Moikka pitkästä aikaa!
Voimia kovasti täältä tippuneille ja suuret pahoittelut :hug:
Ja onnea taas kaikille ihania uutisia saaneille - niin ihania ultrakuviakin laitettu tänne:heart:
Mymosa, kyseli uskaltaako creme bonjouria. Kaikkia tuorejuustoja/juustojahan uskaltaa syödä, JOS ne on pastöroituja ja ainakin meidän jääkaapissa majailevassa creme bonjourissa lukee, että tuote on pastöroitu. Listeria-bakteeri on se syy, miksi maitotuotteet tulis olla pastöroituja ja esim. vakuumi-pakattua kala on kiellettyjen listalla juurikin listeria-riskin vuoksi. Listeria häviää ruokaa kuumennettaessa yli70 asteessa, joten myös ruoan hyvä kypsennys on kyseisen bakteerin välttämisen ao. Oon itse melko tarkka kaiken syömisen suhteen, mut juustoja siis syön, jos ovat saaneet ton edellä mainitsemani käsittelyn
Se on vaan rasittavaa, kun esim. kahvioissa/ravintoloissa kaikki eivät osaa mulle ihan satavarmasti luvata, onko esim. kyseisen paikan pirtelömaito pastöroitu ja esim. sairaalan ravintolassa tarjolla olevasta tuorejuustosta edes OYS:n ravitsemuspäällikkö ei tiennyt, uskaltaako raskaana oleva tuorejuustoa siellä syödä! :kieh:
Ceali tais kysellä jotain aikaisesta sokerirasituksesta. Mulle ainakin sanottiin neuvolassa, että riskiryhmille sokrurasitus tehdään jo rv12-16 ja jos ei kiinni jää, niin uusitaan rv24-28. Onkohan tästä sit useampaa käytäntöä?
(.) Täällä vointi ihan ok- edelleen tosin saan syödä tiuhaan. Sokerirasitukseen ja rakenneultraan en VIELÄKÄÄN ole saanut aikaa, kun mua ei neuvolan tiedoissa näy EDELLEENKÄÄN:ashamed: Soitin jo maistraattiinkin, että ovatko mun tiedot jostain syystä jääneet jotenki päivittämättä. Noh, maistraatissa sanottiin, että mun tietojen pitäis jo täällä Helsingin neuvolassakin näkyä, kun he ovat päivittäneet mun tiedot jo 20.9:| Nyt sitten neuvolassa yrittävät saada mua jotenki näkyviin.. Sain sentään onneksi ajan torstaille sydänäänten kuunteluun ja silloin toiv. saan varata loputkin ajat. Sydänäänet kuunnellaan mun hartaasta toiveesta, kun toissapäivänä sain taas yli kahden viikon tauon jälkeen verta lorauksen:ashamed: Toivon todellakin, että tuokin veri tuli sieltä mun kohdunsuulta ja vaavilla olis kaikki kunnossa - ja oikeastaan en suostu uskomaankaan, että meidän niin liikkuvainen mussukka ei jaksais loppuun asti.
Ärsyttävää, kun nuo vuodot aina vaan kiusaa vaikka viikot koko ajan kasvaa.
Mut tällaista täällä. Toivottelen teille muille hyvää vointia ja vuodottomia päiviä! =)
Tiijona & nuppu 13+1:heart: