~~ HUHTIKUUN HELMET 2012 *syyskuussa* ~~

Adalmikselle onnea ihista ultranäkymistä ja bluebabylle onnea sykkeestä :heart:

Tervetuloa ja onnea uusille! Toivotaan Tiukuliina, että teidän vauveli olis ihan terve=) Kovasti toivottelen voimia teille jaksaa epävarmuutta!

Omaa napaa... Itse yritän nyt jaksaa siihen torstaihin saakka, kun silloin kuunnellaan vauvan sydänäänet neuvolassa. Toivottavasti silloin mun tiedot näkyy myös siellä neuvolassa ja voin varata ajan sokerirasitukseen ja rakenneultraan.
Tiedättekö, tarjoaako Helsingin kaupunki esikko-odottajille lääkärineuvolaa aiemmin kuin rv27 (tai jotain vastaavaa)?? Ja onko ensimmäistä odottaville ylipäänsä tiheämmin neuvoloita kuin monisynnyttäjillä? Oon siis ymmärtänyt, että täällä on ilmeisesti karsittu paljon neuvolakäynneistä..

muoks. Ihan unohdin viikot merkitä;)

Eli Tiijona & nuppu 13+2
 
Kiitos vastauksesta Samirja! Eipä kyllä kieltämättä kovin hurjasti ole noita neuvolakäyntejä esikko-odottajillekaan: / Tietty, jos pomppaan sokerirasituksesta (mitä en siis tokikaan halua), niin luulis käyntejen sit tihentyvän?
 
Josefia, mulla meni siellä np-ultrassa n.45minuuttia ja kätilö tarkasteli kaikki vauvan rakenteet tosi tarkkaan kun mulla oli ne tsiljoonakysymystä kaiken mahdollisen suhteen. Myöhemmin luin jostain, että ultraus kestää 20-40min eli ilmeisesti mun neuroottisuudenkin vuoksi kätilö ultraili pidempään:whistle: Ja seulontatulokset saa tosiaan saman tien, kun se ultraaja (joka siis meillä oli kätilö) syötti kaikki tarvittavat tiedot koneelle ja sit se kone laskee sen riskiluvun (johon siis vaikuttaa verikokeet, niskaturvotus, äidin ikä jne).
Milloin sulla olikaan ultra? Tsemppiä sinne kovasti! =)
 
Josefia: Mulla meni np-ultrassa varmaan 20min. Sen jälkeen menin antamaan verinäytteet, joten en saanut heti tuloksia (toki niskaturvotuksen määrän kätilö heti kertoi) Parin päivän päästä tuli kotiin lappu, jossa kerrottiin ettei löytynyt mitään epänormaalia. Sen riskiluvun saan seuraavalla neuvolakäynnillä kun se on ilmestynyt sinne th:n koneelle :)
 
mymosa
No nyt mä löysin navasta viistosti joku 1,5cm oikealle, sellasen jumputusäänen (eilen kuului nivusen yläpuolelta viuhviuh), mutta en kyllä saanut kuin jonkun 100 taas. Että vissiin ei sitten meillä niitä ääniä kuulu.

Mulla on huomenna seulontaverikoe, yök. Ja itse NT-ultra 13.10, toiveena, että mieskin mukaan pääsisi :)

On muuten aika hurja tuo isyysrahan määrä, ei pysty mies olemaan kuin viikon isyyslomalla, kun mä pääsen sairaalasta pois. Siis sen ajan kun on IHAN pakko olla kotona. Ei asuta yhdessä, joten sen puoleen en huolestu taloudellisesti, kun saan täydet asumistuet ja lapsilisät. Mutta toivon kovasti, että yhteinen rahatilanne paranee ja löydetään jostain mieluinen oma koti. Sitä ennen ei ole tarkoitus yhteenmuuttaa.

Lapsille ei olla kerrottu, koska juoruavat asian kuitenkin sitten kaikkialle ja varsinkin isälleen.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
heippa taas! onpa tullut paljon tekstiä selailin melkein 10 sivua=)

iloisia uutisia omaan napaan(.) sydän äänet sain kuuluviin 9+1 ja masu pompsahtanut niin ettei sitä enään piiloon saa, neljäs vauva tulossa:)

