*HUHTIKUUN MASUASUKIT*~**Marraskuussa**

Morjens tyttäret!

Onnittelut kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille ja tsemppiä odottamiseen niille, joilla ultra on vielä edessä päin!

Oon huomannut että kiva vihdoinkin moikkailla hieman pirteämmin kuin joskus kuukausi-pari sitten kun yrjötti niin ettei voinut ajatellakkaan mitään positiivista. Nyt olo on mitä mainioin lukuunottamatta huonolla työpisteellä istumisesta johtuvaa selkäkipua, ajoittaisia supisteluja ja tajutonta väsymystä sekä ajoittain vaivaavaa iskiasta toisessa kankussa. Kyllä huomaa ettei jaksa enää niinkuin pari viikkoa sitten. Onneksi enää 3-4 viikkoa jumppia jäljellä ja sitten jätän ne pois. Mitenhän sitä sitten osaa olla?

Jonkin verran on pesänrakennusvietti ruennut vaivaamaan ja joku aika sitten järjestelin jo vaatehuonetta uuteen uskoon ja lajittelin vaatteet pinoihin "mahtuu" ja "ei mahdu"... Toinen pino sitten laatikkoon ja laatikko vaatehuoneen perimmäiseen nurkkaan. Makuuhuoneen järjestyksen muutin myös siten, että vauvan sänky ja hoitotaso mahtuu yhdelle seinustalle. Nyt kun sais vielä kaikki yhdistyspaperit järjestykseen ja kaiken jonnin joutavan heitettyä pihalle niin ehkäpä me mahduttais kaiken vauvatavaran kanssa asustelemaan.

Eilen oli ihana huomata taas että pomo suhtautuu aika kivasti tähän raskauteen kun kysyi että rupeaako hieronnat tuntumaan jo liian rasittavilta ja että katsotaan mitä pystyt tekemään ja mitä et. Ei oo kyllä niille mikään helppo tilanne miun poisjääminen kun niin montaa hommaa pystyn tekemään ja sijaisen löytäminen tänne on melko hankalaa.

Miten mie aina onnistun kirjoittamaan näin pitkiä viestejä...

Sanni-Maria ja pikkunen 21+5

hani kiitos tyttölupauksen päivittämisestä etusivulle :flower: katsoin veikkauslistaa ja näköjään tyttöolot pitäneet paremmin paikkaansa, jännää =) vaikka ehtiihän tuo lista moneen kertaan vielä muuttua, kun rakenneultrat vasta alussa eikä synnytyksiäkään ihan lähiakoina tiedossa... siellähän se tieto varmaksi viimeistään paljastuu!

sanni-maria täällä toinen megaviestien kirjoittaja :wave: en ymmärrä miten aina ihan lyhyessäkin ajassa saa jaariteltua niin pitkään :D ja mulla myös alkanut melkoinen pesänrakennusvietti. tuntuu että heti pitäisi saada vauvanhuone sisutettua, kaapit järjesteltyä ja kaikki valmiiksi. jotenki aina vaan niin kiire iltaisin ja vkl, ettei mitään ehdi... vois alkaa se äippäloma jo, niin pääsis keskittyyn tällasiin juttuihin :p

väreistä me ollaan hankittu pääasiassa luonnonvalkoista, vaaleankeltaista ja -vihreää ja kaikki ennen kuin tiedettiin vauvan sukupuolesta mitään. ja olin tosiaan ajatellu että noi sopis myös pojalle :eek: jatkossaki aion ostaa melkosen sukupuolineutraaleja värejä, vaikka tyttölupaus ultrassa annettu...

AAM
Papparaiset juttelivat: Yksi valitti kun ei kakka tule ennen klo 10.00. Toisella oli pissa-ongelma: Minun on aamulla oltava heti herättyäni klo 7.00 vessassa, muutoin toimitus siirtyy kivuliaaksi. Kolmas sanoi, minulla ei ole mitään tuollaisia ongelmia, kakka tulee 7.00, pissa 8.00 ja itse herään 9.00.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Mies oli pahassa pulassa unohdettuaan hääpäivänsä. Vaimo tuohtuneena asiasta: 'Tuossa autotallin edessä täytyy olla sellainen lahja joka menee 0:sta 100 alle viidessä sekunnissa!' Seuraavana päivänä vaimo löysi pienen paketin autotallin edestä. Paketissa oli upouusi henkilövaaka. Mies on vielä sairaalassa.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Intiaanipoika kysyi eräänä päivänä hämmentyneenä äidiltään:
-Äiti, miksi isoveljen nimi on Mahtava Myrsky?
-Koska hänet siitettiin mahtavan myrskyn aikana.
-No miksi sisarta sanotaan Maissipelloksi?
-Olimme isän kanssa maissipellolla kun hänet pantiin alulle. Kuulehan Revennyt Kumi, miksi olet noin utelias?

