*HUHTIKUUN MASUASUKIT*~**Marraskuussa**

Hellou kaikille!!
Veljen tytön ristiäiset on sitten ollut ja mennyt nyt......
Ettekä ikinä arvaa mikä tuli nimeksi...
Jep.. MINUN alunperin suunnittelema nimeni...Joka meni sitten ensin miehen kaverin tytölle ja nyt minun veljen tytölle...Olin aika yllättynyt kun kuulin nimen..Kuuntelin tarkasti vielä uudestaanki sen nimen et jos kuulin väärin,mut noup...
No..Onhan mulla se yks nimi vielä valmiina..Mutta silti vaikka enään tämä nimi ei ollut mahollista meille,niin se kyllä mielessä pyöri ja nyt tuntuu aika hassulta...
Ei ollut velipoika kuitenkaan sitä toista nimeä uskaltanu laittaa ku siitä sanoin että sen jos laittavat niin suutun kyllä ihan tosissaan...
No se siitä..

Olettekos te muuten kuullut infrapunasaunasta tai kokeillut joskus?
Olen tässä suunnitellut liikkeeseeni sellaisen hommaavani.. Joten jos on kokemusta niin kertokaas oliko hyvä?

Nyt ei saakkaan rauhassa kirjottaa ku tuli hässäkkää...

Mutta paremmin myöhemmin...

Vaavimasu ja napukka 18+4

Huomenta! Niin tuosta sf-mitasta.. Mulla on joka raskaudessa kolmessa eri neuvolassa mitattu eka kerran 20 viikon tienoilla. Niin myös nytkin mitattiin 20+0 ja 18 cm oli tulos. Ihan normaali mitta. On mullakin tuota löysää jonkin verran, mutta sehän on tuossa päällä ja kohtu jää sen suojaan. Hyvin se tuntuu ja mahakin on jo kasvanu ihan mukavasti, nopeammin kun aikasemmilla kerroilla =) No mutta nyt alan valmistautuun kaupunkireissuun lasten kanssa.
Mukavaa sunnuntaita kaikille :heart: Käyn viimestään loppuviikosta kertomassa ultrakuulumisia...

Olenkohan mä ihan hölmö, kun oon haalinut kaikki vauvan kamat jo valmiiksi... vaunut, sitteri ja turvakaukalo on hommattu. Ja vaatetta oon kantanut kirppareilta aika paljon. Ja vähän kaupoistakin. Vanna oli ainoo mitä oli esikoisen jäljiltä olemassa. Ja tänään haetaan pinnasänky. Ai niin ja lypsykonekin on jo hommattu... :LOL:

Susse + VeikkoVilhelmiina 17+2

Mulla menee varmasti sf-mitta käyrien yläpuolella kuten esikoistakin oottaessa. koska mulla tuo kohtu sijaitsee ihan edessä (siksi mulla näin kaameen iso mahakin jo on) vielä ei oo mitattu mutta varmaan seuraavalla käynnillä mittaa. (joskus rv 22-23) saan samalla sitten äippälomapaperit

Eilen illalla nostin pojan meijän sängystä omaan sänkyyn niin vihlas aika ilkeesti masusta, voipi olla että kohta on mun saikut edessä kun töissäkin joutus päivittäin painavia nostelee, onneks työkaverit kieltää ne pahimmat :D

Nellah ja 20+1

Mullakaan ei sf-mittaa ole otettu vielä, viimeks oli 16+3 ja niin vähäisillä vkoilla ei täällä mitata. Ens kerral onki sit jo vko 22+3 ja sillo saan ne äippäpakkaushakemukset sun muut :heart: Onneks ultra on tässä välissä, vkolla 20+6.

SS & mytty 19+2

millipilli
Huomenta! Just heräsin... :D

Mä oon ihan huonosti nyt käynyt täällä... lukemassa oon kyllä käynyt, mutta oon jotenkin jumittanut nyt enemmän tonne Pirkanmaalaisten kerhon puolelle.

Just katoin neuvolakortista niin mulla on esikoista odottaessa sf-mitta otettu ekan kerran vasta joskus rv 26.

