Huhtikuun hurmurit 2017 *syyskuussa*

Papurinsessa, varmasti kyllä säikäyttää tuollainen, toivottavasti kuitenkin olisi vain limakalvojen ärtymisestä johtuvaa! Sehän on kai kuitenkin suhteellisen yleistä raskauden aikana, kun limakalvot on tavallista herkemmät.

Tervetuloa munkin puolesta uusille ja onnea plussista, ellen ole aiemmin muistanut sanoa :)

Aika kuluu niiin hitaasti, mitenköhän sitä jaksaa odottaa vielä vähän päälle kolme viikkoa nt-ultraan... Vaikka onkin suht luottavainen olo siihen, että pienellä on kaikki hyvin, niin haluaisin kuitenkin nähdä hänet pian. :love: Oireita ei kauheasti ole, etovaa oloa jonkin verran ja tissit on järjettömän isot (siis oikeesti, toivon ettei nää tästä enää kasva :eek:) ja kipuilee välillä.

fabula 8+0
 
Fb-ryhmästä terkkuja!

Ollaan ryhmäläisten kanssa äänestetty ryhmän koosta ja siitä, että milloin ryhmä sulkeutuu. Päädyttiin siihen, että 15.9. on viimeinen päivä, jolloin otetaan uusia jäseniä. Tämä siksi, koska haluttiin pitää ryhmä mahdollisimman tiiviinä.
 
Täällä eka neuvola takana. Aikalailla sitä tietojen näpyttelyä koneelle. Kaikki oli ok :) ens viikolle sain neuvolalääkärin ja sielä sitte se alkuraskauden ultra. Millä viikoilla te ootte käyny alkuraskauden ultrassa? Mulla kuitenki sillon viikkoja vasta 8+3 (menkoista laskettuna, oikeesti ehkä noin viikkoa vähemmän), ni tulee olo että näkyykö siellä mitään? :D Toivottavasti mies pääsee mukaan eli toisin sanoen toivottavasti saadaan esikoinen jonnekin hoitoon siksi aikaa.

diiduska91 7+1
Heh, pitäisi kyllä näkyä, kävin itse viime viikolla varhaisultrassa, kun viikkoja oli vasta 6+3 (oikeasti varmaan vielä vähemmän) eli viikko 7 menossa ja näkyi koko sintti sekä sydämen lepatus :LOL::love: Mun mielestä käytänössä jo kuudellenna viikolla voi mennä, mutta suositellaan aikaisintaa 7:ttä viikkoa.
 
  • Tykkää
Reactions: diiduska91
Hei,

Olen vähän etsinyt tällaista ryhmää ja täältähän löytyi mukavaa menoa. Itselläni vajaa kolme vuotta yritystä takana, vajaa vuosi hoitoja ja kaksi keskenmenoa/tuulimunaa taustalla myös. Varhaisultraan viime viikolla mennessäni hirveä jännitys, ajattelin vähän että jos taas on tuulimuna niin tämä jää ehkä tähän, en enää jaksa. Toisin kävi, ultrasta löytyi syke ja uskomatonta mutta totta niin toinenkin. Alkioita oli hoidossa saatu vain yksi, joten tässä oli mieletöntä tuuria matkassa. Tuntui siltä että kaikki tähänasti koetut tuskat tuli kuitattua kerralla. Olen tietenkin ollut ihan pilvissä, vaikka tosin lähes täysin puuttuvien oireiden ja aiempien mentyään takia olen onnistunut jo saamaan itseni lähes samaan epätietoisuuden ja epävarmuuden tilaan kuin missä olin ennenkin.

Mielelläni tulen mukaan fb ryhmään jos vielä mahtuu mukaan.

27.4./Pichar/Jorvi?/1. synnytys kaksoset
 
Täällä eka neuvola takana. Aikalailla sitä tietojen näpyttelyä koneelle. Kaikki oli ok :) ens viikolle sain neuvolalääkärin ja sielä sitte se alkuraskauden ultra. Millä viikoilla te ootte käyny alkuraskauden ultrassa? Mulla kuitenki sillon viikkoja vasta 8+3 (menkoista laskettuna, oikeesti ehkä noin viikkoa vähemmän), ni tulee olo että näkyykö siellä mitään? :D Toivottavasti mies pääsee mukaan eli toisin sanoen toivottavasti saadaan esikoinen jonnekin hoitoon siksi aikaa.

diiduska91 7+1
Miulla oli ultra rv 7+3, mutta ultrassa tarkentuikin, että menosaa vasta rv 6+6. Hyvin näkyi alkio ja syke siellä! :)

Omaa napaa.. Ja tylsästi kopioitu toisesta ketjustakin vieläpä.. :ROFLMAO: Ei ollutkaan pahoinvointi vielä ohi, vaan vasta alkamassa. Huono olo on joka aamu herätessä ja yleensä saa sen kerran käydä päätä pöntöllä käyttämässä, ennen aamupalaa. Tyhjällä mahalla oksentamisen ja aamupalan jälkeen onneksi helpottaa. Pahoinvointi kuitenkin palaa jos on liian kauan syömättä ja välillä saa päivälläkin käydä oksentamassa. Ihanaa kun on kerrankin varma olo raskaudesta. :love: Oksentaminen ei vaan tällähetkellä kovin ihanaa ole, kun flunssa on tuloillaan ja kurkku niin maan p*rkeleen kipeä. :(

Minttumar ja mini rv 7+5
 
Hei!
Jospa minäkin uskaltautuisin liittymään keskusteluun. Ikää on jo 37v ja esikoista odotetaan. 2 keskenmenoa takana. Nyt viikkoja 9+. Saa lisätä listaan, ja olisin myös FB ryhmästä kiinnostunut.
17.4/Norppuli/37/Ensimmäinen Hki/
 
Tervetuloa taas uusille! Ihanaa kun on näin paljon odottajia:)

Olot ei täällä juurikaan ole muuttunut, edelleen iltaisin huono, krapulainen olo mutta ruoka pysyy sisällä ja hiljalleen ollaan pääsemässä lähtöpainoon(y)

Aika nt-ultraankin tuli ja 26.9 olisi sen aika. Jännää vaikka ei niin paljon pelota kun on sykkeet jo kuultu vaikka eihän se sulje pois kun tuulimunan. Ja mahdollisesti kohdunulkoisen.

Avantasia 10+3
 
Moi kaikille! Minäkin olen alusta asti tätä ketjua seuraillut ja nyt uskallan liittyä mukaan.

7.4./Joiku/35/toinen/PHKS

Mulla on ollut tosi huono olo, vaikka en juuri ole oksennellut - toivottavasti nopeasti muuttuisi autuaaksi keskiraskaudeksi

Osanottoni kaikille menetyksen kokeneille

Joiku 10+3
 
Tervetuloa uusille ja onnea plussista, lisäilen teitä listoille tänään. :)

Fb-ryhmästä Jääkö tänne enää ketään juttelemaan vai siirtyykö kaikki tuonne fb-ryhmän puolelle? :unsure: Itselleni ainakin tulee liian aikaisin tuo ryhmän sulkeutuminen, etten varmaan mukaan sinne tule. Niin pienet viikot vielä menossa, ja keskenmenotausta, joten mieluusti olisin fb-ryhmään tullut, mutta vasta ensimmäisen kolmanneksen ja np-ultran jälkeen..
 
Tervetuloa uusille ja onnea plussista, lisäilen teitä listoille tänään. :)

Fb-ryhmästä Jääkö tänne enää ketään juttelemaan vai siirtyykö kaikki tuonne fb-ryhmän puolelle? :unsure: Itselleni ainakin tulee liian aikaisin tuo ryhmän sulkeutuminen, etten varmaan mukaan sinne tule. Niin pienet viikot vielä menossa, ja keskenmenotausta, joten mieluusti olisin fb-ryhmään tullut, mutta vasta ensimmäisen kolmanneksen ja np-ultran jälkeen..
Minä varmaankin jään, koska en ehdi käydä ultrassa tuota ennen. Kun emme ole muutenkaan asiasta kertoneet, niin pysyttelen yhä anonymiteetin suojissa. Yhä jatkuu vuoto, joten sitä suuremmalla syyllä pysyttelen hiljaa.
 
  • Tykkää
Reactions: minttumar
Tervetuloa uusille ja onnea plussista, lisäilen teitä listoille tänään. :)

Fb-ryhmästä Jääkö tänne enää ketään juttelemaan vai siirtyykö kaikki tuonne fb-ryhmän puolelle? :unsure: Itselleni ainakin tulee liian aikaisin tuo ryhmän sulkeutuminen, etten varmaan mukaan sinne tule. Niin pienet viikot vielä menossa, ja keskenmenotausta, joten mieluusti olisin fb-ryhmään tullut, mutta vasta ensimmäisen kolmanneksen ja np-ultran jälkeen..
Mäkin jään tänne, jotenkin tuntuu itselle mukavammalta jutella anonyymisti, ainakin vielä näin alkuvaiheessa. :) Ja voihan sitä periaatteessa perustaa myös pienemmän ryhmän myöhemmin, jos löytyy halukkaita. Mutta toivottavasti tosiaan ei täälläkään keskustelu täysin hiljenisi!
 
  • Tykkää
Reactions: minttumar
Mää haluaisin myös mukaan faceryhmään. Tylsää, jos se sulkeutuu ennen ku loppukuisilla on ollut edes varhaisultraa.

Perjantain ultraa ja järkyttävän pahoinvoinnin helpottamista odotellessa :)

Pion1 7+3
 
Heippa!

Pomppaan mukaan maaliskuisista, meillä oli tänään nt ultra ja laskettuaika siirtyi huhtikuun alkuun! :)
Kivaa liittyä teidän joukkoon, täällä näyttää olevan paljon keskustelua ja fb-ryhmäänkin pääsee vielä mukaan jee :)

1.4 / mansikkavene / 25 / KOS / 1.lapsi
 
Hei,

Olen vähän etsinyt tällaista ryhmää ja täältähän löytyi mukavaa menoa. Itselläni vajaa kolme vuotta yritystä takana, vajaa vuosi hoitoja ja kaksi keskenmenoa/tuulimunaa taustalla myös. Varhaisultraan viime viikolla mennessäni hirveä jännitys, ajattelin vähän että jos taas on tuulimuna niin tämä jää ehkä tähän, en enää jaksa. Toisin kävi, ultrasta löytyi syke ja uskomatonta mutta totta niin toinenkin. Alkioita oli hoidossa saatu vain yksi, joten tässä oli mieletöntä tuuria matkassa. Tuntui siltä että kaikki tähänasti koetut tuskat tuli kuitattua kerralla. Olen tietenkin ollut ihan pilvissä, vaikka tosin lähes täysin puuttuvien oireiden ja aiempien mentyään takia olen onnistunut jo saamaan itseni lähes samaan epätietoisuuden ja epävarmuuden tilaan kuin missä olin ennenkin.

Mielelläni tulen mukaan fb ryhmään jos vielä mahtuu mukaan.

27.4./Pichar/Jorvi?/1. synnytys kaksoset
Onneksi olkoon uusille! :) Ellen ihan väärin muistais, niin ettei olis ekat tiedossa olevat kaksoset tähän ryhmään? :love:

Muikeroinen & Pulppu 10+3
 
Tyhmä kysymys, mutta saako äitiysneuvolaan mennä nuhaisena ja kurkkukipuisena? Kuumetta miulla ei oo ollut ja olo on nuhaa ja kurkkukipua lukuunottamatta loistava, eli oman vointini puolesta voisin mennä, mutta rupesin tässä miettimään, että siinähän on lastenneuvolatkin samoissa tiloissa, joten odotushuoneessa voi vastasyntyneitäkin olla.. Mitä olette mieltä? Menisittekö? Miulla yleensä flunssan jälkitilana nuha ja tukkoisuus kestää aina lähemmäs kuukauden, joten ei ihan niinkään pitkälle olisi kiva neuvolaa siirtää.. :unsure: Huomenna olisi siis neuvola rv 8+0.
 
