Huhtikuun hurmurit 2015 -Tammikuu-

Noniin, nyt on haettu äitiyspakkausta, lapsilisää sekä äitiys/vanhempainrahaa. Huh, ihan hikeä pukkasi kun mietin noita tuloasioita. Laitoin varuilta tulot 6kk:n mukaan, eipä siinä mitään menetä. Maksavat sitten vuoden -13 tulojen mukaan, jos eivät ole nousseet riittävästi :)

Äitiyspolikäynnit taihtaa vaihdella aika reippaasti riippuen paikasta. Mulla ei ole otettu niillä käynneillä kuin verenpaine ja kysytty, että kuinka sujuu (ultrat siis on tehty äitipolilla). Aiemmissa otettiin joka kerralla pissanäyte, verenpaine sekä joskus hb ja paino. Varmaan säästävät nykyään.. :D

Silmu: mulla on jonkun verran ollut tuota limaisuutta juurikin aamuisin. Tuntuu oudolta, sillä nenä taas on niin kuiva, että verta tulee melkein joka niistämisellä.

Kevis: itsekin olen nyt lomalla heräillyt yhdeksältä. Tänään oli herätys 6.15. Yö tuli nukuttua huonosti, sillä koira herätti neljältä hyppäämällä sänkyyn. Ei ole tehnyt sitä pitkiin aikoihin, tuumasi kai että on tuo naikkonen saanut parissa viikossa unikiintiön täyteen :D Sen jälkeen ei paljoa nukuttanut ja oli oikein nautinnollinen työpäivä.

Vauvan liikkeet eivät ole yhtä teräviä ja napakoita mitä tähän asti vaan ovat jotenkin "vaimeampia" ja niitä tulee selkeästi vähemmän. Jospa tuo on tosiaan kääntynyt pää alaspäin ja selkä napaa vasten. Hikka on tuntunut tänään yhden kerran ihan selkeästi tuolla alhaalla, sen lisäksi pari möyrimisliikettä. Katotaan vielä huominen, voihan sitä käydä sitten terkan luona kuunteluttamassa sydänäänet, jos alkaa kovin ahdistaa.

Enää seitsemän täyttä viikkoa töitä. Pikkuhiljaa alkaa synnytys ja vauvan syliin saaminen tuntumaan konkreettisemmalta :heart:

Mukavaa odotuksen jatkoa kaikille huhtikuisille :)
 
"Munkkipossu"
Täältä taustalta huutelen Silmulle: Mulla oli kans varsinkin ekassa raskaudessa viimeiset 4 kuukautta ääni ihan käheä. Koko ajan joutui selvittämään kurkkua ja silti puhuminen oli sellaista raakkumista. Äitipolilla kävin muista syistä ja siellä lääkäri sanoi, että se johtuu siitä kun limakalvot turpoavat raskausaikana. Tässä tapauksessa siis nielun limakalvot. Mulla oli lisäksi ihan mieletön nenän tukkoisuus koko loppuraskauden, se vaikeutti nukkumistakin. Ei ollut nuhaa tms vaan nenä oli vain koko ajan ihan tukossa. Ei ollut kivaa. :)
 
Siis voiko jo nyt tulla maitoa? Huomasin nännin kohdalla märän läntin, ja kun nännejä puristaa, tihkuu niistä jotain pisaroita pintaan, vähän valkoseen olevaa, mutta aika kirkasta. Ei paljoa, mutta kuitenkin.

Ällistelee

Kevis + poikanen 27+6
 
Vastatkaa nopeasti. Koko päivän ollyt maha kovana ja jotenkin ihmeellinen. Alamaha ja ala selkä jotenkin outo. Ei voi olla seisoma asennossa tai istua,kun igan kun supistas. Ainut helpotus makuu asento. Kun kokeilin sormilla kohdun suuta se on pehmeä. Nytkin ihan outo olo. Himskatti kun en osaa selittää. Ei kuitenkaan supista kovasti. Mitä ihmettä tämä on? Viikkoja kasassa huomenna 24. Vauva liikkuu hyvin. Taas tulee aalto.
 
Soita Lumme 75 sairaalan synnytysosatolle tai päivystykseen, mistä ohjaavat synnytyspuolelle ja kerro tilanteestasi, osaavat parhaiten neuvoa. Ja tarvittaessa pyytävät sinut sinne näytille.
Supistuksilta kuullostaa. Toivottavasti kaikki ok :)
 
Tulen huutelemaan että mitäs kuuluu Lumme? Helpottiko vaivat illalla? Toivottavasti kaikki on hyvin. Supistuksilta kuulostaisi kyllä mutta hyvä että makuu asento helpottaa :)

Meillä on viikonloppu juhlittu esikoisen 8v synttäreitä ja voi miten on aika mennyt nopeasti :) Toinen on jo iso poika :)

Tänne pukkaa flunssaa päälle :( ei kiva... tosin ei ihmekään kun meillä ei toimi lämmitys ja lasten huoneessa oli viime yö lämpömittari joka näytti yölämpötilaksi 15.9 astetta! Nyt aamusta nousi 17 asteeseen. ... vähän on paleltanut viime aikoina.

Liitos kivut on myös alkanut aamulla vaivaamaan. Onneksi vielä menee ohi kun on hetken liikkeellä ja paikat vetristynyt :) Muistan toisen lapsen odotuksesta nuo jumalattomat liitoskivut ja loppu ajasta kävelinkin pakolliset kävelyt takaperin niin ei tarvinnut jalkoja nostella :D Kyljen käännöt hoiti mies kun en itse siihen pystynyt :D

Tällaista tällä kertaa.... :)

Sitkeäsissi & muru rv 24+2 <3
 
Lohduttavaa kuulla, että käheyttä on ollu muillakin! Oon käyny mielessäni läpi kaikki vaihtoehdot, sisäilmajutut sun muut. Toisaalta helpottavaa tietää, että se todellakin voi johtua vaan raskaudesta

Mulla on tullu nyt parin viikon ajan jokunen tippa maitoa lähes päivittäin. Miehen läheisyydessä tulee enemmän, selvästi reagoi siihen. Tulee jotenkin ihanan äidillinen olo :)

Supistuksia oon huomannu joitakin kertoja. Ekakertalainen vaan helposti miettii, onko tämä nyt sitä. Mutta selvästi kovaksi menee maha. Vauva on kyllä hyvin aktiivinen ja liikkeet tuntuu selvästi. Kyllä siellä ihan selvästi vauva on :D

Toivotaan Lumme, että kaikki on hyvin! Se on ilmeisesti yksilöllistä, miten herkästi kohtu supistelee. Usein tässä vaiheessa ihan vaaratonta.

Silmu ja kevätkeiju 24+2
 
Lumme, onko kaikki nyt kunnossa?

Mullakin on tainnut tänään supistella, kun työt alkoi ja piti olla paljon jaloillaan ja touhuta, pitää yrittää jotenkin rauhoittaa päiviä.

Tänään alkoi myös äitiysjooga, tuntui hyödylliseltä ja hyvältä. Hassua oli se, että mun mielestä melkein kaikilla näytti olevan tooosi iso maha, mutta viikkoja oli vähemmän tai vaan vähän enemmän kuin mulla. Mutta toisaalta, eipä itseä tule nähtyä ulkopuolelta kokonaan kovin usein (meillä ei ole kunnollista kokovartalopeiliä), että saatanhan olla ite yhtä iso muiden silmissä! Ainakaan uuden opetusryhmän oppilaat ei näyttäneet yhtään yllättyneiltä, kun kerroin jääväni hiihtoloman jälkeen äitiyslomalle.

Hyviä vointeja kaikille!

Kevis + poikanen 28+0 (POKS!)
 
Ilmoittelehan voinnista lumme kun ehdit, toivottavasti kaikki kunnossa :flower:

Sitkeäsissi teillähän on raikkaat asumisolosuhteet..Koittakaa saada lämmitys pelaamaan, ettette oo kaikki kohta flunssassa :) Munkin pitäisi alkaa suunnittelemaan pojan synttäreitä. Saapa nähdä kuin suuret kekkerit tänä vuonna tulee :D

Omaa napaa: terkka pisti tänään tekstiviestiä. Vauva on rh-positiivinen, joten pistävät vasta-ainepiikin. Viestissä luki, että pitää laittaa viimeistään 2.2 eli silloin kun mulla on seuraava neuvola. Taidan huomenna soittaa, että voinko käydä ottamassa sen aiemmin kerta tulokset on tulleet niin ei jää mistään syystä pistämättä.
Muuten olo on ok. Vauva liikkuu taas enemmän :) liitoskivuilta oon välttynyt aika hyvin, mutta selkä meinaa jumittaa.

Tsemppiä kaikille kipuiluihin, supisteluihin ja muihin vähemmän ihaniin vaivoihin! :)

Boomkaa ja papunen 26+3
 
Kasassa ollaan vielä yhtenä kappaleena. Siis en tiedä mikä se kipu oli,mutta hiki tuli.en voinut istua tai seistä. Makuullaan ainoastaan. Ei ollut ilma vaiva ei muukaan semmoinen. Yöllä sitten nousi kuume ja se laukesi. En käynyt missään,kun vauva kerta liikkuu ja kipuja ei ole enää,enkä vuoda mitään. Mutta voin sanoa että tuskan hiki nousi.

Maha on muuttunut pieneksi palloksi. Ja tullut eteen ja alas. Ens viikolla olisi lääkäri aika...
 
Viimeksi muokattu:
Heissan.
Täälläkin synttäreitä suunnitellaan 3wee prinsessalle joka on jankuttanut niistä joka päivä viimeisen kuukauden! Aiheena siis prinsessakemut. Onko ideoita?

Kaikista kivuista ja kolotuksista:
Hankkikaa hyvät ihmiset tuo pelastava magneettisydän! Oon viikon jo pystynyt nukkumaan ilman isoja kolotuksia ja unen laatu parantunut huomattavasti!
Aivan uskomatonta. Siis mulla on kaikissa raskauksissa alkanu iskiaskipu vasemmalla puolen ja pahentunut koko ajan loppua kohden. Se on aina vaikeuttanut kävelyä ja nukkumista jne. Myös alaselkä on aina puolen välin jälkeen alkanut kipeytymään.
Meillä oli naisten ilta ja kaveri sitten sanoi että on hankkinut itselleen sydämen valmiiksi toiveena raskaus. Ja antoi sen mulle lainaan nyt kun ei itse tarvitse vielä. Ekana iltana oli heikkoa päänsärkyä ja vuorokauden kuluttua alkoi auttamaan kipuihin. Heti yöt parani. Uskomaton pieni apu monille. Meillä tuli tästä puhetta jo joulunaikoihin kun perheenjäsenet oli saanu avun eri vaivoihin. En olis kuitenkaan uskonut että omalla kohdalla toimii.
Sanotaan että on iso apu myös jälkisupistuksiin.
Itsellä ne oli ainakin aika kovat jo kakkosen jälkeen ja nyt varmaan vielä pahenee. Mutta ihana ajatella että ehkäpä tää ihmesydän pelastaa mut niiltäkin! :)

Tsemppiä kaikille viimeiselle kymmenykselle...saas nähdä milloin ekat vauvat sieltä jo tulee maailmaan ??

Jasmin12 ja poitsu 28+2.
 
Huomenna tulee 26 viikkoa täyteen. Näitä viikkoja tulee kuin sieniä sateella nyt, siltä tuntuu.... vauvihkosesta luin että jos vauva syntyisi näillä viikoilla, sillä olisi jo suuret mahdollisuudet selvitä apukeinoin. Hullua, onhan niin pieni kuitenkin vielä.... :)

Oloja Migreenit on jatkuneet enempi tai vähempi joka päivä, mutta ei onneksi mitään invalidisoivaa kipua. Tänään illalla tunsin pitkästä aikaa harjoitussuppareita, kivuttomia mutta jotenkin epämiellyttäviä. Vauva oli myös ilmeisesti puskenut itsensä jonnekkin todella alas, kun teki hänen liikkeensä kipeetä ja tuntui siltä kuin punkeaisi jalkaansa kohdunsuulta ulos.. nyt tuntuu nousseen taas onneksi ylöspäin.

Esikoinen (2,5 v.) on ollut viime päivinä oikein kunnon uhmatuhma ja sekin väsyttää. Liekö huomannut ettei äiskä oikein jaksa (mahansa kanssa) joten jatkuvasti kokeilee rajojaan. :stick:

Tsemppiä kolotuksiin ja supistuksiin! Jokainen päivä on kotiinpäin!
 
Boomkaa: vasta-aine piikille minäkin menossa. Tämä verikoe missä vauvan rh-mittaus tehdään myös onkin aika uusi, siitä eieln just lääkäriltä kyselin, kun en muistanut, että aiemmissa raskauksissa olisi myös sikiöstä mitattu.

Äitiyspolilla babyjen mittausta ja tutkimista : tyttö nyt raivotarjonnassa ja tulossa A:na, poika edelleen peppu edellä. Mitat : tyttö n. 1100 g ja poika 1300 g. Alkaa olla jo vauvakiloja vatsassa :)
Ktg-käyriä otettiin n. 20 min molemmista ja hyvältä näytti. Liikuvaisia ovat, mittauksia saikin lääkäri tehdä moneen kertaan.
Istukka osin edellleen kohdunsuulla, seurataan. Kohdunsuu kiini ja kanavaakin jäljellä 3,6 cm. Ei ole onneksi aamuöiset supistukset vielä sinne vaikuttaneet juurikaan.

Jos ei olisi närästystä ja ummetusta niin pärjäilisin oikein hyvin. Nyt on pakko jättää raudan otto väliin joinakin päivinä, kun vatsa menee ihan tukkoon. Oma vaikutuksensa on tietty sillä, että liikunta on paljon vähäisempää kuin normaalisti. Kävelylenkkiä pystyn tekemään ulkona vain n. 15-20 min, kun on jo tultava makuulle takas.

Vähän on lähtenyt käsistä vauvanvaatteiden ja tavaroiden hankinta, niitä on jo niin paljon etten edes muista kaikkee jo löytyy...ja kolmansia rattaita jo haaveilen :) ihan bimboa. Mutta kun on aikaa googletella kaikkee ja kaupoissakin jaksan taas jonkunverran käydä.
No, saahan niitä sitten taas eteenpäin myytyä.

T. Paulanna ja pavut 28+2
 
  • Tykkää
Reactions: Boomkaa ja Jasmin12
paulanna: mukava kuulla, että kaikki on siellä hyvin! Vaikka kaksosodotus on varmasti paljon rankempaa, niin hyvänä puolena on se, että pääsee näkemään vauvoja paljon useammin ;)

äitii88: täältä löytyy yksi 3v. tyttö, joka testaa äidin jaksamista. Omaa tahtoa löytyy roppakaupalla ja hakee nyt rajoja, kiukuttelee pienistäkin asioista + on alkanut äärimmäisen ujoksi vieraiden seurassa. Itkee mun perään usein ja kaipaa paljon läheisyyttä. Pitää tsempata ja jaksaa tää vaihe, jospa ehtisi helpottamaan ennen vauvan syntymää. Jaksamisia sullekin :)

Jasmin: meillä pidettiin tytsyn synttärit Frozen-teemalla (kattauksessa mukit, lautaset sekä servetit) ja sai Elsan synttärilahjaksi. Eipä siinä muuta tarvittu, että tyttö oli onnensa kukkuloilla ;) Muutama kaveri kävi ja laitettiin keijutatuoinnit jokaiselle. Omiaan puuhailivat tuolla tytön huoneessa.

Hyvä, että kaikki nyt ok Lumme. Ilmoilehan mitä lääkärissä kuuluu, jospa oli vain joku ohimenevä vaiva :flower:

Täällä on vauvalla alkanut jokin hyperaktiivinen aika. Pyörii, potkii, venyttelee ihan mahdottomasti eikä tänään ole ollut hetken rauhaa mahassa. Vatsa tuntuu jo ihan kipeltä, kun on myllännyt yksiössään menemään. Nytkin potkii läppäriä. Tätähän tää on...Välillä huolissaa, kun on hiljaista ja sitten kun toinen pörrää niin toivoo jo hieman rauhoittumista :D
Selkäsärky on muuttunut erilaiseksi. Ei enää ole tuolla häntäluun tienoilla vaan ylempänä. Pitää kokeilla kohtapuoliin joko sitä tukivyötä tai magneetteja, että pystyy olemaan töissä.

