Huhtikuun hurmurit 2017 *syyskuussa*

Minäkin jään tänne, ei nappaa faceen siirtyminen. Harvemmin tulee kyllä kirjoiteltua kun kotona pyörii tuo pikkumies, en halua käyttää aikaa nettihommiin tai someiluun hänen ollessa läsnä. Lueskelen kyllä pikaisesti teidän kuulumisia päivittäin.

Tuo flunssaisena neuvolaan- juttu koskee varmasti lähinnä lapsia, he kun leikkivät kaikki yleensä niillä samoilla leluilla ja nuolevat niitä ja lähmäävät muutenkin joka paikan infektiosormillaan :p Käsidesiä vaan kehiin minttumar niin ihan hyvin voit minun mielestäni sinne mennä. Ihan yhtä suuri tartunnanaiheuttaja olet kuin kaikki maailman muutkin vastaantulijat busseissa ja kaupoissa.

Minä myös meen aikaisempaan sokerirasitukseen, edellisessä raskaudessa tuli ilmi raskausdiabetes. Olen jo varannut ajankin viikolle 15+. Ei se rasitus itsessään mikä kamala kokemus ole mutta tylsä juttuhan se on, reilut kaksi tuntia venailua ja loppuvaiheessa jo huutava nälkä :confused: Toistaiseksi liiallinen nälkä on yhä aiheuttanut oksettavaa oloa, toivottavasti tilanne muuttuu ennen rasituskoetta, koe on nimittäin pilalla jos sen aikana oksentaa.

Mulla on nt-ultra 28.9 jolloin on viikkoja 12+2. Näyttää siltä että taidan joutua sinne yksin, aika on keskellä päivää ja esikoiselle ei oikein löydy lapsenvahtia o_O Eipä se niin vakavaa ole, pitää ottaa miehelle vaikka videokuvaa babysta niin on kivempi katsella kuin pelkkiä kuvia. Verikokeessa kävinkin tänään.

Nyt onkin kivasti pieni syysloma töistä ja seuraavan kerran kun menen töihin niin ultra on jo käytynä, eli ei välttis tarvi enää salailla :D Kyllä eilenkin oli niin turvonnut ja mahakas olo että olin ihan varma että kohta joku kysyy asiasta! Saattavathan ne keskenään siellä supista, niinhän se on aina naisvaltaisilla aloilla ;) Odotan kyllä jo innolla että saan tulla kaapista :LOL:

Bosch ja bebe 10+1
Jospa sitä uskaltaisi sitten mennä sinne neuvolaan, minä kun en todennäköisesti niitä leluja siellä käpälöi. :LOL: Kiva olisi saada eka neuvola pois alta, niin pääsee sitten odottelemaan sitä ultrakutsua postitse. :)
 
  • Tykkää
Reactions: papurinsessa
Heippa kaikki, ajattelin nyt taustalta uskaltaa hypätä tänne mukaan. Eilen ultraäänessä nähty sykkeellä varustettu pieni otus joka vastasi viikkoja 7+1, joka laskennallisestikin on. Eli aika täsmällistä menoa :cool: Facebookiin en aio näillä näkymin, etenkin kun olen tässä näin alkuvaiheessa vasta. Meillä odotetaan siis ekaa, ja olen aika hämmentynyt ja epäuskoinen tästä hommasta, että näinkö todella olen raskaana. Olen ollut aika vähäoireinenkin, lähinnä on hervoton väsymys, kipeät rinnat, ja ajoittainen ällötys jos ruokailujen väli venyy. Perjantaina olisi eka neuvola.
Ai niin, on mulla ollut nyt pari päivää semmoista kurjaa kivuskipua häpyluussa, mutta vaan oikealla puolella. Toivottavasti olisi ohimenevää. o_O

30.4./hill4/36/HUS/1.
 
Hei! Minut voikin poistaa listoilta. Tänään todettiin kohdunulkoinen ja odottelen osastolla todennäköistä leikkausta. Onnellista loppuodotusta teille muille! <3
Voi ei.. :cry: Me menetyksen kohdanneet jos ketkä tiedämme miltä tuntuu kun ensin testeillä luvataan ihanaa tuhisevaa pientä kääröä saapuvaksi ja sen jälkeen ilo ja onni viedäänkin pois.. :( Paljon voimia koko perheelle! Ja toivotaan, että teillekin vielä vauva suodaan, kunhan toivut ensin tästä koitoksesta.
 
Voi kun ikäviä uutisia khe! Voimia leikauksesta toipumiseen ja uuteen yritykseen! <3

Minäkään en ainakaan vielä halua fb-ryhmään, vaan mieluummin juttelen täällä anonyymisti. Voidaanhan me tosiaan miettiä uuden ryhmän perustamista joskus myöhemmin, vaikka sitten huhtikuussa... :)
 
  • Tykkää
Reactions: minttumar
Onhan se vähän ikävää loppukuisten kannalta, että ryhmä menee kiinni. Siellä olijoillakin on monenlaisia mielipiteitä, ja asiasta äänestettiin. Mutta eihän nämä kaksi foorumia ole toistaan pois sulkevia asioita. Itse ainakin käyn kurkkimassa molemmissa kuulumisia.

Pahoittelut menetyksen kohdanneille :(

Viikon päästä olisi ultra. Vähän tässä jo jännittää valmiiksi, onko siellä elämää, mutta kohtahan tuo selviää. Pahoinvointi on jo onneksi helpottanut tosi paljon ja kotona ollessaan sitä jaksaa tehdä jo muutakin kun vaan maata raatona sohvalla :D
 
Jospa nyt ehtis vihdoin jotain tänne kirjoitellakin :)

Viime viikon maanantaina kävin eka neuvolassa (10+0) ja sydänäänetkin saatiin kuuluviin <3 Mukava oli kuulla, tuntuu jo vähän todellisemmalta. Tätä ei oltu suunniteltu, niin on ollut hankalampi saada juttu päähän asti. Toivottu silti on, mutta ehkä olisin odotellut että saa opiskelut paremmalle mallille. Koulun päättäjäiset on muutamaa päivää ennen laskettua aikaa. iiks! Mies on niin mielissään, eikä kuulemma yhtään yllättynyt raskaudesta, että epäilen sabotoineen ehkäisyvälineitä :D

Alkoi jo vähän jännittää synnytyskin. Edellisestä ei kyllä jäänyt mitään kaihertamaan, mutta silloin jo sanottiin että seuraava syntyy eteiseen. Kerroin neuvolan tätille että edellisen kans mentiin sairaalaan seiskalta ja kymmeneltä oli poitsu sylissä. Niin täti sanoi että hänellä oli just sama, seiskalta sisään ja kymmeneltä lapsi sylissä... ja seuraava syntyi eteiseen. Apua.

Raskausoireita on ollu närästys (siitä arvasinkin raskauden kun ei muuten närästä), pahoinvointi (onneksi pysyy kaikki sisällä kuitenkin), väsymys ja öinen vessassa ramppaaminen ja heräily. Meinaa kaikki hommat laahata jäljessä näitten takia. Sairaslomakaan ei auta kun kouluhommat on silti tehtävä jos läpi aikoo päästä.

Sokerirasitustestiin joudun. Oiskohan jo iän takia. Edellisestäkin kävin. Onneksi oli jo silloin helpottanut pahoinvointi, niin ei ollut niin paha. Ja verikokeissa joudun ramppaamaan veriryhmän takia.

Loppukuusta olis sitten ultra. Varhaisultraa en edes harkinnut. Ultraan tulee mieskin mukaan. Muut käynnit tuntuu ihan turhilta hänen käydä. Harmi kun sukupuolta ei vielä saa tietää pitkään aikaan. Tekis mieli jo ruveta ompelemaan jotain söpöyksiä! Onhan sitä vaikka mitä unisexiakin, mutta silti.
 
Pahoittelut khe, toivottavasti saat pian plussaa ja nyytin syliin.

Minäkin jään tänne, kun en oo edes facebookissa. Mukava kuitenkin jutella täällä ja toivottavasti täälläkin keskustelu pysyy vilkkaana:)

Lääkärineuvola oli tänään. Papankin otti kun en ikinä muista varmaksi onko millon otettu, ehkä siitä on jo neljä vuotta aikaa.
Nyt sitten vähän jomottaa menkkamaisesti mutta jospa tää tästäo_O
Minäkin joudun keskiraskauden sokerirasitus testiin kun on muutama kilo ylimääräistä....

Sydänäänetkin kuunneltiin mut kuulu sen verran vaimeesti ettei kone niitä voinut laskee mutta kuitenkin kuuli että siellä se pikkunen on.
Aikaisemman km takia aloitan tod näköisesti syömään disperiiniä, siitä vielä lääkäri soittelee.Onko kukaan muu syöny ja minkä merkkistä?

Nyt sitten jännityksellä odotan ensi viikon ultraa....

Kath 11+3
 
Onpas täällä ollut aktiivista höpötystä, kiva niin :)
Mäkin jään tänne, ihan jo senkin takia etten oo vielä ultrassa käyny ja toisekseen sielä keskustelu on varmasti vilkkaampaa-> enemmän roikkumista netissä.

Mulle ei terkkari sanonut mitään sokerirasituksesta, vaikka normaalipainon ylärajoilla olen. Viimeksi kävin, kun kerran oli virtsassa sokeri 1+. Tulos oli kuitenkin normaali, toivottavasti ei tarttis tällä kertaa käydä. Eihän siinä perjaatteessa ollut mitään ihmeempiä, mutta oli se vähän tylsää istua sielä aulassa ja venailla. Se litku sentäs oli ihan hyvän makusta, vähän niinku vadelmatrippi :)
 
Voi ei khe, pahoittelut ja voimia tulevaan leikkaukseen❤.
Itsellä ollut todella epävarma olo koko raskauden ajan. Ainoat oireet on ollu turpeet ja arat rinnat sekä ajoittain hyvin lievä huonovointisuus. En ehtinyt ennen lomareissua varhaisultraan (ja viikkojakin ois ollut niin vähän), ja reissun jälkeen onkin sitten ultra melkeen heti 7.10, jolloin on jo 12+4.
 
Onko kellään kokemusta tuosta papakokeesta, onko ollu kipeenä/tullu sen jälkeen verta?
Nyt on siitä asti olu kipuja ku kävin tänään siellä lääkärillä ja nyt tuli vähän liman mukana kirkasta verta.
Olipa siinäki lääkäri reisu jos sen takia tämä nyt kesken menee:(
En muista että olisin papasta tullu ikinä näin kipeeks.
 
Voi vitsi täällä on tapahtunut vaikka mitä, kun en ole käynyt viikkoon. Jotenkin ollut niin vetämätön olo ja aina iltaisin vaan lysähdän sohvalle töiden jälkeen. Mahaa turvottaa ja kuvottaa. Mutta nyt 10+4 viikon jälkeen voin sanoa, että olo ehkä vähän helpottaa ja ehkä noi energiavaratkin tästä taas nousee. Yöt on ollu aika hankalia, mutta ihan kun nyt saisi vähän paremmin nukuttua (y)
Mäkin taidan jäädä tänne kirjoittelemaan fb-ryhmän sijaan, vaikka LA onkin 7.4.
Eilen kävin sitten verikokeessa ja nt-ultra olisi naistenklinikalla 28.9. Se kyllä jännittää aika lailla. Ahdistavaa ajatella jos sieltä löytyisikin jotain kromosomipoikkeavuutta :cry:
Kath mulla on joskus papan jälkeen tullut vähän verta. Ja varmaan nyt on limakalvot aika herkät. Ainakin ite oon huomannu kun ajan pyörällä pidempiä matkoja, niin sen kyllä tuntee :whistle:
 
Täällä on nyt eka neuvola takana ja yllätyin siitä, miten vähän aikaa siellä loppujen lopuksi menikään! Viime kerralla eka neuvola kesti 1,5h ja nyt vaan puol tuntia.. Sydänääniä ei kuunneltu, vaikka eihän ne varmaan mahan läpi näillä viikoilla vielä kuuluisikaan. Sokerirasitus tiedossa täälläkin, rv 12-15 pitää käydä.

Hb oli miulla viitearvojen alarajoilla (120g/l), kun normaalisti miulla hemoglobiinit lähempänä niitä ylärajoja.. Se varmaan selittääkin osittain tätä hirveetä väsymystä ja voimattomuutta. Miulla on kans tässä lähipäivien aikana yölliset vessareissut lisääntyny entisestä yhestä kerrasta kahteen kertaan. Varmasti nuokin yöheräilyt oman osuutensa tähän väsymykseen tuo. :(

Minttumar & mini 8+0
 
Kath, mulla otettiin esikoisen syntymän jälkeen papa n.5vko syntymän jälkeen ja silloin teki pari päivää kipeää ja vertakin tiputteli. Raskauden aikanahan ei mulle nyt suositeltu sitä ollenkaan.

Sokerirasitukseen en tästäkään mene kun kaikki lapset n.3kg. Tietysti eihän sitä tiedä jos tästä tulisi jättiläinen.

Mua edelleen etoo iltaisin, alkaa mennä jo hermo tähän pahaan oloon:cautious: Onneksi lapset menee yleensä ysiin mennessä nukkumaan niin pääsee itsekin lepäämään ajoissa.

Avantasia 10+5
 
Kath Myös minä kysyin papan ottamisesta eilen neuvolassa, kun pitäisi otattaa se, ja täällä päin sitä ei tehdä ollenkaan raskauden aikana kenellekään. Tässä asiassa siis näköjään paikkakuntakohtaisia eroja..
 
Kath: Ei täälläkään oteta papaa raskauden aikana.

Minttumaar:
Varmasti se tuntuu olotilassa jos tavallisesti on hemppa ylempänä. Minulla oli ekassa neuvolassa vähän päinvastainen tilanne, normaalisti hb on minulla 140 luokkaa ja silloin neuvolassa oli 160 :eek:. Ompahan varaa tulla alaspäin. Niin on käynyt aiemmissakin raskauksissa, että alas tulee kuin lehmän häntä ja sen kyllä huomaa omassa olotilassakin sitten. Rautakuurille olen joutunut molemmilla kerroilla.

Sokerirasitus odottaa täällä vääjäämättä. Yksinään jo ikä taitaa tehdä sen, että sinne joutuu. Mutta aika helppo homma se oikeasti on, ihan turhaan siitä monet pelottelevat. Tylsäähän se on istua ja odotella, mutta siinä voi samalla vaikka neuloa villasukkaa :cool:.
 
  • Tykkää
Reactions: minttumar
Olipas sulla minttumar lyhkänen neuvola-aika :eek: Mulla on niin kamalasti asiaa, että en usko, että tuun selviämään puolella tunnilla sieltä :LOL:

Mä en ole koskaan käynyt papakokeessa, mutta mun mielestä täälläkään sitä ei tehdä raskaana?

Sain vihdoin eilen koko hammaskaluston kuntoon, kun porattiin kaikki kolme viimeistä reikää suusta. Jipii, ei enää hammaslääkäriin raskauden aikana! Yksi kidutus vähemmän:D
 
Täältä ilmoittaudun vihdoin mukaan odottelemaan ja toivomaan parasta. Eli 26.4./Toffeetyttö/36/TAYS/2. lapsi.

Eilen oli eka neuvola, ja tänään ultrasivat kun oli vähän sekava tuo edeltävä kuukautistilanne. Sykehän siellä jumputti ja mittaa 20mm eli viikoilla 8+5 mentäis. Katotaan sitten np-ultrassa muuttuuko laskettu aika neuvolatädin katsomasta, vaikka ei sitä taideta muutaman päivän heiton takia muuttaa.

Toffeetyttö 8+5
 
Kiitos kaikille <3. Kotona olen jo, päädyimme yrittämään kuitenkin lääkkeellistä hoitoa. Toivottavasti tämä toimii, niin olisi fyysinen palautuminen nopeampaa. Jospa vielä joskus sitten tällekin palstalle pääsen pyörimään.
 
Alkoi jo vähän jännittää synnytyskin. Edellisestä ei kyllä jäänyt mitään kaihertamaan, mutta silloin jo sanottiin että seuraava syntyy eteiseen. Kerroin neuvolan tätille että edellisen kans mentiin sairaalaan seiskalta ja kymmeneltä oli poitsu sylissä. Niin täti sanoi että hänellä oli just sama, seiskalta sisään ja kymmeneltä lapsi sylissä... ja seuraava syntyi eteiseen. Apua.
Siis voi ei, tätä en ole osannut vielä ajatellakaan :eek: Mekin oltiin esikon kanssa sairaalassa seiskan aikaan ja vähän ennen kymmentä saapui hän maailmaan. Mielellään kiitos haluaisin ehtiä sairaalaan tälläkin kertaa. Äitini ja siskoni synnytykset on myös olleet melko nopeita, ehkä niistäkin voi jotain päätellä. Noo, asutaan onneksi lähellä pelastusasemaa joten ambulanssin saa nopeasti ;)
 
No jos olisin tuon tienny ettei oteta monessakaan paikassa niin en olis suostunu:eek:
Tänään neuvolasta soittivat tuosta disperinin aloituksesta ja sanoin että olin tosi kipee ja että onko tuosta papakokeen ottamisessa mitään vaaraa niin ei kuulema oo.
Näköjään pitäis ite tajuta ottaa selvää kaikesta..... Nyt vaan toivon että siitä ei mitään tullu. Tänään en oo ollu niin kipee, satunnaisesti vähä nipistelly..
Oon jotenki tosi pettyny koko neuvolaan.
Kolmesta aikaisemmasta raskaudesta en muista onko otettu, mut kipee en oo ikinä ollu vaikka on papa otettu.

Kath 11+4
 
Kiitos kaikille <3. Kotona olen jo, päädyimme yrittämään kuitenkin lääkkeellistä hoitoa. Toivottavasti tämä toimii, niin olisi fyysinen palautuminen nopeampaa. Jospa vielä joskus sitten tällekin palstalle pääsen pyörimään.
Voimia paljon teille ja onnentuulia jatkoa varten. Toivottavasti paraneminen on nopeaa ♥ Ja aivan varmasti säkin tänne palstalle pääset taas pian raskautta hehkuttamaan. Monilla täälläkin on pettymyksiä takana, mutta niistä on selvitty pettymyksen kautta voittoon ja saatu lopulta se oma käärö kainaloon :love: Elä vaan lannistu.

Kath: Ikävää, että sulla kävin noin tuon kokeen jälkeen :( Itselläni myös vissiin aika herkkä tuo kohdunkaulan alue jne. kun aina yhdynnänkin jälkeen on nyt raskaana nipistänyt/vihlonut sinne. Toivottavasti sulla helpottaa nuo kivut pian!
 

Yhteistyössä