Onnittelut kaikille hyvistä ultrakuulumisista jotka jo ultraan päässeet:) ja voimahalit:hug: niitä tarvitseville:flower:

ensimmäinen neuvola vasta ensiviikolla sitten sokerirasitukseen ja verikokeisiin, sairastin RD keskimmäistä odottaessani ja tuo sokerirasitus on sitten riesana aina..luulen että ultraan pääsen vasta noin 3viikon päästä voi kun odottavan aika on pitkä:popcorn:

täällä huono vointisuus ajoittuu nyt iltaan ja kaikki hajut etoo, nukkuakin vois aamusta iltaan jos vaan saisi ,mutta nuo 1,5v ja kohta 3v pitää kiireisenä..

hyviä vointeja kaikille ja ihanaa aurinkoista syksypäivää:wave:

ilo ja masukki 9+2
 
uus huhtikuinen ilmottautuu! tänään nt-ultra ja kaikki kunnossa, nyt uskaltaa jo kirjotella.. meille kolmas lapsi tulossa. tätä raskautta ei suunniteltu, yks kerta ilman kumia ja tässä tulos.. =) sattu hedelmällinen päivä kohalle. nyt ollaan koko perhe jo innoissaan, kun alkushokista on selvitty. etusivulle voi päivittää la 10.4

susa81*30v*LKS*kolmas
 
  • Tykkää
Reactions: Jouskari-80
Mymosa: Mä en ole laskenut kun menee niin kovaa vauhtia se syke mut ainakin 150 se oli,yritin laskea mutta melkein mahdoton. Ja nyt kun olen kuunnellut vahingossa sitä suonten viuhtomista sydänääninä niin tuo oikea vauvan syke on kyllä 3 kertaa nopeampi ja ihan erillainen. Ei viuhdontaa vaan sellainen takominen joka menee kyllä niin lujaa :heart: oli taas pakko äsken kuunnella kun se kuulostaa niin kivalle :) Tuota viuhtomista kuuluu tosi monesta paikkaa mahasta...
 
mymosa
Bluebaby, en ole saanut kuulumaan oikealta puolelta kuin tuon viuhviuh ja jumpjumpjump.. Eikä kumpikaan erityisen nopeita ole. viuhviuh oli tosiaan sen n.100/min ja jumpjump navan alapuolella oli 60/30s.

Ei siellä varmaan enää ketään elossa ole :(
 
Mymosa: Mäkään en ole laskenut sen kummemin sykettä, sen tosiaan kyllä tietää kun vauvan sykkeen löytää kuten bluebaby sanoi. Sen verran nopeempi ettei voi kyllä omaan sekoittaa :heart: edit: Ei sen sykkeen vielä tarvi edes kuulua. Sulla voi olla vaikka istukka edessä tms. Ja viikolta 12 sanotaan et vois alkaa kuuntelemaan, hyvää tuuria vaan jos sitä ennen sattuu löytämään. Joten don´t worry :)

Ja uusille tervetuloa :)
 
Viimeksi muokattu:
Hei

Poksumaan tulin.

Tervetuloa uusille :)

Mulla np-ultra 6.10. Sen jälkeen kerron isovanhemmille ja lapsille ja mun ja miehen sisaruksille ja myös töissä kerron, jossa asiaa tuskin otetaan kovin hyvin.

Mulle voi päivittää iän 30v. ja poikatoive (olosta en osaa sanoa).

Kultkurkku 11+0
 
Viimeksi muokattu:
sykkeistä en oo saanu mäkään kuuluviin muuta ku oman sykkeen =( mulla on jo muutaman viikono ollu sellanen olo ettei tuol enää ketää elossa oo. esikoisesta syke kuulu 10+4 ja nyt on joko 10+0 tai pari päivää vähemmän. Ens ma on neuvola jossa ois tarkotus yrittää kuunnella sykettä mut empä usko tosiaan et mitään enää löytyy =(

edelleen kyllä huono olo vaivaa, vattaa välillä viiltelee ja vuotoja ei oo ollu mut ei ne mitään takaa. ehkäpä asia selviää sit ens viikon ultrassa.
 
Mä en kans saa tolla dopplerilla muuta kun omat sykkeet kuuluviin. Huomaa siitä kun ensin on nopea ja sit rauhotun niin hidastuvat eli mulla nopenee sen jännityksen vuoks kun luulen löytäneeni ne. Toisaalta paketissa kyllä lukee et 14-16 viikolla vasta vois tolla etsiä. On se angelsoundin halvin versio, olis ehkä pitänyt hommata kalliimpi mut eipä ole kokemusta noista.. Soittelen tänän neuvolaan jos saisin mennä sinne kuunteleen sydänäänet. Uskon kyl et kaikki on hyvin mut tulis rauhallisempi olo siitä.