Keskiviikkona on rakenneultra... sitä odotellessa :) Nyt on ilmeisesti joku kohdun kasvupyrähdys menossa kun on harkkasuppareita tullut vähän enemmän ja nivuset viiltelee oikein huolella. Ja huh, mihin tää aika menee... tänään on puoliväli :eek:

millipilli & Frank 20+0

Thanks Hani. Kävin sit eilen myllyssä,ja niiden kauan kaivattujen olohousujen lisäksimatkaan tarttui kaks mammatoppia (tarpeeksi pitkiä) ja kaks ihan normiosaston paitaa, jotkanyt ainakin toistaiseksi yltävät mahan päälle suht hyvin. Hyvä kun ruokakauppaan ehdin kun jumiuduin sinne h&m:lle. :ashamed:

Sitä ihmettelin, et ne kaik kivat v-aukkoiset neuleet mitä siel on, on 3/4-hihoilla. Jäivät ainakin tällä kertaa kauppaan, mä tarttisin kokopitkät hihat kun oon vilukissa.

Sf-mitta otettiin viimeks neuvolassa, eli viikkoja oli 18+3 muistaakseni ja mitta 13cm. Mulle sanoivat, et niillä viikoilla aloitetaan se mittojen otto. TässäKIN asiassa siis selvästi aika isoja eroja.

Millipilli, sama vika, ollut harkkasuppareita paikoitellen enempi ja aiemmin telottu lonkka on ollut muutamana päivänä aikaslailla kipiä. Ja aamulla kun heräsin oli toinen kankku AIVAN puutunut, ja pinnasta kesti kauan ennen kuin tokeni. Sit kävin tuolla tihku- ja räntäsateessa 40 min kävelylenkillä, jos auttais puutumisiin. Eilen jäi liikunta vähälle, lienee osasyyllinen tuohon.

Huomenna puolessa välissä ja enää 3½ päivää rakenneultraan!

ventti + viuhti 19+6

Mulla ei mahakaan turvota ny oikeen juurikaan eikä yhtää tunnu, et ois ees raskaana :kieh: Miks mullei voi olla harkkasuppareita/viiltelyitä tai ees jotain, et tuntuis et raskaana olis! :'( Juu, tiiän.. On miulaki huolet.. Pitäs kai vaan nauttia.. Mut ko ei osaa :ashamed: Ku nytkään ei oo pienintäkään oiretta et ois raskaana (mitä nyt menkat puuttuu) ja sit alkaa miettii, et no onko elossakaan ku ei minkäänlaisia tuntemuksiakaan oo suuntaan eikä toiseen.. :headwall:

Eilen oltiin vaunu ja auto-ostoksillla.Vaunut tiedetään ja ovat varausta vaille.Ja autoa lähetään metsästään lappeenrannasta(täältä turun seudulta),mutta se oli se jonka mies tahtoo.

ziki,mulla samoja tuntemuksia ko sulla.Nukkuessa asennon vaihto sattuu välillä julmetusti.

Kaippa minäkin nyt vihdoin liityn tänne teidän joukkoon... Toista pikkusta odottelen saapuvaksi 19.4. tienoilla.. Esikoinen on reilun yhden vuoden ikäinen ja tuoreita vantaalaisia ollaan.. sairaala ei ihan varma oo mut naistenklinikka tai kätilöopisto...

Ollut mulla kyllä edellistäkin helpompi alkuraskaus kun ei muuta "oiretta" oo ollu ku hirmu väsy joka siis seki jo takana.. Masun kasvu on ollu MUN mielestä niin vaatimatonta ekaan raskauteen verrattuna et melkeen oon ollu vähän huolissaankin vaikka elopaino tuleekin ekaan verrattuna vähän pienemmillä lukemilla mikä taitaapi vaikuttaa...

sf-mitasta.. mullakin on ekan kans mitattu vasta 23viikolla ja se olikin sillon ruhtinaalliset 24 cm eli reippaasti käyrien yläpuolella ja siinä jatkettiin melkeen loppuun asti.. nyt tuntuis ettei ihan samoihin päästä vaik ekassa lääkärineuvolas lekuri meinas et iso on.. eteenpäin suuntautuva "reppu" mullakin on..

