*HUHTIKUUN MASUASUKIT* ~ syyskuussa -->

Kiitos Jouskis! Kiva, että on oman alueen kerho.

Minä täällä kärsin taas vatsahapoista. Koko ajan pitäis syödä jotain, jotta vatsa rauhoittuis. Eilen tuli syötyä mäkkäri ateria (hyi epäterveellistä) ja se ehkä taas ärsytti mahaa. Puurokuurille taas!

Minäpä ostin vauvalle pienet tossut jo heinäkuun puolessa välissä - liekö juuri hedelmöittynyt. Muuta en vielä ole uskaltanut hankkia, mutta kovasti olen tarjontaan tutustunut. Meillä on lähes kaikki hankittava, kun kaikki olen antanut jo pois. Sänky taitaa mummolasta löytyä ja joitain kestoleluja on varastossa.

Leppoisaa sunnuntaita!
 
Moikka pitkästä aikaa.. :wave: en tiiä miten on nyt niin jäänyt tää palstailu kokonaan. Pahoinvointi vei voimat ja oli hiukan huolta ja murhetta tulevasta. Kuten tuo Talvitiekin taisi mainita niin hiukan on jo jopa ulkopuolinen olo ku niin pihalla mutta kaippa tää tästä.

Suuren suuret pahoittelut mirkulle ja nasikselle :hug: :heart: ja muillekin menetyksen kokeneille.

Täällä on ollut jois jonkinlaista galluppia, että yritän nyt ainakin joihinkin vastata..

Ikä minä 30 mies 31
Nicki siinä yhistyy mun etunimen, toisennimen ja sukunimen kaks ekaa kirjainta, tylsää

:LOL:
Esikoisen synnytys käynnisty 38+5 ja kesto oli 15 h, joista vajaa 8h sairaalassa, ponnistus 40 min. Olin päättänyt ootusaikana, että synnytän viikolla 38 mutta menikin viikolla yli mutta olihan tuossa kuitenkin luku 38 :LOL: , nyt aattelin, että samoilla mennään B)
Äitiyspakkaus en ota sitä ku edellinen vielä niin hyvässä kuosissa, etten tunne tarvetta uuelle.

Hani päivitätkö mulle lasketuksi 23.3 vaikka 28. (ultran mukaan) on lähempänä totuutta mutta eivät ala sitä muuttamaan ku kuukautisista katsovat.

Tuolla etusivulla kaikilla ei oo synnytyssairaalaa merkattu nii aattelin sen vuoksi huuella muita odottajia täältä Oulun alueelta?

minä ja hässäkkä 13+6
 
galluppeihin sen verran että ikäni jo aikasemmin ilmotin 23v mut mieheni ikä 24v jäi ilmoittamatta sillon..

nickin nyt kaikki varmaan arvaa että- tykkään yksisarvisista.. :D

esikoisen synnytys käynnistettiin rv 39 parin päivän sairaalassa olon jälkeen raskausmyrkytyksen takia. synnytys kesti 15h josta ponnistus vain 10 min. silloin vannoin että ei ikinä enää mutta tässä sitä ny taas ollaan.. :LOL:

np-ultra on 27.9 rv11+1 eli ensi viikon lauantaina, ei malttas millään oottaa sinne asti mut lääkäri neuvola jo onnex sitä ennen tiistaina..

haluan ihan muilta kysyä että onko teillä ollu mies mukana np-ultrassa??

vielä sen verran että aivan ihana ilma tuolla ulkona aurionko paistaa
pilvettömältä taivaalta..

unicorn85 + masuasukki 10+2
 
Heips! Vieläkö ehtisi mukaan listaan? Oon Helsingissä asuva, mutta Porista lähtöisin oleva 21-vuotias (-86) tytöntyllerö. Miehen kanssa ollaan yhdessä oltu reilu pari vuotta ja nyt innolla odotetaan esikoista :). LA olis 17.4 ja sairaala naistenklinikka. Niin ja veikkaus tosta sukupuolesta olis poika. Varhaisultrassa oltu jo ja siellä sydän sykki vilkkaasti. Sillon viikkoja oli 6+0. Seuraava ultra on 1.10. Vielä pitäis puoltoista viikkoo jaksaa jännittää :|
 
