Korkkaan uuden hienon pinon
Vapaapäivä. Ja sen kunniaksi poksuu 25+0
Vaipoista: Aiemmin olen käyttänyt molemmilla vain kertiksiä, nyt ajattelin kokeilla kestoja. Olen yrittänyt niitä bongata vähän käytettyinä, erilaisia ja kokeilla mitkä meille sopii vai sopiiko mikään
Rintapumpusta ja pulloista. Meillä on ainun peruspumppu en tykkää, mutta ajaa asian sen verran kuin tarvii. Ja sitten pulloina ollut niitä mam koliikkipulloja. Ne on hyviä!! Meillä kun kaksi rintalasta, jotka ei oikein ole huolinu pulloa, niin kuopuksen sain juomaan näistä koliikkipulloista kun niissä sellanen rinnan mallinen tuttiosa. Tuttia meillä ei ole kumpikaan huolinu, mutta yritän kyllä taas josko poitsu huolis.
Raskausarpia ei oo tullu koskaan kuin rintoihin ja vähän tuohon lonkkien kohalle ja ne on jo tosi haalenneet. Napa on pullahtanut, on juuri sellainen "nenä" joka näkyy vaatteiden läpi.
Imetysliiveistä. Mulla ainakin imetysliivit on aluksi ainakin ollut reilusti suuremmat kuin normiliivit (B->D/DD). Jotain halpoja on ollut käytössä tyyliin anttilasta. Luulisin että ne löytyy edelleen tuolta kaapista. Imetysliivejä tai jotain on mun ollut käytettävä myös yöllä, muuten falskaa. Ja noista edestäaukeavista, niin silloin paljastuu molemmat rinnat, ja toinen rinta mulla suihkuaa maitoa kun toisesta imetän. Mut oonkin imettäny molempia pitkään, ja maitoa on riittäny.
Kelaan tein hakemuksen netissä 28.12. ja eilen vein liitteen. Meillä kans näköjään työnantajan sairaskassa hoitaa äippärahahakemusta
Toivottavasti tulis pakkkausraha nopeesti että sais alemyynnit hyödynnettyä.
Vauvan kaappi on jo paikallaan ja vaatteet siellä, mutta ne pitäis alkaa peseen ja silittään. Meinasin tässä kuussa kantaa sängynkin sisälle ja tarkistaa kunnon (on ollut ladossa muutaman vuoden), ei tuu sitten kiirettä etsiä uutta jos onkin menny pilalle. Patjat siis tietty sisällä, niidenkin kunto pitää tarkistaa. Muut hankinnat alkaa oleen tehtynä. Vielä pitää ostaa liivinsuojia, kertisvaippoja, tutit, pullotutit, vähän korviketta varmuuden vuoksi yms.
Neuvolalääkäri on 19.1. ja elättelen toiveita että saisin jäähä loppuajaksi kotiin. Mulla on välillä illalla/yöllä kunnon supistelukohtauksia. Pari kertaa jo oon meinannu herättää miehen että nyt on pakko lähteä käymään synnärillä tarkistaan ettei synny tähän. Viimeksi ei enää muussa asennossa voinu olla kuin kontallaan. Sitten meni maha ihan veteläksi, onneksi sitten meni ohi. Töissähän tosiaan on jo tuosta mun keuhkokuume sairaslomasta sinnitelty kun oon selvästi pettäny pomon olemalla saikulla, niin en välittäis mistään viikon saikusta ja sitten päälle vittuilut yms. vaan toivon että mikäli paikat siinä kunnossa etten töissä voi olla, niin lääkäri vois kirjottaa äitiysloman alkuun asti. Äippäloma alkaa 10.3. ja ennen sitä oon viikon talvilomalla.
Nimi on mietitty ja varmaan pitää loppuun asti
Ja poikaa puhutellaan jo omalla nimellä.
On muutes jotenkin tullut väsymys takaisin.
Aletaanko tekeen jo listaa mitä sairaalakassiin?
-imetysliivit + suojia
-kuukautissuojia (ISOJA) kotimatkalle
-vaihtovaatteet kotimatkalle (mie ainakin joutunu vielä käyttään isoja äitiysvaatteita)
-kännykkä, kamera, laturi, patterit
-omat tossut ja suihkusandaalit ja sukat (ekalla kerralla sain sairaalasta jalkasienen)
-lukemista / vauvakirja / ristikoita
-suklaata tms. syötävää herkkua
-neuvolakortti
Hmm. Jotain muutakin piti kommentoida. Mutta nyt en muista.
Kultakurkku ja Eemi 25+0