SuukkoSuulle.. musta tuntuu ihan samalta.. unohdan vähän väliä et ees oon raskaana.. esikoisesta tuntsin potkujakin jo joskus 16-17 viikoista alkaen ja nyt en vieläkään oikeen niitä tunne.. Mä kun oon luullu et tää kaikki menis toisin päin seuraavien raskauksien kans.. maha ja potkut aikasemmin mut ei sitte.. :p Huomenna olis eka neuvola tässä kaupungissa, saa nähä mitataanko sitä sf-mittaa sitte jo.. jos sen jälkeen taas tuntuis vähä enemmän raskaanaolevalta.. ittensä peilistä katteleminenkin on vähä auttanu tajuumaan sitä tilaa.. mut vieläkään en tota mahapömppöö osaa ittelleni vaavimasuks oikeen nähdä..

Elov. & Hose 18+0

MOigks!

Vitsi mitä porukkaa näillä palstoilla on...Eilen yöllä kun kävin kaikkia vauva-palstoja läpi niin joka paikassa on ihme haukkumista ja ilkeilyä.Tossa meidänkin "mitäs nyt" puolella näkee välillä tosi huonoo käytöstä.Tai luulis että suurinosa on kuitenki aikuisia ihmisiä ja monilla sama päämäärä saavutettavana/saavutettuna (lapsi)..
Eli mun pointti:IHANAA kun meillä täällä ollaan niin mukavia ja tuetaan toisiamme! :) :)

Kävin kattomassa äitiyshousuja..Kiersin kaikki kaupat läpi ja täällä ei oo missään muualla ku H&M:ssa mamavaatteita!!Tää on kuiteski 100 000:n asukkaan kaupunki.Ja ne housut mitä h&m:ssa oli,oli ihan jätti kokosia.Kun ei mulla ole oikeestaan kun maha vaan kasvanut ja niissä pitäs olla tosi iso lantio jne.Apua!En tajuu mistä löydän jotain vaatteita!

Sf-mitta Meillä neuvolassa sano että aletaan mittaa sitä ens kerralla,mikä on nyt torstaina ja sillon on rv.21

Tervetuloa joukkoon Eloveena! Eiks Peijaksessa oo synnäriä tai edes missään Vantaalla :eek:? Mielenkiintosta.

SF-mitta: Mulla otettiin 15+6, mutta sanoki että ei sitä ees käyrään vielä saa :). Sillon oli 11 cm.

Teijän mahat on ihanan isoja. Mulla on kyl kasvanu ja on mun mielestä kauniin isoki, mut höpöhöpö.. Näyttää lähinnä turvonneelta teijän masuihin verrattuna. No, mä odotan :p.

Mammahousut kelpais tännekki. Olis makeeta jos jotku pillityyppiset farkut jostain löytäis jotka ei roiku päällä, mut näyttäis jäävän haaveeks. Hennesilt ostin kahet pöksyt ja ne on yhen käytön jälkee hirveen näköset.

Saatiin eilen hoitopöytä. Se on ihana ja sopii just tohon paikalleen. Nyt saa alkaa laittaa vauvalle valmiiks kaikki hoitojutut ja vaatteet siihen. Se on sellane lipastomainen ja iso. Kaunis :heart:.

Eipä mulla mitään erikoista asiaa ollu, mut hyvää illan jatkoa :D

Säde ja poju 19+2

ps. laitan profiiliin 4D:stä kuvan

Juu ei oo peijaksessa synnäriä eikä sen puoleen mitään lastensairaalan päivystystä. pelkkä lastentautien poli jonne pääsee vaan lähetteellä (siis ei päivystä )

Eli jorvi espoossa se meitä avittaa :| mä halusin synnäriksi kätilöopiston kun sinne helpoin matka ainakin meiltä. jorviin kun ei edes millään bussilla suoraan pääse täältä. kalliiksi tulee lasten sairaalareissutkin jos taksilla joutuu jorviin lähtee :(

Nellah ja 20+1

Säde oi ku ihana kuva :D Niin sulonen :heart: :heart: !!

Tuossa ko juteltii jotai miehen kans ni yhtäkkii tunsin kaks pienen pientä peräkkäistä tu tum potkua!! :heart: Jospa sitä kohta alkais tuntea useammin. Ja ny ainaki tuli vähä varmempi olo taas, että kyl se siel elossa ois :heart: Ainaki toivottavasti tunsin oikein. Ny se tuntu sillai tosi oudolta ja isommalta liikkeeltä ku enne :heart:

Huomenta.

