*HUHTIKUUN MASUASUKIT* ~ syyskuussa -->

Paljon voimia Mirkulle!! :hug: :hug:

Miula alko ny pitkäst aikaa huoli nousta pintaan. Ku ny ku on heränny vast puolise tuntia sitten eikä oo syöny mitää ni maha on aika pien, eli ei turvotusta. Myöskään kohdun kohilta tuntuu erilaisemmalta ku ennen. Tuntuu, et onko siel enää ketää kasvamassa... :'( Hirmuse luottavaine fiilis mul on enne ollu mut iski sit tämmöne olotila. Np-ultra ois reilun vkon päästä. Varhaisultrassahan näky 7+1 vkolla sydän sykkivän mut jotenkii ny pelottaa, et onko siel enää ketään hengissä :'( Ku minkäänlaisia oireita ei nytkää oo eikä oo ollu aikoihi. Sillo iha alus jotai ja aika ajoin pienen pientä kuvotusta mut ei sitäkään oikeen erityisemmin. No, pitää vaa jaksaa uskoa et siel se pieni on hyvissä voimissaan :heart:

Voi ei, halauksia Nasikselle ja Mirkulle suru-uutisista :hug: Toivotaan, et pian tärppää jo uudestaan ja sit menee kaikki loppuun saakka ihanasti!

JJ-t ja Jouskis
, samassa veneessä ollaan.. Yhen kerran oon sen jälkeen käyny lenkillä, kun testi näytti plussaa :whistle: Onneks töihin tulee pakollista pyöräilyä muutama kilsa päivässä. Painonnousu on onneks vähän nyt kurissa, kun tänään aamulla vaaka näytti vaan 1kg enemmän kun lähtöpaino :D Välillä oli jo reilu pari kiloa enemmän painoa... Mutta eiköhän me kaikki tästä ryhdistäydytä, kun alkaa huonot olot helpottaa ja päästään taas kukoistamaan ;)

Miracle, älä suotta murehdi! Ei mullakaan enää oo kauheesti mitään oireita, eikä esim. mun siskollakaan ollu raskauksiensa aikana, kun hetkellistä huonoa oloa ja kaikki meni silti hyvin :) Mulla oli oikeestaan sielä rv 6-8 eniten äklötystä ja sit on jo tasaantunu. Nyt alkaa jo ihan normaaleja ruokiakin tehä taas mieli. Tissit on aiempaa isommat, mut ei nekään enää kovin arat. Se on ihan normaalia, et kun oireet alkaa kaikin puolin helpottaa, eikä vielä kuitenkaan oo iso maha tai tunne liikkeitä, niin tulee epätodellinen olo !

Kiitos teille kokeneille matkustelukokemuksista.. Pitää nyt kattoo mitä tehään asian suhteen. Olishan se ihanaa lähtee vähän reissuunkin B)

Meillä on tänään ohjelmassa pihanlaittoa ja anoppilaan menoa miehen siskontyttöjen kanssa :) Nice :)

Trevlig veckoslut!! ( näin se ruottikin vaan taipuu ;) )

Zukkis ja pikkuinen 11+2

Pitkästä aikaa moikat! :wave:

Niin paljon on tullut juttua, että tässähän tuntee olonsa jo melkein kuin ulkopuoliseksi.. Viime aikoina ei ole tullut käytyä edes kunnolla lueskelemassa, saati sitten kirjoittamassa :ashamed:. No nyt kuitenkin jotakin.

Ikä: Minä 26v, mies 31v. Huhtikuussa mulla loppupuolella synttärit, toivottavasti siis saisin synttärilahjan etukäteen :heart:

Nicki: Talvitie on lempiyhtyeeni CMX:n yksi ihana biisi. Ja kun tätä raskautta kuumeilin, ajattelin että jos onnistuisin raskautumaan niin se olis sitten semonen ihana "talvitie" mitä masuvauvan kanssa yhdessä kuljetaan :heart: . Entinen nickini inom tulee omistamani Einomies -nimisen hevosen keskimmäisistä kirjaimista.

Esikoisen synnytyksen kestoksi kirjattiin 6h, joista vajaat 2h ehdin olla sairaalassa. Tuli tuskissa soperrettua se suppareiden alkamisaika tuolloin väärin, myöhemmin kellotuksista huomasin että säännölliset supistukset alkoi jotain tuntia myöhemmin, jolloin synnytys ehkä todellisuudessa kesti sen 5h. Nyt vähän jänskättääkin että miten ehdin, jos tää toinen tulee vauhdilla ja meillä kuitenkin sairaalaan matkaa se 120km.

Ihania ultrakuulumisia monella, onnea kaikille! :flower: Mulla np-ultra ensi viikon tiistaina, vielä kolme päivää!!

Pahoittelut huonoja uutisia saaneille :hug:.

Jotenkin en ole viime aikoina edes kovin usein muistanut ajatella että olen raskaana, tää arki jotenkin niin vie mennessään. Ehkä tietoisesti vien raskausajatuksia taka-alalle kun kuitenkin pelottaa että jos kaikki ei olekaan siellä np-ultrassa ok.

jouskari ai että oot kerhoa pistämässä pystyyn :D hyvä idea, messissä ollaan :attn: toi otsikko on ihan hyvä. laita vaan mun puolesta se jo niin voipi kirjotella sitten hieman privaatimmin :)

miracle tsemppiä sinne epätietoisuuteen. tiedän miltä tuntuu. mullakin hirvee paniikki kun jokin oire loppuu, mutta se on ihn normaalia juuri tässä vaiheessa. nyt vaan kärsivällisesti odottaa seuraavaa ultraa :saint: meillä ainakin pääsee kuunteleen sydänääniä jos siltä tuntuu, voithan soittaa neuvolaan ja kysyä.. :attn:

zukkis juu no neuvolassa rv 9 menin vaalle, en ollut käynyt sitten kesäkuun. näytti 5kg enemmän kun sillon :ashamed: niin se vaan nousee heti kun luovuttaa ja vaan makaa ja syö. nyt pitää yrittää taas tsempata :saint: (eilen meni big mac- ateria ja leffassa popparit ja limu :ashamed: )

oireista huonoa oloa pukkaa välillä. saattaa olla joku päivä että on tosi huono-oloja seuraavana taas aivan normaali. tissit on kasvanut tosi paljon, mutta niissä ei ole oikeestaan yhtään arkuutta enään :/ sitten nännipihat on ihan tajuttoman kuivat, onko muilla tällästä?? outoa, ja ne myös on tummuneet. väsymys on alkanut hellittään, onneksi!! masussa jatkusvasti jonkinlaista tunnetta ja jos olis viikkoja kaks enemmän niin voisin väittää että tunsin pikkuisen :heart: sellaista pientä kuplintaa tuntui hetken aikaa.ennen ei ole sellasta ollut. tiedä sitten mitä oli... niin ja valkkaria tulee kyllä ja paljon :kieh:

yks juttu mulla on mikä pistää yökkiin...oliskohan muita..? naaman pesu :LOL: siis ei vaan pysty hetkeäkään pidättään hengitystä tai hengittämään veden/ saippuan läpi. heti tulee oksennusrefleksi ja pari kertaa ihan ylös asti tullut :LOL: että semmon oire :ashamed:

JJ-t ja mussu 11+4

Osanotot Mirkku-87! :hug:

Samaten niinnu, toivottavasti ne vanhempasi nyt tulisivat järkiinsä, ja onneks tosiaan löytyy innokkaitakin isovanhempia.