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Mummolta kysyttiin, mikä hän haluaa olla seuraavassa elämässä. Tammitynnyri, vastasi mummo. Viiniä riittäisi ja tappi olisi aina reijässä.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Banaani ja hieromasauva istuivat yöpöydällä. Banaani tokaisi hieromasauvalle:
'Vittuako sinä siinä täriset, minut tässä syödään!'

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Kaksi miestä olivat Telttailemassa. Yöllä toinen kysyi:
- Nukutko?
- En.
- Vedätkö käteen?
- Joo.
- Eikä meinaa seistä?
- No ei.
- Kokeilisit välillä vatkata omaa munaas!

Kaks turkkulaist naist men autol (Saabil) siene. Sopiva ett jos eksyvä toisistas, ni mennä auton tykö ja huutava siäl toisias.
Myähemmi syytettii eräst miäst väkisimmakkaamisest. Tuamarill miäs selitti:
'Kävelin metsässä kun läheiseltä tieltä nainen kailotti helvetin kovaa: Tuu-tän, saapil-lua, saapil-lua...'

Mitä saadaan kun risteytetään satiainen ja tulikärpänen?
-Työvalot palleihin.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Mikä on hoovermanoover? Viet naisen keittiöön ja duunaat sitä takaapäin ykköseen ja kun daami on tulossa niin otat äkkiä ulos ja survaset kakkoseen tappiin asti,niin rouva alkaa haukkoa henkeään ja vetää keuhkot täyteen ilmaa ja samaan aikaan otat niskatukasta kiinni ja imuroit sillä murut pöydältä.

Järvestä löytyi hukkunut somali 100 kiloa kettinkiä ympärillään, poliisi kirjasi raporttiin: Mokkakikkeli yritti varastaa enemmän kuin jaksoi uimalla viedä.

Opettaja kysyi Kallelta: Miksi sinulla on kissa mukana? Kalle itkien:
"Kuulin posteljoonin sanovan äidille, että kun poikasi lähtee kouluun, mä syön sun mirrisi."

Tipaton tammikuu, hepitön helmikuu ja jatketaan samantien munattomalla maaliskuulla. Sitten olisikin vuorossa jo huviton huhtikuu, tapiton toukokuu,kepitön kesäkuu. Sitte sitä onki niin puutteessa, et seuraa hengetön heinäkuu,eloton elokuu, mutta toisaalta syyhytön syyskuu!

Keskivertomiehen käsitys helvetistä: Tuhansittain huurteisia tuoppeja ja himokkaita naisia. Tuopeissa on reikä ja naisissa ei.

Mistä hullun lehmän tauti tulee? Mieti, jos tissejäsi hierotaan kaksi kertaa päivässä ja saisit munaa vain kerran vuodessa, niin hulluksihan siinä tulee!

Sanoja, joita on vaikea lausua jurrissa: suuryritysrypäs, karnevaalikaravaani.
Hyvin vaikea lausua jurrissa: spesialistipsykologi, objektiviteettiperiaate.
Sanoja joita on mahdoton lausua jurrissa: en halua seksiä, ei enää viinaa minulle, en osaa laulaa.

Opettaja piti koulussa seksivalistusta ja näytti peniksen kuvaa. Pikku-Kalle jatkoi: Isillä on 2 tollasta. Pienemmällä se pissaa ja isolla pesee äidin hampaat.

Miksi Jumala loi miehille peniksen?
- Jotta olisi edes yksi keino saada nainen hiljaiseksi.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Maailman pienin elokuvateatteri: BIO VAGINA. Vain yksi seisomapaikka. Kassit pitää jättää ulos. Kerran kuussa värilähetys. Ja kakkoselta tulee pelkkää paskaa.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

ÄLÄ LUE ALLA OLEVAA, JOS HALUAT SÄILYTTÄÄ MIELENTERVEYTESI....

Pikku-Kalle auttoi mummoaan peräpuikon laitossa. Mummo pyllisti ja Pikku-Kalle kysyi takaa: Paanko tuonne ruskeeseen vai syötänkö tuolle kalkkunalle?

Piiiiiiiiiitkästä aikaa :D Ollu vähän kiireitä eikä nettikään oo pelannu. Näin se on aika menny ...kohta puolessa välissä :eek: Toinen ultra on ensviikolla :heart: :heart: Mä saan kohta ajokortin jee!!! Huomenna kirjalliset :$ :$ :$ :$ jännittää. Kauheeta kun olin stressanu noita vaunu asioita että millaset ostaa kun nuorimmainen ei kuitenkaan vielä jaksa kävellä, tuplaleveät rattaat ei meiän hissiin ees mahtuisi eikä autoon. Sain onneksi myytyä omat yhdistelmävaunut ja ostettiin PHIL&TEDS rattaat mihin saa 2 lasta, tosi kätevät! G: Milloin aloit tuntea liikkeitä? Mä oon tuntenu jo monta viikkoa! :heart: :heart: Kova vauva potkimaan :D
P.S Paljon muilla on tullu kiloja? Mulla 4-4,5kg

ultrassa siis käyty ja kaikki oli hyvin. mitään rakenteellisia poikkeavuuksia ei löytynyt. hieman joutui mittoja tarkistelemaan ja laskeskelemaan keskiarvoja. kuulemma ei saatu helposti mittoja kun pieni pyöri taas niin kovin :D

mitat vastasivat viikkoja 19+3-19+6. viime ultran mukaan tänään olisi 19+3, mutta menen menkkojen mukaan, kun la:ta ei vaihdettu..kaikki siis hyvin, enkä enää osaa olla teille kertomatta!! miehen kanssa päätettiin että voidaan kertoa keille halutaan :D MEILLE TULEE POIKA!!! :heart: eihän nämä 100 prosenttisen varmoja ole, mutta niin selvästi kyllä erottui kassit ja pippeli että ei voi ereehtyä, moneen kertaan niitä meille esiteltiinkin :D

on kyllä ihanan onnellinen olo :heart: poika fiilis oli ja mies sitä toivoi kovin, olisitte nähnyt sen ilmeen =) nyt alkoi mun suunnittelut sitten kunnolla lastenhuonetta varten ja annan itselleni luvan myös tehdä joitain hankintoja. mitään en ole uskaltanut vielä hankkia, nyt ehkä uskaltaa olla jo luottavasin mielin :saint:

JJ-t ja poika19+6

Helpotuksen huokaus: Kaikki testitulokset normaaleja. Mitä ilmeisimmin nää kaikki tuntemukset on vaan kasvukipuja ja sen päälle liitokset natisee. Huomenna sit neuvola ja lisää kuulumisia tiedossa =)

pietu- ja oikku 19+2

väreistä mitään värejä ei olla laitettu eikä mitään värejä hommattu. Pari saatua vaatekappaletta on, ne on valkoisia, beigeillä kuvioilla. Ja vaunut on ruskeat. Mut joo jos saadaan se kolmio hommattua jossain vaiheessa niin sit ruvetaan miettii värejä.

liikkeistä ei edelleenkään mitään mistä voisin olla varma mitenkään, mutta ehtii se vielä mut hengiltä potkia, joten ei hätää. :D

painosta nyt on ehkä noin kilo tullut painoa. Ja ilmeisesti nyt alkaa tulee enemmän, kun on paljon isompi nälkä koko ajan ja juonkin ihan hirveesti, eli ainakin lapsivettä taitaa jo jonkun verran olla. (Eiks sitä oo joku pari desiä, joka vaihtuu sikatiheään jo?)

Olipa tasottomia vitsejä AM:lla. Ei millään pahalla, mut mä en oikeen perusta noin kaksimielisistä jutuista...