Pakko heti tulla hehkuttamaan..
Mikä ihana aloitus päivälle.. Mä näin ensimmäiset liikkeet vatsan päältä. :D
Aamun heräämisen jälkeen pikkuinen oli vissiin vielä nukkumassa, mutta aloitti sitten möyryämisen ja nyt ihan hetki sitten kun katselin mahaa niin aivan selvästi näkyi mahan heilahdus. Siellä se meidän rakas hyörii. :heart: :heart:

G: Mites te muut joilla liikkeet on jo tuntunut kauemmin, koska on selkeesti näkynyt ulospäin vauvelin liikkeet? :)

Ruttana & Beanie 20+5 :heart:

AAM
Ruttana :D :heart: aivan mahtava aamun aloitus :hug:

G: osakysymys / Meillä ukko tunsi eilen ekaa kertaa liikkeet vatsanpäältä mä yritin kans täss äyhtenä päivänä kyylin itsekseni ko sohvalla köllin niin katsella mutta eipä kaveri ollut liikkumistuulella silloin.. :| eli mahan ulkopuolelle ei ole vielä näkynyt..

Eloveena moikka tervetuloa :wave:

SS älä murehdi :hug: eiköhän teitin pikkasella ole kaikki ihan reilassa ja kuule kyllä sulle noi kivut kohta tuleepi sinullekin, mulla oli silloin ensiodottajana viime kerralla paljon myöhemmin nää kipuilut, nyt ko lantion on löysempi yms muita syitä :D vanhemtuminen ;) :p niin tulee nä särytkin tuplasti herkemmin.. että ei kande ola kade sillä tavalla jos miettii.. ymmärrän toki huolesi mutta jos yhtäänn epäilyttää niin tunge itsesi pakolla pikakuunteluun neukkikseen.. :) silläpä pääset peloistasi :heart:

Säde Mammahousut kelpais tännekki. Olis makeeta jos jotku pillityyppiset farkut jostain löytäis jotka ei roiku päällä, mut näyttäis jäävän haaveeks. Hennesilt ostin kahet pöksyt ja ne on yhen käytön jälkee hirveen näköset.
- mulla on tommoi pillityyppiset mammafarkut Kappalhlista ostettuna koko 40 ja just nippanappa änkyän itseni niihin.. oiskohan heillä ko mallia vielä kannattanee soittaa ja kysäistä ? en oo kyllä varma onko vielä heillä äippävaatteita mutta pirauta ja kysy..

Misstar mä en oo käynyt mutta kaveri on Vauva:n palstalla kesäkuisissa ja ei kyllä siellä ole ainakaan sanonut että ois mtn herjausmeininkiä. Joo toi on just sitä toi meidän mitäs nyt palsta ko siellä ei tartti kirjautua niin saa kaikki huudella lähes mitä sattuu :(

Muistan ko kyselin semmoi peikkotauluista tässä taannoin niin oliko yks siellä että kyllä laatta lentäis jos noita jonkun kodissa näkis: huikkasin vaan takas että tervetuloa laatalle :D :LOL: minä ainakin pidän niistä vaikka vähän hupsuja ovatkin :heart:

Nyt kahville

Am & hippunen 19+0 :heart: räts poks :)

ai niin ja sf-mittaa ei ole vielä mitattu mullakaan.. kun tujo neuvola on samana päivänä 27.11. :) siellä ekaa kertaa varmaan..

Auton haku siirtyi huomiselle.Sitten körötellään ihanalla "uudella" volvo v70llä kotiin :D

Eilen sain kummipojan äidiltä kaameen kasan vaatteita ja lisää on tulossa kunhan tosta kasasta selviydyn=)Mutta kiva kun rupeaa vauvafiilis vaan kasvamaan.

Tänään mennään varaamaan vaunutkin joten siinä sitä onkin.Ja vaavin huoneen kaappi täytyy tilata kun mittatilauksena tulee.

Ja rahan menoa ei voi estää :LOL:

milky teillä ollu samanlaiset vkl-viettotavat ku meillä =) mekin ostettiin auto ja sitte aloiteltiin vaunujen hankintaa. meille tulee tosin ihan upouusi auto, jota odotellaan sitten maaliskuulle asti. toivottavati ehtii tulla ennen vauvan syntymää!!

vaunuista kuinka moni jo tilannut/hankkinut tai ainakin päättänyt mitkä ottaa? ja saako kysyä kuinka päädyitte juuri niihin vaunuihin? täällä pää ihan sekaisin ekojen vaunuun tutustumisyritysten jälkeen. miten ihmeessä sitä ikinä tietää mitkä ominaisuudet oikeasti tärkeitä? mä tarttisin vaunut, jotka helppo saada kasaan ja kantaa 3. kerrokseen (usein) ja lisäksi niillä pitäisi olla mukava liikkua ulkona säällä kuin säällä ja ja ja ... :whistle:

vaatteita etsivät pk-seudulla (helsingissä ) parhaita paikkoja ovat Kampin keskus (mm. bebes, benetton ja vero moda), keskustan stokka ja aleksin h&m. pieniä kokoja on löytynyt ainakin vero modan mama licious -mallistosta, jota myydään myös bebesissä ja stokkalla. keskustan ulkopuolelta tosi vaikea löytää mitään, esim. itiksessä vain h&m tuntuu myyvän (stokka, kappahl ym. ei myy) mammavaatteita. kuvitteleeko kauppiaat ettei ihmiset muka lisäänny keskustan ulkopuolelle?? |O

säde1 ihana kuva =) vähänkö alko tekeen mieli päästä 4D:hen itsekin!!!!

liikkeet täälläkin ihana aamu, heräsin vauvan potkuihin :heart: ja koko aamun ollut ihanaa myllerrystä! tuntuu tosi hienolta että vihdoin alkaa liikkeet tuntua selkeämmin, kun olen jo vkolla 20+5! mutta, mulla on istukka edessä ja kohtu taaksepäin kallistunut, et on vauveli kyl tosi hyvin yksiöönsä suojattu... =)

suukkosulle ei tunnu mullakan juuri mitään ihmeempää. välillä (harvoin) viiltelee vähän alavatsalla/sivuilla, mutta harkkasuppareista, lantiokivuista ym. ei tietoakaan. en edes tiedä mitä ne supparit on, mut kai selviää ajan myötä. kuten valitettavasti kävi pari viikkoa sitten mysö närästyksen kanssa...

eloveena tervetuloa! :flower:

aurinkoista viikkoa mammat!

t. manna + lilli 20+5

manna8Me haetaan uuden karhee=).Mutta Turun alueen autot ei kelvannut joten pitää ajella,eniron mukaan,410km jotta saa mitä tahtoo=)

Mä haluisin jo vaavin vaatekaapin jotta sais ruveta laittamaan tavaroita sinne!

kysynpä teiltä,ootteko aatellu hankkia sitterin?Kummipoikaa pidettiin siinä jatkuvasti ,veljenpoikaa ei lainkaan.Nyt en siis tiiä kuinka tarpeellinen se sitten olisi!

Hei sisaret! :flower:

Ruttana ja muutkin liikkeistä jutellet. Ekat pienet tömähdylkset tunsin pari viikkoa sitten. Pikkuinen oli aivan liikkumatta tai en tuntenut mitään 3-4 päivään ja ehdin jo huolestua, mutta sitten se taisi tulla hulluksi :) ja on potkinut muutaman kerran vimmatusti eilisen ja tän aamun aikana. Meillä näkyi eilen ensimmäistä kertaa kunnon pompsu mahan päälle. Mies sen ehti myös nähdä. Aika ihmeellistä ja jännittävää, ihan kuin olisi joku Alien mahassa.

Manna, Oon kanssa tosi kummissani, kun mammavaatteita saa ainoastaan keskustasta...Nyt kai avautuu Vantaan Flamingoon joku mammavaateliike (ainakin toivon niin sen perusteella, että on mammojen kuvia näyteikkunoissa).

Hyviä vointeja kaikille!

AAM
Alkuperäinen kirjoittaja kadak:
Nyt kai avautuu Vantaan Flamingoon joku mammavaateliike (ainakin toivon niin sen perusteella, että on mammojen kuvia näyteikkunoissa).
Joo siellä on Polarn & pyret pitäis aueta mutta ei ainakaan 07.11. vielä ollut auki ? se oli siinä tokassa kertsissa sen peliluolan viekussa :whistle: *juu ei me siellä kolmea tuntia hakattu automaatteja :D :LOL:*

Yhteistyössä