Oma äiti soitti eilen ja tunnusti, että oli sit käynyt lastentarvikeliikkeessä Kampissa, ja oli kuulemma ollut pakko ostaa jotain vaatteita. :LOL: No, se on aina ollut hiukan ostovimmainen, ja nyt on sit hyvä tekosyy ostella kaikkea. Ilmoitti myös, että kun menen käymään ni sit mennään sinne kaupoille yhdessä. :D

Laala: kuulostaa ihan tutulta noi sun fiilikset, koitahan vaan nukkua tarpeeks ja syödä säännöllisesti eli jatkuvasti vähän kerrallaan, nää on ainakin mulla auttaneet. Mulla oli torstai viimeks just tommosta kun kuvailit, kun olin liian väsynyt. Viikonloppuisin on parempi olo kun on saanut enempi nukuttua ja pystyy vapaammin syömään. Töissä ei oikein voi kesken oppitunnin nassuttaa jotain sapuskaa. :p Tsemppiä!

miracle, on näköjään liikkeellä jokin syyskuinen epävarmuusaalto, mullakin oli eilen ja aamullakin ihan kauhean epäileväinen olo. Nyt oon yrittänyt vakuutella itteeni, että se johtui vaan väsymyksestä ja siitä v... anteeksi, ketutuksesta minkä tää jatkuva pahoinvointi aiheuttaa. Mulla siis tosiaan on oireita, ja silti kauhee epäilys. :ashamed: Kasvais vaan toi masukumpu niin uskois helpommin, että jotain tapahtuu yhä! Ultraankin vielä 12 päivää... aaaargh!

Lauantaisuunnitelmista, mies on talotyömaalla, kuten aina, mä tunnen itteni saamattomaks kun en ole siellä :( . Pyykit on koneessa, kauppaan täytyy mennä kävellen, illaks tarvii tehdä ruoka valmiiks nälkäiselle työmiehelle. Seuraavaks eilisiä jämiä napaan, ja sitten tiskausurakka. Kotitöiden parissa siis menee aika. Huomenna tarkoitus raksailla, tiedossa ulkotöitä, joten säävarauksella.

Niin juu,vielä galluppiin, ollaan 30v, kohta 31, ja 32v, nimimerkki on ollut käytössä ekan kerran 10 vuotta sitten kun olin ventti eli 21v. Nykyään siis sopivan hämäävä. ;)

ventti. + viuhti 11+4/12+1

Käynpäs minäkin kertomassa terveiset, on tullut kauheasti tarinaa enkä millään ehdi nyt kaikke a lukemaa elikkäs sen verran hokasin ett jonkinlaisa galluppia on ollut....
Meikä ikäloppu eli 39 (huoh :saint: )ja mies 42.Esikoinen syntyi sektiolla vkolla 39+5, oli jalat niin juntturassa tuloillaan että leikkaus oli parempi vaihtoehto.

Kävin sitten keskiviikkona np ultrassa ja siellähän se pikkuinen potki ja heilui kuin heinämies, sydän sykkiä jumputti vallan kovasti ja itkuhan siinä meinas tulla.
Ainut vaan ett la muuttui elikkäs on nyt 10.4 ja vastasi siis viikkoja 10+5 tolloin ke:na.Just kun olin ajatellut että jipii kohta on toi 12 vkoa täynnä niin hitto mentiinkin pakilla :x

Kauhean huono näkyvyys oli siin koneessa mutta saivat ton niskaturvotuksen arvoksi 1,4 ja sanoivat että se on aivan normaali ja nyt pitää viel ootella se verikokeen arvo niin sitt vois ehkä huokasta.

Mun pahaolo on hävinnyt jonnekkin taivaan tuuliin ja epäilinkin että näinköhän olen enää ollenkaan raskaana mutta on kai se uskottava kun omin silmin näki =)

Niskat meni ihan juntturaan ja nyt vasta alan olla toimintakykyinen, joten ei ole juuri jaksanut täällä koneella käydä.Onneksi nyt alkaa helpottaa.

Ukko oli koko viikon töissä ja olin jo ihan ett jipii saadaan kohta taas olla vko kolmestaan niin katin viulut...tuli illalla ja joutuu lähtee taas aamuyöstä ma:na ja taas viikko pois!!!
Ai että ottaa kupoliin :ashamed:
Tää oli nyt kaikki vähän tälläista oman navan ympärillä mutta vaikea kommentoida oikein muita kun ehdi lukea kaikkea.
AI NIIN, meidän pikkumies muuten nukkuu tuolla meidän sängyssä siis sisällä, ku täti kävi kylässä ja sanoi ett lähettääks nukkumaan niin poitsu vaan kampes pehmojensa kanssa meidän sängylle ja nukahti tädin viereen....miten ton saisi itte onnistumaan????

:hug: kaikille menetyksen kokeneille.

Kaikille oikein ihanaa aurinkoista lauantaipäivää, tää mamma lähtee istuttaa loput helmililjat ja krookukset niin jospa olis huhtikuun tulokkaalle kukkaloisto penkissä parhaimmillaan.

LIs69 11+1 vai 11+2 (kuka se osas laskea nuo viikot oikein),jos ke:na oi 10+5

Gallup: Ikää 35 vee mulla, miehellä 34. Ehdin juhlia synttäreitä ennen lapsen syntymää tammikuussa, kun laskettu aika on 22.3. Miehen synttärit toukokuussa. Olen viestintäalan yrittäjä, ja nikki tulee lapsuuden lempinallen nimestä.

Hani: lisäisitkö mut listalle? Seuraan tätä keskustelua, sillä toi lapsi voi syntyä maaliskuun lopun sijaan huhtikuussa.

millipilli
miracle Älä huoli, varmasti siellä kaikki on pienellä hyvin. :) Mulla on ollut ihan oireettomat raskaudet sekä esikoisen raskaus että tämä.

jouskis Hyvältä kuulostaa nimi :)

Hitsi kuulkaas nyt mä sorruin... http://www.aijaa.com/v.php?i=2764521.jpg

millipilli & Frank 11+3

ILMOITTAUDUN mukaan !! Olen 25.v viidettä lasta odottava äippä Tampereen lähettyviltä ,ja LA 21.4 .09 ja sairaala TAYS. MÄ kävin alkuraskauden ultrassa jopa 3 kertaa rv6-7+ kun tilanne oli aluksi epäselvä ,mutta kaikki oli kunnossa ja vauva vastasi viikkoja ja sydän sykki joka kerta . Maha kasvaa vaan niin hirveetä tahtia ,et oikeen pelottaa....Np-Ultra on rv11+5 eli 5.10 . Meillä on kaksi tyttöä ja kaksi poikaa,viimesin raskaus oli rankka ,kun oli paljon ennenaikaisia supisteluja ja olin sairaalassa rv 26 sitten annettiin kortisonit kypsyttään vauvan keuhkoja ,ja oli levossa ja sain useasti rv 24-> bricanylia supistuksiin....mutta loppujen lopuksi vauva syntyikin KÄYNNISTETTYNÄ rv 38+ kovien symfuusikipujen vuoksi.

heissan! :wave:

huh heijaa kun olette aktiivisia... :D
hyvä hyvä!

:hug: niitä kaipaaville ja surullisia uutisia saaneille!

ulkomaista me olemme reissanneet vaikka olenkin raskaana ollut ja näin teemme tälläkin kertaa. joulukuuksi marokon matka varattuna B)

(.) olimme eilen ns.np ultrassa. ja siellä pikkuinen heilui. la muuttui jälleen. hani viitisisitkö päivättää meiän la 24.4 näillä näkymin. oli vaikea mitata ja 2 milliä vastaa 1 päivää joten heittoa saattaa olla, mutta rakenteessa tarkentuu jälleen. muutoin kaikki vallan mainiosti. käski kätilö ottaa rennosti jo ja lakata murehtimasta km:ää mutta mutta pieni pelko sitä jatkaa kuitenkin mukana.
isäni soitti eilen ja sai tietää että olen raskaana, ensimmäinen kommentti oli: taasko? oletteko liittyneet johonkin uskonlahkoon? jaa, no onkos tämä syntyvä lapsi sitten alku vai loppupäästä lopullista määrää? :eek: :kieh: olemme muutenkin hyvin vähän tekemisissä, hän totesi about 10 vuotta sitten että hänellä ei ole lapsia ja that`s it. meitä on 4 sisarusta...! no se siitä. eipä hänen mielipiteellänsä niin kauheasti painoarvoa ole.
muutamme uuteen asuntoon aika nopealla aikataululla, kun muuttoauto tulee pihaan ensi lauantaina, sitä ennen pitäisi uutta asuntoa hippasen maalailla jne... no. eipä ole ainakaan tekemisen puutetta.

