*HUHTIKUUN MASUASUKIT* ~Lokakuussa~

AAM
Huoh luin ketjua jo sydän syrjällään JJ-t:n puolesta... :eek: mut HUOH !! :heart:

Teppana täältä vielä voimahalit:hug: kertaalleen on noi sairaudet sitten ko ei kato ikää :(

Verenluovutuksessa en ole koskaan käynyt :ashamed: aikoinaan piikkikammo pitänyt mut poissa mut nyt ei oo sitäkään enään.. jee ! :) Myös istukkaveri juttu on kiinnostava harmi ettei muissa sairaaloissa ole resursseja moiselle tällä hetkellä..

JJ-t: eihän toi kivut voineet johtua harkkasupistuksista ? ei varmaan kun noin kipeitä olivat ? ja ne lussat vielä, omituista.. :/ PÄÄASIA että vauva ja sinä voitte paremmin nyt vaan rennosti ja hissukseen :) :hug:

). ) Täällä aloitettu kans kronologinen masunkasvunseurannan ikuistaminen eli valokuvaus :D olipas sanahirviö..
Ens ma jo viikko 16 :) äkkiä menee aika..

Hyvät viikonloput kaikille ! !

AM & hippunen 15+4
 
Onnittelut tännekin JJ:lle hyvistä tuloksista ja että vauveli voi hyvin :flower: :heart:

Ossaako joku tietävä immeinen sanoo mistä johtuu ylämahan turvotus, alkaa yleensä lounaan jälkeen kun on syönyt. Maha on kuin rantapallo ja tuossa ylämahalla on ilkeetä kipuilua, ei kyllä poltteeksikaan voi sanoa joten tuskin on närästystä? Jossain vaiheessa illalla taas hellittää...

Jouskis ja Nöppönen 14+5 :heart:
 
Istukkaverta voisin hyvinkin luovuttaa kun tavalliseen ei minusta ole.Mulla lähtee taju,rupee jo pyörryttää pari putkiloa verta otettuna.

Sain tänään soiton,jossa mulle tarjottiin työpaikkaa jota hain joskus n.6kk sitten.great.Olisi ihan lähellä kotia jne..ja pääsis kielitaito kunniaan yms.Mutta tuskin ne 4kk ajaksi ottaa varsinkin ko olisi mulle paljon uutta opittavaa.=(
olisivat silloin ottaneet=)
 
Luovuttaisin jos saisin, painoraja on aina ollut vastassa. Alle 50 kiloiset ei ainakaan aiemmin oo saneet luovuttaa. Enpä kyl ole tarkistanut ehtoja vuosikausiin.

JJ-t, ihania uutisia, helpotuksen huokaus pääsi varmasti!

Ja misStar, sama vika täälläkin, aivan vetämätön olo. Töissä jaksaa viel jollain tavalla tsempata kun on jotenkin pakko, mutta kun kotiin pääsee niin huoh. Jaksais edes kaupassa käydä et sais sapuskaa... ja mies on työmaalla kaiket illat, joten siitäkään ei oo mitään apua.

Milky, ajoitus "täydellinen", damn! Kuulostaa hienolta työtilaisuudelta. :hug:

v+v 16+4
 
Tämä perheineen lähtee viikonlopuksi reissuun tietokoneen ulottumattomiin. Hyvää viikonloppua ja hyviä vointeja kaikille huhtimasukoille ja palaillaan asiaan ensiviikolla. Järjestäkää mulle paljon luettavaa :D

JJ-t Hienoa että kaikki kunnossa :heart:
 
kiitos kaikille, ootte ihania :hug: :heart: kyllä olo on hurjan helpottunut! tosiaan olokin parempi kun tietää ettei ole hätää. ne kivut mitä mulla on ollut on tosi erikoisia, en tiedä mitä ne on. joku kysyi olisko ollut harjoitussuppareita, sitä mietin itsekkin..

kuvailen vähän oireita, jos jollakin olis ollut samanlaista: kokoajan kun kova pissahätä, mutta vessassa tulee vain tippa. istuessa ja housujen painaessa kipua on enemmän. se on sellasta valtavaa paineen tunnetta ihan tuolla alhaalla, kun olisi rakko täynnä. ne kivut tulee yleensä sellasena "kohtauksena" jossa koko maha pullistuu ja kovettuu, kävely vaikeutuu kun kiristää niin pirusti. voi kestää 5min-5 h. kuulostais ehkä suppareilta, mutta kesto on pitkä ja niitä on tullut tosi usein.

tänään paljon helpompi. johtuisko siitä että löysät housut ja en ole istunut "normaalisti" ollenkaan, vaan maannut ja röhnöttänyt. eli mitään ylimääräistä painetta vatsanalueelle ei ole tullut.

olisko jollain tietoa mitä noi olis, kun ei mitään löytynyt..?!
 
Nonnih, nyt on tähystyksessä käyty ja todennäkönen syykin löyty mun veriselle oksennukselle ja jatkuvalle närästykselle.. raskauden aiheuttama palleatyrä joka kai sitten menee ittenkseen ohi aikanaan.

enpä oo koskaan kokenu mitään kauheempaa kun toi tähystys ilman mitään esilääkityksiä (ei rauhottavia, ei puudutusta) ainoostaan liukastetta laitto.

joku kyseli että vieläkö nilkka oireelee niin kyllä, mutta vaan öisin ja tuntuu kun jäteet tosta edestä särkis ihan mielettömästä just 5-6 välillä joka yö.

Nellah ja 16+6
 
Turvotuksesta Vau.fi sivuilta lainaan:
Kehosi käyttää kaksinkertaisen ajan syömäsi ruoan sulattamiseen. Aikaisemmin mahalaukku tyhjeni suolistoon 50 minuutin kuluessa. Nyt se vie kokonaiset 130 minuuttia! Lisäksi suolistosta imeytyy kaksinkertainen määrä nestettä. Ei ihme, jos kärsit ummetuksesta!
Eli mä ainakin lasken kaiken turvotuksen sen piikkiin, että se kaikki ruoka on siellä paljon kauemmin kuin mitä normaalisti.

Ihanaa, JJ-t, että vauvalla kaikki hyvin. :)

).) Ei edelleenkään masua... :D Ens viikolla alan pitää ekoja matikantunteja koulussa, harjoittelu siis menossa! Alkaa jo jännittää! Pitäis miettiä tuntisuunnitelmia sun muita sellasia. :kieh: Mikä karseinta, mun ekat harjoittelut on englanninkielisellä luokalla.
Nyt on kermaperunat uunissa, ja odotan et mies paistais pihviä. :D Sit ku oon syöny, lähden bileisiin! :D Auskubileet, ja opm, mulla on "Herra Hakkaraisen banaanilimua" mukana. :LOL:

Laala ja Punkero rv 14+3
 
Että nois salkkareis jauhetaan päivästä toiseen samoja juttuja |O ..

Nyt on alkanut liikkeet tuntua "kunnolla".Ei tarvi arvuutella enää oliko vaavi vai suoli :D
Hassua kun keskiviikkona neuvolassa täti sanoi että nyt ennen seuraavaa käyntiä (mikä on kuukauden päästä) alan tuntea liikkeitä ja maha alkaa kunnolla kasvaa..Niin sieltähän ne liikkeet seuraavana päivänä tuli.Niitä hipaisuja oli ollut jo aikasemmin mutta eilen illalla ja tänään ihan kunnon kuperkeikkoja ym.Ja sydänäänet löydän nyk. hyvin kun kotona kuuntelen,tuntuu että vauva ois tosi paljon vahvistunut tässä vähän ajan sisällä :)

Ja hyvä että monille kellä on ollut huolia oli asiat vähän selkeytyneet :wave:

 
mitä?!tohon mun tekstiin on tullut jotain ihan ylimääräsiä naamoja...nää sivut välillä tekee ihan ihme juttuja..
Ja oikeasti tarkoitan mun viimestä lausetta vaikka näin ruudulta näyttääkin jotenkin pliisulta :)
 
nellah oliko sulla suun kautta tehty tähystys, jossa sellanen pieni putki tungettiin ja otettoon sieltä kuvaa/koepala..? mä oon ollu tollasessa kaks kertaa, ei ole kivaa :| mutta hyvä että tuli asiaan selvyys ja toivotaan etteise sua häiritse enää raskauden aikana sen enempää :saint:

millipilli ja misstar kun tunnette liikkeet hyvin, niin tiedättekö missä istukka sijaitsee?? mulle sanottiin ekaks että edessä, mutta viimeks että sivussa ja juuri siellä toisessa sivussa on tuntunut jo monen viikon aja sellasta kuplintaa ja parina tönä luulen että oon tuntenut jotain muutakin :D silti mitään selkeitä liikkeitä ei vielä tunnu :ashamed:

taas töissä ja heti koneelle :ashamed: olis kyllä paljon tekemistä, kun tää viikko meni vähän ohi niiden lääkärireissujen takia.tänään mennään kattoon miehen kummipojan (3,5v )perhettä, niillä on kaksiviikkoinen pieni tytöntylleröinen :heart:

olo on paljon parempi. heti alkoi samat tunteet tuleen mahaan kun istuin 20 min autossa. ja nyt sama kun istun tässä koneella. ehkä en vaan kestä tällähetkellä mitään painetta vatsanalueelle. housut ei kiristälaikaan, mutta kyllähän maha aina vähän lyttyyn menee kun normaalisti istuu :/ ja selällään makaaminen ei tule kuuloonkaan!!

JJ-t ja pikkuinen 17+1
 
Huh, onneks kopioin viestini, se katosi bittiavaruuteen... jos tulee tuplana, nin pahoittelen. Koitetaas uusiks:

JJ-t,luulen tunteneeni tänään liikkeitä eka kertaa sillai hiukan selvemmin, ja mulla on sanottu nt-ultrassa, että istukka olis edessä. Tuossa makoilin aamupalan jälkeen sängyssä,nin tuntui kuplintaa, sit menin selälleni ja rupesin oikein tunnustelemaan ja laitoin käden kevyesti siihen päälle, niin tunsin pienenpienen hipaisun, ja hetken kuluttua tuli jo enemmänkin tönäisy.

Kaikki tuntemukset on ihan masun vasemmalla sivulla, kuplinta keskemmällä, hipaisu ja tönäisy ylempänä, ja siellä vasemmalla se Viuhti on koko ajan majaillutkin. Aiemmin on ehkä ollut pientä kuplintaa, josta en mene sanomaan mitä se on ollut. Nämä tuntuivat ihan tönäisyiltä, enkä ainakaan keksi mitä ne vois olla, elleivät liikkeitä. Yritettiin heti miehen kans kannustaa, et potki potki, lujempaa vielä! Ei totellut. Oon ihan innoissani, lisää tätä!

Hienoa, että olo on parempi, JJ-t, sit vaan tosiaan kaikki puristavat vaatteet jemmaan ja kunnon rötväysasento töissä ollessa. :) Toivottavasti menis kokonaan ohi tommoset. Me ollaan menossa tänään katsomaan kavereiden 3,5kk vanhaa tytön tylleröä, samalla tulee kerrottua omasta masuasukista yhdelle kaveriporukalle.

Nellah, mukava kuulla, että jotain on saatu selville. Toi palleatyrähän ei oo mikään sen vakavampi juttu, vaan menee tosiaan ihan itsestään pois, ja hyvä niin. Toipumisia!

Mulla on yks salasana hukassa, vitsit tätä lahoa päätä kun ei siel pysy mikään! Äh. Taidanpa siis mennä vaihteeks vaikka syömään jotain. :eek: Muuten, Laala, aika jännä tuo lainaus, koska mulla ei ainakaan todellakaan kestä kuin alle tunnin kun maha tyhjenee. Tuossa kun vieläenempi oksenteli, niin tunnin päästä syömisesä kun yökkäs, niin pelkät mahanesteet tuli pihalle. Ja nytkin maha huutaa tyhjyyttään useimmiten jo tunnin päästä ruokailusta. Mulla on kyl aina ollut tosi nopea aineenvaihdunta, ehkä oon van joku friikki. :kieh:

Piti Laala vielä sanomani,että tsemppiä sulle tuntien pitoon! Onko teillä ollut vielä integraatiopäiviä? Silloin kun itse olin Norssissa ne oli niiin surkeasti aina järjestetty, ovatkohan yhtään parantaneet yhteistyötä didaktikkojen ja Norssin välillä, mietin? Ja me muuten asutaan ilmeisesti aivan samoilla kulmilla, jossain vaiheessa aikoja sitten mainitsit asuvanne Caribian kulmilla, samoin me asustellaan tässä melkein Posankan valvovan silmän alla (itse asiassa enemmänkin hännän takana, mut kumminkin).

ventti + viuhtova viuhti 16+5 :heart:
 
Mä tunnen kanssa liikkeet ihan selvästi ja np-ultrassa istukka oli kohdunsuun edessä. rakenneultrassa kuulemma seuraavat että siirtyykö pois edestä niinkuin kuuluu.

onhan tämä palleatyrä oikeestaan harmiton, mutta tosi ilkee kun aiheuttaa mulle oireet (kramppaa jos kumartuu, limakalvot niin kovilla että oksentaessa tulee verta, jatkuva ällötys ja nyt on eilisen tähystyksen jälkeen alkanu särkemään toi pallea) sairaanhoitaja epäili että joudun aikasin jäämään pois raskaasta työstä

Kiitos teille tuesta :)

Nellah ja 17+0
 
Tervetuloa uudet!! Ja aivan ihania masukuvia on teillä!!! :heart:

No niin.. Ei pitäis jäähä pois hetkeksikään. Ite viimeks kuitannu sivulla 24 :D

Oma vointi: Iskias vaivaa. Nivuset on alkanu enemmän ja vähemmän kiusata. Jostain syystä myös huimausta on alkanu ilmetä aina ku liian rajusti nousen tai teen jotain. Muuten olo varsin hyvä. (Lihaa ei vaan meinaa pystyä syömään kohta missään muodossa.) Ai niin ja tänään tuli eka kertaa aikoihin halu maistaa kahvia, mut eipä sit maistamista pitemmälle tarvinnu mennä, ku irvistin. Tokkohan tuota tulee enää juotua..

Raskaustunne: En voi olla unohtamatta tätä olotilaa tän pömpelini kans =)

Juhlavaatteista: Edellisessä raskaudessa oon ollu häissä ja hommasin Henkkamaukalta mammaosastolta itelleni hihattoman mekon, jonka päälle laitoin sit semmosen valkosen ohuen neuletakin. Tuo siis kesällä. Jos ois talvi ni laittasin varmaan suorat mammahousut ja siihen jonku tunikan päälle, jälkimmäisiä ku voi löytyä ihan normivaateosastoltakin.

4D:stä: Meillä oli 4D joskus rv 29+. Mieluummin aikasemmin kannattaa varata se aika (ja olla aikanaan varaamassa, ettei mee noin pitkälle eli ettei kaikki ajat oo menny).

Talvitie: Eiks se kohdunpohjan korkeus mitata vasta jostain rv 18+ eteenpäin? Ainaki meillä toimitaan näin. En oo sen takia ees vielä oottanu, et mittailisivat mitään. Siitä nähen kyllä tuo siun käyntis on ollu vähä juostenkustua hommaa..

Miehen osallistumisesta:
Meillä esikoisen odotuksessa mies oli kaikissa ultrissa ja neuvoloissa mukana. Nyt sit ollu vähemmän ku esikoisen kans hän sit jääny kotia. Helpompi niin ku just semmonen vaihe, et roveltaa kaiken ja kiipeilee joka paikkaan. Mies varmaan taas ottautuu enempi masuasioihin jahka alkaa liikkeet tuntua päältäpäin. Kovasti tuo ottaa huomioon miun olotilan esim. esikoisen hoitamisen suhteen. Onneks.

Nukkumisesta: Mie nukun aina kyljellään. Viimesillään esikoista oottaes ei ollu kovin nannaa sekään.. lonkat ei kestäny.

Liikunta: Mie pyrin kävelemään päivittäin jonkun verran. Muutenkin ulkoilen ja tuo esikoinen pitää huolen, ettei jää aloilleen.. Mitään rajua en ees voi (reippaampi kävelykin sattuu lantioon).

Nenäverenvuodosta: Miula muuten oli pojasta elämäni ensmäistä kertaa verenvuotoa. Limakalvojen kuivuuteen sit kävin nenätippoja apteekista neuvolantädin suosituksesta. Kannattaa kysyä!

Vauvakirja: Meillä on esikoisella Nalle Puh -vauvakirja ja sit ostettiin Mauri Kunnaksen vauvakirja kans. Tulokkaalle ostetaan sitten, ku tietää kumpi on.. Valintaan vaikuttaa sukupuoli :D

Pissanäytteestä: Sitä ei vissiin oteta, jos se on vähä aika sitten otettu. En tiä sit miten paljon poikkeaa paikkakunnittain käytännöt.

Sykkeestä: Meillä ei merkata ku plussana, ei lukemana.

Vaunuista: Myö vissiin nyt hommataan Carenan tuplat, mihin saa kopan. Harmittaa vietävästi ku ois tutulla tuplat, mut ku nokka menosuuntaan pitäs vauvakin pitää ja sitä mie en halua :(

Vau-kirjasta: Mies ei oo nyt ees lukenu omaa puoltaan. Äidin puolta ollaan selailtu yhdessä :D

Rahna-asioista: Mie tuossa selvitin, et miten paljon miula on liitonpäiviä. Totesin, et saan olla huoleta siihen asti ku toinen on 1v9kk vanha =) Yli 350 pvää on jäljellä ja siitä nyt käytän 3-4kk eli jää vielä noin vuosi. Onneks aloin selvittää.. Ihanaa. Jos vähän helpottas tää kituuttaminen.

Vakuutuksesta: Kilpailutettiin esikoisen kohdalla kaikki yhtiöt ja todettiin, että Fennia halvin ja korvaa parhaiten. Otettiin vakuutus ja aiotaan ottaa toisellekin (pitää vaan muistaa just tuossa vuodenvaihteessa käydä). Neuvolakortti kannattaa varata mukaan! Ottavat kopion! Myökin esikoisesta saatu polimaksuista lähtien takas (- omavastuu). Tosin päivystyksessä käydään silti, ku ei täällä tarvi jonottaa.

Raskaustodistuksesta:
Senhän saa vasta rv 22 neuvolasta aikasintaan.. Miun käsityksen mukaan. Kela siis vaatii, et raskaus kestäny sen 154 pvää.

Valmennuksista: Myö ei nyt osallistuta niihin ollenkaan. Ei ne oo ilmotellukaan, et millonka niitä ois :D

Verenluovutus: Mie käyn muutenki tavan luovutuksessa ku on hemppa sen verran hyvä. Harmi vaan, ku ovat nostaneet sen aikavälin nyt 3kk naisilla.. Miule ois ollu passeli se 2kk:kin. :) Ja sais olla kyllä täälläkin tuo istukkaverenluovutus, mielelläni kantaisin korteni kekoon!

JJ-t: Hieno homma, että kaikki oli ok!

Turvotuksesta: Viljat ja sokeri on miula pahimpia ihan ilman raskauttakin ja erityisesti vehnä :/

Nellah: Onneks selvis syy. Varmasti on kenkku vaiva, mut hyvä, et senkin pitäs mennä ohi.

Liikkeistä: Jotain pientä havaittu, mut vannomaan en vielä mee :D Istukka ilmeisesti edessä (varmistavat sit rakenneultrassa), et ilmankos ei päällä oo tuntunu mitään. Kylkien puolella jotain.. Saa nähä oonko vaan kuvitellu :LOL:

---------------

Huuuuuh! Tällanen pikakommentointi väsyttää!! :D :D :D

Laitan seuraavaan viestiin kuvan esikoisen odotukselta ja lasketulta päivältä =)

pietu- ja oikku 16+4
 
AAM
Nellah :hug: kaveri on käynyt polven tähystyksessä ja sanoi että oli esim viisaudenhampaanpoiston kanssa niin että hän menis mielummin sinne ko tähäriin :( ilman mtn puudutteita vedettiin sekin, polvi siis.. :x moisin noin. Hyvä ko normaalia nielunviljelya saa ilman käkimättä kuvitella joku putki :eek:

JJ töihin satulatuoli jos on istumatyö ? otin viime raskaudessa käyttöön ja hävisi selkä- ja hartiakivut sekä kintut ei olleet niin kipeet eikä painanut maha jalkojen päällä ko istui.. :) kokeile jos on tarvis..

Liikkeitä varmoja havaittu täälläkin, vauvauintituttava sanoi kans kun on noin kk edellä että hän tunsi jo viikolla 13 ja ekan kanssa 15... :) hyperherkkä :D

nyt otin käyttöön vanhat mammafarkut ! :) sopi jopa päälle.. ei oo persii liikaa levinnyt ;)
pk seutulaiset huomio
:wave: meidän Tapiolassa Espoossa H&M:ssä siis oli mammavaatteita aivan läjä päin alennuksessa ja vauvojen osasto notkui aletuotteita... kiilusilmin hilluin siellä tunnin pojan kanssa, poika rutisi kärryssä ja minä.. no en kuunnellut :ashamed: :LOL: julmako oon ? ? ehkä ehkä en.. oppikoon että hiljaakin saa olla välillä. Sit käytiin ostamassa voisilmäpullat :p stockan herkusta ja syötiin kaksiinpekkaan ne :) palkkiona kun oli ollut "niin" kiltisti... jooooo :xmas: :D
Nyt poika on zetalla ja minä syön lisää :LOL: meetvursti juusto tomaatti salaatti leipä :) :p ja kuppi kahvia jossa yks hermesetas.. ylläri voi taas juoda ei tuu närää ? :xmas:

jos lähtis torkuille nyt sitten... :wave: sii juu leidies...

AM & hippunen 15+5 ai kauheeta maanantaina taas vaihtuu viikko :eek:

p.s ai niin ja huomas siellä yks vauvauinnissa että mun masu "muka" näkyis jo.. sit ovelana vetäsin "vanhan sikspäkin" esiin ja mimmi nauroi ja sanoi.. kuule ei toi ketään kokenutta äippää hämää :D :LOL: :LOL: mä selkeesti elän illuusiossa että tää ei näkyis.. :whistle: :whistle: :xmas: |O
 
Voimia Teppanalle, JJ-t:lle ja Nellahille, koettakaahan ottaa iisisti :hug:

Maha kasvaa oikein silmissä mutta varmaksi en ole vielä liikkeitä tunnistanut. Muutaman kerran olen miettinyt että olikohan tuo, mutta eipä ole varmuudella osannut liikkeeksi sanoa.

Olin muutaman päivän reissussa ja vaunut olivat tulleet sinä aikana! Hetihän niitä piti rueta kasaamaan kotiin tultua. Hienon näköiset ovat ainakin mutta pitää vielä saada kaveri testaamaan ja kertomaan että onko toimivat vai laitetaanko takaisin. Ite kun ei näistä asioista tiedä mitään... :ashamed:

Perjantaina olisi neuvola ja siitä viikon päästä rakenneultra. Muita ultria en ole kovin erityisemmin odottanut ja jännittänyt vaan ne on tullut ajallaan sitten kun ovat tulleet mutta nyt on ruennut tuota rakenneultraa kovasti jo odottamaan. Jotenkin on kans tullut jostain syystä sellanen olo että varmasti joudun jäämään saikulle ennen äippäloman alkua. En tiedä mistä tuo olo on tullut mutta jotenkin se on niin vahva tunne etten oikein itsekään ymmärrä mistä se johtuu. Ennen raskautta olin ajatellut että vedän jumppiakin ihan loppuun asti maha pystyssä :D Nyt ehkä osaa paremmin ajatella asiat aina tilanteen mukaan ja omalla painollaan. Jos ei pysty tekemään niin sitten ei tehdä.

Iskias on täälläkin jonkin verran vaivannut. Metällä kävely pahentaa ja pari päivää tiiviimmän jumppa-illan jälkeenkin menee toipuessa. Iskiashermo kulkee pakaralihaksien allakin joten kipu voi tuntua selässä, pakarassa tai koko jalassa. Mulla se on keskittynyt tuonne kankun ja lonkan seudulle. Pakaralihaksia oon yrittänyt venyttää ja lattarijumppien pitämisen jälkeen lonkat on pyllyn pyörittämisestä yleensä ottaneet vähän itteensä :LOL:

Nyt kauppaan illan ruokaostoksia tekemään, kaverit tulee illalla kyläilemään ja jos jaksais jotain leipoakin kun mieli niin tekisi =)

Sanni-Maria ja pikkunen 19+0 *poks, poks*
 
JJ-tMulle ei ole kerrottu missä päin mulla se istukka on mutta ite kotona kun kuuntelen sydänääniä niin se istukan ääni kuuluu siinä ihan alhaalla keskellä(siis häpyluun yläpuolella).En sitten tiedä onko se siinä vai kuuluuko vaan siinä..
Mutta nyt tällä viikolla olen tuntenut ihan selviä liikkeitä mutta vain silloin kun katson esim.tv:tä eli täytyy olla suht rauhassa.Ja myös sellaisen jutun olen nyt parin päivän aikana huomannut että istukan ääni ei kuulu enää niin selvästi eikä kuulu samassa kohtaa..En sitten tiedä olisiko sillä mtn tekemistä sen kanssa että niitä liikkeitä on tuntunut?!
 

Yhteistyössä