*HUHTIKUUN MASUASUKIT*~**Marraskuussa**

Taidanpa minäkin vähän kertoa omasta navasta, tähän asti vaan lueskellut teidän juttuja.

Tänään oli neuvola. Painoa ei ole tullut kuin 800 g kaiken kaikkiaan... en tiedä tekeekö tuo fyysinen työ nyt tuon koska esikoista odottaessa painoa tuli yli 20 kg. Esikoista odottaessa olin melkein koko odotusajan kotona, nyt teen pitkää päivää. Pahoinvointia ei oo ollu.

Hemppa oli laskenut, 103. On kyllä väsyttänytkin ihan törkeästi. Retaferia olen syönyt kaiken aikaa, täytyy kokeilla niitä nestemäisiä rautajuttuja nyt vissiin. Mulla oli jo peruskouluiässä toi, et rauta ei oikein tahdo imeytyä..
Toivottavasti lähtee nousemaan, fyysinen työ imee muutenkin voimat.
Nukkuminen on nykyään mukavaa puuhaa

=)

Vauvan syke oli 150, nyt kuulin sydänäänet ensimmäistä kertaa.
Liikeitä on tuntunut pari viikkoa, ei kyllä mitenkään voimakkaita.

Pikkasen turhan itkuherkkä olen, ja ukko on ihan pihalla kun pillahdan parkumaan millon mistäkin syystä. Tai sitten ihan ilman syytä. Miehelle tämä on eka lapsi. Ei oikein kyllä osaa ottaa mua nyt huomioon ja kotihommiinkin vois osallistua enempi. Neuvolan täti kehotti ottamaan isän mukaan ens kerralla, onks teidän miehet ollut mukana? Meillä ei ole ollut muuta kuin ultrassa.

Susse + Veikko-Vilhelmiina 17+0

Iltaa tytöt! Ja voimia kaikille tasapuolisesti.

paino, en uskalla mennä vaa'alle :) vielä kaksi viikkoa sitten ei ollut tullut painoa lisää, mutta rasvaa on kyllä mahan päällä hurjasti (lihakset kadonneet kaikesta makaamisesta ja laiskottelusta ja rasvaa tullut tilalle, ihanaa...).

SusseN, itkuherkkyyttä täälläkin, muttei onneksi ihan koko ajan, saattaa yhtäkkiä salamaniskusta tulla paha mieli. Mies on ollut mukana kaikessa - onneksi, kun on ollut näitä vastoinkäymisiä.

Ei meinaa enää hermo pitää ensi viikon ultraan :( ja mieskin on viikonlopun poissa. Nyyh.

heippa!
AM täällä myös kakka huumorin ja alapää vitsien ystävä. :wave: :D ja kuten Manna mainitsi oon myös huomannut että vanhemmat mammat raksalla tuntuu joskus jopa heittävän rivompaa ja törkeempää läppää mitä äijät (tai sitten ukot siistii suutaan nuorempien naisten kuullen).
Milky täällä valvotaan kanssa öitä, esikoisella (1v2kk) räkä yskä tauti ja vähintään kaks kolme kertaa yöllä joutuu heräämään, eikä hirmuusti helpota, että oma nokkakin on tukossa ja äänen soundi viskibasso.
onnea kaikille muuttajille, meillä kanssa kämppä kovasti haussa, kun asutetaan yksiötä tällä hetkellä. ootan kovasti että pääsisin taiteilemaan seiniä uuteen uskoon erillaisilla menetelmillä. :D
tänään mun vanha frendi otti yhteyttä, kun oli kuullut että olen raskaana, odottaa myös pikku kakkosta syntyväksi huhtikuussa.ihanaa että joku tuttu saa muksun samoihin aikoihin.tuntuu että on jotenkin niin erimaailmoissa muiden kanssa ton vauva ajan, nyt on joku jonka kanssa höpäjää ihan kasvotusten.jee.
Ooh ja löysin mieleisen takin tänään minne mahtuu masukki ja sen asukkikin kevääseen asti ja vielä 25% alennuksella. :D
eip muuta.
halitus elämyksiä. :hug: :D :D :D

Heippa mammat. :)

AM: Vitsit osui ja uppos täälläkin ja osa olikin jo tuttuja, mutta jaksaa edelleen naurattaa. :D

Paino: Viikko sitten neuvolaan mennessä oli tullut kaiken kaikkiaan 2.6kg.