Tervetuloa uusille ja onnea plussista, lisäilen teitä listoille tänään. :)

Fb-ryhmästä Jääkö tänne enää ketään juttelemaan vai siirtyykö kaikki tuonne fb-ryhmän puolelle? :unsure: Itselleni ainakin tulee liian aikaisin tuo ryhmän sulkeutuminen, etten varmaan mukaan sinne tule. Niin pienet viikot vielä menossa, ja keskenmenotausta, joten mieluusti olisin fb-ryhmään tullut, mutta vasta ensimmäisen kolmanneksen ja np-ultran jälkeen..
Itse kirjoittelen mieluummin täällä anonyymisti :)

Tuosta flunssasta.. Itse ehkä vähän olostani riippuen päättäisin, menenkö vai en. Löysin tuollaisen keskustelun http://keskustelu.anna.fi/threads/neuvolaan.1370389/

Eli jos on todella flunssainen olo, niin varmaan kannattaa kysy, olisiko siinä lähipäivinä uusi aika. Ymmärrän kyllä täysin, ettei jaksaisi odottaa. Itsekin todella malttamaton tuon ensiviikon neuvolan kanssa :LOL:
 
Itse kirjoittelen mieluummin täällä anonyymisti :)

Tuosta flunssasta.. Itse ehkä vähän olostani riippuen päättäisin, menenkö vai en. Löysin tuollaisen keskustelun http://keskustelu.anna.fi/threads/neuvolaan.1370389/

Eli jos on todella flunssainen olo, niin varmaan kannattaa kysy, olisiko siinä lähipäivinä uusi aika. Ymmärrän kyllä täysin, ettei jaksaisi odottaa. Itsekin todella malttamaton tuon ensiviikon neuvolan kanssa :LOL:
Löysin kans googlettelemalla vähän ristiriitaista tietoa tuosta neuvolaan menosta flunssassa.. Osa menee ja osa taas ei. Tosin se parilla päivällä siirtäminen ei tässä tilanteessa oikein auta, kun tätä nuhaisuutta luvassa vielä pari viikkoa vähintäänkin jos menee saman kaavan mukaan kuin aina ennenkin. :sleep: Oma olohan on siis ihan loistava, nuha ei haitta mitään, mutta en haluaisi pahoja katseita vastasyntyneiden äideiltä, jos siellä odotushuoneessa niiskutan. Enkä toki haluaisi vastasyntyneillekään tätä tartuttaa. :unsure:

Pitää ehkä huomenna soitella neuvolaan vielä ennen omaa aikaa ja kysellä voinko tulla vai siirretäänkö aikaa mieluummin. :)
 
Löysin kans googlettelemalla vähän ristiriitaista tietoa tuosta neuvolaan menosta flunssassa.. Osa menee ja osa taas ei. Tosin se parilla päivällä siirtäminen ei tässä tilanteessa oikein auta, kun tätä nuhaisuutta luvassa vielä pari viikkoa vähintäänkin jos menee saman kaavan mukaan kuin aina ennenkin. :sleep: Oma olohan on siis ihan loistava, nuha ei haitta mitään, mutta en haluaisi pahoja katseita vastasyntyneiden äideiltä, jos siellä odotushuoneessa niiskutan. Enkä toki haluaisi vastasyntyneillekään tätä tartuttaa. :unsure:

Pitää ehkä huomenna soitella neuvolaan vielä ennen omaa aikaa ja kysellä voinko tulla vai siirretäänkö aikaa mieluummin. :)
Joo, ehkä paras keino on soittaa sinne neuvolaan ja kysyä mielipidettä. :) Mikäli sulla ei ole mitään kovaa yskää tms. niin tuskin on este ;)
 
  • Tykkää
Reactions: minttumar
Diiduska91, me käytiin alkuraskaudenultrassa kun oli rv 7+5 ja papana olikin jo 8+0. :)

Minttumar, minä ainakin olen jäämässä tänne kirjoittelemaan, kun en vieläkään ole lämmennyt face ryhmälle :D

Meille saapui postissa nt-ultraan aika eilen. Elikkä 6.10 asti odotellaan. :)
onko muut neuvolassa käyneet ohjattu jo sokerirasituskokeeseen? Joudun mennä raskausviikoilla 12-16 ja viellä uudemman kerran sitten myöhäisemmässä raskaudessa. Olen siis hoikka eikä minulla ole suurta riskiä sairastua tyypin 2 diabetekseen, mutta neuvolaan riitti se että lähisukulaisellani on tyypin 2 diabetes. Siksi kysynkin, että joutuvatko muut näin herkästi vai miten :D
Nimittäin minua jo puistattaa ajatuskin, ettei saa syödä ennen koetta mitään ja sitten pitäisi se sokerilitku juoda. Voin jo pahoin ajatuksesta ja siksi jännittääkin ajatus, että mitenköhän moinen sujuu..

Oskama, 8+4
 
Papurinsessa, varmasti kyllä säikäyttää tuollainen, toivottavasti kuitenkin olisi vain limakalvojen ärtymisestä johtuvaa! Sehän on kai kuitenkin suhteellisen yleistä raskauden aikana, kun limakalvot on tavallista herkemmät.
En ollutkaan huomannut tätä viestiä aikaisemmin! Toivon, että on jotain sellaista vaan. Eilen taas säikähdin kamalasti illalla, kun kävin vessassa ja tuli paksua kirkasta limaa poikkeavan suuri määrä kerrallaan pyyhkiessä... Säikähdin, että nytkö se limatulppa irtosi:LOL: Onneksi ei ole taas sen jälkeen ollut mitään ihmeellistä.

oskama: Voi ei, en ole aikaisemmin kuullutkaan tuollaisesta! Mä menen ensviikolla neuvolaan ekaa kertaa ja mun äidillä sekä äidinäidillä molemmilla 2. tyypin diabetes. Tietää siis jo, mikä mullakin on edessä..
 
Hyvä että tännekin on jäämässä porukkaa keskustelemaan! :) Itsekin taidan kyllä päätyä nyt siihen, että jätän tuon fb-ryhmän väliin, kun np-ultra vielä käymättä. Ja tosiaan onhan tuo fabulan ehdotus penemmän fb-ryhmän perustamisesta meille loppukuisille ihan hyvä idea myöskin! :)

oskama Km-raskaudessa ehdin käydä ekassa neuvolassa, josta miutkin ois sokerirasitukseen laitettu. Tosin eivät sitä sanoneet, että millä viikoilla pitää käydä. Miulla on ylipainoa, joten siinä varmaankin syy. Diabetesta ei meillä suvussa kellään ole. Ylipainoa on edelleen, eli varmasti rasitukseen joudun minäkin. :D Minua jännittää myöskin se, miten pystyn olemaan syömättä ennen sitä.. Oksennus lentää aamulla aina ennen syömistä, ja sitten jos on liian kauan syömättä. :( Toivottavasti se olisi vasta useiden useiden viikkojen päästä, että nämä pahimmat pahoinvoinnit ehtisivät helpottaa. :)

khe2017 Peukku ihan vaan tuolle että jäät tänne. :) Ei tuolle vuodolle.

Uudet lisätty listoille, onnea plussista ja tervetuloa mukaan! :)
 
Mäkin jään tänne kirjoittelemaan facen sijaan.

Oskama, mulle tuli kanssa passitus jo aikaiseen sokerirasitukseen. Syynä yöllinen pahoinvointi (joka terkan mukaan useilla ensimerkki raskausdiabeteksesta :( ) ja ekassa raskaudessa annettu raja-arvo.

Hyviäkin uutisia on, pahoinvointi on vihdoin loppunut lähes kokonaan!! Hurraa :D En malta olla edes huolissani kun oon vaan niin huojentunut! Kiitos fabulalle ja muille silloin tsempanneille :)

Täällä istutaan just lääkärin aulassa, mulla on nimittäin sitkeä hiiva jota en ole saanut pois, ja nyt haluun käydä näyttämässä ettei vaan olis joku muu tulehdus. Kurkkaiskohan gyne ultralla myös.. :)

Norbba 9+3
 
Minäkin jään tänne, ei nappaa faceen siirtyminen. Harvemmin tulee kyllä kirjoiteltua kun kotona pyörii tuo pikkumies, en halua käyttää aikaa nettihommiin tai someiluun hänen ollessa läsnä. Lueskelen kyllä pikaisesti teidän kuulumisia päivittäin.

Tuo flunssaisena neuvolaan- juttu koskee varmasti lähinnä lapsia, he kun leikkivät kaikki yleensä niillä samoilla leluilla ja nuolevat niitä ja lähmäävät muutenkin joka paikan infektiosormillaan :p Käsidesiä vaan kehiin minttumar niin ihan hyvin voit minun mielestäni sinne mennä. Ihan yhtä suuri tartunnanaiheuttaja olet kuin kaikki maailman muutkin vastaantulijat busseissa ja kaupoissa.

Minä myös meen aikaisempaan sokerirasitukseen, edellisessä raskaudessa tuli ilmi raskausdiabetes. Olen jo varannut ajankin viikolle 15+. Ei se rasitus itsessään mikä kamala kokemus ole mutta tylsä juttuhan se on, reilut kaksi tuntia venailua ja loppuvaiheessa jo huutava nälkä :confused: Toistaiseksi liiallinen nälkä on yhä aiheuttanut oksettavaa oloa, toivottavasti tilanne muuttuu ennen rasituskoetta, koe on nimittäin pilalla jos sen aikana oksentaa.

Mulla on nt-ultra 28.9 jolloin on viikkoja 12+2. Näyttää siltä että taidan joutua sinne yksin, aika on keskellä päivää ja esikoiselle ei oikein löydy lapsenvahtia o_O Eipä se niin vakavaa ole, pitää ottaa miehelle vaikka videokuvaa babysta niin on kivempi katsella kuin pelkkiä kuvia. Verikokeessa kävinkin tänään.

Nyt onkin kivasti pieni syysloma töistä ja seuraavan kerran kun menen töihin niin ultra on jo käytynä, eli ei välttis tarvi enää salailla :D Kyllä eilenkin oli niin turvonnut ja mahakas olo että olin ihan varma että kohta joku kysyy asiasta! Saattavathan ne keskenään siellä supista, niinhän se on aina naisvaltaisilla aloilla ;) Odotan kyllä jo innolla että saan tulla kaapista :LOL:

Bosch ja bebe 10+1
 
  • Tykkää
Reactions: minttumar
Minäkin ajattelin jättää face ryhmän väliin ja jäädä tänne :ROFLMAO:

Sokerirasitukseen sanottiin että en joudu, en ollut viime raskaudessakaan. Onneksi :D tsemppiä siihen joutuville, ei kauhean mukavalta kuulosta :unsure:

Viikko ja kaksi päivää nt-ultraan... Kyllä se sieltä lähestyy, hitaasti mutta kuitenkin :)

Pahoinvointi on aika vähäistä enää, vielä kun turvotus hellittäisi! Inhottavaa koittaa peitellä tätä ilmapallo mahaa... Vähän jo mietityttää että onko ihan normaalia näin kauan kestävä vatsan turvotus vai voiko jotain olla pielessä o_O:unsure:

Eveli90 10+6
 

Yhteistyössä