~~ HUHTIKUUN HELMET 2012 *syyskuussa* ~~

Heippa kaikille pitkästä aikaa...ajattelin vain ilmoitella että mukana vielä ollaan. Np ultra aika varattu 10.10 ja viikkoja nyt 10+3. Jatkuva pahoinvointi ei ota hellittääkeen..alkaa tuntua jo kovin raskaalta tämä raskaus jo pelkän pahoinvoinnin takia. Dobblerin tilasin raskauskeijusta ja sitä nyt kovasti odottelen kun piti tänään saapua mutta ei tullutkaan, toivottavasti huomenna sitten pääsen kuuntelemaan syntymäpäivän kunniaksi vaikka =) Kiloja ei ole vielä tullut vaikka koko ajan sitä on tunkemassa jotain suuhunsa, mieskin naureskelee että ethän sä muuta tee kuin syö ja taitaa olla ihan totta kun parin tunnin välein vatsa ihan huutaa tyhjyyttään =) Vatsa on mukavasti pömpöllä mutta matalat farkut mahtuu onneksi vielä jalkaan, rinnatkin kasvaneet entisiin mittoihin, kun viime imetyksen jälkeen pieneni kuppikoko kahdella koolla...ihan odotan kyllä jo sitä ihanaa vauvamasua jota saa esitellä kireiden paitojen kanssa =)=)
 
noista sydänäänistä vielä että mulla kuulu ekassa neuvolassa äänet viikkoja sillon 8+1 ja kuuntelijana 20 vuotta alalla ollut terkka, oli itse aivan ihmeissään kun kuulemma useimmilla alkaa kuulua vasta 10 viikon jälkeen tai myöhemminkin ja johtuu kuulemma siitä että olen niin hoikka tuosta alhaalta =) ei ole rasvaa äänenvaimentimena. No viikko sitten olin neuvola lääkärissä ja paikalla myös kätilöopiskelija...olemmat todella kokemattoman oloisia eikä kumpikaan saanut ääniä kuulumaan, opiskelijalla vilahti muutaman kerran 160 mittarissa että saatiin tietää et pikkuinen on vielä hengissä. Eli kyllä se on kuuntelijastakin kiinni ja kuuluu tosi alhaalta äänet näin alussa. Syke 140-170 eli kuulostaa nopealta tasaiselta jumputukselta ei voi erehtyä omiin sydänääniin =)
 
Lilie, nyt pahoinvointi jo alkaa helpottaa. Välillä elämä oli tosi kurjaa, sääteli ihan pelkkää liikkumista tuo kuvotus ja töissä oleminen oli ihan ylivoimaista. Hiljalleen se häviää, mulla ainakin näin.

Leivoin ahdistukseni omenapiirakkaan, suklaamuffinsseihin ja kardemummakakkuun, nyt jo on parempi fiilis!

Sandemar 11+2
 
Sain dopplerini mut en tiedä yhtään et sainko äänet kuuluviin. Saattoi olla vauvan tai sit omat mut nopeat, mistä noistakaan tietää..? Toi siis tollanen halpa jossa ei näy mitään sykemäärää joten pitänee illalla laske et kumman sykkeet mahtaa olla. Noh.. Kai se sieltä sit löytyy jos löytyy..

Champpis ja Martta 12+5
 
Mun pitäs tilata itelle neuvola aika kun seuraava äitipolikäynti 25.10 ja silloin on viikkoja 16+1 jos kävis nyt viikon välein kuuntelemassa ääniä, sillä Helmi on menetynyt rv 14-15. Vaikka mulla on kotona toi laite niin luotan ennemmin neuvolaan et kuuntelee vauva ääniä kun omia. ;)

Iriitti silmässä antaa paranemisen merkkejä, mutta jouduin alottamaan kortisonin suun kautta ja sillä on vauvalle vaikutusta. :S Pelottaa mutta tämä on pakollista kun muuten voin menettää näköni.

Lapsille kerrottiin torstain ultran jälkeen niin meidän 8vee tuumas: äittiiiiii sulla on se vauva ollut jo YKSTOISTA viikkoa etkä oo meille kertonut mittään. XD

Tuollaista tönimistä tuntuu tuolla alamahaalla eli kylläpä ne liikkeitä sitten on. <3


Kette ja T-T poks rv12
 
Tulevaisuus ja talous huolettaa, onneksi täällä on näköjään muitakin! Jotenkin rauhoittavaa tietää, etten painiskele yksin tän saman ongelman kanssa! :) Tällä hetkellä suurimmat stressin aiheuttajat ovat opinnäytetyö (pitäisi olla valmiina jouluksi, luultavasti menee pidemmälle:(), valmistuminen ja työnhaku, eli rahatilanne. Koitetaan nyt siis pärjäillä miehen rahoilla ja KELAn tuilla, jotka ei tule olemaan kovin suuret. Lisäks oon tässä opiskelujen edetessä tajunnut, ettei tää ala taidakaan olla mua varten... Äitiysloma tulee siis ihan hyvään saumaan, saan vähän miettiä uutta suuntaa elämälle, vaikkakin talous tulee olemaan aika tiukilla. Mut mä oon aina miettinyt sen niin, että oma perhe on tärkein juttu. Jos pitäis valita haluaako olla työtön perheellinen vai töissä käyvä lapseton uranainen, niin kyllä mä edelleen vain valitsisin sen perheen :heart: Hurjasti voimia ja tsemppiä muille raha/työnsaanti ongelmien kanssa painiville!


Vaunut haluisin Emmaljungalta (Duo Edge), ovat vain aika hinnoissaan... Täytyy varmaan poiketa Lastentarvikkeessa katsomassa noita poistuvia malleja, jos olisivat vähän edullisempia :)
 
Moi

Ihania ultrakuulumisia ja rakenneultraankin aikoja saatu=)

Mulla np-ultra 17.10.
Huomenna sokerirasitukseen ..yäks ja yäks.
Illat menee pahoinvoinnin kourissa.Uni tulee 8-9 aikaan illalla ongelmitta.

Matka meni hyvin ja uutta jo suunnitellaan.
Ostin pienen mekon ja puseron.Tyttö tää kuitenkin on..;)
Ei kummempia tänne.Eteenpäin mennään.. Noihin meettinkeihin ,joita ootte suunnitelleet,tuskin pääsen .Asutaan niin kaukana.
Syömisistä vielä,että aika huolettomasti olen syönyt ,mitä mieleen tullut.Paitsi kalaa.
luosto rv 9+3
 
Heips,

yhden huhtikuun helmen ilmoittaisin mukaan. Olen jo muutaman viikon aina välillä käynyt lueskelemassa kirjoituksia ja ajattelin että nyt on hyvä sauma itsekin liittyä.

Tänään vkoja 11+6 ja laskettu aika 10.4.2012. Paikkana KOKS. Ensimmäistä tässä odotellaan ja kyllähän se ihan jännittävältä tuntuu :) yllätys yllätys. ;) Vaikka nyt ei kokemusta ole aikaisemmista raskauksista yms. niin kovasti on sellainen tyttöolo. Saa nähdä että onko se Bertta vai pitääkö muuttaa työnimi Bärtiliksi.. :D

Tänään kävin np-ultrassa ja oli kyllä ihana nähdä toinen sieltä ruudulta. Oli sisko siellä mukana ja taisi hänellekin olla suuri kokemus. Pääsin jo toista vilkaisemaan vajaa kk sitten, kun tuota laskettua aikaa tarkennettiin ja kyllähän se ero on melkoisen huomattava. :) Täytyy vielä antaa pointsit kätilölle, joka oli todella mukava ja käytti hyvin aikaa kertoakseen mikä on mitäkin ja missä on esim. jalka tai virtsarakko yms.. Teki kokemuksesta vielä ihanamman. varsinkin näin ensikertalaiselle.

Nyt siis rakenneultraa odottamaan, aika ke 30.11. ja tuntuu ikuisen pitkältä. Onneksi tähän väliin nyt mahtuu ainakin neuvolalääkäriä yms. että ei ihan tylsäksi käy aika.

Ehkä tässä nämä tärkeimmät näin ensi alkuun :)

saraneito & Bertta 11+6 (huomenna jo 12+0. ihanaa! )
 
Tiukuliina :heart: Mun hyvällä ystävällä ja hänen miehellä on tuo sama 25 % mahd. saada Meckelin oireyhtymää sairastava lapsi ja keskeytyksessä olivat myös. Heillä oli kyllä jo viikolla 12 näkynyt np-ultrassa se aivotyrä ja pää oli ihan epämuodostunut :'( Onneksi ovat nyt saaneet hiljattain terveen tyttövauvan jonka kummitäti olen. Kovasti tsemppiä odotukseen, varmasti kauheaa elää epätietoisuudessa :hug:

Rahahuolet: Ei valvota, väsyttää vieläkin koko ajan. Viikonloppuna on ihanaa kun pääsee esikoisen kanssa päikkäreille! Muuten kyllä vähän huolettaa, kun jään vuodenvaihteessa työttömäks (tietävät nyt mun raskaudesta ja tuskin jatkavat sen takia sopimusta) joten äippäloman jälkeen ei olekaan työpaikkaa mihin palata. Lisäks en haluis laittaa alle 1,5-vuotiasta hoitoon, vaan olisin mieluusti lasten kanssa siihen asti kotona. Tosin meillä rakennetaan nyt omakotitaloa, niin en tiedä miten lainan takia meidän talous kestäis sitä että jäisin kotiin. No, ainakaan nyt tokan kohdalla ei ole niin paljon hankintoja ja jos tulokas on tyttö niin sille on ainakin ihan järjetön määrä vaatteita :D

Soitin tänään sikiöseulonnoista ja tulos oli 1:33000 eli aika pieni riski.

Huonovointisuus: Jep, edelleen täällä myös. Ei maistu oikein mikään ja paino laskussa vieläkin. Onneksi tahti on sentään hidastunut. Mies lähti just hakemaan mulle bensikseltä nachoja ja salsaa (vaihteeks) samalla kun tankkaa auton. Kauheeta kun ei ruoka maistu, ei oo yhtään mun tapaista. Töihinkin on aina kauhee pohtiminen mitä pystyy syömään. Tänään oisin menny ruokalaa syömään (viereiseen kouluun) ja siel oli raakoja lihapullia. Sisältä siis ihan punertavia. Jäi lautaselle enkä kehdannut valittaa mutta v*tutti kun oli maksannut siitä.

~Linn ja Salamatkustaja 13+1~ Hui kun aika menee NIIIN nopeesti...
 
mymosa
doppleria kokeilut ja vissiin oma viuhtominen sieltä kuului? laskin, että minuutissa n.95-100 viuhahdusta. Eikä varmaan näillä viikoilla vielä kuulukaan mitään?
Kuulu ihan alamahassa, nivusen kohilla.

9+0
 
Nivusissa menee omat isot suonet eli suuri toden näköisesti ne äänet on omia. Vauvan syke on jotain 130-> yleensä.

Jeii mulla oli paino puonnut kilolla kun kävin toisen kerran äippäpolilla. Joo tota elopainoa on vaikka muille jakaa ja yritän pitää että ei tulis kovin paljon painoa. Edellisissä tuli 2.5 kiloo, 4 kiloa ja 7 kiloa. Mä olen saanut paino pois tammikuun lopusta -17.5 ja tavoitteeseen on vielä 8 kiloa matkaa, se oli tavoite vuoden loppuun mennessä. Jatketaan sitten kun vauva on syntynyt niin sitä pienentymistä. ;)

Kette ja T-T
 
Huomenia kaikille!

Tuo doppleri on varmaan tosi mukava vekotin, saa niinkun yhteyden vauveliin :) Itellä sellasta ei oo ollu ja enpä varmaan hanki nytkään, mut oishan se hauska välillä kuunnella pienen sydänääniä :heart: Täytyy tyytyä neuvolan palveluun tässä asiassa.

Monet käyneet jo ultrassa, onnea paljon hyvistä uutisista! Itse kärvistelen vielä torstaihin, muutamalla muullakin taitaa olla torstaina ultra, mulla on heti aamulla klo 8.00, jännää :)

Mä oon miettiny et meidän täytyy varmaan hankkia jonkinlaiset sisarus rattaat sitkun vauva syntyy. Kun ei esikoinen luultavasti osaa kävellä vielä silloin eikä tietty jaksais paljoa kävelläkään. Nyt meillä on Emmaljungan city cross ja oon niistä tykänny kovasti mut eipä kaks lasta niihin mahdu, jäivät nyt melko vähälle käytölle kun n. vuoden kerkeevät olla käytössä.

Me ollaan myymässä meidän kämppää kun tää jää liian pieneksi meille, saa nähdä ostaako tätä kukaan :) Vuokralle ois tarkoitus sitten mennä jos tää menee kaupaksi eikä löydetä uutta asuntoa tässä välissä. Tää aika on varmaan hyvä myydä, mut asunnot on melko kalliita sit taas ostaa ja uskaltaako sitä nyt edes sijoittaa kun ei tiedä mihin tää talous menee tulevan vuoden aikana...voi olla et asuntojen hinnat ainakin vähän laskee. Ja tuota lainan pirua kun ei viitti ottaa silmät ja korvat täyteen, sekun täytyy maksaa pankille takaisinkin =)

Mukavaa tiistaita kaikille!! Voikaa hyvin :heart:
 
Linn
Meillä ei oo koskaan pojilla näkyny päässä mitään erikoista rv 12 ja ainoo mistä voi epäillä että terve lapsi ois tulossa on se että löytyy 5 sormea kun meidän kummallakin pojalla on ollu se kuusi. Toivon että jotain tietoo sais huomenna kun on NP ultra ja jännitystä riittää
 
Uusia tullut mukaan, kivaa! Ja tervetuloa :flower:

Tiukuliinalla onkin vähä extra-jännitystä odotuksessa, toivotaan että kaikki menee hyvin :heart: En ole tuollaisesta ennen kuullutkaan, kaikkea sitä... :(

Josefian tytölle pikaista paranemista!