Sukupuolesta: Oon mä veikkauksen kertonut jos joku on sitä kysynyt ja vaikka pari pinkkiä vaatetta oonkin jo ostanut niin ei sitä itsestään selvänä kuitenkaan pidä vaan jää nähtäväksi. :)

Liikkeet: Selkeästi ja säännöllisesti on rakenneultran jälkeen (rv 18+6) alkanut tuntumaan ja tänäänkin on niitä tumpsahduksia tullut, ei kuitenkaan vielä mitään kovin voimakkaita, mutta selkeitä kuitenkin jotta rauhoittaa tämän mamman mieltä.
Eilen tuli pikaisesti neuvolassa pyörähdettyä selkäoireiden/hengitysvaikeuksien takia ja samalla kuunneltiin sydänäänet. Sf-mitta oli viikossa kasvanut 1cm ja on nyt 22cm. :whistle:
Lääkärissä kävin tänään kun tuo hengittäminen on vaivalloista ja ottaa selkään, mutta liene vain on heijastus kun on tuota selkäsärkyä ollut jonkun aikaa. Ens viikolla jos ei vielä helpota niin sitten uudelleen lekurin pakeille.

Ruttana & Beanie 20+2 :heart:

Ih... Rakenneutra takana :) kaikki vauvalla loistavasti :heart:

sukuelimiään kaveri pihtas eikä halunnu niitä meille näyttää. joten yllätyksenä pysyy. vauva vastasi 20+3 eli 5 päivää kasvussa edellä. kova on hän kasvamaan kun np-ultrassa oli vain 4 päivää edellä, mutta laskettua aikaa ei lähdetty silti muuttamaan ja maaliskuulle se olis menny jos olis vaihdettu. saatiin kumman iso pino kuvia mukaan :) 11 kpl

Tänään käytiin ukkelin kanssa lehvassa ja kohta lähetään vielä ulos että minä pääsen laulamaan karaokea :) pitkästä aikaa poika mummilassa yökylässä

Onnea kaikille muillekkin ultrassa käyneille.

Nellah ja 19+6

Moikka!

Onnea JJ-t:lle poikkelista!! :) Ja onnea myös kaikille muille ultrassa käyneille !! :flower:

AM Mä aina julkisesti kauhistelen tollasia vitsejä mutta kovasti ne kuiteski mua nauratti..Minä tekopyhä??! :)

Milky Mä oon nyt kaksi yötä nukkunut NIIN huonosti.Unta saan mutta sitte heräilen koko ajan ja tuntuu että oon ihan pirtee vaikka en ois nukkunut ku pari tuntii..Huomasin et on täyskuu mutta ei se kyllä ainakaan ennen oo vaikuttanut muhun.

Onko kellään unirytmi vaihtunut?Mä olen ennen ollut sellanen yökukkuja,oon mennyt aina vasta 01.00:n jälkeen nukknmaan vaikka kävi töissäkin..Mutta nyt meen yleensä viim. 23.00 aikaan nukkumaan.Ja herään myös tosi aikasin vaikka ei oo mtn tarvetta.

Nappi&Usvis Mä oon niin kade teille..vaikka tykkään kyllä meijän kodista mutta lasten huone ois kiva.Ja uuden kodin laittaminen on aina niin kivaa ja jännää. :)

Kilot Ei oo tullu kun muutama sata grammaa lisää lähtöpainoon :ashamed: Tahtoisín olla sellanen pyöree mama.Tissit ja maha on kasvanut mutta en tiedä miksei se näy vaa ássa!!??