nyt, lopetan taikka tästä ei tule loppua ollenkaan... ;)

iltsu & beibe 9+1 (uuden la:n mukaan ) :wave:

Hei taas! Nyt on oma la tarkistettu ja se on 8.4. Vielä lisätietoja itsestäni eli olen 38-v. ja mies 44-v. Olin jo 31-v. kun sain ensimmäisen. Nyt tulossa kolmas vauveli ja vahva veikkaus, että tällä kertaa poika. Edelliset kaksi ovat tyttöjä. Synnyttämään menen TAYSiin.

Päivitystä täältäkin suunnalta.
Viime tiistaina oli np-ultra ja kaiki oli hyvin.Turvotusta ei juuri lainkaan ja kaikki näytti muutenkin hyvältä ja vastasi viikkoja silloin 11+1.
Olo edelleekin hyvä,mitä nyt tuo selkä alkaa oikuttelemaan.Jouduinkin pyytämään jo lääkäriltä todistuksen töihin.JOudun siis olemaan paljon työssäni ulkona ja myöskin nukkumaan teltassa ja yöunetkin saattaa jäädä 3h mittaisiksi.Ei kykene enää...Kun kello tulee 22 niin taju kankaalle ja nukkumaan.
Galluppiin,mulla siis ikää 29 ja miehellä kohta 32.Ja ekaa siis ootellaan.Villi veikkaus sukupuolesta on tyttö.(tai näin ainakin kortit/unet yms on meille ennustaneet jo aikoja sitten)
Nimimerkki tuli vaan...
Jaksamisia meille kaikille,erityisesti huonoja uutisia saaneille.

Happy79 11+5

Mirkulle voimia :'( :hug:

Miracle, koitahan olla murehtimatta. Sulla on ollut niin kadehdittavan hyvä asenne kokoajan niin pidä siitä kiinni =) pakko vaan jaksaa toivoa että masussa kaikki hyvin.
Vielä meillä reilu viikko siihen ultraan..

Tervetuloa uusille :wave:

Mä oon ihan poikki, pakko mennä jo nukkumaan. Tää oli tällainen pikainen moikkaus täältä suunnalta =)

Gimli, kiitti! Mie yritän =) Ei miul onneks ollukaa ko tuollanen ajoittainen epätoivon hetki vain :) Ku toisaalta, raskaus o ollu oireeton likipitäen koko ajan. Ni tokko se sit epänormaaliakaan on jos sydän kerra sykki :heart: Onneks se ultra on sit ens kuu alus het! Näkee pikkusen :saint:

Iltsu: mun isä kanssa totesi ensimmäisenä että taasko, eikö ollu lapsissa tarpeeksi tekemistä ennestään. mutta ainakin hymy tuli naamalle kun ultrakuvaa näytin :)

niin tuota ikägallupista: minä 24v ja mies 28v.

Huiskis se olis 12 viikkoa sitten nyt täysi ja viikko 13 pyörähtää käyntiin :) jokohan sitä huokaisis helpotuksesta.

muoks: toiseen galluppiin vielä että poika synty käynnistettynä raskausmyrkytyksen takia rv 38+6 ja jouluaattona :D

millipillin ei ainakaan tarvi hävetä ostoksiaan. Vauvanvaatteet on viel pientä...
Mut minä se menin ja varasin vaunut tänään!
En kuulemma ollu kaikkein aikaisin... Joku kellä on toukokuun puolessa välissä LA oli jo myös varannu vaunut sieltä liikkeestä. :LOL: Mut aika aikaiseksi kyl koen itseni edelleen. Nyt vaan täytyy toivoa että meidän pikkuisella menee kaikki tosi hyvin niin saadaan meidän ihaniin BRIO SINGeihin käyttäjä keväällä. ;)

Tänään vähän siedettävämpi olo vaihteeksi. Täytyy sanoa, että mulla on kyllä mahassa sellasta mitä lie kohdun kasvukipua ollu taas tänään, mut mitään kohtua tai muuta "epätyypillistä" en tunnista vaikka mahaani painelisin selällä maatessa. :LOL: Ehkä se kohtu vaan on niin pieni sit kuitenki vielä. :p Toivon näin ainakin. Oireet on kyllä sen verran lupaavia koko ajan että uskon että meidän pienellä on kaikki viel toistaiseks hyvin. :)

Laala ja Punkero rv9+5 jo.. (on jo sunnuntai)

Laala Minäkin varaisin/tilaisin kärryt jo heti jos vaan olisi rahat niihin. Aion tilata yhdet ihanat Saksasta, olen jo päättänyt haluta ne jo paljon ennen kuin oli edes tietoa tästä pienestä. Meil on tos ens kuussa muutto ja pitää maksaa kahden kämpän vuokrat samaan aikaan niin sinne meni mun kaavailemat kärry rahat, mut pitää kattoo loppuvuodesta sitten uudestaan. Että et ole ainut joka haluaa kärryt jo aikaisin=)

Täällä olo on ollut suht hyvä, väsymys on alkanut helpottaa ja muutenkin olo parempi ja elämäkin tuntuu taas paljon mukavemmalta.

Ilmeisesti joku kyseli edellisistä synnytyksistä, mein esikko syntyi 41+3.

Ensiviikolla neuvolalääkäri jospa siellä kuulisi pienen sydänäänet ekaa kertaa. Meillä tosiaan oli se np-ultra jo silloin 9+3 viikolla, moni ihmetellyt niinkuin itsekkin et miten se noin aikasin oli, mut oli kiva nähdä pieni jo aikaisin.

Taidampa lähteä kirpparikierrokselle tästä(josko tulisi jotain ihanaa pienelle vastaan). Mulla muuten on jo yks kaapillinen melkein kaikkee pienelle, mut harrastan retroja niin niitähän on pitäny ostaa aina kun tulee vastaan niin siks niitä on jo niin pajon, ei siis varsinaisesti tälle pienelle hankittuja.

niinnu ja hippu 11+3

Sunnuntaiset huomenet kaikille!
Kiva lukea että jotkut on jo ostelleet jotain..Olishan se ihana ostella,mutta meilläkin on kaikki oikeeastaan jo valmiina niin ei tartte mitään ostaa..Tai syöttötuoli meidän pitää ostaa ja sitteri sisälle..Kun löytyis sellanen vanhan mallinen...
Aiemmilla lapsilla syöttötuoli on ollut sellainen matkamallinen kun pelkäsin että se tavallinen kaatuu..Nyt haluan sellasen minkä voi kaataa ja se muuttuu autoksi tms...
Np ultra jännittää jo vaikka on vasta 1.10...Voi kun menis aika äkkiä..
Täällä iski taas flunssa päälle..kurkku ollu kipeenä ja kuumeinen olo mut ei kuumetta..
Ihana kun kaveriki tuli raskaaks ja meillä on lasketut ajat toistemme synttäreinä melkein :D
Kiva nyt aina nähellä ja jutustella ja vertailla masuja..
Eilen muuten tunsin jo selvästi kohdun kun kokeilin ja täytyy myöntää että vaavipömppöä jo löytyy koska kohtu tuntui pömpön kohalla..Nyt pitää mennä peseen pikkusen beba.. :x

Vaavimasu ja napukka 10+4

Yhteistyössä