Heippis!
Mulla ei ollu esikoisesta vatsassa kuin pari
raskausarpea kylkien puolella. Ne on nyt vähän venynyt siitä. Enemmän arpia tuli tisseihin raskauden loppuvaiheessa ja sit kun maito nousi. Nyt on myös tisseihin tullu jo aika paljon arpia alapuolelle. Mulle joku sano joskus, että raskausarpien tuleminen on geneettistä eikä siihen auta rasvaukset. Ite oon rasvaillu tosi harvakseltaan. Silloin oikeestaan vaan kun on iho kutissu.
Napa pullahti reilusti ennen puoltaväliä esiin ja niin se esikoistakin odottaessa tuli melko aikaisin esille. Tällä viikolla töissä pienokaiset töissä paineli mun napaa ja hoki "vauvavauva" :>
bluebaby, ainakin vuosi sitten oli vielä keskustankin Lindexillä imetysliivejä. Ne on vaan aina jotenkin tosi "piilossa".
Äitiysjoogaa kokeilin esikoista odottaessa, mutta se ei jostain syystä sopinu mulle. Käsien ylhäällä pitäminen sai kai jotenkin verenpaineet sekasin ja sain jonkinlaisen kohtauksen myöhemmin samana iltana. Sydän tykytti ihan hurjana. Oli tosi pelottava kokemus enkä sitten käynyt koskaan kokeilemassa toista kertaa joogaamista.
Vaippoja ollaan käytetty sekä kestoja että kertakäyttösiä. Kestoja päivisin ja kertakäyttösiä öisin sekä reissussa ollessa. Oon tykänny kestoista vaikka kyllä sitä itekin tulee mietittyä, että se vesi mikä niiden pesemiseen menee niin kyllähän sekin luontoa kuormittaa. Oikeastaan mun päätös käyttää kestoja olikin ehkä enemmän sellanen oma mieltymys kuin että oisin halunnu "pelastaa maailman" :>.
Rintapumppuna meilläkin Ainun käsikäyttönen malli. Se ajoi asiansa sen muutaman viikon mitä piti pumppailla.
Tutteja ostin muutaman lisää ja käytetään myös noita esikoiselta jääneitä (vuoden vanhoja) jos ovat vaan kunnossa. Samoin pullojen
tuttiosat täytyy tarkistaa ovatko vielä kunnossa.
Pulloina on Mamin anticolic pulloja ja ne on kyl hyviä.
Sairaalakassi oli mullakin melko ajoissa viimeksi pakattuna. Omat kotiutumisvaatteet otin kassiin mukaan, mutta vauvan vaatteet ja kaukalo oli kotona eteisessä niin että miehen piti vain ottaa ne mukaan siitä kun tuli meitä hakemaan. Mulle ehkä tärkein sairaalakassin sisällöstä oli oma saippua ja sit vauvan uniliina. Tutti meillä oli mukana, mutta sairaalasta laittoivat kyllä sairaalan oman tutin suuhun. Se vaan tuntui niin isolta että laitoin sitten oman jossain vaiheessa eikä siitä kukaan sanonut mitään. Viimeksi mulla oli vain puhelin mukana nettisurffailua varten. Nyt ajattelin, että voisin otta Ipadin mukaan niin olisi helpompi kattella nettisivuja.
Kietaisubodyjen nimeen vannon minäkin
Ne on todella käteviä pikkusilla.
Kotiutumisen suhteen minäkin toivoisin, että mahdollisimman nopeasti pääsisi sairaalasta pois. Viimeksi olin kolme yötä ja oli ihan täyttä tuskaa. Ahdisti aivan hirveesti. Mäkin luin tuon artikkelin mistä
vappuvaavi kirjoitti ja musta ois kyllä ihana päästä noin nopeasti kotiin. Tietenkin sitten jos mulla tai vauvalla on joku hätä niin ollaan just niin kauan kun on tarpeen, mutta jos kaikki on ok niin tuntuisi niin turhalta siellä makoilla kun ei untakaan saa.
Mulla on
veroprosentti 17% tälle vuodelle. Just eilen illalla tilasin sekä tulevaa työtä että Kelaa varten verokortit netistä.
Mä koin
imetystyynyn käteväksi ja tein sen ite kun tuntui, että ne maksoi jotenkin niin hirveesti ja sitten kun teki ite niin sai just sellasen jonka halusi.
(.) Eilen oli neuvolakäynti. Siellä oli kaikki mainiosti. Paineet kunnossa, paino oli noussu vain puoli kiloa viime kerrasta ja sf-mitta oli 26cm. Kohdunsuu oli pehmeä, mutta täysin kiinni ja pituutta 3cm.
Adalmis ja Kerttujooseppi 27+1