)... Tulee muuten halvaksi... or NOT. Onneks nyt oli Euromarketissa joku tarjous että ananakset euron kappale. :D

Jee ohjaus takana. Tänään enää viulutunti ja oppilaan 30min tunti. :D Vois ennen niitä käydä katselemassa jos kaupungilla olis jotain kivaa meidän Punkerolle. :D Munhan käskettiin lisätä liikuntaa, joten eiks kaupungilla käppäily toteuttais tätä neuvolatädin vaatimusta? ;)
 
Ziki, sääntö on se, että mitä ikinä luet raskauden aikaisten tutkimusten ym kauheudesta ja keskenmenojen todennäköisyyksistä ja synnytyskivuista, ym ym niin suodata 90%. :D Niin mä ainakin teen ja siltikin mulla on välillä liian pahat odotteet. :p
 
Jippii=)Kelalta tullut päätös äippärahasta.Nyt on siis kaikin puolin nää hommat kunnossa.

Eilen saatiin kaappi kasaan ja nyt eiko täyttämään=)

Manna8;bisnes se on mikä kannattaa.Eikai,kivahan se on ko avustusta saa.Ei tartte todellakaan kaikkea niin tarkkaan miettiä vaan voi rauhassa hankkia mitä tahtoo ja jää iso osa vielä kylppärirempan opesämunaksikin.

Koitin kahlailla läpi teijän juttuja mutta kun ollaan kylille lähössä niin jäi jotenkin taka-alalle vähän=)

perjantain sokerihomma jännittää..Ja vaaka näytti kiloa! vähemmän ko vko sitten neuvolassa.Jos se sitten´on joku turvotus ko on poistunut kehosta,olen koittanut ahkerasti ananasta yms syödä että nesteet liikkuis.

milky 26+5
 
Laala: Sorry, taisin ymmärtää sun aiemman tekstin väärin :LOL: Jotensakin siis niin et teillä oli noi 1h ja 2h rajat tota 7 ja 8 luokkaa.

Tyttöä odotelles olin kans sokerirasitukses ja paastoarvo oli mullaki sillo 0,1 yli rajan, tosin rajakin oli sillon matalampi. Ei mun tarvinnu mitään erikoista ruokavalioo noudattaa eikä jatkokokeis käydä. Nlatäti pani ton ylityksen ihan normaaliksi.

Kuinka monella on Hb laskenu nii et on pitäny lisärautaa alkaa syömään??
Mulla kiikkuu arvo siinä rajoilla ja niitä tabuja EN rupee syömään ku maha vetää aivan umpeen sen jälkeen :headwall: :headwall: Nyt oon syöny persiljaa aina leivän päällä ja sillon tällön keittäny pakasteparsapussin ja puputtanu niitä ja kas kummaa hb oli noussu 120:sta 126 ihan parin päivän "viherkuurilla"
 
mie oon pärjänny onneks noilla multi-vita raskausvitamiineilla.. jossai vaihees hemppa oli 121, mut vime neuvolassa oli 133!!! miul oo ikinä ollu noi hyvä! :) ens viikolla ois taas neuvola ni näkee mihi suuntaa on taas menny..
 
noniin inventaario tehty jos joitain kiinnostaa :D eli vaatteet:

50-56cm: sukkikset, yöpuku, body x8, huppari x2, housut x4, potkarit x4, paita, haalari, lappuhaalarit x3

60-62cm: yöpuku x2, paita x3, housut x2, farkut, body x10, kietaisubody x6, potkarit x5, sukkikset x6, lappuhaalarit x3, villatakki, huppari, "juhlapuku"

68-70cm: kauluspaita x2, body x5, slipoveri (Gantin :D ) , potkari, paita, ke´vythaalari, äp-haalari

74cm: kauluspaita

sitten: 3 paria sukkia, 2 paria ohuita tumppuja, 11hattua (!) ja ne paksut äp:n pipo, tumput ja jalkineet...

että semmosia..ihan tarpeeksi kyllä täällä löytyy tavaraa :eek: toivottavasti lapsi ei kovin nopiaa kasva, kun ei pian ehdi käyttään kaikkea. :headwall:

laitanmpa tänne vielä sen perusteellisen listan minkä avulla oon taas muut hankinnat hommannut. (se on täältä kaksplussasta otettu) jos joku haluaa kaiken turhimmankin hommata :D

JJ-t ja peukkis 29+5
 
Kaikki tavarat eivät todellakaan liene tarpeellisia kaikille, mutta listasta kuitenkin näkee kohtuu hyvin, mitä mahdollisesti voisi itse tarvita. Tai sitten sen avulla voi hoksata hankittavia tavaroita, joita ei olisi muutoin tajunnut hankkia. Jokainen hankkikoon siis oman tarpeensa mukaan.


Vastasyntyneelle vauvalle:

- Sänky tai muu nukkumapaikka esim. äitiyslaatikko
- Reunapehmusteet sänkyyn
- Hoitopöytä tai muu alusta
- Vaunut
- Turvakaukalo
- Vaatetta 50-60 cm: alkuun kätevimpiä ovat kietaisupaidat, puolipotkarit, potkupuvut, vetoketjulliset haalarit, bodyt (voi mennä jopa 3 vaatekertaa päivässä )
- Vanna (amme)
- Kylpyöljy
- Pyllypyyhkeitä ja pyyhkeitä hoitoalustan suojaksi
- Puhdistuslappuja /-liinoja (ei aina tarvitse pestä pyllyä )
- Muovifrotee-alustoja
- Aluslakanoita useampi kerta
- Peittoja, kankaita
- Vaippoja (kesto tai kertakäyttö, pienin koko eli new born)
- Harsoja paljon
- Suolatippoja (0,9%)
- "Nenäimuri" rään imemistä varten
- Tuttipulloja, ainakin pari
- Tuttipullon imuosia pari-kolme erilaista
- Tutteja (jos käyttää )
- Pari purkkia äidin maidon korviketta hätävaralle
- Vanupuikkoja, -lappuja
- Talkki
- Perusvoidetta
- Bebanthen-voide (ärtyneeseen pyllyyn, rinnanpäihin yms.)
- Sinkkivoide (vaippaihottumaan)
- D-tipat (saa mahdollisesti neuvolasta)
- Rela-maitohappobakteeritipat
- Dysflatyl-tipat tai Cuplaton (masuvaivoihin)
- Sitteri
- Itkuhälytin
- Kantoreppu tai -liina
- Tuttipullojen sterilisointilaite ja -lämmitin
- Hörpytysmuki (jos ei käytä tuttipulloa)
- Särkylääkettä
- Kynsisakset
- Pehmeä hiusharja
- Kylpylämpömittari
- Hajustamatonta pyykinpesuainetta ja huuhteluainetta
- Lapaset vauvan käsiin
- Vauvan myssy
- Kuumemittari (tavallinen, digitaalinen tai korva-)
- Höyryhengitys"laite" (ehkä vähän isommalle lapselle tarpeen)


Äidille:

- imetysrintaliivit
- rintaliivien suojia
- imetyspaitoja
- imetystyyny (tai iso tyyny)
- rintakumit
- rintapumppu
- maidonkerääjä (jos maitoa tulee runsaasti)
- isoja terveyssiteitä
- lampaanvillavoidetta tai bepanthenia (nänneihin)
- Ceridal lipolotion (moneen tarkoitukseen, mm. nänneihin, liukuvoiteeksi, vauvan pään karstaan jne)
- Movicol-jauhe (jos väliliha leikattu, voi helpottaa ulostamista yms)
- liukuvoide
- särkylääkettä (parasetamol-pohjainen)
- kaalia
- pakastimeen valmiita ruoka-annoksia äidille ja isälle

Lisäksi vielä hyvät hermot & himppu unta & monta litraa rakkautta, niin pärjää jo pitkälle...
 
millipilli
Heipsan!

minskillä olikin ihania 4d-ultrakuulumisia :heart: :heart:

JJ-t, kyllä tuolla meidänkin (ja teidänkin) sairaalassa mun mielestä saa omia vaatteita pitää. Esim. tuolla vastasyntyneiden tarkkailuosastolla monet vauvat on omissa vaatteissa.

Nyt mä vihdoin löysin meidän tarpeisiin sopivan hoitopöydän. Esikoisella kun oli hoitotaso kuivausrummun päällä, mutta nykyään on pesutorni niin se ei oikein onnistu :D No, tällainen hoitopöytä on meille just sopiva


Me jäätiin tänään nyt pojan kanssa ensi viikon perjantaihin saakka kaksin kun mies lähti kertausharjoituksiin. Voi kökkö mikä aamu oli heti... poika itkeskeli koko aamun: "en halua mennä tarhaan" "isi lähtee...". Tulee kivat kymmenen päivää :/

millipilli & Frank 29+3
 

Yhteistyössä