*muoks* Väsymys on ollut aika hurjaa, tänään otin töiden jälkeen kolmen tunnin päiväunet sohvalla. Lapset leikki onneksi rauhallisesti ja tyttö tuli lopulta kainaloon nukkumaan, josta kannoin herättyäni omaan sänkyynsä yöunille :LOL:

Boomkaa ja papunen 26+5
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Jasmin12
Hyvä vinkki : Laita sormuksen, sormuksien ympärille villalangasta tehty lenkki ja rupea sitä pyörittämään ympäriinsä, sormus/sormukset tulee siinä pyöritellessä sen langan avulla pois. Ei uskois, mutta toimii. Löytyisköhän googlettamalla ihan kuvaakin tästä, jos en osannut selittää ? Näin olen toiminut joskus.
 
Pitkästä aikaa koneella, niin ehkä tännekin voisi päivitellä :) Enemmän tulee pyörittyä tuolla naamakirjan puolella.

Mulle saisi Pävittää: tyttölupauksen

Kävimme 4D-ultrassa viikko sitten ja vauvalla kaikki tosi hyvin. Selvisi että odotamme eskoiselle pikkusiskoa. Ei ollut suuri yllätys, kun mietti että kärsin pahoinvoinnista viikolta 6 viikolle 19.

Oloista: huomaa että raskauden viimeinen kolmannes lähestyy. Univaikeuksia ja turvotusta jaloissa. Kesän jälkeen ei ole enää sormukset menneet sormeen.

Jasmin: Meillä juhlittiin joulukuussa 3-vuotiasta esikoista teemalla prinsessa :D Ostin Wiltonilta prinsessakakkuvuoan ja kakku onnistui hyvin. Sen lisäksi oli prinsessamuffinsseja, johon ostin Confettista prinsessa-aiheiset vuoat ja viirit. BR-leluista löytyi kattaukseen lautaset, mukit, servetit, pöytäliina ja confettit. Kaverisynttäreillä oli lisäksi ongintaa, ja ongintapussit löytyi myös BR-leluista.

mabebe + Kinderi 26+6
 
  • Tykkää
Reactions: Boomkaa ja Jasmin12
Hei pitkästä aikaa! Täällä on yritetty selvitä työpäivistä. Illat meneekin sohvan pohjalla maatessa. Supisteluita on päivittäin ja inhottavaa paineentunnetta alhaalla. Yritän saada neuvolalääkärille ajan. Pakko saada varmistus, ettei noi supistelut saa mitään aikaiseksi tuolla alakerrassa. Vielä ei haluis töistä pois jäädä, mutta ei tällaistakaan jaksa enää pitkään. Säälittää esikoinen, kun ei hänen kanssa jaksa touhuta. Onneks viikonloppuisin on hyvä olla, kun saa levätä aina välillä.

Maha alkaa olla jo aikamoinen. En halua tietää miten paljon paino on noussu näin joulun aikana. Tosin luin vau-kirjasta, että nyt pikkuinen kasvaa nopeaa tahtiin.

Synnytyskin on alkanut tulla mieleen. Huomaan lukevani paljon mm.tammikuisten-ketjua.

Lumi-15 & 26 POKS
 
Heippa kaikki ja kiitos Kela- ja verokorttijutuissa auttaneille! Sain kaikki hakemukset laitettua ja uuden verokortin tilattua, mutta olisi kyllä mennyt väärin jos en olisi täällä ohjeita huhuillut.

Tänään heräsin raskauden ensimmäiseen päänsärkyyn, sellaista vaivaa ei olekaan vielä ollut. Jonkinlaisia liitoskipuja tuntuu päivittäin ja pyörrytystä on yhä, mutta ei yhtä pahasti kuin ennen joulua. Eilinen koko päivä meni mökin rakennustyömaalla kontatessa ja kyykkiessä ja vaikka olo oli koko ajan ihan hyvä, niin jälkikäteen oli kyllä epämiellyttävä tunne vatsassa.

Maanantaina lääkäriveuvola ja kauhistuttaa tuo painonnousu vaikka ihan normaaliin tahtiin on noussutkin :whistle: en ole vielä ihan sinut tämän lihomisen kanssa. Painoa on tullut neljässä viikossa kaksi kiloa, suurin osa joulun jäljiltä. En herkutellut raskauden ekalla puolikkaalla oikeestaan ollenkaan, vaikka muuten paljon söinkin, mutta jouluna tuo porsasteluvaihde jäi ihan selvästi päälle ja kaikki makeat herkut ovat maistuneet vähän turhankin hyvin. Nyt siis painoa tullut 3kg lähtöpainosta, mutta maha alkaa olla aikamoinen.