).) Oli sijaisuus tänään, hurjan kivaa oli 2. luokkalaisten kanssa. :) Yks niistä tajus jopa kysyä että "onko sulla vauva tuolla" ja näytti mun mahaa. :heart: SIt ku sanoin et on, niin se kysy vielä että "onko sulla vauva myös kotona vai onko toi ainoa". :D Et sellasta. :p Mä luulin ettei se näy mihinkään, jos ei tiedä katsoo... :whistle: Taidan mennä ihan kohta nukkuu, kun kyl vei aika hyvin voimat tää päivä. Kauheeta juoksemista, ja aamulla jo lähdin sinne kouluun 6.20 bussilla, että olin seitsemän maissa koululla, että ehdin vähän tutustua paikkoihin ja käytäntöihin ennen kuin koulu alkaa klo 8. Ihmeen hyvin ne jakso painaa yhteen asti, vaikka niistä huomaskin että alko tulee aika levottomiksi ruokailun jälkeen... Mut viimeinen tunti meni sen voimalla, että lupasin et jos koko tunnin tekevät ahkerasti käsialavihkoa, niin kymmenen viimistä minuuttia lauletaan äikänkirjan lauluja. :D

Laala ja Punkero rv 17+2

AAM
Laala no harm done..emmä henk.koht. on onhan noi aika rankkaa... noi on semmoi s.postiketjukirje versiosta leikattuliitetty. Mulla on tommoi weirdo huumori välillä (kaik ei kastä.. ) sammakkokuningatar *laukoo vääriä lauseita väärään aikaan väärässä paikassa* that`s me :wave: ...
*katoaa Housen pariin..* :ashamed:

Kiitos Allusmamma linkistä..Jouskis sen tonne meijän kerhoon linkitti ja kuules otin ihan asiaksi ja tein työhakemuksen ja lähetin liutan kuvia mukana..saas nähdä ottavatko yhteyttä! hihiii... :D

ja hauskoja noi vitsit!!!! :LOL:

Allusmamma hyvä että joku jaksaa piristää ja vitsiä heittää! :D ei pidä olla liian totista :D ite koko pienen ikäni ollu miesvaltaisilla aloilla ja tottunu kyllä suht härskeihin juttuihi :D huoh, olin jo menossa nukkumaa, mut alko taas (feta) nälkä kurnimaa piti tulla täs pupeltamisen lomassa kattomaa viel kuulumiset.. :kieh: en ymmärrä mikä juustohimo on ollu täs lähiaikoina, tänää ostin kaupasta yli 500g leipäjuuston ja oon sen jo syöny melkei kokonaa :ashamed: taa sellane olo et uni ei varmaa tuu millää.. |O

Meillä on muuten vanhimmalla tytöllä vesirokko, alussa ajattelin että ei tässä mitään.... mutta sitten tajusin että itsellänihän ei ole tainnut sitä lapsena olla äiti ei muistanut että olisin sen sairastanut :x :x Tieto lisää tuskaa, kävin googlettamassa rakaus&vesirokko... tuli vähän paniikki. Onko kellään tietoa vesirokon sairastamisesta raskaana ja näillä viikoilla eli vk19??

Huomenet kaikille masunkasvattajille!

Kivoja vitsejä oli ja aika lailla sitä minunkin huumoria..Ainut mistä en pitänyt oli se mokkakikkeli.. Mä niin vihaan kaikkea rasismia..Mutta piristivät kuitenkin aamua täällä päin..
Mun ronskia huumoria ei kans kaikki välillä ymmärrä,mutta yritänkin vähän valikoda kenen seurassa sitä kehtaa heittää... :D
Minä olen kans oikeestaanaina olu enemmän miesporukoisa niin olen tottunut siihen että heitetään tuollaista vähän ronskimpaa läppää..JA kaikki miehen kaveritki tietää et oon sellanen niin neki sit heittää läppää koko ajan...

Painoa
on täällä tullu n 4kg alusta..

JJ-t onnittelut poikatiedosta!

Voi kun olis jo loppukuu ja sais itekkin tietää sukupuolen...Mun tuurilla se pihtaa sitä nyt niin ettei se näytä olleskaa..
Viimeks kuitenki oltiin että halutaan tietää mutta ei sitä näin kovasti oottanu..Tietty nyt varmasti vaikuttaa seki että kun on ollu tyttöolo niin vahvasti niin haluaa tietää että pitääkö se paikkaansa..Kaikki tututki on sanonu että tyttöhän se on tietysti nyt :LOL:
:LOL: Mut jos on poika niin sitten ehkä ens kerralla tyttö :whistle:
Olen monasti sanonu että niin kauan tehään että tyttö tulee,mutta varmaan jos ois ne 7veljestä niin alkais tuntua jo että riittäsköhän nään tähän alle 80m2 taloon :LOL: :LOL: :LOL:

TE JOILLA TYTTÖOLO/TYTTÖ TULOSSA
Onko teidän asukit liikkeessä kokoajan ja varsinkin tämä kysymys niille joilla on jo poika..
Kun minusta tuntuu että tämä asukki on paljon rauhallisempi ku pojat on ollu..Ja moni tuttu on sanonu kans että tyttö on ollu rauhallisempi masussa ku poika..
Muistan kyllä miten hirveetä möyrintää se oli edellisestäki jo tässä vaiheessa..

Sydänäänistä minä muistelin väärin..Ekasta oli kans jotai 140-160 ja tokasta ei ole merkitty,mutta sen muistan varmasti että oli jotai 160 paikkeilla koko ajan..

Taas taitaa tulla kirja kirjotettua..Kukaan ei varmaan jaksa edes lukea näitä mun jaarituksia kun olen niin tylsä tyyppi...
No...Oma olo on muuten ok mutta se pyörrytys vaivaa edelleen pahiten aamusta jonnekki 11 asti.. Nivuset ja lonkat ja häntäluu ja alaselkä jne kaikki tuolta alapäästä juilii..
Mummoki sano että tytöstä levenee eka tuolta takapuolelta et just ku on kaikki sieltä kipeenä niin tarkottais sitä..Vanhan kansan uskomuksia kai taas...

Mutta nyt lopetan että en jaarittele turhia tänne...

Hyvää päivän jatkoa kaikille ihanille mammoille!

Vaavimasu ja napukka 18+2 (odottaa 27.11 kuin kuuta nousevaa)

Huomenta vaan! Meillä oli tänään rakenneultra ihan vain sen takia, kun mulla on kuulemma kaksiosainen istukka. Nyt sitten tarkistettiin mikä tilanne on. Kaikki näytti olevan ok, pikkuinen potkiskeli kovasti ja koko vastasi viikkoja.
Sukupuolta lääkäri vähän veikkasi tytöksi, mutta sanoi, että ei todellakaan ole varma, sillä kuva ei ollut kovinkaan selvä. Niinköhän meille tulee kolmas tyttö :heart: Menen vielä myöhemmin tutkimuksiin TAYSin äitiyspolille, jossa paremmat laitteet.
Hyvää viikonloppua teille kaikille!

Alkuperäinen kirjoittaja baby2003:
Meillä on muuten vanhimmalla tytöllä vesirokko, alussa ajattelin että ei tässä mitään.... mutta sitten tajusin että itsellänihän ei ole tainnut sitä lapsena olla äiti ei muistanut että olisin sen sairastanut :x :x Tieto lisää tuskaa, kävin googlettamassa rakaus&vesirokko... tuli vähän paniikki. Onko kellään tietoa vesirokon sairastamisesta raskaana ja näillä viikoilla eli vk19??
soita neuvolaan ja puhu siitä pystyvät tarkistamaan verikokeella että onko vasta-aineet veressä vai ei. mä en ollut tietääkseni sairastanut vesirokkoa kun esikoista odotin ja puhuin siitä neuvolassa. oli kuitenkin vasta-aineet veressä joten ei enään huolta :)

JJ-t: Onnittelut pojasta! Miekin oisin halunnut niin kovasti tietää kumpi on tulossa mutta pihtari taitaa olla tulossa kun niin visusti piti jalkojaan ristissä ettei mahdollisuuttakaan saada selville :D Haluaa siis pitää jännityksessä loppuun asti!

Vaavimasu: Kyl mie ainakin luen siun jutut! Itelläkin tulee välillä niin tylsiä juttuja että joutuu miettimään et eikö tosiaankaan oo muuta kirjoitettavaa. Mut kyl kaikkien viestejä on kiva lukee, joten niin uskon että joku jaksaa aina miunkin jaaritukset käydä läpi.

