En ole melkein pariin viikkoon täällä palstalla kerennyt käydäkään ja nyt vasta luin
Pumpulin suru-uutiset viime kuun ketjusta. Osanottoni ja jaksamista koko perheelle! :hug: :'(
Vauvikselle kiitos uudesta ketjusta!
Joku kyseli jo aikaisemmin
liikunnasta; itsellä on kuntoilut aika lailla jäänyt. Ennen raskautta harrastin liikuntaa (juoksu, jumppa) 2-4 kertaa viikossa, mutta alkuraskauden pahoinvointi ja nyt myöhemmin vaivaava väsymys on huolehtinut ettei oikein mitään ole tullut tehtyä. Kerran viikossa olen käynyt
äitiysjoogassa ja se on kyllä ihan huippu liikuntamuoto tässä vaiheessa. Juuri sopivaa. Voin kyllä suositella jos omassa kaupungissanne sellaisia tunteja pidetään. Tuolla tunneilla missä itse käyn voi käydä oikeastaan ihan loppuraskauteen asti. Liikkeet oon suunniteltu niin, että voi tehdä myös isomman mahan kanssa.
Isyyspakkauksesta (ja myös äitiys-) on ollut juttua. Ihan kiva idea, mutta jotenkin ei sovi oman mieheni tyyliin, joten en taida sellaista kasata. En ole ottamassa myöskään itselle (tai siis vauvalle) äitiyspakkausta vaikka onkin ensimmäinen tulossa. Mietin asiaa pitkään enkä haluaisi nirsoilla, mutta pakkauksen vaatteet oli niin poikamaisia etten usko, että ne tulisi käyttöön. Otan siis mielummin rahana (vaikka onkin puolet pienempi) ja hankin sitten ne muutaman tarpeellisen jutun rahalla. Mutta tämä on toki niitä juttuja mitkä jokaisen pitää funtsia itse ja ymmärrän kyllä miksi suurin osa paketin valitsee.
Hankinnoista on vaunut ja turvakaukalo laitettu tilaukseen ja myös lasteenhuoneen kalusteet ja värimaailma alkaa olla ainakin ideatasolla selvillä. Kunhan pääsis vielä toteuttamaan...
Nukkumisesta, levottomia ja huonosti nukuttuja öitä ollut täälläkin. Asennon löytäminen on todella vaikeaa ja jos olen edes osittain mahan päällä, niin vauveli rupee potkimaan. Ei ilmeisesti tykkää, kun tila masussa pienenee
Nyt viikko sitten mies hommasi mulle imetystyynyn (sellaisen ison, Doomoo Buddy-nimeltään) ja se on kyllä toiminut hyvin nukkuessa. Aika kallis oli, mut onhan tuolle sitten käyttöä imetysaikanakin, joten sikäli ei nyt ihan muutaman kuukauden hankinnasta ollut kyse.
Napa ei ole vielä pullahtanut ulos, mutta vähän koholla se jo on.
Raskausarpia ei ole tullut, mutta oon rasvaillut ahkerasti mahan ja rintojen aluetta viimeiset 1,5kk ja aijon tehdä niin jatkossakin.
Mitähän muuta täällä on keskusteltu;
harkkasuppareista ainakin, mutta niitä ei ole itsellä ollut. Ai niin,
Kelan paprut sain viime torstaina ja pitäisi laittaa ne työpaikan kautta nyt eteenpäin (firma maksaa 3kk palkan, joten siksi tätä kautta).
Neuvola oli tosiaan viime viikolla ja painoa oli tullut 4,4kg ihan alkuraskaudesta. Olen luonnostaan hoikka ja ilmeisesti tuo painonnousu oli ihan ok. Hemoglobiini oli sitä vastoin romahtanut. Ei mikään järjettömän huono vieläkään (120), mutta koska on aina ollut hyvä ja edellisessä mittauksessa vielä 143, niin kyllä tuon pudotuksen huomaa. Neuvoltatäti miettikin, että pitäisikö rautakuuri jo aloittaa (täällä oman kotikaupungin neuvolassa on juurikin tuo 120 rajana), mutta meinasi sitten, että jos tunnen oloni todella väsyneeksi voisin sen aloittaa omatoimisesti. Oon ollut viimeisen kuukauden todella väsynyt ja nyt viime päivät erityisesti, joten kävin tänään hakemassa rautatabletit ja ajattelin, että jos kokeilisin nyt alkuun yksi tabletti joka toinen päivä.
Jotkut teistä muuten teki
listaa hankinnoista meille ensimmäistä odottaville joskus tuossa syksymmällä, mutta en ainakaan heti löytänyt niitä vanhoista ketjuista. Muistaako kukaan missä kuussa siitä oli juttua tai voisiko saada listaa uusintana?
Lilie 23+0