~~ HUHTIKUUN HELMET 2012 *syyskuussa* ~~

Ultra aikoja kerällään niin mulla NP 3.10, ja huomenna poksuu 11+0 jee!

Noista sykkeistä vielä toki äidinkin syke vatsalla kuuluu, onhan siellä isoja verisuonia just nivus/alavatsa alueelle kulkee isot valtimot. Mutta kyllä mullakin se vauvan syke on x2 toi oma syke nopeudeltaan eli tunnistaa kyllä. Mulla ei myöskäänlaite näytä näytöllä lukemia (ehkä ei sit vielä tunnista niitä??). mut laskettuna on jotain 160 ja 170 välillä/min. Nyt on jo pari päivää kuulunut jo tosi hyvin ilman kamalaa hakemista..
 
Oottepas te kirjotelleet tänään reippaasti :)

vauvis: Mulle voi päivittää rakenneultra-ajan, se on 17.11. Muuten, mites se sun kaksonen np-ultrassa, oliko se kuihtunut myös pois kuten mulla?

Sykkeistä
: Mulla ainakin omat sykkeet kuuluu välillä sellasina "viuhtomisina" Ja vielä enemmän jos kokeilen nivusten läheltä. Kannattaa kokeilla vaikka kaulalta toisella kädellä omaa sykettä ja verrata meneekö se samassa tahdissa doplerissa kuuluvan sykkeen kanssa. Mutta mä ainakin aika helposti erotin sit vauvan sykkeen kun sen eka kertaa löysin, oli sen verran nopeempi!
 
Ihania uutisia ja kuvia ultrassa käyneet onkin saaneet! :heart:

Ekassa neuvolassa on nyt tullut käytyä ja nyt odotellaan aikaa np-ultraan! :) Kaikki oli neuvolakäynnillä hyvin, sydänäänetkin kuului, joten kai se sitten vielä on elossa! :heart: Syke oli pikkuisella 174, onko tuo nyt ihan normaalin rajoissa? Neuvolan mukaan kaikki kunnossa, mut jäin miettiin että onko sittenkin vähän korkea?
Viikot heittelee, ekan ultran perusteella nyt olis 10+0, neuvolatädin laskuissa 10+3 ja netin laskurit antaa vielä vähän eri lukuja. Np-ultrassa onneksi tarkentunee :) Mulla muuten verenpaine: 88/56, ihmekkös kun on ollut välillä vähän heikkoa oloa...

Painoa ei ole tullut kiloakaan lisää raskauden aikana, mutta ilmeisesti sitten kuitenkin jotain turvotusta, tms. kerääntyy kroppaan. En ite oo juurikaan huomannut mitään muutosta, mutta lauantain hääjuhliin kun pistin lempimekkoani, niin totesin sen puristavan rintojen ja mahan kohdalta! :eek: Kyseinen mekko on ollut mulla jo vuosia ja oon sitä ahkerasti käyttänyt. Ennen on ollut vartalonmyötäinen, mutta kuitenkin mukava päällä - nyt jopa hengittäminen oli vaikeaa :D Piti äkkiä ennen lähtöä vielä etsiä kaapeista joku huivi harteille mekosta pursuilevia rintoja ja vatsan pömpötystä peittämään :LOL:

Mieliteoista joku aiemmin mainitsi, että ensin tekee mieli ja sitten kun olis ruoka tehtynä/ostettuna, niin alkaa kuvottaa. Mulla ihan samaa! Oon tehnyt vaikka mitä ruokia, kun "on tehnyt mieli", sitten kun ruoka valmiina, niin ei pystykään syömään...
 
Eikö muita paina tulevaisuus ja huolet? Mä kärsin aamuyön unettomuudesta ja silloin lasken talousbudjettia ja ahdistun entisestään...ei jollain kotihoidontuella ja kuntalisällä millään selviä! Huolet ne on nämäkin, mut kummasti unet karkottaa silmistä.
 
Tänään lääkärissä ei saatu sykkeitä kuuluviin, vaikka nyt siis jo viikot 11+3=( Kerran näytöllä oli 160, mutta ääniä ei kuulunut. Mulla on taaksepäin kallistunut kohtu ja lääkäri sanoi, että aina silloin ei vaan saada kuuluviin, mutta silti huolestuin todella! Lisäksi tuli käsky vähän rauhoittua, kun leposykekkin niin korkea verenpaineiden lisäksi ja mulla on sellasta sydämen muljahtelua, kun meen nukkuun. Lääkäri oli väli huolissaan arjessa jaksamisesta, mallaili jo että katsotaan kauan hän antaa sun olla töissä, apuaa, en halua jäädä pois.