Mies oli mukana np-ultrassa, mikä oli mulle tosi tärkeää henkisesti. Se konkretisoi asian molemmille ja antoi yhteisen tunnekokemuksen lapsesta. Mulla nousi kyyneleet silmiin - siellä oikeasti on tuollainen pieni sintti - ja sitten pian jo hymyilyttikin. Etukäteen jännitin, että teenköhän siellä muuta kuin itken. Olen sen verran sentimentaalinen.

Ultran jälkeen suhtautumiseni tähän raskauteen on muuttunut niin, että on alkanut pohtia asioita aktiivisemmin. Alussa halusi vaan sulatella asiaa henkisesti.
 
jouskis kiva kun pistit kerhon pystyyn :D tuun ilmottautuun sinne ihan kohta!

unicorn meillä mies tulee mukaan sen takia että nakee pikkuisen ja tietää millainen kokemus on kuulla ne ihanat sydänäänet ja toiseksi siksi etteikö kaikki olisikaan hyvin, niin tueksi :heart:

vauvan tarvikkeista meillä ei ole vielä mitään! en halua ajatella niitä ennen np-ultraa ja sitä että varmistetaan kaiken olevan hyvin. isovanhemmat on meille hommannut jo kehdon, pinnasängyn, hoitopöydän ja vielä lupasivat vauvavakuutuksenkin hoitaa :eek: koko ajan kyselevät työnimestä ja muuta, mutta en vaan osaa vieläkään rauhoittua ja luottaa :ashamed:

käytiin sitten kävelyllä aamulla kun oli niin ihana auringonpaiste B) mentiin se lenkki minkä mies yleensä juoksee ja se olikin sitten reilu 5 km :eek: meikä oli ihan rikki sen jälkeen :ashamed: mutta nyt on taas olo parempi ja virkeempi :D

JJ-t ja mussu 11+5 (12+2)
 
No niin...eka neuvola takana....viikko sitten...hitto kun ei oikeen ehdi käydä kirjoittelemassa...toi pikkuneiti pitää kiireisenä... :) No omaa napaa....Viikot oli maanantaina 15.9. tasan 11 ja sydämensyke kuului pomputti 174 RR 150/80 ja hb144 elikkäs kaikki hyvin vaikka niin pelkäsinkin tätä käyntiä että jos ei sydänäänet kuulu jne...Reilun viikon päästä ois np-ultra ja sit varmistuus vaan lisää tää raskaus... :)

Hyvää vkonloppua!!!!!!!!!!!!!!

Mantsu ja Pena 11+6
 
mä luulen et mulla ei lopu ikinätää pahaolo :( :( se vaan jatkuu ja jatkuu ja jatkuu... :headwall: :headwall: :headwall:

gallupeihin: mä oon 27 kuten myös mies. esikoinen syntyi rv 36+3
nimimerkki on ihan vaan mun lempinimi.


 
Kävin maanantaina ekassa ultrassa ja ultratäti sanoi, että onpa iso vauva! Toinen täti tuli huoneeseen ja sanoi "Joo kuule, katotaan ihan mahasta". Vauva on ollut siinä jo 18 viikko eikä 11, niinkuin ajateltiin..! Kuukautiset ollut kesäkuussa ihan normaalisti ja jopa raskaustesti ollut negatiivinen! Joo, niin voi joskus käydä, sanoi ultratäti. Heh... En tiennyt.. Ihan kun olisi istunut aikakoneessa ja tämä nyt selvisi myös sen miksi mun maha on ollut jo niin pyöreä.. Minut voi sit ottaa pois listalta.. Tsemppiä kaikille äideille! :flower:
 
Heippa pitkästä aikaa!

Osanotot kaikille menetyksen kokeneille :hug: .

Gallupeihin: Minä 31 ja mies 30. Mulla siis edellisestä liitosta kaksi lasta (8v. ja 6v.), ensimmäinen syntyi 39+6, synnytys kesti 4h ja ponnistus 15min, toka syntyi 41+0 ja synnytys kesti 1,5h ja ponnistus 2min. Tossa tokassa synnytyksessä menetin verta yli 2l ja nyt ajattelin mennä pelkopolille ennen synnytystä, kun tuo edellinen kaivertaa ikävästi mieltä.
Nicki tulee etunimestä.

Torstaina käytiin varhaisultrassa ja vauva voi hyvin ja vastasi paria päivää vaille viikkoja, joita oli 8+3. Np-ultra olis 7.10 ja eka neuvola ensi keskiviikkona. Ja meillä mies mukana ultrissa ja katsotaan nyt jos jollain neuvolakäynnilläkin.

Oma napa: viikko sitten jouduin olemaan töistä pois pahoinvoinnin takia pari päivää, mikään ei pysynyt sisällä, liekkö sitten ollut joku vatsatauti :( . Muuten alun ympärivuorokautinen yökötys tuntuu helpottaneen ja väsymys poistuneen. Oksennan kyllä aamuisin mutta päivät on hyvä olo, kunhan muistaa syödä parin tunnin välein.

Aiemmin vissiin kyseltiin ammatista? Mä olen lastenhoitajana päiväkodissa.

Ai niin ja sukupuolesta: välillä tyttöolo ja välillä sitten taas poikaolo

Vointeja kaikille!
 
Tänään väsyttää ihan kaameesti ja jalat ja selkä särkee.. tän siitä saa kun uimassa riehuu pojan kanssa :D

saimpa skannattua ultrakuvan viimein ja jos joku haluu vilasta niin löytyy:
http://www.aijaa.com/v.php?i=2771612.jpg

Nellah ja 12+1

 
Tänään kummasti virtaa,pesin jopa kaikki yläkerran ikkunat=)
Mies lähti jo töihin ja sitä kai sitten näkyy seuraavaksi vasta perjantaina,jolloinmyös täytän vuosia.

Eilen oltiin elokuvissakin,eli pitkästä aikaa olen vkl tehnyt paljon muutakin kuin vaan maannut.
Kyllä aika menee niin nopeasti tässä.

Kiva kelikin,jos lähtisi vielä kävelylle.Huomenna haen sitten vihdoin ne sauvat
Tiistaina sitten sinne neuvolaan
;)

milky rv 9+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nellah:
Tänään väsyttää ihan kaameesti ja jalat ja selkä särkee.. tän siitä saa kun uimassa riehuu pojan kanssa :D

saimpa skannattua ultrakuvan viimein ja jos joku haluu vilasta niin löytyy:
http://www.aijaa.com/v.php?i=2771612.jpg

Nellah ja 12+1
Näytti ultrakuvan perusteella toi teidän pieni ihan tytöltä=)
 
Suurpahoittelut ikäviä kokeineille. Kyllä vetää hiljaiseksi. Voimia!

Viviskalle onnea varaslähdöstä ;)

Tervetuloa uusille :) Kiva saada Säde lisää helsinkiläisiä.

Hani, mulle voi päivittää NKL:n synnäriksi ja ehkä on tullut vähän poikaolo!? Maha on jo niin pystyssä (vaikka onki vaan löllöä).

Mies huomasi eilen, että oli muka tullut tumma viiva alamassuun. Voiko muka linea negra ilmaantua jo näin aikaisin??? Itse en sitä kyllä huomannut.

Mitään vauvajuttuja ei olla ostettu, mutta ootte saaneet vaunukuumeen mullekin :) surffailin eilen kaikilla nettisivuilla ihmettelemässä tarjontaa. Haluun sellaisen kolmipyöräisen, missä on kaikki samassa, turvakaukalo, vaunut ja koppa. :heart:

Unicorn, meillä mies tulee mukaan kaikkiin ultriin, np-ultra on nyt keskiviikkona ja jännittää kovin.

Kaunista syyspäivää kanssasisarille!

Kadak ja otus 10+5
 
Unicorn85 pelkopoli on sairaalassa,luulisin että äitiyspolin yhteydessä oleva paikka, jossa voi käydä keskustelemassa synnytyksiin liittyvistä peloista ja joissa sitten yritetään näitä pelkoja vähentää. Näin käsittääkseni. Mulla epäilty hyytymistekijöissä häiriötä mutta verikokeissa ei ole varsinaisesti näkynyt. Nyt kuitenkin kun jouduin käymään verikokeissa (otettiin parvorokko vasta-aineet), niin neulan vierestä alkoi veri valua ja kun pääsin takas työpaikalle, niin paidan hiha oli veressä, eli ei ollut hyytynyt neulan piston jäljiltä. Sitten alkoikin taas hirvittää tuo synnytys. Esikoisen synnytyksessä ei ollut vuotoa kuin 500ml. Pelkopolille aion kuitenkin pyytää neuvolasta lähetteen.
 
ok, täytyykin jutella neuvolassa.. jotenkin vaan pelko tuosta synnytyksestä kesti 15h 3 kätilöä oli kun työvuorot ehtivät vaihtumaan 2 näistä kätilöistä oli aivan kusipäitä (anteeks kielenkäyttö) ja tunsin oloni koko ajan epävarmaksi.. sitten ilokaasu ei auttanut oksensin vaan ja epiduraali meni pieleen.. josta 3päivän selkä ja niska kivut.. yms. ei vaan mennyt yhtään putkeen..
 
Moikka kaikille.

Tänne tulee tekstiä niin pirusti että aina kun on kerenny lukemaan kaikki ni sitte onki jo riennettävä muihin hommiin.. :hug: Kaikille huonoja uutisia saaneille!

Meillekin tuli sitte vihdoin perjantaina se np-kutsu eli 1.10 olis aika.. Jännittää jo valmiis aika komiasti =) Kättärillä on vissii aika paljon ruuhkaa ja jotain ongelmiakin ollu ku nyt vasta tuli ilmo tuosta, soittelin jo alkuviikosta että koska mahtaa kutsu kilahtaa luukusta ja lupasivat loppuviikkoon mennessä se toimittaa..

Vauvatarvikkeet on kaikki esikoisen jäljiltä olemassa, eli mitään ei tarvii ostaa, paitsi vissiin jotkut tuplarattaat.. Kuinkahan kauan lapset istuu kärryissä? Tuo neiti olisi noin 1,5v kun tää toinen syntyis ni tarviiko sillon vielä tuplat vai riittäiskö ihan vaan sisaristuin tai semmonen seisomalauta.. Plaah, on taas vaikeeta..

Linea negra ei koskaan kerenny edes postumaan vielä, on kyllä haalee, mut kyllä näkyy. On ihan alamasussa vaan. Sillon ku vielä toi tyttö oli massussa ni oli kyllä pitkä, tisseihin asti.

Nii joo ja juustoista. Suurion osa suomessa myytävistä juustoista on tehty pastoröidusta maidosta eli sopii myös raskaana oleville. Kaupoissa itsepakatut erikoisjuustot saattaa olla pastöroimattomasta mut esim. kaikki valion tms. vastaavat on ihan ok. Mäkin oon vetänyt kahdessä paivässä paketllisen brietä oikein hyvillä mielin :D On mun suurta herkkua ja nyt raskausaikana himottaa kahta kauheemmin :p

Nyt kuuluu potalta semmosia ääniä ja tuoksutkin kantautuu nenään että tarviipa taas mennä. Hyvää loppu sunnuntaita.
 
Alkuperäinen kirjoittaja niinnu:
Enhän mä nyt sanonut et se on tyttö?vai sanoinko? Minusta se vain näytti tytöltä!
En mä sitä tarkoittanutkaan, mut mistä kohdin se näytti tytöltä :p Sitä vain sanoin :D Ko mu mielest tos vaihees ne ei näytä kummaltakaan vaikka toki voi olla oma tunne et kumpiko on.
 
piin meillä tulee kanssa ikä eroa n 1,5 vuotta ja oon kelannu semmosia tupla rattaita missä on muksut päällekkäin. meijän tavallisillä yhditelmä rattailla ei meinaan mahtunut sporaan, kun oli mokomissa liian leveät renkaat (siksi aina matkarattaat käytössä), . tuplilla ei taida mahtua kuin matalalattia juniin ja dösiin.

Mulla on tullut ihan uus himokki leipä (jota en edes muistanut syöneeni ekassa raskaudessa, mutta mies totesi että samalla reseptillä mennään) elikkä menu tulis tässä:

paahdettu ruikkari
päälle banaani
ja paljon pepperonia (enkä puhu makkarasta) slurps!
:D :D :D

banaani lieipiä syön kyllä muutenkin, mutta pepperoni on vaan mukava lisä mauste, menee myös paljaallaan.

 
tutsa: Toisen himokki toisen :x alkoi tehdä pahaa kun luin tuon sun juttus :D Pahinta tässä on se, että meiltä löytyis keittiöstä kaikki tarvittavat ainekset!

millipilli: Kyllä mäkin olisin tuohon pukuun sortunut! aivan yli suloinen!

Myöskin minulle tulee nellahin kuvasta mieleen tyttö.
Ei minulla itsellänikään ole ollut vielä mitään oloja, mutta heti kun näin Hipsukan ultrassa, niin minusta näytti siltä, että hän on poika.
Ehkä se johtuu siitä, että olen aina ollut visuaalinen ihminen.

Ain niin.. rv 10+1 Ensimmäinen kymppi siis vihdoin poksahtanut rikki!!!
 
Mirkku ja Nasis, pahoitteluni ja voimia
:hug:


Ultra viikon päästä maanantaina eli 29.9., jee! Odotan kuin kuuta nousevaa =) Silloin on viikkoja 11+5. Jännittävää, aikaisemmin olen vain varhaisultrissa nähnyt vauvan, mutta en siis koskaan liikkuvaa pikku mönkijää - jos tyypillä on kaikki ok, niin korkkaan kyllä kuvainnollisesti shampanjapullon!

funkyMama, en olisi huolissani. Aika pieni todennäköisyys, että juusto olisi tehty pastöroimattomasta maidosta ja vaikka olisikin, niin listeriavaara on kuitenkin minimaalinen. Oma vanhempi neuvolantätini ei muista urallaan ainuttakaan listerian aiheuttamaa keskenmenoa. Asian vierestä hieman: mun käsittääkseni pitkään kypsytetyissä juustoissa (esim. pecorino, parmesaani) ei ole listeriavaaraa. Tässä uskossa itse ripottelen Grana Padanoa pastan päälle!

Nimimerkki-gallupiin sen verran, että en todellakaan tiedä, mistä tämä Oxford tuli mieleeni.

Hamamperi/millipilli, sivuprofiilisi muistuttaa omaani :D Masu on ihan tajuton pallo, sisään vetäminen tekee kipeää. Mutta kun on makuulla aamulla, niin se menee vielä helposti kuopalle, ei tosin ihan loppuun asti - kohtu siellä toivon mukaan jo vastassa, ainakin tuntuu kova laattamainen alue aivan alavatsalla. En ole piilotellut masua, joten jo on outoa, jos eivät naispuoliset kollegat jo arvaa.

Ylihuomenna olisi ensimmäisen raskauteni laskettuaika....Voi kuinka sitä pikkuista voi olla niin mahdoton ikävä. Onneksi uusi vauva masussa lohduttaa ja helpottaa tosi paljon :heart:

Olen työmatkalla ja vain harvoin ehdin lueskella palstaa, tekstiä tulee niin mahdottomasti etten millään pysy perässä!

Oxford ja minityyppi 10+4
 

Yhteistyössä