Liikkeet Mä olen tuntenut kunnon liikkeitä/potkuja jo viikolla 16.Mulle se oli yllätys kun en niitä hipaisuja kauheasti tuntenut ja odotin potkujakin vasta joskus ehkä rv.20 jälkeen.Mutta nyt on aina tietyt ajat millon on jumppatuokiot..yleensä aamuyöllä,ennen nukkumaan menoa ja kun istun koneelle :) On jäänyt dopplerinkin käyttö vähemmälle :p

BeibenSukupuoliMe nyt päätettiin että pidetään loppuun saakka jännitystä kun ei siellä rakenneultrassa näyttänyt sitä..Huuhaan testit sano että tyttö tulee ja niin sanoo kaikki tututkin mutta ite veikkaan poikaa.Mies "jutteli" vauvan kanssa ja oli ihan tosissaan että sai sieltä jotkut vibat että se on tyttö :D

MiesMukana Mun mies on ollut ultrissa mutta neuvoloista olen sanonut ettei kannata tulla että vähän ehkä boring..Mutta muutenkin se on tosi ihana.Se tykkää tästä kasvavasta mahasta,sen mielestä oon tosi seksikäs :heart: Ja se haluu lukea kaikkia juttuja että mikä mun kehossa muuttuu ja miten henkisesti muuttuu ym. että se ymmärtäisi mua paremmin. :)

Katoin tänään aamulla Pieni talo preerialla ja aloin itkemään :snotty: ..´Sanoin vielä vähän aikaa sitte että mun mielialat on ihan normaalit..Nooh,ei toi kyllä ihan norm. mulle ole :D

Tais tulla aika romaani mutta toivottavasti joku jakso lukea..

Misstar 20+0

kiitokset onnitteluista :flower: vähän hävettää kun harvoin tänne olen kirjotellut enkä oikeen osaa kommentoida muiden juttuja :ashamed: no sitten kun töistä jään poois niin pyörin täälä varmasti kiusaksi asti :D

tällä hetkellä sressaa kaikki :headwall: töissä kamala kiire ja tuntuu ettei mulle löydy millään kunnon sijaista, kaikki ihan tumpelota :kieh: sitten kun pitäisi se kouluttaa ennen kun jään pois ja siinä sivussa saatua vielä hoidettua kaikki työt :eek: alkaa jännäämään ja stressaamaan, eihän tässä tehdä töitä enää kun n. 3kk, riippuen voinnista..

sitten sressaa kaikki hankinnat, remontit ja raha.. oon niin tarkka meidän kodista ja sisustuksesta, että menee heti hermot jos en jotain saa tehtyä mitä oon suunnitellut. pientä pintaremppaa pitäs koko kämppään tehdä ja miehellä koko ajan jotain, enkä mä nyt yksin niitä ala tekeen. se ei ymmärrä että maha kasvaa joka päivä ja mitä pidemmällä ollaan sitä vähemmän pystyn itse tekeen :/

anteeksi purnaus ja omanapa :ashamed:

JJ-t ja myörivä pikkuinen 20+1

misStar;ai että on täysikuu..siinä se mun unettomuuden syy sitten ehkä,onneksi,on!Olen aina kärsinyt siitä että täyden kuun aikana unen laatu todella heikko.Ja nyt kun lisätään toi stressi mitä on ollut niin eipä ole ihme sinänsä.Onneksi mies koko ensi viikon kotona!

Meillä on mies ollut mukana kaikissa ultrissa muttei kertaakaan neuvolasssa,eikä kyllä täti ole sanonutkaan että tarttis tulla.Aika tylsää siellä kuitenkin on.Ehkä sitten loppuvaiheessa jos jotain tärkeempää olis.

