¤¤¤ Huhtikuun Helmet 2012 * TAMMIKUUSSA* ¤¤¤

mymosa
Tänään sitten sain vietyä paperit kelaan.. Nyt vain odottamaan päätöksiä. Ei sitten otettu pakkausta, vaan rahana ja ostetaan sillä sitten kaukalo ym.

Torstaina ois diabeteslääkäri ja äitipolille aika, toivottavasti ultrataan. Ja siitä viikon päähän sitten 4D ultraan joka toivottavasti näkyy istukasta huolimatta, joka siis on etuseinämässä. Eli selittää miksi syke ei kuulunut, kun muilla jo kuului ja miks liikkeet on olleet hukassa, nyt vasta alkaa kunnon mylläystä olla.

Napa ei oo pullahtanut ja toivottavasti ei puulahda, koska mulla on kuoppanapa :D

Sairaslomaa vietellään tää ja huominen..

23+1
 
Uusille munkin puolesta tervetuloa!

Löllöttelijä kyseli siitä unikaverista, niin mä ainakin oon ottanut sen ns. tiukkaan halaukseen (toimii siis kuin varamiehenä :D ). Eli siis yläkropan kohdalta täysin ihoon kiinni ja loppuosa polvien/säärien väliin. Itse olen aina tykännyt nukkua vattallaan, mutta nyt se on alkanut tuntumaan epämukavalta, mutta siitäkin huolimatta tulee usein "yritettyä" kierähtää vatsalleen, niin tämä on kyllä auttanut siihen. Silti pääsee ns. rötväämään sen tyynyn päälle, mutta ei tunnu pahalta.

Raskausarvista sen verran että olen muutenkin valtavan "arpi-herkkä", ja ennestäänkin raskausarpia on ollut mm. sisäreisissä (olleet jo ihan lapsesta asti). Mutta tosiaan nyt on tullut myös mahaan. Ja toisaalta hieman pelottaa kuinka paljon niitä vielä tuleekaan kun on tässä vielä aikaa kasvatella tuota masua. :D Toisaalta olen jo arpiini niin tottunut ettei ne minua sinäänsä häiritsemällä häiritse, mutta olisihan se silti mukavaa jollei niitä ihan mielinmäärin tulisi.

Mites sitten kun on ollut jo puhettta noista pulloista jne niin onko teillä ollut millaisia kokemuksia rintapumpuista? Niitäkin kun tuntuu olevan eri merkkisiä, on sähkökäyttöisiä ja ns. käsikäyttöisiä..

Ja toinen kysymys: Mites vaipat? Te joilla jo ennestään on lapsia niin oletteko käyttäneet ihan kertakäyttövaippoja vai kestovaippoja? Kestovaipat houkuttelis itseä jossain määrin, mutta kun lukee niistä niin menee vaan pääpyörälle, kun on villahousuja ja all-in-one ratkaisuja jnejne... Minkä olette itse kokeneet hyväksi/huonoksi?

(.) Tosiaan olin melkein 2,5vko just sairaslomalla flunssan takia ja nyt eilen taas töissä, ja kylläpä selkä, lonkka ja pakaroiden yläosa kipeytyivät. Oli oikee luksusta kun yöllä töiden jälkeen pääsi omaan sänkyyn. Ajan siis rekkaa työkseni ja en tiedä kumpi siinä sitten tekee kropalle enemmän näitä särkyjä, istuminen vai kaikki se muu oheistoiminta. Mutta veikkaampa tosiaan ettei tarvii olla äippälomaan asti töissä, ei vaan pysty.

:heart:23+6:heart:
 
Napa: ei ole pullahtanut, mutta kuoppanapani on nyt sellainen tasainen :D Sattuuko se jos napa pullahtaa oikein kunnolla ulos?

Vaipat: Meillä on käytetty aina kertis-vaippoja. Esikoisen äitiyspakkauksesta lahjoitin siinä tulleet kestot pois, ei vaan tunnu "omalta jutulta". Ensin oli Pampersit käytössä ja sitten siirryttiin Liberoihin. Samalla meiningillä jatketaan tän kuopuksen kanssa sitten :)

Tsempit kaikille sairaslomalaisille!
:hug:
 
Kirjoittelin pitkät pätkät ja kone meni jumiin ja puf, kaikki katos.

Lyhyesti toivotin uudet tervetulleeksi, eli tervetuloa!

Tänään kävin sokerirasituksessa ja olo oli kyllä aika huono, mutta selvisin. Vauva kyllä innostu sokerin juomisesta ja melskas niin, että vieressä istuvatkin huomas:LOL:

Arpia on tullut, tai vanhat varmaan tummunut ja levennyt, mutta olen niistä ylpeä. Kolmen pojan äipällä pitää vähän leijonan emon jälkiä ollakkin:)

Eiköhän tää hikkaa sit oo, kun muutkin jo tuntenut. Muistelin vaan, että olis myöhemmin alkanut, saman moista on kyllä kun pojistakin.

Rintapumpuissa on eroja, itellä ollut tämmönen Philips AVENT ISIS SCF310/20 manuaalinen rintapumppu - AVENT rintapumput / Avent rintapumppu / Rintapumput / Rintapumppu / S ja olen tykännyt. Rintatulehduksen aikaan ollut tosi hyvä ja lisäksi olen pumppaillut pulloon, jos olen lähtenyt pidemmäksi aikaa vauvan luota.

Vaipat, minä vannon kertiksien nimeen. Käyttäisin kestoja, kun ne on niin söpöjä, mutta en vaan oo ehtinyt aiheeseen perehtymään. Esikoisen kohdalla olis ehkä vielä ollut aikaa, mutta sillon niitä ei vielä paljon ollut. Viime raskaudessa aloin perehtyyn aiheeseen, mutta jotenkin tuntu liian monimutkaiselta insinöörille:p
Tietysti se tuleva vaippavuori mietityttää, kun kuopuskin vielä vaipoissa, mutta pesukone laulaa nyt jo kerran päivässä, kestoilla tarvis pestä jo kaksi koneellista, ei sekään luontoystävälliseltä vaikuta.

Mutta nyt kaffetta, närästyksenkin uhalla. Hirmu himo riisua jo joulu pois ja sisustaa. Saa nähä mitä mies huomaa loppiaisena puuhaavansa, kun äipän ideat lähtee lentoon!

Pomppuli ja muru 25+4
 
Korkkaan uuden hienon pinon :)

Vapaapäivä. Ja sen kunniaksi poksuu 25+0

Vaipoista: Aiemmin olen käyttänyt molemmilla vain kertiksiä, nyt ajattelin kokeilla kestoja. Olen yrittänyt niitä bongata vähän käytettyinä, erilaisia ja kokeilla mitkä meille sopii vai sopiiko mikään :)

Rintapumpusta ja pulloista. Meillä on ainun peruspumppu en tykkää, mutta ajaa asian sen verran kuin tarvii. Ja sitten pulloina ollut niitä mam koliikkipulloja. Ne on hyviä!! Meillä kun kaksi rintalasta, jotka ei oikein ole huolinu pulloa, niin kuopuksen sain juomaan näistä koliikkipulloista kun niissä sellanen rinnan mallinen tuttiosa. Tuttia meillä ei ole kumpikaan huolinu, mutta yritän kyllä taas josko poitsu huolis.

Raskausarpia ei oo tullu koskaan kuin rintoihin ja vähän tuohon lonkkien kohalle ja ne on jo tosi haalenneet. Napa on pullahtanut, on juuri sellainen "nenä" joka näkyy vaatteiden läpi.

Imetysliiveistä. Mulla ainakin imetysliivit on aluksi ainakin ollut reilusti suuremmat kuin normiliivit (B->D/DD). Jotain halpoja on ollut käytössä tyyliin anttilasta. Luulisin että ne löytyy edelleen tuolta kaapista. Imetysliivejä tai jotain on mun ollut käytettävä myös yöllä, muuten falskaa. Ja noista edestäaukeavista, niin silloin paljastuu molemmat rinnat, ja toinen rinta mulla suihkuaa maitoa kun toisesta imetän. Mut oonkin imettäny molempia pitkään, ja maitoa on riittäny.

Kelaan tein hakemuksen netissä 28.12. ja eilen vein liitteen. Meillä kans näköjään työnantajan sairaskassa hoitaa äippärahahakemusta :eek: Toivottavasti tulis pakkkausraha nopeesti että sais alemyynnit hyödynnettyä.

Vauvan kaappi on jo paikallaan ja vaatteet siellä, mutta ne pitäis alkaa peseen ja silittään. Meinasin tässä kuussa kantaa sängynkin sisälle ja tarkistaa kunnon (on ollut ladossa muutaman vuoden), ei tuu sitten kiirettä etsiä uutta jos onkin menny pilalle. Patjat siis tietty sisällä, niidenkin kunto pitää tarkistaa. Muut hankinnat alkaa oleen tehtynä. Vielä pitää ostaa liivinsuojia, kertisvaippoja, tutit, pullotutit, vähän korviketta varmuuden vuoksi yms.

Neuvolalääkäri on 19.1. ja elättelen toiveita että saisin jäähä loppuajaksi kotiin. Mulla on välillä illalla/yöllä kunnon supistelukohtauksia. Pari kertaa jo oon meinannu herättää miehen että nyt on pakko lähteä käymään synnärillä tarkistaan ettei synny tähän. Viimeksi ei enää muussa asennossa voinu olla kuin kontallaan. Sitten meni maha ihan veteläksi, onneksi sitten meni ohi. Töissähän tosiaan on jo tuosta mun keuhkokuume sairaslomasta sinnitelty kun oon selvästi pettäny pomon olemalla saikulla, niin en välittäis mistään viikon saikusta ja sitten päälle vittuilut yms. vaan toivon että mikäli paikat siinä kunnossa etten töissä voi olla, niin lääkäri vois kirjottaa äitiysloman alkuun asti. Äippäloma alkaa 10.3. ja ennen sitä oon viikon talvilomalla.

Nimi on mietitty ja varmaan pitää loppuun asti :) Ja poikaa puhutellaan jo omalla nimellä.

On muutes jotenkin tullut väsymys takaisin.

Aletaanko tekeen jo listaa mitä sairaalakassiin? :D
-imetysliivit + suojia
-kuukautissuojia (ISOJA) kotimatkalle
-vaihtovaatteet kotimatkalle (mie ainakin joutunu vielä käyttään isoja äitiysvaatteita)
-kännykkä, kamera, laturi, patterit
-omat tossut ja suihkusandaalit ja sukat (ekalla kerralla sain sairaalasta jalkasienen)
-lukemista / vauvakirja / ristikoita
-suklaata tms. syötävää herkkua
-neuvolakortti

Hmm. Jotain muutakin piti kommentoida. Mutta nyt en muista.

Kultakurkku ja Eemi 25+0
 
Hyvä idea tuo sairaalakassin ideoiminen! Senhän vois vauvis vaikka laittaa etusivulle niin ois helposti löydettävissä?

Mä voisin lisätä tohon listaan ainakin omat hygieniatarvikkeet ja huulirasvan!

Onko teillä tietoa onko ihan ok ottaa tutti jo synnärille mukaan ja tuikata vauvan suuhun? Kun jostain olen lukenut, että voisi häiritä imetyksen alkamista? Toiset taas sanoo, että oma tutti kannattaa ottaa ehdottomasti jo sinne sairaalakassiin mukaan...
 
Vaipoista: Mua vähän kiinnosti kestovaippojen käyttö esikoisen aikana, mutta sitten se jäi kun miestä se ei innostanut ollenkaan. En halua olla ainut joka niitä vaippoja vaihtaa.. Mutta nyt mies itse osoitti kiinnostusta kestoja kohtaan, joten ehkä niitä tulee kokeiltua. Mut epäilen ettei pitkään kestä, kun meilläkin tulee tuota pyykkiä niin reippaasti muutenkin, kestot siihen vielä päälle niin huh..