Mie haluun talon! Siis haluun löytää tontin että voidaan rueta rakentamaan taloa. Tuntuu että täällä lääniä kyllä löytyisi verrattuna johonkin isompiin paikkakuntiin mutta kun tuntuu että on niin paljon kriteereitä mitkä sen tontin jo pitäis täyttää... Puhumattakaan isännän kriteereistä! Tätä tää pesänrakentamisvietti tekee, kalliiks tulee :whistle:

Sanni-Maria ja pikkunen 21+6

Nla-kuulumisia:

Tänään oli siis neuvola. Edellisestä paria päivää vaille kuukausi.

Käynti numeroina ja merkkeinä =)

Paino 94.2kg (+217g/vko)
Paineet 122/68
Hemppa 149
Sf-mitta 16cm (pojasta muuten oli rv 20+5 jo 18cm :D)
Sykkeet + (pyöri siinä 150-155 tienoilla)
Liikkeet +

Ja ne pissat sun muut ok. Paineet eka kerran niin, et yläpaine yli 120 ja paino kuulema nousee hallitusti :) --- Kannattaa syödä mitä tahtoo :D Ja jostain syystä lisärauta ei oo tarpeen ;)
(Paino itse asiassa noussu ekasta punnituksesta 1.4kg ja ns. lähtöpainosta 5.2kg)

Rakenneultra 20.11. ja seuraava neuvola 5.12. Rakenneultran yhteydessä kahtovat vielä erikseen kohdunkaulan ja -suun tilanteen eli normi kätilön lisäks erikseen vielä lekuri vilkasee. Hyvä niin, et varmistavat.

Sukupuolesta: Meillä tää eläjä on rauhallisempi tapaus ku esikoinen. Pienempikin taitaa olla. Samoin sykkeet korkeemmat ku esikoisella.. Kunhan en vielä käänny sittenkin tytön puoleen olotilani kans :D

Liikkeet: Joskus rv 18 vasta aloin varmaksi sanoa, et tunnen liikkeet. Toisaalta aina tietyllä puolen tunnen ja se huomattiin nyt myös sykkeitä ottaessa, et en ihan kaikkea tunne.

pietu- ja oikku 19+3

Näyttää siltä, että kaikilla sujuu odotus aika mallikkaasti :flower:

Ventti: joo siis mä oon ainaki iha pihalla koko ajan. Tässä toissa iltana kävin vessassa kalsarit jalassa. No onneks tajusin sit just ennen ku alko lirahtaa :D. Kaveritki vähä naureskelee mun jutuille.. (siinä sinänsä mitään uutta oo). Noi mun ihanat mieskaveritki meinas jo et ei se vauva mitää potki vaa se lyö itteensä otsalle ku kuuntelee mun juttui.

Tuli muuten osuvaan kohtaan tää meijän seuraava harjottelu koulussa. Eli nyt käydään lapsen, nuoren ja perheen hoitotyötä ja harjottelulupaikkana mulla vastasyntyneiden, keskosten ja alle 1-v lasten osasto. Ne vastasyntyneet siellä on sellasia, joilla esim. ei hengitys suju niinku pitäis tai on vierotusoireita jos on ollu päihdeäiti jne. Voi olla aika henkisesti rankkaa jos näkee ikäviä juttuja, mut ainaki sit tietää ku oma lapsi on sairas eikä turhista huolehdi. Harjottelun jälkee alkaaki sit mammaloma, jei!

Väreistä
Aluks otettiin kaikkee aika neutraalia, mut nyt me aiotaa luottaa lääkärin sanaan (ja omaan näköhavaintoon) että poika olis tulossa ja ostetaan kaikkee poikamaista.

Baby2003 Kannattaa sinne neuvolaan tosiaan ottaa yhteyttä. Virusinfektioilla on aina merkitystä raskauden aikana, oli se mikä virus vaan. Ehkä jos pystyt niin kannattaa välttää lapsen hoitoa ja vierittää vastuu isille. Mut toivotaan, että vesirokko on sairastettu muksuna ja ei tarvi tästä asiasta huolehtia :).