Itse kun olen kohdunkaulaa kokeillut, niin mielestäni kaula on jo aiemmin tapahtuneen lyhentymisen lisäksi alkanut aueta yhdelle sormelle. Vähän jännittää, että mitä siitä sanotaan, koska en todellakaan halua jäädä mihinkään pakkolepoon..

Vauvan liikkeistä: Vauva liikkuu päivällä todella vähän, tai sitten en vaan tunne liikkeitä, kun en erityisesti keskity. Illalla alkaa kauhea myllääminen joka kestää yön yli. Selvästi tunnen kädellä usein pään ja pyllyn varsan läpi ja vauva taitaa päivisin nukkua poikittain vatsassa jalat ja kädet sisään päin, niin liikkeitä ei niin tunnu. Kuuloaisti on selvästi kehittynyt, koska perjantaina Apulannan jäähallikeikalla tuli sellaiset protestipotkut kun Apiksen porukka "ampui" järkyttävällä tykillä :D

Kävikö muuten moni 4D ultrassa? Jos niin millainen kokemus oli? :) Itse päätin jo hyvissä ajoin, että mennään vai siinä tapauksessa että löytyy erityistä tutkittavaa tai mikäli sukupuoli ei selviä rakenneultrassa. Minulle kun tuo sisustaminen on niin rakas harrastus ja halusin laittaa vauvalle huoneen valmiiksi. Mehän saatiin hetki katsoa rakenneultrassa 4d kuvaa ja kolme kasvokuvaa mukaan, mutta ei se tietenkään ole sama asia kuin kokonainen käynti. Vauva ei näytä kuvissa mielestäni vielä minulta, eikä mieheltäni, vaan mielestäni samalta kuin prinsessa Estelle vauvana :LOL:

Loppusuora häämöttää, jaiks!

Karo & tyty 25+4
 
Kiitos vinkeistä koskien synttäreitä!
Olis ihana laittaa vimpan päälle kaikki mutta kun on aina tuo "pieni" ongelma nimeltään raha!
Me ollaan työttömiä eli mieskin on ollut työtön jo useamman vuoden niin eipä tässä rahalla herkutella! Tehtiin kuitenkin jo eilen illalla äiskän kans monta tuntia koristeita ja lahjapussitkin valmiiksi. Muuten on tarjottavat mutta kakku vielä pitää varmistaa ja suunnitella loppuun asti.

Oloja:
Jess! Painon nousu alkanu tasaantumaan näin niinku kaikkien juhlien jäljiltä. Kymppikilo on tullutkin jo "ylimääräistä" joten toivon tosiaan ettei yhtään enää nousisi vaikka eihän siltäkään ihan täysin voi välttyä. Varsinkaan kun en oo pystyny kieltäytymään totaalisesti herkuista. :/

Kela-asiat:
En oo edelleenkään saanut mitään päätöksiä vaikka jo ennen joulua laitoin paperit!!! Arggg. :kieh: tää odottaminen ei ole vahvin puoleni. :LOL:

4D ultra:
Tämäkin oli haaveena vaan eipä kyllä mennä...poikalupaus oli vahva eikä mitään ongelmia tai epäilyksiä muutenkaan...sinänsä saa olla tyytyväinen.

Liikkeet:
Järkyttävää myllerrystä ja takomista mahassa jatkuvasti kun istuu alas tai käy pitkälleen. Läpi tulee....välillä jopa seisoma-asennossa käy ihan kipeää potkut ja pitää kyyristellä tai "painaa kädellä takaisin" vauvaa. Huoh! Millon tää loppuu?? No sittenhän se loppuu aikanaan ja lopulta ens vuonna samaan aikaan on jo ikävä tätä mahaa <3

Jasmin12 ja 200.päivä odotusta takana!
 