Ja kaikille ultraan menijöille tsempit, tulkaa ilmottelemaan sitten kuulumisia :)

Miten tää nälkä voi olla näin pohjaton?! En muista esikoisen odotuksesta tämmöstä. Sais olla koko ajan syömässä ja silti maha murisee! Onneksi ei (vielä) ole painoon vaikuttanut, eli kai kaikki syöty ravinto menee sitten ihan käyttöön. Napostella ei juurikaan tee mieli, eli tv:n äärellä syötävät sipsit, karkit ym. on jääneet aika hyvin pois. Kunnon ruokaa vaan!

Ceali 13+0 poks! (Enää 27 viikkoa, jihaa :D)
 
Moikka kaikille huhtimammoille ja tervetuloa uusille!

Eilen tupsahti postista raskauskeijusta tilaamani doppleri ja koko ilta menikin sen kanssa leikkiessä :) Meinattiin jo miehen kanssa luovuttaa, että ei sieltä vielä mitään kuulu (10. viikko nyt menossa). Kunnes ykskaks rupesikin selkeä sydämen ääni kuulumaan :heart: Syke +160. Mutta tosiaan hirveän hakemisen tuloksena ja hyvin pieneltä rajatulta alueelta vasta kuului. Joku taisi tuolla aikaisemmin kirjoittaakin, että ihan sellainen muutaman sentin alue, mistä syke löytyi ja vielä todella alhaalta. Ihan häpyluun yläreunasta. Alkuun etsin ihan liian ylhäältä ja en saanut kuuluviin muuta kuin oman sykkeen ja karmeita suoliääniä :LOL:

Sitten vinkki kaikille Espoon suunnalla asuville! Löysin aivan mahtavan uuden lastenvaate/-tarvike kirppiksen Nella ja Nuttu | Lasten kirpputori - Espoo. Eksyin tuonne viime lauantaina, kun vein tytön isänsä luokse Espooseen viikonlopun viettoon. Vielä ei ollut aikomustakaan ostaa tällä uudelle tulokkaalle mitään vaatteita, mutta homma lähti täysin lapasesta :p Kirppiksellä oli myytävänä priimakuntoisia lastenvaatteita naurettavilla hinnoilla. Mukaan lähti monia merkkivaatteita (esim. Benetton) 1-2 eur kappalehintaan. Ja valtaosa lähes käyttämättämön oloisia. Suosittelen ehdottomasti käymään, jos ei halua kaikkea ostaa uutena! Löytyi myös kantoreppuja, vaunuja, turvaistuimia jne... Tytölle tuli aikanaan ostettu kaikki uutena, mutta ajattelin tämä toisen kohdalla ostaa mahdollisimman paljon käytettynä, jos hyviä löytyy.

Ylihuomenna olisi ensimmäinen neuvola ja ensi ti eli 4.10. Hyvinkäällä np-ultra.

Täällä on ruokahalu myös valtava, koko ajan voisi syödä jotain :popcorn:

Huomasin tuosta ensimmäisen sivun listasta, että jonkun verran on Hyvinkäälle menossa synnyttäjiä. Saako kysyä mistä päin olette? Ei ole pakko vastata :) Itse asun Mäntsälässä.

Mulle voisi päivittää tuonne etusivulle "poikaolon". En tiedä mistä on tullut, mutta nyt on jotenkin parin viime viikon aikana ollut poikafiilis. En tiedä johtuuko siitä, että pahoinvointi on ollut nyt paljon vähäisempää kuin mitä tytön kanssa aikanaa. Katsotaan sitten myöhemmin mikä on totuus :LOL:

Ruohotar 9+jotain
 
Ruohotar: Mistä kohtaa sulla kuului äänet? Mulla nyt rv 9+1 enkä saa kuulumaan kun suonien viuhtomista,ja ihme lorinaa :D ja tuo suonien vihtominen kuuluu navankin kohdalla ja tietty nivusten lähellä. vaikuttaako vatsan rasvakerros kuulumiseen? Mulla kuitenkin jonkin verran tuota massua...
 