Liikkeistä sen verran että tähän mennessä en ole tuntenut mutta olen varma että tänään varhain aamulla sängyssä maatessa jotain tunsin.Sillä se oli niin erilainen fiilis=)

milky 17+1

AAM
hiphei poitsu unilla ukon kanssa ja minulle omaa aikaa hetki :D

unenlaatu : saatan nukahtaa kasilta sohvalle ottaa tirsat puolituntia virkeen sen jlkn ja sit pojan nukuttaan ja sen kanssa vetäistä pari tuntia ja taas olla pirteenä kuin peippo.. ja sit mennä sänkyyn ja nukkua kuin tukki läpi yön... :whistle: joten mulla ei ole ongelmia nukahtamisessa :D vielä ainakaan.
Allua odottaessa muista että rytmit venyi loppuvaiheessa (äippärillä lähinnä )siihen että kukuin koneella 01-02:teen ja heräsin sit aamulla ko mies tuli ja otin aamutorkut sitten kympiltä pari tuntia... ja nousin "ylös" ..

Liikkeitä tulee jo suht paljon, jännää... töissäkin ruokapöydässä kaveri muksi niin että alkoi naurattamaan. työkaverit :xmas: eukko sekasin ? sanoin että salamatkustaja kutittelee vaan :D

Paino: välttelen vastaamasta edelleen :D no ei kai.. mä en tiedä meidän vaaka on rikki ja uimahallissa en jaksa etsiä sitä :| pari kilosta on varmaan tullut tas.. yhteensä joku nelisen veikkaisin..

Ihanaa uusiin koteihin ihmiset muuttamassa paljon :hug: .. mulla on niin tuoreessa muistissa tää talon sisäremppa vielä että en uskalla alkaa tekemään mtn isompaa.. :x okei maalaus voisi olla paikallaan.. ja interior design.. joissain paikoissa :whistle:

Uhallanikin syön nyt maksamakkara voileivän jossa on paprikaa ja kurkkua päällä ja juo kupin kahvia tuli morkkis maksista tai ei :D :p niin olen sitä himoinnut kauan jo...

A & hippunen 18+5 :heart: OU MAI GAAD kohta kakskyt :eek:

Vointeja rakkaat kanssaodottajat

Oliskos täällä jollakulla tietoa onko Raision Myllyssä vielä nykyään H&M ja onko siellä äitiysvaateosastoa? Paikalliset?

Mä en yhtään tykkää h&m:n sivuista, ei halua yrittää löytää sieltä tietoa... olohousuja oon vailla kun näissä ontyperä naru, jota saa koko ajan olla säätämässä kun joko puristaa tai pöksyt putoo. :)

v+v 19+6

huhhuijakkaa kylläpäs minua nyt hemmotellaan, mies yllätti tänää viemällä ravintolaan syömään :p mitähä pahoja se on oikee tehny.. ;) eilen illalla tunsin muksauksia aika paljonki ja tänää illalla myös :) ihanaa ku kaveri alkaa olee jo nii iso et tuntee myllerrykset :heart:

ziki ja nuutti 17+1

Nellah oho!! No siin on masua kerrakseen :LOL: Ihana masu! :heart:

Jospa miekii sit pistän kuvan ku 19+0 poksahti eilen mittariin... Tää kuva siis otettu kuitenkin tänää aamupvällä:

Housut valahtanu aika alas tarkotuksella et sais paremman kuvan masusta :D

zikiziki, sie onnellinen!! Esikoisen odottaja ja jo noilla vkoilla säännöllisesti tuntee muksautuksia! Ihanaa =) Mie tunsin hipasun 14+3, sit möyryämistä 17+2 ja sittemmin ei mitään.. Ja kiva kun miehes yllätti viemällä siut ravintolaan syömään :heart: :heart:

ihania masukkeja!!! :Dmie oon nii pikkuinen ite et varmaa sen takii tuntuu jo :D aika hassuu oli kyl ku viikko sitten meni takki nippanappa kiinni, ni tänää ei ollu kyl toivookaa et ois saanu vetoketjun kiinni :D pitää iteki omasta möhöstä kuva..voi että ku miul on jo nyt olo ku sotanorsulla, mitä se on sit loppuvaiheessa!
:ashamed:

onkoha muute iha normalii, tätä on nii vaikee selittää mut yritän:elikkä ku miul on aika kapee lantio ja sit ku makaan kyljelläni, on tuo masu (kohtu?) siinä "lantion luun" päällä, ja sit ku käännän kylkee ni se muljahtaa tosi ilkeen tuntuisest pois sen luun päältä.. :eek: on vaa kaikki itellee nii uutta ja outoo, onks kellää muulla ollu tällästä??toivottavast joku tajus :D

Iltaa arvon leidit,

Keskiviikkona oli 18+0 kunniaksi neuvola ja seuraavasti merkittiin:

Paino: +82 (meillä merkataan nykyisin painonmuutos per päivä :eek: ) yhteensä +4kg :ashamed:
Turvotus: -
RR: 109/64 oli aika matala vaikka oltiin just kävelty pari kilsaa neuvolaan..
Pissa: -/-
Hb: 112 rautaa pitäis alkaa popsia
Sf: 16
Syke/liikkeet: +(150-160)/+

Mulla ei oo vieläkään annettu ekaa lääkäriaikaa, muistaakseni ekassa raskaudessa oli joskus viikolla 15 eka neukkulääkäri, nyt ei ollu edes puhetta moisesta. Kk päästä seuraava neuvola, ehkä sitte silloin annetaan lekurille aika.. Liikkeitä oon nyt tuntenu noin viikon verran silleen kunnolla ja koko ajan tuntemukset voimistuu.

Istuminen on nykyisin tuskaa jos on yhtään "rennommassa" asennossa, häntäluu nimittäin kipeytyy tosi pahasti, ylös ei meinaa pystyä kun sattuu niin pirusti :( Muuten fiilikset on semmoset että ei tunnu yhtään siltä että raskaana oliskaan. Mitä nyt kasvava masu välillä tiellä kun pikku neitiä nostelee ja leikittää :)
Jääkaapin kautta unille.

Heheeee... Näytin miehelle pari videoo youtubesta, missä näkyy äidin masu ku vauva vähän myllää ja yrittää työntää jalkaa vatsanahan läpi... :D Mies oli aidosti järkyttyny... :LOL: Että näin meillä. :D

Oltiin illal "bileissä"... Oli kyl viihdyttävää katsoa muiden humaltumista, ku ite vetää Laitilan Wirvoitusjuomatehtaan hyviä limuja ja miehelläkin oli vain kolme olutta. :D Sit käytiin Mantun grillin kautta ja mentiin kotiin (kaikkien turkulaisten pitäis ainaki tietää Mantun grilli!!!)... :D

Nyt harkitsen nukkumaanmenoa. Ei kauheesti väsytä ku viime yönä tuli tosiaan se 14h nukuttua. :D

No mutta se on jo sunnuntai joten vois harkita...

Tähän aikaan vuorokaudesta siis jo ...
Laala ja Punkero rv 17+5! ;)

On tainnut vierähtää kuukausi edellisestä kirjoituksestani.. Kamalaa kun aika menee nopeaa! Oon kyllä aktiivisesti käyny aina lukemassa teidän jutustelut, mutta ei vaan oo ollu aikaa jäädä omia höpötyksiä kirjaamaan. No nyt sitten koitan pysyä hereillä ja kirjottaa =) Puoliväli tuli täyteen perjantaina!! Ihanaa että ollaan jo näin pitkällä :heart: Neuvola oli myöskin perjantaina ja siellä ei mitään erikoista. Paino oli edelleen sama kun ekalla neuvolakäynnilläkin, onneksi! Verenpaineet ja hemppa vähän alhaalla ja rautaa tännekki määrättiin.. No jospa se auttais tähän päänsärkyyn :) Rakenneultra on keskiviikkona eli vielä muutama päivä pitää jännittää.. Nytpä onkin vielä hyvä arvailla sukupuolta, kun ei ole vielä tiedossa. Eli tyttöolo on todellakin :heart: On mennyt sen verran samalla kaavalla kuin kaksi edellistä raskautta, joista siis syntyneet tyttölapset :) Mutta keskiviikkona meinataan kysyä jos vaan pienokainen suostuu "kalleutensa" näyttämään =)

Ihan kateeksi käy teitä, jotka ehditte ja jaksatte tänne päivitttäin kirjotella! Itellä aina iskee väsymys tai muut kiireet niin haaveeksi jää. Hengessä olen mukana kuitenkin ja luen kyllä kaikki jutut eli tiedän missä mennään :)

Joitakin hankintoja oon jo tehny vauvaa varten.. Eli oon ostanu sitterin ja tilannu vaunut =) Päädyin vaunuissa sittenkin Emmaljungan duo edgeen elikkä ne olis tulossa.. Ovat niin ihanan tilavat ja hyvät työntää sekä todella laadukkaat. Ajattelin pitää ne vaunut ihan koti- ja lenkkeilyvaunuina, joten ei haittaa vaikka ovatkin tilaa vievät. Ihan hätätapauksissa pakkailen niitä sitten autoon, vaikkakin kyllä farmariin ihan hyvin mahtuvatkin. Meillä on Quinny zapp rattaat autoon, joten niihin voi näppärästi nostaa kaukalon kyytiin jos tarvii. Kaukalo on vielä hankkimatta, mutta maxi cosi cabriofix hommataan keväämmällä. Että näin meillä, mitenkäs muilla?

Eipä tässä nyt muuta mieleen juolahda, kuin että hauskoja vitsejä olit AM rustaillut
:LOL: Kyllä tehosi myös meikäläiseen! Hyviä vointeja kaikille =) Nukkumatti kutsuu...

Annuli ja pikkarainen 20+2

Mulla ei ole edes otettu tuota sf-mittaa. Neuvolan oli tasan 17+0 ja nuori sijainen (on muuten ollu neuvolassa joka kerta eri ihminen...) rupesi painelemaan mahaa, mutta sitten sanoi että sitä mittaa ei näin pienillä viikoilla oteta. Hieman ihmettelin... mutta en sitten viitsinyt ruveta väittelemäänkään. Ehkä tuo mun maha on sitten niin löllö, että olisi mennyt työlääksi.. :eek:

ANNULI: meillä on esikolle hankittu Duo Edget vm.2006 ja voin kyllä suositella, hyvin ovat kestäneet ja niitä on niiiin ihana työnnellä tuolla pyöräteillä menemään! =) isothan ne on ja ainoa ongelma niiden kans on ollut juurikin autoon saaminen yms. mutta ostettiin sit erikseen matkarattaat joita kuljetetaan autossa.

nyt ulos, ihana luminen ilma täällä! :heart:

Gardenia ja Kapris 18+6 :heart: :heart:

Huomenta huhtikuiset. :)

Aivan ihana oli aamulla sängyssä loikoillessa tuntea pienen muksahtelut. Nyt on ollut vilkasta viimeiset kolme päivää ja mä nautin. :D
Noista hankinnoista vielä.. mulle pitäis varmaan antaa porttikielto kirppareille kun tuntuu että aina jotain pientä vaatetta tarttuu vauvalle mukaan. :saint:
Mut ne vaan on niin suloisia ja taidan olla ihan höyrähtänyt 12 vuoden tauon jälkeen. ;)

Sf-mittaG: Viimeisin mittaus 20+2 ja silloin oli 22cm. :whistle:
Seuraava neuvola on 2.12, joten saas nähdä mitä se silloin on.

Ruttana & Beanie 20+4 :heart:

Yhteistyössä