Kiitoos boomkaa tsempeistä ja samat takaisin sinne. Toivon kans että vähän helpottaisi noi uhmat ennen vauvaa, mutta kaippa sieltä sitten kaikki mustasukkaisuudet sun muut kömpii esiin kun vauva tulee... :D

Ollaan oltu lenssussa, etenkin esikoinen ja nukkuminen ollut taas vaikeeta. Viime yönä tuli nukuttua ehkä 5 tuntia, sit pirteenä ylös. Ensin valvotti esikoinen, sitten vauva. Täälllä kans vauva myllää iltaisin ja öisin niin että kipeetä tekee. Tuntuu olevan jatkuvasti peppu alaspäin -> potkii voimakkaasti virtsarakkoon mikä vihloo ja muutenkin tuntuu puskevan alhaalta ulos. Vähän myös pelottaa mikä on kohdunsuun tilanne ja kun toinen tuntuu jo nyt olevan ihan alhaalla usein, mutta perjantaina lääkärineuvolaan....

mukavaa viikonalkua!
 
POKS tasan 27! Huh, nopeasti näyttää menevän, mutta ei haittaa. Pitäisiköhön minunkin viimein ryhtyä hakemaan noita äitiysavustuksia.

Nukkuminen täälläkin on todella katkonaista. Herään tunnin tai kahden välein, kun asentoa pitää vaihtaa tai käydä vessassa. Meneekö kellään muulla kohtu kovaksi yön aikana, varsinkin asentoa vaihtaessa?

Minusta tuntuu että vauva haluaa tunkea selkää/takapuolta koko ajana ulos oikealta puolelta. Sillä puolella tuntuu melkein koko ajan kovempi kohta ja aina välillä kohoaa ja kiristää. Olen maininnut tästä useaan kertaan neuvolassa kun en tiedä onko vain vauvan liikehdintää vai supistuksia. Mutta kukaan ei ole pitänyt noita hälyttävänä.

Oikein mukavaa viikonalkua kaikille!
 
Täällä ei oikein raportoitavaa,, ei ole ollut närästystä, supistuksia tai muita ikäviä "oireita". Sokerirasitus olisi torstaina, se hiukan jänskättää..

Hankintojatehtiin tuossa viikonloppuna, mutta vaunut ja kaukalo puuttuvat vielä+kaikki se pieni tarvikesälä...

Osaatteko arvioida minkä kokoinen vauvel on ensitalvena? Olisi voinut olla viksu ja ostaa toppahaalarin ensi talvelle valmiiksi alennuksesta... Mutta ÄP:N haalari taitaa olla aika hyvän kokoinen ensitalveksi??

Minisport 25+4
 
Hyvää vuoden alkua kaikille! :wave:

Jos sitä taas yrittäisi aktivoitua täälläkin. :) Täällä on vaivannut ihmeellinen heikotus. Verenpaineet on ollut ihanteelliset eikä nesteytyksessä tai verensokereissakaan ole häikkää kun syön useasti pienesti ja juon n. 3l vettä pitkin päivää. Neuvolassa mitattiin hemppa, joka oli 123, mutta koska se oli laskenut melkein 30 pykälää minun normaalista, sain luvan käyttää satunnaisesti rautalisää oman olon kohentamiseen. Eron huomasikin nopeasti ja olen nyt tehnyt useana päivänä lumityöt ja huoltanut kotia liiankin tarmokkaasti. Terve vaan liitoskivut.. :kieh: Onneksi asettuvat vielä levolla ja tukivyöllä eikä tarvi pilleripurkkiin tarttua.

Minisport, meillä esikkopoika oli jotain 70cm puolivuotiaana. Hän tosin aloitti räjähdysmäisen kasvun heti synnyttyään ja vaatekokoa vaihdettiin isompaan aina kuukauden välein. Me saatiin ystävältä äitiyspakkauksen haalari ja sillä olisi tarkotus pärjätä.

Meillä alkaa olemaan kaikki tarvittava kasassa. Löysin 60e hoitoalustan kirppikseltä 4:llä eurolla. :) Vaunut ja kaukalo on katsottu valmiiksi, mutta ne tilataan vasta helmikuun puolella. Meillä on puolivuotta kestänyt täysremontti loppusuoralla niin ei tarvita isoja tavaroita liian aikaisin nurkkiin pyörimään. Pientä sisustelua pitäisi vielä tehdä, että saadaan lisää elintilaa. Mm. ruokapöytä on liian iso ja se pitäisi vaihtaa. Sitten on tietystä marketeista saatavat liivinsuojat, hätävarakorvikkeet yms. hankkimatta, mutta niitä katsellaan sitte lähempänä h-hetkeä.
 

Yhteistyössä