Muuten kaikki ok, nyt sit vaan piinaavat päivät oottaa ultraa. Tavallaan koitan rauhottua ajattelemalla, että ainakin syke vilahti ruudulla, mutta jos se olikin jotain muuta? No ei auta kuin odottaa.

Iloinen uutinen oli, että perustutkimusten lisäksi päästään ylimääräiseen lääkärin ultraan rakenneultran jälkeen, jossa kaikki elintoiminnot katsotaan supertarkkaan läpi, kun esikoisella on todettu sitä kehitysviivettä. Vaikkakaan mitään perinnöllistä ei ole todettu.

Sandemar luin eilen juuri sitä neuvolasta saatua odotuskirjaa (en muista nimeä) ja siinä ainakin luki, että hyvin yleistä näillä viikoilla. Itse taas mm. jo pohdin huolissani, että minne saan pojat jos taas lähetään syöksysynnyttään jne. yön pieninä tunteina ne ajatukset saa todella suuret mittasuhteet. Kaippa nää kaikki ajatukset vaan kuuluu taas uuteen elämäntilanteeseen valmistautumiseen.

Koitappa tässä nyt sitten keskittyä nämä päivät johonkin muuhun kuin murehtimiseen, huoh.

Pomppuli ja muru 11+3
 
sandemar Ite oon hoitovapaalla tällähetkellä, ja eihän tuo tili kovin hyvää näytä mut ihan ok tullaan toimeen :) Toki täällä pohjosemmassa on hiukan halvempi asua.
Pomppuli Eiköhän tuo 160 ollu vauvansyke:heart:

Ens viikolla olis sit lääkäri-neuvola ja sokerirasitus:confused:
Varmaan pääsee taas ultralla kurkkaan, ku lääkäri tekee tarkastuksen siel missä on se ultralaitekki ja aina ollaan ultralla kateltu ku on ollu lääkäri-neuvola:p

rv 12+5
 
Sandemar: Ei huolestuta :) Oon tälläkin hetkellä hoitovapaalla enkä olisi muutenkaan ollut vielä menossa töihin vaikkei toista vauvaa olisi vielä kuulunutkaan :) Älä stressaa, asioilla on tapana järjestyä!

vauvahaaveita: Miten sulla nyt on jo sokerirasitus? Ekse yleensä ole joskus rv 25 paikkeilla?

Pomppuli: Kyllä se 160 oli vauva syke, eikä se siihen ihan sattumalta tullut eli siellä se pieni sydän jumputti kun dopleri sai kuitenkin napattua sykkeen näytölle :)

Ceali 12+6
 
Moikka!
Hyvää alkavaa viikkoa kaikille :) tänään poksuu 12+0 ja NT-ultra olis ylihuomenna klo 8.00, onneks jo niin aikasin pääsee, ei tartte koko päivää odotella. Alkaa jo sukat pyörimään jaloissa ja perhoset mahassa, jännittää niiiiiin paljon.

Sale81 & Pupu 12+0 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: vauvahaaveita
Kiitos tuestanne, jotenkin sisimmässäni uskon, että siellä se jumputtelee, kuhan nyt äiskää kiusaa ja menee piiloon. Lääkärin mielestä myös liikkui, mutta sanoi hänkin, että olipas ikävää jäädä nyt asiaa pohtimaan ultraan asti, vaikka tosiaan se lukema siellä näytöllä kävikin. Nyt ostaan verenpainemittari, että pääsee kotona mittaileen lukemia.

Ihanaa uusi pino, näin se aika menee:D
 
Oikein hyvää maanantaita kaikille :)

Nopeasti kuulumisia.

Np-ultra: Oli mulla tänä aamuna. En osannut sitä juurikaan jännittää, koska viikko sitten neuvolakäynnillä saatiin sydänäänet heti kuuluviin. Joten uskalsin luottaa tänään siihen, että siellä se pikkuinen sydän jyskyttää edelleen. Kaikki oli hyvin ja siellä se pikkuinen kovasti moikkaili ja heilutteli pieniä sormiaan :) Alkuraskauden ultrassa pikkunen vastasi silloin kokoa 6+6, menkkojen mukaan silloin oli 7+2. Vauveli oli kuronut vähän kasvua kiinni, ja vastasi nyt kokoa 11+6, menkkojen mukaan tänään siis tasan 12.

Rakenneultra: Varattiin tänään aika. Mulla se on 21.11, jolloin olen siis rv 20.