Sain äänet kuuluviin, kun laitteen laittoi häpyluun keskelle ja siitä pikkaisen ylöspäin. Eli kohtaan missä häpyluu loppuu ja pehmeä alkaa. Olipa kuvaavasti sanottu ;) Dopplerilla sai kaiken lisäksi ihan napakasti painaa vatsaa vasten ja laitteen piti olla sopivassa kulmassa. Vähänkin jos kokeili eri kulmaa, niin äänet hävisi. Toisaalta jos ajattelee, että alkio on tällä hetkellä 2-3 cm pitkä, niin sydän ei suuren suuren ole ja sen vuoksi kuuluu vain noin rajatulta alueelta. Mutta sitten kun tuon sykkeen sai kuuluviin, niin oli kyllä ihan selkeä ja dopplerin sykemittari laski sykkeeksi 162.

Varmasti on vaikutusta ainakin näin alkuvaiheessa rasvakerroksen määrällä, istukan sijainnilla ja mihin päin kohtu on kallellaan. Itsellä myös jonkun verran rasvakerrosta tuossa vatsan kohdalla, mutta ihan tuolta alhaalta löytyi sopiva "vähärasvaisempi" kohta, mistä oli hyvä kuunnella :D
 
Hyvää ja aurinkoista päivää kaikille mammoille!!

Tervetuloa uudet :wave: Kivaa kun saa lisää porukkaa huhtikuisiin =)

Ruohotar: Itse vasta muutin mieheni kanssa Hausjärvelle asunnon perässä ;) Mikälie päähän pisto seki oli.. :D
Hitsi mulla harmittaa kun en dopplerilla saa mitään kuuluviin, paitsi ne omat sykkeet ja kivoja suoliääniä :D vaikka siis nyt 11+2. En silti jaksa stressata siitä, ei se sillä mihinkään muutu ja torstaina saa ihan varman tiedon mikä tilanne on. :)

Tsemppiä ultraan menijöille, tulkaahan kertomaan kuulumiset =)

Jos lähtis valmistautuun kävelylle ton koiran kans kun kerrankin aurinko paistaa :) Yövuoro kutsuis tänään, en tiedä miten selviin hengissä..
 
Helouhei!

Talous: Tänään juuri laitoin hoitovapaahakemuksen loppuvuodelle. Mies pitää isäkuukauden tammikuun puolesta välistä helmikuun puoleenväliin, jolloin mun pitäis jaksaa mennä töihin. Maaliskuun alusta alkaakin sitten taas äitiysloma. Töissä oon myös marraskuun lopulla sen pari viikkoa minkä isän täytyy olla kotona, että saa isäkuukauden. Itteäkin nyt tää väliaika tässä huolestuttaa kun hoitoraha on niin vähän, mutta keikkaa täytyy tehdä aina sitten miehen vapaapäivinä ja minimoida kuluja. Jos pystyn sitten äitiysrahaa hakemaan tämän vuoden puolella niin saan muistaakseni siihen viime vuoden tulot, jolloin olen ollut vielä koko vuoden töissä niin äitiysraha ois sit vähän isompi kuin mitä tän vuoden tuloista laskettuna. Oliskohan se mahollista noin?

Asuminen: Me tosiaan otettiin laina ja muutetaan ihan uuteen kotiin ensi kesänä. Just käytiin viime viikolla kattelemassa niin oli perustukset jo tehty :). Kyllähän sitä miettii, että miten pärjätään, mutta mä oon sit ens vuoden loppuun äitiyslomalla ja palaan varmaan sitten työelämään tammikuussa 2013 jolloin molemmat lapset menis hoitoon. Ja keikkahommia kyllä löytyy jos vaan jaksaa tehdä. Ja mielellään sitä lainaa makselee pois kuin että maksaa vuokraa ahtaasta kämpästä.

).( Tänään oli np-ultra! Kaikki oli vallan mainiosti ja Kerttu oli sangen energinen. Naureskeltiin, että esikoisen np-ultrassa mun piti yskiä ja hyppiä, että saatiin kaveri hereille niin Kertulla olikin jo jumpat käynnissä vaikka aikasin aamulla oltiin liikenteessä :). Oli se vaan niin herkkää vaikka aattelin aluksi ettei varmaan niin herkistä kuin ekan kohdalla. Kyllä tuli onnen kyyneleet silmiin. Turvotus oli normaali ja muutenkin kaikki näytti hyvältä. Rakenneultra on sitten 24.11.

Adalmis ja Kerttu 12+5
 

Yhteistyössä