*HUHTIKUUN MASUASUKIT* ~ syyskuussa -->

Huh-hah-hei.. On vajaan vkon aikana sattunu ja tapahtunu Huhtikuisissa.. :eek:

ONNEA uudet plussaajat ja M.Myöhäiset sekä tervetuloa kirjaimellisesti aina kasvavaan joukkoon!!!

Pahoitteluni Talvikselle ja plussatuulia uusiin yrityksiin! Nemulle ja Matoselle paljon tarrasukkia matkaan! Toivottavasti matkalaiset olisivat mukana ja vuoto harmitonta..

Sitten noukkimiini aiheisiin (kannattaa muuten kirjata paperille ylös montaa sivua lukiessa niin ei pääse unohtumaan, jotta mihkä piti kommentoida :LOL: )

Sanni-Maria: Sie oot sit saman laitoksen synnyttäjiä ja ootpa muuten samanikäinenkin :D Ehkä törmätään siellä sit huhtikuussa =)

Äitiyspakkauksesta:
Ihan kivat kuosit on tän vuotisessa, joka mitä ilmeisimmin meillekin jaetaan. Myö ei olla vielä päätetty, jotta otetaanko pakkaus vai ei. Alkuun olin varman, jotta otetaan, mutta.. Nyt aloin miettiä, jotta suurin osa on semmosta, mitä ei oikeestaan tarvi ku pojan jäljiltä on kuitenki läjä vaatteita olemassa. Mitään en oo hävittäny..

Lonkkakivut: Miula pojasta alko kivut tosi varhasessa vaiheessa. Ne ilmeni nivusissa, iskiaksena ja häpyliitoksessa. Noin rv 18 jouduin jäämään sairaslomalle äitiyslomaan saakka. Käytännössä nyt oireilee ihan samalla tavalla. Nyt oon vaan käyny fys.ter.:lla ja saanu vahvistavia liikeohjeita sekä hankinnassa on tukivyö. Alaselkä on se, joka monilla oireilee.. Ja tottahan paikat leviää niin salettiin useimmilla juilii vähintäänkin satunnaisesti.

Mieliteoista: Makeenhimo hävis ihan yhtäkkiä :eek: Nyt ei tee mieli yhtään mitään.. En tiä miten iso vaikutus on sillä, et miun paastoarvot sokereissa ollu nyt koholla jonkun aikaa. Joudun seuraamaan nyt noita arvoja ja laittamaan syömiset ylös. Ainoo herkku on nyt Sipuliteemakkara :p

Blogi ja irc-galleria: Mie oon luonu irc-galleriaan yhteisön nimeltä Huhtivauvat 2009 eli sinne voi liittyä kuka vain. Blogia en varsinaisesti pie erikseen. Kirjottelen omalle foorulle (www.goodmoodhouse.net) päiväkirjaa ja sit muuten foorun muiden odottajien kans höpöttelen näille asioille varatulla alueella =) Tervetuloa vain kaikille halukkaille! :D

Oma napa: Pahoinvointi on vähenemään päin. Rintojakaan ei niin pahasti pingota. Housut joutuu piakkoin vaihtamaan mammahousuihin. Olo on ku rantapallolla.. Verikoe- ja pissatulokset sain toissapäivänä ja kaikki ok. Hemppa on yhä korkea ja kilppariarvotki ihanteelliset (mie syön siis vajaatoimintaa lääkkeitä). Ne kuppa- sun muut testit vielä tietty uupuu, mut nuo perusjutut ok. (Eikä varmaan muissakaan mitään, ellei sit joku hyppykuppa oo iskeny, heh.)
Väsymys ei ota laantuakseen ja iho on kuiva. Muistelen, et iho oli pojastaki kuiva. Sokeriarvojen tiimoilta tosiaan sit joudun kirjaamaan syömiseni sekä mittaamaan sokereita pitkin päivää. Erityisesti iltaruokailuun on kiinnitettävä huomiota, koska paastosokeri on koholla jatkuvaan. Tänään sain seuraavaan neuvolaankin ajan - mikä tarkoittaa myös ultraa. Eli 12.9. tarkentuu sit laskettu aika ja saan ajan np-ultraan. Taitaapi tuolloin olla rv 10+3 :)

Ai niin... Ja kyllä huomaa, et ois menkkojen aika. Kummasti kiukuttaa ja kärttyilyttää jne. :D :D Samalla tavalla reagoin joka kuukausi ku ootin poikaa :D

Eipä nyt sit muita ihmeitä.. ainakaan en muista :LOL:

pietu- ja luomu 8+3
 
Terpat M. Myöhäsille :wave: ja onnea plussasta!

Allusmamma mulla ei oo kyllä mee PMS oireet yksiin tuon kanssa, koska niitä ei juuri oo :D . Melkeenpä ainut oire mistä huomasin, että menkat alkaa oli älytön puunaus ja siivousvimma ja se koski nimenomaan ei normaaleja viikkokohteita :LOL: .

Äitiyspakkausta en aio ottaa, koska nykyinen paketti -07 on ihan ok vielä ja jotain potkareita jäi jopa hiukan vähälle käytölle. Ne on tällä hetkellä yöhousuina ja toppapukua on kerran pidetty.

).( Mulla oli tänään eka neuvola :heart: . Puoltoista tuntia meni. Dopplerilla ei saatu kuulumaan ääniä mutta sitte mentiin ultraamaan ja siellähän se hässäkkä köllötteli B) . Reilun viikon päästä meen lääkärille ja sillonkin ultrataan. Musta on ihana ku on mahollista ultrata tuolla. Nyt pitäs alkaa rakenneultraa varaamaan mahd. pian. Ens viikolla aattelin soittaa. Mukava käynti oli, terkka on vaihtunut mutta uusikin on mukava ja meillä pojan kanssa sama, joten aika paljon tuli poitsusta puhuttua :D
 
soitin neuvolaan. neuvolatäti sano et pitää seurata tilannetta, ettei ainakaan vielä tarvii mennä mihinkään, eikä tehdä mitään. aattelin kyl käydä ostaa testin ja kattoo mitä se näyttää... minäkö neuroottinen? :eek: en olenkaan :LOL: :LOL:
 
AM: Mulla on aika pahat PMS-oireet, mutta raskauspahoinvointi hellitti jo viikolla 8. Edellisessä (km)raskaudessa en saanut maitotuotteita alas, nyt olen syönyt. Ja nyt on ollut parempi olo. Liekö joku yhteensattuma vain...
 
Mul ei pms oireita oo ollu koskaan juurikaan.. Tai no ennen pillereiden alottamista jalkoja ain särki ja kivut oli kovemmat. Mut sit ko pillerit jätin ni ei sillonkaan ollu mitään. Marraskuussahan mä jätin pillerit ja luomu- ja negakiertoja oli enne tätä raskautta 5. Ja raskausoireetkin on vähäisiä :) Ainaski vielä.

Mies oli ekas neuvolas mukana ja haluskin tulla. Jatkossakin varmaan haluaa mut kahtoo nyt onko siel ees mitään erikoista. Ekassakin (keskenmenneessä) raskaudessa oli neuvolas mukana. Mu mielest se on tosi kiva, et mies on mukana kunnolla :) Nytkii se sit vaihtaa vuoroja np-ultran vuoks, et pääsee sinnekin mukaan =)

**miracle & mytty 7+6 (ultran mukaan 7+3)**
 
AAM
sekin "laatu" dokkari tuli muistaakseni neloselta vai mistä olikaan ja tutkittu briteissä että mene ja tiedä :D oli vain hauska.. ja koski juuri noita mood swingejä just ennen kk tai niiden aikana..

 
Mä en oo pystyny käyttämään maitotuotteita just niin yhtään ja olo on ihan kauhee.. Maito maistuu tosi pahalle. Aiemmin join sitä aina ja söin paljon jogurtteja ym. En oo pystyny nyt reiluun viikkoon juomaan muuta ku vettä ja sitäki jäitten kans ku lämmin vesi tökkii :( Ennen söin myös purkkaa päivittäin, nyt en pysty sitäkään..

pietu-: on pieni tää maalima, oot mun tutun kaveri näköjäs :D Mut me viel salaillaan tätä jutskaa niin olis ihan kiva jos et alkais huuteleen eteenpäin... :)

Rv8+5
 
Hienoa Pimuliini, siellä se sinnittelee :)

AM: Minä kanssa esiten eriävän mielipiteen :D koko ikäni olen juonut maitoa kuin vasikka ja pms oireita on silti jouduttu lääkityksellä hoitaa.

Kiva kuulla, että muidenkin miehet on jättäneet neuvolan väliin =) Vähän ajattelin, että olettaako kaikki miehen kulkevan noissa mukana, mutta hyvä että ei.
Eiköhän ne sitten meilläkin jää mun heinikseni. Josko mies sitten ultriin tulee joukkoon.
(Sieltä sitä ei taas varmaan pitäisi poissa millään :LOL: )

Sovittelin toissa päivänä kaasonpukuani, vatsassa ei vielä ollut hätää, mutta rintojen ei kyllä ole varaa turvota enää yhtään!