Raskausarvista: Esikoista odottaessa sain raskausarpia joka puolelle, koska söin niin hillittömästi ja lihoin paljon. Eniten mua häiritsee reisissä olevat, ei kehtaa olla kesällä sortseissakaan kun arvet näkyy :( Mutta vielä ei mahan arvet ole tummuneet, mut eiköhän ne ehdi vielä..

Rintapumpusta: Mulla on samanlainen rintapumppu kuin minkä Pomppuli linkitti. Tykkäsin siitä kyllä, oli helppokäyttöinen jne :) Me siis esikoista ruokittiin enimmäkseen pullolla, kun mieskin halusi osallistua siihen touhuun ja mä en kehdannut imettää muiden ihmisten seurassa -.- Oli helpompi sitten pullolla syöttää aina kun oli vieraita tai kun me käytiin jossain kylässä. Nyt toivon että imetys onnistuisi tän kakkosen kanssa, kun oon jo jotakuinkin päässyt sinuiksi imettämisen kanssa julkisesti ja oon hankkinut jo jonkun verran imetyspaitojakin sen helpottamiseksi :)

(.) Nyt on muutama päivä ollut hiljaisempaa masussa, mutta sitten kun poju on liikkeellä, niin potkut on jo tosi kovia :heart: Tänään luin lehteä puoli-istuvassa asennossa, ja pidin lehteä mun masun päällä, niin se pomppas hirveästi kun poju potkas justiin lehden alle :D :heart:
 
25 viikkoa täynnä :cool: hyvältä tuntuu.

jäin sitten sairaslomalle, työ on niin fyysisessti raskasta että lääkärikin katsoi parhaaksi jäädä pois... tässä sitä sitten mietitään miten sitä aikaa kulutetaan... on niin uutta tämmönen oleskelu ja nautiskelu... kai sitä sitten voisi alkaa joulua siivoilemaan pois ja muuta sellasta...

napa ei ole pullahtanut vielä, toivottavasti ei pullahdakkaan... yksi ystäväni ei ollut koskaan edes kuullut että se yleensäkään voi pullahtaa kun hänelle kerran asiasta mainitsin. napakorukin on paikallaan vielä :ashamed: kun ei siitä kuulemma mitään haittaakaan ole. ultraan olen ottanut sen pois mutta kun se on kymmenen vuotta siin ollut niin ei se napa omalta näytä tai tunnu kun se pois on hetken...

raskausarpia ei ole juurikaan tullut, vain yksi noin sentin mittainen tuohon oikean rinnan alaosaan. olen alusta asti yrittänyt niitä ehkäistä rasvaamisella. saunaan mennessä öljyän itseni oliiviöljyllä, kuulemma auttaa kans. aluksi ostin body shopista sitä raskausarpien ehkäisyyn tarkoitettua puikkorasvaa mutta se haju oli tosi paha... sitten oon käyttänyt apteekista saatavaa oikeen rasvaista rasvaa, nyt on menossa oriflamelta raskausarpien ehkäisyyn tarkoitettua rasvaa, kaikkeni yritän ainaki =)

paljon poika liikkuu mutta luulen että en edes tietäisi vaikka siellä hikkaa olisi välillä ollutkin...

olisin kanssa erittäin kiitollinen Lilien mainitsemasta hankintalistasta ensimmäisiään odottaville
 
Suska84: Minä kans jäin eilen virallisesti pois töistä....vähän on haikea olo ja välillä saa miettiä että mitä sitä tekis. Jos alkais jonku viikon päästä pesemään vaikka noita vauvan vaatteita :heart:

Voi ompa hyvä että tuolla pomppulin mainitsemalla pumpulla tekee jotain kun sattumoisin ostin sellaisen,kun mulla oli niitä pulloja 5kpl tuolla käyttämättömiä. Olen saanut ne töistä ilmaiseksi olivat kaupanpäällisiä :D Sopivat sitten tuohon pumppuu. 1 ainun pullo ja se mam koliikkipullo myös löytyy. jospa noilla pääsisi alkuun. Niin ja pari tuttia olen ostanut varalta. Sänky puuttuu enään sitten on kaikki? Paitsi vaippoja. Niin ja amme meiltä vielä puuttuu...