Mun mielestä allusmamman vitsit oli hyviä. Ite mikään rasisti oo mut osaa sitä kaikille vitseille nauraa jos tietää, että taustalla kuitenki on avarakatseinen ihminen :). Tony Halmeen suusta se mokkakikkeli vitsiki olis kuulostanu paljon pahemmalta.

päivää mamiskut!! :) miut yllätettiikin tänään miehen kotiin tullessa kymmenellä kauniilla punaisella ruusulla ja suklaarasialla :heart: yleensä en hirveen romantikko oo mut oli se aika ihana ylläri :) tosin ukko koitti sillä vissii vähän peitellä sitä kaljalavaa minkä toi myös mukanaan :D:D mie niin malttamattomana ootan et tuntisin niit liikkeitä.. mut kai kaikki aikanaan.. :p

ziki ja nuutti 17+ :heart:

AM :D tänne kans osui ja uppos noi vitsit. Mun huumorintajuni ei aina oo ihan korkealuokkaisimmasta päästä kylläkään, eikä moni aina ymmärrämun juttujani. Onneks ollaan sentään miehen kans samalla aaltopituudella.

Painosta on puhuttu,enpäs olekaan käynyt vaa'alla sitten neuvolan. Katsotaanpa... ihan melkein 51kg näyttää tuo aataminaikainen vaakamme, eli +4kg tienoilla mennään. Kohta ruokaa nassuun, niin nousee päälle 51:n. ;)

Mitäs muuta... pitkiä viestejä pyytelitte mammat anteeksi siellä: PÖH sanon minä, mää tykkään ainakin lukea kuulumisia, vaikken kovin hyvin muista kuka sanoi mitä enää jälkikäteen. Yhtään ei oo ollut liian pitkää viestiä vielä! Sanni-Marialle vielä kiitos ja kumarrus jumppaohjeista. Oon tänään kotona etätöissä ja aattelin josko nyt olis hyvä hetki aloittaa hyvä tapa ja alkaa jumppailla ihan säännöllisesti. Pikku venyttelykään ei varmasti tekis pahaa.

Liikkeitä tuntuu välillä jo päiväsaikaakin kun istuu esim. paikallaan työpöydän ääressä niin saattaa joku muksahdus tuntua. Pääasiassa kuitenkin nukkumaanmennessä viuhti ilmoittaa itsestään. Liikkeet on selkeämpiä hiukan jo, ihan muksautuksia ja eilen tuli illalla yks hiukan terävämpikin. Pääasiassa tunnen liikkeet vasemmalla alhaalla, eli siellä missä lääkärin mukaan kohtu oli aiemmin.

Laala, hienoa, et meni sijaisuuskin hyvin! Vieläkös susta tulee ope, vaikka just tutkimuksen mukaan opettajan työ on niin raskasta ettei sitä kukaan järjissään oleva kestä? (http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1616091)

Yritin tossa viime viikolla listata työtehtäviäni, jotta saatais aloitettua sijaisen etsintä, ja kun katsoin sitä listaa niin totesin, että en itsekään ottais tommosta duunia. Kuulosti ihan kamalalta hommalta kun laittoi kaiken paperille! Ei se käytännössä sit niin kamalaa ole kun pääsee hommaan sisälle, että tarvinnee kirjoitella epämääräisemmin, jotta joku löytyis. :saint:

MURRRRRRRR sanoo masu, viuhdilla on nälkä, tämä lähtee syömään, siis!

Hip ja hau, mamas!
v+v 19+4

Talkkari kävi ilmoittamassa että uuden kotimme remontti on maanantaina valmis ja voidaan sopimuksen mukaan ruveta roijaamaan tavaroita sinne. Ihanaaaaaaa! Ja ihanaa että on kaks viikkoa aikaa muuttaa. Tänään päästään katsomaan asuntoa, pohjapiirros ja sen semmoiset on tiedossa, mutta sisällä ei olla vielä käyty. Me on kyllä poijan kanssa käyty ikkunasta kyylimässä kun tiedetään et siellä ei oo koko tässä kuussa enää ketään asunu... :saint:

Rakenneultra onnellisesti takana. Asukki 10 pvää pienempi mutta laskettuaika pysyy silti samana. Pitäs kuulemma olla enemmän heittoo tässä vaiheessa, että lähtevät siirtämään. Tytöltä kuulemma näyttää, joten jos pitää paikkansa, nii sitte meillä ois kumpaakin laatua yksi kpl :D . Saapas nähdä, että jos vielä sitä joskus raskautuu ja poikaa oottas, nii mikä ois olotila. Nyt mulla super hyvä verrattuna esikoiseen, joka siis poitsukka :whistle: . Mun kohalla ei ainakaan pidä paikkaansa yleinen tyttöolon pahemmuus B) , ei kyllä haittaa yhtään!!

Hyvää muuttoa Usvikselle!

Moikka! vastailen nopsaan täältä muuttokaaoksen keskeltä. Ihan kamalaa kun molemmissa päissä on ihan samanlainen kaaos.. missään ei siis oo oikein hyvä just nyt. Voi kun vaan saatais nopeesti kaikki kamat pois tästä vanhasta karmeesta läävästä.

Liikkeet: liikkeet alko tuntua kunnolla vasta 18+ viikolla.. eli pari viikon pari oon vasta tuntenu kun poitsu vetää jonkinlaista permantosarjaa :LOL:

Paino: Painoa puuttuu lähtölukemista enää pari kiloa.. ruokahalu on tullu niin hyväks että alun viiden kilon laihtumisen jälkeen painoo alkaa varmaan tulla ihan yhtä nopeesti lisää. Pitää alkaa jo vähän rajottaa tätä syömistä. Ja kun mun tekee koko ajan mieli jotain vähemmän terveellistä.

Me oltiin keskiviikkona siellä rakenneultrassa ja kaikki oli hyvin. kaikki rakenteet näkyi säännöllisinä ja ultrahuoneesta tulivat ulos huojentuneet ja onnelliset äiti ja isi. Niin ja kyllä ne kellit siellä edelleen oli. Eli siis aika 100%:sti meille poika tulee :heart:

Nyt taas pakkaamaan ja siivoamaan ja pyykkäämään.. oi tätä elämän autuutta. :headwall:

Nappi ja Himppu 19+6 Huomenna ylitetään puolivälin rajapyykki. Jee!

nappi ja usvis onnea uusista kodeista ja tsemppiä muuttohommiin! varmasti ihanaa että pääsee uuteen kotiin ja saa laittaa sinne vauvalle oman paikan =)

onnea myös kaikille ultrassa ja neuvolassa käyneille :flower: olikos ainakin pietu, nappi, rimata, adaliina ja jj-t saaneet hyviä uutisia! mahtavaa että kaikilla on raskaus sujunut hyvin ja aika kivasti selvinnyt sukupuoliakin niiden osalta, jotka sen ovat halunneet tietää.

oletteko muuten kertoneet sukupuolesta, jos olette saanee tietää? mä olen sanonut aika monelle, että olisi todennäköisesti tyttö tulossa, jos ovat kysyneet. olen kyllä muistuttanut ettei se koskaan ihan varmaa ole ja kieltänyt isovanhempia ym. läheisiä ostamasta yhtään mitään tyttövärikoodattua :) kyllä sitä ehtii sitten vauvan syntymän jälkeenkin mekkoja hankkia, jos tyttö tulee.

AM minäkin täällä naureskelin vitseille! ja vaikka olen aina ollut miesvaltaisella alalla, niin täytyy sanoa että mun mielestä ne on naiset jotka erityisen ronskeja juttuja kertoo. etenki semmoset +/-40v mammat on joskus hillittömiä tapauksia, estot vissiin lähteny jo hetki sitte =)

milky mullaki ollu yövalvomista viime aikoina... vitsit et se on ärsyttävää kun vaikka kuinka aikaisin menee nukkuun ja hyvin unen saa, niin sit alkaa yöheräilyt eikä millään saa unta. en tiä johtuuko siitä et joudun käymään veskissä ja väliin nälkä kurnii öisinkin, mut kurjaa se valvominen on ja päivällä töissä on sit aivan puolikuollut.

vkl olisi tarkoitus päättää autokaupoista sekä ehtiä katsomaan kalusteita vauvan huoneeseen ja vaunujakin ehkä, jos vaan ehtii. meil on niin vkl:t aina varattu, että kun vihdoin on vapaa lauantai molemmilla, niin kauhee lista aina tekemistä. no, toi auto nyt on ainakin ihan pakko saada tilaukseen, koska sillä mallilla mitä me halutaan on 4kk toimitusaika!! ehtis sit just ennen vauvan syntymää... toivottavasti vaunuilla ja huonekaluilla ei oo yhtä pitkiä toimitusaikoja!

painoa tällä hetkellä +4kg ja tasasen varmaan tahtiin tulee lisää :D

aurinkoista vkl ja voikaa hyvin!

t. manna + lilli 20+2

Yhteistyössä