Tulevaisuus ja talous: Vaikka olenkin tämän vauvan kanssa yksikseni, tulevaisuus ei minua huoleta. Minulla on iso perhe ja suku sekä hyvä ystäväjoukko, joilta saan valtavasti tukea. Kaiken suurin merkitys on varmasti sillä, että olen sinut tämän yksinodotuksen kanssa. Enkä sure enkä murehdi sitä, että odotan yksin. Myöskään raha-asiat eivät minua huoleta. Otin heti positiivisen raskaustestin tehtyäni selvää raha-asioista, ja olen laatinut tarkan taulukon rahatilanteesta lapsen synnyttyä. Joten olen tietoinen siitä, minkä verran meillä on vauvan kanssa kuukaudessa rahaa käytössä, ja kyllä sillä rahalla tulemme pärjäämään loistavasti :)

Yöunet : Tää on ihan käsittämätöntä miten mä lähestulkoon joka yö herään samoihin aikoihin, aina klo 3.30-4.00 välillä, eikä uni tahdo tulla enää sen jälkeen.

Oikein paljon tsemppiä kaikille, joilla vielä on jännitettävää np-ultran merkeissä. Sekä tietysti kaikille hyviä vointeja :)
 
Onnea hyvistä ultra kuulumisista :) Miten jaksankaan odottaa vielä viikon omaani?? :confused:

Niin kertoilkaa sit jos joku bongaa hyviä vaunualeja :) Minä kun en halua kuitenkaan mitään ihan halppis abc tai emma vaunuja enkä sitten kuitenkaan raski maksaa emmaljungista tms, jotka maksaa jotain 600-900€ :O

rv 12+1
 
Aurinkoista maanantaita kaikille!
Ihan pikaisesti tulin lukasemaan teidän kuulumiset!
Mulla on np-ultra to 29.09. klo 17.00. Välillä se juolahtaa mieleen mutten sitä ehdi tällä viikolla paljon pohtia kun töissä on niin kiire. Harmi vaan ettei mies pääse mukaan. On esikoisen kanssa kotona.

Yöunet: Ovat ehkä karvan verran parantuneet. Nyt tosin herään kaksi kertaa yössä vessaan.. :D Välillä valvon mutta aika hyvin olen saanut nukuttua.

Tulevaisuus ja talous: Onhan meillä tuo asuntolaina, mutta muuten on kaikki asiat mallillaan. Kerran jo isännän palkalla on eletty vuoden päivät niin eiköhän sitä vielä toisenkin kerran selvitä. Mulla tosin on haaveena etten menisi töihin lasten välissä vaan olisin kotona. Voi olla että pankkitili on erimieltä. Noh, murehdin sitä sitten myöhemmin.

M1n1 ja Toivo 11+1
 
Tässä olis nämä jotka on nyt ykkös vaihtoehtona, tässä nämä olis 50€ normihintaa halvemmat, hinta vielä ihan kohtuullinen, mut tuo on ehkä maximi mitä me ollaan valmiit maksamaan..
Ora: Taiga (Lime) | Yhdistelmävaunut | Lastenvaunut ja rattaat | BABYTOWN

Tuossa ei ilmeisesti ole edes postikuluja??

Onko muilla minkälaisia mietteitä vaunujen suhteen?? Ols kiva kuulla ja kokemuksia mitkä jo on ja onko hyvät :)
 
Viimeksi muokattu:
Josefia Noista vaunuista, Lastentarvike myy aina ennen joulua saman vuoden malliston pois ennen kuin seuraavan vuoden mallisto tulee myyntiin. Nyt huomasin että 2012 mallistosta on esite tullut, mutten osaa sanoa onko ne jo myynnissä. Ostimme Emmaljungan duo edget ihan mukavaan hintaan. Minua ei haitannut että ne olivat "vanhaa mallistoa, siis se kuosi". :LOL:

M1n1
 
Joo ei se kuosi todellakaan haittaa jos se vaan itseä miellyttää :) Nuokin on nyt siis tämän 2011 väriä ja sillä varmaan jo hiukan halvempi hinta, mut mietinkin, että kuinka kauan oottais jos sattuu vielä alentuu hinta?? Mut sit tietysti voi olla että loppuu kokonaan.. Mulle aivan sama sinänsä jos hiukan aikaisin "joutuu" ne ostamaan kunhan vaan sääsätäisi vähän. Mut en tiiä jos marraskuulle ainakin oottais..
 
En olekaan pitkään aikaan kirjoittanut, koska oon voinut todella huonosti :( Väkisin oon yrittänyt syödä, pieniä annoksia ja usein, mutta ei se huonoa oloa yhtään ole parantanut. Tänään poksuu 9+0. Mites muilla, jotka on jo pidemmällä? Koska teillä alkoi pahoinvointi helpottaa? Mulla tämä ”pahin vaihe” alkoi 7+0 ja on siitä asti jatkunut ihan 24/7. NP-ultra mulla on 12.10.
 
Heippa

Ajattelin jos vaikka liittyisin tähän ryhmään vaikka La onkin 31.3.2012 mutta epäilen että yli voi mennä. Tämä olisi meidän kolmas lapsonen ja synnäri ois K-hks. Ikää 22.

NP ultra mulla 28 päivä. Meni vähän myöhäseks kun neuvola ja äitipoli sekoitti raskausviikkoja keskenään mutta ihan hyvä että kumminkin päästään pikkuista katsomaan.

Meillä tulee olemaan muutama ylimmääränen ultra kun meillä miehen kanssa 25% mahdollisuus saada sairas lapsi kun meillä on geeni virhe Meckelin syndrooma oireyhtymään ja meillä kaks enkelipoikaa 06 ja 07 kun toss sairaudessa ei vauvat tule syntymään elävänä niin ne on jouduttu sitten keskeyttämään. sairaus selviää rv 15 jälkeen eli mulla ylimmääränen ultra joskus rv 16 niin saadaan selvyys ja toivotaan että nyttenkin saatais terve vauva niin kuin nää edelliset eli meillä tyttö 09/08 ja poika 09/10. Kosti ois tyttö olo mutta katsellaan jos vaikka rv 16 ultrassa saatais tietää kumpi tulee.

Tiukuliina ja papunen 13+4
 
Moikka pitkästä aikaa!

Voimia kovasti täältä tippuneille ja suuret pahoittelut :hug:

Ja onnea taas kaikille ihania uutisia saaneille - niin ihania ultrakuviakin laitettu tänne:heart:

Mymosa, kyseli uskaltaako creme bonjouria. Kaikkia tuorejuustoja/juustojahan uskaltaa syödä, JOS ne on pastöroituja ja ainakin meidän jääkaapissa majailevassa creme bonjourissa lukee, että tuote on pastöroitu. Listeria-bakteeri on se syy, miksi maitotuotteet tulis olla pastöroituja ja esim. vakuumi-pakattua kala on kiellettyjen listalla juurikin listeria-riskin vuoksi. Listeria häviää ruokaa kuumennettaessa yli70 asteessa, joten myös ruoan hyvä kypsennys on kyseisen bakteerin välttämisen ao. Oon itse melko tarkka kaiken syömisen suhteen, mut juustoja siis syön, jos ovat saaneet ton edellä mainitsemani käsittelyn:) Se on vaan rasittavaa, kun esim. kahvioissa/ravintoloissa kaikki eivät osaa mulle ihan satavarmasti luvata, onko esim. kyseisen paikan pirtelömaito pastöroitu ja esim. sairaalan ravintolassa tarjolla olevasta tuorejuustosta edes OYS:n ravitsemuspäällikkö ei tiennyt, uskaltaako raskaana oleva tuorejuustoa siellä syödä! :kieh:

Ceali tais kysellä jotain aikaisesta sokerirasituksesta. Mulle ainakin sanottiin neuvolassa, että riskiryhmille sokrurasitus tehdään jo rv12-16 ja jos ei kiinni jää, niin uusitaan rv24-28. Onkohan tästä sit useampaa käytäntöä?

(.) Täällä vointi ihan ok- edelleen tosin saan syödä tiuhaan. Sokerirasitukseen ja rakenneultraan en VIELÄKÄÄN ole saanut aikaa, kun mua ei neuvolan tiedoissa näy EDELLEENKÄÄN:ashamed: Soitin jo maistraattiinkin, että ovatko mun tiedot jostain syystä jääneet jotenki päivittämättä. Noh, maistraatissa sanottiin, että mun tietojen pitäis jo täällä Helsingin neuvolassakin näkyä, kun he ovat päivittäneet mun tiedot jo 20.9:| Nyt sitten neuvolassa yrittävät saada mua jotenki näkyviin.. Sain sentään onneksi ajan torstaille sydänäänten kuunteluun ja silloin toiv. saan varata loputkin ajat. Sydänäänet kuunnellaan mun hartaasta toiveesta, kun toissapäivänä sain taas yli kahden viikon tauon jälkeen verta lorauksen:ashamed: Toivon todellakin, että tuokin veri tuli sieltä mun kohdunsuulta ja vaavilla olis kaikki kunnossa - ja oikeastaan en suostu uskomaankaan, että meidän niin liikkuvainen mussukka ei jaksais loppuun asti.
Ärsyttävää, kun nuo vuodot aina vaan kiusaa vaikka viikot koko ajan kasvaa.

Mut tällaista täällä. Toivottelen teille muille hyvää vointia ja vuodottomia päiviä! =)


Tiijona & nuppu 13+1:heart:
 

Yhteistyössä