Tuo sairaalakassi juttu on kyllä tosi hyvä,kun en minä ainakaan ensikertalaisena osaa ajatella mitä kaikkea saattaa tarvita. Milloin se muuten kannattaa pakata? Joskus vkolla 35? :) etusivulle olis kyllä hyvä päivittää se niin löytyy helposti.

Bluebaby ja vauveli 23+2
 
HANKINTOJA :

- Vaippoja
- Harsoja
- Kaukalo
- Sitteri
- Vaunut
- Pinnasänky
- Vaatteita
- Sinkkivoide / Perusvoide
- Kylpyamme
- Pumpuli / vanulaput yms
- Tuttipullo
- Tutti
- Korvike
- Puhdistuspyyhkeet
- Liivinsuojat
- Rintapumppu
(-Kantoliina)
(-Imetystyyny)
(-Rintakumi)
- Itkuhälytin
- Kuumemittari
- Suppoja
- Pyyhe
- Vuodevaatteet
- Amme
- Kynsisakset
(-Relatipat yms)
(-Hoitopöytä)
- Hoitoalusta ( jos ei pöytää )
- Hoitolaukku

Tossapa jotaki mitä tuli mieleen :)
 
  • Tykkää
Reactions: felina
Heippa ja terveisiä 4 D:stä!!

Meidän prinsessamme se siellä kelli ja pisti päätä piiloon kun yritettiin saada kasvokuvaa.. Hieman ujo ja hurjan vilkas tapaus tulossa meille =) Rakenneultrassa kun ei saatu sukupuolta tietää ja itse olen niin kovasti tyttöä toivonut että oli maailman ihanin ultrakäynti :heart:

vauvis voi siis päivitellä etusivulle tyttölupauksen minun kohdalle. Salaa toivoinkin että saisin tuoda tänne pinoon sen tytön mutta en liikaa uskaltanu toivoa etten tipahtaisi maan alle :) mutta nyt en osaa kunnolla nauttia kun tietää että tyttö tulee kun oma mieli toteutuu.. ihanat hormonit ja kukaan ei varmaan ymmärtäny :D helpotti ku vuodatti :D
 
kultakurkku mulle lääkäri sanoi eilen että hän ei voi kirjoittaa raskauden takia kovin pitkää sairaslomaa, vaikka siis tarkoitus onkin etten enää töihin mee. hän kirjoitti aluksi seuraavaan neuvolalääkäärikäyntiin asti joka on 18.1. ja siellä hän kirjottaa sitten lisää. tämä siksi koska kela saattaa ihmetellä eikä kuulemma tykkää niistä pitkistä jos ei ole kontrollikäyntejä välillä... ja meillä kans ei oo mikään kaikkein ihanin työnjohtaja joka ymmärtäisi... meillä kun kukaan ei ole koskaan ollut raskaana kun kaikki muut työntekijät on miehiä...

vauvahaaveita: kiitos ripeästä toiminnasta hankintalistan suhteen
 
Täälläkin oli sokerirasitus tänään. Kammottavaa väljehtyneen kokiksen makuista litkua, juominen ei ollut ongelma, mutta se suuhun jäävä maku. Olo oli tööt tööt rasituksen jälkeen, soittelin miehelle sekavia puheluita humalaisen kuuloisena. En meinannut kotia asti jaksaa kävellä. Tulokset saan torstaina neuvolasta.

Napa ei ole pullahtanut. Muotoaan kyllä muuttanut, tullut pyöreämmäksi jotenkin. Raskausarpiakaan ei ole tullut, vaikka rasvailu onkin aika laiskan puoleista ollut.

Vaippashowssa ajattelin kestoja kokeilla. Ei ole niistä suurempaa hajua, mitä on lukenut aiheesta sieltä täältä. Kirjastossa törmäsin viikonloppuna Tiina Törnströmin Vaippailmiö-kirjaan, jossa kestoja oli käsitelty aika yleistajuisesti. Ilmeisesti myös suurimmilla paikkakunnilla on kestovaippalainaamoita, joiden kautta saa tietoa ja lainattavia vaippapaketteja kokeilua varten.

Mies on toistaiseksi sitä mieltä, että kestoja meille ei tule. Ja minä olen yhtä härkäpäisesti sitä mieltä, että tulee. Tosin eipä miestä vaipanvaihto aiheena oikein tunnu muutenkaan kiinnostavan. Muuten on kyllä kaikessa mukana, mutta kammoaa eritteitä. Eniten kestoissa itseäni viehättää kivat kankaat ja hyvät materiaalit. Kestositeistä ainakin tykkäsin joskus kertakäyttösiteitä enemmän, ei samalla tavalla oma iho ärtynyt. Jotkut käyttäjät ovat säästäneet rahaa, etenkin kierrättämällä ja itse tekemällä. Tietty onhan se viherpuoli plussaa sinänsä. Ja kun on kerran päättänyt hakata päätään seinään, niin minkäs sille mahtaa. ;)

Kiitos hankintalistasta! Vaikkei kaikilla olekaan samanlaiset hankinnat, tulee ainakin mietittyä, olisiko tavaralla A tai B käyttöä. Tai muistettua, että sellaisiakin on olemassa. :)

felina 26+6
 
Täällä myös jäätiin kahdeksi viikoksi saikulle. Lepoa ja lepoa, sitte kokeillaan töissä ja mikäli ei tunnu hyvälle niin sit lisää. :)
ipanalla kaikki tuntu olevan hyvin, paino oli tippunu hurjat 5grammaa per viikko, mulla siis :D

Noi listat on tosi hyviä, kiitos kaikille jotka niitä jaksavat rustailla! :heart:
 
Täältä päin ei oo kirjoiteltu pitkään aikaan, kun on tullut nää joulun ja uuden vuoden ajat vähän laiskoteltua. Pallerolla on kaikki ihan hyvin ja potkii ihan hullunlailla ne hetket kun sattuu olemaan hereillä.

Meillä oli just ennen joulua sokerirasitustestit. Ekan tunnin arvot ihan hyvät, mutta tokalla tunnilla oli vähän korkeat. Kuitenkin kokonaisarvot pysy rajojen sisällä, joten en oikeen käsittänyt, että onko nyt jokin vialla vai ei. Neuvolatäti sanoi, ettei ole mitään syytä pahemmin tarkkailla.. kunhan pidetään pikku dieetti kaikesta nopeista hiilareista, vaikka se onkin ihan pirun vaikeaa! Sit ens neuvolakäynnillä katotaan uudestaan noita sokeriarvoja. (En kuitenkaan ymmärtänyt puoliakaan mitä mulle sanottiin, mutta pääasia, että kaikki oli kuitenkin hyvin!).

Joulupäivänä syntyi kaverilleni pikkunen poitsu:heart:, jota en tosin ole vielä käynyt moikkailemassa.. kai tässä kuitenkin pikapuoliin aikaa jostain löytyy ryömiä sinne toiseen päähän Helsinkiä.

Kelalle hakemukset laitoin jo heti silloin viikoilla 22 ja hyväksyvä päätös äippärahasta on tullutkin jo. Muutama viikko sitten tuli äitiyspakkauskin ja heti piti tonkia se läpikotaisin ja katella mitä kaikkia ihanuuksia siellä oli(ihanuudella en tarkoita vihreitä kestovaippoja, sillä ne oli järkyttävät ja liian retrot mun makuuni!).

Nyt olen tänään koko aamun ja näköjään puolet päivästäkin yrittänyt täyttää toimeentulohakemuksia, mutta en saa lapuista minkäänlaista tolkkua. En ymmärrä mitkä kohdat pitää täyttää ja mitä niihin täytetään (mun eka hakemukseni siis).. Mitään tuloja ei ole tällä hetkellä, joten ihan kauhea kiire olis ton kanssa, kun kuitenkin niin paljon kaikkea pitäis hankkia. Osaisko joku neuvoa kaveria mäessä? Miksi sossun pitää olla niin S**TANALLISEN hankala? :mad:

ekulainen 26+6 (Huomenna poksuu =))
 
ekulainen, sympatiat sossun kanssa tappelemisesta. Itsekin tein vasta ensimmäisen hakemuksen, ei mitään hajua, onko kaikki tarpeellinen mukana. Toimistolla kävin kysymässä neuvoa täyttämiseen, ja vastaukset olivat ympäripyöreitä "niin no joo, kyllähän tässä kaikki, ai sellanen, no voihan sellasenki liittää tähän jos haluaa" Jos haluaa? Kiinnostais tietää, mitä tarvitsee oikeasti. Vai onko se sitten sitä, että tulee kielteinen päätös, koska kaikkia tarvittavia papereita ei sittenkään ollut ja sitten pitää valittaa päätöksestä ja sitten ne tekee uuden ja... soutaa ja huopaa...

Huoh, kelasta ei oo vielä mitään kuulunu. Äitiyspakkaus eniten kiinnostaisi, vaikka sisällön nyt näkeekin netin kautta. Mutta pääsis hipelöimään kaikkia niitä. :)
 
mymosa
Meidän sairaalakassista löytyy:
-mulle vaihtovaatteet (sairaalassa olon käytän hehkeitä sairaalan vaatteita, sekä sairaalan vaippoja, kun vuoto on kuin niagara)
-liivit ja kasa suojia (viimeksi toinen suihkuamalla suihkusi, kun imetti)
-vauvan kotiinlähtövaatteet
-neuvolakortti
-rahapussi, kännykkä, kamera ja laturi
-juomista, vissyä tai limsaa, kun ei aina jaksa vettä tai mehua.

Siinä ne oikeestaan. Viikko siellä maatessa, mutta ei jaksa keskittyä mihinkään lukemiseen tms. Kännykkä on kaveri, kun sillä pääsee facebookiin ym.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Täällä ollaan jo toipumassa vatsataudista, jaksoi käydä kaupassakin:p Paino on vaan tippunut kilon verran mikä ei varmaan niin hyvä ole kun lähtö bmi oli 16..:| ehkä se nousee kun taas alkaa maistumaan ruoka:)
Sairaalakassin sisältöä onkin hyvä alkaa miettimään kun esikoisesta jäi se kokonaan mutta mies toi kyllä sitten mitä tarvitsi.
Rintapumpuista meiltä löytyy sähkökäyttöinen Ainu?? en muista oliko tuollainen ja sitten oli käsikäyttöinen Tommee Tippee mihin on vielä pullot tallessa..Se oli todella hyvä ja taidan hommata sellaisen mikäli niitä jossain myydään vielä.
Kysymys niille keillä on jo lapsia..Aiotteko käyttää samoja tuttipulloja yms. vai ostatteko ihan omat?Tuli tuosta vauviksen listasta mieleen:p
vauvis sai mun ajatukset liikkumaan:xmas:
Arpia on tullut vatsaan ja napa pullahtanut..Kaunista kun punottaa aina päivän päätteeks:snotty: Esikoisesta kaikki arvet tuli reisiin ja takapuoleen niin tästä sit varmaan täydentyy muut paikat:LOL:
Äh, mä en tiedä ostaako sitä lautaa vaunuihin mihin voi esikoinen kiivetä jos ei kävellä jaksa vai käyttää noita saatuja tuplarattaita..Ne kun on muistaakseni Gracot ja kaukalo meillä on Maxi-cosi niin tuskin sitä kaukaloa saa mitenkään adapteriin kiinni jos sellaisen hommaa|O Tässähän saa pian harmaita hiuksia..:kieh:
Avantasia 23+4
 
Unohtui valittaa:D Mies sekottaa mun päätä sanomalla että että tämä vauva saattaa vielä olla poika vaikka kätilö sanoi ihan tytöltä näyttävän..Mä en uskalla ostaa mitään vaaleanpunaista vauvalle vaikka olisi sitten kiva se tytöksi erottaa mikäli sellainen tulee..Anteeksi turhasta valituksesta:ashamed:
 
Felina, mä oon joutunut soitella sinne sossuun jo useaan otteeseen, kun en tunnu saavan tolkkua millään noista kaavakkeista. Kai mä sitten herään huomenna aikasin ja menen sinne paikanpäälle (toimeentulotuki jutuissa kuulemma avustavat vaan klo 9 - 11 välillä.) Musta vaan tuntu, että jo se infotiskinäijäkään ei tiedä mitään.. meillähän äiti jätti aikoinaan kokonaan hakematta, koska ei ymmärtänyt lippulappusista mitään. Mun taas on pakko hakea, kun olen ihan yksin (ei ole minkäännäköstä ukkoa auttamassa. Mammalla oli sentään mun isä, joka kävi töissä.)

Noh jätän noi asiat huomiseksi, enkä viitsi stressata, ettei pallero tule levottomaksi. :p

Torstaina ois lääkäriaika ja jänskättää ihan kauheasti, kun en edes tiedä mitä se siellä tekee. Kaiken lisäksi ko lääkärillä on niin erikoinen nimi, etten edes tiedä onko se nainen vai mies. :LOL: Ja toivon lääkärin myös tekevän kaiken mitä pitää.. mun mammalla minun kohdalla, lääkäri ei ollut katsonut kaikkea, mutta silti oli kirjoitellut kaiken olevan hyvin ja jaaritellut jotain omia siihen neuvola korttiin, mistä äippähän olikin nostanut jutun tätä äijää vastaan. Ukko oli vielä yrittänyt lahjoa mammaa, mutta oli sit loppujen lopuksi saanut jonkunnäkösen määräaikaisen työkiellon tms. Olin kuitenkin neljäs lapsi, niin äiti ties kuitenkin entuudestaan, että mitä siellä pitäis tehdä. Kauheeta draamaa minäkin oon saanut aikaan, jo ennen kun oon syntynyt. :LOL:
 
mymosa
Mä oon heittänyt kaiken pois jo, tallella on tosin rintakumit ja -pumppu. Pullot ja tutit heittänyt menemään. Joten ne tullaan ostamaan, maitopulloja jokunen ja sitten pienempiä vesipulloiksi.
 
Esikoisen jäljiltä (s. 2009) on tuttipullot tallella, mutta uudet tuttiosat ostin viime viikonloppuna.

Vaippojen suhteen esikoinen oli "sekakäyttäjä" ensimmäisen vuoden ajan :) Kotona ollessa pääsääntöisesti kestovaipat käytössä. Kerttikset oli käytössä yöaikaan, päiväunilla ja silloin kun oltiin poissa kotoa. Itse en kokenut, että kestovaipoista olisi ollut liikaa lisätyötä. Pyykkikone kun lauloi joka tapauksessa joka päivä. Meillä oli käytössä äitiyspakkauksen Imsevimset (toimi tytöllä hyvin) ja myöhemmin ostin vastaavia vaippoja lisää. Lisäksi oli käytössä taskuvaippoja, jotka toimi hyvin (ostettuja/itse tehtyjä). Sideharso + villahousu yhdistelmää kokeilin myös, mutta ei jotenkaan toiminut meillä. Pissat sinällään pysyi hyvin paketin sisäpuolella, mutta "vaippapaketista" tuli aina jotenkin suhteettoman suuri/kömpelö. Kun tyttö aloitti hoidon 1-vuotiaana siirryttiin kokonaan kertiksiin. Nyt olen täydentänyt tuota kestovaippavarastoa lisää kirppareilta löytyneillä hyväkuntoisilla kestovaipoilla. Joten todennäköisesti tämä uusi vauva tulee myös käyttämään kestoja ainakin osittain esikoisen tapaan. Esikoinen ei onneksi enää käytä vaippoja. Jos olisi kaksi vaippaikäistä samassa taloudessa niin voisi olla, että kestot jäisi vähemmälle käytölle. Mutta yhden vaippaikäisen kanssa tuo osittaiskestoilu onnistui ainakin ekalla kerralla ihan hyvin.
 

Yhteistyössä