Mutta... Nyt täytyy mennä jääkapille lurkkimaan josko jokin ruoka maistuisi :/
 
:heart: Hienoa pimuliini!

Mulla on kova himo juoda maitoa, niin taisi olla viimeksikin. Nyt vointi on kuitenkin siedettävä, viimeksi ei. PMS oireita ei ole. Verenpaineet taitaa olla jo nyt todella alhaalla, koska meinaan pyörtyä, jos vähänkin joudun seisoskelemaan paikallani (esim. jonottamaan) tai nousen kyykystä ylös.

Menen varhaisultraan yksin ja suurimpaan osaan neuvoloista, np- ja rakenneultriin ja ekaan sydänäänten kuunteluun haluan mieheni seuraksi - ja hän siis toki myös haluaa mukaan. Olen varsin itsenäinen tyyppi, tuntuu hassulta liikkua esiliinan kanssa :LOL: Neuvoloissa ei niin kauheesti tapahdu, mutta kun tiukka paikka tulee, niin täytyy olla heti tavoitettavissa. Meidän on näitä kaikkia hankalaa aikatauluttaa siten, että kumpikin pääsee paikalle. Tietty siis mahan kanssa siellä on pakko olla paikalla :D

Oxford ja maha 7+2 (onkohan siellä joku?) :heart:
 
Meillä mies tulee ekaan neuvolaan ja varmaan muutenkin on mukana mikäli vaan töiltä pääsee. Ainakaan toistaiseksi ei ole esittänyt eriäviä mielipiteitä :) Molemmille kuitenkin ensimmäinen lapsi ja kaikki on ihan uutta.

Tuo Allusmamman dokkari on mielenkiintoinen. Käytän tosi paljon maitotuotteita (juon maitoa janoonkin) ja pms oireita ei juurikaan ole eikä myöskään raskauspahoinvointia. Jatkuva nälkä sen sijaan kokoajan riesana, mutta taitaa olla pieni ongelma tuon pahoinvoinnin rinnalla.

Pimuliinille paljon tarrasukkia :heart:

Wendy + mini 6+2
 
meillä oli mies mukana 1. neuvolakäynnillä, kun jotenki sitä oli kuvitellu et siellä kyseltäs molemmilta kaikenlaista ja sais niin hirveesti tärkeetä tietoo, ettei yhen aivokapasiteetti riittäs sitä käsitteleen =) mutta aika turhaanpa se mies siellä oli, ei kyselty häneltä juuri mitään ja kaiken tiedon sai mukaan (kirjaset, esitteet, dvd). et jatkossa käyn varmaan vaan minä noissa neuvoloissa.

ultriin ajateltiin mennä kuitenkin yhdessä, ne on jotenkin paljon sykähdyttävämpiä kokemuksia kuin neuvolat. varhaisultran tosin kävin yksin, kun ei sopinut miehen työaikatauluun, mutta nt- ja rakenneultriin mennään satavarmasti yhdessä. oli se niin hienoo varhaisultrassa jo nähdä pienen sydämen syke ja harmitti kovasti, kun ei ollut mies mukana. onneksi sain kuvat kuitenkin mukaan =)


raskauspahoinvoinnista, niin luin jostain että jos tulee helposti matkapahoinvoivaksi, kärsii usein myös raskausajan pahoinvoinnista. omalla kohdalla sattumalta pätee, mutta tuskinpa kaikkien... asiaan voi suhtautuu ihan yhtä varauksella kuin lähipiirin "vahvaan empiiriseen" tietoon siitä, että tytöt pistää äitinsä voimaan pahoin, pojat ei. uskoo taas ken haluu :LOL: mut joo, tyttöä mäkin luulen odottavani ja pahoinvoinnista on kärsitty, nyt 10. rv:lla tosin jo helpottamaan päin vähitellen.

t. manna + lilli 9+2
 
Toki minäkin neuvolakäynneillä yksin pärjäisin. Jos mies haluaa osallistua ja olla mukana kaikessa odotukseen liittyvässä niin mielelläni mä hänet mukaan otan.
Eikä siis ole ollut neuvolassa mulle esiliinana vaan vauvan isänä =)
 
Onnea amena hyvistä ultrakuulumisista! :flower: :)

rimata ihan luksusta että on mahdollisuus noin usein ultrata siellä :) ja hienoa, että kaikki masussa hyvin :heart:

Neuvolakäynneistä, mun mies oli esikoisen odotusaikana mukana melkein joka neuvolakäynnillä (paitsi neuvolalääkärin käynneillä ja loppuraskauden verenpainekontrolleissa ;) ), ja niin varmaan tälläkin kertaa jos ei suurempia aikatauluesteitä tule :heart: Oli tosi mahtavaa, kun saatiin ekan kerran kuulla esikoisen sydämen jumpsutus sillä dopplerilla, ne sydänäänten kuuntelut olikin meille ne neuvolakäyntien kohokohdat. =)

Vaikka jutut mun navan ympärillä luonnollisesti siellä neuvolassa enimmäkseen pyöriikin, niin en näe miestä mitenkään esiliinana vaan tasavertaisena rikoskumppanina :LOL: Yhteisellä asialla siellä kuitenkin ollaan :D Meille on vielä sattunut tosi ihana "neuvolantäti" joka mun mielestä ottaa koko perheen huomioon. Ultraan mies on myös aina tullut ja tulee jatkossakin mukaan, samoin muuten esikoisen neuvolakäynneillä. =) Mutta jokaisella perheellä on omat parhaat tapansa ja käytäntönsä asian suhteen. :heart:

Kesis ja huvikumpu 8+0
(7+3)

Muoks. Unohdin ).) kuulumiset B) Sitä piti vaan ilmoittaa kaikelle kansalle, että tänään on ollut melkoisen herkkis-päivä! Sairaala ja Sairaalan syke-ohjelmien mainokset on saanut herkistelemään ja kyyneliin, ja viimeisetkin padot mursi tuttavan vauvauutinen. Oi näitä hormoneja :D
 
outison meillä ainakin mies ilmoitti että pitää pekkaspäivän ultrapäivänä. Sano pomolle, että pitäähän sitä päästä katsomaan, että asuuko tuolla vaimon masussa tosiaan joku. :p

äitiyspakkauksesta minä ainakin haluan pakkauksen! Ei sitä tarvitse meillä edes miettiä, se on itsestään selvyys! :LOL:

).( vähäoireisuus jatkuu. Maha on iltaisin tosi turvoksissa, mutta aamuisin taas ihan littana. Tissejä enimmäkseen syyhyää... Ja huono olo on ainoastaan heikotusta jos on pitkään ollut syömättä. Mutta tänään on viimeksi ollut hirveetä tunnemyrskyä iltapäivä. Väsymys on koko ajan päällä ja pissahätä herätti viimeksi viimeyönä.
En kuitenkaan suostu uskomaan että tarvitsisi sen enempää vielä hätäillä. niinkuin isosisko sanoi "sulla on prosentit puolellasi. myös ikäprosentit." :)

Onko joku muuten huomannut sellaista että jos nukkuu selällään ihan suorana, niin alamahaa kiristää? Syy, jonka vuoksi en pysty nukkuu kuin kyljellään (mahallaan ei pysty nukkuu, kyl ne tissit sen verran arat on...)... :LOL:

Laala ja Punkero tasan 6. :heart:
 
Vois iteki tuohon neuvola-asiaan sanoo sen verran, jotta esikoisen kohdalla mies oli miltei aina mukana. Työvuorojen mukaan katottiin aina neuvola-ajat, et pääsi kans eikä tarvinnu jättää väliin. Tän toisen kohdalla nyt on sit varmaan vähä toinen ku esikoinen on olemassa eli ehkä helpompaa vaan ite käydä. Saa nähä nyt sit. Miule on tärkeetä, et mies on mukana odotuksessa samalla tavalla ku mieki. Meillä ottaavat aika hyvin myös miehen huomioon =)

pietu- ja luomu 8+3
 
No minä en miestä varsinaisesti esiliinana ajattele ja tuskinpa Oxfordkaan tarkoitti, sitä millään pahalla. Ilmaisi vaan saman mitä minäkin tunnen, että pärjää ihan hyvin myös yksin ja ehkä jopa paremmin ainakin meidän tapauksessa.

Pahoinvointi on ollut koko ajan lisääntymään päin :eek: Toivottavasti viikonlopuksi asettuisi aloilleen!!! Ollaan nimittäin menossa miehen veljen luo kylään ja viivytään yön yli... Olis kiva jos ei kauheen montaa syöksyä pytyn juureen tarvisi tehdä :LOL: saattais herättää epäilyksiä :p

Mammapöksyt ajattelin ostaa samalla reissulla, kun pääsee vieraaseen kaupunkiin shoppailemaan. Ei ainakaan tuttuihin pitäisi törmätä. YHdet ostin jo kevällä vähän niinkuin ennakkoon ja niitä on kyllä ollut tosi mukava käyttää kaiken tän turvotuksen kanssa.

Mutta.. Nyt musta tuntuu, että piakkoin on parempi siirtyä pytyn juureen :x
 

Yhteistyössä