Heipat!
Tuttipulloista, joku tuossa aikaisemmin kysyi käyttääkö edellisiltä muksuilta jääneitä pulloja... Joo, aion kyllä. Ostin itseasiassa kirpparilta pari hyväkuntoistakin. Samahan se - kunnolla kun keittää. Hassua että kohta taas se "tuttipullokeitto" (pullot kiehumassa isossa kattilassa) on arkipäivää...
Rintapumpuista, mulla oli esikoisen kanssa ensin käytössä
käsikäyttöinen, mutta ainakin mulla sen käyttö oli ihan ahterista!!!! En voi tosiaan suositella, jos maitoa tulee tyyliin kuin mulla tuli: hirveetä hinkuttamista ja 20min ährästämisellä sai aikaiseks 20 ml... Ei kiitos ikinä enää.
Sähkökäyttöinen oli sitten helpompi, vaan saman verran aikaa sai siihenkin käyttää. Olo oli kuin lehmällä; piuhat kiinni utareisiin ja siinä sitten seistä kököttää että pulloon saa täytettä... Siihen loppui meidän maitobaari ja otettiin käyttöön kokonaan
äidinmaidonvastikkeet. Oodi niille!! Tokihan jos imetys onnistuu, niin tosi jees, mutta meillä tyttö sai tissillä kaameet raivarit,
rintakumeilla onnistui muutamia kertoja, mutta kyllä se pullo sitten toimi kaikista parhaiten. Ja sehän se pääasia että lapsi saa syödäkseen! On se sitten pullosta tahi tissistä.
Kelan paperit sain just täytettyä ja hitto sentään että osaa nekin olla persiistä!!! Ohjeet loppuu kesken, esim. kohtaan 14 "Muut tulonhankkimiskulut" ei ole mitään ohjeita. Mitä se sitten tarkoittaa: pitääkö siihen vastata kyllä, haluaako ne tietää mahdollisen toiminimen, kiinnostaako firman tulot vuositasolla vai mitä... Pitää olla ajatustenlukijakin sen lisäksi, että noita ohjeita saa tavata niissäkin kohdissa sana sanalta missä niitä on. ARGH!!!!!
Sitteri tuli eilen postista, tilattiin Amazonista
Chicco Schaukelwippe Chicco Easy Relax, blau/grün: Amazon.de: Baby
Ja kohta pitäs tulla itkarikin...
Motorola 188404 - MBP30 Digitales Babyphone mit 2,4 Zoll (6.1 cm) Farbdisplay und infrarot-Nachtsichtkamera: Amazon.de: Baby
Sitteri tuli kyllä nopeesti, reilu viikko tilauksen teosta ja itkarikin pitäs tulla tällä viikolla. Katsoin että samainen itkari olis ollut Verkkokauppa.comissa 149,90
Motorola MBP30 itkuhälytin näytöllä | Tuotekuvasto | Verkkokauppa.com
kun se tuolla Amazonissa oli 96,40. Toimitusaika Verkkokaupassa oli 5-10 työpäivää, Amazonissa se tulee olemaan n.10 työpäivää.
Eli voin suositella katsomaan Amazonin puoleltakin tuotteita! Hinta on monessa reilusti huokeempi kuin Suomen nettikaupoissa / marketeissa.
Postituskuluja sitterille, itkarille ja sähköhammasharjalle tuli kaikille yht. n. 20, jota en pidä pahana kun tuotteet tulee suoraan kotiovelle. Sitteristä löysin Suomesta netistä vaan versiota, jossa on lelukaari, ja sen hinta oli 97.
Vauvanvaatteet ostin esikoiselle lähinnä uusina, mutta nyt saan siskon pojan vaatteita, jotka on olleet vaan yhdellä ja naapurista vaatteita jotka on olleet kahdella ja tyyliltään ovat sellaisia mistä itse tykkään. On ollut ihana hypistellä niitä pikkuriikkisiä vaatteita. Tuntuu että koko 56 on jo ihan hirmuisen pieni - 50-senttisiä mulla ei juuri olekaan. Parit puolipotkarit ja pari kietasubodia. Ne jää niin nopeesti pieniksi että ainakaan esikoisen kohdalla en niitä tuntunut niin tarvitsevankaan.
Mutta vaatteista vielä sen verran, että
kietasubodit on mun mielestä ehdottomasti kätevimmät pienillä vaaveilla!! Ne ylhäältä pujotettavat on ärsyttäviä vielä kun vauva on ihan pieni... Kyllä niitä sitten jo 68-senttiselle laittaa, mutta vastasyntyneelle en niitä kyllä laittanut ja muutamat mitä oli, pitämättä jäivät.
Vauvakuume alkaa olemaan aikamoinen ja nyt vaan odotellaan että tää mahapömppä tässä vielä hetken kasvaa ja sitten keväällä päästään näkemään, minkälainen vaavero sieltä tulee!!!