Fanttomi
kun mulla ol keskenmeno niin multa kyllä katos aika lailla kaikki oireet. Km oli tapahtunut 9+2-4 ja huomattiin 11+4. Jälkeen päin kaikki huonon olon ja väsymyksen loppuminen olis pitänyt hälytellä kelloja joten uskoisin et sulla on kaikki ihan hyvin :)

Champpion ja Martta 13+0 (poksuu :D )
 
Tervetuloa uusille :wave:

Meidän perhe on sitten koditon 2kk päästä :whistle: Asunto menikin kaupaksi nopeesti, ekassa näytössä eilen, kämppä ehtikin olla myynnissä kokonaiset 4 päivää! Laitoin eilen vuokra-asunto hakemuksen kaupungille, mut kai sitä täytyy pahimmassa tapauksessa majoittua vanhempien nurkkiin joksikin aikaa jos asuntoa ei saada sitä ennen. Mies ehdotti jo et ostetaan asuntoauto ja muutetaan siihen, ei jokseenkaan houkuttele :LOL:

Jepjep, palataan huomenna asiaan ultrakuulumisten kera, heippa!
 
Tiijona: Mulla on np- ultra ens maanantaina, 3.10 klo.10.30 :)

Tänne ei mitään ihmeitä, oon aivan hulluna katsellut eilisen päivän vaunuja :whistle: Parit mieluisat olis nyt, toiset ehkä ykkösenä vahvasti, mut kun en sit tiiä kuitenkaan.. Joo tiedän liian aikaista, mutta kun ajattelin jo valmiiksi katsella, ei tarvii sitte ku vaan ostaa :) Tosin viimeistään marraskuussa ne ostetaan..

Inger: Onnea nyt kuitenkin asuntokaupasta :)

rv 12+3 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Huh, paljon on tullut tekstiä viime käynnin jälkeen. Aika paljon neuvolakuulumisia, onneksi suurimmaksi osaksi kuulumiset hyviä. :D

Näppyjä on omaan naamaan tullut viime aikoina enemmän. Ruokavalio on tosin mennyt enemmän retuperälle, liekö silläkin vaikutusta.

Sydänääniä ei neuvolassa saanu mulla terkka eikä lekurikaan kuuluviin, mutta ultratäti löysi saman tien, ja sanoi niitten kuuluvan tosi hyvin. Itellä ei kotidoppleria ole, ja tuskin hankinkaan. Kuuntelen sitten, kun muilla konsteilla kuuluu. :)

Ruoka-aineita ite popsin aika surutta. Toki suurimmat riskit koitan välttää, enkä syö ruokaa, jos se maistuu pikkasenki oudolta. Jotenki tuntuu, että on kauheen herkkä välillä huomaamaan, että ruoka on huonontunu jääkaapissa, vaikkei vielä pilalla oliskaan. Yksille illallisille pyysin vaihtoehtoa graavikalalle ja mädille.

Painoa on tullu lisää raskauden aikana, mutta nyt on kyllä paino pysyny samana noin kuukauden. Tosin heinäkuu meni syömisten ja liikkumisten suhteen perseelleen, niin en ihmettele, vaikka kiloja ois muutama tullu muunkin, kuin raskauden takia.

Raha-asioita tulee mietittyä välistä. Opintotuet loppuu kivasti vuoden vaihteessa, ja äitiysraha ilmeisesti alkaa maaliskuussa. Ja tietysti miniminä. Toivon, että mies löytäis töitä, ois vähän turvallisempi olo. Jos ei tilanne parane, niin on pakko vaihtaa asunto halvempaan. Ja sitten sitä miettii, miten lapsen hoitoon saaminen sujuu, ja miten pystyy jatkaa opiskeluita ja ja ja... Mutta ei stressiä, tärkeintä että se lapsi on terve ja se saa rakastavan kodin. Rahaa painetaan koko ajan lisää. :D

felina + pikkupulla 13+0
 
Moikka!
Ultrassa käyty ja yksi ihana pikkuinen siellä heilutteli jalkoja ja käsiä, hyvät oli sykkeet ja kaikki muutenkin kunnossa. :heart: Seulan tulos normaali ja riski matala :) laskettu aika pomppas pari päivää taakse päin, eli se olis nyt 7.4 :heart: Rakenne ultra on 23.11 klo 8.45 Yritin laittaa kuvan vauvasta, mut en nyt jotenki muka osaa taas :LOL: musta on selkeesti tullu entistä tyhmempi nyt raskauden aikana. :headwall: :LOL:

Sale81 & Pupu 12+4
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä